• חשבון מסחר באקסלנס טרייד : סנט למניה במסחר בארה"ב (מינימום $5 לעסקה), פטור מדמי טיפול לשנתיים, קורס במתנה ובונוס 100 ש"ח למצטרפים חדשים. להצטרפות דיגיטלית לחצו כאן .

למה ירדתי מהשקעה בדירה בבת ים

niceguy23

משתמש סולידי
הצטרף ב
27/5/21
הודעות
27
דירוג
28
בחודש האחרון למדתי בצורה אינטנסיבית את השוק בבת ים בכלל ובפרט את את שכונת ״דרום מערב״ הקרובה לים ולמתווה הרכבת הקלה בבת ים.

הקרטיריונים שלי היו -

- מחיר עד 1,600,000

- שכירות : 3,200 - 3,500 ש״ח (על-מנת שהשכירות תכסה את תשלומי משכנתא של 950,000 ל-30 שנה)

- מיקום : על תוואי הרכבת הקלה ועדיפות לקרבה לים

- פוטנציאל להשבחת הדירה (לדוגמא - תמ״א)

- כמה שפחות התעסקות עם השוכרים והדירה

- אפשרות להתנזל בתוך 5 שנים ברווח של לפחות 50% (cash on cash return)

הנתונים שבהם התעמקתי -

- היסטוריית עסקאות דירות יד שניה באיזור ומגמת המחירים בשנים האחרונות

- הלכתי לראות עשרות דירות בשכונה והסתובבתי ברחובות על מנת להבין את האיזור

- בדיקה של תכניות שינוי פני העיר, תוואי הרכבת הקלה וקרבה לתל-אביב

- בדיקה של סוג האוכלוסיה בעיר והאם יש שינוי לאוכלוסיה במצב סוציו-אקונומי גבוה יותר

- קריאת נתוני מאקרו של משרד האוצר בנוגע לשוק הנדל״ן בארץ בשנת 2021


ה 2 cents שלי לגבי המצב כרגע בעיר הם :

- עליית ערך נכסי יד-2 בשנים האחרונות נובע בעיקר כתוצאה מנהירת משקיעים נוספים שנכנסו אליה. אין ביקוש גדול של דורשי דירות שמבקשים לגור בבת-ים או לשפר דיור בתוך בת-ים (לעומת שווקי דירות אחרים בארץ)

- בת-ים תהנה בשנים הקרובות מעליית ערך שתנבע בעיקר מנהירת משקיעים חדשים לקניית דירות נוספות ולא מדורשי דירות שרוצים לעבור לבת-ים או משפרי דיור בתוך בת ים

- מחירי הדירות נקבעים על ידי בעלי הדירות שמסתמכים על העליות החדות בשנה האחרונה וצופים עליית ערך נוספת ומאידך המחירים האלה ״פוגשים״ משקיעים שראו את עליית הערך ורוצים להצטרף לחגיגה

- פונטציאל הרכבת הקלה שתושמש כנראה בסוף 2022 כבר מתומחר לתוך מחירי הדירות הקרובות לתוואי

- השינוי הדמוגרפי של העיר בת ים ייקח הרבה יותר מכמה שנים (להערכתי לפחות 10 שנים)


לאור המסקנות דלעיל החלטתי שמאחר ואני רוצה את האפשרות להתנזל מהנכס עד 5 שנים ושרוב הדירות להשקעה בבת-ים טומנות בחובן הרבה אי-וודאות וגם התעסקות במקרה של השבחה כגון תמ״א (אלא אם כן קונים דירה בפחות ממחיר השוק) - זה לא עומד בקנה אחד עם הקריטריונים שהצבתי


[*המסקנות דלעיל הן מסקנות שמשקפות את דעתי שלי בלבד וכמובן אין בהן משום המלצה מכל סוג]
 
מבין את השיקולים.
עם זאת, האם יש אלטרנטיבה טובה יותר *במחיר הזה?* ?
הכלל אצבע שלי זה כמה שיותר קרוב לת״א יותר טוב.
רמת גן מאוד גבולי במחיר הזה. ביפו אולי אפשר למצוא. פתח תקווה אפשרי.
 
