• אזהרה: פורום זה מיועד להחלפת דעות בין משקיעים חובבים בנושאים תאורטיים בלבד. חל איסור מוחלט על מתן ייעוץ השקעות פרטי. אין לראות בדיונים בפורום בבחינת יעוץ השקעות או תחליף לייעוץ פיננסי מקצועי המותאם אישית וספציפית למשקיע תוך התחשבות בנתוניו, צרכיו המיוחדים והאחרים, מצבו הכספי, נסיבותיו ומטרותיו. אין להסתמך או לפעול על פי הנאמר בפורום ללא קבלת יעוץ מקצועי אישי מבעל הרישיון המתאים, וכל הנוהג אחרת עושה זאת על אחריותו בלבד. האחריות לאמור בכל הודעה היא על מחבר/ת ההודעה בלבד.
  • חשבון מסחר באקסלנס טרייד : סנט למניה במסחר בארה"ב (מינימום $5 לעסקה), פטור מדמי טיפול לשנתיים, קורס במתנה ובונוס 100 ש"ח למצטרפים חדשים. להצטרפות דיגיטלית לחצו כאן .

מה תהיה התשואה של ARKK חמש שנים מהיום

חמש שנים מהיום, התשואה השנתית של ARKK לעומת SPY תהיה


  • סך הכל מצביעים
    100
  • Poll closed .
כל הסקטור הזה בכלל לא מוכר למי שלא סוחר בבורסה, תשאל מישהו מה זה רכב חשמלי, אולי יגידו לך טלסה אבל שם שני לא תשמע. מה שקורא עכשיו בסקטור הזה הוא שלב ראשוני בו השחקנים רק עולים למגרש
זה פשוט לא נכון
כולם מדברים על זה כול הזמן.
בארה"ב רואים אותם ברחובות
כולם כבר בפנים מלפני שנתיים או יותר כולל כול חברות הרכב המובילות.
כולם משקיעים את תקציב הפיתוח שלהם בתחום.
לכולם יש בקנה דגמים חדשים חשמליים והרבה.


אז מבחינת ווד, המשחק בכלל עוד לא התחיל והיא כבר רואה את ה"טיפינג פויינט" את אותו רגע בעתיד בו כולם ירצו רכב חשמלי והביקוש יעלה על ההיצע.
אז כמובן, היא רואה את הסקטור מדפיס כסף.

זו עמדה מאוד בוטה, לכן גם מאוד מדוברת, אבל גם הבטחה מאוד פנסטית.
בקשר להיצע אולי של טסלה במידה ויהיה הייפ(וזה לא באמת עוזר להם בתחרות) אבל באופן כללי בשנים הקרובות השוק הולך להיות מלא בדגמים חשמליים חדשים מכול החברות המובילות.

וכולם יודעים שזה העתיד וב2060 לא ימכרו יותר מכוניות בנזין ודיזל בכלל והן כנראה יהיו אוטונומיות.

העניין זה שהיא טוענת שהיא יודעת בדיוק מי יהיו המנצחים מתי ובאיזה עוצמה, על זה הוויכוח, לא על רכב חשמלי כן או לא.

לדעתי מוקדם מידי לקבוע, ולכן רוב הסיכויים שהיא טועה, בטח ביחס למחיר שמייצג צפיות מאוד גדולות.
זה שטסלה תהיה חברה מוצלחת לא אומר שמי שהשקיע בPE 1300 ירוויח מזה.
לא בגלל שהיא לא חכמה אלה בגלל שלא ניתן לצפות דברים כאלה בצורה מדויקת כמו שהיא מציגה.
אישית אני מאמין(ומעדיף)שתמשיך להיות תחרות רצינית בשוק הרכב.
ושלא ניתן לצפות מי יהיה המנצח כשעשן האגזוזים יתפוגג ורוב\כול הרכבים בעולם יהיו חשמליים(מי יודע אולי חלקנו יעבור לרחפנים בשלב הזה)
 
זה פשוט לא נכון
כולם מדברים על זה כול הזמן.
בארה"ב רואים אותם ברחובות
כולם כבר בפנים מלפני שנתיים או יותר כולל כול חברות הרכב המובילות.
כולם משקיעים את תקציב הפיתוח שלהם בתחום.
לכולם יש בקנה דגמים חדשים חשמליים והרבה.



