• חשבון מסחר באקסלנס טרייד : סנט למניה במסחר בארה"ב (מינימום $5 לעסקה), פטור מדמי טיפול לשנתיים, קורס במתנה ובונוס 100 ש"ח למצטרפים חדשים. להצטרפות דיגיטלית לחצו כאן .

עבודה של מפתחים מול פרודאקט מנג'ר

Tim_Duncan

משתמש רגיל
הצטרף ב
28/6/19
הודעות
591
דירוג
875
יש פה מלא מפתחים. אשמח לשמוע מה משנתכם על עבודה מול פרודאקט (כל זווית תתקבל בברכה, כולל סיפורי כשלונות מכל צד) :)
במיוחד מעניין אותי מה ההבדל שהרגשתם מבחינת סטארטאפ קטן מול חברה גדולה.

אני מתנצל אם זה נושא קצת עצל, דעתי כרגע בנושא לא כזה מגובשת וגם לא כזה מעניינת.
 
תפקיד עם אחריות ענקית. צריכים להיות יותר חכמים מהמפתחים לדעתי. מנקודת מבט של מפתח- לכל פרודקט מנג'ר יש חומר נפץ ביד.
יש לו פוטנציאל לכתוב דרישות לפיתוח עם כשלים שיגרמו נזק לדורות. האחריות של המפתח היא לאתגר את הדרישות, להרים דגל כאשר הסטורי כבר מתאר פתרון טכני שלא מסמכותו. עם זאת לזכור שהמוצר הוא מה שמוכרים בסוף ולא קוד, אז לנסות לשתף פעולה ולעבוד יחד על מנת להשיג את המטרה.
 
תפקיד סופר חשוב ומאתגר. דורש הבנה עמוקה של המוצר והשוק. עשיתי במשך כמה שנים ב SU והיתרון של PM טכני הוא אדיר. היכולת להבין ולתקשר עם הצוותים, להבין פיצ'רים ולזהות מכשולים טכניים. מצד שני, צריך להזהר לא להגרר לחלק הטכני ולהשאר בצד הדרישות.

אולי תספר מה בדיוק מעניין אותך? מה מטרת התרד?
 
מהניסיון שלי, בסטארטפ קטן חשובה יכולת לפתרונות פרגמטיים שמאזנים את הצרכים השונים בחזיתות השונות שמיזם צעיר מתמודד איתו. לתת אפיון למשהו שיסתום את הצוות לחודשיים עבודה כשבמקביל יש דברים נוספים לעשות - זה לא פרגמטי, זה מחייב מידי ויקר מידי. צעדים קטנים זה עדיף.

בחברה גדולה, אחד האתגרים הוא סיר הלחץ שנוצר על משאב הפיתוח ומנהלי מוצר כשרוניים שמנסים כמה שיותר לגרום לדברים שלהם לקרות -> זה יוצר כל מיני בעיות, בין היתר שאנשים ממוקדים מידי על העולם הקטן שהם מובילים בחברה, וחסר הגורם שדואג לניצול של משאבים לפי סדר העדיפויות בחברה.
כמובן זה תלוי לאילו חברות כולנו הגענו ואיך הייתה התרבות שם.. זה היה עיקר הניסיון שלי.
אם יש פיצול לצוותי מוצר, ויש מפתחים לכל מנהל מוצר, זה עוזר. אבל כשיש צוות שתלוי בצוות אחר (צוותי תשתיות / פלטפורמה וכו') אז הבעיה הזו צפה לא מעט.

כמתכנת שעובד מול מנהל מוצר,
בלי קשר לרמה של מנהל המוצר,
תמיד יכול לעזור לאתגר את הרעיונות ולרדת למהות של מה שמנסים לעשות ולמה, כדי להימנע מענייני אגו, אני ניגש לזה בצורה הבאה:
"מה בעצם אנחנו מנסים לפתור כאן?" - זה אחלה שבאים לי עם מוצר לבנות, אני אשמח להבין איזו מטרה זה אמור לשרת (עסקית אולי) ואיזו בעיה זה אמור לפתור (למשתמש קיים).
"איזו מטריקה תאפשר לנו לראות מה מידת השימוש של זה?" - עשוי להיגזר מהתשובה לשאלה הקודמת, או אולי מדידה של התנהגות מסוימת במוצר.
"איך נדע שזה באמת טוב או לא?" - איך נפרש את המטריקה? אם היא ברמה אפסית, אם היא גבוהה מהמצופה, מה היינו רוצים לראות..

