• חשבון מסחר באקסלנס טרייד : סנט למניה במסחר בארה"ב (מינימום $5 לעסקה), פטור מדמי טיפול לשנתיים, קורס במתנה ובונוס 100 ש"ח למצטרפים חדשים. להצטרפות דיגיטלית לחצו כאן .

קרן הפנסיה של מיטב ד"ש

  • פותח הנושא Avi
  • פורסם בתאריך

Avi

משתמש סולידי
הצטרף ב
26/1/15
הודעות
26
דירוג
15
לאחרונה עברתי לקרן הפנסיה של מיטב ד"ש אשר הציעו לי דמי ניהול נמוכים משמעותי 0.45% מההפקדה ו- 0.045% מהצבירה.
דמי הניהול הללו הם לעובדי המדינה לכן הם נמוכים, השאלה היא האם היה נכון לעבור מקרן גדולה כמו מנורה לקרן קטנה יחסית.
במנורה כמובן הפחידו אותי וסיפרו לי על החשיבות של גודל הקרן ועל הכיסויים הביטוחי של אובדן כושר עבודה וקצבת שאירים לאלמן ויתומים (רק לכתובת את זה עושה צמרמורת).
האם יש אמת בכל ההפחדות הללו?
יש לכם ניסיון עם קרן הפנסיה של מיטב ד"ש?


כמובן לא מבקש ייעוץ ובטח לא להפר את הכללים וההגבלות
 
לפני כשנה העברתי יתרה מכובדת שצברתי בקרן מקפת של מגדל, למיטב דש. במקרה שלי מדובר ביתרה צבורה ללא הפקדות שוטפות, וגם
אצלי ניסו שתדלני מגדל את מיטב השטיקים שכוללים דברים שהזכרת, רק שמאחר ומדובר בקרן לא פעילה, כלומר - ללא כיסויים ביטוחיים, הם נותרו עם מעט מאד טיעונים, בעיקר יתרון הגודל. הסברתי להם שזו בדיוק הסיבה שאני עובר, (אהה וגם הקטע של הנחה מכובדת בדמי ניהול). בקיצור, יצאתי לוחם צדק וסולידי בה בעת ;)
 
תודה,
ייתכן ומסע ההפחדות שלהם עובד כי לפי חיפוש באינטרנט אין היענות/נהירה גדולה מצד הציבור לקרן הפנסיה של מיטב ד"ש (אשר מציע דמי ניהול אטרקטיביים לכולם) ובמיוחד לגופים גדולים כמו אצלי, ייתכן והציבור לא מבין לעומק את החשיבות של קרן פנסיה וחיסכון ארוך טווח שלצערנו קבוע בחוק.
במקרה שלי מדובר בקרן פנסיה פעילה ולכן חשוב לי לדעת את ההבדלים בנושאי כושר עבודה כיסויים ביטוחיים וקצבאות שאיריים ..... במיוחד לאור המידע הוסתר מאותם גופיים.

הייתי שמח לשמוע עוד תגובות.
 
היי ראשית אציין שאינני איש מקצוע ושאין לראות במה שאני כותב לא ייעוץ, לא המלצה ולא כלום, אלא פריסת מה שידוע לי על הנושא בלי שום קשר אליך פותח הפוסט ובלי קשר לאף אחד אחר.

עד כמה שידוע לי, ביטוח אובדן כושר העבודה שקיים כחלק מהפנסיה איננו מוצלח, בייחוד לאנשים שעובדים בעבודות ייחודיות ולא עובדי צווארון כחול. הסיבה היא שאדם שהוא רופא מנתח למשל, במידה ותיכרת לו אצבע ביד הדומיננטית- ניתן לומר לו שלא איבד את כושר העבודה כיוון שעדיין יכול לעבוד כמוכר בבאסטה או בסופרמרקט. בנוסף, למיטב ידיעתי, אחוזי הנכות הדרושים כדי לקבל את הקצבה הזו הם מאוד גבוהים, ככה שאתה צריך להגיע למצב של טוטאל לוס כמעט חס וחלילה.