בקשר להיצע אולי של טסלה במידה ויהיה הייפ(וזה לא באמת עוזר להם בתחרות) אבל באופן כללי בשנים הקרובות השוק הולך להיות מלא בדגמים חשמליים חדשים מכול החברות המובילות.

וכולם יודעים שזה העתיד וב2060 לא ימכרו יותר מכוניות בנזין ודיזל בכלל והן כנראה יהיו אוטונומיות.

העניין זה שהיא טוענת שהיא יודעת בדיוק מי יהיו המנצחים מתי ובאיזה עוצמה, על זה הוויכוח, לא על רכב חשמלי כן או לא.

לדעתי מוקדם מידי לקבוע, ולכן רוב הסיכויים שהיא טועה, בטח ביחס למחיר שמייצג צפיות מאוד גדולות.
זה שטסלה תהיה חברה מוצלחת לא אומר שמי שהשקיע בPE 1300 ירוויח מזה.
לא בגלל שהיא לא חכמה אלה בגלל שלא ניתן לצפות דברים כאלה בצורה מדויקת כמו שהיא מציגה.
אישית אני מאמין(ומעדיף)שתמשיך להיות תחרות רצינית בשוק הרכב.
ושלא ניתן לצפות מי יהיה המנצח כשעשן האגזוזים יתפוגג ורוב\כול הרכבים בעולם יהיו חשמליים(מי יודע אולי חלקנו יעבור לרחפנים בשלב הזה)
2060?
כאשר מדברים על שווקים מפותחים (נתעלם לצורך הדיון ממכירות של רכבים בהודו), להבנתי תוך שנים ספורות (פחות מעשור) יהיו יותר רכבים חדשים חשמליים ממנועי בעירה. ואוטונומיה זה granted. חברה רוצה להתחרות בטסלה ובכלל חולמת להוציא רכב בלי נהיגה אוטונומית? RIP.
 
חברה רוצה להתחרות בטסלה ובכלל חולמת להוציא רכב בלי נהיגה אוטונומית? RIP.

חחח מה? אם מחר VAG מוציאה רכב חשמלי חצי סביר (לא ה-ID4 המטופש הזה), בלי שום יכולת נהיגה אוטונומית, היא תמכור יותר יחידות ממנו בחודש ממה שטסלה מוכרת בחצי שנה.
זה פשוט מצחיק לדבר על "תחרות" בין חברה שרק מפסידה כסף ומצליחה לייצר כחצי מיליון רכבים בשנה לחברות שמייצרות פי 20 ממנה ומרוויחות (רווח נקי) עשרות מיליארדים.
 
כאשר מדברים על שווקים מפותחים (נתעלם לצורך הדיון ממכירות של רכבים בהודו), להבנתי תוך שנים ספורות (פחות מעשור) יהיו יותר רכבים חדשים חשמליים ממנועי בעירה.
נכון ועד 2060 סביר שבכול העולם כבר רוב הרכבים יהיו חשמליים.
ואוטונומיה זה granted. חברה רוצה להתחרות בטסלה ובכלל חולמת להוציא רכב בלי נהיגה אוטונומית?
כולם עובדים על אוטונומיה ויש גם תוצאות לא רעות לעוד חברות חוץ מלטסלה.
אני מסכים שהם מתקדמים בתחום, אבל לחשוב שקצת מידע מאחוז קטנטן מהרכבים על הכביש נותן להם היתרון שלא ניתן לגישור זה אופטימיות יתר לדעתי.
יש עוד כ"כ הרבה עניינים מסביב, מרגולציה ועד פיתוחים חדשים בקצב מהיר.
סתם לדוגמא,מי אמר לך שחלק מהרגולציה לא תכלול חיוב לשיתוף נתונים של כול החברות לרשת מרכזית?
ואולי טיוטה יצאו עם מערכת דומה ברוב הדגמים שלהם שנה הבאה וידביקו את הפאר הזה,אחרי הכול יש להם יכולת יצור עדיפה בסדרי גודל.

