אמנם הקהילה הזו מורכבת מאנשים שחוקרים, מתעניינים, ולוקחים אחריות לבד, אבל אני לא חושב שצריך להסביר כאן למה ייעוץ פיננסי ופנסיוני הוא חשוב – במיוחד עבור אלה שלפעמים פשוט לא רוצים או לא יכולים להעמיק לבד בכל תחום, וזו זכותם. אבל איפה מוצאים יועץ שלא מנסה למכור לך משהו?
בשנים האחרונות נתקלתי בכמה "יועצים" (גם מנסיון אישי שלי עם אחד) שמציגים עצמם כבלתי תלויים, גובים עמלה קבועה – ואז מחברים אותך לקרן שלהם, לפרויקט נדל"ן שלהם, למנהל השקעות שלהם, או לחברים שלהם. במילים אחרות – עמלה קבועה או לא, זה מריח רע. אתה אמור לקבל ייעוץ נקי, ואתה מקבל הפניה מתוחכמת למישהו שמכניס להם כסף.
במקום ללמד אותך איך להשקיע במדדים (כדוגמה) דרך כל בית השקעות שתרצה, או איך לנתח עסקה עצמאית – הם דוחפים אותך למסלול "מוכתב מראש", שלא תמיד ברור מי באמת מרוויח ממנו.
אותו דבר בתחום הפנסיוני – יועצים שממליצים על בית השקעות ספציפי ופרופיל סולידי לבני 25, בלי להסביר את ההשלכות.
יש תחושה שהשוק מוצף ביועצים שמתחבאים מאחורי מיתוג של "עמלה קבועה" ו"מומחיות" (*כחכוח כחכוח* פורומים בולטים בפייסבוק) אבל בפועל ממשיכים את אותה שיטה ישנה של אינטרסים חופפים במקרה הטוב, או ניגוד אינטרסים והונאה במקרה הרע.
אז למה אין כמעט יועצים אמיתיים, כאלה שלא מרוויחים מכל קשר שתיצור, ושבאמת באים ללמד אותך, ללוות אותך, ולא להנדס אותך?
נ.ב.
פרסמתי את זה פה כי אני מאמין שזה תקף לכלל ההשקעות והפנסיות באשר הן, אבל אם זה לא הפורום המתאים ביותר, אשמח לרילוקיישן.
בשנים האחרונות נתקלתי בכמה "יועצים" (גם מנסיון אישי שלי עם אחד) שמציגים עצמם כבלתי תלויים, גובים עמלה קבועה – ואז מחברים אותך לקרן שלהם, לפרויקט נדל"ן שלהם, למנהל השקעות שלהם, או לחברים שלהם. במילים אחרות – עמלה קבועה או לא, זה מריח רע. אתה אמור לקבל ייעוץ נקי, ואתה מקבל הפניה מתוחכמת למישהו שמכניס להם כסף.
במקום ללמד אותך איך להשקיע במדדים (כדוגמה) דרך כל בית השקעות שתרצה, או איך לנתח עסקה עצמאית – הם דוחפים אותך למסלול "מוכתב מראש", שלא תמיד ברור מי באמת מרוויח ממנו.
אותו דבר בתחום הפנסיוני – יועצים שממליצים על בית השקעות ספציפי ופרופיל סולידי לבני 25, בלי להסביר את ההשלכות.
יש תחושה שהשוק מוצף ביועצים שמתחבאים מאחורי מיתוג של "עמלה קבועה" ו"מומחיות" (*כחכוח כחכוח* פורומים בולטים בפייסבוק) אבל בפועל ממשיכים את אותה שיטה ישנה של אינטרסים חופפים במקרה הטוב, או ניגוד אינטרסים והונאה במקרה הרע.
אז למה אין כמעט יועצים אמיתיים, כאלה שלא מרוויחים מכל קשר שתיצור, ושבאמת באים ללמד אותך, ללוות אותך, ולא להנדס אותך?
נ.ב.
פרסמתי את זה פה כי אני מאמין שזה תקף לכלל ההשקעות והפנסיות באשר הן, אבל אם זה לא הפורום המתאים ביותר, אשמח לרילוקיישן.
נערך לאחרונה ב: