• חשבון מסחר באקסלנס טרייד : סנט למניה במסחר בארה"ב (מינימום $5 לעסקה), פטור מדמי טיפול לשנתיים, קורס במתנה ובונוס 100 ש"ח למצטרפים חדשים. להצטרפות דיגיטלית לחצו כאן .

אם לא נוטלים סיכונים מפספסים את הכיף בחיים..?

תמי

משתמש רשום
הצטרף ב
6/2/18
הודעות
4
דירוג
2
שלום לכולם, פורום מרשים בבלוג מרשים לא פחות..
רציתי להתייעץ איתכם ולקרוא מה דעתכם ומה אתם חושבים שעליי לעשות...

אני מתנצלת מראש על אורך ההודעה, אני מקווה שיהיה לכם כוח לקרוא את החפירה- מבחינתי זה חשוב ולכן טרחתי לכתוב ולשתף פה. אז ככה:
אני בת 30, אקדמאית ועובדת באופן פרטי מזה כשנה וחצי בתחום הטיפול הקליני והנחיית קבוצות.
מצבי הבריאותי די הפכפך וישנם תקופות שאני יכולה לעבוד ללא הפסקה, לטייל חודשים, ללמוד ולג'גלג בין מליון אנשים ומרחבים, ותקופות שאני מושבתת בעקבות התקף אוטואימוני שמצריך "אשפוז ביתי" עד שאתייצב.
הנסיבות הן כאלה שאני יכולה לעבוד שנה שלמה ולחיות באופן נורמטיבי למדיי, אפילו די טוב אפשר לומר.
וישנם שנים (כמו השנה הנוכחית) שאני יותר מוגבלת בהיקף העבודה הישיר שלי (קרי כזה שמצריך את הנוכחות הפיסית שלי כגון כל אינטראקציה בינאישית פרונטלית- שזה למעשה המקצוע שלי). למה זה קשור? לא ידוע. זה סוג של ניסוי וטעייה. יתכן וזה יעבור בעתיד, אבל יש לי את זה מגיל צעיר אז אני כן מכינה לעצמי תוכניות מגירה למקרה של אובדן כושר עבודה.

חשוב לציין שאני לא מוכרת על ידי ביטוח לאומי עם אובדן כושר עבודה, או עם אחוזי נכות רפואית עדיין.
הגשתי תביעה בימים האחרונים על ידי עו"ד. לא ברור מה תהיה ההחלטה, אקווה לטוב אבל אי אפשר לדעת כאמור ובין כה וכה אני לא מתכננת להסתמך על זה..

מה עוד חשוב לציין?
1. שיש ברשותי כרגע סכום כסף של בערך 460 אלף ש"ח בעו"ש. כל עוד אין ריביות בבנק, וכל עוד אין לי איפה להשקיע לא ראיתי לנכון לסגור את הסכום הזה, ולא להשאיר אותו זמין לזיהוי הזדמנויות להשקעה. מה גם שאני משתמשת בחלקו גם כיום להשלמת הכנסה כי הפחתתי בשעות העבודה באופן ניכר, בכדי לפתח וללמוד על הקמת עסק שאני עובדת עליו באינטרנט. לא ראיתי לנכון להשקיע את הכסף בנדל"ן המקומי. התשואה הקטנה והשוק הרותח לא נשמע לי מלהיב.

מאיפה הכסף? ירושה. היה סכום גדול יותר, חלק נשרף גם בתקופה שלא עבדתי במהלך השנה וחצי האחרונות כיוצא מנסיבות רפואיות, וחלק הלך להשקעה עצמית. מה זה אומר? שאם אני לוקחת יועץ עסקי בתחום שאני רוצה להתפתח בו, או קורס שנותן לי כלים או ידע מסוים, או טסתי לחו"ל כי הרשיתי לעצמי- מבחינתי זה לגמרי השקעה שתחזיר את זה. יתכן בכסף. יתכן במישורים אחרים. אבל בכל מקרה זה מאפשר לי להחליט בצורה לא פזיזה ואימפולסיבית, וזה נותן לי עוד זוויות ראייה שחיוניות לי כדי לקבל החלטות ולא לחיות בסרט שאני יודעת הכול, או מבינה במשהו שאני לא.
וכן אני יותר בזבזנית משמרנית. מודעת למגרעה הזאת לצערי. אני באמת חושבת שכסף הוא אמצעי ולא המהות. ואם אני יכולה להפיק ממנו חופש (על גווניו) ועצמאות כלכלית- אז זה העניין. אגב זה נכון גם לתקופות שלא היה לי כסף...
קראתי חלקים מהבלוג ואני מודעת לדעת הסולידית על חסכונות- אני מקווה להגיע לזה בשנים הקרובות.

