• התכנים בפורום אינם מהווים ייעוץ מקצועי מכל סוג, לרבות ייעוץ השקעות המתחשב בצרכיו המיוחדים של כל אדם.
    השימוש בפורום כפוף לתנאי השימוש. עצם השימוש בפורום מהווה הסכמה מלאה לתנאים אלה.

התחום הזה צריך יועצים פיננסיים (ופנסיוניים) בלתי תלויים

  • פותח הנושא פותח הנושא foobar
  • פורסם בתאריך פורסם בתאריך

foobar

משתמש סולידי
הצטרף ב
8/6/20
הודעות
38
דירוג
51
אמנם הקהילה הזו מורכבת מאנשים שחוקרים, מתעניינים, ולוקחים אחריות לבד, אבל אני לא חושב שצריך להסביר כאן למה ייעוץ פיננסי ופנסיוני הוא חשוב – במיוחד עבור אלה שלפעמים פשוט לא רוצים או לא יכולים להעמיק לבד בכל תחום, וזו זכותם. אבל איפה מוצאים יועץ שלא מנסה למכור לך משהו?

בשנים האחרונות נתקלתי בכמה "יועצים" (גם מנסיון אישי שלי עם אחד) שמציגים עצמם כבלתי תלויים, גובים עמלה קבועה – ואז מחברים אותך לקרן שלהם, לפרויקט נדל"ן שלהם, למנהל השקעות שלהם, או לחברים שלהם. במילים אחרות – עמלה קבועה או לא, זה מריח רע. אתה אמור לקבל ייעוץ נקי, ואתה מקבל הפניה מתוחכמת למישהו שמכניס להם כסף.

במקום ללמד אותך איך להשקיע במדדים (כדוגמה) דרך כל בית השקעות שתרצה, או איך לנתח עסקה עצמאית – הם דוחפים אותך למסלול "מוכתב מראש", שלא תמיד ברור מי באמת מרוויח ממנו.

אותו דבר בתחום הפנסיוני – יועצים שממליצים על בית השקעות ספציפי ופרופיל סולידי לבני 25, בלי להסביר את ההשלכות.

יש תחושה שהשוק מוצף ביועצים שמתחבאים מאחורי מיתוג של "עמלה קבועה" ו"מומחיות" (*כחכוח כחכוח* פורומים בולטים בפייסבוק) אבל בפועל ממשיכים את אותה שיטה ישנה של אינטרסים חופפים במקרה הטוב, או ניגוד אינטרסים והונאה במקרה הרע.

אז למה אין כמעט יועצים אמיתיים, כאלה שלא מרוויחים מכל קשר שתיצור, ושבאמת באים ללמד אותך, ללוות אותך, ולא להנדס אותך?

נ.ב.
פרסמתי את זה פה כי אני מאמין שזה תקף לכלל ההשקעות והפנסיות באשר הן, אבל אם זה לא הפורום המתאים ביותר, אשמח לרילוקיישן. :)
 
נערך לאחרונה ב:
יש כאלה, ואם תחפש בפורום תמצא הפניות.
 
אז למה אין כמעט יועצים אמיתיים, כאלה שלא מרוויחים מכל קשר שתיצור, ושבאמת באים ללמד אותך, ללוות אותך, ולא להנדס אותך?
אסביר לך למה:
כי זה ממש לא רווחי...

מעטים האנשים שמוכנים להוציא כסף מכיסם ואם כן אז מוכנים בסכומים מאד נמוכים, גם אם יש להם שווי של הרבה מיליונים.
דמי ניהול לעומת זאת זה גם ריטיינר להרבה מאד שנים, גם הולך ועולה וגם לקוחות מוכנים לשלם את זה בכיף כי את ה"יעוץ" הם מקבלים חינם ולא צריכים להוציא שקל מהכיס.
תוסיף לזה את העובדה שחברות מסוימות משלמות יותר עמלות מאחרות ויש סוגי השקעות (ניהול תיקים, אלטרנטיבי, קרנות גידור) שמשלמות פי כמה יותר דמי ניהול מהמוצרים הרגילים.
 
אז למה אין כמעט יועצים אמיתיים, כאלה שלא מרוויחים מכל קשר שתיצור, ושבאמת באים ללמד אותך, ללוות אותך, ולא להנדס אותך?
מהניסיון שלי, אנשים שונאים לשלם על ייעוץ. לאנשים קשה מאוד לקבל ששעת יעוץ עולה מאות או אלפי שקלים. לעומת זאת הם בהחלט יתנו לך להתגלח על 0.1 מהתיק שלהם כל שנה. למה? ככה. אולי בגלל שהם לא הלכו ליעוץ :)
בנוסף לכך, רוב האנשים לא מודעים לחוסר הידיעה שלהם.
אתן כמה דוגמאות.
רוב האנשים חושבים שאם הם חסכו בקרן השתלמות הם הרויחו הון תועפות. הם פחות מודעים לעובדה של דמי ניהול נגלים, משתנים (על האחזקה הפנימית), עלויות ניהול, רזרבות מזומנים.
אנשים לא מודעים לדרכים בהן אפשר להפחית את נטל המס (מימוש הפסדים, BOX, שכבות מדומות, משיכה בתקופות ללא הכנסות).
אנשים לא מודעים לרמת התנודתיות ההיסטורים בתמהילים שונים של השקעות.
וכו' וכו'.
 