עליית ערך נכסי יד-2 בשנים האחרונות נובע בעיקר כתוצאה מנהירת משקיעים נוספים שנכנסו אליה. אין ביקוש גדול של דורשי דירות שמבקשים לגור בבת-ים או לשפר דיור בתוך בת-ים (לעומת שווקי דירות אחרים בארץ)
השינוי יכול לבוא מכאן:
הרכבת הקלה שתושמש כנראה בסוף 2022
רכבת זה משהו שיכול להביא ביקושים "אמיתיים"
השינוי הדמוגרפי של העיר בת ים ייקח הרבה יותר מכמה שנים (להערכתי לפחות 10 שנים)
ו-50 אחוז מהשינוי יקח 5-6 שנים, לא? מה תהיה ההשפעה של זה על המחירים?
 
השינוי יכול לבוא מכאן:

רכבת זה משהו שיכול להביא ביקושים "אמיתיים"

ו-50 אחוז מהשינוי יקח 5-6 שנים, לא? מה תהיה ההשפעה של זה על המחירים?
מסכים, רכבת יכולה להביא ביקושים אמיתיים. אולי כשנראה ניצנים של השינוי הזה ההשקעה תהיה יותר אטרקטיבית והשינוי יהיה באופק אבל כרגע קשה לנבא האם הרכבת הקלה באמת תביא איתה את האוכלוסיה שתשנה את פני העיר.
 
מבין את השיקולים.
עם זאת, האם יש אלטרנטיבה טובה יותר *במחיר הזה?* ?
הכלל אצבע שלי זה כמה שיותר קרוב לת״א יותר טוב.
רמת גן מאוד גבולי במחיר הזה. ביפו אולי אפשר למצוא. פתח תקווה אפשרי.
אני מסכים אין הרבה ערים קרובות לתל-אביב כמו בת-ים. צריכים לדייק ברמת החשיבות של הקרבה לתל-אביב ולהבין האם זה קריטריון מהותי.
 
- מחיר עד 1,600,000

- שכירות : 3,200 - 3,500 ש״ח (על-מנת שהשכירות תכסה את תשלומי משכנתא של 950,000 ל-30 שנה)
לא ברור לי איך גיבשת את המסקנות שלך.
במחיר הזה בבת-ים שכר דירה הוא באיזור ה5.

שכונת ״דרום מערב״ הקרובה לים ולמתווה הרכבת הקלה בבת ים.
איזור לא משהו בכלל. כנראה ככה זה כשאנשים שלא מכירים עיר מסויימת בכלל רוצים להיות משקיעים בה.
 
אני מסכים אין הרבה ערים קרובות לתל-אביב כמו בת-ים. צריכים לדייק ברמת החשיבות של הקרבה לתל-אביב ולהבין האם זה קריטריון מהותי.
זה לא רק רמת הקרבה לתל אביב, אלא רמת הנגישות לתל אביב. בעזרת הרכבת וכמה קווי אוטובוס מאוד יעילים למען האמת, אתה באיזורי התעסוקה המרכזיים בתוך חצי שעה פחות או יותר גם בשעות הבוקר.
 
רק רוצה לציין שהאיזור שציינת, הוא האיזור הפחות מבוקש בבת ים.
ותקופה של 5 שנים, זה תקופת זמן פחות רלוונטית להשקעת נדל"ן בעיניי (כאשר מסתכלים על חילופי אוכלוסיה ושיפור טבעי של שכונה/עיר) ובייחוד בבת ים.
לדעתי השינוי המשמעותי ייקרה תוך 15 שנה לפחות, כאשר עוד 10 שנים כבר יהיה שינוי משמעותי. המחירים בתל אביב פשוט דוחקים זוגות צעירים, רווקים ושמפחות החוצה מהעיר.
 
