• חשבון מסחר באקסלנס טרייד : סנט למניה במסחר בארה"ב (מינימום $5 לעסקה), פטור מדמי טיפול לשנתיים, קורס במתנה ובונוס 100 ש"ח למצטרפים חדשים. להצטרפות דיגיטלית לחצו כאן .

מלכוד 22 - ילדים או עצמאות כלכלית?

Ned4l

משתמש רשום
הצטרף ב
13/2/21
הודעות
7
דירוג
9
שלום לכולם, הייתי רוצה לקבל דעות/תגובות על מצב קצת הזוי שנוצר לי.
בקצרה אספר שאני חי על תקציב נמוך הרבה לפני שהכרתי את האתר הזה ולפי כלל 4 האחוזים יכולתי ממש לפרוש היום אבל החלטתי להמשיך לעבוד עוד קצת כדי להגדיל את מרווח הביטחון ובינתיים הורדתי משרה לחצי וממשיך לחסוך ולהשקיע, העבודה שלי גמישה ומאפשרת את זה ויש לי המון זמן פנוי לתכנן ולהתעסק בהשקעות וגם לעשות דברים אחרים שמעניינים אותי.
ואז הגיע המלכוד. לא פחות ולא יותר הוא הגיע מההורים שלי.
הם רוצים נכדים. מאוד רוצים. כל כך רוצים שהם מוכנים ללכת רחוק לצורך העניין, כמה רחוק? הנה:
הם מוכנים לתת לי במתנה את כל הרכוש שלהם! היום, וללא כל תנאי. רק תביא לנו נכדים.
במהלך כל שנות ה20 שלי לא חשבתי על זה יותר מדי, חשבתי שזה יבוא לי לבד בעתיד. אבל הנה, ״הגיע הזמן״ ואני לא מוצא את עצמי חושב על זה בכלל, משום מה לא כזה דחוף לי להקים משפחה כרגע, אולי בעתיד זה ישתנה.
מעבר לכך, רק אני יכול ״להביא להם את האור הזה״ (ככה הם מגדירים את העניין) האחים האחרים במשפחה לא רלוונטיים עקב מצב מורכב שאין מה להרחיב עליו כי זה לא משהו שישתנה ואני האופציה היחידה. וההצעה פשוט הזויה. הם מוכנים להעביר את הדירה שלהם על שמי (5 חד׳, עיר מרכזית) ולהעביר לי חסכונות שיש להם בבנק ומבטיחים לעזור ולתמוך מתשלומי הפנסיה ומה לא. לא מעניין אותם לטייל, לא לבלות, ולא להחליף את הרכב. רק רוצים לראות שלפחות ילד אחד יתחתן ויקים משפחה. זה כל מה שהם רוצים ובשביל זה הם חיים. אנחנו משפחה די רגילה מבחינה כלכלית, עבודות קבועות, רכבים ממוצעים, דירה ענקית שממש במקרה נקנתה בזול במקום הנכון כשעוד היה שקל ישן ושני הוריי עבדו כל חייהם במשרות מלאות וגידלו אותנו בכבוד.
בכנות תמיד חשבתי שאחרי גיל 30 כבר לבד ארצה להתחתן ולהביא ילדים לעולם, אבל בינתיים זה לא קרה. כן הייתי רוצה, אולי עוד חמש שנים או 10 שנים, תמיד אפשר הרי אבל היום מעניין אותי לעשות דברים אחרים. וכבר התחלתי לעשות אותם! אני עם רגל אחת בפרישה עם תוכניות שרציתי לממש והתחלתי לעבוד על זה ואני מרוצה מאוד מההתקדמות האישית שלי. להכניס עכשיו לתמונה תינוק או שניים זה לוותר על דברים אחרים שמעניינים אותי שברור שאי אפשר לעשות עם ילדים קטנים ומצד שני גם ההורים וגם הדודים אומרים לי שבעתיד לא יהיה לי כוח וזה קשה להתרוצץ סביב ילדים קטנים בגיל מבוגר ושעכשיו זה הזמן, אני בא מרקע שבו להתחתן מוקדם ולהביא ילדים לעולם זה הדבר הראשון שצריך לעשות ואח״כ כל השאר, כולם כולל כולם במשפחה עשו את זה ורק אצלנו זה התפקשש וכל חג/אירוע/התכנסות בהם הנכדים של כולם מתרוצצים וקופצים ההורים שלי מתמלאים בעצב, מסתירים את זה יפה ופורקים אח״כ את הכל כשאנחנו לבד. קשה לי עם זה מאוד וכמובן שהייתי רוצה לראות אותם מאושרים אבל אני מפחד לוותר על שנים יקרות ויפות בחיי שתכננתי למלא בכל טוב. אני לא יודע אם זה הוגן כלפיהם ככה לתת להם לחיות בעצב ובחוסר של הדבר שהכי קיוו וציפו לו במשך כל החיים ומצד שני אם זה יהיה הוגן כלפי עצמי להקריב את כל מה שתכננתי. אין כאן באמצע, או שאני עוזב את מה שרציתי לעשות ומתפנה להקים משפחה או שאני ממשיך בשלי ומשאיר אותם באוויר עד שאחליט לעשות את זה, מתוך ידיעה שרע להם כל עוד אני לא מביא ילדים. מבחינה כספית ההצעה הזאת לוקחת אותי הרבה מעבר למה שהייתי צריך כדי לפרוש סופית ועוד להמשיך להשקיע (אני יכול להשכיר את הדירה הם יעברו לדירה קטנה יותר ולהשקיע את ההפרש כראות עיניי, הצעה שלהם!) וסכומי כסף לא מבוטלים בבנק שללא קשר כרגע למי הם שייכים צריכים להיות מושקעים, דיברנו לא פעם גם על זה והתגובה שלהם היתה שהם סומכים עליי להשתמש בכסף בתבונה כי הם רואים שבעצמי צברתי את ההון שלי לבד ובלי שום עזרה על ידי הרבה עבודה ומעט בזבוזים, כי תמיד הקפדתי לשלם את כל ההוצאות שלי, אח״כ להשקיע את הסכומים שקבעתי ורק בסוף לבזבז קצת. ככה זה תמיד היה ותמיד שיתפתי אותם בענייני כספים, כמה אני מרוויח, כמה משלם על כל דבר וכו׳ אפילו שאני לא גר בבית עוד מתקופת הלימודים.
זה פשוט מוגזם שהם רוצים להקריב כל כך הרבה רק בשביל ״לראות נכדים״.
אני במלכוד, כי תכננתי להמשיך להשקיע ולחיות חופשי כלכלית ועכשיו למעשה אני יכול לקבל לבעלותי סדר גודל כזה של רכוש, יותר מלשלש את השווי הנקי שלי אם זה בסדר להציג את זה ככה וללא ספק יותר ממה שאני צריך כדי לחיות. רק שזה בא עם שינוי כיוון מוחלט מצידי בחיים. מישהו אחר היה אומר מה יש לך לחשוב בכלל אבל צריך לזכור שבתור אדם עצמאי ולבד יש לי שליטה מלאה ומוחלטת על כל שקל שאני מוציא, עם ילדים השליטה הזו קטנה כי הבלת״מים אינסופיים. כל הורה לילדים קטנים יכול לאשר את זה.
תודה שקראתם עד כאן ואשמח לקבל כל תגובה ודעה על הסיטואציה הזו, גם מהורים וגם מאל הוריים שיכולים לשתף מנסיונם
 
