• חשבון מסחר באקסלנס טרייד : סנט למניה במסחר בארה"ב (מינימום $5 לעסקה), פטור מדמי טיפול לשנתיים, קורס במתנה ובונוס 100 ש"ח למצטרפים חדשים. להצטרפות דיגיטלית לחצו כאן .

השפעת מלחמת רוסיה-אוקראינה על הכלכלה העולמית

על מה לכל הרוחות אתה מדבר? אתה מבין בכלל על איזו מדינה אנחנו מדברים?

לא, לא נראה לי שהוא מבין.

אני טיילתי המון בסין בין היתר גם בטיבט וראיתי כיצד המדינה מדרדרת בלייב מרגע ש-Winnie the pooh תפס את השלטון.

בפעם האחרונה שנכנסתי לסין אי שם באוקטובר 2019 ממש לפני הקורונה אספו ממני טביעות אצבע בשדה התעופה כתנאי כניסה למדינה.

כל החלומות שפיתוח כלכלי יהפוך את סין לדמוקרטיה נמוגו.

לדעתי טיפש גמור מי שעושה שם עסקים ומי שבכלל נכנס למדינה הזאת.
 
בפעם האחרונה שנכנסתי לסין אי שם באוקטובר 2019 ממש לפני הקורונה אספו ממני טביעות אצבע בשדה התעופה כתנאי כניסה למדינה.
אותו דבר קיים בארה"ב.
לא הייתי מגדיר את זה כבעיה הגדולה ביותר באף אחת משתי המדינות האלה.

נתת רשימה לא רעה של דברים מספיק חמורים שהם עושים.

שום מדינה כיום היא לא כליל השלמות, אבל בוא נאמר שבספקטרום בין מדינה שהיא התגשמות האידיאל הדמוקרטי-ליברלי-קפיטליסטי ובין צפון-קוריאה או INGSOC מ-"1984", ארה"ב הרבה יותר קרובה לקצה הראשון וסין הרבה יותר קרובה לקצה השני.

ומי שמשתתף פה בפורום וממקם את עצמו יותר לכיוון 1984בספקטרום הזה מארה"ב או חושב שמדובר בערכים "מערביים" שהם סתם איזו הגשמה של טעם סובייקטיבי ---
ובכן ...

כנראה שכדאי שיחזור ויקרא את הספר.
 
נערך לאחרונה ב:
ארצות הברית עם כל החרא שיש להם שם זה כנראה עדיין בין המקומות הכי טובים בעולם לחיות בהם.
 
כשמבקשים נתונים על אנרגיה ירוקה צריך להיות ספציפיים. האם הכוונה היא לאנרגיית רוח? אנרגיית שמש? אנרגיה גרעינית? ביומסה? באיזו מדינה? לכל מקור אנרגיה יש יתרונות וחסרונות משלו. לצורך העניין, יש הרבה היגיון בהפקת חשמל ממפלי מים (אנרגיה הידרואלקטרית) במדינה שמשופעת במים והרבה פחות הגיון במדינה יבשה.

באופן כללי הטכנולוגיה משתפרת ורואים עלייה עצומה ביעילות. הנה לדוגמה גרף שמראה כיצד ירדה העלות של הפקת וואט חשמל באנרגיה סולארית מקרוב ל100 דולר ל0.38 דולר. שינוי דומה חל עם אנרגיית רוח.

בעיניי זה שגוי להסתכל רק על העלויות. בכלכלה נהוג לדבר על עלויות פנימיות ועלויות חיצוניות של כל פעילות. העלויות הפנימיות הן העלויות שנופלות ישירות על בעל העסק ואילו העלויות החיצוניות נופלות על אנשים בסביבה.

כך לדוגמה אם אבחן את עלויות הפקת האנרגיה מפחם אני יכול למדוד את עלות כריית הפחם את עלות ההובלה שלו ואת עלות הקמת תחנת הכוח.
יתכן שהעלויות האלו יהיו נמוכות יותר מהעלות של יצירת טורבינות הרוח, השינוע שלהם, הבנייה שלהם וכו' אבל החישוב הזה שגוי כי הוא מתעלם מהעלויות החיצוניות של יצור החשמל בידי פחם.

