טוב אז אחרי מספר רב של חודשים של מעקב אחרי הפורום פה ורצון לפתוח יומן מסע משלי החלטתי שהגיע הזמן.
אחלק את היומן לכמה חלקים: מקצועי-כלכלי-אישי, ולאחר מכן ארשום את המטרות שלי לטווח הקצר עד ארוך.
המסע המקצועי:
בן 19 (ושליש), עובד כמפתח פולסטאק שנה וחצי. (ללא תואר ולא מתכנן לעשות כרגע).
עבודה ראשונה שלי הייתה פרויקט זמני של כמה חודשים, בגלל שהייתי עוד בתיכון זה היה משרה חלקית וקיבלתי 90 לשעה בלי הטבות מעבר לשכר.
לאחר מכן התחלתי לעבוד איפה שאני עובד עד היום, בהתחלה גם במסגרת חלקית/שעתית בשכר של 70 לשעה אבל עם קרה"ש פנסיה וסיבוס, ושסיימתי לימודים קיבלתי פטור מהצבא והתחלתי לעבוד משרה מלאה אבל באותו שכר.
לפני כמה חודשים קיבלתי העלאה ל18 אש"ח (בקרוב מתווספות אופציות אבל אני לא בונה על סכום גבוהה ויש כמה שנים עד שאני אראה משהו מזה ואין לדעת כמה יהיה שווה בסוף).
רואה את עצמי נשאר ומתקדם בחברה הנוכחית לכמה שנים טובות (כרגע), אנשים טובים, תנאי עבודה מאוד נוחים ומרגיש שיש לי עוד הרבה להתפתח שם.
המסע הכלכלי:
נתונים יבשים:
כרגע השכר נטו שלי מגיע ל12300, מתוכם אני חוסך 11 אש"ח בחודש (גר אצל ההורים).
קרן השתלמות עד התקרה: 1571 בחודש - 15 אש"ח נחסכו סה"כ.
פנסיה: 3750 בחודש - 37 אש"ח נחסכו סה"כ.
חסכונות נזילים: (מדדים דרך הבורסה הישראלית בשקלים, ודרך הבורסה האמריקאית בדולרים לנוחות)
11400 ש"ח קרן מחקה ישראלית SP
6000 דולר ב"קרן כספית" SGOV (נחזור לזה בקרוב)
32000 דולר במניות ומדדים (רוב מוחלט בMAGS וNVDA, השאר מפוזר בכל מני מניות אחרות)
הון נוכחי סה"כ (כולל לא נזיל): 200~ אש"ח
עד כה הכל היה ורוד והנה מתחיל החלק שעשה לי הרבה מר בפה במהלך התקופה.
בחודשים הראשונים ידעתי שאין לי מושג בכלום ופשוט פתחתי קופת גמל במסלול SP. (הפקדתי 20 אלף).
לאחר כמה חודשים עשיתי תשואה יפה של עשר אחוז והחלטתי שלא להיות קורבן לדמי ניהול הגבוהים של קופת הגמל והוצאתי הכל והתחלתי דרך חדשה בחשבון עצמאי.
ופה קיבלתי רגליים קרות כי מסיבה כלשהי נלחצתי מלהשקיע. למה? לא יודע.
לא הייתה לי בעיה להכניס לקופת גמל אבל מתברר שלקנות עצמאית זה טו מאץ, היה לי פחד להפסיד פתאום. (לדעתי נבע בעיקר בגלל ההיסטוריה המשפחתית עם כסף ואיך שגדלתי, אבל היומן הזה ארוך מדי בשביל לגעת גם בזה, אולי ארחיב על זה בעתיד.)
יצא שהלכתי בדרכו של אבי החורג שבאותו זמן כבר כמה חודשים התחיל לסחור במניות, ואיכשהו במקום משקיע לטווח ארוך הפכתי ל"סוחר". (כי אם אתה סוחר, אתה יכול להימנע מהפסדים!)
"מיותר לציין" שהייתי באקסלנס ולא ידעתי כלל על עלויות ההמרה המטורפות והעמלת קנייה ומכירה היקרה בשוק האמריקאי דרכם.
בקיצור, במשך הרבה חודשים הייתי במצב שבו אני כל היום על גרפים, קונה ומוכר בלי שום סיבה או הבנה, לחץ תמידי מטורף ששיבש אותי לחלוטין במהלך התקופה, פגיעה ביכולת הריכוז ובזבוז זמן מטורף (במקום להשקיע בהתפתחות אישית ומקצועית).