לכן- עד כמה שידוע לי לרוב האנשים שאינם עובדי צווארון כחול מומלץ לעשות ביטוח אובדן כושר עבודה פרטי, פר המקצוע שלהם שמבטח את העיסוק במקצוע הספציפי הזה. ואז (ורק אז!!) ניתן לעבור למסלול עתיר חיסכון= להפנות את החלק שמופרש למרכיב הביטוח אל מרכיב החיסכון.

כנ"ל קצבת שארים - יכולה להיות חשובה אבל לא רלוונטית למי שרווק למשל- וגם לרווקים, עד כמה שאני מבין, משתלם לבקש להעביר את המרכיב הזה לחיסכון.

האספקט היחידי שנשאר הוא בנושא של גודל הגוף שעומד מאחורי קרן הפנסיה. נניח ומיטב דש תקרוס (בהנחה שזה יותר סביר משמגדל תקרוס, ואני מאמין שזה נכון), אני די משוכנע שהיא תירכש על ידי חברה אחרת כמו שכבר קרה בעבר כאן (למשל חברת "הסנה" שקרסה בשנות ה-80 או ה-90).
 
תודה על ההסבר
 
@doc29
תודה, הפכת את זה לפשוט.
יש לי קרן פעילה ואחרת לא פעילה, הולכת לבדוק...
רוצה לומר- השפעת!
 
@doc29
תודה, הפכת את זה לפשוט.
יש לי קרן פעילה ואחרת לא פעילה, הולכת לבדוק...
רוצה לומר- השפעת!
בכיף... רק עוד נקוה שלא ציינתי. הגודל יכול להתבטא במה שמכונה איזון אקטוארי, כלומר בגלל שהפנסיה היא גוף שמסתמך על ערבות הדדית , תשלומים חורגים מושתים על החברים, ןכמה שיש יותר, כל אחד סופג פחות. להרגשתי, זה בטל בשישים ביחס לדמי הניהול הסופר נמוכים שמוצעים לך. כמו כן אם זה תחת המטריה ש ל עובדי מדינה אני חושב שאין הרבה מה לדאוג.
שוב מסייג שאני הדיוטה מוחלטת ושלפני כל החלטה צריך להיוועץ באיש מקצוע.
 
הסיבה שאני לא עברתי לפנסיה של מיטב-דש היא שהם מכריחים לקחת כיסויים ביטוחיים שהם לא מוכנים לשערך כמה הם יהיו, החשש שלי שזה אלפי שקלים בשנה שיתקזזו או יהיו יותר מאשר החסכון בעמלות. תבדוק את זה איתם.
 
@alon700 נדמה לי שהתייחסתי לזה בשרשור אחר - אין אף חברת פנסיה שטלפונית ״תשערך״ את גובה הכיסוי הפנסיוני עבורך.
החישוב הזה הוא קבוע על פי טבלאות מפורטות בתקנון של כל אחת מקרנות הפנסיה (ולא מושא למיקוח) ומי שאולי כן יכול לעשות את החישוב עבורך מראש זה אולי סוכן פנסיוני אם יש לו את המערכת המתאימה, בהתאם לגובה/סוג הכיסוי המבוקש, גיל, מין, מצב משפחתי, והשכר שממנו מבוצעות ההפקדות.
 
נערך לאחרונה ב:
@Yevgeny , נכון התייחסת, הבאתי את זה פה שוב לטובת פותח השרשור. אני אישית מרגיש מאוד לא בנח לעבור לפנסיה שלא מוכנה לשערך לי את זה, במיוחד כי נפגעתי אישית במקפת בכיסויים ביטוחיים (לחלוטין לא נדרשים) בגובה אלפי ש"ח בשנה, רק אחרי הרבה טלפונים, מיילים ועוגמת נפש הצלחתי להוריד את זה לכמה מאות ש"ח. לא רציתי לחזור על אותו הסרט. ייתכן שמיטב-דש לא מטמינים פה מלכודת וזה פשוט נובע מכך שהאנשים במוקד הטלפוני אין להם את הידע וכמו שציינת זה דורש סוכן פנסיוני.
 