אחד הסיפורים ההזויים ששמעתי. קודם כל ממה ההורים שלך יחיו אם אם יתנו לך את כל רכושם, או את רובו? מאיפה הם יודעים מה יקרה להם עוד 10-15 שנה (שיהיו בריאים כמובן). מה יקרה אם הם יצטרכו להיכנס למוסד סיעודי/מטפל סיעודי 24/7 אחד האחים שלך יצטרך עזרה כלכלית דחופה או 1001 דברים אחרים שיכולים לקרות? אם אתה בן 30 אז אני משער שהם בני לא יותר מ60-65 יש להם בע"ה עוד 20-25 שנה לחיות. איך אתה יכול לקחת על עצמך אחריות על זה? אפילו שהם רוצים לתת. חוץ מזה מה עם האחים שלך? הם יהיו סבבה עם זה שההורים שלך נותנים לך את כל הרכוש שלהם? אתה יכול להגיד שזה לא מעניין אותך אבל קח בחשבון חיכוכים לכל החיים.
תתאר לך את המצב הבא - אתה הולך על זה, משלש את ההון שלך אבל כל שאר המשפחה הגרעינית שלך נהפכים לעניים (אני טיפה מגזים כמובן אבל העיקרון נכון). אתה הופך להיות הגביר של המשפחה... יש לי הרגשה שסדר פסח שלכם לא הולך להיות כיף במיוחד מעכשיו והלאה.