כנראה ש"מיותר לציין" שסיימתי את השנה עם הפסדים (לא סכום אסטרונומי אבל כמה אלפים, כנראה שלא כולל הפסדים על המרות המטח שביצעתי על הדרך).
בינואר עשיתי ניסויי עם קריפטו בגלל הפומו של התקופה עם המטבע הנוצץ של טראמפ. לא רוצה לרשום "מיותר לציין" שוב אבל לגמרי מיותר לציין שהפסדתי את כל הכסף שהכנסתי (למזלי הגבלתי את עצמי רק למאה דולר) ופה נגמר הניסוי שלי עם קריפטו. כן יש לי רצון להשקיע קצת בביטקוין, ארחיב על זה במטרות לטווח קצר בהמשך.
היה לי תקופה טובה (גם עברתי לאינטראקטיב) אחרי הניסוי הזה והצלחתי במזל מוחלט לתזמן כמה מניות ולהחזיר לעצמי את רוב ההפסדים, מה שכן מהר מאוד המזל הפך לנגדי ואני כן תקוע עכשיו בכמה מניות שאכלו לי את כל הרווח הזה (מה זה סטופ לוס?).
במהלך הנפילות שהיו קניתי במנות NVDA וMAGS ובסך הכל כרגע למרות הכל אני ברווח וכנראה שאפילו ניצחתי את השוק במידה מסוימת (האמריקאי, כי אם הייתי דוחף הכל לתל אביב שגם אחריו עקבתי וגם בו עשיתי שטויות במהלך השנה הייתי במצב אחר לגמרי היום, אבל שיהיה..), בכל מקרה העלות זמן והנפש שזה דרש ממני הפכה את זה לממש לא משתלם. (מה שכן.. למדתי המון בזמן הזה, תיאורתית וגם על גופי וכספי, וגם בהקשר של השקעות פסיביות, כל מני דברים שלא הבנתי/ידעתי מלפני).
אמרתי שנחזור ל6 אלף דולר, אז חוזר. אלה בעצם המשכורות של אפריל ומאי, אותן לא השקעתי ישר בגלל שבאותו הזמן הדולר קפץ לרמה של 3.8 שקל ולא חשבתי שהשוק יעשה ריבאונד כזה מהר. (הרי, אני "מומחה"). יצא שהסכום הומר רק בסוף מאי אחרי הריצה המטורפת שהייתה (שבה גם השקל התחזק בחזרה). חיכיתי לירידה בשוק לאחר הריצה שעד כה לא הגיעה ולמרות שכן היו כמה הזדמנויות טובות כמו AMD בתחילת החודש, לא עליתי על הגל והכסף נשאר בקרן הכספית הזאתי.
מאז מאי החלטתי שלא להוסיף יותר כסף לבורסה האמריקאית (בצורה ישירה..). גם בגלל מס עזבון שפתאום 60 אלף דולר לא היה נראה כזה רחוק ובנוסף חקרתי עליו עוד והחלטתי שאני מעדיף שלא להתסכן איתו לטווח הארוך.
הבנתי שלהתמקד על העבודה והתפתחות מקצועית שווה יותר מהכמה אחוזים העלובים, אם בכלל, שאני אקבל אם אני אהיה על גרפים כל היום עם לחץ תמידי במסחר. לא פתחתי גרפים עוד מאפריל, רק עקבתי פה ושם אחרי מחירים במהלך התקופה ההזויה הזאתי שהייתה (הזמן פתאום עובר הרבה יותר מהר).
בקיצור, אכלתי את הראש בחלק הזה עם השריטות שלי, כרגע (החל מהמשכורת שקיבלתי בראשון ליוני) אני משקיע דרך וואן זירו (יש לי ONE+ חינם בגלל שאני מעביר משכורת) וקונה קרן מחקה של קסם על מדד הSP (לא מעוניין להתעסק עם עלויות המרווח באיריות, רוצה את היכולת לקנות בלי להתחיל לחשב דברים ולתזמן).
אני אדבר עוד קצת על ההשקעות המדהימות שלי בחלק של המטרות בסוף.