2. יש לי הלוואת סטודנט של קצת פחות מ60 אלף ש"ח, בתקופה שלקחתי לפני שקיבלתי את הכסף. למה אני לא סוגרת אותה? כי הריבית עליה אפסית. יתרה מכך- אני חושבת שאם הייתי יכולה- הייתי לוקחת הלוואת סטודנט גדולה יותר ולו רק כדי שאוכל לקחת את הכסף ולנסות למנף אותו ולייצר ממנו כסף. בקיצור- אני מעדיפה להשאיר את הכסף אצלי, לתת כל חודש ב4 וחצי שנים הקרובות סכום של 1000 שח ולהאמין שבמקום להחזיר את ההלוואת סטודנט, אני יכולה לייצר ממנה כסף. אין לי סיכון ולא היה בכל שנות קיומי שאכנס למינוס ולא אחזיר את ההלוואה. אני בזבזנית אבל אני יודעת לחשב איך ומתי. גם כשעבדתי במשרות סטודנט בגילאי העשרים ולא הרווחתי סכומים גדולים- עדיין לא נכנסת למינוס. איך? סדר עדיפויות ותכנון שנתי.
אעדיף לטוס לחו"ל מאשר להחליף אוטו. אעדיף ליהנות מהופעה טובה מאשר לקנות עוד גופיה. ובתקופות מסוימות זה הפוך. תלוי מה מצבי בחיים ומה הנסיבות כנראה. אבל בכלליות אני משקיעה (ולא מבזבזת כמו שרובינו נוהגים לומר) בדרך כלל במשאבים של ידע וצבירת חוויות וקשרים. בטווח הארוך עד כה זה השאיר אותי במצב כלכלי טוב ויציב, בכל עת.

3. כרגע אני עובדת על עסק באינטרנט שעתיד להתחיל לייצר כסף במהלך חודשים אפריל-מאי. סכום ההשקעה המקסימלי שאני מגדרת לעסק הזה הוא 50 אלף שח עם מרווח טעות וסיכון של עד 70 אלף. כך שאם למרות הכול אפסיד הכול ולא אחזיר דבר- הסכום שאפסיד הוא עדיין נסבל עבורי ולא יהפוך את עולמי. אני לא צופה שהעסק יצטרך את הסכום הזה לפי התוכנית העסקית וההוצאות אבל אני רוצה לקחת סכום שאם אגיע אליו, ולא אתחיל להחזיר השקעה- אני אצטרך לעשות חישוב מסלול מחדש ולא אשקיע עוד כספים נוספים עד אין קץ. מתוך ה50 אלף הללו הושקעו כבר 15 אלף שח (בקורסים בתחום, בייעוץ עסקי וייעוץ מומחה לתחום ובקניית ציוד- מחשב חדש כי הישן נהרס וכו').

4. במקביל ישנה אפשרות שאני בוחנת לחיוב- להשקעה בשותפות במיזם נוסף בסכום של סביב ה80-90 אלף שח. זה פלטפורמה שמשמשת ככלי ניהולי וביצועי (בנוי על מודל של פיתוח עבור משרד ממשלתי שמעוניין בפלטפורמה וייתן הכנסה שנתית עבור המנוי, וכן ביציאה לשוק הפרטי שישלם עבור המנויים). לא אוכל לפרט יותר מכך לצערי מסיבות ברורות.

5. השקעה של 20 אלף שח במניות של סטארט-אפ ישראלי דרך אקזיטוואלי. זה כסף שאני יודעת שאני יכולה לא לראות בכלל...וגם יכולה בעוד 6-7 שנים לראות ממנו סכום גבוה ממנו..כמו כל השקעה בסטארט אפ.