עוד נושא חם זה טכנולגיה של סוללות,טסלה הימרו על לפתח אותו סוג שיש להם עד עכשיו אבל משופרות.
יש חברות שמשקיעות בסוגים אחרים שבמידה ויצליחו ישנו את מאזן הכוחות.

אני כמובן סתם זורק רעיונות ומנסה להעביר שהתחום עוד בחיתולים ולא ברור לי לגמרי איך הוא יראה.
אבל לא מדובר בהנרי פורד מול עגלונים וחברות קטנות בלי כושר יצור.
זה הולך להיות תחרות קשה לדעתי.
 
נערך לאחרונה ב:
אני רוצה להוסיף את השני סנט שלי לגבי טסלה - אני גר בעיר גדולה בארה"ב ובשנה האחרונה מספר מכוניות הטסלה שאני רואה בכבישים הוא עצום. אמנם אנקדטולי אבל עדיין מעניין
 
חחח מה? אם מחר VAG מוציאה רכב חשמלי חצי סביר (לא ה-ID4 המטופש הזה), בלי שום יכולת נהיגה אוטונומית, היא תמכור יותר יחידות ממנו בחודש ממה שטסלה מוכרת בחצי שנה.
זה פשוט מצחיק לדבר על "תחרות" בין חברה שרק מפסידה כסף ומצליחה לייצר כחצי מיליון רכבים בשנה לחברות שמייצרות פי 20 ממנה ומרוויחות (רווח נקי) עשרות מיליארדים.
לטלסה יהיו עוד שני מפעלים חדשים (ברלין וטקסס) פעילים ומייצרים מכוניות (ככל הנראה תוך פחות משנה) לפני שוולקסווגן או כל חברה אחרת יסיימו את כל ה board meetings הדרושים בשביל להכין תוכנית פעולה רב שנתית לארגון מחדש של המחלקות הדרושות לפיתוח אסטרטגיה לעיצוב מכונית חשמלית שהיא לא לגמרי כשלון מוחלט.
זה לא משנה כמה עשרות מיליארדים יש להם, אם ההנהלה ישנה על ההגה ורק רודפת אחרי ההובלה של טסלה, היא תשרוף אותם יותר מהר משתוכל להגיד “value trap”. זה מה שקייטי מדברת עליו.
זה לא חייב לקרות בוודאות, אולי אחת החברות באמת תצליח לסובב את הספינה שהיא ICE legacy מהייסוד, אבל זה רחוק מלהיות וודאי, ובזמן שהן מנסות לסובב את הספינה חברות זריזות הרבה יותר מהן כבר תוקפות את השוק - טסלה, ניו, אקספנג, לוסיד (המכוניות שלהן הן כנראה (דורש הוכחה) מאד טובות ויהיו על הכביש כנראה עוד השנה).
 
חחח מה? אם מחר VAG מוציאה רכב חשמלי חצי סביר (לא ה-ID4 המטופש הזה), בלי שום יכולת נהיגה אוטונומית, היא תמכור יותר יחידות ממנו בחודש ממה שטסלה מוכרת בחצי שנה.
זה פשוט מצחיק לדבר על "תחרות" בין חברה שרק מפסידה כסף ומצליחה לייצר כחצי מיליון רכבים בשנה לחברות שמייצרות פי 20 ממנה ומרוויחות (רווח נקי) עשרות מיליארדים.
אלון מאסק מדבר על מכונית טסלה שעולה 25 א״ד בקרוב. וזה יורד ל-19 א״ד עם tax credit (אם כי למספר מוגבל של מכוניות).
למה לעזזל שמישהו ירצה לקנות מכונית חשמלית סוג ב ועוד שלא יודעת לנהוג לבד אם הוא יכול לקנות טסלה?
https://insideevs.com/news/489168/teslas-cheap-25k-car-could-cost-19k/

אם כבר הבעיה של טסלה זה להקים מפעלים מספיק מהר ברחבי העולם.

