• חשבון מסחר באקסלנס טרייד : סנט למניה במסחר בארה"ב (מינימום $5 לעסקה), פטור מדמי טיפול לשנתיים, קורס במתנה ובונוס 100 ש"ח למצטרפים חדשים. להצטרפות דיגיטלית לחצו כאן .
עדכון רבעון שלישי של 2023

מעדכן באיחור אבל המספרים נכונים לתחילת אוקטובר

- המלחמה תפסה אותי באמצע חופשה באיטליה. המעגל הראשון של הקרובים שלי לא נפגע ואני המשכתי לארה"ב לנסיעת עבודה. נכון לעכשיו אני עדיין בארה"ב, לא בטוח מתי אחזור. היתרון הוא שהעבודה משלמת על המלון והאוכל.
- במקcיל, הרילוקיישן לארה"ב יוצא לפועל ואעבור בסוף השנה. אני כרגע בתהליכים של הוצאת ויזה ושאר הבירוקרטיה. אצטרך להעביר את האקסלים של המעקב לדולרים.
- הריבעון עברתי את ה3M. ניראה אם שנה הבאה אעבור את ה4M. או יותר נכון את המיליון דולר.
- רגע לפני שאני עושה רילוקיישן, אני מעביר את הקופות גמל לira עם דמי ניהול מופחתים. זה בתהליך אבל גלובלנט איטיים מאוד.
- קיבלתי פיצוי ממיטב דש על על מעל 1000 שקלים על עיקוב בהעברת קופות מהלמן אדובי למיטב דש. נחמד לראות שיש אפץכיפה על השירות הלוקה של קופות גמל.

סטטיסטיקה רבעונית:
ממוצע הכנסות לחודש (נטו + מניות שהובשלו + הפרשות פנסיה): 66.5K
ממוצע הוצאות לחודש: 12.5K
ממוצע חיסכון לחודש: 54K
ממוצע אחוז החיסכון לחודש: 81%

מצב התיק:
סה"כ לפרישה מוקדמת: 2.92M₪
סה"כ עם פנסיה: 3.56M₪
התחייבויות: 524K₪
סה"כ שווי נקי: 3M₪
 
תודה על העדכון ובהצלחה ברילוקיישן.
 
עדכון רבעון אחרון לשנת 2023

אני כותב את השורות האלה מארה"ב. בדצמבר יצאתי מהדירה בישראל. עברתי לארה"ב עם שתי מזוודות ושני תיקים. מכרתי את כל החפצים הגדולים שלי ומסרתי/תרמתי את כל השאר.
זה כמובן שינוי עצום ואני מצפה שהרבה אספקטים בחיים שלי ישתנו בצורה כזאת או אחרת. יש לי משימות בירוקרטיות של רילוקיישן שארחיב עליהן ביומן מסע השני שלי בתקווה שהוא ישרת משתמשים נוספים במצב דומה. ביומן הזה אתמקד באפקטים יותר אישיים. חשבתי שיכול להיות מעניין ומתמרץ לרשום מה ההמטרות/ציפיות שלי עבור השנה החדשה בעקבות הרילוקיישן. עבור מוטיבים שהם לא רק פיננסים.

מוטיבים ומטרות לשנת 2024 מסודרים לפי תעדוף/פוקוס נוכחי:
(1) חברים וזוגיות - כנראה המוטיב המאתגר ביותר בעיקבות המעבר. בישראל היה לי מספר גדול של מעגלי חברים והרגשתי שאני תמיד יכול לפגוש חברים גם באופן ספונטני. הייתה תחושה שאני לא לבד וזאת תחושה שאני שואף להגיע אליה גם בארה"ב. וזה למרות שאני מאוד אוהב את הלבד שלי. אני בכוונה שם זוגיות וחברים במוטיב אחד מכיוון שכרגע אשים דגש בעיקר על ליצור מעגלי חברים ופחות על זוגיות.
אני חושב שמדידה מספרית פחות חשובה, יותר חשובה השאלה של "האם אני מרגיש לבד?". בכל זאת, קל יותר למדוד מספרים ולכן אני שם לעצמי מטרה להפגש עם חברים מחוץ לעבודה באופן קבוע לפחות פעמיים בשבוע. זה יכול להיות סביב תחביבים כמו משחקי קופסה, הופעות, מוזיקה או פשוט דייטים.
בנוסף, אני שואף ליצור קשר אינטימי אחד לפחות - מישהו או מישהי שארגיש איתם בנוח לשתף גם נושאים אישיים. אני מקווה שזה יקרה אורגנית איכשהו מתוך מעגלי החברים.

