• חשבון מסחר באקסלנס טרייד : סנט למניה במסחר בארה"ב (מינימום $5 לעסקה), פטור מדמי טיפול לשנתיים, קורס במתנה ובונוס 100 ש"ח למצטרפים חדשים. להצטרפות דיגיטלית לחצו כאן .

רכישת רכב חדש או יד שנייה

מסכים לגמרי, אחדד שוב. הרכב הוא בעל אחריות 7 שנים
כלומר, אם יש בעייה שהיא אינה פנצ'ר זה באחריות.
רק כדי לדייק את המודגש, האחריות היא 3 שנים מלאה ולאחר מכן 4 שנים האחריות היא על "קו הינע" בלבד (מנוע, תיבת הילוכים וציריות).
אני "קצין הרכב" של כל הרכבים במשפחה (בכל רגע נתון יש לפחות 5 רכבים תחת אחריותי), יש לי אקסל מסודר של כל הרכבים שעברו במשפחה ובקרוב אפרסם את הממצאים.
מהניסיון שלי, אם מקפידים לרכוש רכב פשוט ואמין שנתיים עד 3 שנים על הכביש, מיד פרטית ששמרה וטיפלה כמו שצריך, ומתחזקים אותו בצורה מושלמת בלי לעגל פינות. יש לרוב כמעט עשור של שקט נפשי מבחינת אחזקה.
מצד שני אני גם מבין את הטיעונים של אנשים שזמנם יקר להם ו/או לא מעוניינים להתעסק עם טיפוסים מפוקפקים (יש לא מעט רמאויות בתחום הזה) אשר מעדיפים לרכוש רכב חדש ו/או 0 ק"מ.
אבל צריך לקחת בחשבון שלא משנה איזה רכב רכשתם, הוא מפסיד בין 30% ל-50% מערכו ב-3 שנים הראשונות שלו על הכביש. וזה לא משנה איזה סמל מתנוסס על הגריל.
 
נערך לאחרונה ב:
לדעתי רכב יפני 7-6 שנים על הכביש זו האופציה הכי סולידית.
הם לא מתקלקלים כל כך מהר, חלקי חילוף זולים וכמעט ואין ירידת ערך.
פעם בשנתיים שלוש- תיקון קטן של 1000 שח במוסך.
 
התחילו לחלק מתנות, חברות הליסינג?
מודה ומתוודה, הייתי גם כמוך בהלם.
בן דודי משתמש בזה בשביל לחסוך ביטוח נהג חדש+צעיר עבור בתו אשר מקפיץ משמעותית את הביטוח של הרכבים בבית.
לפיכך משתמש בליסינג תפעולי, מן הסתם יש להם מחירים טובים יותר עבור ביטוחים בגלל כח הקנייה שלהם תוסיף לזה את הריבית הזולה+מינופים והרי לך רכבים ב1000-1500 ש"ח כולל הכל. תבדוק אותי. [רכבים קטנים כמובן, לא האמר].

אני לא בעד / נגד אבל זה בהחלט שיקול שצריך לקחת כעצמאי.
אם אתה גם יכול להוכיח שהרכב הזה הוא לא הוצאה מעורבת אלא עבודה בלבד, ניצחת.
 
רק כדי לדייק את המודגש, האחריות היא 3 שנים מלאה ולאחר מכן 4 שנים האחריות היא על "קו הינע" בלבד (מנוע, תיבת הילוכים וציריות).
אני "קצין הרכב" של כל הרכבים במשפחה (בכל רגע נתון יש לפחות 5 רכבים תחת אחריותי), יש לי אקסל מסודר של כל הרכבים שעברו במשפחה ובקרוב אפרסם את הממצאים.
מהניסיון שלי, אם מקפידים לרכוש רכב פשוט ואמין שנתיים עד 3 שנים על הכביש, מיד פרטית ששמרה וטיפלה כמו שצריך, ומתחזקים אותו בצורה מושלמת בלי לעגל פינות. יש לרוב כמעט עשור של שקט נפשי מבחינת אחזקה.
מצד שני אני גם מבין את הטיעונים של אנשים שזמנם יקר להם ו/או לא מעוניינים להתעסק עם טיפוסים מפוקפקים (יש לא מעט רמאויות בתחום הזה) אשר מעדיפים לרכוש רכב חדש ו/או 0 ק"מ.
אבל צריך לקחת בחשבון שלא משנה איזה רכב רכשתם, הוא מפסיד בין 30% ל-50% מערכו ב-3 שנים הראשונות שלו על הכביש. וזה לא משנה איזה סמל מתנוסס על הגריל.