ואתה מודע לעובדה שטסלה חברה רווחית כן?
 
Side note
אם היית אומר לפני 8 שנים שתוכל היום לקנות עם ביטקוין 1, שתי מכוניות חשמליות אוטונומיות מידי חברה שהמנכל שלה מעשן גראס חוקי בשידור חי ומפמפם את dogecoin בטוויטר, אין אדם אחד חי בעולם שהיה מאמין לך.
חתיכת עולם הזוי שאנחנו חיים בו.
 
@adamshalev
ARKK כבר ב110.88
מתי אתה מתכוון להעמיס עוד סחורה?
לא להתריס כמובן, אני מאד מעריך אנשים ששמים את הכסף שלהם איפה שהפה שלהם (נשמע טוב יותר בלעז).
 
מצליחה לייצר כחצי מיליון רכבים בשנה לחברות שמייצרות פי 20 ממנה ומרוויחות (רווח נקי) עשרות מיליארדים.

זה טיעון חלש מאוד, אתה משווה את טסלה שמייצרת 4 דגמי פרימיום לטויוטה, וולקסווגן (קבוצה של 12 מותגי רכב עממיים יותר ופחות), רנו-ניסאן (קבוצה של 10 מותגי רכב) ו-GM (קבוצה של 8 מותגים) וכן הלאה. השוואה קצת יותר הוגנת תהיה למכירות/ייצור של BMW (שניים וחצי מליון) מרצדס (שניים וחצי מליון), לקסוס (90 אלף) או אאודי (חצי מליון) (כל מותג בפני עצמו, לא כל הקבוצה). פתאום החצי מליון רכבים בשנת קורונה שהמפעל בסין נסגר לכמה חודשים עם קצב גדילה של 30% בשנה נשמע כמו מספר די מרשים.
 
זה טיעון חלש מאוד, אתה משווה את טסלה שמייצרת 4 דגמי פרימיום לטויוטה, וולקסווגן (קבוצה של 12 מותגי רכב עממיים יותר ופחות), רנו-ניסאן (קבוצה של 10 מותגי רכב) ו-GM (קבוצה של 8 מותגים) וכן הלאה. השוואה קצת יותר הוגנת תהיה למכירות/ייצור של BMW (שניים וחצי מליון) מרצדס (שניים וחצי מליון), לקסוס (90 אלף) או אאודי (חצי מליון) (כל מותג בפני עצמו, לא כל הקבוצה). פתאום החצי מליון רכבים בשנת קורונה שהמפעל בסין נסגר לכמה חודשים עם קצב גדילה של 30% בשנה נשמע כמו מספר די מרשים.
מצחיק שאתה מתאר את זה ככה כי רוב הביקורת היא על התימחור שלה,הכן מבחינת יצור וגדילה היא מתחרה גדולה לכול אחת מחברות הפרמיום בנפרד וחברת רכב מאוד מרשימה.

אבל מבחינת מחיר היא מתומחרת(או הייתה פעם אחרונה שבדקתי היא ירדה הרבה מאז) כשווה יותר מכול חברות הפרמיום האלה ובנוסף החברות הגדולות האחרות שהזכרת ועוד שלא הזכרת ביחד.
זה שהיא חברה טובה לא אומר שהיא שווה כול סכום או שווה יותר מכול תעשיית הרכב העולמית ביחד......
 
זה טיעון חלש מאוד, אתה משווה את טסלה שמייצרת 4 דגמי פרימיום לטויוטה, וולקסווגן (קבוצה של 12 מותגי רכב עממיים יותר ופחות), רנו-ניסאן (קבוצה של 10 מותגי רכב) ו-GM (קבוצה של 8 מותגים) וכן הלאה. השוואה קצת יותר הוגנת תהיה למכירות/ייצור של BMW (שניים וחצי מליון) מרצדס (שניים וחצי מליון), לקסוס (90 אלף) או אאודי (חצי מליון) (כל מותג בפני עצמו, לא כל הקבוצה). פתאום החצי מליון רכבים בשנת קורונה שהמפעל בסין נסגר לכמה חודשים עם קצב גדילה של 30% בשנה נשמע כמו מספר די מרשים.

