• חשבון מסחר באקסלנס טרייד : סנט למניה במסחר בארה"ב (מינימום $5 לעסקה), פטור מדמי טיפול לשנתיים, קורס במתנה ובונוס 100 ש"ח למצטרפים חדשים. להצטרפות דיגיטלית לחצו כאן .

אולי הייתי צריך למצע?

סול

משתמש רגיל
הצטרף ב
12/5/17
הודעות
833
דירוג
1,280
היי כולם

אני מישהו שקשה לו עם מספרים, במיוחד כשהם קשורים לכסף, במיוחד כשהם קשורים לסכומים גדולים של כסף. הלחץ בסכומים הגדולים מערפל לי את בהירות המחשבה לפעמים. אני מודע לחסרון הזה בי, ולכן שואף לפשטות בתיק ההשקעות ובכל תחום בחיי.
יש לי כסף זמין להשקעה רק עקב היותי חסכן מטבעי, והשקעת נדל"ן אחת שעשיתי.

אפילו עם לקנות VT נכוויתי בהמרות הדולר. אמנם קניתי לא מעט יחידות במרץ האחרון, אבל ההמרה לדולר שבדיוק קפצה היתה לי יקרה מאד. אני ברווח מהמהלך, כמובן. יחידות שקניתי ב60$ מתומחרות ב96$ נכון להרגע, אבל ההמרה לדולר בשער 3.7 נתנה את אותותיה.
תקופה הקורונה היתה תקופה בה ישבתי על הרבה מזומן וחיפשתי איפה להשקיע אותו. הייתי בסיורי נדל"ן בערים רבות, קרית אתא (בה כמעט השקעתי בנכס טוב ובסוף הקשבתי לאנשים הלא נכונים וירדתי מזה), רמלה, ערד ועוד. בסופו של דבר לא הלכתי על אף דירה.
מאז ההפקדה במרץ (הראשונה שלי בחשבון ממוסה) והכוויה מההמרה ניסיתי לשנות מסלול ולהשקיע בקרנות בלאקרוק ישראליות. אבל הטעות הייתה שניסיתי לתזמן - המחירים רק עלו. גם בכל פעם הייתי צריך לחשב כמה לשים בכל קרן של בלאקרוק והאחוזים שהשתנו, והחישוב הזה, ברמת חישוב של בית ספר יסודי, מנע ממני פעם אחר פעם להשקיע. יש לי נטייה לפרפקציוניזם שהורסת לי בחיים האלה.
כך קרה שלא רציתי להמיר דולרים, לא הצלחתי להתמודד עם הקניה של שלושת הקרנות ובכלל חיפשתי דירה להשקעה כל הזמן הזה ולא מצאתי. וכך הזמן חלף, החיסון נמצא (רציתי להשקיע ממש לפני הבחירות ואמרתי אולי נחכה ואז הכל עלה).
התחלתי להרגיש ממש לא טוב עם זה (פיננסית - בצדק) שיש לי סכום של כ230,000 במזומן. זה הזוי, אני בן 32, יש לי כסף ודירה בלי משכנתא - ואני מרגיש אשם על כך.

הייתי צריך לסלוח לעצמי לפני שיכולתי לנקוט בצעד כלשהו, ועשיתי את זה. היום אני רואה בעין מפויסת את העובדה שחשבתי שמחיר הנדלן ירד בצורה משמעותית יותר בקורונה ולא ניצלתי את חלון ההזדמנויות בשוק המניות כפי שיכולתי.

מאז קרה עוד דבר - הורידו את דמי הניהול בקרן בלאקרוק העולמית בשקלים. עכשיו אני יכול לקנות מניות של כל העולם בשקלים בלי לאזן. לפתרון הזה פיללתי ויחלתי - בלי לדאוג מאיזונים, בלי לדאוג מהמרות.
השוק יקר מאי פעם חשבתי, אבל סוף סוף יש קרן שאני מסוגל להבין את הקניה שלה בפשטות. התנחמתי בעובדה שהדולר זול ואולי זה איכשהו מחזק את כח הקניה שלי.
עוד משהו שגיליתי זה שאני גרוע - ממש - בלמצע. התוכנית המקורית היתה למצע. זה לא הלך טוב. הסיבה? יש לי הימנעות רגשית מלפעול בנושא, אני דוחה ודוחה את זה. קשה לי לקנות במחיר יותר יקר ממה שראיתי שעלה קודם. מרגיש שהפסדתי. לא מעניין אותי שאם היה יורד הייתי שמח.
וגם הקניות שלי בירידות- אימפולסיביות. אם קניתי וירד אז אקנה כשירד כדי לפצות על כך. זה שיחק לטובתי בקורונה, אבל אם להודות על האמת רציתי לקנות עוד הרבה לפני התחתית והסתבכתי עם פתיחת החשבון.
המסקנה הכללית היא שאני פועל בצורה רגשית ולכן עלי להשתדל להמעיט בפעולות כלשהן. המיצוע הוא פיתרון לרוב האנשים, אבל אולי אני לא אחד מהם. ואולי כן.