אז מה אני רוצה מכם?
אחרי ששטפתי אתכם בעודף מידע, אשמח שתגידו לי מה לדעתכם הדרך האפקטיבית ביותר להביא לכך שה460 אלף שח הללו יגיעו למצב של 2 מיליון שח ב5-6 שנים הקרובות.
כלומר להכפיל פי 4 את הכסף. ולאחר מכן בשנתיים העוקבות שיכפילו את ערכם. כלומר מ2 מיליון ל4 מיליון - בשנתיים.
מה המטרה? 1. לייצר הכנסה חודשית שאינה תלויה בנוכחותי הפיסית (סביב ה20 אלף לחודש) 2. להשיג תשואה ורווחים על ההון המושקע עבור חיסכון לעתיד (אובדן כושר עבודה, חופשת לידה עתידית, פנסיה וכו').

שאפתני? אכן.
אבל אני מוכנה גם לשאת בקיבתי את האפשרות שאפסיד חלק מהכסף בכדי לשאת באפשרות שארוויח בחלק אחר.
זה חלק מהעניין ויתכן שאי אפשר בל שכר לימוד של הפסד כלשהו. אני מוכנה ליטול סיכונים כדי להגיע לתשואות גבוהות, ואני מבינה שזה יכול גם להיות הפוך. אבל כמו שרשמתי בכותרת- אם לא נוטלים סיכונים מפספסים את הכיף בחיים.

אני מחפשת גם לייצר כסף להכנסה חודשית וגם להשקיע כסף באפיקים שונים כדי לייצר לעצמי חסכון לימים גשומים.

ועכשיו נשאלת השאלה היא איך?
תיק השקעות? אומנם אני חובבת מדורי כלכלה, אבל ממש לא מבינה מספיק בכדי לדעת מה לקנות ומה להחזיק בתיק ההשקעות. קראתי בגיל 15 את הבורסה למתחילים ;) יודעת לנהל שיחה קלה בעניין אבל מפה ועד להבין בבורסה- רחוק ממני. איך אני מייצרת לעצמי תיק השקעות טוב עם רמת סיכון גבוה (ואפשרות לתשואה גבוהה) מבלי להפסיד את התחתונים בדרך? וכמה כסף להשקיע בתיק כזה? חשבתי על סביב ה50 אלף שח להתחלה..מה דעתכם?

מה לגבי נדל"ן בחו"ל? אולי השקעה בקרן ריט?
איזה סוג של תיק השקעות הייתם מייצרים במקומי?
אם בכלל?

או שאולי לחכות שאייצר עוד סכום של כסף כיוצא מהעסקים המתפתחים ואז להשקיע סכום גדול יותר?
להשאיר את הכסף בעו"ש בינתיים?
מה עם פתיחת קרן השתלמות?

אשמח לשמוע כל תובנה שיש לכם להציע מניסיונכם והידע שלכם.

המשך שבוע מקסים לכולם!
ותודה לכל מי שקרא ולא התייאש בדרך. גם אם לא הגבתם- זה עדיין מרשים :)
 
כלומר להכפיל פי 4 את הכסף. ולאחר מכן בשנתיים העוקבות שיכפילו את ערכם.
רק בשביל קנה מידה גס - שוק המניות האמריקאי נתן בממוצע לאורך ההיסטוריה הארוכה שלו תשואה ריאלית (אחרי התחשבות באינפלציה) של 7% בשנה, שזה שקול להכפלה בערך כל 10 שנים.

סוג התשואה שאת מחפשת - הכפלה כל שנתיים - אפשרית בעיני רק דרך יזמות (הרבה יזע ודמעות) או סיכון קיצוני למדי של הכסף במשהו שדי שקול להימור (אלא אם יש לך יידע ייחודי לגבי נכס השקעה מסוים שאין לאף אחד אחר). שתי האפשרויות הן בעלי סיכון עצום, שתואם את התשואה החריגה ששאלת לגביה. שזו דרך ארוכה לומר - זו לטעמי ציפייה לא ריאלית כלל. חלופה אחרת להרוויח סכומי כסף משמעותיים כל כך בפרק זמן קצר הן להיות בעל ידע מקצועי/מוניטין בתחום נדרש שיכולים להרוויח שכר רחוק בקצה העליון של הסקאלה - אבל גם זה לא המצב שתיארת.

בעיני לפחות, מה שנדרש הוא תיאום ציפיות למטרות ריאליות וברות השגה יותר.
 