אם אכניס לחישוב את העלות הכלכלית של זיהום האוויר ואת המחלות והמוות שנגרמים ממנו ואת העלות הכלכלית העצומה של ההתחממות הגלובלית שנובעת מפליטת גזי החממה אראה שהפקת חשמל מפחם משתלמת רק כי את החשבון משלמים אנשים אחרים. חלק גדול מהעלות נופל על האנשים שסביבי שסובלים מסביבה לא בריאה ומהתחממות גלובלית מואצת.

ביום שבו העלות של החשמל תשקף את העלויות הפנימיות והחיצוניות שלה ולא רק את העלויות הפנימיות יהיה ברור עד כמה חשמל ירוק משתלם יותר.

כמובן שיש עלויות חיצוניות שליליות לאנרגיות ירוקות. אבל הן קטנות בהרבה מהעלויות החיצוניות של אנרגיה מדלקים פוסיליים (פחם נפט וגז)
טענו חיטים והודה לו בשעורים.

עם כל ההתקדמות והשכלול עליהם אתה מדבר, כל שיטות הפקת האנרגיה ה״ירוקות״ לא יכולות כרגע וגם לא מתקרבות כרגע, ליכולת לספק אנרגיה זמינה ואמינה בהספק מינימאלי 24/7, אלו כרגע חלומות באספמיה ועל בסיסם לדרוש הקטנת הפקת ושימוש ,באנרגיות שמופקות מנפט, היא משחק בחיי אדם (ומזל שלמרות כל זעקות הפרוגרסיביים ישראל הספיקה לסגור דיל במחיר טוב, עם החברות לאיתור ואספת גז וחבל שהממשלה הזו שמה מקל בגלגלים, כי עכשיו המחיר שתדרושנה אותן חברות, עבור איתור, פיתוח שדות והפרת גז מהם, הוא גבוה יותר, כי המחירים עלו).

לגבי עלויות חיצוניות של שימוש באנרגיות המופקות בדרכים הקלאסיות, גם אם אקבל כתורה מסיני את כל המחיר הנטען (אם כי יש החולקים), הרי שהמחיר החיצוני של שימוש באנרגיות ירוקות, מושתק כמעט לחלוטין והמחיר הזה לדעתי, הוא גם פרמטר שצריך להתחשב בו ועליו לא אמרת מילה.

סופו של דבר, אנחנו עדיין רחוקים מאד מאד מאד מהיכולת להתבסס אפילו בצורה אמינה -בדגש על אמינה ולו חלקית על אנרגיות ירוקות וכל הרצון הטוב לא יכול לעקם את המציאות ואחת הסכנות האדירות בפרוגרסיביות היא ההתבוננות בעולם דרך משקפיים שמעקמות את המציאות.
 
נערך לאחרונה ב:
תוכל למנות אילו מהתכונות האלה חסרות לאוקראינה - כביכול?

לא חזקים. מדינה של 35 מליון יכולה להיות מסוגלת להתמודד יפה מאד עם מדינה של 115 מליון. אבל בפועל, אין שום השוואה.
לא חכמים. הסתמכו על המערב שיציל אותם כאשר התפרקו מנשק גרעיני. לא קיימו את הסכמי מינסק, למרות שברור שרוסיה חזקה מהם.


התלונה הייתה על ההצדקה (או ה-"נייטרליות") לגבי המעשה, ולא לגבי ה-"ההבנה" שלו.

לא זכור לי שמישהו הצדיק את זה. הבינו את זה. אפשר להעריך יריב כאשר הוא מבצע מהלכים חכמים מבחינתו. בוז ליריב הוא לא גישה חכמה.

מעשיה של ארה"ב והטעויות והנזקים שגרמה בעיראק, באפגניסטן וכו' -לא קשורים בכלל לעניין.

נכון, אבל אתה זה שמקשר בין דברים לא קשורים.

שאלת שאלה כללית איך דווקא אנשים מהצד הימני של המפה הפוליטית יכולים להבין את פוטין ועניתי תשובה כללית על העדפה של שוק חופשי ותחרות עם פחות מגבלות.

אם יש אנשים ספציפים פה שאתה רוצה לשאול אותם על דעתם, שאל אותם. אל תהפוך את זה לדיון כללי על ימין ושמאל.