אם מנהל המוצר ללא הבנה טכנולוגית, אתה כמתכנת חייב להיות עם היד על הדופק עבור בקשות יקרות. מעבר לזה, צריכה להיות התאמה יחסית טובה בין עלות הפיתוח עכשיו ובאופן מתמשך, לחשיבות של המשימה הזו ולביטחון שיש לנו במשימה עצמה.

ובאופן כללי, לא בהכרח כחלק מהדינמיקה של מתכנת ומנהל מוצר:
חשוב שחברות יגדירו סדרי עדיפויות ויעדים באופן ברור לכלל החברה. זה ימנע חיכוך ומלחמה על משאבים, זה יאפשר למדוד את הביצועים נכון יותר, וזה ימנע כ"כ הרבה בעיות.
אם אתה מתכנת ומעלייך יש ראש צוות, תדאג לדעת ממנו את המידע הזה.
אם אתה ראש הצוות, תשאל את מי שמעלייך, ותעביר את המסך לעובדים בצוות שלך ומול אנשי המוצר שאתה עובד איתם.
בלי המידע הבסיסי הזה שהוא נגיש, זמין, ידוע וברור לכלל החברה, קשה מאוד לעבוד בצורה מסודרת ורגועה יחסית.
ראיתי את זה המון בחברות עם עשרות ומאות עובדים. יש מקומות שבהם צורת הניהול היא לדחוף ולדחוף מכל כיוון ולתת ללחץ לעשות את שלו - אני מכיר את זה, הסבירו לי למה זה טוב, אני פשוט לא בעד.

חפרתי,
תמקד קצת יותר את השאלה שלך =]
 
@Minimi @IAmSam אני שואל כי אני מתחיל דווקא משרת פרודאקט ומעניין אותי לשמוע מה חושבים מפתחים מכל שלבי הניסיון על העבודה מול מנהלי מוצר. אמנם כתבתי קצת קוד בתואר במדמח וכו', אבל אין לי ניסיון בפיתוח אז גם מעניין להשוות את היחס לפרודאקט שהגיע מרקע טכני מול רקע אחר.
 
איזה יופי, מקנא במתכנתים שיעבדו עם מנהל מוצר שאכפת לו.

יש את הדברים הבסיסיים שכולנו יודעים ולא בהכרח זוכרים:
1. כשאתה מתמודד עם בעיה, לאורך זמן אתה המומחה שלה, אתה נמצא בקו ה21 ק"מ שלה. כשאתה מציג אותה למישהו שלא מכיר אותה, צריך לזכור להסביר את הדברים מהמטר הראשון. כאן נכנס גם העניין שכתבתי קודם מבחינת להסביר את מה שמחפשים לפתור והמסע שהביא אותך לפתרון המוצע.

2. באותו אופן בטיימליין מקביל, למתכנת יש את הבעיות שהוא רואה ומכיר, מבחינה טכנית, באזור הזה שאתה רוצה לגעת או לשפר. צריך להכיר בזה. אתה כמנהל מוצר רוצה להכיר את זה מכמה סיבות עיקריות:
2.1 לא לירות לעצמך ברגל בעתיד עבור דברים שתרצה לעשות בהמשך אבל יהיה קשה יותר לממש. בין אם זה חוב טכני, בין אם זה אזור לא יציב, אזור שאין עליו טסטים ואין ביטחון לבצע בו שינויים וכו'.
2.2 האק אנושי, אם תבוא לקראת הצוות הטכני ותתמחר פיצ'ר כלשהו יחד עם חוב טכני שהם רוצים לפרוע או יחד עם מהלך הנדסי שנכון מבחינתם לעשות: זה יעשה טוב לשני הצדדים גם לטווח הארוך. או במילים אחרות, כמו שהיינו רוצים שלמתכנת יהיה אכפת יותר מהמוצר, יהיה נחמד אם גם למוצר יהיה אכפת מהמתכנתים.
יצא לי כמה פעמים לראות שכל מיני פיצ'רים לא קשורים התעכבו כי אינדיבידואלית היה יקר לבצע אותם, אבל הסתבר שמאחורי התמחור היקר שלהן עמד אתגר טכני שהיה צריך לפתור. בארגונים גדולים זה מתפספס. פתאום כשאל מול חוב טכני כלשהו יש 20 דברים בחשיבות בינונית, החשיבות של החוב הטכני עולה בכמה מונים.
2.3 אל תיתן לסעיף הקודם להפוך למסחרה שאתה מגיע מראש עם הרבה כדי לצאת עם מה שבאמת רצית. עדיף לא לייצר סביבת עבודה עם אינטרסים כאלה.