  • אהבתי
Reactions: drx
המחירים בתל אביב דוחקים זוגות צעירים כבר עשרים שנה, אבל כפי שאתה רואה הזוגות הצעירים האלה לא נודדים לבת ים.

התקווה היא שהרכבת הקלה תרים את העיר.
 
- עליית ערך נכסי יד-2 בשנים האחרונות נובע בעיקר כתוצאה מנהירת משקיעים נוספים שנכנסו אליה. אין ביקוש גדול של דורשי דירות שמבקשים לגור בבת-ים או לשפר דיור בתוך בת-ים (לעומת שווקי דירות אחרים בארץ)

- בת-ים תהנה בשנים הקרובות מעליית ערך שתנבע בעיקר מנהירת משקיעים חדשים לקניית דירות נוספות ולא מדורשי דירות שרוצים לעבור לבת-ים או משפרי דיור בתוך בת ים

- מחירי הדירות נקבעים על ידי בעלי הדירות שמסתמכים על העליות החדות בשנה האחרונה וצופים עליית ערך נוספת ומאידך המחירים האלה ״פוגשים״ משקיעים שראו את עליית הערך ורוצים להצטרף לחגיגה
לא הבנתי את הקטע הזה, מה אכפת לי מי קונה את הדירה? גם אם משקיע רוכש את הדירה ויש ביקוש לגור בבת ים מצד השוכרים(ויש מניסיון) אז המחירים של השכירויות יעלו וידחקו אוכלוסיות חלשות החוצה.

- פונטציאל הרכבת הקלה שתושמש כנראה בסוף 2022 כבר מתומחר לתוך מחירי הדירות הקרובות לתוואי
ברור, הוא מתומחר לזה שאמורה להיות רכבת עוד שנה. לפני שנה המחיר היה נמוך יותר כי הוא תומחר לפי זה שאמורה להיות רכבת עוד שנתיים. בעוד שנה כשתהיה רכבת המחיר יעלה כי תהיה כבר רכבת פעילה. אגב, כולנו יודעים שתחבורה ציבורית טובה זה אחלה, אבל כאחד שעבר לפני חודשיים ממקום שלא היתה בו תחבורה ציבורית למקום שיש, עד שלא חווים זאת בעצמכם לא מבינים את עוצמת האימפקט באמת. אני משאיר את האוטו הפרטי בבית לפעמים גם בסופשים(חמישי ערב ומוצאי שבת). לדעתי ייקח לאנשים קצת זמן לקלוט באמת כמה הדבר הזה הוא פגז,
וכמה שווה להוציא עוד כמה מאות שקלים על שכירות בשביל לחסוך את הפקקים. אני חושב שגם אחרי הפעלת הרכבת יהיו עוד עליות.

- השינוי הדמוגרפי של העיר בת ים ייקח הרבה יותר מכמה שנים (להערכתי לפחות 10 שנים)
נכון, אבל כמו שציינו פה זה לא יקפוץ בבת אחת מ1 היום ל10 עוד 10 שנים. זה תהליך הדרגתי ובכל שנה יהיה עוד קצת שיפור


-לא מומחה, ברמת המחיר שציינת אני חושב שבת ים זו אחת העיסקאות היותר כדאיות בעתיד הקרוב. אם לא בא לך על בת ים, לטעמי גם השכונות המערביות של פ"ת(רמת ורבר) הן אחלה הזדמנות.

ג.נ
אני כותב מפוזיציה
 
זה לא רק רמת הקרבה לתל אביב, אלא רמת הנגישות לתל אביב. בעזרת הרכבת וכמה קווי אוטובוס מאוד יעילים למען האמת, אתה באיזורי התעסוקה המרכזיים בתוך חצי שעה פחות או יותר גם בשעות הבוקר.
כבר היום, ללא הרכבת הקלה, יש רמת נגישות גבוהה יחסית לתל-אביב אבל עדין אין שינוי אמיתי בסוג האוכלוסיה שקונה או שוכרת דירות למגורים באיזור.