רוסיה וסין של היום הן ה-VILLAIN פר אקסלנס. הן אויבות החירות האנושית, ואם אי פעם אחת מהן (חו"ח) תהפוך למעצמה המובילה והשולטת - זה יהיה יום שחור לנו ולאנושות כולה - ולא בגלל שאנחנו "מערביים" - אלא בגלל המשמעויות האובייקטיביות של ההבדל בין דמוקרטיה ודיקטטורה, בין חירות ושעבוד, בין לחיות בעולם שפוי וחופשי ובין לחיות בעולם של "1984".

דבר עם סינים שחיים בסין, והם יגידו לך שהם חיים טוב. הרבה יותר טוב מאבותיהם. התוצר לנפש שלהם ורמת החיים גדולים הרבה יותר משל הדמוקרטיה הגדולה בעולם, הודו. באופן כללי הציביליזציה הסינית קיימת הרבה יותר זמן מארה"ב. ורוב הזמן ב 2000 שנים האחרונות, המזרח היה יותר מתקדם מהמערב.

אני לא אומר שסין או רוסיה עדיפות מארה"ב. אבל אי אפשר להתעלם מההתקדמות שעשו, ומההיסטוריה ומהתרבות שמכתיבים מסלול מסויים. החיים זה לא שחור ולבן. בוז למישהו בלי לנסות להבין מאיפה הוא בא זו לא גישה חכמה, גם אם הוא אויב שלך.
 
טענו חיטים והודה לו בשעורים
על מה אתה מרגיש שלא עניתי לך? אמת, לא פירטתי על כל סוג אנרגיה בכל מדינה (אין לי נתונים כאלו בשלוף) אבל כאמור זה משתנה בין מדינה למדינה.

עם זאת אני טוען שככלל אצבע אנרגיה ירוקה הופכת למשתלמת יותר עם חלוף השנים הודות לשיפור הטכנולוגי.

עם כל ההתקדמות והשכלול עליו אתה מדבר, כל שיטות הפקת האנרגיה ה״ירוקות״ לא יכולות כרגע וגם לא מתקרבות כרגע, ליכולת לספק אנרגיה זמינה ואמינה בהספק מינימאלי 24/7, אלו כרגע חלומות באספמיה ועל בסיסם לדרוש הקטנת הפקת ושימוש באנרגיות שמופקות מנפט, היא משחק בחיי אדם

כרגע לא אבל בתקווה תוך כמה עשורים כן. חשוב לציין שזו שאלה כלכלית ככל שיותר תקציבים יופנו לתחום כך נגיע מהר יותר למצב בו אחוז גבוה מהאנרגיה בה אנו משתמשים מגיע ממקורות ירוקים.

לגבי עלויות חיצוניות של שימוש באנרגיות המופקטת בדרכים הקלאסיות, גם אם אקבל כתורה מסיני את כל המחיר הנטען (אם כי עש החולקים), הרי שהמחיר החיצוני של שימוש באנרגיות ירוקות, מושתק כמעט לחלוטין והמחיר הזה לדעתי, הוא גם פרמטר שצריך להתחשב בו.

בחוגים המקצועיים שעוסקים בתחום יש המון דיון בנושא. לצורך העניין אדם טבע ודין ניסו למנוע את הקמת הטורבינות ברמת הגולן מחשש לפגיעה בנשרים באזור.

ברור שצריך להתחשב בעלויות החיצוניות של הפקת אנרגיה ירוקה אבל הן זניחות ביחס להשפעה של אנרגיה מזהמת.
סופו של דבר, אנחנו עדיין רחוקים מאד מאד מאד מהיכולת להתבסס אפילו בצורה אמינה -בדגש על אמינה ולו חלקית על אנרגיות ירוקות וכל הרצון הטוב לא יכול לעקם את המציאות

אמת, חלק מהקושי באנרגיה ירוקה הוא סוגיית האמינות. זה משהו שיכול להיפטר עם השיפור בטכנולוגיות אגירה ועם שימוש מסיבי באנרגיה גרעינית.

אני לא טוען שצריך לסגור מחר בבוקר את כל תחנות הכוח ולעבור לחברה פוסט תעשייתית. החיים שלי טובים יותר בזכות התיעוש העולמי הנרחב וצריכת האנרגיה המסיבית.