(2) תחביבים - התחביבים העיקריים שהיו לי ואני צריך לחדש בארה"ב הם
(2.1) ליצור מוזיקה - אני צריך לקנות גיטרה טובה, למצוא מקהלה או מסגרת מוזיקלית אחרת, אולי אתחיל לתופף.
(2.2) משחקי וידאו - אני צריך לקנות PS5, אולי גם quest3? אולי למצוא פרטנר לשתף את התחביב איתו.
(2.3) משחקי קופסה - כנראה שאצטרף לאירועים ציבוריים בהתחלה אבל אשמח אם תיהיה לי קבוצה סגורה קטנה למשחקי קופסה.
(2.4) טבע - אני במקום מדהים מבחינת טבע. אני צריך לודא שאני מנצל את העובדה הזאת ע"י פעילויות בטבע. אנסה לצאת לפעילות בטבע לפחות פעם בחודש. לבד או חברים.

(3) כושר - בחצי שנה האחרונה נטשתי לגמרי כל פעילות גופנית והאמת שזה התחיל להשפיע עלי. אפילו רמת הכולסטרול שלי עלתה. המטרה שלי פה היא לחזור לבצע פעילות כושר 3 פעמים בשבוע לפחות. בנתיים שמתי וי על היומיים האחרונים.

(4) טיולים - בניגוד לפעילויות בטבע - פה הכוונה לביקורים בערים או מדינות שונות. מכיוון שהגעתי למקום חדש, כל השנה הזאת היא בסימן טיול אחד ארוך. לכן, לא אציב לעצמי מטרות מיוחדות למרות שזה מוטיב שנהנהתי לפתח בשנים האחרונות. ייתכן שאבקר בישראל או אפגוש חברים מחוץ למדינה הנוכחית.

(5) פיננסים - אני צריך לסדר את הפנסיות שלי בארה"ב, לנהל את הRSU נכון, להגיש דוח מס הכנסה ל2022 אבל גם לחשוב על הדוחות לישראל וארהב לשנת 2023. אולי אתחיל לחשוב על לרכוש נדלן בארה"ב אם אני כבר פה.
אני צריך לארגן את האקסלים בדולרים ולהבין מה שיעור החיסכון ומה ההוצאות החודשיים שלי פה. זה גם יהיה תלוי בהעלאה/בונוס שצפויים בקרוב. בתרחיש האופטימי שלי, אני צופה להגיע ל2 מיליון דולר עוד 3 שנים בעקבות הרילוקיישן. בתרחיש הפחות אופטימי אגיע לאזור ה1.5 מיליון דולר.
בעדכון הבא, כנראה שאתחיל לעדכן בדולרים.

סטטיסטיקה רבעונית:
ממוצע הכנסות לחודש (נטו + מניות שהובשלו + הפרשות פנסיה): 88K₪
ממוצע הוצאות לחודש: 14.1K₪
ממוצע חיסכון לחודש: 73.9K₪
ממוצע אחוז החיסכון לחודש: 83.9%

מצב התיק:
סה"כ לפרישה מוקדמת: 3.1M₪
סה"כ עם פנסיה: 3.8M₪
התחייבויות: 479K₪
סה"כ שווי נקי: 3.3M₪
 
נערך לאחרונה ב:
סיכום שנת 2023
מי שעוקב יודע שאני אוהב לסכם את השנה ולהביא עוגות לחגוג את סוף השנה.

(1) אחד הדברים החשובים השנה הוא ההתקדמות שלי במקום העבודה. טוב לי במקום העבודה אפילו שיש תקופות לחוצות. הגעתי להצלחות ואני מרגיש שהסובבים שלי מעריכים אותי. כמובן עכשיו אני עושה רילוקיישן אז יכול להיות שזה ישתנה השנה. אבל אני אוהב ורגיל לצאת מאזור הנוחות.

(2) סך כל ההוצאות שלי השנה הגיע ל176K. ביחס ל144K של שנה שעברה. זה נובע בעיקר מכך שגרתי לבד כל השנה, הוצאתי יותר על חופשות ומסעדות ועליית הריבית של המשכנתה.

