• התכנים בפורום אינם מהווים ייעוץ מקצועי מכל סוג, לרבות ייעוץ השקעות המתחשב בצרכיו המיוחדים של כל אדם.
    השימוש בפורום כפוף לתנאי השימוש. עצם השימוש בפורום מהווה הסכמה מלאה לתנאים אלה.

הסברתי לבן שלי שזה יעלה לו חצי אם הוא ייערך לזה

  • פותח הנושא פותח הנושא inctinct
  • פורסם בתאריך פורסם בתאריך

inctinct

משתמש רשום
הצטרף ב
6/11/22
הודעות
16
דירוג
1
הוא רצה לקנות אייפון 14 - ב 6000 ש"ח , בתשלומי קרדיט ,
היום הריבית בקרדיט היא 14% בתשלומים האלו ,
כלומר בפריסה ל 36 חודשים הוא ישלם סה"כ כ 7500 ש"ח ,

אם הוא היה חוסך למפרע לצורך הקנייה הזו במשך 3 שנים,
סכום של 350 ש"ח לחודש בריבית שמרנית (פיקדון היום) של 4% לשנה, היה נצבר לו סכום של כ 13,000 ש"ח,
כלומר היה קונה אייפון ועוד נשאר לו עודף...יפה,
דעתכם?
 
מצד שני הוא מפסיד 3 שנות שימוש. זה סובייקטיוי אבל בשביל השוואה נכונה חייבים לשים על זה מחיר.

וכמובן שיש עוד דרכים לממן מלבד תשלומי קרדיט.
 
לא ממש הבנתי את החישוב במקרה הראשון הוא משלם כל חודש בממוצע בערך 200 שקלים ובמקרה השני 350. אם כבר רצית להשוות אז היית צריך לחשב כמה היה צריך לשים כל חודש כדי שיהיה לו היום 6000.
 
לא ממש הבנתי את החישוב במקרה הראשון הוא משלם כל חודש בממוצע בערך 200 שקלים ובמקרה השני 350. אם כבר רצית להשוות אז היית צריך לחשב כמה היה צריך לשים כל חודש כדי שיהיה לו היום 6000.
 
נכון,
משמעות התכנון היא לקבל כפול , סביב אותו החזר/הפקדה חודשית
 
משמעות התכנון היא לקבל כפול , סביב אותו החזר/הפקדה חודשית
אבל זה לא אותו סכום/החזר חודשי. לא הבנתי אבל אם אתה מבין אז זה בסדר. אני מוותר.
 
הוא רצה לקנות אייפון 14 - ב 6000 ש"ח , בתשלומי קרדיט ,
היום הריבית בקרדיט היא 14% בתשלומים האלו ,
כלומר בפריסה ל 36 חודשים הוא ישלם סה"כ כ 7500 ש"ח ,

אם הוא היה חוסך למפרע לצורך הקנייה הזו במשך 3 שנים,
סכום של 350 ש"ח לחודש בריבית שמרנית (פיקדון היום) של 4% לשנה, היה נצבר לו סכום של כ 13,000 ש"ח,
כלומר היה קונה אייפון ועוד נשאר לו עודף...יפה,
דעתכם?
אני לא בטוח שהבנתי את החישוב, אבל הרעיון שלך נכון.
מה שכתבת ממחיש את המטרה של העלאת הריבית - עידוד חסכון על חשבון צריכה נוכחית.
ולגבי נייד ב-6K, הגעת לאחת הפינות האחרונות ביקום בה הרוב לא מתחבר לקונספט ויש כאן לא מעט טיפים איך להסביר למי שרוצה להקשיב.
 
אם הוא היה חוסך למפרע לצורך הקנייה הזו במשך 3 שנים,
סכום של 350 ש"ח לחודש בריבית שמרנית (פיקדון היום) של 4% לשנה, היה נצבר לו סכום של כ 13,000 ש"ח,
כלומר היה קונה אייפון ועוד נשאר לו עודף...יפה,
דעתכם?
אופטימיזציה לפתרון שלא אמור להתקיים.
שיקנה אנדרואיד זול במקום.
 
אולי לשאול אותו מה ההבדל בין אייפון 14 ל 13 או 12 והאם הוא חושב שיהיה הבדל מבחינתו בשימוש יום יומי.
ואחרי זה מראה לו מודעה ביד 2 על אייפון 12 בשליש מחיר.
 

פתחו חשבון למסחר עצמאי

פסגות טרייד

ישראל: 0.06% מעסקה (מינימום ₪2 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה)
דמי ניהול: ללא דמי ניהול
מינימום: ₪10,000
פתיחת חשבון

מיטב טרייד

ישראל: 0.08% מעסקה (מינימום ₪4.65 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה או $5 ב-IBKR)
דמי ניהול: פטור לשנתיים, אח״כ ₪15
מינימום: ₪5,000
פתיחת חשבון