המסע האישי:
כעיקרון החל מהתיכון התחלתי להתחזק ואני רואה את עצמי חיי אורך חיים דתי בעתיד ומקים משפחה דתית (מגיע במקור ממשפחה חילונית לגמרי). במהלך התקופה היפה שעברתי, שובשתי לגמרי והייתי במצב שמרוב לחץ לא הייתי במסוגלות נפשית להניח תפילין או להתפלל כלל (או בכללי לעשות משהו מעבר לגרפים ועבודה). מה שהרס לי את ההרגלים שבניתי וזה למה אני עדיין לא חזרתי לזה בצורה מלאה עד עכשיו למרות שטכנית אני כבר עם הרבה פחות לחץ מכל הסיפור הזה. בקיצור, החלק האישי הוא האכזבה הגדולה ביותר שלי בשנה הזאתי. ראיתי את עצמי במקום אחר לגמרי בהקשר הזה שסיימתי בית ספר.
ועכשיו למטרות..
לטווח הקצר (השנה):
- לתקן את הנזק בפאן האישי (כבר בתהליכים) ולהפציץ בעבודה לקראת שיחות השכר של ינואר.
- לחשוב איך לשלב ביטקוין בפורטפוליו. יש את הקרנות המחקות הישראליות אבל הן פשוט קונות מדד אמריקאי ויוצא שאני משלם דמי ניהול כפולים, שעוד יכולים לעלות בהרבה עם הזמן ואז אני במלכודת מס..
- לחשוב מה כדאי לעשות עם הפורטפוליו שנמצא כרגע בדולרים. לא דחוף לי למכור אנווידיה, אבל MAGS נגיד שקניתי לא בטוח שבחירה מדהימה עם דמי הניהול שלהם (0.29%), בנוסף יש לי VST שנמצא ברווח יפה. שאר המניות שיש לי זה PYPL, DECK וLUNR. באלה אני בהפסד (השווי הכולל כרגע הוא בערך בסביבות ה5K דולר, מה שכן במקור זה היה בסביבות ה7K..). פייפאל הפסד קטן, בDECK וLUNR ההפסד יותר רציני כרגע. (בנוסף להפסד הפוטנציאלי, כי אם היה לי את המזומן ולא הייתי קניתי את אלה בפברואר יכולתי לקנות משהו שהיה עכשיו ברווח יפה.)
- לחשוב מה לעשות עם הכסף בקרן הדולרית. לחכות לדיפ נוסף (בין אם בשוק או בין אם בביטקוין) או פשוט להכניס את זה לשוק. כעיקרון הייתי רוצה לראות את הסכום הזה ניכנס לביטקוין, אבל לא בטוח שבמחיר הנוכחי..
- לא ממש מטרה אבל מטלה. צריך לסיים דוח מס של השנה (החזר על תרומות, העברה של ההפסדים ופאשלה שהייתה לי בטופס 101 של המעסיק הראשון שבגללה לקחו לי יותר מס ממה שצריך ככל הנראה). בנוסף יש את הדוח חצי שנתי שאני צריך לעשות עם המסחר שעשיתי בתחילת שנה באינטרקאטיב.. אם מישהו מבין בזה ויש לו טיפים/כלים אשמח שידבר איתי בפרטי, אעריך מאוד.
לטווח הבינוני (5~ שנים):
- להמשיך לחסוך באינטנסיביות וכנראה להמשיך לגור אצל ההורים תוך כדי.
- להתפתח מקצועית ולהכפיל את הנטו בלפחות 2.5. (ובנוסף לזה בתקווה לשפר הטבות, כמו קרן השתלמות על כל השכר או מניות. זה כבר כנראה יצריך מעבר לחברה אחרת אבל.)
- להגיע להון כולל של שני מיליון שח. (כולל הקרהש/פנסיה, אבל הריאליות של זה כנראה תלויה במה יעבור על השוק בחמש שנים האלה.)
- לקראת סוף הטווח הייתי רוצה להיות בזוגיות ואפילו להקים משפחה. (ואז לעזוב את ההורים סוף סוף.)
לטווח הארוך:
- לא אדם חומרי או נהנתני במיוחד, רוצה לחסוך הרבה בגיל מוקדם בשביל שריבית דריבית תעשה לי את מירב העבודה בגילאי ה40+ ואז יהיה אפשר לתמוך בילדים ולהתמקד במשפחה. (ואולי בגיל הזה כבר לעבוד במשרה חלקית כיועץ או משהו כזה. לא יודע, מוקדם עדיין בשביל לדעת.)
- אין לי עוד מה להוסיף פה. אולי זה בפני עצמו חומר למחשבה.
זהו לבינתיים. כרגע התכנון זה לעדכן כל 3 חודשים. אם אנשים באמת יקראו את כל הדבר הזה ויתעניינו אני אולי אעדכן לעיתים יותר תכופות.