אבל אנחנו צריכים להתחיל לעבור לאורח חיים שפולט הרבה פחות גזי חממה ואחת הדרכים המשמעותיות לעשות את זה היא דרך מעבר הדרגתי למקורות אנרגיה ירוקים יותר.

כך שזה לא אפס פליטות פחמן מחר בבוקר אלא אפס פליטות בתקווה עד 2050. זה לא יהיה קל ויהיו לתהליך עלויות רבות אבל זה אפשרי וזול בהרבה מהאלטרנטיבה של עסקים כרגיל.
 
אבל אנחנו צריכים להתחיל לעבור לאורח חיים שפולט הרבה פחות גזי חממה ואחת הדרכים המשמעותיות לעשות את זה היא דרך מעבר הדרגתי למקורות אנרגיה ירוקים יותר.

כך שזה לא אפס פליטות פחמן מחר בבוקר אלא אפס פליטות בתקווה עד 2050. זה לא יהיה קל ויהיו לתהליך עלויות רבות אבל זה אפשרי וזול בהרבה מהאלטרנטיבה של עסקים כרגיל.

זה ההבדל בין שמרן, לפרוגרסיב. השמרן לא דוחה חידושים, אבל הוא מאד זהיר ביישום שלהם, לפני שהוא הורס את מה שעובד כיום, גם אם יש לו מחיר מסויים.

אולי תחול פריצת דרך בעתיד בהפקת אנרגיה ירוקה בעשורים הבאים ואולי לא. כרגע הטכנולוגיה רחוקה מאד מאד מאד מלתת מענה ואירופה שרויה במשבר אנרגטי ומשועבדת לגז הרוסי, כי היא נקטה בדיוק בצעדים עליהם דיברת ומתוך הסתמכות על טענות בעלמא לגבי היעילות והאמינות של אנרגיה ירוקה ותקווה שהטכנולוגיה תתפתח במהירות - היא התפתחה אבל לא במהירות שקיוו.

אם אתה שואל אותי, זה הזמן להקפיא כל תכנון להסתמכות על אנרגיה ירוקה, מעבר לקיים.
ברור שצריך להתחשב בעלויות החיצוניות של הפקת אנרגיה ירוקה אבל הן זניחות ביחס להשפעה של אנרגיה מזהמת.

כך שזה לא אפס פליטות פחמן מחר בבוקר אלא אפס פליטות בתקווה עד 2050. זה לא יהיה קל ויהיו לתהליך עלויות רבות אבל זה אפשרי וזול בהרבה מהאלטרנטיבה של עסקים כ

מה המחיר של חיי קשיש שקופא למוות? או ילד רעב כי עלויות הפקת המזון, שינועו ועלויות חימום לא השאירו כסף להוריו? או מדינת עולם שלישי שתשאר עולם שלישי כי האנרגיה יקרה יותר?

אתה יודע לצטט מה המחיר החיצוני שכרוך בהפקת אנרגיות מאובנים אבל אני חוזר ואומר שיש מחיר סמוי לאנרגיה ירוקה שהוא לרוב מושתק - בטח על ידי הדיוטות - לא רק הפגיעה בנשרים, או בחי וצומח שמסיטים נהר להפקת אנרגיה, או ייצור פאנל סולרי , או שטחי הענק להצבתם ואל מול זה להגיד אוי גזי החממה, זה לא דיון רציני והפופוליזם הזה משתלט גם על בתי המחוקקים.
 
נערך לאחרונה ב:
@משה אם הבנתי נכון,
@McMurphy טוען שהפרוגרסיבים דוהרים לכיוון אנרגיה ירוקה גם במחיר של ייקור כל שרשראות הייצור והאספקה, בלי להעריך מה הנזק שיגרם כתוצאה מהייקור הנ״ל.
מציבים יעדים שאפתניים כאשר במציאות הנוכחית ההתקדמות מפגרת ליעדים, ואז יעשו הכל כדי לעמוד ביעדים.
 
דבר עם סינים שחיים בסין, והם יגידו לך שהם חיים טוב. הרבה יותר טוב מאבותיהם.

נכון.

התוצר לנפש שלהם ורמת החיים גדולים הרבה יותר משל הדמוקרטיה הגדולה בעולם, הודו.