רוב האנשים חושבים שאם הם חסכו בקרן השתלמות הם הרויחו הון תועפות. הם פחות מודעים לעובדה של דמי ניהול נגלים, משתנים (על האחזקה הפנימית), עלויות ניהול, רזרבות מזומנים.
אנשים לא מודעים לדרכים בהן אפשר להפחית את נטל המס (מימוש הפסדים, BOX, שכבות מדומות, משיכה בתקופות ללא הכנסות).
אנשים לא מודעים לרמת התנודתיות ההיסטורים בתמהילים שונים של השקעות.
וכו' וכו'.
עכשיו כואב לי הראש... תודה על ההבהרות.
יותר כיף להיות מטומטם.
אי אפשר להכיל ולהקיף את כל המשתנים.
ומי שכן מצליח - אז יש כמותו אולי 1% באוכלוסייה, וגם זה לא.
לפעמים מרוב משתנים, העצבים מתרופפים ופרדוקס הבחירה (בכי-רע?) חודר דרכו לצ'ופצ'יק של ה- KumKum, ככה שבמקום להרחיב אופקים אתה מתכווץ בשדרות, ובמקום לבחור אתה משתתק.

אבל איפה מוצאים יועץ שלא מנסה למכור לך משהו?
מוצאים.
מפה לאוזן ומהמלצות של אנשים/חברים שמבינים עניין.
באמת שיש אנשים טובים, והיום נדמה לי שהרבה יותר מפעם (השניים שחתולה קישר לך פה למעלה - אלופים, ואישית אני מעריץ את המתורגמן הפיננסי כי אני מכבד מבוגרים עם סמכות).

בשנים האחרונות נתקלתי בכמה "יועצים" (גם מנסיון אישי שלי עם אחד) שמציגים עצמם כבלתי תלויים, גובים עמלה קבועה – ואז מחברים אותך לקרן שלהם, לפרויקט נדל"ן שלהם, למנהל השקעות שלהם, או לחברים שלהם. במילים אחרות – עמלה קבועה או לא, זה מריח רע. אתה אמור לקבל ייעוץ נקי, ואתה מקבל הפניה מתוחכמת למישהו שמכניס להם כסף.
ובצדק.
ענו לך פה גם למה - כי ישראלים קמצנים מסריחים ששונאים לשלם ישירות לתהליכים בלתי-תלויים, אובייקטיבים, והם מעדיפים לקבל ב"חינם" את מה שהוא לא באמת בחינם כל עוד הם לא משלמים עליו בגלוי (מה שנתקרא - מתן בסתר), ובקושי אכפת להם מהריטיינר "שעושים על חשבון הגב שלהם" כי כל עוד הם לא שילמו מבחינתם הם הצליחו לעקוץ את המערכת (העולם).
הם פשוט שמחים נורא שלא לשלם כי מפחדים כל הזמן לצאת פראיירים.
איפה רואים את זה הכי הרבה?
במוסכים בתחום הרכב.
בהצלחה.

אז למה אין כמעט יועצים אמיתיים, כאלה שלא מרוויחים מכל קשר שתיצור, ושבאמת באים ללמד אותך, ללוות אותך, ולא להנדס אותך?
מעבר לטרוניה ולוונטילציה המובנת.
מפרגן שמקומה במקומה מונח.
אתה מחפש אחד כזה וגם מוכן לשלם לו טוב?...
 
עכשיו כואב לי הראש... תודה על ההבהרות.
יותר כיף להיות מטומטם.
אי אפשר להכיל ולהקיף את כל המשתנים.
ומי שכן מצליח - אז יש כמותו אולי 1% באוכלוסייה, וגם זה לא.
לפעמים מרוב משתנים, העצבים מתרופפים ופרדוקס הבחירה (בכי-רע?) חודר דרכו לצ'ופצ'יק של ה- KumKum, ככה שבמקום להרחיב אופקים אתה מתכווץ בשדרות, ובמקום לבחור אתה משתתק.
הקומקום שלי שורק כעת מרוב מילים :)
על כל פנים, זה לא שלקוחות אמורים להבין בדיוק כל פיפס (למרות שזה בהחלט כדאי), אלא שלרוב מוחלט של האנשים יש הרבה מה לשפר באופן בו הם מתנהלים כלכלית לקראת העתיד.
והנה לך עוד דוגמה, לקוח אמריקאי שפשוט לא מודע לPFIC, טרי מעכשיו. תחשוב איזו עוגמת נפש הוא מנע מעצמו בכך שהלך ליעוץ.
 