כמה נקודות נוספות:
1. מתכנת שהוא product-oriented הוא נכס אדיר בעיניי. אם גם אתה תראה את הדברים האלה ככה, זה מתכנת שמאוד קל לשמר ולעניין בעבודה כשאתה מערב אותו יותר במחשבות המוצריות שלך. יותר קל לרתום מתכנתים כאלה למטרות שאתה רוצה להשיג, ואתם גם עשויים להפרות אחד את השני בפתרונות טובים.

2. אתה יכול להגדיר SCOPE של עבודה על פיצ'ר מסוים, ולתת לצוות לעבוד עליו.
אם ה-SCOPE השתנה, קח בחשבון שבחלק נכבד מהמקרים זה עשוי לעכב את תאריך הסיום ביותר ממה שהיה עולה לבצע את השינוי מלכתחילה. קצת דומה לכמה מהר תוכל להחזיר ירידה של 20% בתיק ההשקעות שלך.
שינויים ב-SCOPE של המשימה זה משהו שלא כ"כ אוהבים, לעיתים זה גורר שינויים קלים יחסית, ולעיתים זה קצת כמו לבנות מחדש יסודות של בניין 2 קומות לפני שתוכל להמשיך לבנות את הקומות הנוספות. המתכנת נקרע בין להוריד את כל הבניין ופשוט לבנות מחדש, לבין להתאים את ה2 הקומות שכבר נבנו לצרכים החדשים בקומה ה3 והרביעית. אתה לא צריך להימנע מלבצע שינויים, אבל הבנה ואכפתיות ללמה שינוי כלשהו מתקבל בחוסר שמחת חיים ומייקר את הפיתוח זה משהו שיכול לעזור מאוד בתקשורת.

3. אם אתה רוצה הגדרת זמנים מדויקת למשימות, קח בחשבון שזה לא באמת אפשרי.
כדי לקבל הערכה כמה שיותר מדויקת, צריך לרוב להשקיע הרבה זמן בתכנון המשימה, יש משימות שזה ממש כבר מאלץ אותך להתחיל לתכנת אותן כדי להבין למה אתה נכנס.
אל תצפה לקבל הערכה מדויקת אם לא ניתן מספיק זמן להבין את המשימה עצמה.
אני באופן אישי מנסה להימנע מלעבוד בצורה כזאת מלכתחילה. אני נותן סדרי גודל... בסטארטפים בכל מקרה אין באמת מספיק זמן לאפיין הכל כראוי ולתמחר כראוי אז אני בעד פלואו של צעדים קטנים כל פעם.

4. אם אתה לא עובד עם ראש צוות אלא ישירות עם מתכנתים, תנסה להבין עם איזה מתכנתים אתה עובד. יש מתכנתים שממש מאוהבים בטכנולוגיה והם אוהבים לתכנת דברים. בסקאלה שלי, בצוותים שאני מנהל, הם בצד השני של ה-product oriented.
עם כל ההבנה וההקשבה למתכנת שמסביר למה משהו צריך להיעשות כך או אחרת. יש כל מיני דרכים לפתור ולפתח כל מיני דברים. יש מתכנתים שיקפצו על ההזדמנות לממש פתרונות מוגזמים יחסית למה שבאמת נדרש. ראש צוות טוב ידע הרבה יותר טוב ממך לראות ולאזן את זה, אבל אם אתה נאלץ לעבוד ישירות מול קבוצה של מתכנתים, תדע שיש אופי מסוים של מתכנתים שהוא לא בהכרח פרגמטי - במיוחד לסביבת סטארטפ שצריך לזוז מהר.