אבל אני מוכנה גם לשאת בקיבתי את האפשרות שאפסיד חלק מהכסף בכדי לשאת באפשרות שארוויח בחלק אחר.
זה לא עובד ככה. לקיחת סיכון עם חלק מהכסף לא מפצה בתשואה בחלק אחר רק בגלל שלקחת כמה סיכונים.
את יכולה לראות את כל הכסף מתאדה. סיכון מתממש. זה אשכרה קורה. זה קרה היום בבוקר לכמה חברי פורום שאיבדו סכומי כסף שהם לא יראו אותם חזרה.
הדרך לוודא שלא תאבדי את כל הכסף, זה לפזר סיכונים באופן בריא בנכסים עם סיכון נמוך לאובדן הכסף (נניח מניות, נדלן אגח).
הדרך לאבד את כל הכסף בוודאות גבוהה זה לשים את כולו בהשקעות ספוקלטיביות ומסוכנות כמו אלו שתיארת.
לקוות שאחת מהן תשיא לך תשואה שתפצה על האובדן של כל האחרות, נניח להפוך 40 אש״ח מתוך ה400 ל-4 מיליון שח - פי 100 תוך כמה שנים זה מופרך מעבר לכל קנה מידה.
 
מצטרף לדעתו של @adamshalev בנושא, הציפיות שלך אינן ריאליות ואיש אינו יכול להבטיח לך דבר, שלא לדבר על להכפיל את הכסף פי 4 תוך שנתיים.
שנתיים הן לא זמן מספיק כדי לעשות שום דבר בשוק ההון, את צריכה לפחות 17.

נצלי את הזמן שאת נמצאת בבית על מנת ללמוד באופן מעמיק על שוק ההון ואיך דברים עובדים שם ואז תביני למה הדברים שכתבת כאן הם מופרכים בעליל.
דווקא כאקדמאית צעירה הייתי מצפה שתלמדי את התחום לפני שאת יוצאת בהכרזות כגון:
להכפיל פי 4 את הכסף. ולאחר מכן בשנתיים העוקבות שיכפילו את ערכם. כלומר מ2 מיליון ל4 מיליון - בשנתיים.

הצהרות כאלה מעלות גיחוך קל על שפתיי.
מה שאת מחפשת זה מזל (והרבה ממנו) ואת זה לא תמצאי כאן בפורום.
כן, את יכולה להתעשר תוך שנתיים, בוודאי, הכל אפשרי, מצד שני את גם יכולה להפסיד את כל הכסף, זה אחד הדברים היפים בהימורים, כל האופציות פתוחות.
"מעשיר לאביון ובחזרה" - סיפור פרי עטו של בילבו באגינס, עכשיו בחנויות הספרים (אנא סלחי לי על הציניות, הפוסט נכתב מוקדם בבוקר).

אין דבר כזה, מי שנחפז יפסיד את כספו למי שיש לו סבלנות.
סבלנות, זמן (והרבה ממנו) וסיבולת סיכון הם שם המשחק פה.

אני מאחל לך בריאות שלמה ושמשאלותייך תתגשמנה, גם אני רוצה להיות מסודר כלכלית אבל כדי להשיג את מה שאתה רוצה מבלי לאבד את התחתונים יש ללכת בדרך הנכונה, והדרך שהצגת פה אינה הדרך הנכונה, זו הדרך ההפוכה לנכונה.
 
קודם כל תודה על התגובה..
איזה ציפיות לתשואה הן ריאליות (לדעתך) בהתחשב בגורמים שרשמתי?

איזה סוג של תיק השקעות (אם בכלל) יכול להתאים למה שרשמתי לדעתך?
(סכום, סיכון, זמן וסוג ההשקעות)
לזמן של שנתיים שוק ההון זה סתם הימור עם תוחלת חיובית אבל שונות כל כך גדולה שהפסד גדול הוא סביר. עדיף כבר להשאר בעו"ש.
 
  • אהבתי
Reactions: HHH
אין לי בעיה להשאיר את הכסף בתיק ההשקעות ולא למשוך אותו..אין לי כרגע תכנון שמבוסס עליו או צורך ספציפי שאני רואה בשימוש שלו. מה שכן חשוב לי זה לנסות לראות אם התיק יכול לייצר רווחים בפרק זמן של 5 שנים בערך. למה 5 שנים? כי אני בתחילת הדרך שלי, כי מי יודע מה יהיה בעוד 5 שנים והעניין הוא בסופו של דבר לנסות להגדיל את הכסף. בכל אמצעי סביר עם סיכון משוקלל ומחושב אך כזה שגם עשוי לתת תשואה בהתאם.