אין ויכוח
באופן כללי הציביליזציה הסינית קיימת הרבה יותר זמן מארה"ב. ורוב הזמן ב 2000 שנים האחרונות, המזרח היה יותר מתקדם מהמערב.

גם נכון. עליונות המערב על המזרח היא כמעט אנומליה היסטורית.

אבל אי אפשר להתעלם מההתקדמות שעשו, ומההיסטוריה ומהתרבות שמכתיבים מסלול מסויים. החיים זה לא שחור ולבן. בוז למישהו בלי לנסות להבין מאיפה הוא בא זו לא גישה חכמה, גם אם הוא אויב שלך.

ההתקדמות העצומה שהם עשו היא בזכות זרימת הון מהמערב למזרח. בתמורה קיבלנו מוצרי צריכה הרבה יותר זולים. המערב אפשר את זרימת ההון לסין בין היתר לצורך רווחים וגם מתוך אמונה שפיתוח כלכלי יביא דמוקרטיה לסין כי זה מה שקרה במקרה של דרום קוריאה שהייתה דיקטטורה צבאית עד 1989 וטיוואן שהייתה דיקטטורה תחת שליטתו של צ'יאנג קאי שק עד יום מותו.

סין לקחה את הכסף, התעשרה והמשיכה להיות דיקטטורה שמאיימת על המערב. אז למה להמשיך להאכיל אותם?
 
@משה אם הבנתי נכון,
@McMurphy טוען שהפרוגרסיבים דוהרים לכיוון אנרגיה ירוקה גם במחיר של ייקור כל שרשראות הייצור והאספקה, בלי להעריך מה הנזק שיגרם כתוצאה מהייקור הנ״ל.
מציבים יעדים שאפתניים כאשר במציאות הנוכחית ההתקדמות מפגרת ליעדים, ואז יעשו הכל כדי לעמוד ביעדים.

יש שטוענים שזה למעשה סוג של עבודה בעיניים https://mida.org.il/2020/04/30/ביקורת-סרט-מייקל-מור-מטיל-פצצת-אטום-בלב/
הבעיה היא שעל סמך העבודה בעינים הזו קובעים יעדים בשטח, שהם לגמרי לא מציאותיים.
 
ההתקדמות העצומה שהם עשו היא בזכות זרימת הון מהמערב למזרח. בתמורה קיבלנו מוצרי צריכה הרבה יותר זולים. המערב אפשר את זרימת ההון לסין בין היתר לצורך רווחים וגם מתוך אמונה שפיתוח כלכלי יביא דמוקרטיה לסין
בדיוק הפוך. ההון זורם מסין למערב. הסינים משקיעים בעסקים ונדל"ן בכל העולם. הסינים מגבילים מאוד את האפשרות של זרים להשקיע בחברות סיניות.
 
בדיוק הפוך. ההון זורם מסין למערב. הסינים משקיעים בעסקים ונדל"ן בכל העולם. הסינים מגבילים מאוד את האפשרות של זרים להשקיע בחברות סיניות.

עוד סיבה לא לתת להם אגורה שחוקה. אף אחד לא אוהב פרטנר אנוכי ביחסים.
 
או את הספורטאית שחשפה שנאנסה על ידי בכיר מפלגה, נעלמה ולא חוסלה רק בזכות לחץ בינלאומי.
 
מבלי להכנס לפרטי הויכוח על אנרגיות ירוקות ברצוני לתקן טעות נפוצה, לגבי הגז הרוסי באירופה, ובפרט בגרמניה. רוב הגז הרוסי משמש לחימום והנעת התעשיה, לא ליצור חשמל. רק 15% מהחשמל הגרמני מיוצר מגז טבעי בעוד 25% מצריכת האנרגיה של גרמניה מקורה בגז (מקור:https://ourworldindata.org/energy/country/germany ) הדרישה הזו היא עונתית וקשיחה, מאוד קשה להמיר אותה במקורות אנרגיה אחרים. מקור הטעות נעוץ בכך אני חושב שישראל היא מדינה חמה ואין הבנה של רשתות גז ארציות ודרישות החימום בחורף קר.
 
סין לקחה את הכסף, התעשרה והמשיכה להיות דיקטטורה שמאיימת על המערב. אז למה להמשיך להאכיל אותם?