פתחו חשבון למסחר עצמאי

פסגות טרייד

ישראל: 0.06% מעסקה (מינימום ₪2 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה)
דמי ניהול: ללא דמי ניהול
מינימום: ₪10,000
פתיחת חשבון

מיטב טרייד

ישראל: 0.08% מעסקה (מינימום ₪4.65 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה או $5 ב-IBKR)
דמי ניהול: פטור לשנתיים, אח״כ ₪15
מינימום: ₪5,000
פתיחת חשבון

אקסלנס טרייד

ישראל: 0.07% מעסקה (מינימום ₪3 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה או $5 ב-IBKR)
דמי ניהול: פטור לשלוש שנים, אח״כ ₪15
מינימום: ₪10,000
פתיחת חשבון
פסגות טרייד
מינימום לפתיחת חשבון: ₪10,000
ישראל: 0.06% מעסקה (מינימום ₪2 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה)
דמי ניהול: ללא דמי ניהול
פתיחת חשבון
מיטב טרייד
מינימום לפתיחת חשבון: ₪5,000
ישראל: 0.08% מעסקה (מינימום ₪4.65 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה או $5 ב-IBKR)
דמי ניהול: פטור לשנתיים, אח״כ ₪15
פתיחת חשבון
אקסלנס טרייד
מינימום לפתיחת חשבון: ₪10,000
ישראל: 0.07% מעסקה (מינימום ₪3 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה או $5 ב-IBKR)
דמי ניהול: פטור לשלוש שנים, אח״כ ₪15
פתיחת חשבון
גילוי נאות: האתר מקבל תגמול בגין פתיחת חשבון דרך הקישורים. אין באמור משום ייעוץ השקעות או שיווק השקעות.
הקומקום שלי שורק כעת מרוב מילים :)
:lol:

על כל פנים, זה לא שלקוחות אמורים להבין בדיוק כל פיפס (למרות שזה בהחלט כדאי), אלא שלרוב מוחלט של האנשים יש הרבה מה לשפר באופן בו הם מתנהלים כלכלית לקראת העתיד.
בלשון המעטה... אבל מהקליטה שלי את המתרחש, בהנחה ואני בכלל מסוגל לקלוט משהו עם הראש בוראס הזה, המודעות הפיננסית היום גדולה פי אלף מונים ממה שהייתה בעבר, ולא ממש רחוב בעבר.
הגם שהיא נורא שטחית, נורא אוטומאטית, נורא לא עירנית לפרטים.
זה משנה את התוצאה? - אולי כן (מספיק "טיפשים" שלילית ברוח בירידות, למכור באמוק ולנעול הפסדים צורבים וכואבים) אולי לא (מספיק "טיפשים" חיובית להמשיך שלא להבין, לא להתעדכן, לא לדעת ולהחזיק ולא לעשות כלום עד הפרישה).
חבר שפתח רק לאחרונה קרן פנסיה בגיל 43 בחר במסלול S&P500, והוא לא מבין מהחיים שלו כלום ברמה היסטרית בהגזמה.
והנה, בצורה הכי שטחית הוא כבר ניצח 99% מהמשקיעים האקטיביים ברחבי העולם.

והנה לך עוד דוגמה, לקוח אמריקאי שפשוט לא מודע לPFIC, טרי מעכשיו. תחשוב איזו עוגמת נפש הוא מנע מעצמו בכך שהלך ליעוץ.
איפה? מי? פות"ש?...
לא שמתי לב שהוא רשם שהוא אמריקאי.
 