אחלק את היומן לכמה חלקים: מקצועי-כלכלי-אישי, ולאחר מכן ארשום את המטרות שלי לטווח הקצר עד ארוך.
המסע המקצועי:
בן 19 (ושליש), עובד כמפתח פולסטאק שנה וחצי. (ללא תואר ולא מתכנן לעשות כרגע).
עבודה ראשונה שלי הייתה פרויקט זמני של כמה חודשים, בגלל שהייתי עוד בתיכון זה היה משרה חלקית וקיבלתי 90 לשעה בלי הטבות מעבר לשכר.
לאחר מכן התחלתי לעבוד איפה שאני עובד עד היום, בהתחלה גם במסגרת חלקית/שעתית בשכר של 70 לשעה אבל עם קרה"ש פנסיה וסיבוס, ושסיימתי לימודים קיבלתי פטור מהצבא והתחלתי לעבוד משרה מלאה אבל באותו שכר.
לפני כמה חודשים קיבלתי העלאה ל18 אש"ח (בקרוב מתווספות אופציות אבל אני לא בונה על סכום גבוהה ויש כמה שנים עד שאני אראה משהו מזה ואין לדעת כמה יהיה שווה בסוף).
רואה את עצמי נשאר ומתקדם בחברה הנוכחית לכמה שנים טובות (כרגע), אנשים טובים, תנאי עבודה מאוד נוחים ומרגיש שיש לי עוד הרבה להתפתח שם.
המסע הכלכלי:
נתונים יבשים:
כרגע השכר נטו שלי מגיע ל12300, מתוכם אני חוסך 11 אש"ח בחודש (גר אצל ההורים).
קרן השתלמות עד התקרה: 1571 בחודש - 15 אש"ח נחסכו סה"כ.
פנסיה: 3750 בחודש - 37 אש"ח נחסכו סה"כ.
חסכונות נזילים: (מדדים דרך הבורסה הישראלית בשקלים, ודרך הבורסה האמריקאית בדולרים לנוחות)
11400 ש"ח קרן מחקה ישראלית SP
6000 דולר ב"קרן כספית" SGOV (נחזור לזה בקרוב)
32000 דולר במניות ומדדים (רוב מוחלט בMAGS וNVDA, השאר מפוזר בכל מני מניות אחרות)
הון נוכחי סה"כ (כולל לא נזיל): 200~ אש"ח
עד כה הכל היה ורוד והנה מתחיל החלק שעשה לי הרבה מר בפה במהלך התקופה.
בחודשים הראשונים ידעתי שאין לי מושג בכלום ופשוט פתחתי קופת גמל במסלול SP. (הפקדתי 20 אלף).
לאחר כמה חודשים עשיתי תשואה יפה של עשר אחוז והחלטתי שלא להיות קורבן לדמי ניהול הגבוהים של קופת הגמל והוצאתי הכל והתחלתי דרך חדשה בחשבון עצמאי.
ופה קיבלתי רגליים קרות כי מסיבה כלשהי נלחצתי מלהשקיע. למה? לא יודע.
לא הייתה לי בעיה להכניס לקופת גמל אבל מתברר שלקנות עצמאית זה טו מאץ, היה לי פחד להפסיד פתאום. (לדעתי נבע בעיקר בגלל ההיסטוריה המשפחתית עם כסף ואיך שגדלתי, אבל היומן הזה ארוך מדי בשביל לגעת גם בזה, אולי ארחיב על זה בעתיד.)
יצא שהלכתי בדרכו של אבי החורג שבאותו זמן כבר כמה חודשים התחיל לסחור במניות, ואיכשהו במקום משקיע לטווח ארוך הפכתי ל"סוחר". (כי אם אתה סוחר, אתה יכול להימנע מהפסדים!)
"מיותר לציין" שהייתי באקסלנס ולא ידעתי כלל על עלויות ההמרה המטורפות והעמלת קנייה ומכירה היקרה בשוק האמריקאי דרכם.
בקיצור, במשך הרבה חודשים הייתי במצב שבו אני כל היום על גרפים, קונה ומוכר בלי שום סיבה או הבנה, לחץ תמידי מטורף ששיבש אותי לחלוטין במהלך התקופה, פגיעה ביכולת הריכוז ובזבוז זמן מטורף (במקום להשקיע בהתפתחות אישית ומקצועית).