זו אחת הסיבות שעדיין יש ערך לעבוד דרך סוכן ביטוח עבור מוצרים מורכבים יותר כמו פנסיה (לעומת קופת גמל/השתלמות) - סוכן ביטוח טוב אמור לעשות את העבודה הזאת עבורך, ולהתאים את המרכיבים הביטוחיים לצרכיך. לא זה רק דמי ניהול, וזה יכול בהחלט להיות שווה את העמלה שהסוכן לוקח.
ואם לא רוצים לשלם לסוכן ביטוח אחוזים מהקופה - פתרון חלופי מצוין זה לעבוד עם סוכן פנסיוני עצמאי שלוקח תשלום נפרד (כמו עו"ד או רו"ח) ולא מתוך דמי הניהול שלך, ולכן אינו בעל ניגוד אינטרסים מולך - ואז אפשר לקבל את התנאים הטובים יותר שקרנות הפנסיה מציעות למי שעובד ישירות מולן.
 
נערך לאחרונה ב:
והנה אגב עוד סוגייה שמשפיעה על התשואות של קרן הפנסיה - תשואה אקטוארית (בסעיף בדוח השנתי שנקרא ״תשואה אקטוארית״ ויכול להיות חיובי או שלילי):
http://www.futurevalue.co.il/pension/595.htm
 
ובנושא השרשור הזה - לא רק שמיטב ד"ש מאוזנים אקטוארית ובכך הם במצב טוב מכמעט כל קרנות הפנסיה האחרות, אלא הם גם במבצע גיוס נרחב (ע"י הצעת דמי ניהול מאוד נמוכים) גם אצל הסטודנטים וגם דרך מועדון הי-טק זון, שאלו בממוצע אוכלוסיות צעירות ובריאות יותר, מה שאמור להתבטא עם השנים הן בתשואה אקטוארית גבוהה יותר וכנראה גם בעלויות ביטוחים נמוכות יותר סטטיסטית.

(לא המלצה, ואיני מנהל קרן פנסיה במיטב דש)
 
במנורה כמובן הפחידו אותי וסיפרו לי על החשיבות של גודל הקרן ועל הכיסויים הביטוחי של אובדן כושר עבודה וקצבת שאירים לאלמן ויתומים (רק לכתובת את זה עושה צמרמורת).
האם יש אמת בכל ההפחדות הללו?
יש לכם ניסיון עם קרן הפנסיה של מיטב ד"ש






את הנושא של גודל קרן ואיזון אקטוארי אני מכירה.
אבל לא הצלחתי להבין איך הכיסוי הביטוחי של א.כ.ע וקצבת שארים רלוונטיים במקרה של העברת קרן מגוף אחד לשני?
 
מיטב ד"ש מאוזנים אקטוארית
למה הכוונה מאוזנים אקטוארית? זה לא משהו קבוע... זה תלוי שנה. אם מחר יהיה פיגוע בקמפוס של אוניברסיטת תל אביב חלילה, ומאתיים איש יתבעו אובדן כושר עבודה ועוד 30 ימותו ויהיה צריך לשלם דמי שארים לאלמנות ויתומים אז שנה הבאה מיטב דש יהיו במאזן אקטוארי שלילי.
גם אם אפשר להסכים שאוכלוסיה צעירה יותר זה אולי טוב יותר, זה תלוי במכלול. כאילו אני לא בטוח שמכלול האוכלוסיה של מיטב דש צעירה ובריאה יותר. מה שכן בטוח זה שכמה שיש יותר עמיתים כל הוצאה לא צפויה מתחלקת על פחות אנשים.
 