רק רוצה לציין שהאיזור שציינת, הוא האיזור הפחות מבוקש בבת ים.
ותקופה של 5 שנים, זה תקופת זמן פחות רלוונטית להשקעת נדל"ן בעיניי (כאשר מסתכלים על חילופי אוכלוסיה ושיפור טבעי של שכונה/עיר) ובייחוד בבת ים.
לדעתי השינוי המשמעותי ייקרה תוך 15 שנה לפחות, כאשר עוד 10 שנים כבר יהיה שינוי משמעותי. המחירים בתל אביב פשוט דוחקים זוגות צעירים, רווקים ושמפחות החוצה מהעיר.
1. אשמח ללמוד אם כן איזה מקומות בבת-ים הם יותר מבוקשים ורלוונטים.

2. לגבי אורך הזמן שייקח השינוי - אני מסכים ב 100% - אם הייתי רואה את זה כהשקעה למינימום 10 שנים אז הייתי רואה את בת-ים כאופציה אבל הייתי הולך כנראה על דירה חדשה או לפחות אחרי שיפוץ ולא נכנס להרפתקאה של תמ״א או דברים דומים.
 
לא הבנתי את הקטע הזה, מה אכפת לי מי קונה את הדירה? גם אם משקיע רוכש את הדירה ויש ביקוש לגור בבת ים מצד השוכרים(ויש מניסיון) אז המחירים של השכירויות יעלו וידחקו אוכלוסיות חלשות החוצה.


ברור, הוא מתומחר לזה שאמורה להיות רכבת עוד שנה. לפני שנה המחיר היה נמוך יותר כי הוא תומחר לפי זה שאמורה להיות רכבת עוד שנתיים. בעוד שנה כשתהיה רכבת המחיר יעלה כי תהיה כבר רכבת פעילה. אגב, כולנו יודעים שתחבורה ציבורית טובה זה אחלה, אבל כאחד שעבר לפני חודשיים ממקום שלא היתה בו תחבורה ציבורית למקום שיש, עד שלא חווים זאת בעצמכם לא מבינים את עוצמת האימפקט באמת. אני משאיר את האוטו הפרטי בבית לפעמים גם בסופשים(חמישי ערב ומוצאי שבת). לדעתי ייקח לאנשים קצת זמן לקלוט באמת כמה הדבר הזה הוא פגז,
וכמה שווה להוציא עוד כמה מאות שקלים על שכירות בשביל לחסוך את הפקקים. אני חושב שגם אחרי הפעלת הרכבת יהיו עוד עליות.


נכון, אבל כמו שציינו פה זה לא יקפוץ בבת אחת מ1 היום ל10 עוד 10 שנים. זה תהליך הדרגתי ובכל שנה יהיה עוד קצת שיפור


-לא מומחה, ברמת המחיר שציינת אני חושב שבת ים זו אחת העיסקאות היותר כדאיות בעתיד הקרוב. אם לא בא לך על בת ים, לטעמי גם השכונות המערביות של פ"ת(רמת ורבר) הן אחלה הזדמנות.

ג.נ
אני כותב מפוזיציה
1. אכפת לי מאוד לדעת אם עליית ערך הדירות נובעת רק מספקולציה של משקיעים או משינוי מהותי. תוכל לתת דוגמא למגמה אמיתית שבה מחירי השכירויות עלו בהתאם לעליית מחירי הנדל״ן בעיר? אתה מדבר על איזו ספציפי?

2. אני עדין חושב ש buy and hold בבת ים לתקופה של יותר מ- 10 שנים זו יכולה השקעה טובה (אבל אני מחפש משהו יותר קצר טווח). עם זאת אני חושב שרמת הסיכון לטווח קצר עלתה כי יש נהירת משקיעים ולא שינוי מהותי כמו שציינתי. במילים אחרות - אם הקריטריון שלי לא היה קניה לטווח קצר אז בת-ים רלוונטית
 
המחירים בתל אביב דוחקים זוגות צעירים כבר עשרים שנה, אבל כפי שאתה רואה הזוגות הצעירים האלה לא נודדים לבת ים.