או שהאפשרות של לקחת סכום מסוים ולשים אותו ל15-20 שנה בתיק השקעות היא נכונה יותר לדעתך?
ואם כן אז איזה אחוז מהכסף שיש לי לשים בתיק השקעות שכזה..?
 
סוג התשואה שאת מחפשת - הכפלה כל שנתיים - אפשרית בעיני רק דרך יזמות (הרבה יזע ודמעות) או סיכון קיצוני

בעיני לפחות, מה שנדרש הוא תיאום ציפיות למטרות ריאליות וברות השגה יותר.[/QUOTE]

השאלה היא מהו תיאום ציפיות ריאלי ובר השגה לדעתך? איך עושים פיזור נכון שלוקח בחשבון את הזמן ואת הסיכון?
מהו הזמן הסביר בעיניך לתיק השקעות עם סיכון גבוה?

אני עובדת על לייצר יותר כסף דרך יזמות. אני בהחלט מאמינה שזה אפשרי ועשוי לקרות אבל אני כן תוהה גם על החלק של הכסף שאינו מושקע בכלום ויושב בעו"ש מבלי לעשות שום ריבית. השאלה מה לעשות איתו? ובאיזה סכום?
 
זה לא עובד ככה. לקיחת סיכון עם חלק מהכסף לא מפצה בתשואה בחלק אחר רק בגלל שלקחת כמה סיכונים.
את יכולה לראות את כל הכסף מתאדה. סיכון מתממש. זה אשכרה קורה. זה קרה היום בבוקר לכמה חברי פורום שאיבדו סכומי כסף שהם לא יראו אותם חזרה.
הדרך לוודא שלא תאבדי את כל הכסף, זה לפזר סיכונים באופן בריא בנכסים עם סיכון נמוך לאובדן הכסף (נניח מניות, נדלן אגח).
הדרך לאבד את כל הכסף בוודאות גבוהה זה לשים את כולו בהשקעות ספוקלטיביות ומסוכנות כמו אלו שתיארת.
לקוות שאחת מהן תשיא לך תשואה שתפצה על האובדן של כל האחרות, נניח להפוך 40 אש״ח מתוך ה400 ל-4 מיליון שח - פי 100 תוך כמה שנים זה מופרך מעבר לכל קנה מידה.

אז מהו הפיזור הנכון? מה אתה היית עושה עם הכסף במקום שישב בעו"ש?
 
@תמי , ברוכה הבאה לפורום!
אני מעריך את הנחישות, התכנון הכלכלי והשאיפות שלך. הדבקות במטרה היא תכונה טובה להצלחה.
מה שאני רואה ושומע ממך זה שאת spread too thin, ז"א שאת מתפרסת רוחבית ועל כול רעיון טוב שאת מעלה את מוכנה להפסיד כמה עשרות אלפים, עשר פה ועשר שם, ובסך הכול את מוכנה להפסיד את כל מה שיש לך מעבר לתחתונים אם תעבדי במקביל על הרעיונות שלך.
לא אוסיף על מה שנאמר כבר אבל, מציע לך להתמקד קודם כול במה שאת טובה, להפיק לקחים, מקצה שיפורים ואחר כך לדהור קדימה או מה שנקרא - פרה, פרה.
בהצלחה ושפע בריאות.
 
אז מהו הפיזור הנכון? מה אתה היית עושה עם הכסף במקום שישב בעו"ש?
זו המהות של הפורום הזה. תתחילי בקריאת הבלוגים של הסולידית ואת השרשורים בפורום בנושא פיזור השקעות.
 
או שהאפשרות של לקחת סכום מסוים ולשים אותו ל15-20 שנה בתיק השקעות היא נכונה יותר לדעתך?
את צריכה לקבוע את אופק ההשקעה, אין נכון או לא נכון. לכל טווח השקעה יש תמהיל שונה שתלוי בין היתר בסיבולת הסיכון שלך.
השאלה היא מהו תיאום ציפיות ריאלי ובר השגה לדעתך?
זה שוב תלוי בטווח ההשקעה.
לטווח זמן קצר (עד 5 שנים) הייתי מעריך ש-1% ריאלי.
לטווח זמן ארוך (מעל 15) אז 7% ריאלי.
באמצע זה קצת מסתבך, אבל לדעתי האישית 2-3%.
 