(3) מצד שני, ההכנסה נטו שלי עלתה ל726K מ574K. אז עדיין חסכתי יותר משנה שעברה.

(4) בסוף שנת 2022 היה לי חיזוי לשנת 2023:
"אחסוך 430 ואקבל תשואה של 140. סך הכל 570.
השווי הנקי צריך להיות 2727."
אני שמח לבשר שכל שלושת המספרים גדולים משמעותית במציאות. חסכתי 653K והשווי הנקי שלי הגיע ל3332K מ2157K. כלומר, התשואה השנתית של התיק שלי הייתה 522K. תשואה גבוהה במיוחד. אני לא צופה ששנה הבאה תיהיה דומה.
השווי הנקי שלי עלה במעל למיליון שקלים. זה משוגע. הסטודנט שבי שהיה גר במעונות במשך 5 שנים ועובד פעם בחודש כדי לכסות את הביטוח הלאומי מתקשה להאמין שאלו מספרים אמיתיים.

(5) החיזוי שלי לסוף שנת 2023 הרבה יותר מורכב בגלל הרילוקיישן אבל אנסה:
אחסוך 600K שקלים מהכנסה ו300K שקלים מתשואה. סך הכל 900K.
השווי הנקי שלי בסוף שנת 2023 יהיה 4.2 מיליון שקלים או 1.14 מיליון דולר.

(6) ואלו העוגות שיצאו השנה לחלוקת הקצאות והוצאות.
כמו שאפשר לראות, הנתח של מניות נבחרות עלה משמעותית בעיקר בגלל הRSU. בהמשך השנה הנתח צפוי לרדת עקב מכירת RSU.
בנוסף, הנתח של המזומן גם עלה. זה בגלל ששמרתי מזומנים עבור הוצאות שקשורות לרילוקיישן, כמו גם מזומן בבנק להחזר המשכנתה ומזומן בבתי השקעות בשביל כיסוי של הוצאות דמי ניהול בשקלים.

 
עבר חודש מאז שהגעתי לארהב ללא כרטיס חזרה. למעשה, זאת הפעם הראשונה בחיי שאני טס לחו"ל בלי כרטיס חזרה לארץ הקודש.
אז מה קורה איתי? האם אני כבר אמריקאי? בוודאי שלא. האם כבר השתקעתי? גם לא. האם סיימתי לפחות את הבירוקרטיות של המעבר מדירה? אפילו לא זה. היו הרבה דברים שהשתבשו או שהפתיעו אותי בתהליכי מעבר. ציפיתי לתהליך הרבה יותר חלק. אבל הSSN לא הגיע ועכשיו אני צריך להתחיל את התהליך מחדש. ומסתבר שאני צריך לעבור תיאוריה וטסט בשביל להוציא רישיון נהיגה! ובנתיים אני מסתובב עם שני מכשירי טלפון כי זה ממש מסובך להעביר את ההיסטוריית וואטסאפ בין שני מכשירים עם מספרי טלפון שונים שנעולים על החברה של הSIM שלהם.
מצד שני, גם ציפיתי שיהיה לי בודד בהתחלה והמציאות ממש רחוקה מזה. יש לי מספר קבוצות חברים מחוץ לעבודה ולפחות דייט או שניים בשבוע. אפילו עוד לא קניתי PS כי אין לי זמן לשחק.