דבר שני, איך אתה מתכנן להביא ילדים אם אתה לא בזוגיות (לא ציינת שאתה בזוגיות)? לאמץ מחו"ל? זה גם כמה מאות אלפי שקלים לדעתי. ואתה מוכן לגדל לבד ילד? ילדים זה הרבה מעבר לכסף או עזרה כספית.
אין מה לעשות לפעמים בחיים דברים לא מסתדרים כמו שההורים תיכננו והם צריכים להשלים עם זה לדעתי ולא לנסות לשחד אותך. בטח לא שמדובר בילדים.
 
נערך לאחרונה ב:
כמה נקודות:
1. אתה צריך לקבל החלטה לעצמך, האם אתה רוצה ילדים או לא. בשום אופן אל תכניס את ההורים שלך לשיקולים. ממש לא בריא. אתה כן יכול להכניס לשיקול את התמיכה הכלכלית שהם מציעים, כולל אם נוח לך לקחת אותה מול האחים האחרים, וכולל שיקולי עתיד סיעודי. אבל לא מביאים ילדים לעולם אם לא אתה זה שרוצה אותם, אלא ההורים שלך.
2. לגופו של עניין - תזרוק את נקודת המוצא של
בתור אדם עצמאי ולבד יש לי שליטה מלאה ומוחלטת על כל שקל שאני מוציא, עם ילדים השליטה הזו קטנה כי הבלת״מים אינסופיים. כל הורה לילדים קטנים יכול לאשר את זה.
לילדים קטנים אין יותר בלת"מים מאשר למבוגרים. כן, יש אנשים שמבזבזים מלא כסף על הילדים כי "חשוב שיהיה לו X", ו"חשוב שיהיה לו Y". בסופו של דבר אלו בדרך כלל אותם האנשים שגם על עצמם מוציאים כסף בצורה לא מבוקרת. אנשים שמתנהלים כלכלית בצורה נכונה, יתנהלו ככה גם כשמדובר בילדים שלהם.
לכן גם מנקודת המבט הכלכלית היבשה, ההסתכלות כאן היא לא בעיניים של ילדים מול עצמאות כלכלית, אלא העובדה שמשק בית שכולל ילדים, דורש יותר הוצאות, ולשקול את זה מול התוספת בהון שמוצעת על ידי ההורים.
(אולי באופן כללי למשק בית עם יותר נפשות יהיו יותר בלת"מים, אבל הייתי מעריך שבאותו פקטור שבו הוצאות משק הבית עצמם גדלו).
3. וכאן הגענו למוקש העיקרי - ומה עם זוגיות? לא ציינת. אבל הרבה יותר קל לאבד את העצמאות הכלכלית בזוגיות מאשר עם הילדים (בסופו של דבר, הילדים לא יכולים להוציא שקל בלי שההורה מאשר להם, אבל בן הזוג יכול).
4. אני לא יודע מה תכננת לעשות ב"שנים יקרות ויפות בחיי שתכננתי למלא בכל טוב", אבל תחשוב טוב האם ילדים סותרים את זה. רוב מוחלט של האנשים לא מפסיק את החיים כשנולדים להם הילדים, אלא ממשיכים לעבוד ולתפקד.
 
כי תכננתי להמשיך להשקיע ולחיות חופשי כלכלית ועכשיו למעשה אני יכול לקבל לבעלותי סדר גודל כזה של רכוש, יותר מלשלש את השווי הנקי שלי
רכוש באופן כללי מגביל את החופש שלך, גם זה שלא צריך להחליף לו חיתולים.

ה"מלכוד" הזה הוא בסך הכל תאוות בצע חולנית למדי שכדאי מאוד שתתגבר עליה כמה שיותר מהר.
 