כי בנוסף להפקדה השנתית בסנופי לקרן ההשתלמות על סך 18,480, הפקדתי לפני כשבוע לקרן החדשה של בלאקרוק סכום משמעותי שהתכוונתי להפקיד עוד לפני החיסון - 130,000.
אני ממש שומע את חלקכם זזים באי נוחות בכיסא עכשיו.
"עכשיו הוא נכנס? אתם ודאי אומרים. בבועה? כשעוד יש קורונה? ומוטציות חדשות? במחיר הזה?".

אז נכון, הפקדה גדולה ללא מיצוע של 148,000 בתקופה זו זה באמת דבר מסוכן ולכן אשמח לדעתכם בעניין, שכן אני עוד יכול לצאת (עלה טיפה מאז שנכנסתי, אבל אני לא אשלם מס רווח משמעותי אם בכלל).

אבל לפני שאשמע את דעתכם אשמח לשתף בתיק הכולל שלי.

800,000 - דירה להשקעה, 2400 לחודש.
90K במזומן. לא, אין לי מה לעשות איתם. ויתרתי על נדל"ן.
והשאר במניות
130,000 כעת בקרן האירית הצוברת בשקלים של בלאקרוק.
מעריך ש65,000 בVT.
ועוד שלוש הפקדות של 18,000 לקרן ההשתלמות שעלו בטח (סנופי), אז נגיד ששוות 65,000.

אם מתעלמים מהנראטיב שתיארתי כאן נראה שהכסף שלי דיי מאוזן ומתאים לרמת הסיכון של גילי (32) -
800,000 בנדלן, 260,000 במניות, ו90,000 במזומן. הדירה מושכרת לעוד שנתיים לשוכרים שקטים. בעיקרון - אני יכול עכשיו להתנתק כעת מהאתר הזה ולא להתעסק בהשקעות בשנה הקרובה - וזאת מחשבה שהתגעגעתי לחשוב אותה.
כרבע מההכנסות שלי הם במניות (החלק המנייתי תמיד נשמע קטן בגלל הדירה).

אני מאמין בכל ליבי בקרנות עולמיות ובהשקעה פאסיבית. לא רק מאמין - מבין את ההגיון. פשוט הדיבורים בפורום על בועה, גורמים לי לחשוב שאולי הדבר האחראי לעשות הוא למכור (ברווח קטן) חלק מהיחידות של בלאקרוק שקניתי. ומה לעשות איתן? - למצע ולקנות את אותה קרן בדיוק (שממנה אני מרוצה - אידיאלית בעיני למישהו כמוני) פשוט לאורך זמן כדי להתמודד פסיכולוגית אם תהינה ירידות וכרגע המחיר בועתי.
ברור שיהיו ירידות מתישהו, ודוקא סומך על עצמי שלא אמכור. פשוט אם המחיר בועתי, אולי הייתי צריך למצע - להכניס חצי מהסכום. אני שוקל להוציא 60,000 ולהכניס אותו בהדרגה.

אני רק מבקש - בלי לומר שאם בשלב הזה אני רוצה לצאת כדאי לי להוציא את כל התיק ולא להשקיע בשוק ההון. אני שוקל למכור אך ורק מהסיבה שאולי אני צריך למצע. כמו כן אני לא משלם מס רווח הון כי אין לי רווחים. מדובר בשינוי אסטרטגי שאני שוקל לעשות. אם המחירים ירדו מחר מתחת למה שקניתי - אני לא אמכור.
 
נערך לאחרונה ב:
אני ממש מרגיש אתכם זזים באי נוחות בכיסא עכשיו.
זה החלק הראשון בפוסט שהרגיע אותי.
אין שום הגיון לחכות
אין שום הגיון במיצוע
זה סתם פסיכולוגיה לעזור לאנשים להכנס לשוק כמו שנכנסים לבריכה.
במקרה שלך זה עושה לך תסביכים והייתי שוכח מכל הרעיון.
אתה רוצה להכנס בירידות? קח משכנתא על הבית במשבר הבא (לא ממליץ!)
 
יחידות שקניתי ב60$ מתומחרות ב96$ נכון להרגע, אבל ההמרה לדולר בשער 3.7 נתנה את אותותיה.
קודם כל אתה יכול להירגע ולהפסיק להרגיש אשם, חלק מהסיבה שערכו של VT עלה יפה כל כך הוא בגלל שהדולר נחלש.
שוט הדיבורים בפורום על בועה
כל מי שמדבר לא יודע על מה הוא מדבר, ברצינות, גם אני לא.
תפסיק להקשיב לאנשים, אף אחד לא יודע כלום.
הדבר היחיד שסביר מאוד שיקרה זה שבטווח הארוך ההשקעה שלך תהיה רווחית, זהו.
נכנסת מתי שנכנסת, זה מה יש ואין לך מה לברוח ואין לך מה למכור, זה טוב מאוד שנכנסת כשנכנסת ולא מאוחר יותר.
דרך צלחה ואל תביט לאחור
 