אז כפי שהבטחתי, להלן הרשימה (עלות אחזקה כוללת תיקונים בלבד, במידה ורכב עדיין בבעלותנו ירידת הערך מחושבת לפי מחיר המחירון, במידה והרכב שימש אותנו בעבר ירידת הערך היא מחיר רכישה אל מול מחיר מכירה בפועל):
1) טויוטה קורולה שנת 1993, יד ראשונה, נרכשה מהחברה ע"י סבא שלי ועברה כבר 3 דורות במשפחה. לאחרונה לא נמצא כבר למי להעביר את הרכב והוא כרגע עומד ללא תזוזה עד שנחליט מה לעשות. ק"מ ממוצע בשנה 4625, ירידת ערך לא ניתן לחשב כי יש לי תיעוד רק של העשור האחרון. אני התחלתי להתערב באחזקה של הרכב לפני עשור עקב גילו המתקדם של סבי. עלות אחזקה שנתית ממוצעת 2247 ש"ח. רכב בבעלותנו כבר 24 שנים.
2) פולקסווגן גולף שנת 2001, יד שנייה, נרכשה מדודה שלי כאשר הרכב היה 13 שנים על הכביש ו-73,000 ק"מ. הדודה רכשה את הרכב חדש מהחברה. ק"מ ממוצע בשנה 4000, ירידת ערך ממוצעת בשנה 2500 ש"ח, עלות אחזקה שנתית ממוצעת 4675 ש"ח. סה"כ עלות ממוצעת לק"מ נסיעה 1.8 ש"ח. הרכב היה בבעלותנו שנתיים ובעקבות ריבוי תקלות נמכר.
3) קיה סיד שנת 2011, יד שנייה, נרכשה ממכר של המשפחה לאחר 3 שנים על הכביש ו-25,000 ק"מ. ק"מ ממוצע בשנה 3459, ירידת ערך ממוצעת בשנה 9325 ש"ח, עלות אחזקה שנתית ממוצעת 1092 ש"ח. סה"כ עלות ממוצעת לק"מ נסיעה 3 ש"ח. הרכב כבר 4 שנים בבעלותנו ועדיין משרת אותנו נאמנה.
4) מאזדה MX5 שנת 2007, יד שלישית, נרכשה מטריידאין (סוחר) כאשר הרכב היה כמעט 5 שנים על הכביש עם 58,000 ק"מ. ק"מ ממוצע בשנה 8000, ירידת ערך ממוצעת בשנה 17,500 ש"ח, עלות אחזקה שנתית ממוצעת 2890 ש"ח. סה"כ עלות ממוצעת לק"מ נסיעה 2.5 ש"ח. הרכב היה בבעלותנו שנתיים ונמכר עקב התרחבות המשפחה (רכב עם 2 מושבים בלבד).
5) מאזדה 6 שנת 2008, יד שנייה (יד ראשונה מליסינג), נרכשה מחברת הליסינג לאחר כמעט 3 שנים על הכביש עם כ-70,000 ק"מ. ק"מ ממוצע בשנה 8092, ירידת ערך ממוצעת 9000 ש"ח, עלות אחזקה שנתית ממוצעת 1508 ש"ח. סה"כ עלות ממוצעת לק"מ נסיעה 1.3 ש"ח. הרכב היה בבעלותנו 6 שנים, עבר 2 דורות (עבר גלגול במשפחה) ונמכר לדעתי מסיבה לא מוצדקת (רצון להתחדש).
6) מאזדה 6 שנת 2013 סטיישן, יד שנייה, נרכשה מטריידאין (לקוח פרטי שדרג לרכב חדש) עם 40,500 ק"מ. ק"מ ממוצע בשנה 4359, ירידת ערך ממוצעת 16,000 ש"ח, עלות אחזקה שנתית ממוצעת 1413 ש"ח. סה"כ עלות ממוצעת לק"מ נסיעה 3.3 ש"ח. הרכב היה בבעלותנו שנתיים ונמכר בגלל החלפה פנימית במשפחה (פרסמתי כמה רכבים והרכב הזה נמכר ראשון מעל המחירון).
7) טויוטה פריוס שנת 2012, יד שנייה (יד ראשונה ליסינג). נרכשה מחברת הליסינג לאחר שנה ו-8 חודשים על הכביש ו-17,000 ק"מ. ק"מ ממוצע בשנה 9359, ירידת ערך ממוצעת 10,000 ש"ח, עלות אחזקה שנתית 1006 ש"ח. סה"כ עלות ממוצעת לק"מ נסיעה 1.2 ש"ח. הרכב בבעלותנו 4 שנים וכעת משרת את הדור השני נאמנה (עבר גלגול במשפחה).
8) טויוטה פריוס שנת 2016, יד ראשונה, נרכשה חדשה מהסוכנות. ק"מ ממוצע בשנה 16,101, ירידת ערך ממוצעת 16,400 ש"ח, עלות אחזקה שנתית 1075 ש"ח. סה"כ עלות ממוצעת לק"מ נסיעה 1.1 ש"ח. הרכב שנתיים וחצי בבעלותנו ועדיין משרת אותנו נאמנה.
 