שמע, לא אתן לך עצות כי ממש אי אפשר. אוכל להעלות אולי כמה נקודות לחשיבה. גם זה, כנראה לא ממש ייתן לך כוון ממשי להחלטה. ובכל זאת,
1. החלטה על קיום זוגיות וילדים היא החלטה אישית מאד. אם אתה לא שם, זה לא יקרה וגם יאמלל את כולם. לאף אחד, אף אחד! אין הזכות לקבוע לך איך לנהל את חייך או להשפיע עליהם בצורה שלא נכונה לך, אפילו לא להורים.
2. יחד עם זה, הורים ומשפחה הם חלק וחלק משמעותי מהחיים שלך. ברור שהדיעה הרצונות ושביעות הרצון שלהם ממך גם הם חלק משמעותי מהחיים שלך. אי אפשר למחוק את הרצון העז הזה שלהם בנכדים ואי אפשר להתעלם ממנו. זה יהיה חלק מהחיים שלך לטוב ולרע.
3. יש לאנשים צעירים היום תחושה שהם יכולים לעשות מה שהם רוצים ושילדים והרבה פעמים אפילו זוגיות, זה משהו מגביל. האם זה המצב אצלך? כזוג מבוגר שהתחתן בגיל צעיר, אנחנו לא מרגישים ש"חופש" זה דבר כל משמעותי. כל דבר רציני שהשגנו בחיים, אם מדובר בתארים ואם בילדים, הושג תוך ויתור על הרבה דברים אחרים. גם היום, דווקא המחוייבויות שלקחנו על עצמנו (ולא אפרט) הם שמעניקות משמעות לחיים שלנו הרבה יותר מעוד טיול או תחביב (ואנו עושים גם את זה).
שאלת לגבי ההשפעה הכלכלית: הנטייה של אדם לבזבז או לחסוך היא לא תלויית ילדים. יש גם לא מעט רווקים שנמצאים בחובות. אז כן, ילדים דורשים הוצאות אבל כשמתארגנים נכון, אפשר בהחלט גם לחסוך הרבה ונשמע שאתה אחד שידע לאזן ולא לבזבז יותר מדי.
 
שכח מהכסף, הוא לא רלבנטי, זה לא עניין כספי

מה שהוריך ניסו לומר לך שהם מוכנים לתת הכל עבור נכדים

ברור שלא תוכל לקחת הכסף ו\או דירה מהוריך , הם צריכים לחיות

הם פשוט אומרים לך שהם יסייעו ככל יכולתם, והם ממש ממש רוצים נכדים, וזה כואב להם מאד שאין להם נכדים

בהנחה שאכפת לך מהוריך, זו סיטואציה לא פשוטה , שדורשת ממך לחשוב מחדש לעומק על מה אתה רוצה בחיים, והמחירים שאתה מוכן לשלם על זה

קח בחשבון שאתה בכל מקרה הולך להפסיד, אם זה באכזבה קשה מאד להוריך, או בשנוי אורח החיים שתכננת לעצמך (אם תקים משפחה)

אגב, יש לך בת זוג? ומה היא רוצה?
 
נערך לאחרונה ב:
תודה שקראתם עד כאן ואשמח לקבל כל תגובה ודעה על הסיטואציה הזו, גם מהורים וגם מאל הוריים שיכולים לשתף מנסיונם
לרושש את הוריך"בתמורה" לילד שאתה לא רוצה בו, לפחות כרגע, תוך התעלמות כנראה מאחיך ואחיותיך, נשמע כמו רעיון שהייתי נותן לו מחשבה שניה.
 
אני מבין את הנקודה שלהם אך לדעתי זה קצת לא הוגן מהם "לפתות" אותך לילדים עם רכוש וכסף, כמו שאמרו פה איך בכלל תביא ילדים? אתה צריך בת זוג(במידה ואתה הולך בדרך הסטנדרטית) וזאת לא החלטה שרק אתה שולט בה, גם היא צריכה לרצות ילדים כרגע.
לעשות החלטות משמעותיות על החיים שלך(במיוחד בשנים הקרובות) בגלל רצונות של אנשים אחרים נשמע לי כמו דרך טובה לאמלל את עצמך(ואולי גם לפגוע בילדים בזה), הכל אבל תלוי כמה אתה לא רוצה ילדים כרגע, שינוי תוכניות של שנה שנתיים(ואם אתה יכול להמשיך גם לעשות את הדברים שאתה רוצה בו זמנית רק באחוז נמוך יותר) זה לא כזה נורא לרוב, שינוי תוכניות של 5+ שנים זה כבר הרבה יותר רציני.
 
להביא ילד לעולם שאתה לא מעוניין בו רק בשביל לקבל כסף זה חולני.
אני לא רואה שום תרחיש שבו פעולה כזו תסתיים טוב.
+1

ו... בהתחשב בעלויות, זה לא נראה לי משתלם כלכלית...
 