שמע, אתה אדם אינטליגנטי, וצובט לראות שאתה מתחבט כל כך.
הייתי ממליץ מה אני חושב, אבל אסור, וגם לא היה בזה שום דבר מיוחד שאתה לא יודע (לפחות אינטלקטואלית) לבד.
אולי המלצה מסוג אחר - לקחת פסק זמן מהפורום, לרענן את הראש בדברים אחרים. להרגע. אתה צעיר. ההחלטות שאתה מעלה כאן לא ישנו את חייך בשנים הקרובות כך או אחרת. תחזור אחר כך כשתבחר בדרך ותהייה שלם איתה.
רק מחשבה.
 
צריך לחשב כמה לשים בכל קרן של בלאקרוק והאחוזים שהשתנו, והחישוב הזה, ברמת חישוב של בית ספר יסודי,
לי זה גם הפריע, הדרך שלי להבין את זה הייתה לעשות הפקדת קטנה, סוג של סימולציה - ולראות אחרי שבוע איך התהליך של איזון שלושת הקרנות מרגיש לי בפועל. מה שקרה שבאמת פתאום הבנתי שלא כל כך כיף לי להשתמש במערכת ספארק המיושנת הזאת. במיוחד בצורה הזאת על בסיס חודשי. להוסיף לזה שיש גם יחידות מינימום לקניה בחלק מהקרנות שהרסו לי את האפשרות להפקיד מאוזן כל חודש.

החלטתי למכור את הקרנות ולקנות במקום זה VT. קרן אחת, ממש מפשט. החסרונות עכשיו הפכו להיות ההמרות מט"ח (שגם בלי קשר לעמלת המרה זה מוסיף עוד סיבוכיות של למלא טופס לחכות שיקלט ואז לחכות שהכסף יומר)
ברגע שבלקרוק העולמית הורידה את הדמי ניהול של הISAC השקלית מכרתי גם את הVT, לאחר קריאה מעמיקה גם בפורום וגם של התשקיף - המרתי חזרה את המט"ח ועכשיו כל החלק המנייתי שלי הוא רק ISAC השקלית.
האם "הפסדתי" כסף על כל המכירות והמרות המט"ח? כנראה שכן
האם עכשיו החיים שלי פשוטים מבחינת התכנית השקעה? לחלוטין כן

אישית אני לא מיצעתי כלל. ברור שזה מבאס אם פתאום אתה נכנס לתקופה של ירידות חזקות, אבל למיטב הבנתי התוחלת תשואה כך יותר גבוהה והחסרון הוא בעיקר פסיכולוגי.

אני מאמין גדול בלקחת את הזמן להגדיר את התכנית שלך, וברגע שיש לך תוכנית - לבצע.
התכנית שלי לא כוללת נסיונות לנסות לתזמן כלום כי אני גם לא חושב שאני מבין משהו.

דוגמה מהשבוע האחרון - היה לי סכום כסף לא קטן שמשכתי מהקופת גמל להשקעה (החלטתי למשוך את כולה ולהעביר לחשבון טרייד), ברגע שהכסף עבר לחשבון טרייד קניתי לפי התכנית. אחרי שעתיים היתה קפיצה של 2% בשער הדולר-שקל.
האם היתה ביכולתי לתזמן זאת? לא
האם השתלם לי לקנות ברגע האפשרי? כן
האם זה תמיד יהיה המקרה? לא

*לא ייעוץ כמובן, רק משתף מהחוויה האישית שלי בתקווה שאולי זה יעזור במשהו
 
אני לא מתכוון להמליץ לך בעד או נגד מיצוע, אבל אני חושב ללא ספק שמה שאתה צריך זה תוכנית. אמרת בעצמך שאתה ״תזזיתי״ וקשה לך להרגע ולהיות שמח בחלקך. אני ממליץ לך לקרוא את כל מה שהסולידית כתבה על חוזה אודיסאוס וליישם כלשונה. כשהיא ממליצה לכתוב את החוזה ולא להשאיר אותו בראש תכתוב אותו. אני מוסיך לך המלצה גם להדפיס אותו ולחתום עליו בכתב ידך. אתה חייב מסגרת כי יום אחד התזזיתיות הזאת עוד תעלה לך הרבה כסף.
 
נראה לי שאם אתה יודע שאתה גרוע בלמצע (כלומר, מתכנן למצע אבל בפועל לא קונה כי המחיר יקר עכשיו), שאתה פועל בצורה רגשית ועושה יותר מדי פעולות וזה פוגע בך, וגם מבין שזמן בשוק עדיף מלתזמן את השוק אז ענית לעצמך..
 