לשם הסדר, אני אעבור על הקטגוריות למעקב שזיהיתי לפני המעבר:
(1) חברים וזוגיות - כרגע יש לי חברים ואני לא בודד מבחינת דייטים. כמובן שהאינטימיות עם החברים עדיין בשלבים התחלתיים. עוד לא עברנו חוויות היסטוריות. והדייטים הם דייטים ראשונים (הייתי אפילו בדייט שלישי) שיכולים להיות מאוד מהנים אבל אני עוד לא "יוצא" עם מישהי. עולם הדייטים ללא ספק עוזר להבין את התרבות שנחתי אליה. וזאת גם דרך טובה להכיר אנשים בכללי.
(2) תחביבים
(2.1) ליצור מוזיקה - קניתי גיטרה קלאסית מדהימה! אפילו יותר טובה ממה שהייתה לי בארץ. זאת גיטרה עבודת יד מתאילנד שלדעתי מכרו אותה ממש בזול (600$) ביחס לשווי שלה. אני עובד על להקליט קאבר סתם בשביל הכיף. הקלטתי כבר כמה פעמים. כשארגיש בנוח עם ההקלטה אעלה אותה ליוטאוב.
(2.2) משחקי וידאו - עוד לא קניתי PS. בעיקר כי אני עסוק רב הזמן ואין לי זמן לשחק. כנראה אקנה השבוע.
(2.3) משחקי קופסה - אני נפגש פעם בשבוע עם קבוצה מצומצמת של ישראלים שכולם עשו מעבר דרך ההייטק. ממש כיף.
(2.4) טבע - יצא לי ללכת לאגמים בתוך סיאטל אבל עוד לא יצאתי לשביל הליכה. אני כנראה מחכה שיהיה לי עם מי ללכת.
(3) כושר - סוג של חזרתי להתאמן. התאמנתי 15 פעמים בחודש ינואר. זה קצת מעל המטרה שהצבתי לעצמי עבור 3 אימונים בשבוע. אני עושה אימונים קצרים של 20-30 דקות.
(4) טיולים - רחוק ממני בשלב הזה.
(5) פיננסים - עד שאני לא מקבל את הSSN קשה לי להיות אקטיבי בנושא הזה. יש לי חשבון בנק וכרטיס אשראי בינתיים אבל יהיה לי הרבה יותר קל להוציא כרטיסים חדשים אחרי שיהיה לי SSN. אני גם לא יכול להשקיע דרך הIRA בינתיים.
 
(2.1) ליצור מוזיקה - קניתי גיטרה קלאסית מדהימה! אפילו יותר טובה ממה שהייתה לי בארץ. זאת גיטרה עבודת יד מתאילנד שלדעתי מכרו אותה ממש בזול (600$) ביחס לשווי שלה. אני עובד על להקליט קאבר סתם בשביל הכיף. הקלטתי כבר כמה פעמים. כשארגיש בנוח עם ההקלטה אעלה אותה ליוטאוב.
תשתף קישור אה? :)

(2.2) משחקי וידאו - עוד לא קניתי PS. בעיקר כי אני עסוק רב הזמן ואין לי זמן לשחק. כנראה אקנה השבוע.
אוקי, זה קצת מדאיג לא אשקר, חשבת לפנות עם זה לרופא? אסור להפסיק נטילת אסקפיזם באופן פתאומי ולא מדורג ;)
 

עדכון רבעון ראשון לשנת 2024​

  1. ברבעון הזה קניתי רכב וריהוט לדירה - האמת שטרם סיימתי לרהט אבל את הדברים הגדולים קניתי.
  2. קיבלתי גם חדשות מעולות של קידום והעלאה של 25% בנוסף לבונוס ומענק מניות מרשימים. השכר שלי בערך הכפיל את עצמו בעקבות המעבר+קידום+עליית ערך המניה.
  3. פתחתי סוף סוף פנסיה בארה"ב והתחלתי להפריש. התוכנית שלי היא להפריש את המקסימום האפשרי של pre tax כדי לגשת לכספים מוקדם לפי התוכנית הזאת.
  4. התחלתי למכור את המניות RSU שקיבלתי בארץ. כזכור, אני מתכנן למכור מניות בשווי של כ100K שקלים כל שנה על מנת לצמצם את המס על המניות. את המניות שאקבל בארהב אמכור מיד.
  5. שכללתי את האקסל כך שאוכל להכניס הוצאות בדולרים או שקלים ולקבל סיכום בשקלים.
  6. יש לי SSN ועכשיו אני מחכה לקרדיט סקור בשביל לפתוח עוד כרטיסי אשראי.
  7. המזג אוויר ניהיה יפה, עשיתי 3 טיולי הייקינג בחודש האחרון!
  8. עוד לא קניתי PS. אבל קניתי טלויזיה ענקית.