התקווה היא שהרכבת הקלה תרים את העיר.
צריכים להיות עם יד על הדופק. לעניות דעתי כרגע המחירים מתומחרים כאילו כבר יש רכבת פועלת. מאוד מסקרן לראות אם הרכבת הקלה תביא אתה שינוי אמיתי לעיר.
 
לדעתי מי שבונה על הנהירה המונית של הייטקיסטים לבת ים יתבדה מהר מאוד. בת ים יכולה להפוך להיות אטרקטיבית במידה מסוימת לאנשים שהם לא הייטק, אבל גם לא לאוטק. מצד אחד אין להם כסף לתל אביב, מצד שני נמאס להם מפקקים. עבור הציבור הזה בת ים נמצאת איפשהו באמצע גם מחירים שפויים (יחסית) וגם קרבה לתל אביב בזכות הרכבת הקלה.

בכל אופן זה יהיה תהליך של 10-15 שנה.

סטגימה שלילית חזקה ואוכלוסיה חלשה לא נעלמים כי חסכו למישהו 20 דקות נסיעה לעבודה.
 
נערך לאחרונה ב:
המחירים בתל אביב דוחקים זוגות צעירים כבר עשרים שנה, אבל כפי שאתה רואה הזוגות הצעירים האלה לא נודדים לבת ים.
כי היה להם אלטרנטיבות..
סטגימה שלילית חזקה ואוכלוסיה חלשה לא נעלמים כי חסכו למישהו 20 דקות נסיעה לעבודה.
מחסור בדירות, מחירי השכירות בת"א, הקטסטרופה בכבישים + אגרת גודש הם מנועים משמעותיים לשינוי,
היו סטיגמות ואוכלוסיות חלשות גם בלא מעט שכונות בתל אביב עצמה.
 
ברור, הוא מתומחר לזה שאמורה להיות רכבת עוד שנה. לפני שנה המחיר היה נמוך יותר כי הוא תומחר לפי זה שאמורה להיות רכבת עוד שנתיים. בעוד שנה כשתהיה רכבת המחיר יעלה כי תהיה כבר רכבת פעילה. אגב, כולנו יודעים שתחבורה ציבורית טובה זה אחלה, אבל כאחד שעבר לפני חודשיים ממקום שלא היתה בו תחבורה ציבורית למקום שיש, עד שלא חווים זאת בעצמכם לא מבינים את עוצמת האימפקט באמת.
מילת המפתח החשובה ביותר, מי שגר תקופה בחו"ל עם רכבת טובה פעילה מבין היטב. עוד לא הופנם פה גודל המהפיכה שזה הולך לעשות.
נכס טוב=קרוב לתחנה=יקר יותר, רחוק מהתחנה=לא טוב=זול יותר.
כבר היום, ללא הרכבת הקלה, יש רמת נגישות גבוהה יחסית לתל-אביב
לא. אין.
נגישות טובה=לא צריך אוטו, או יותר נכון אתה מעדיף ללא אוטו, גם אם אתה עשיר ממש ויש לך אחד.
בכל העולם המערבי מיליונרים נוסעים ברכבת לא כי זה זול יותר כי זה טוב יותר.
סטגימה שלילית חזקה ואוכלוסיה חלשה לא נעלמים כי חסכו למישהו 20 דקות נסיעה לעבודה.
למשקיע לא אכפת מסטיגמה ואוכלוסיה, אכפת לו מכסף, ספר את זה למחירים שבת"א בנווה שאנן, שכונת התקווה, נווה עופר, יפו ג'+ד', יד אליהו, עג'מי, צהלון, קריית שרת ונווה צדק.
 