אני לא מתכוון להמליץ לך בעד או נגד מיצוע, אבל אני חושב ללא ספק שמה שאתה צריך זה תוכנית. אמרת בעצמך שאתה ״תזזיתי״ וקשה לך להרגע ולהיות שמח בחלקך. אני ממליץ לך לקרוא את כל מה שהסולידית כתבה על חוזה אודיסאוס וליישם כלשונה. כשהיא ממליצה לכתוב את החוזה ולא להשאיר אותו בראש תכתוב אותו. אני מוסיך לך המלצה גם להדפיס אותו ולחתום עליו בכתב ידך. אתה חייב מסגרת כי יום אחד התזזיתיות הזאת עוד תעלה לך הרבה כסף.

נראה לי זה הכי מתאים וחשוב לך לפי הכתיבה שלך, אתה סתם מטריף את עצמך וחבל.


אני שוקל להוציא 60,000 ולהכניס אותו בהדרגה.
ולחלק הביצועי
לכמה זמן תוציא ובאיזה מרווחים תכניס?
סכום כזה על נגיד חצי שנה ב6 חלקים כנראה לא ישנה הרבה ביחס לתיק הכללי שלך במיוחד במידה ואתה חוסך עוד(אבל גם במידה ולא).

ותרגיל מחשבתי בגלל שזה לא באמת מיצוע ואתה כבר מושקע, במקום למכור 60000 ולהכניס אותם במנות אפשר למכור במנות ובסוף להכניס חזרה במכה את הסכום שהצטבר זה נותן לך בדיוק אותו אפקט על סך התקופה.

בנוסף אפשר לשלב את 2 האפשרויות במקביל ואז פשוט לא צריך לעשות כלום:>
 
ביג לייק!
מזדהה עם כל מילה.
 
לא קשור לדיון הספציפי, אני זוכר שפתחת בעבר דיון על אג״ח אמריקאי או ישראלי ובסוף החלטת לקנות קרן סל של אג״ח אמריקאי(נראה לי aggg או bnd). למה זנחת את הרעיון?
 
היי @סול יקירי, נשמע כמו פוסט ארוך של פחד מהפחד בצירוף של מיני ניסיונות לתזמן שוק.
אתה טריידר או סולידי, לא הבנתי?
איך מהדיבורים בפורום הגעת למסקנה שאתה צריך למכור?
לא חושב שלהכניס ולהוציא זו אסטרטגיה ראויה אלא אם אתה מתכנן על איזה מגן מס
ולפי מה שהשקעת בו את הכסף הטרי והמצב מאקרו לא נראה לי שאתה תוכל לקבל מגן שכזה :P
במקום לשחק במשחקים תשמור קצת cash flow בצד ותקבל פסיכולוגית "בדיוק" את אותה תוצאה ב-0 מאמץ. נשמע לי טוב.
באופן כללי נשמע שאתה שופט את עצמך לרעה ומוותר על הזדמנויות בגלל over thinking ופרפקציוניזם.
אני אגלה לך משהו שגיליתי מהתחום הזה של ההשקעות שנראה לי שהוא החטא הגדול שלך.
אנשים פרפקציוניסטים מחפשים פרפקט, בהשקעות זה אומר כניסה מושלמת.
הבעיה שבהשקעות אין דבר כזה, אז המוח שלך מתחיל לעבוד יותר מידי ואתה מתחיל לשנוא את עצמך ולהלקות את עצמך.
אתה עושה כסף? אתה רווחי? מושלם לא יהיה בהשקעות.
תרגע, all good.

עכשיו לשאלות
למה עכשיו אתה מתחרט בדיעבד אל האי-רכישה של הדירה בקרית אתא? פיספסת הזדמנות?
למה החלטת לרדת לגמרי מנדל"ן?
 
אולי הייתי צריך למצע - להכניס חצי מהסכום. אני שוקל להוציא 60,000 ולהכניס אותו בהדרגה.
את התשובה תדע רק בעוד מספר חודשים.
אני החלטתי למצע לפני מספר חודשים, החלטה שעלתה לי עשרות אלפי שקלים עד כה, ככה שרק בדיעבד אפשר לדעת אם ההחלטה (בפועל) הייתה נכונה או לא.

אני לא חושב שזה משנה באיזו אסטרטגיה אתה תבחר, הדבר החשוב יותר הוא שתדבוק בה.
החלטת להיכנס במכה? מעולה, לך על זה בלב שלם ואל תתחיל לפקפק בהחלטה שלך אחרי יומים.
החלטת למצע? סבבה, תגדיר לעצמך תקופה, נגיד שנה, ותגיד לך שבשנה הקרובה בכל ראש חודש אתה משקיע X כסף באופן אוטומטי, לא אכפת לך אם אתמול השוק עלה ב-10% או ירד ב-10%.
Stick To Your Plan!
בהצלחה.
 