5. ואני יודע שאני חוזר על עצמי כך או אחרת אבל זה פשוט חשוב: מתכנתים לא אוהבים לעבוד סתם. הבנתי עם השנים עד כמה זה מבאס לייצר פיצ'רים מיותרים או יכולות מיותרות שאין בהן צורך. אולי אתה צודק בנוגע לק"מ ה42 שאתה רוצה שמוצר כלשהו יגיע אליו, אבל אולי לא נכון להתחייב לזה כרגע? אולי תתחילו עם ה10 הראשונים (בידיעה חצי מתוכננת מה השאיפה/חזון..), תשיקו את זה, תחוו קצת פידבק, ואז תמשיכו הלאה?
אין פרופורציה תואמת בין התחושות שנוצרות בעקבות צורות פיתוח שונות. לעבוד על משהו הרבה זמן ושלא משתמשים בו זה כואב יותר מאשר השמחה כשעובדים על משהו הרבה זמן וכן משתמשים בו. הכי טוב בעיניי זה לפרק משהו לכמה חלקים וליהנות מניצחונות קטנים לאורך זמן, או "להיכשל" מוקדם יותר במסלול. זה מצמצם את הסיכון ברמת הפיתוח והמוצר, בנוסף לתחושה של הצוות.

באופן כללי, יש אופיים מאוד מגוונים בתעשייה. אני תמיד מנסה להבין עם מי אני עובד ולמה משהו קורה או נאמר כמו שהוא ופועל לפי קווים מנחים יחסית עקביים שתיארתי בתגובה הקודמת. סביבות לחוצות מביאות אנשים לסיטואציות לא פשוטות, לא צריך לקחת הכל ללב, ולא צריך בהכרח להיכנע ללחץ, אפשר לעבוד איתו.
 
בניסיון שלי הפרודקט ממליץ על הכיוונים והפיצרים הבאים, אבל הוא לא זה שמחליט על זמנים.

בחברה גדולה הפרודקט הראשית היתה ממש טובה. הבינה את הטכנולוגיה וגם את השוק. היא היתה בקשר עם הלקוחות. היא זו שהרגישה את השוק, בפניה היציגו רעיונות וכיוונים חדשים והיא וידאה שהיא מבינה הכל - כולל הטכנולוגיה ( תואר שני טכנולוגי) , תירגמה את הרעיונות להדגמה\סיפור של הפיצר ב״מסכים״ על שקפים - לפעמים גם פיתחה ועיבתה או שינתה אותם - ואחכ ווידאה שוב שהסיפור שהיא מציגה הגיוני ומשקף את הרעיונות ואת הטכנולוגיה. היא (והצוות שלה) בדקו את התגובה של לקוחות לפיצרים האילו בצורה רצינית - סקר עם הרבה לקוחות סטטיסטיקה ומפגשי לקוחות - ומזה גזרו את הכיוונים שעדיף לקחת. לדעה שלה היה משקל מאד חשוב בהחלטות הסופיות.

בסטרטאפ היזמים הם אילו שמבינים את הטכנולוגיה ואת השוק. הם אילו שמרגישים את הלקוחות. אולי הפרודקט הספציפי פחות מנוסה או סתם פחות טוב. מתמקד יותר מדי באיך יראה המסך ופחות מדי בפיצר עצמו ובערך שלו ללקוח. פחות מבין. מתרגש יותר מדי מהדעה של הלקוח האחרון איתו הוא דיבר במקום לבדוק את השוק בכללותו.
 