לא הבנתי מה לא הוגן בהשוואה? טסלה היא חברת רכב, טויוטה היא חברת רכב. שווי השוק של טסלה היום הוא יותר מפי 2 מטויוטה, נראה לי שטויוטה אמורה להיות האנדרדוג בהשוואה הזאת.
אולי שאלה טובה יותר תהיה למה חברה ששווה יותר מחצי טריליון דולר לא מצליחה להתקרב לחמישה אחוזים מיכולת הייצור של חברות ששוות פחות מרבע ממנה?
 
@adamshalev
ARKK כבר ב110.88
מתי אתה מתכוון להעמיס עוד סחורה?
לא להתריס כמובן, אני מאד מעריך אנשים ששמים את הכסף שלהם איפה שהפה שלהם (נשמע טוב יותר בלעז).
חיכיתי לראות כמה נמוך זה ירד לקראת הסגירה וקניתי עוד קצת ARKK ב-110$. כרגע על 13%. אני לא רוצה לעבור מעל 15% בהקצאה, והשאלה העיקרית היא מתי לקנות. אין לי שמץ של מושג אם נראה עוד ירידות או לא וכמה. התחושה שלי שלא נראה עוד הרבה ירידות, אם בכלל (שבירת שפל הכוונה).

קייטי דיברה ב-CNBC לקראת הסגירה, ואמרה את אותם הדברים הרגילים, שאלו אותה חוץ מטסלה איזה מניה היא אוהבת שלדעתה הכי פחות מוערכת והיא אמרה ש-NVTA לדעתה הולכת להיות חברת מפתח במהפכה הגנומית (או משהו כזה), המניה זינקה 14% ב-3 דקות, זה היה מבדר.
 
התחושה שלי שלא נראה עוד הרבה ירידות, אם בכלל (שבירת שפל הכוונה).
אני חושב הפוך אבל מאחל לך הרבה בהצלחה.
בנתיים אני רואה נחת בREM, עוד קצת ומעיף אותה, אני לא כזה גרידי.
 