כמו כן אני לא משלם מס רווח הון כי אין לי רווחים. מדובר בשינוי אסטרטגי שאני שוקל לעשות.
למה אתה מתכוון? אתה לא משקיע כדי לייצר רווחים?
אבל לפני שאשמע את דעתכם אשמח לשתף בתיק הכולל שלי.
התיק שלך מעולה אבל חסר לי קצת מידע לגבי המשך החסכון שלך כי אתה מתייחס רק לכסף שכבר קיים אצלך אבל לא לגבי המשך הצטברות הכסף.
אתה מצליח גם היום לחסוך כל חודש מהעבודה? אתה מתכוון להמשיך להשקיע את החסכון בנכסים (נדלן או בורסה, לא משנה)? כי אם כן - אז נראה לי פחות חשוב להתרכז בתיזמונים ותיכנוני מס.
 
קודם כל תודה לכולם על התמיכה. איזה פורום נפלא אתם.
אני באמת אשמח גם לדעות מין הצד השני של המתרס. אם אתם חושבים שיש בועה ושעלי למצע אל תחששו להשמיע את קולכם. זה בסדר.
בסופו של דבר הבחירות שלי הן שלי, אני משלם עליהן הרי.
אם מודרטורים יוכלו להעביר את השרשור ליומני הדרך בפורום אשמח כי זאת היתה הכוונה המקורית.

מה שקרה שבאמת פתאום הבנתי שלא כל כך כיף לי להשתמש במערכת ספארק המיושנת הזאת.

אני תמיד עושה את הפעולות טלפונית. לא מסוגל - חושש שאעשה משהו לא נכון בטעות אז חייב מישהו איתי, וגם קל לי יותר להבין משמיעה מבכל דרך אחרת.

אני לא מתכוון להמליץ לך בעד או נגד מיצוע, אבל אני חושב ללא ספק שמה שאתה צריך זה תוכנית. אמרת בעצמך שאתה ״תזזיתי״ וקשה לך להרגע ולהיות שמח בחלקך. אני ממליץ לך לקרוא את כל מה שהסולידית כתבה על חוזה אודיסאוס וליישם כלשונה. כשהיא ממליצה לכתוב את החוזה ולא להשאיר אותו בראש תכתוב אותו. אני מוסיך לך המלצה גם להדפיס אותו ולחתום עליו בכתב ידך. אתה חייב מסגרת כי יום אחד התזזיתיות הזאת עוד תעלה לך הרבה כסף.

אוקי, אעשה זאת.

לא קשור לדיון הספציפי, אני זוכר שפתחת בעבר דיון על אג״ח אמריקאי או ישראלי ובסוף החלטת לקנות קרן סל של אג״ח אמריקאי(נראה לי aggg או bnd). למה זנחת את הרעיון?

אני לא בטוח שזה היה אני - אולי אתה מתבלבל?
הפעם היחידה ששקלתי לקנות אג"ח היתה בקורונה כשהיו מציאות אבל בתקופת הזמן הקצרה לא יכולתי ללמוד את הנושא לעומק, ואינני משקיע במה שאני לא מסוגל להבין.
אני פחות מבין כרגע באג"ח, ותיאורטית בגילי אין הגיון להחזיק (לקראת פרישה - בהחלט).
אמנם היתרון להחזיק אג"ח בגילי הוא להחזיק אותו פנוי לתקופה של ירידות במניות ולאזן (לקנות מניות בזו"ל), אבל אני פשוט מחזיק מזומן במקום (אלא אם למישהו יש הצעה אחרת להתמודד עם אינפלציה) - שאפתי לתיק פשוט של מדד עולמי והשאר במזומן.
אני לא מחפש להתעשר - החיסכון במניות הוא למעשה הפנסיה שלי כעצמאי. הוא לא כסף שלי עכשיו בתפיסה- אלא בדיוק כפי ששכירים מפרישים לפנסיה אני שמתי את הסכום הנ"ל בחשבון הזה. נכון, לא פשוט לי לנהל את זה לבד, אבל הנה הצלחתי ליצור לעצמי חשבון ולקנות את הקרן בעצמי. המטרה שלי שלא יהיו איזונים האו התעסקות בשנים הקרובות (למעט הפקדות בתחילת השנה לקרן השתלמות, והכנסה של כסף מזומן נוסף לחשבון מדי פעם כשהוא יצטבר לי).

אגב, סתם הערה:

18,600 :)

אלא אם שינו את זה משלשום - הבנתי ש 18,480 השנה. בכל שנה הפקדתי את המקסימום :)

היי @סול יקירי, נשמע כמו פוסט ארוך של פחד מהפחד בצירוף של מיני ניסיונות לתזמן שוק.
אתה טריידר או סולידי, לא הבנתי?

בשאיפה אני משתדל להיות סולידי ככל האפשר.

איך מהדיבורים בפורום הגעת למסקנה שאתה צריך למכור?

אני מבין ש"למכור" היא כמעט מילה גסה בפורום אבל פה לא התכוונתי למכירה כדי להרוויח, לא להפסיד, או למקסם רווחים אלא רק מהסיבה שכרגע אני יכול למכור בלי לשלם מס רווח- ובעצם לעשות אחורה פנה, כי אולי למצע זה מה שעלי היה לעשות ולא להכניס הכל בבועה של היום. לאורך הקורונה אמרו ש"קאש איז קינג" והסתובבתי בכל הארץ לראות איך אני מנצל את זה, ובסוף אני קונה מניות ב"בועה לכאורה" ומשלם עליהן אולי מעבר למחירן כי אינני מבין היוון ודברים כאלה. אז אם אינני מבין - אולי שווה לפחות לא לשים את הסכום המרכזי שלי בבת אחת.