סטטיסטיקה רבעונית:
ממוצע **הכנסות** לחודש (נטו + מניות שהובשלו + הפרשות פנסיה): 99K
ממוצע **הוצאות** לחודש: 65K
ממוצע **חיסכון** לחודש: 34K
ממוצע אחוז החיסכון לחודש: 34%

מצב התיק:
סה"כ לפרישה מוקדמת: 3.5M₪
סה"כ עם פנסיה: 4.4M₪
התחייבויות: 471K₪
סה"כ שווי נקי: 3.9M₪
 
נערך לאחרונה ב:

עדכון רבעון ראשון לשנת 2024​

  1. ברבעון הזה קניתי רכב וריהוט לדירה - האמת שטרם סיימתי לרהט אבל את הדברים הגדולים קניתי.
  2. קיבלתי גם חדשות מעולות של קידום והעלאה של 25% בנוסף לבונוס ומענק מניות מרשימים. השכר שלי בערך הכפיל את עצמו בעקבות המעבר+קידום+עליית ערך המניה.
  3. פתחתי סוף סוף פנסיה בארה"ב והתחלתי להפריש. התוכנית שלי היא להפריש את המקסימום האפשרי של pre tax כדי לגשת לכספים מוקדם לפי התוכנית הזאת.
  4. התחלתי למכור את המניות RSU שקיבלתי בארץ. כזכור, אני מתחנן למכור מניות בשווי של כ100K שקלים כל שנה על מנת לצמצם את המס על המניות. את המניות שאקבל בארהב אמכור מיד.
  5. שכללתי את האקסל כך שאוכל להכניס הוצאות בדולרים או שקלים ולקבל סיכום בשקלים.
  6. יש לי SSN ועכשיו אני מחכה לקרדיט סקור בשביל לפתוח עוד כרטיסי אשראי.
  7. המזג אוויר ניהיה יפה, עשיתי 3 טיולי הייקינג בחודש האחרון!
  8. עוד לא קניתי PS. אבל קניתי טלויזיה ענקית.

סטטיסטיקה רבעונית:
ממוצע **הכנסות** לחודש (נטו + מניות שהובשלו + הפרשות פנסיה): 99K
ממוצע **הוצאות** לחודש: 65K
ממוצע **חיסכון** לחודש: 34K
ממוצע אחוז החיסכון לחודש: 34%

מצב התיק:
סה"כ לפרישה מוקדמת: 3.5M₪
סה"כ עם פנסיה: 4.4M₪
התחייבויות: 471K₪
סה"כ שווי נקי: 3.9M₪
אפשר לשאול באיזה תחום אתה עוסק? כמה ספציפי שתרגיש בנוח
 
אפשר לשאול באיזה תחום אתה עוסק? כמה ספציפי שתרגיש בנוח

כיום אני מהנדס תוכנה בגאמפא. בתחילת היומן הייתי מהנדס אלגוריתמים בחברה גדולה.
 
נערך לאחרונה ב:
ממוצע **הוצאות** לחודש: 65K
ממוצע **חיסכון** לחודש: 34K
ממוצע אחוז החיסכון לחודש: 34%
אין ספק שהיומן שלך מרשים, ההכנסות על גבול השיגעון.
רק לי קשה להבין, איך מגיעים לממוצע של 65 אלף הוצאות?, זה רק בגלל המעבר וההוצאות החריגות או שזה הממוצע הקבוע?
אתה אוכל ארוחת ערב כל יום במסעדה של כוכב מישלן?
תבין שאם תשאר בהוצאות הנוכחיות אז תצטרך לחסוך עוד המון בשביל לצאת לחופש כלכלי, הייתי מתחיל לעבוד על עצמי שם.
 
אין ספק שהיומן שלך מרשים, ההכנסות על גבול השיגעון.
רק לי קשה להבין, איך מגיעים לממוצע של 65 אלף הוצאות?, זה רק בגלל המעבר וההוצאות החריגות או שזה הממוצע הקבוע?
אתה אוכל ארוחת ערב כל יום במסעדה של כוכב מישלן?
תבין שאם תשאר בהוצאות הנוכחיות אז תצטרך לחסוך עוד המון בשביל לצאת לחופש כלכלי, הייתי מתחיל לעבוד על עצמי שם.

זה בגלל המעבר. כמו שכתבתי, קניתי רכב וריהוט לדירה. בשנת 2023 ההוצאות החודשיות שלי היו 15 אלף בישראל.
בארהב יותר יקר, ואני משתדל לא לחסוך כל עוד זה מתכנס עם התוכנית הכלכלית שלי. אני בסדר אם ההוצאות הקבועות שלי יהיו באזור ה30 אלף.
 