איך הכיסוי הביטוחי של א.כ.ע וקצבת שארים רלוונטיים במקרה של העברת קרן מגוף אחד לשני?
* לקרן פנסיה יש מספר מסלולים ביטוחיים, עם רמת כיסוי שונות - במקרה של מעבר יכול להיות שאחוזי הכיסוי ישתנו, כתלות במסלול הנבחר, ולכן גם העלות
* מדובר בביטוח ההדדי, ולכן עלות הביטוח בכל קרן תלויה בחישוב סטטיסטי/אקטוארי על בסיס האוכלוסיה על עמיתי אותה הקרן. אז הרכב אוכלוסיה שונה בקרנות יכול גם כן להשפיע על עלויות הביטוח
 
תודה @Yevgeny . וקצבת שארים איך קשורה?
אם אני מבינה אותך נכון אז לצורך הדוגמא קרן פנסיה שכולם בה בני 30 ועובדי היי טק תהיה זולה יותר בעלות שלה מקרן פנסיה שכולם בה בני 50 ורתכים?
נ.ב- עלות זה דמי הניהול השוטפים מההפקדות?
 
יש שני סוגי ביטוחים - נכות (א.כ.ע.) ומוות (שארים), והכמות ועלות הממוצעת של התביעות עבורם תלויה בגיל/עיסוק/מצב בריאותי ועוד פרמטרים של עמיתי הקרן. חוץ מזה, למשל, כל מי שיוצא בשנים האחרונות לפנסיה מכניס את שאר הקרן לגרעון אקטוארי (הקצבה שמחושבת לפי תשואה צפויה (ריבית התחשיבית) שקבע משרד האוצר גבוהה בפועל מהתשואה בשוק על החסכון שאמור לממן את זה - וזה יורד משאר העמיתים) - ומכאן עוד סיבה לחשיבות הרכב העמיתים בקופה.

תסתכלי על הדוח השנתי של קרן הפנסיה שקיבלת השנה, יש סעיפים נפרדים לכל סוג עלות - דמי ניהול, תשואה אקטוארית (חיובית או שלילית), עלות ביטוח סיכוני נכות, עלות ביטוח למקרה מוות.
 
אוקיי. תודה. אבדוק. האמת שממילא תכננתי להעביר את הפנסיה שלי בדיוק בגלל הנושא של איזון אקטוארי. אני בקרן קטנה כיום.
 