למשקיע לא אכפת מסטיגמה ואוכלוסיה, אכפת לו מכסף, ספר את זה למחירים שבת"א בנווה שאנן, שכונת התקווה, נווה עופר, יפו ג'+ד', יד אליהו, עג'מי, צהלון, קריית שרת ונווה צדק.

בשביל לעשות כסף צריך פוטנציאל השבחה. בשביל פוטנציאל השבחה צריך שיהיה במקום משהו שימשוך אנשים ברמת אחרת.

כל השכונות שציינת נמצאות בתל אביב ולא בבת ים. למותג יש כוח. יד אליהו נמצאת במיקום טוב צמודה לגבעתיים ורמת גן + מרכז הייטק של תל אביב. נווה צדק שכונה היסטורית מטר מהים.

בבת ים במקרה הטוב תהיה רכבת קלה בסוף 2022.
 
נערך לאחרונה ב:
בשביל לעשות כסף צריך פוטנציאל. בשביל פוטנציאל צריך אנשים שירצו לגור במקום בו משקיעים שופכים כסף.
לא. בשביל לעשות כסף צריך לקנות בX ולמכור בX+Y.
מה יש לך בבת ים חוץ מרוסים עניים? במקרה הטוב בסוף 2022 רכבת קלה.
יש את השילוש הקדוש:
ים+קרוב מאד לת"א+רכבת קלה.
תוסיף לזה קצת עירוב שימושים + ג'נטרפיקציה בתור קינוח.

חוץ מזה מה האלטרנטיבות שלך במחירים האלה? להגיד XYX זה פח זה לא חוכמה, תשווה למשהו ברמת המחירים הזו והפוטנציאל שישנו (אם ישנו, על זה אפשר לדון).

יד אליהו איני מסכים, היא לא ממש קרובה למשהו (למי אכפת אם היא קרובה לר"ג?).
נווה צדק הייתה שכונת פח של פח, נרקומנים והכל.
 
לא. אין.
נגישות טובה=לא צריך אוטו, או יותר נכון אתה מעדיף ללא אוטו, גם אם אתה עשיר ממש ויש לך אחד.
בכל העולם המערבי מיליונרים נוסעים ברכבת לא כי זה זול יותר כי זה טוב יותר.

גם היום במרכז אפשר להסתדר יותר טוב בלי אוטו. אני בכלל לא טורח להזיז את הרכב בשביל להתנייד בגוש דן. אנשים נוסעים במכוניות כי לתחבורה ציבורית יש סטיגמה. תהליך של חינוך מחדש ימשך שנים ואפילו עשרות שנים.
 