נושאים דומים
פותח הנושא כותרת פורום תגובות תאריך
ptom יומנו של Late Bloomer יומני מסע אישיים 13
משקיע בתבונה יומנו של המשקיע בתבונה יומני מסע אישיים 8
G לדברים יש נטיה להסתדר - יומנו של בן 26 יומני מסע אישיים 14
F יומנו של פעור יומני מסע אישיים 12
R יומנו של רודף אחרי הכסף יומני מסע אישיים 84
שם משתמש בעייתי יומנו של מדען פחדן יומני מסע אישיים 61
מ יומנו של שפשף יומני מסע אישיים 10
ח יומנו של חסר מנוחה יומני מסע אישיים 12
J יומנו של 'סתם עוד אחד' יומני מסע אישיים 7
ה יומנו של שאפתן יומני מסע אישיים 15
ה יומנו של דביל :-) יומני מסע אישיים 43
א יומנו של פליט רוח יומני מסע אישיים 5
ע יומנו של תוהה וטועה יומני מסע אישיים 18
ה יומנו של בן המדתא יומני מסע אישיים 44
ה יומנו של בן המדתא יומני מסע אישיים 1
N יומנו של מתלבט יומני מסע אישיים 27
T יומנו של מתחיל מאוחר יומני מסע אישיים 23
E יומנו של יזם יומני מסע אישיים 11
ה יומנו של סטודנט ומחשבות על העתיד יומני מסע אישיים 20
Shlom Mizrahi יומנו של צעיר שאפתן יומני מסע אישיים 31
CRT יומנו של CRT יומני מסע אישיים 25
ח יומנו של חסר המזל יומני מסע אישיים 16
OiNK יומנו של אוינק - ת״א יא חביבי יומני מסע אישיים 36
S יומנו של עוד זוג יומני מסע אישיים 57
benjamin יומנו של סגפן יומני מסע אישיים 16
KickR עוד הייטקיסט - יומנו של פתית שלג יומני מסע אישיים 603
Michel ביצוע מהלך משמעותי של הפקדה עצמאית בקרן פנסיה מקיפה. פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 2
ש תכנית הDRIP של אינטראקטיב ישראל שוק ההון 1
yanosh34 עודף לא ברור של זיכוי לפי סעיף 45א מיסים 15
R קרן השתלמות IRA בדמי ניהול של 0.5, האם כדאי? פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 4
T האם מס על הפקדות גבוהות לפנסיה של המעסיק אמור להיות מחושב בצורה שנתית או חודשית? מיסים 7
R שאלה של מתחיל לגבי השקעות בS&P500 שוק ההון 1
מ ביטול טיסות של חברות לואוקוסט - האם חכם? אוף טופיק 15
ב אג"ח של בנקים בארץ שוק ההון 6
S האם מדד חלקי סקטוריאלי של סנופי נחשב מדד מבחינת גמל IRA? שוק ההון 1
M הסכם הצטרפות של ברוקרים - להיות רגוע? שוק ההון 18
B כרטיס אשראי של IBK צרכנות פיננסית 1
R איך מוצאים פוליסת חיסכון בעלת יחס גבוהה של נכסים לא סחירים? שוק ההון 9
MaorRocky סכנות של קניית קרקע לפני אישורים נדל"ן 17
Y רעיונות מה לעשות עם זכויות של ישראכרט? צרכנות פיננסית 3
חתול לילה מה צריך להיות הדרוג של אג"ח ישראלי? שוק ההון 16
N שאלה בנוגע למיסוי של אופציות ו RSU מיסים 3
וינסנט זיכוי/החזר מס בגין מיסוי במקור של דיבידנדים מארה"ב ע"י ברוקר זר מיסים 23
L כרטיס אשראי קורפורייט של ישראכרט - עמלת מט"ח 0 צרכנות פיננסית 9
ס האם אפשר לקזז ירידת ערך של רכב ממס רווחי הון מיסים 16
R עזרה בניהול החשבונות של ההורים שוק ההון 12
MaorRocky קופת גמל לא מחזירה לי תשואה של השוק ואני לא מבין למה שוק ההון 2
מ מיסוי אמריקאי של תשלומי מילואים מיסים 9
I אופציה CALL על קרן סל של בלקרוק שוק ההון 1
ש איך עושים סדר בכל הבלגן של חסכונות/פנסיה/השתלמות וכו'? פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 3

נושאים דומים

Back
למעלה