להכפיל פי 4 את הכסף
נשמע לי כמו הדרך הבטוחה ללמוד לקח.
בתור מישהו שלמד לקח יותר מפעם אחת, לומדים שעדיף לא להשקיע במה שלא מבינים ואם כבר אז לפי המלצת באפט - מדד פאסיבי רחב (הוא המליץ על סנופי אבל לא מחייב).
השקעות בסיגנון שאת מחפשת קיימות אבל דורשות המון סבלנות ואוזנים מחודדות להזדמנויות - שאת רובן פוסלים אחרי בדיקה מעמיקה
הייתי מציע לא לסכן בהרפתקאות כסף שהגיע מירושה וללמוד להשקיע מהתזרים שלך.
כסף מעבודה יותר כואב לאבד ולכן נוטים להשקיע אותו בתבונה יחסית
מאוד קשה להלחם בפתגם של מה שבא בקלות, אם מחפשים קצת תמיד יש בסביבה אנשים שיעזרו לכסף ללכת בקלות ומומלץ להמנע מהם
 
היי תמי - היה כיף לקרוא את הפוסט שלך :) וולקאם.
מקווה שיהיה כמה שפחות זמן עם התקפים אוטואימיונים וכמה שיותר זמן בלי.
יזמות - יגעת ומצאת תאמיני. אם עדיין לא תשלשי את כספך בין לבין לבין.
בנוגע להשקעות שוק הון - הגישה שלך לא נכונה (סלחי לי). זה לא אדום שחור ירוק ברולטה. את לא תתעשרי מהר. ואת גם לא צריכה לחפש השקעה שתתעשרי בה מהר - כי סביר שתפסידי הכל.
את יכולה להתעשר לאט. תשתיתית. חסכון והשקעה במוצרים שיוצרים ערך לאורך זמן יעשו את שלהם בחלוף השנים.
אני חושב שגם בריאותית (סלחי לי שוב) זה עדיף.
 
ברוכה הבאה!
אישית, אני חושב שלהכפיל פי 4 את הכסף זה יעד שאפתני. ברולטה הסיכוי לעשות דבר כזה הוא כ-22-23%, ואני חושב שבטווחים שאת מדברת עליהם הסיכוי הזה גבוה יותר מהסיכוי לעשות דבר כזה בכמה שנים בודדות.
Having that said... אני אפנה אותך לסיפור של @סנופי שלכל הפחות נותן השראה להגעה לעצמאות כלכלית, ואאחל בהצלחה.
http://www.hasolidit.com/kehila/threads/הנועזת.159/
 
אחרי ששטפתי אתכם בעודף מידע, אשמח שתגידו לי מה לדעתכם הדרך האפקטיבית ביותר להביא לכך שה460 אלף שח הללו יגיעו למצב של 2 מיליון שח ב5-6 שנים הקרובות.
להמר.
אשמח לשמוע כל תובנה שיש לכם להציע מניסיונכם והידע שלכם.
התובנה שלי היא שאת ככל הנראה תפסידי או תבזבזי את רוב כספך. במקרה שלך אני הייתי רוכש דירה ללא היסוס.
 
מצטרף למה שאורי כתב מעלי.את בדרך המהירה להפסיד כסף.
ההצעה שלי היא לכייל ציפיות ולעשות מה שווארן באפט והסולידית מציעים: קרן מחקה זולה מושקעת בסל מניות רחב ככל האפשר.
 
מאיפה הכסף? ירושה. היה סכום גדול יותר, חלק נשרף
במידה ותרצי לשתף מעניין איזה חלק מהסכום הכולל "נשרף" ובכמה זמן?
יש לי הלוואת סטודנט של קצת פחות מ60 אלף ש"ח, בתקופה שלקחתי לפני שקיבלתי את הכסף. למה אני לא סוגרת אותה? כי הריבית עליה אפסית. יתרה מכך- אני חושבת שאם הייתי יכולה- הייתי לוקחת הלוואת סטודנט גדולה יותר ולו רק כדי שאוכל לקחת את הכסף ולנסות למנף אותו
כמה אפסית? בכול מקרה יש פה חוסר הגיון, יש לך סכום שיושב בבנק ללא שימוש וללא ריבית, הלוואה במצב כזה נותנת לך הרגשה של עושר מזוייף ללא שום הצדקה כלכלית,אין טעם למנף הלוואה כשיושב מזומן בבנק.
אני בת 30, אקדמאית ועובדת באופן פרטי
מצבי הבריאותי די הפכפך וישנם תקופות שאני יכולה לעבוד ללא הפסקה, לטייל חודשים, ללמוד ולג'גלג בין מליון אנשים ומרחבים, ותקופות שאני מושבתת בעקבות התקף אוטואימוני שמצריך "אשפוז ביתי" עד שאתייצב.
חשוב לציין שאני לא מוכרת על ידי ביטוח לאומי עם אובדן כושר עבודה, או עם אחוזי נכות רפואית עדיין.
דבר ראשון אני מאחל לך רפואה שלמה
דבר שני בלי להלחיץ המצב קצת בעייתי, יש לך פנסיה? את ממשיכה להפקיד לשם? או תוכנית חלופית לחסכון לטווח ארוך?
במידה ולא אני מציע להתחיל משם,לדאוג לתוכנית כלשהיא לטווח ארוך.
(במקביל לתוכניות היזמות שאני לא שולל),ככול שתדחי את זה, זה יהפוך למצב יותר בעייתי.

