בהמשך לתגובה של
@yossik וסתם כי נחמד לי לחלוק את הדילמה (או המילכוד, לא סגור מה החלטנו) איתכם כדי לקבל תגובות, להלן המצב הנוכחי:
הרכב הוכנס לשיפוץ גיר מלא (בעלות 3800 ש"ח לפני מע"מ) ולא להחלפת גיר. לדברי אנשים שמתמצאים בתחום, כל עוד המצב המכני של הרכב (מנוע ומכלולים אחרים) טוב, אפשר יהיה לקבל עוד 100,000 ק"מ לפחות מהמכלולים הללו, ואין סיבה שהגיר לא יחזיק מעמד.
שכרתי באופן זמני רכב למספר ימים (600 ש"ח) - מציין לחיוב את היעילות והמהירות שקיבלתי. חברת השכרת הרכב ברחוב ליד המוסך, הרמתי טלפון מהמוסך, הזמנתי רכב, הגעתי לשם ברגל והרכב חיכה לי. תענוג. (שלמה סיקסט אזור תעשיה חולון).
להזכירכם, החלופות שעמדו על הפרק היו כדלהלן:
1. קניית רכב אחר (חדש או יד שניה) - הוצאה של לפחות 10,000 ש"ח (בדיקה? ביטוח? זמן ונסיעה של בדיקת רכבי יד שניה, רכב חדש בכלל היה עולה הרבה יותר)
2. לקיחת רכב בליסינג תפעולי - תשלום מיידי של 7500 ש"ח + תשלום חודשי קבוע של לפחות 1300 ש"ח לדגם הזול ביותר.
3. לקיחת רכב בליסינג מהחברה שאני עובד בה - עלות חודשים קבועה של בערך 3700 ש"ח מהנטו + הורדה של 4000 ש"ח מרכיב אחזקת רכב חודשי בברוטו.
4. תיקון הרכב (החלפת הגיר או שיפוץ שלו) - כ-5000 ש"ח בערך.
מה אתם אומרים?