נערך לאחרונה ב:
מדובר ברכבים די ישנים, עלות האחזקה שלהם לא עולה משמעותית?
ברשותי רכב שנת 2008 שעלות הטיפולים השנתית בו מתחילים להגיע ל 25% מעלות הרכב, רכב יפני.
 
למה ישנים? לדעתי יש פה מיקס דיי מגוון.
נכון שעלות התיקונים לרוב עולה עם השנים אבל מצד שני ירידת הערך יורדת. שים לב שפרקתי את הרכיבים כדי שתוכל להשוות ואפילו נרמלתי בק"מ כי יש רכבים שנוסעים יותר וכאלה שפחות.
מה אכפת לך היחס בין שווי הרכב לעלות התיקון? ממליץ לך לפרק את העלויות כמוני ולנרמל בק"מ. ברגע שהעלות לק"מ עולה מעל לערך מקסימאלי שאתה מגדיר ו/או הרכב מבקר יותר מדיי פעמים במוסך (גורם לך לשנות לו"ז, לאבד ימי עבודה וכו') מעבר לערך שתגדיר מראש (אצלי לדוגמא זה 3 פעמים בשנה) אז תשדרג לרכב אחר.
 
נערך לאחרונה ב:
, עלות האחזקה שלהם לא עולה משמעותית?
ברשותי רכב שנת 2008 שעלות הטיפולים השנתית בו מתחילים להגיע ל 25% מעלות הרכב, רכב יפני.
מה זה משנה אחוז מעלות הרכב?
תבדוק כמה עולה לך ירידת ערך+ תיקונים כל שנה מהיום. להערכתי אתה לא מגיע ל5000 שקל יחדיו , ולנתון כזה בחיים לא תגיע עם רכב חדש יחסית.
 
מוריי ורבותיי,
אני פה בשביל חברה-אחות, קוראים לה שוח.
היא מתביישת לפתוח יוזר אבל כבר מסתובבת פה כבר כמה חודשים, אשמח לעזרת חכמת ההמונים שלכם בשביל לעזור לי לעזור לה.
סבלנות נדרשת, נשמח לכל דעה.

-- חדש VS יד שנייה --
יונדאי I20, אנחנו נעולים על הרכב.
גודל המתאים, יפני/קוראני, טיפולים לעיתים רחוקות, אמין ושאר כפתורים ופרחים.
זה הרכב המיועד.

מה אני חושב:
שצריך ללכת על יד2 מבן אדם פרטי בלבד. לא ליסינג
2016
יד 2, 70K-73K.
10אלף קילומטר, פרטית.
רכב שמצאנו ביד 2 , בלי תאונות ונקח אותו לבדיקה וכו' וכו'.
"לא לקפוץ מעל הפופיק, בלון זה אסון, קופ"ג להשקעה זה פויה ושאר ססמאות של הפורום".

מה אבא-שוח חושב:
2019, יבואן רשמי.
95K על הכביש. הלוואת בלון, כל כמה שנים לחזור לסוכנות ולהחליף לרכב חדש.
משום ש"אי אפשר לדעת מתי יילך הגיר/מנוע", "ככה נוסעים כל 3 שנים ברכב חדש",
"2016 זה כבר יחסית ישן"
אין תקלות, אי אפשר לדעת אם הרכב הפרטי באמת לא עבר תאונות, אי אפשר לסמוך על המכוני בדיקה.