ומצד שני זה מה שעשיתי- כי היתה קרן במחיר טוב שעזרה לי לקנות, כי אני פוחד מאינפלציה, כי שיערתי שאחרי החלפת השלטון השוק עלול לעלות יותר, וכמובן כי בגילי בעיני רוב הכסף שלי צריך לעבוד ולחכות לפרישה. קראתי את הפוסטים של הסולידית בנושא והחלטתי להשקיע. פשוט נהיו לי ספקות שהייתי צריך לעשות את זה בבת אחת, ולכן פתחתי את השרשור.
האמת שכשפתחתי חשבתי שאמצע, והשתכנעתי שהסבירות שאעשה את זה ואצא אם רווח כלשהו מהמלך שואפת לאפס. לאו דווקא עקב מה שאתם כתבתם, עקב מה שאני כתבתי.
אבא שלי אמר לי פעם שכשמבקשים עצה ממישהו מבקשים ממי שאנחנו יודעים שיתן לנו את העצה שאנחנו רוצים לשמוע.

למה עכשיו אתה מתחרט בדיעבד אל האי-רכישה של הדירה בקרית אתא? פיספסת הזדמנות?

בהחלט, שקלתי לקנות דירה בקריית אתא עוד לפני הורדת מס הרכישה ומכל מיני סיבות (חלקן ההתנהלות של המתווכים (היו כמה וכולן רצו עמלה על העסקה הזאת שהיתה מתחת למחיר השוק)). קריית אתא עלתה מאז. חכמת הבדיעבד, אבל לא היו לי הכלים ללכת על זה בביטחון שאני יודע מה אני עושה. זה היה היום הראשון שלי בקריית אתא. לא תכננתי לקנות אלא ללמוד.
אבל היום הייתי קונה אותה.

למה החלטת לרדת לגמרי מנדל"ן?

אוהו, שאילה רגישה.
אני בפורום הזה הרבה שנים ומי שעוקב יודע שאני דוקא מהמצדדים בנדל"ן. אמרתי לא פעם שלדעתי לפני שמשקיעים במניות רצוי לקנות נכס נדל"ן אחד (בעיני). השתכנעתי שהשקעה במניות נכונה לי יותר בשל:
פיזור סיכונים. כרגע רוב הכסף שלי מושקע בנדלן. אם הייתי קונה עוד נכס, גם הכסף שלי וגם האשראי שלי יאמינו באפיק אחד.
הימנעות ממיסים, כי אין בכוונתי למכור את הדירה הראשונה.
דרכון אירופאי ונפש די חופשית - אולי לא אמצא את עצמי בארץ אחרי הקורונה.
הרצון שלי הוא להמעיט כרגע את ההתעסקות שלי בכסף, והשקעה בדירה היתה מחייבת אותי ללמוד ולהכבל למשכנתאות
כאמור אם הייתי מוצא דירה שהיא בוננזה אמיתית זה היה מבטל את השיקולים האלה, אך עובדה היא שלא מצאתי משהו שבזמנו עלה השיקולים האלה.
אם אמצא, אראה מה האפשרויות שלי אז, אבל נכון לעכשיו אני מפסיק לחפש.

למה אתה מתכוון? אתה לא משקיע כדי לייצר רווחים?

בשיקול הספציפי בפורום הזה המטרה לא היתה למקסם רווחים אלא פסיכולוגית אולי להקל על עצמי בירידות - להוציא חלק מהכסף שזה עתה הכנסתי רק כדי להכניס אותו שוב בהדרגה. לא בשביל להרוויח אלא בשביל לא להרגיש ששמתי את הכל בנקודת קצה עליונה.

אתה מצליח גם היום לחסוך כל חודש מהעבודה?

כן, אני מצליח לחסוך. בורכתי ביכולת לצבור כסף כל הזמן בלי להתאמץ - אני חסכן מטבעי.
התוכנית נכון לעכשיו היא להירגע :)
בעתיד היא לצבור עוד כסף מזומן ולהעביר לחשבון המנייתי אלא אם אמצא אפיק השקעתי שמתאים לי יותר, בהתאם להיכן שאגור.
בעיקרון אני יכול להסתדר גם עם 50,000 בחשבון ופחות, ויש לי כמעט כפול.
אז איכשהו אני עדיין ממצע. אבל נכון לעכשיו אני לא אכניס עוד כסף לחשבון כדי קצת לראות כיצד מרגיש לי המצב החדש.
בהשקעות יש הרבה גרפים ומתימטיקה, כמו במוסיקה, אבל בסופו של דבר העבודה היא אישית וכרוכה בהכרה עצמית לאורך זמן. זה מה שאני מתמקד בו כעת.
 