נושאים דומים
פותח הנושא כותרת פורום תגובות תאריך
ד אז למה לא לעבור עכשיו מהסנופי לזמן מה? פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 3
C קנית קרן כספית - למה מסווגת כפעולה מחוץ לבורסה? שוק ההון 2
MaorRocky קופת גמל לא מחזירה לי תשואה של השוק ואני לא מבין למה שוק ההון 2
L למה רוב סרטי\סדרות מדע בדיוני נהיו לזבל פסאודו-מדעי? אוף טופיק 27
M למה המנייה עולה ויש הפסד יומי? פוסטים מאיכות נמוכה 1
K למה לא נהוג להשוות ביצועי מניות כולל דיווידנד? שוק ההון 5
A למה יש הבדל בעלויות בין סנופי אינבסקו לסנופי איישרס? פוסטים מאיכות נמוכה 7
ל למה עדיין אין כזו אפלקציה? עוזר כלכלי אישי יזמות והגדלת הכנסות 2
S עדיין לא הצלחתי להבין למה האדם הממוצע צריך ביטקוין השקעות אלטרנטיביות 159
F למה בישראל מניות נסחרות באגורות? שוק ההון 4
א תעודות סל ישראליות עוקבות SP500 בפער ענק מהSPY , למה ? שוק ההון 12
ה עסקאות 20/80, למה לא? נדל"ן 2
M שירותי אורחים בדירת שלושה חדרים, למה? פוסטים מאיכות נמוכה 9
C למה אנשים פשוט לא קונים דירות, במקום לשכור דירה נדל"ן 186
I מישהו יודע למה אין מסחר בנייר 1159235 שוק ההון 1
A מישהו מבין למה שערי הדולר והאירו עלו בצורה חדה שוק ההון 8
F יועץ משכנתאות, כן/לא למה? נדל"ן 78
F למה בעצם נדל"ן בישראל ולא בארה"ב? נדל"ן 32
K למה מתכוונים כשאומרים קרן מחקה שוק ההון 1
C 10 סיבות למה אני לא כדאי להשקיע במדד מחקה שוק ההון 14
J פנסיה - מחקה מדד- למה בעצם ? פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 3
G למה להמשיך להחזיק קופת גמל להשקעה? פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 38
S מה לספר בראיון העבודה העניין למה עזבתי את מקום העבודה האחרון אוף טופיק 28
א אג"חים תמיד מפתיעים אותי, למה תשואת האג"ח הישראלי התרסקה ? שוק ההון 34
littleSeal אז למה לא להשקיע בחסכון בבנק, בעצם? פוסטים מאיכות נמוכה 2
חתול לילה למה הקרן המחקה שלי לא נותנת את תשואת המדד? שוק ההון 209
S שוקולד מריר - למה מנוטרל מטח?! שוק ההון 5
S האם יש כאן אנשים שמפקידים לקופת גמל ולא לקרן פנסיה משלימה? אם כן - אשמח לשמוע למה פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 69
M תשואה על אגח ממשלתי צמוד אמריקאי גבוהה ממקבילו הישראלי, למה? שוק ההון 8
R למה לא בגדולות שוק ההון 7
ע למה להעדיף השקעות אקטיביות. פוסטים מאיכות נמוכה 2
I למה הייטקיסט צריך להפקיד לפנסיה בגיל בוגר יותר ? פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 28
O למה משכנתאות בישראל כל כך מסובכות? נדל"ן 59
S למה אומרים לא לערב את הצבא בפוליטיקה? פוליטיקה, אקטואליה, דת-מדינה ושאר מרעין בישין 71
ה למה שוק המניות הישראלי גרוע? שוק ההון 36
T למה בגביע יוגורט יש 2.75 כפיות סוכר? אוף טופיק 35
F למה גוגל ופייסבוק לא נחשבות מניות טכנולוגיות? פוסטים מאיכות נמוכה 3
א למה הדירות בישראל יקרות פוליטיקה, אקטואליה, דת-מדינה ושאר מרעין בישין 16
V מישהו יודע למה אין נתונים על ZPRV/ZPRX באתרים השונים מהתאריך 30.6? פוסטים מאיכות נמוכה 2
צ אג"ח- למה כמה ואיך? שוק ההון 12
ה למה דמי הניהול בקרן השתלמות כל כך גבוהים? צרכנות פיננסית 4
P למה מורידים מס ממשכורות נמוכות ? פוסטים מאיכות נמוכה 51
ב ניתוח מינוף מניות עם margin או: למה ויתרתי על הרעיון שוק ההון 20
D למה חשוב רצף ביטוחי? פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 11
Y למה הסולידית משקיעה בחברות נפט שוק ההון 2
א למה התשואה של קרנות כספיות כל כך נמוכה ? שוק ההון 5
ב משכנתא במסלול צמוד מדד - למה נחשב מסוכן? נדל"ן 45
V למה העלאה בריבית באמת כל כך משפיעה על קונה דירה ממוצע בישראל פוסטים מאיכות נמוכה 17
shirbi למה אני מופסד (תיאורטית) באגח ממשלתית בריבית משתנה שוק ההון 6
B למה ריבית גבוהה עדיפה על אינפלציה? אוף טופיק 43

נושאים דומים

Back
למעלה