מה אתם חושבים?

* מיותר לציין שלא מדובר בחברה עשירה, אבא ייתן כמה שקלים למקדמה ליבואן, אבל ככל הנראה יהיה איזה הלוואת בלון או שקרכלשהו.
** כמצוות מורי ורבי מאיר אריאל - "לפעמים כשאתה לא יוצא פראייר, אתה לא יוצא בכלל" אמרתי לה שעדיף שנקשיב לאבא, כי בסופו של יום שישי, לצידו היא יושבת ולא עמי. אין סיבה שהוא יתבעס וכל פעם כשיהיה פאנצ'ר יקללו אותי שקנו משומש עם צמיגים בני 10...
 
מצאתי לכם ב-85 אלף ש"ח רכב מליסינג 0 ק"מ שנת 2019 (מגיע עם יד 1 ברשיון).
https://www.carcost.co.il/deals/deal/2062/יונדאי-I20-פריים-10T-החדשה-1000-אוטומטי-5-דלתות-2019

אישית אני נגד רכב פרטי, מעדיף קטנוע, כך שזו לא המלצה. פשוט עדיף לשלם פחות אם אפשר. אני הייתי משלם יותר על רכב חדש אם זו רק תוספת של 12-15 אלף ש"ח.
כבר היינו בסיבוב של הליסינג, פיזית בכל מיני מקומות,
האחריות שמה שונה מהותית מהיבואן ותנאי ההלוואה שלהם גרועים עד מזעזעים.
אין ארוחות חינם...
 
-- חדש VS יד שנייה --שצריך ללכת על יד2 מבן אדם פרטי בלבד. לא ליסינג
2016
יד 2, 70K-73K.
10אלף קילומטר, פרטית.
רכב שמצאנו ביד 2 , בלי תאונות ונקח אותו לבדיקה וכו' וכו'.
"לא לקפוץ מעל הפופיק, בלון זה אסון, קופ"ג להשקעה זה פויה ושאר ססמאות של הפורום".

מה אבא-שוח חושב:
2019, יבואן רשמי.
95K על הכביש. הלוואת בלון, כל כמה שנים לחזור לסוכנות ולהחליף לרכב חדש.
משום ש"אי אפשר לדעת מתי יילך הגיר/מנוע", "ככה נוסעים כל 3 שנים ברכב חדש",
"2016 זה כבר יחסית ישן"
אין תקלות, אי אפשר לדעת אם הרכב הפרטי באמת לא עבר תאונות, אי אפשר לסמוך על המכוני בדיקה.

* מיותר לציין שלא מדובר בחברה עשירה, אבא ייתן כמה שקלים למקדמה ליבואן, אבל ככל הנראה יהיה איזה הלוואת בלון או שקרכלשהו.
** כמצוות מורי ורבי מאיר אריאל - "לפעמים כשאתה לא יוצא פראייר, אתה לא יוצא בכלל" אמרתי לה שעדיף שנקשיב לאבא, כי בסופו של יום שישי, לצידו היא יושבת ולא עמי. אין סיבה שהוא יתבעס וכל פעם כשיהיה פאנצ'ר יקללו אותי שקנו משומש עם צמיגים בני 10...
יש פה שני טיעונים שונים נגד הרכב הישן:
1. אי אפשר לדעת מתי ילך הגיר \ נוסעים כל 3 שנים ברכב חדש \ 2016 זה יחסית ישן
2. אי אפשר לדעת אם הרכב הפרטי לא עבר תאונות, אי אפשר לסמוך על מכוני הבדיקה.

צריך לשים לב שבעוד שהטיעון הראשון דורש החלפה של הרכב כל 3 שנים באמת, הטיעון השני הוא בכלל לא כזה. אם אתה יודע שהרכב שלך לא עבר תאונה, אתה לא צריך מכון בדיקה שיאמר לך אם כדאי להמשיך איתו או לא. במקרה כזה, רוכשים פעם אחת רכב חדש, וממשיכים איתו עד שהוא מתחיל לעשות בעיות מכניות בפועל ברמה שתצדיק את ההחלפה...