נושאים דומים
פותח הנושא כותרת פורום תגובות תאריך
adamshalev מה תהיה התשואה השנתית היחסית של ARKK מול SPY חמש שנים מהיום - סקר 3 שוק ההון 8
adamshalev מה תהיה התשואה השנתית היחסית של ARKK מול SPY חמש שנים מהיום - סקר 2 שוק ההון 21
גימפל מי תהיה האימפריה הכלכלית העולמית אחרי ארצות הברית? שוק ההון 44
M מה תהיה ההשפעה על השקל והאינפלציה? שוק ההון 13
H תהיה הבנק של עצמך / Infinite banking צרכנות פיננסית 4
א וועדת הכספים: "הצעת החוק הראשונה תהיה: כשהריבית עולה, ריביות המשכנתאות לא יעלו" פוסטים מאיכות נמוכה 60
D אשמח לטיפים, איך אפשר למנוע קניית דירה ע'י אמא שלי, ושהחלופה תהיה שכירות לכמה שנים... נדל"ן 78
ת מבחינת אבטחת מידע עדיפה סיסמה או שלא תהיה סיסמה? אוף טופיק 4
A איפה לבדוק מתי תהיה חלוקת דיבידנדים SSAC שוק ההון 14
מומו הברווז כמה עליית אינפלציה ועליית ריבית תהיה קטלנית למחירים? נדל"ן 8
סול איך לקנות מניות - תהיה בעקבות הפוסט דיוני עומק על פוסטים מהבלוג 11
B תהיה בנוגע לחוקיות של קנית מניות שוק ההון 4
1337justme תהיה לגביי פיזור מטבע שוק ההון 29
G מה עדיף - להאריך בשנה את מונה ההפסדים בשאיפה ש2021 תהיה ריווחית ואז הרווחים ב2021 יקזזו את ההפסדים שוק ההון 3
ו תהיה לגבי פיזור לפי משקלים שוק ההון 2
ש למה מתנגדים שIB תהיה חברה בבורסה הישראלית? צרכנות פיננסית 18
ב דיון תיאורטי: מה יקרה כשהבורסה לא תהיה רלוונטית יותר? שוק ההון 29
לא חשוב שמות תהיה בנוגע לעתידה של הפנסיה וכיצד לנהוג. מינימליזם, חסכנות ואנטי-צרכנות 35
M תהיה בנושא הקצאת עודפי החיסכון פרישה מוקדמת והחיים שאחריה 7
B מדוע שחברה תהיה מושפעת/תתעניין בשווי המניות שלה? שוק ההון 4
עוקב וקורא מתי תהיה קופת גמל להשקעה? שוק ההון 40
א תהיה נוספת על בועת הנדלן שוק ההון 107
D תהיה בקשר לתשואה של קופת גמל מחקה שוק ההון 10
H תהיה לגבי המוצר המוזר פקדון מובנה צרכנות פיננסית 5
yossik ביטול הארנונה, במקומה תהיה תוספת מע''מ אוף טופיק 6
א קרנות ביטקוין לא מספקות את מלוא התשואה השקעות אלטרנטיביות 7
ה שאלת הבנה על התשואה של הסנפ500 שוק ההון 50
S קרן פנסיה מקיפה - איך עובד מנגנון הבטחת התשואה? פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 6
א למה התשואה של קרנות כספיות כל כך נמוכה ? שוק ההון 5
M קרן כספית דולרית - איפה ניתן לראות את התשואה? שוק ההון 0
א איפה אפשר למצוא מידע לגבי התשואה הפנימית והמח"מ של קרנות כספיות ? שוק ההון 2
I איך לייצר כלי שמבטיח את התשואה המקסימלית בין ריבית קבועה ומדד? שוק ההון 4
ה מה התשואה לפדיון חסרת סיכון הכי טובה היום? שוק ההון 7
ג הפקדות רטרואקטיביות לפנסיה - מי מממן את הפרשי התשואה? פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 13
ג כיצד לחשב את התשואה על השקעת בשוק ההון של המינוף שוק ההון 3
מ לגבי עניין התשואה, ו"תזמון" שוק ההון 12
כ התשואה השנתית של S&P 500 שוק ההון 31
1 חישוב התשואה של מדד S&P 500 NTR כשההשקעה היא בשקלים שוק ההון 17
Z תהייה בנוגע לחישוב התשואה הממוצעת של המדדים שוק ההון 27
ע שלום איך הלכה למעשה עובדת ריבית דריבית? אני אמור להשקיע חזרה את התשואה? שוק ההון 17
4 מה התשואה השנתית הממוצעת ממדים? שוק ההון 5
S איפה כתוב את התשואה הכוללת ב-portfoliovisualizer תוך זה שלוקחים בחשבון גם הפקדות תוך כדי? שוק ההון 11
S מדד של איזו מדינה הביא את התשואה הכי גרועה מאז 2008 ויש לו נייר ערך שעוקב אחריו מאז שוק ההון 11
לאץ' עקום התשואה? שוק ההון 11
G התשואה שמוצגת באתרים כוללת דמי ניהול? שוק ההון 1
R למה התשואה בקרן הנאמנות נמוכה מהמדד (+דוגמא) שוק ההון 18
ע למה התשואה בETF אג"ח ארה"ב הרבה יותר נמוכה מהאג"ח עצמם שוק ההון 12
מ התשואה בגרפים של יאהו כוללת דיבידנדים? שוק ההון 1
sigler05 האם יכול להיות שמוצר עוקב מדד לא ישיג את התשואה של המדד? שוק ההון 9
adamshalev סקר: מה הייתה התשואה שלכם לשנת 2017 שוק ההון 66

נושאים דומים

Back
למעלה