כנראה ש"מיותר לציין" שסיימתי את השנה עם הפסדים (לא סכום אסטרונומי אבל כמה אלפים, כנראה שלא כולל הפסדים על המרות המטח שביצעתי על הדרך).
בינואר עשיתי ניסויי עם קריפטו בגלל הפומו של התקופה עם המטבע הנוצץ של טראמפ. לא רוצה לרשום "מיותר לציין" שוב אבל לגמרי מיותר לציין שהפסדתי את כל הכסף שהכנסתי (למזלי הגבלתי את עצמי רק למאה דולר) ופה נגמר הניסוי שלי עם קריפטו. כן יש לי רצון להשקיע קצת בביטקוין, ארחיב על זה במטרות לטווח קצר בהמשך.
היה לי תקופה טובה (גם עברתי לאינטראקטיב) אחרי הניסוי הזה והצלחתי במזל מוחלט לתזמן כמה מניות ולהחזיר לעצמי את רוב ההפסדים, מה שכן מהר מאוד המזל הפך לנגדי ואני כן תקוע עכשיו בכמה מניות שאכלו לי את כל הרווח הזה (מה זה סטופ לוס?).
במהלך הנפילות שהיו קניתי במנות NVDA וMAGS ובסך הכל כרגע למרות הכל אני ברווח וכנראה שאפילו ניצחתי את השוק במידה מסוימת (האמריקאי, כי אם הייתי דוחף הכל לתל אביב שגם אחריו עקבתי וגם בו עשיתי שטויות במהלך השנה הייתי במצב אחר לגמרי היום, אבל שיהיה..), בכל מקרה העלות זמן והנפש שזה דרש ממני הפכה את זה לממש לא משתלם. (מה שכן.. למדתי המון בזמן הזה, תיאורתית וגם על גופי וכספי, וגם בהקשר של השקעות פסיביות, כל מני דברים שלא הבנתי/ידעתי מלפני).
אמרתי שנחזור ל6 אלף דולר, אז חוזר. אלה בעצם המשכורות של אפריל ומאי, אותן לא השקעתי ישר בגלל שבאותו הזמן הדולר קפץ לרמה של 3.8 שקל ולא חשבתי שהשוק יעשה ריבאונד כזה מהר. (הרי, אני "מומחה"). יצא שהסכום הומר רק בסוף מאי אחרי הריצה המטורפת שהייתה (שבה גם השקל התחזק בחזרה). חיכיתי לירידה בשוק לאחר הריצה שעד כה לא הגיעה ולמרות שכן היו כמה הזדמנויות טובות כמו AMD בתחילת החודש, לא עליתי על הגל והכסף נשאר בקרן הכספית הזאתי.
מאז מאי החלטתי שלא להוסיף יותר כסף לבורסה האמריקאית (בצורה ישירה..). גם בגלל מס עזבון שפתאום 60 אלף דולר לא היה נראה כזה רחוק ובנוסף חקרתי עליו עוד והחלטתי שאני מעדיף שלא להתסכן איתו לטווח הארוך.
הבנתי שלהתמקד על העבודה והתפתחות מקצועית שווה יותר מהכמה אחוזים העלובים, אם בכלל, שאני אקבל אם אני אהיה על גרפים כל היום עם לחץ תמידי במסחר. לא פתחתי גרפים עוד מאפריל, רק עקבתי פה ושם אחרי מחירים במהלך התקופה ההזויה הזאתי שהייתה (הזמן פתאום עובר הרבה יותר מהר).
בקיצור, אכלתי את הראש בחלק הזה עם השריטות שלי, כרגע (החל מהמשכורת שקיבלתי בראשון ליוני) אני משקיע דרך וואן זירו (יש לי ONE+ חינם בגלל שאני מעביר משכורת) וקונה קרן מחקה של קסם על מדד הSP (לא מעוניין להתעסק עם עלויות המרווח באיריות, רוצה את היכולת לקנות בלי להתחיל לחשב דברים ולתזמן).
אני אדבר עוד קצת על ההשקעות המדהימות שלי בחלק של המטרות בסוף.