אישית אני חושב שאם רכב על הכביש 3 שנים ועשה רק 10K, הסיכון לתאונה מאוד נמוך. אבל לא הבנתי משהו - יש לה את ה-70K לשלם עליו? אם כן, אז גם במקרה שהולכים אל היבואן, לא כדאי לקחת הלוואת בלון גדולה. אם אין לה - מאיפה היא מתכוונת לקנות אותו?
 
הסיכון לתאונה מאוד נמוך
אתה מתכוון סיכון לתאונה = משהו שיקרה ברכב ?
מתי בערך צריך לחשוש מהתאבדות גיר או מנוע כמו כן? בהנחה שאתה עושה טיפולים בזמן ולא "גומר" את הרכב, האם זה לא ישמור על המנוע/גיר?
לא צריך מכון בדיקה שיאמר לך אם כדאי להמשיך איתו או לא
הטיעון של אביה היא בקטע של גם אם מצאת מציאה היא לא באמת מציאה אי אפשר לדעת במכוני בדיקה האלו אם זה אמת/שקר.
במקרה שהולכים אל היבואן, לא כדאי לקחת הלוואת בלון גדולה. אם אין לה - מאיפה היא מתכוונת לקנות אותו?
בגדול,
האם לדעתך שווה להשקיע עוד 25K, לקבל את עניין הירידת ערך הראשונית ולקנות חדש או להביא יד2 ?
יש לה תנאים טובים יותר דרך הבנק, לא בלון.
(דעתי היא שבלון דרכם פשוט מצריך אותך לשלם ארגז של כסף בסוף ובעצם אתה תמשיך כל 3 שנים ללכת לסוכנות ולהיות תלוי בטוב לב שלהם,
אם תיכנס בדלת, לא כמשועבד להלוואה "שלהם" תוכל להשיג מחירים טובים יותר.)
 
מה אני חושב:
כמה היא נוסעת בשנה?
כמה שנים יש לה רשיון(עלות ביטוח מקיף)?
בכול זאת אתר הסולידית,אז לדעתי במידה והיא לא נוסעת הרבה אפשר להסתפק ברכב בבערך 30K בכייף
זה יחסוך גם בירידת ערך וגם בביטוח.
סה"כ רכבים אמינים גם במקרה ש"תיפול" על לימון כמעט תמיד זה יצא יותר זול מהרכב החדש, ובמקרה ה"רגיל" חסכון משמעותי.
 
כבר היינו בסיבוב של הליסינג, פיזית בכל מיני מקומות,
האחריות שמה שונה מהותית מהיבואן ותנאי ההלוואה שלהם גרועים עד מזעזעים.
אין ארוחות חינם...
אשמח לשמוע מה שונה באחריות - לפי מיטב הבנתי רכב חדש הוא באחריות היבואן.
הוריי רכשו רכב שהיה שנה וחצי בליסינג וכשהתגלתה בעיה הוא טופל במסגרת האחריות של היבואן.
איזו אחריות נותנות חברות הליסינג שמוכרות רכב 0 ק"מ?
 
כמה היא נוסעת בשנה?
15K לכל היותר.
כמה שנים יש לה רשיון(עלות ביטוח מקיף)?
הביטוח המקיף יהיה על שם אמא שלה (ככה שהיא תהייה נהגת משנה) - טריק שלמדתי ברבות השנים.
סה"כ רכבים אמינים גם במקרה ש"תיפול" על לימון
האם בתכלס זה רולטה ואין לדעת מתי תיפול על גיר/מנוע שהתאבד, האם יש כללי אצבע מתי זה עלול לקרות ?
אשמח לשמוע מה שונה באחריות - לפי מיטב הבנתי רכב חדש הוא באחריות היבואן.
הוריי רכשו רכב שהיה שנה וחצי בליסינג וכשהתגלתה בעיה הוא טופל במסגרת האחריות של היבואן.
איזו אחריות נותנות חברות הליסינג שמוכרות רכב 0 ק"מ?
עשיתי סיבוב בעקבות הנ"ל גם בליסינג וגם אצל היבואן,
דברים שאמרו לי מוכרים בחברת ליסינג עצמה ובתכלס זה היה דיי ברור:
א. אם אתה רוצה רכב חדש, תגנה מהסוכנות ישירות, תקבל מבצעים יותר טובים (זה התברר כנכון, במיוחד לקראת סוף שנה, הם רוצים להיפטר מהרכבים. יש איזה עניין עם המיסוי שאז קופץ יד או משהו בסגנון...) ותנאי מימון יותר סבירים (לא כמו בבנק אבל עדיין סבבה)
ב. מנסיוני (יודע, הטייה קוגניטיבית), אם אתה מעוניין להחליף רכב כל כמה שנים, יש יתרון בלהישאר פרטי ולא דרך ליסינג. גם ככה שוק היד2 מוצף ברכבי ליסינג. עדיף להישאר פרטי. מביא לך יתרון קל.
ג. ליסינג = נוסף עוד יד לרכב. אין מתנות חינם, זה גם איבוד ערך במחיר השוק בגלל שזה ליסינג וגם עוד יד שירדה.
ד. במקרה הספציפית של הרכב הנ"ל. הליסינג מביא מינ' שיפורים אל מול החדש (בלימה אוטונומית וכו') בעוד חדש מהסוכנות אתה יכול למצוץ מהם הכל. (כולל אגרת רישוי) בסופו של יום, ההפרש בין הליסינג לחדש הינו 7K - ברכב הספציפי.
ה. אני חוזר בי, עשיתי בירור מחדש.
האחריות היא אותה אחריות. 3 שנים או 100אלף קילומטר.
 