נושאים דומים
פותח הנושא כותרת פורום תגובות תאריך
J השלמת כיסוי עולמי בתיק הפנסיוני -קרן הפנסיה החדשה של הלמן אלדובי שוק ההון 2
איש יקר האם משתלם להעביר את הכספים של קרן הפנסיה לקופת גמל? (ולהחזיק בשניהם) צרכנות פיננסית 4
C קרן הפנסיה הפאסיבית של הפניקס מוכרת מניות ושומרת מזומן - למה? שוק ההון 55
M דמי ניהול גבוהים של קרן הפנסיה שוק ההון 26
י קרן הפנסיה של אלטשולר שחם לחברי מועדון היטקזון צרכנות פיננסית 99
ג החלק של קרן הפנסיה בתיק ההשקעות שוק ההון 63
H טריק? העברת כל הפנסיה לקופ"ג, ואז פתיחת קרן פנסיה חדשה פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 6
ה צימצום משכנתא באמצעות קרן הפנסיה נדל"ן 6
צ העברת קרן הפנסיה מסנופי לקרן משולבת סנופי+נאסד"ק פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 10
AbuNafha השלמת הכנסה מביטוח לאומי לאחר פרישה לפנסיה, והורשת קרן הפנסיה פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 39
T עזרה בהבנת ניוד קרן הפנסיה פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 0
O דמי ניהול בקרן הפנסיה + שאלה על ניהול קרן פנסיה באופן עצמאי פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 4
שלי סיימתי עבודה. מה קורה עכשיו עם קרן הפנסיה ודמי הניהול? פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 62
ה האם אתם מחשיבים את כספי הפנסיה/קרן השתלמות כ״מנייתים״? שוק ההון 44
C הפניקס מעבירה את קרן הפנסיה לניהול אקסלנס צרכנות פיננסית 1
וולפסון קרן הפנסיה שלי - בן 23 שוק ההון 14
קורא הדוק ניוד קרן הפנסיה בלי תקופת אכשרה (בני 55 ומעלה). מה דעתכם ? צרכנות פיננסית 11
מ תביעת קרן הפנסיה צרכנות פיננסית 9
Fitch [קבוצת רכישה] קרן הפנסיה "הפניקס" - מסלול מחקה מדדי מניות חו"ל פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 343
yanosh34 מדריך לבחירת קרן הפנסיה צרכנות פיננסית 26
ר התנהלות ישירות מול קרן הפנסיה צרכנות פיננסית 36
ס לאן להעביר את קרן הפנסיה והביטוח הפנסיוני צרכנות פיננסית 1
amit האם ניתן להמיר קרן פנסיה בקופת גמל IRA ? /להפקיד את כספי הפנסיה לקופ"ג IRA מראש? מינימליזם, חסכנות ואנטי-צרכנות 4
M תושבות מס ופתיחת קרן פנסיה והשתלמות פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 5
F סימול קרן acwi 1159235 בגוגל פיננס שוק ההון 7
מ השקעה, קרן כספית ועו"ש שוק ההון 2
R קרן השתלמות IRA בדמי ניהול של 0.5, האם כדאי? פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 4
A קנית קרן מחקה ל S&P500 ו-Russel2000 שוק ההון 10
N האם להוציא קרן השתלמות אחרי 6 שנים? שוק ההון 90
T החלת ותק קרן השתלמות בין גופי השקעה פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 3
B ניכוי מס קרן כספית מיסים 5
C קנית קרן כספית - למה מסווגת כפעולה מחוץ לבורסה? שוק ההון 2
R חשיפה לסל מדדי מניות עולמיים עם קרן מובטחת - האם כדאי? שוק ההון 32
R איך מאזנים קרן השתלמות IRA כשאין הפקדות? שוק ההון 6
ב דו"ח מס שנתי - קרן השתלמות ובטוח לאומי מיסים 0
ל האם למשוך קרן השתלמות לטובת סילוק הלוואה? פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 9
I אופציה CALL על קרן סל של בלקרוק שוק ההון 1
N סגירת חובות באמצעות קרן חירום מינימליזם, חסכנות ואנטי-צרכנות 12
M האם יש קרן סל שקלית עוקבת RUSSELL 2000? שוק ההון 9
Y קרן השתלמות הטבת פטור ממס רווח הון פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 6
ב קרן פנסיה משלימה כאלטרנטיבה לקופת גמל בניהול אישי פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 5
D שאלה בטיוב תיק - האם שווה למכור קרן כדי לקנות קרן אחרת? שוק ההון 5
עידו ג קרן השתלמות טווח קצר או בינוני - ארוך פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 5
L האם יש קרן סל מחקה מדד עולמי שנסחרת ביורו? שוק ההון 1
קפיטליסט_מרושע עמלת קניית קרן כספית צרכנות פיננסית 5
ש קרן השתלמות לעצמאי/ת כדאית אל מול הפרשה לחשבון פרטי ממוסה? פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 9
S עודפי עו"ש לטווח קצר - הכדאי ביותר הנוכחי? One Zero/קרן כספית ואיזה? שוק ההון 6
עידו ג פתיחת קרן פנסיה/גמל - דגשים והמלצות פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 4
E האם קרן אירית של בלקרוק משלמת מס רווחי הון מקוזז אינפלציה או מקוזז הפרשי שערי מט"ח? שוק ההון 3
A שיקולים ותהיות בבחירת קרן פנסיה וגמל\השתלמות לאחר סקר שוק ולימוד עצמי פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 14

נושאים דומים

Back
למעלה