נושאים דומים
פותח הנושא כותרת פורום תגובות תאריך
נגב איך מסתדר בן זוג הייטקיסט של קרייריסטית שקיבלה משרה בארה"ב מבחינת ויזת עבודה ומיסים? מיסים 13
י זומנתי לראיון עבודה מחר (לתפקיד של כלכלן/תמחירן) התפתחות אישית 1
יבגני_ל מנסה להבין את העלות של ביטוח אובדן כושר עבודה בקרן פנסיה פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 7
י עבודה "של גדולים" שוק ההון 4
ס עבודה של רואה חשבון - מתעניין בלימודים התפתחות אישית 15
Shnizelia טיולי של 3 שבועות אחרי תחילת עבודה חדשה אוף טופיק 12
ז עבודה זמנית של תחביב כפרילנסר התפתחות אישית 2
A מדיניות מקום עבודה לגבי מסחר בני"ע של החברה אוף טופיק 4
D תלוש משכורת עבור עבודה חד-פעמית של 200 ש"ח צרכנות פיננסית 5
Captain Sparo ראיונות עבודה בהייטק - הצד של המעסיק אוף טופיק 152
A מיסוי של עבודה/השקעה מיסים 1
D שעות עבודה של איש תוכנה? התפתחות אישית 28
F מה ההשלכות של עבודה עם IB ישראל לעומת ישירות עם IB? שוק ההון 6
A בקשר לשאלה של Yossik על ראיונות במקומות עבודה: התפתחות אישית 1
M ביטוח אובדן כושר עבודה בזמן הפסקה של שנים מהעבודה צרכנות פיננסית 10
י לא מוצא עבודה כבר שנה וחודשיים התפתחות אישית 7
ס עבודה עם לפטופ בסביבה קצת אחרת אוף טופיק 2
S סעיף מוזר בחוזה עבודה אוף טופיק 7
P סיימתי תואר לפני שנה ולא מוצא עבודה התפתחות אישית 19
S עבודה מול מעסיק בחו"ל - מה הדיבור? מיסים 2
קפיטליסט_מרושע "העברת" משכנתא לאחר הפסקת עבודה נדל"ן 2
D האם ניתן להשאיר RSU ב-ESOP לאחר עזיבת מקום עבודה? שוק ההון 2
R שמירת דמי ניהול בקרן פנסיה לאחר עזיבת מקום עבודה פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 24
T מתי הזמן הכי טוב לעזוב עבודה? התפתחות אישית 19
H עצה לגבי חיפוש עבודה התפתחות אישית 14
S תביעת אובדן כושר עבודה מהפנסיה אוף טופיק 5
M תשלום מעביד לביטוח אובדן כושר עבודה - האם אפשרי גם חלק השכר שמופנה לפנסיה? פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 7
עידו ג הצעת עבודה - חברה מפוקפקת? אוף טופיק 7
M פנסיה- תביעת אובדן כושר עבודה פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 1
T עבודה ראשונה בתחום אחרי התואר התפתחות אישית 1
A מנסה למצוא עבודה ולא מצליח התפתחות אישית 86
E פנסיה או רק פוליסת אובדן כושר עבודה? פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 10
עידו ג עבודה/למידה מרחוק התפתחות אישית 17
ק אובדן כושר עבודה קרן פנסיה פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 5
ד ביצעתי רצף פצויים ולא מצאתי עבודה פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 6
edangz החזר מס עבודה באילת מיסים 0
B עבודה ראשונה בהייטק התלבטות קופג או קרן פנסיה פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 20
ד החזר מס לשכיר עם הכנסות ממספר מקומות עבודה מיסים 1
B תושבת חוץ וחידוש ויזת עבודה. אוף טופיק 3
N קורס/עבודה לסטודנט התפתחות אישית 3
ס תשלום מיסים לסטודנט חסר עבודה מיסים 1
ס מענק עבודה בשל המלחמה לעובד חדש אוף טופיק 1
ז חוזה עבודה גלובאלי אוף טופיק 17
S עבודה כעצמאי ושכיר חדש תוך כדי מילואים אוף טופיק 1
א דמי הבראה + ימי חופש אחרי הפסקת עבודה פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 4
Y עבודה בתור שכיר בעת שירות מילואים פעיל אוף טופיק 32
Xeno למי לשלם מיסים? אזרח ארהב, גר בישראל, עבודה אמריקאית, עובד עצמאי מיסים 2
מ מטריה ביטוחית ואובדן כושר עבודה פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 1
ב שאלות + צ'ק ליסט למעבר עבודה צרכנות פיננסית 13
N פתיחת קופת גמל להשקעה דרך מקום עבודה פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 6

נושאים דומים

Back
למעלה