המון בהצלחה.
 
אני חייבת לציין שאני אוהבת את קו המחשבה שלך, בניגוד לאחרים פה.
אני מאמינה שעל מנת להגיע לתוצאות יוצאות דופן יש לחפש כיוונים לא סטנדרטים גם אם יש בהם סיכון, קשה לי להעריך איכותית את המיזמים שהצגת, כי אין מספיק מידע, אבל הכיוונים בהחלט מרתקים.
בכלליות, כשאני בוחרת השקעות החתירה שלי אחר תזרים, פחות אחר רווח הון, סוג החשיבה הזה בעייני, ממרכז ושומר מפני חזיונות תעתועים.

אני עובדת על לייצר יותר כסף דרך יזמות. אני בהחלט מאמינה שזה אפשרי ועשוי לקרות אבל אני כן תוהה גם על החלק של הכסף שאינו מושקע בכלום ויושב בעו"ש מבלי לעשות שום ריבית. השאלה מה לעשות איתו? ובאיזה סכום?
מסכימה איתך שיזמות, פוטנציאלית יכולה להביא לרווחים לא סטנדרטים.
רק את יודעת מה סיבולת הסיכון שלך, ומה רמת הביטחון העצמי שלך בכישורייך היזמיים. ככל שהניסיון שלך יתרחב, בטבעיות תדעי מה לעשות. אל תרתמי את העגלה לפניי הסוסים ועם זאת אל תקפאי, קפצי למים. האמת איפשהו באמצע.
 