  • אהבתי
Reactions: HHH
אתה מתכוון סיכון לתאונה = משהו שיקרה ברכב ?
אני התכוונתי - הסיכון שמכון הבדיקה יפספס תאונה משמעותית שהרכב עבר תאונה משמעותית במהלך השלוש השנים האחרונות הוא נמוך, בהתחשב בסיכוי שהרכב עבר תאונה כזו כשהוא בקושי נסע.
מתי בערך צריך לחשוש מהתאבדות גיר או מנוע כמו כן? בהנחה שאתה עושה טיפולים בזמן ולא "גומר" את הרכב, האם זה לא ישמור על המנוע/גיר?
לדעתי פחות צריך לחשוש לזה. המחיר של התיקונים האלו כמעט תמיד יהיה פחות מהעלות של ירידת הערך של רכב יקר יותר שבו התיקונים עולים פחות (כי יש פחות תקלות).
החלק שכן צריך להתחשב בו - אנחנו לא רוצים רכב שפעם ב-X זמן מושבת ליומיים במוסך. לא צריך לחשוש מזה מראש ולמכור את הרכב עוד לפני, כשהרכב מגיע למצב כזה, אז מוכרים אותו ועוברים לרכב מתקדם יותר.
הטיעון של אביה היא בקטע של גם אם מצאת מציאה היא לא באמת מציאה אי אפשר לדעת במכוני בדיקה האלו אם זה אמת/שקר.
זה טיעון רלוונטי, אבל בהחלט לא מצדיק החלפת רכב כל 3 שנים. הרי על הרכב שלך אחרי 3 שנים אתה יודע מה המצב שלו - ואין שום סיבה לא להמשיך איתו לעוד 3 שנים...
כשהטיעון הזה נשמע מבן אדם עם תודעה צרכנית של החלפת רכב רכב כל 3 שנים, הוא נשמע הרבה פחות משכנע.
בגדול,
האם לדעתך שווה להשקיע עוד 25K, לקבל את עניין הירידת ערך הראשונית ולקנות חדש או להביא יד2 ?
להחלטה אם שווה להשקיע עוד 25K או לא אני לא רוצה להיכנס. כל אחד ושנאת הסיכון שלו. כלכלית עדיף לא להשקיע. אישית אני השקעתי (סכום נמוך יותר כי קנינו רכב מיני זול יותר) את הסכום הזה, כי לא היה לי את הזמן והכוח ללכת לבדוק מכוניות ולקוות שלא ירמו אותי.
מה שכן - אם מחליטים להשקיע אותם, חשוב לצאת מנקודת הנחה שעוד 3 שנים יהיה לנו רכב משומש שאנחנו יודעים בדיוק מה ההיסטוריה שלו, ולתכנן להשאיר אותו אצלנו אם אין תאונה משמעותית.
 