אקסלנס טרייד

ישראל: 0.07% מעסקה (מינימום ₪3 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה או $5 ב-IBKR)
דמי ניהול: פטור לשלוש שנים, אח״כ ₪15
מינימום: ₪10,000
פתיחת חשבון
פסגות טרייד
מינימום לפתיחת חשבון: ₪10,000
ישראל: 0.06% מעסקה (מינימום ₪2 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה)
דמי ניהול: ללא דמי ניהול
פתיחת חשבון
מיטב טרייד
מינימום לפתיחת חשבון: ₪5,000
ישראל: 0.08% מעסקה (מינימום ₪4.65 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה או $5 ב-IBKR)
דמי ניהול: פטור לשנתיים, אח״כ ₪15
פתיחת חשבון
אקסלנס טרייד
מינימום לפתיחת חשבון: ₪10,000
ישראל: 0.07% מעסקה (מינימום ₪3 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה או $5 ב-IBKR)
דמי ניהול: פטור לשלוש שנים, אח״כ ₪15
פתיחת חשבון
גילוי נאות: האתר מקבל תגמול בגין פתיחת חשבון דרך הקישורים. אין באמור משום ייעוץ השקעות או שיווק השקעות.
עם חסכון ב-4% לשנה, בהפקדת הסכום כולו לפני 3 שנים ולא בהדרגה, זה לא היה עולה (נומינלית) חצי, אלא כ-11% פחות:
(3 ^ 1.04) / 1 = 0.889

ולגבי נייד ב-6K, הגעת לאחת הפינות האחרונות ביקום בה הרוב לא מתחבר לקונספט ויש כאן לא מעט טיפים איך להסביר למי שרוצה להקשיב.
צודק. אם כבר ללכת עד הסוף המר, עדיף iPhone 14 Pro Max 1TB ב-7700 ₪. :)
אבל לא הכי מתאים לתת-פורום "מינימליזם, חסכנות ואנטי-צרכנות".
 
נערך לאחרונה ב:
נושאים דומים
פותח הנושא כותרת פורום תגובות תאריך
א כיוון השקעה לבן 78 לכסף חדש שנכנס מידי חודש שוק ההון 46
B ביטול כיסוי שאירים לבן זוג בפנסיה פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 2
C השקעה 70 אלף שקל לבן 55 פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 5
ע אזרח אמריקאי - העברת דירה ללא תמורה מאב לבן מיסים 1
T העברת תיק השקעות מאבא לבן שוק ההון 3
צ חסכון לבן 75 ללא פנסיה פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 13
Michel פטור רווח הון ע"י שימוש בתיקון 90 לבן זוג שאינו עובד. פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 17
B גרין קארד לבן זוג - תזמון מועד ההגירה אוף טופיק 3
yossik פספורט ישראלי לאמריקאי לבן לישראלים אוף טופיק 10
O הפעלת ביטוח נסיעות לחו"ל - אופן התייחסות חב' הביטוח לבן/בת זוג לצורך כיסוי הוצאות צרכנות פיננסית 3
S בניית תיק פשוט מאפס לבן משפחה מבוגר שוק ההון 3
ס פתיחת חשבון השקעות "סודי" לבן משפחה מקרבה ראשונה שוק ההון 4
YoniLevy אילו המלצות יש לכם לבן 19? פוסטים מאיכות נמוכה 9
O דיבידנד לבן ליום שחור? התפתחות אישית 38
ת המלצות לספרי השקעה בשוק ההון כחול-לבן אוף טופיק 13
S העברת מתנה מהורה לבן מיסים 24
מ אסטרטגית השקעה לבן 65 שוק ההון 6
S האם ניתן להעביר תיק מניות לבן משפחה. שוק ההון 1
ה סכום כסף לבן משפחה שוק ההון 10
D האם גרעון אקטוארי הוא רעש לבן? צרכנות פיננסית 3
W העברת ניירות ערך במתנה מאב לבן - אירוע מס? שוק ההון 82
ב קרן השתלמות לבן 60 שוק ההון 11
A העברת כספים מאב לבן מיסים 21
H העברת קופות גמל לבן משפחה מקרבה ראשונה צרכנות פיננסית 2
ק הוספת עמוד ממדי"ם, מי מחליט, הוועד או שזה תמ"א? נדל"ן 16
M איזון אקטוארי? למה אומרים שזה שקר של סוכנים? פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 38
Z יש לי יתרת זכות במס הכנסה צוברת ריבית. האם מתישהו מסהכנסה תוכל לטעון שזה התיישן כי לא דרשתי? מיסים 3
פ האם הישראלים "אנשים חמים" לדעתכם? או שזה בדיוק ההפך? אוף טופיק 13
Y האם כדאי למכור אג"ח לפני חלוקת ריבית?אחרי? או שזה לא משנה... שוק ההון 1
A פעם כתבו על פקדון מובנה וטענו שזה לא טוב שוק ההון 1
4 אתם חושבים שזה זמן טוב להשקיע בטבע, או שיש מצב שהיא חברה מתה שוק ההון 2
ג יכול להיות שזה אף פעם לא משתלם לעבור בין קרנות? שוק ההון 12
נ פריקת עצבים - מקווה שזה מקום קביל לזה אוף טופיק 87
amidar מחפש רדיו לרכב - מקווה שזה מתאים לקבוצה... אוף טופיק 0
N מסעו של נועם (שזה אני) יומני מסע אישיים 3
כימאי עדכני - iShare עושה עליה (או שזה רק עניין שיווקי?) שוק ההון 22
J אני קווה שזה בסדר שאני שואל, מישהו פה סוחר דרך פסגות טרייד? שוק ההון 3
ד סתם כי מישהו בתגובות אמר לי שזה לא תרופה אוף טופיק 3
c881 "דמי הניהול זה פשע של התקשורת שהביא אנשים לחשוב שזה מה שחשוב" שוק ההון 9

נושאים דומים

Back
למעלה