אתה לא רוצה ילדים משיקול כלכלי או משיקולים אחרים? אשמח אם תפרט
 
קח בחשבון שאתה בכל מקרה הולך להפסיד, אם זה באכזבה קשה מאד להוריך, או בשנוי אורח החיים שתכננת לעצמך (אם תקים משפחה)
אדם צריך ללכת בדרך שמתאימה לו ולבחור באורך החיים שיעשה אותו מאושר.
וההורים צריכים לתמוך בו ללא תנאים.
זו חלוקת התפקידים.

לכן זה לא שיקול.
 
לא נראה לי הגיוני לקחת כסף מההורים כדי לעשות ילדים. אם ההורים יסכימו לשמרטף על הילדים, אם יהיו, זאת גם תהיה עזרה גדולה.
לא יפה מצד ההורים ללחוץ עליך ככה. אלה החיים שלך.

אם יש לך בת זוג, רוב הסיכויים שההחלטה על האם ומתי יהיו ילדים, תהיה תלויה בה.

אם אין לך בת זוג, איך ההורים שלך מתכננים שתייצר את הילד?
יש רווקות מבוגרות שישמחו לקבל זרע + עוד זוג סבים. האם לזה ההורים שלך מתכוונים?
אם כן, בהנחה שלא תהיה אב מעורב, הילד לא אמור להגביל את החופש שלך במיוחד. ההורים שלך יכולים לשלם מזונות ולקבל זכויות ביקור וזהו.
כמובן שגם זה נראה לי לא הגיוני, אבל אולי זה בגלל שיש לי ילדים, אז קשה לי לחשוב שמישהו ירצה לא להיות מעורב בחיי ילדיו.
 
תגיד להורים שלך שהם יכולים לבוא פעם בשבוע לבלות עם הילד שלי ולקרוא לו נכד ב10,000 ש"ח בחודש
הולך?
הם יכולים לבוא לשמור על שלי בחינם, בכפוף להצגת המלצות ומעבר ראיון אישי.
 
זו חלוקת התפקידים.
אהממ... לא מסכימה לגמרי עם 2 ההנחות.
אין אורח חיים שעושה אותנו מאושרים(מה זה?) ואין שום חוק (רק קוד חברתי שכדאי לבחון אותו) שקובע שהורים חייבים לתמוך בבחירות של הילד שלהם.
אדם צריך ללכת בדרך שמתאימה לו
עם זה אני דווקא מסכימה :)
 
אהממ... לא מסכימה לגמרי עם 2 ההנחות.
אין אורח חיים שעושה אותנו מאושרים(מה זה?) ואין שום חוק (רק קוד חברתי שכדאי לבחון אותו) שקובע שהורים חייבים לתמוך בבחירות של הילד שלהם.
אנסח את דברי קצת אחרת:
הורים יכולים להגיד לבנם מה אסור לו לעשות (כלומר, על אילו מעשים שלא יצפה לקבל תמיכה הורית אם יבצעם), אבל לא יכולים להגיד לו מה הוא חייב לעשות ע"מ לזכות בתמיכתם (לעשות ילדים במקרה המדובר בשרשור).
 
עוקב, ממתין לתגובות נוספות לפני שאביע דעתי בנושא..
 
אם אין לך בת זוג, איך ההורים שלך מתכננים שתייצר את הילד?
יש רווקות מבוגרות שישמחו לקבל זרע + עוד זוג סבים. האם לזה ההורים שלך מתכוונים?
אם כן, בהנחה שלא תהיה אב מעורב, הילד לא אמור להגביל את החופש שלך במיוחד. ההורים שלך יכולים לשלם מזונות ולקבל זכויות ביקור וזהו
מנפלאות הטכנולוגיה.
אפשר להביא ילד לעולם בלי שותף או שותפה בעלי זכויות הוריות.
הויכוח עבר למישור הערכי ובישראל גם לפוליטי.
 