נושאים דומים
פותח הנושא כותרת פורום תגובות תאריך
T רכישת רכב או ליסינג? צרכנות פיננסית 26
M רכישת רכב. מה הדבר הנכון כלכלית? צרכנות פיננסית 18
deussex רכישת רכב חדש - איזה כדאי ? מבולבל מאוד, ועליית מחירים צרכנות פיננסית 62
Z התלבטות בנוגע לכספי פיצויים/קרן השתלמות/הלוואה לצורך רכישת רכב צרכנות פיננסית 9
א רכישת רכב - הלוואה על קרן ההשתלמות צרכנות פיננסית 6
V רכישת רכב חדש ע''י מינוף קופה צרכנות פיננסית 12
C רכישת רכב מהיבואן צרכנות פיננסית 13
unrealx התלבטות לגבי רכישת/השכרת רכב בארץ צרכנות פיננסית 6
G התייעצות לגבי רכישת רכב ולקיחת הלוואה. צרכנות פיננסית 18
chen15 רכישת רכב סולידית - עזרה לחדשים בתחום מינימליזם, חסכנות ואנטי-צרכנות 52
א רכישת רכב משומש מול חדש+מימון צרכנות פיננסית 6
Nons Ense רכישת דירה ראשונה להשקעה מיד 2 איך וממה מתחילים? נדל"ן 1
X רכישת אופציות מחברה בחו״ל מיסים 2
י [מס רכישה] הצהרה בעת רכישת דירה שניה מיסים 4
L רכישת דירה ראשונה מקבלן נדל"ן 4
ח יעוץ לגבי מימון רכישת דירת יד שנייה ומכירת דירה קיימת במצב שוק לא אידיאלי נדל"ן 15
D התלבטות בין רכישת דירה 3 להשקעה לבין המשך השקעה בקרן כספית + קה"ל נדל"ן 9
R רכישת בית עם היתר בניה מאושר להוספת 2 קומות נוספות נדל"ן 14
D התייעצות לפני רכישת דירה להשקעה נדל"ן 1
S רכישת שטח למגורים נדל"ן 17
M מינוף נכס קיים לטובת רכישת נכס נוסף נדל"ן 11
M רכישת דירה ראשונה נדל"ן 12
ר שאלה על רכישת קרן לעתיד שוק ההון 5
ש רכישת שליש דירה לאחר זכייה במחיר למשתכן. נדל"ן 3
Y לבטים לפני רכישת דירה ראשונה להשקעה נדל"ן 0
לאץ' רכישת מניות של חברות קטנות עבור תזרים דיבידנדים שוק ההון 11
R רכישת שבר מניה בבנק שוק ההון 5
B רכישת מקרר - מעבר דירה מינימליזם, חסכנות ואנטי-צרכנות 6
littleSeal רכישת דירת פינוי בינוי בצל המלחמה נדל"ן 15
C רכישת בית למגורים עם חריגות בניה נדל"ן 21
T רכישת דירה ראשונה באיזור חיפה ללא משכנתא נדל"ן 14
C רכישת בית קרקע לעומת שכירות ושימור תיק השקעות נדל"ן 12
T האם חייב לקחת שמאי מקרקעין לפני רכישת דירה? נדל"ן 7
R פיקוח ממשלתי על מחירי הדיור בעת רכישת דירה נדל"ן 43
השועל רכישת דירה שנייה או שדרוג דירה נדל"ן 1
B רכישת מניות ללא עמלת קנייה שוק ההון 17
ל רכישת גג לצורך בניית דירה נוספת נדל"ן 4
O רכישת קרן ריט שוק ההון 5
וינסנט רכישת US Treasury לעומת CD שוק ההון 16
341Omer רכישת אג״ח דרך מערכת המסחר Viewtrade שוק ההון 6
O רכישת אג"ח ארה"ב במינוף דרך Interactive Brokers שוק ההון 7
O רכישת מולטי פמילי בארה"ב להשקעה - איפה ולמה? נדל"ן 1
י שכירות של 12,000 ש"ח או רכישת דירה נדל"ן 30
T איך עובד תהליך רכישת דירה? נדל"ן 1
A מתלבטים בין רכישת דירה למגורים לבין רכישת דירה להשקעה נדל"ן 32
A רכישת אגח'ים שוק ההון 0
B רכישה קרן אירית רחבה ב-IB לעומת רכישת אותה קרן בארץ: יש הבדל במדד היחוס? מיסים 7
M רכישת דירה למגורים - האם זה הזמן הנכון? נדל"ן 8
T רכישת דירה מהון עצמי בלבד בזמן של ריבית גבוהה נדל"ן 20
א רכישת דירה חדשה בחיפה בעת הנוכחית נדל"ן 6

נושאים דומים

Back
למעלה