המסע האישי:
כעיקרון החל מהתיכון התחלתי להתחזק ואני רואה את עצמי חיי אורך חיים דתי בעתיד ומקים משפחה דתית (מגיע במקור ממשפחה חילונית לגמרי). במהלך התקופה היפה שעברתי, שובשתי לגמרי והייתי במצב שמרוב לחץ לא הייתי במסוגלות נפשית להניח תפילין או להתפלל כלל (או בכללי לעשות משהו מעבר לגרפים ועבודה). מה שהרס לי את ההרגלים שבניתי וזה למה אני עדיין לא חזרתי לזה בצורה מלאה עד עכשיו למרות שטכנית אני כבר עם הרבה פחות לחץ מכל הסיפור הזה. בקיצור, החלק האישי הוא האכזבה הגדולה ביותר שלי בשנה הזאתי. ראיתי את עצמי במקום אחר לגמרי בהקשר הזה שסיימתי בית ספר.
ועכשיו למטרות..
לטווח הקצר (השנה):
- לתקן את הנזק בפאן האישי (כבר בתהליכים) ולהפציץ בעבודה לקראת שיחות השכר של ינואר.
- לחשוב איך לשלב ביטקוין בפורטפוליו. יש את הקרנות המחקות הישראליות אבל הן פשוט קונות מדד אמריקאי ויוצא שאני משלם דמי ניהול כפולים, שעוד יכולים לעלות בהרבה עם הזמן ואז אני במלכודת מס..
- לחשוב מה כדאי לעשות עם הפורטפוליו שנמצא כרגע בדולרים. לא דחוף לי למכור אנווידיה, אבל MAGS נגיד שקניתי לא בטוח שבחירה מדהימה עם דמי הניהול שלהם (0.29%), בנוסף יש לי VST שנמצא ברווח יפה. שאר המניות שיש לי זה PYPL, DECK וLUNR. באלה אני בהפסד (השווי הכולל כרגע הוא בערך בסביבות ה5K דולר, מה שכן במקור זה היה בסביבות ה7K..). פייפאל הפסד קטן, בDECK וLUNR ההפסד יותר רציני כרגע. (בנוסף להפסד הפוטנציאלי, כי אם היה לי את המזומן ולא הייתי קניתי את אלה בפברואר יכולתי לקנות משהו שהיה עכשיו ברווח יפה.)
- לחשוב מה לעשות עם הכסף בקרן הדולרית. לחכות לדיפ נוסף (בין אם בשוק או בין אם בביטקוין) או פשוט להכניס את זה לשוק. כעיקרון הייתי רוצה לראות את הסכום הזה ניכנס לביטקוין, אבל לא בטוח שבמחיר הנוכחי..
- לא ממש מטרה אבל מטלה. צריך לסיים דוח מס של השנה (החזר על תרומות, העברה של ההפסדים ופאשלה שהייתה לי בטופס 101 של המעסיק הראשון שבגללה לקחו לי יותר מס ממה שצריך ככל הנראה). בנוסף יש את הדוח חצי שנתי שאני צריך לעשות עם המסחר שעשיתי בתחילת שנה באינטרקאטיב.. אם מישהו מבין בזה ויש לו טיפים/כלים אשמח שידבר איתי בפרטי, אעריך מאוד.
לטווח הבינוני (5~ שנים):
- להמשיך לחסוך באינטנסיביות וכנראה להמשיך לגור אצל ההורים תוך כדי.
- להתפתח מקצועית ולהכפיל את הנטו בלפחות 2.5. (ובנוסף לזה בתקווה לשפר הטבות, כמו קרן השתלמות על כל השכר או מניות. זה כבר כנראה יצריך מעבר לחברה אחרת אבל.)
- להגיע להון כולל של שני מיליון שח. (כולל הקרהש/פנסיה, אבל הריאליות של זה כנראה תלויה במה יעבור על השוק בחמש שנים האלה.)
- לקראת סוף הטווח הייתי רוצה להיות בזוגיות ואפילו להקים משפחה. (ואז לעזוב את ההורים סוף סוף.)
לטווח הארוך:
- לא אדם חומרי או נהנתני במיוחד, רוצה לחסוך הרבה בגיל מוקדם בשביל שריבית דריבית תעשה לי את מירב העבודה בגילאי ה40+ ואז יהיה אפשר לתמוך בילדים ולהתמקד במשפחה. (ואולי בגיל הזה כבר לעבוד במשרה חלקית כיועץ או משהו כזה. לא יודע, מוקדם עדיין בשביל לדעת.)
- אין לי עוד מה להוסיף פה. אולי זה בפני עצמו חומר למחשבה.
זהו לבינתיים. כרגע התכנון זה לעדכן כל 3 חודשים. אם אנשים באמת יקראו את כל הדבר הזה ויתעניינו אני אולי אעדכן לעיתים יותר תכופות.