נערך לאחרונה ב:
אולי. אולי לא. אף אחד פה לא יודע, וכולם יגלו יחד איתך רק בדיעבד.
אתה במצב כלכלי מצוין שרבים יכולים רק לקנא בו, אני יודע שזה לא מה שאתה רוצה לשמוע וכל אחד מתמודד עם הדילמות שלו, אבל אחי, chill out. בטווח הארוך, 10-15-20 שנה, יהיה טוב ואפילו מצוין בכל דרך שתבחר בה. אני חושב שפסק זמן מהפורום והסתכלות על התיק לשנה זה רעיון מעולה. קיבלת החלטה, תשלים איתה לשנה, ועוד שנה תחזור ותכתוב חוזה השקעות מפורט. אולי תגלה שאתה ממשיך בדיוק עם מה שיש, אולי תשנה.
כרגע אני מתכנן להכנס אגריסיבי לשוק, ואחרי שאעשה זאת אני מתכוון להפרד מהפורום, לתת לכסף לעבוד, לא להביט בו בכלל, ולחכות לרגע שעניין הקורונה יעבור ואוכל לטוס לאיזו מדינה ולנוח לכמה חודשים.
מתנצל על הסטוקינג. זכרתי את ההודעה הזאת והלכתי למצוא אותה. אני חושב שהעלית אז רעיון מצוין, עברה שנה אבל הגיע הזמן ליישם.
לא ממליץ.
 
היי @סול ,

ממליץ בחום על המאמר הזה של ואנגארד.

בנוסף, אני חושב שהדרך הכי טובה לשפוט את ההחלטות שלך היא לא לפי תוצאתן אלא לפי אופן קבלתן והאם עשית את הדבר הכי נכון לך בהתחשב במידע שהיה זמין עבורך באותו הרגע. התוצאות לעולם לא יהיו עקביות ותמיד יושפעו מהמון גורמים בלתי צפויים אבל במידה ותתמיד בלקחת את ההחלטות הכי נכונות אז כנראה שתוחלתן של התוצאות הצפויות עבורך לאורך זמן תהיה חיובית :)
 
מתנצל על הסטוקינג. זכרתי את ההודעה הזאת והלכתי למצוא אותה. אני חושב שהעלית אז רעיון מצוין, עברה שנה אבל הגיע הזמן ליישם.
לא ממליץ.

אין מה להתנצל. כאמור, אכן נכנסתי לשוק במרץ, ואפילו בסכום הכי גדול שהכנסתי לבד עד אותה עת - 50,000 (אולי הVT שווה יותר כעת, אני פשוט מנסה לחשב את הירידה של הדולר ומשתדל לא לבדוק). האם יכולתי להיכנס ביותר? כן, אבל הכוויה מההמרה היקרה לדולר הרתיעה אותי אחרי הכניסה הראשונה. האם בדיעבד זה היה צעד שהיה מיטיב עימי? כן. אבל האם יש לי מה לעשות בנוגע לכך? לא. היה פחות כסף אז, הרווחתי הרבה השנה.
בערך חצי מהעליה כבר התחלתי להתבאס וחיכיתי שירד, אז חיכיתי עוד, ועלה עוד. זאת הרגשה לא נעימה כשאתה יודע שאתה רוצה להשקיע.
עשיתי את ההכי טוב שידעתי.
 
@סול נכנסת איך שנכנסת. עשית אחלה. התכוונתי בעיקר ל"ואחרי שאעשה זאת אני מתכוון להפרד מהפורום, לתת לכסף לעבוד, לא להביט בו בכלל, ולחכות לרגע שעניין הקורונה יעבור ואוכל לטוס לאיזו מדינה ולנוח לכמה חודשים"
 
אין פה מספיק כדי לבסס דפוס, אבל נראה שאתה עושה צעד, מתחרט ואז מתחרט שהתחרטת...
ההצעה של ניקולא הקטן כאן למעלה יכולה להקל עליך.
 