נושאים דומים
פותח הנושא כותרת פורום תגובות תאריך
Y מלכוד בבחירת החלק הסולידי בתיק שוק ההון 13
amidar מלכוד 22 - להשאיר את הרכב או להיפטר ממנו? מינימליזם, חסכנות ואנטי-צרכנות 137
M מלכוד 22 (מאיות האחוז עבור IRA שמתארגן בפורום) שוק ההון 16
Z האם נ״ז ילדים מזכים גם כנגד הכנסה שאינה מיגיעה אישית? מיסים 8
D איפה הכי כדאי לעשות התמחות ברפואת ילדים התפתחות אישית 2
R איפה הכי טוב לגדל ילדים ? נדל"ן 81
ס הסיכון בשליחת ילד לגן ילדים - אל מול המספרים של מקרי ההתעללות בארץ אוף טופיק 26
א קופגלה ע"ש ילדים - האם ניתן להעביר לחשבון ממוסה? פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 0
C לגור בשכירות עם ילדים נדל"ן 41
S איך מחשבים נקודות זיכוי על ילדים מיסים 10
A טיול ארוך בחו"ל - שנה סביב העולם (עם ילדים קטנים) פרישה מוקדמת והחיים שאחריה 50
I רגישות גבוהה לבכי של ילדים אוף טופיק 26
י איך עושים את זה? שינוי תודעה, חשיפת ילדים בגילאי בית ספר לתכני הבלוג ולאוריינות פיננסית אוף טופיק 2
P גן ילדים פרטי -תשלום יחסי אוף טופיק 11
בצק עלים בת 38 נשואה עם ילדים, איך מתחילים? יומני מסע אישיים 45
פ נקודות זיכוי על ילדים מיסים 1
ר ילדים במהלך התואר - השפעת הורות על התפתחות אישית התפתחות אישית 14
N בכמה הייתם מעריכים את החסכון הכספי של אי-הבאת ילדים? אוף טופיק 326
מ דירה להשקעה או מגורים לזוג מבוסס עם ילדים נדל"ן 27
C תיק משולב עם חסכון ילדים שוק ההון 22
T תיק השקעות חדש - זוג עם הכנסה נאה וזוג ילדים שוק ההון 35
Plato זוג עם שני ילדים בדילמת מחיר למשתכן - למכור ולקנות? נדל"ן 4
R בגדי ילדים מינימליזם, חסכנות ואנטי-צרכנות 0
א תיק השקעות של משפחה ברוכת ילדים - פתוח להערות והצעות שוק ההון 3
N משפחות עם 2 ילדים ומעלה כמה אתם חוסכים בשנה בשקלים (לא כולל גמל פנסיה והשתלמות)? מינימליזם, חסכנות ואנטי-צרכנות 93
de dud צביעת הבית עם ילדים בסגר אוף טופיק 5
קפיטליסט_מרושע שאלות בנוגע לעלות ילדים צרכנות פיננסית 21
ו ילדים משקיעים שוק ההון 21
ד הפתרון לחתן ילדים במגזר החרדי נדל"ן 1361
de dud איפה כדאי לגדל ילדים בישראל? אוף טופיק 1
L ללמד ילדים כלכלה אוף טופיק 12
O בניית תקציב בצורה ויזואלית עבור ילדים צרכנות פיננסית 5
ג קרן פנסיה - מוות לפני פרישה ללא ילדים מתחת ל-21 - 40% מתנה לחברת ביטוח צרכנות פיננסית 81
א שליחת ילדים לפנימייה אוף טופיק 22
מ קרן פנסיה - במקרה של מוות לפני פרישה - גרוש ללא ילדים מתחת לגיל 21 צרכנות פיננסית 21
O עלות ילדים אוף טופיק 45
S ילדים? - דילמות אישיות אוף טופיק 92
ש זוג+3 ילדים בדרך אל החופש?! יומני מסע אישיים 17
ט גידול ילדים- עלות והיערכות אוף טופיק 32
whybe ״כשיהיו לך ילדים, כל ה׳עקרונות׳ שלך ילכו לפח״ מינימליזם, חסכנות ואנטי-צרכנות 84
O מנסה לקפוץ למים ... חסכון לארבעה ילדים מינימליזם, חסכנות ואנטי-צרכנות 40
amidar קצבאות ילדים => השקעה לעתיד? שוק ההון 17
aziz איך אתם קונים צעצועי ילדים מינימליזם, חסכנות ואנטי-צרכנות 4
A הלוואה כנגד קה"ש, חסכון פנסיוני או IRA והלוואה מהבנק. פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 10
P מס יסף - בזמן מכירת דירה או אחרי דוח שנתי? נדל"ן 5
ר השקעה חודשית במדד לצורך חיסכון בקופת גמל להשקעה או בברוקר שוק ההון 6
ל פתיחת עוסק פטור- האם לשלם לבעל מקצוע או לעשות הכל לבד? יזמות והגדלת הכנסות 19
E להמשיך לדוקטורט בפיזיקה או להסתפק בתואר שני? התפתחות אישית 5
J פריסייל אמיתי או פקטיבי נדל"ן 4
ט מתכנת - עוסק פטור או זעיר? אילו הוצאות מוכרות? מיסים 4

נושאים דומים

Back
למעלה