נושאים דומים
פותח הנושא כותרת פורום תגובות תאריך
D התלבטות אם למכור RSUs שוק ההון 1
S האם אני חייב להגיש דוח אם יש לי חשבון באינטראקטיב ולא הרווחתי מיסים 16
L הגעתי למצב שבו אני מתלבט אם להפריש כספים לתיק מנוהל אישית שוק ההון 5
Z אם מתחרטים יום אחרי על מכירה של מנייה שהוחזקה שנים שוק ההון 4
סול מה יקרה אם השקל ימחק? שוק ההון 26
G אם היו לי הפסדים גדולים שנה שעברה, אבל בשנה הזאת הרווחתי קצת - אני צריך לשלם מס כרגיל? מיסים 3
P מתלבט אם להשאיר בבנק או להעביר לאינטראקטיב שוק ההון 43
א האם רווח והפסד הון מתקזז גם אם זה ריאלי ונומינלי ? שוק ההון 7
E אם אני קונה מחקה מדד - 1159250 בבנק או בבית השקעות זה אותה תשואה בדיוק או שיש סטיות? שוק ההון 3
A מה קורה אם הסוכן הבורסאי שלך קורס? שוק ההון 1
O התלבטות אם להשאיר דירה שניה או למכור נדל"ן 10
B אם קניתי דירה כרווק, מה המיסוי עליה כשאמכור אחרי חתונה? נדל"ן 4
F מתלבט אם לקנות דירה חדשה 20/80 ולקוות לטוב נדל"ן 51
C כמה משכנתא לקחת אם רוצים לפרוש מוקדם נדל"ן 19
N האם יש צורך בהגשת דו״ח אם אין חבות מס? מיסים 16
S תוהה אם: לשדרג נכס,לקנות נכס נוסף להשקעה או להשקיע בשון ההון נדל"ן 7
S האם יש כאן אנשים שמפקידים לקופת גמל ולא לקרן פנסיה משלימה? אם כן - אשמח לשמוע למה פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 69
D התלבטות אם להמשיך להחזיק דירה שנייה. נדל"ן 23
ע אם לא השקעות אלטרנטיביות מה כן? השקעות אלטרנטיביות 12
נ ומה אם מאדים כחול? משל על אשמתו של המנהיג פוליטיקה, אקטואליה, דת-מדינה ושאר מרעין בישין 13
T איך בודקים אם לאזור מסויים יש ביקוש של שכירות? נדל"ן 3
A מה יקרה אם מחירי הדירות יקרסו? שוק ההון 44
N יש צורך בהמרת מט"ח אם הכוח קנייה שלי בדולרים מתעדכן אוטומטית בהתאם לסכום השקלי שקיים בחשבון? שוק ההון 0
ב אם בלאקרוק תפסיק את מכירת הקרנות שלה בארץ? שוק ההון 9
de dud איך אפשר לדעת אם נפלתי קורבן פישינג אוף טופיק 16
ט חבר שואל אם להשקיע בקורס אג"ח שוק ההון 7
F מחירי הדיור - האם הם יירדו? אם כן מתי? נדל"ן 2
I הסברתי לבן שלי שזה יעלה לו חצי אם הוא ייערך לזה מינימליזם, חסכנות ואנטי-צרכנות 11
D קניית דירה בהתניה של המוכר, שימכור הדירה אם לא ישלם מיסים . אשמח לטיפים, וממה להזהר. נדל"ן 246
ס האם ללמוד חשבונאות גם אם לא ארצה להיות רואה חשבון התפתחות אישית 3
ל איך בודקים אם יש החרגות או הצהרת בריאות בקרן פנסיה? פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 1
Sp0 אם אני מחזיק מק"מ עד תאריך הפירעון אז אני יכול להתעלם מעליות\ירידות? שוק ההון 3
D קניית דירה שהיא לא בית משותף, אלא מושע, מגורים או השקעה לעתיד בפינוי בינוי, אם יהיה נדל"ן 27
L איך העלאת הריבית תוריד את מחירי הדיור- אם כבר תעלה אותם בסופו של דבר נדל"ן 610
C אם הייתם מהגרים למדינה עם 0% מס רווחי הון האם הייתם משנים את תמהיל ואופי תיק ההשקעות שלכם? מיסים 8
O Boxabl, מישהו בדק אם ניתן לייבא לישראל? נדל"ן 2
א אם קונים מק"מ ומחכים עד הסוף, האם צריך לשלם עמלת מכירה ? שוק ההון 3
Z בשקעה בניירות ערך זרים אם אדם שהפסיד 30,000 ש"ח הפסד נומינלי אבל עליית שער החליפין מיתן את ההפסד ל20,000 ש"ח האם יוכר לו מלא הפסד הנומינלי לקיזוז? פוסטים מאיכות נמוכה 2
א איך בודקים אם קרן היא צוברת/מחלקת דיבידנד? שוק ההון 1
G אשתי עוסקת פטורה - אם רשות המיסים תגדיר אותי כסוחר בבורסה האם זה עלול להשפיע עליה? פוסטים מאיכות נמוכה 0
B מה קורה אם צ'ק ששולם איתו חשבון בדואר חוזר? אוף טופיק 2
N איך אפשר לדעת אם יש כנגדי דו"ח עבירת תנועה? אוף טופיק 5
I אם אי אפשר לתזמן את השוק איך מרקט מייקר עושים כסף? שוק ההון 11
tomer111 אם נופלת פצצה גרעינית ויצאתי חיי הניירות ערך בברוקראז עדיין אצלי והכל בסדר? שוק ההון 353
tomer111 כשאומרים שמחיר האג"ח ירד או שתהיה קריסה באג"ח מה זה משנה אם אני מחזיק אותם עד הסוף? שוק ההון 27
M מה קורה אם קונה דירה לא מצליח לשלם אחרי חתימת חוזה ורישום הערת אזהרה? נדל"ן 7
ת מה קורה למניות בחברה סינית אם היא נמחקת מהבורסה בארה"ב שוק ההון 10
R מתי נגבים הדמי מכירה / קניה ? אם בכלל? שוק ההון 2
Y העברה בנקאית - אם מבוצעת טעות, מה קורה? צרכנות פיננסית 45
R מה קורה עם הפנסיה שלי אם החלטתי לצאת משוק העבודה פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 9

נושאים דומים

Back
למעלה