טוב חמודים, עברה כמעט שנה מאז הפוסט האחרון, וכרגיל אני טורח לעדכן ולהתייעץ.
(למי שמתחיל את הקריאה מהפוסט הזה, ממליץ לקרוא מתחילת השרשור, יש פה תיעוד לא רע של השנים האחרונות)
אז בחודש האחרון ביקרתי פעמיים במוסך, ושילמתי את עלות הרכב בתיקונים (מפלג, רדיאטור, ויחד עם מה שעלה לי להגיע מהמוסך ואליו זה לגמרי באזור ה-5K).
בת הזוג put her foot down והודיעה שנגמרו המשחקים והגיע הזמן לומר יפה ביי ביי לרכב (שכרגע סגר 20 שנה, מתוכן 19 אצלי).
נתונים יבשים:
קילומטראז 378000, אבל מד המהירות הפסיק לפעול כמה חודשים, אז כנראה מדובר ב-390000...
ראש מנוע שופץ לפני חצי שנה
הוחלפו מפלג ורדיאטור בחודש האחרון
אני מקבל על הרכב החזר חודשי מהעבודה של כ-4000 ש"ח, ובנוסף משלמים לי את עלות ביטוח החובה והטסט השנתי (הכל בברוטו, כמובן).
אני נוסע בערך 25000 ק"מ בשנה (90 ק"מ ביום + סופ"שים להורים\טיולים + יציאות בערב פעם או פעמיים בשבוע)
יש לנו 2.5 ילדים (צפי נוכחי - ינואר 21) וכלבה גדולה (35 קילו)
לצערי אין לי כרגע אופציה לוותר על רכב, בבקשה אל תציעו את זה, זה לא רלוונטי
אופציות:
1. רכב חברה - אני מוותר מיידית על ה-4000 ש"ח, החזר הביטוח והטסט, ומתחיל לשלם מס לפי שווי שימוש (בערך 3000 לחודש). מקבל רכב חדש מהניילונים לשלוש שנים, וחוץ מלנסוע בו אין איתו שום התעסקות. הבעסה היחידה כאן שמדובר ברכב מסוג מאד ספציפי, ואין לי זכות בחירה. הרכב אגב - תואם את הצרכים שלנו.
2. קניית רכב:
2.1. חדש: זה הכי פחות משתלם לטווח הקצר, אבל כנראה הכי משתלם לטווח הארוך, תוהה לגבי כמה שנים צריך להחזיק אוטו כדי שיהיה משתלם מול האופציות האחרות.
2.2. יד שנייה וצפונה: מליסינג, מאדם פרטי או גוף אחר. יעלה פחות מחדש, אבל יכול להיות חתול בשק (ואם קראתם את השרשור, אתם כבר יודעים שאני לא מכונאי רכב).
3. ליסינג:
3.1. פרטי
3.2. תפעולי
על סעיף 3 אני אפילו לא יודע לפרט ולהסביר.
אשמח לקבל המלצות ושיקולים לכיוון. אם יש לכם ניסיון עם מצב דומה, אשמח לשמוע מה הכריע את הכף, ולמה.
ראיתי שרשור ש-
@breezblock הגיב בו בנושא הזה, אז מתייג אותך כאן
תבוא הברכה על העוזרים!