תנאים סוציאלים נלקחים תמיד מהברוטו (ללא קשר אם לוקחים רכב ליסינג של החברה).
לא הבנתי אם הם נלקחים תמיד מאותו ברוטו תאורטי (לפני הפחתה של הרכב עם יש) או שהם נלקחים מהברוטו אחרי הורדת הרכב (במקרה שלקחת כזה).
שווי מס רכב אני משלם. מס על ההשתתפות 1500 ש''ח הנ''ל אני משלם בתור הטבה.
משהו פה לא הגיוני. שווי מס על הרכב זה בדיוק שווי המס על הטבת המעסיק שאתה צריך לשלם.
אין שום סיבה שתשלם בנוסף שווי מס על 1500 ש"ח נוספים.
הערה: אני מחשב את הדלק כי זו ההוצאה הדגולה ביותר.
לדעתי זאת טעות.
בממוצע ההוצאות הכוללות הן בערך פי 2 מעלות הדלק בלבד (כלומר שאר ההוצאות על הרכב שוות בגדול לעלות הדלק).
אופציה אחרת זה לבקש יותר כסף בהחזר נסיעה אבל הבנתי שאי אפשר כי לחברה יש הסעות. ואת זה נותנים לי כי ההסעות לא מגיעות למסלול שלי.
לבקש תמיד אפשר
זה מאוד תלוי בחברה, יש חברות שיסכימו ללכת לקראתך יותר ויש כאלה שלא יתנו לך שקל אחד מעבר למה שהם חייבים.
1800 ק''מ לפי 12 ק''מ לליטר, 7 ש''ח לליטר יוצא: 1050 ש''ח
חישוב מעניין, אבל לפי מה שאתה אומר הוא לא רלונטי. את הדלק תשלם בכל מקרה מהכיס שלך, בין אם אתה לוקח ליסינג מהעבודה, ליסינג פרטי או תחזיק רכב באופן פרטי.
בסופו של דבר אתה צריך להשוות את עלות רכב בין ליסינג מהעבודה, ליסינג פרטי ואחזקת רכב בעצמך.
קצת קשה לדעת את המחירים בלי לדעת איזה רכב בדיוק אתה לוקח.
אני מבין שסה"כ עלות הליסינג מהעבודה היא 3000 ש"ח (שזה יחסית הרבה אם זה לא כולל דלק), אז אני מניח ששווי המס שתצטרך לשלם הוא גם באותו סד"ג (אבל תבדוק את זה מול העבודה). בהנחה שאתה משלם מס שולי + ביטו"ל וכו' של כ50% אז עלות הרכב מהעבודה יהיה כ2300 ש"ח מהנטו + פגיעה בהפרשות סוציאליות של בין 220 ל 330 ש"ח ברוטו (תלוי אם יש לך קה"ש או לא), כלומר סה"כ קצת פחות מ2500 ש"ח נטו.
אין לי מושג כמה עולה ליסניג פרטי, אבל זה עניין של להרים טלפון לכמה חברות ולבקש הצעות.
תשווה את זה מול עלות משוערת של רכב פרטי שאתה מחזיק (אל תשכח עלויות של ביטוחים, תיקונים, טיפולים, פחת ותשואה אלטרנטיבית על הכסף/הוצאות מימון).
עוד אופציה שאתה יכול לבדוק זה לקחת רכב קטן יותר (בין אם מהעבודה או עצמאית). אני יודע שבהרבה מקומות עבודה יש אפשרות לקחת רכב קטן בעלות של קצת מעל 2000 ש"ח כולל דלק (ועם שווי מס דומה).