נושאים דומים
פותח הנושא כותרת פורום תגובות תאריך
Y הרפורמה\המהפכה המשפטית - אולי בכלל המחלוקת היא על מושגי יסוד. מה אני מפספס? פוליטיקה, אקטואליה, דת-מדינה ושאר מרעין בישין 305
K אולי כדאי שנפסיק את השיח האנטישמי?? מיסים 1
Cleo הצהרה במשטרת הגבולות על יציאה/כניסה מהארץ בנתב"ג באותו יום (עבור תיירים) - אולי מישהו יודע אוף טופיק 1
M אולי אני גם אכתוב יומן מסע? יומני מסע אישיים 50
D רכישת מניות כשיש (אולי) משכנתא באופק שוק ההון 10
c881 כשנציג מכירות אומר לך "אולי לא מגיע לך"... פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 12
M עוד פוסט של איך להתחיל, דומה אבל אולי קצת שונה שוק ההון 12
ה דיון ו(אולי)רעיון לפוסט בבלוג: האם נכון שבעוד מס' עשורים יהיו בישראל לא מעט מיליונרים? אוף טופיק 24
A ביטול אג״ח מיועדות…אולי הפעם? פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 1
א מאה פחות הגיל - אולי להיפך? שוק ההון 51
JG1 אולי בכל זאת? משיכת פנסיה לפני גיל פרישה צרכנות פיננסית 2
ר מדוע יש נהירה לתחום של מדעי המחשב? אולי זה הזמן "לברוח" התפתחות אישית 118
ר העברה מקרן פנסיה וביטוח מנהלים לקופ"ג IRA - מה (אולי) פספסתי? צרכנות פיננסית 5
א בעיה טכנולוגית אולי מישהו ידע? אוף טופיק 7
M אולי שווה להקדים תשלום מס? שוק ההון 10
A אולי פשוט להשקיע בקרן מנוהלת? שוק ההון 18
doc29 תזמון שוק - אולי בכל זאת? שוק ההון 62
לירן אולי בכל זאת ביטוח מנהלים? צרכנות פיננסית 35
תפוזינה פנסיה לעומת קופת הגמל החדשה - אולי כבר דובר על זה צרכנות פיננסית 1
H אולי פשוט נבחר בדרך הפשוטה ... פרישה מוקדמת והחיים שאחריה 10
Y אולי יש מלכודת בקופות הגמל להשקעה ? (ובאלטרנטיבות) שוק ההון 139
א מדיניות השקעה - מקרה לא שגרתי (אולי ...) שוק ההון 14
H הייתי שמח להבין אחת ולתמיד על שחיטה כשרה אוף טופיק 60
B אף פעם לא הייתי מיליונר, אבל הייתי שמח לעשות תכנוני מס מורכבים. מיסים 6
c881 כמעט הייתי עשיר אוף טופיק 0
A הייתי שכיר, לא עובד כרגע- הפקדות לפנסיה לצורך הטבה במס האם כדאי? צרכנות פיננסית 2
A לו הייתי רובוט צרכניסט אוף טופיק 6
Y לא מאמינה שלא הייתי פה אוף טופיק 10
S מיטב טוענים שכדי לסחור ב - IB דרכם צריך תיק של לפחות 25K דולר, האם מישהו מכיר את ההגבלה הזו והאם יש משהו לעשות בנידון? שוק ההון 5
S עדיין לא הצלחתי להבין למה האדם הממוצע צריך ביטקוין אוף טופיק 113
G אם היו לי הפסדים גדולים שנה שעברה, אבל בשנה הזאת הרווחתי קצת - אני צריך לשלם מס כרגיל? מיסים 3
י צריך עזרה בלבחור ברוקר שוק ההון 14
מ איזה טופס אני צריך ממיטב דש? מיסים 8
מ איזה מסמך אני צריך לבקש ממיטב ד"ש שיביאו לי בשביל שאדע מה היה העלות של המניות כשקניתי אותם? שוק ההון 8
י כרגע התחתנתי, מה צריך לעשות? אוף טופיק 13
האזרח החשדן צריך הכוונה ועזרה - נמצא במירוץ העכברים צרכנות פיננסית 47
נ כמה כסף צריך חוסך לפנסיה בהתאם לגילו פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 10
T מסיים תואר בהנדסת חשמל. מדוכא, מפוחד, ומוטרד מהעתיד, צריך עצות. (פוסט ארוך) התפתחות אישית 16
I למה הייטקיסט צריך להפקיד לפנסיה בגיל בוגר יותר ? פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 28
ז מה צריך לדעת לפני ששוכרים דירה? נדל"ן 23
E איך מתמחרים כמה כסף אני צריך לגבות מהלקוח עבור דלק? אוף טופיק 10
Y האם בן 14 צריך לשלם מס \ לדווח למס הכנסה על רווחים מפרסומות ב youtube? מיסים 9
ל איזו משכורת צריך כדי לחיות בצורה צנועה לבד בארה"ב? התפתחות אישית 9
הסולידית האם פורום הסולידית צריך לשמש אכסניה לדיונים פוליטיים? פוליטיקה, אקטואליה, דת-מדינה ושאר מרעין בישין 159
איש ירח מי צריך ללמד את הילדים שלכם על כסף דיוני עומק על פוסטים מהבלוג 65
הפרופסור מה צריך לדעת כדי לעבוד כמנתח ניתונים בחברות הייטק? התפתחות אישית 17
א מתי צריך לשלם דמי תווך בעסקת רכישה? פוסטים מאיכות נמוכה 1
stamEhad מחיר למשתכן - תוך כמה זמן אני צריך לארגן את הכסף? נדל"ן 4
Regevkr מה אני צריך לדווח ל-IRS ומה למס הכנסה בישראל? מיסים 6
A צריך קצת עזרה בלהבין את אופציות ההשקעה בבלנדר צרכנות פיננסית 2

נושאים דומים

Back
למעלה