נושאים דומים
פותח הנושא כותרת פורום תגובות תאריך
חדש בשוק משאבים ללמוד את התחום התפתחות אישית 2
Y לומד את התחום ומקווה להתחיל להשקיע בקרוב - דרך איזה גוף עדיף להשקיע? שוק ההון 1
tpr שאלה בנוגע לתיק השקעות (עדיין לומד את התחום) שוק ההון 0
הנועזת התחום האפור, שבין ייעוץ השקעות להוראה בשוק ההון שוק ההון 33
נ קופת גמל מ1993 - לא מצליח להבין מה זה המוצר הזה פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 1
ה מה עובר על ה ai הזה? אוף טופיק 7
E מה אומר התמרור השילוט הזה?? אוף טופיק 21
U קנייה גדולה של מניות, בזמן הזה, מחפש חיזוקים מנטליים שוק ההון 15
מ איך כל העניין הזה של ביטוח חיים משתלם למבטחת? פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 4
A מה ההליך הזה? נדל"ן 2
D חישוב שטח דירה שייתכן שונה מדברי המתווך , כיצד ניתן לדעת שטח מדוייק? והאם המידע הזה מהווה אפשרות למו'מ להורדת מחיר, ואיך לבצע זאת נדל"ן 47
א לא מצליח להבין איגרות חוב ממשלתיות, איך החישוב הזה עובד ? שוק ההון 6
O שאלות בסיסיות בקשר ל: Shares Outstanding ועוד מושגים מהסוג הזה. שוק ההון 1
E איך התיק הזה? פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 6
R איך הפיזור הזה? שוק ההון 6
R איפה אני יכול למצוא חומר מרוכז כל העולם הזה? שוק ההון 22
anonyshmeger פריקה, מותש, מה לי וכל הדבר הזה אוף טופיק 13
N בעל הבית גונב חשמל בצורה מתוחכמת, איך הייתם פועלים במצב הזה? אוף טופיק 211
E איך זה הגיוני שהמקבוק אייר הזה כזה זול? :\ אוף טופיק 36
מנימליסט איך הם יודעים ? מאיפה הם מגיעים לנתון הזה שוק ההון 6
C איך הייתם מסווגים את התיק הזה? שוק ההון 16
S חוץ משורט על השוק, מה נותן בנתיים במשבר הזה קורולציה יחסית הפוכה לשוק המניות? שוק ההון 45
פ מתנצלת מראש על חוסר הפרודוקטיביות של השרשור הזה יומני מסע אישיים 39
יבגני_ל מכירים את הבחור הזה? (סרטון פרספקטיבה על פרישה מוקדמת) פרישה מוקדמת והחיים שאחריה 42
G למה הנייר ערך הזה לא מתעדכן? שוק ההון 5
נ מכירים את הספר הזה? אוף טופיק 3
unrealx הרגע הזה שמנייה קופצת 1155% אוף טופיק 12
yossik מי גוזר קופון מהסיפור הזה של ייבוא העגבניות? צרכנות פיננסית 68
עש לילה הדבר הכי גרוע בתיקון הזה אוף טופיק 78
ב בן 20, האם אני יכול וכדאי לי להכנס לעסק הזה? שוק ההון 6
C דעתכם על הרכבת התיק הזה שוק ההון 20
Y האם צריך במקרה הזה ביטוח מקיף? מינימליזם, חסכנות ואנטי-צרכנות 37
O עומד להתחיל אני דרכי בעולם הזה.. שוק ההון 11
H מה דעתכם על התיק הזה? שוק ההון 36
שוהם מה אתם אומרים על התיק הזה? שוק ההון 11
ס חיי העולם הזה או חיי העולם הבא צרכנות פיננסית 9
R מה דעתכם על הרכב תיק ההשקעות הזה שוק ההון 4
yossik "מה עוד פעם התעלפו על המטוס הזה?" או למה משלמים עמלות גבוהות לבנק. אוף טופיק 11
ס צריך את עזרתכם – קניית דירה למגורים נדל"ן 25
Henchman34 צריך המלצה על רואה חשבון שיודע לעבוד עם ברוקרים בחו"ל מיסים 2
trast_noe_wan צריך קצת עצות להשקעה של 100k שוק ההון 14
M בכמה הדולר צריך להתחזק על מנת שתהיה הלימה בין מדד הבסיס (סנופי) לבין תשואת המדד במסלולים הלא מגודרים בישראל? שוק ההון 19
N סגירת חשבון ב-IBI - משהו שאני צריך לדעת? ברוקרים ופלטפורמות מסחר 21
yoyo שאלה ליחידים שפרשו- כמה כסף לחודש צריך אדם יחיד פרישה מוקדמת והחיים שאחריה 22
M תושב ישראלי, אזרח אמריקאי. האם הגיוני להשקיע את 100% מהכסף שאני לא צריך בקרוב בארה"ב? שוק ההון 12
I מתקשה לעשות סדר וליישם - צריך עזרה דיוני עומק על פוסטים מהבלוג 38
O מה צריך כדי לעבור לIB? שוק ההון 3
N מה צריך לשים לב כשבוחרים קרן מחקה או קרן סל, חוץ מהפרטים שיש בטבלה בפאנדר שוק ההון 0
N האם צריך להיזהר מאינפיניטי שוק ההון 5
א כמה משרדי ממשלה ורשויות לדעתכם צריך? פוליטיקה, אקטואליה, דת-מדינה ושאר מרעין בישין 2

נושאים דומים

Back
למעלה