1) כי גם אנחנו מרויחים מזה.
2) כי הם השתפרו.המצב בסין לפני ההצטרפות ל WTO והפתיחה לעולם היה הרבה פחות טוב. נכון שיש יש נסיגות מידי פעם, אבל ההנהגה הסינית היום מושפעת מהעם הסיני ומהעולם הרבה יותר ממה שהיו מושפעים פעם. יש הרבה פחות סיכוי עכשיו ל"מהפכת תרבות" בסגנון של מאו.
 
שאלת שאלה כללית איך דווקא אנשים מהצד הימני של המפה הפוליטית יכולים להבין את פוטין ועניתי תשובה כללית על העדפה של שוק חופשי ותחרות עם פחות מגבלות.
אני דווקא לא שאלתי שום דבר כזה.

אם יש אנשים ספציפים פה שאתה רוצה לשאול אותם על דעתם, שאל אותם. אל תהפוך את זה לדיון כללי על ימין ושמאל.
לא אני הזכרתי ימין ושמאל. אתה זה שהמשכת לפתח את הדיון בנושא שמישהו אחר התחיל. מישהו שהוא לא אני. אני בסה"כ הגבתי למה שאתה כתבת.

חחח הלכת רחוק, כולם ככר הספיקו לשכוח את ג'ק מא?
הוא הופיע אחר כך שוב אז זה לא נחשב
אני מדבר על אנשים שנעלמים לתמיד.

עוד דוגמא שהרגע נזכרתי בה: הרופא הסיני שהיה הראשון לזהות את הקורונה (ונרדף ע"י הרשויות. הוא אמנם מת מקורונה לכאורה ולא בגלל ש-"הועלם" אבל זה עוד דוגמא לדיכוי של חופש הביטוי הכי אלמנטרי שיש - כמו גם דיכוי של עצם האמת הפשוטה - בצורה שיכולה לסכן חיי אדם - בסין, ובעולם כולו - כפי שאכן קרה לאחר מכן).

למעשה, במידה רבה, הנסיון של סין להסוות את האמת לגבי הנגיף אחראית לכך שהוא הצליח להתפשט מעבר לגבולותיה.
 
זה ההבדל בין שמרן, לפרוגרסיב. השמרן לא דוחה חידושים, אבל הוא מאד זהיר ביישום שלהם, לפני שהוא הורס את מה שעובד כיום, גם אם יש לו מחיר מסויים.
אני ביולוג. אני מעדיף אבולוציה (שינויים איטים והדרגתיים) על פני רבולוציה (מהפכה מהירה) ;)
אולי תחול פריצת דרך בעתיד בהפקת אנרגיה ירוקה בעשורים הבאים ואולי לא. כרגע הטכנולוגיה רחוקה מאד מאד מאד מלתת מענה ואירופה שרויה במשבר אנרגטי ומשועבדת לגז הרוסי, כי היא נקטה בדיוק בצעדים עליהם דיברת ומתוך הסתמכות על טענות בעלמא לגבי היעילות והאמינות של אנרגיה ירוקה ותקווה שהטכנולוגיה תתפתח במהירות - היא התפתחה אבל לא במהירות שקיוו.
כאמור זו מושפע בין השאר מכמות התקציב שנקדיש לתחום. אבל ברור שהיה צריך לעשות את המעבר באופן הדרגתי.
מה המחיר של חיי קשיש שקופא למוות? או ילד רעב כי עלויות הפקת המזון, שינועו ועלויות חימום לא השאירו כסף להוריו? או מדינת עולם שלישי שתשאר עולם שלישי כי האנרגיה יקרה יותר?
מה המחיר של קשיש שמת ממכת חום? או ילד רעב כי השינוי בתפוצת החרקים השמיד את השדה של ההורים שלו? או מדינת עולם שלישי שסובלת משיטפונות? כל המחקרים בתחום אומרים שהעלות בחיי אנשים ובכסף של שינויי האקלים תהיה חסרת תקדים. ברור שיש עלות למעבר לאנרגיה ירוקה אבל מה העלות של אי ביצוע המעבר?

אתה יודע לצטט מה המחיר החיצוני שכרוך בהפקת אנרגיות מאובנים אבל אני חוזר ואומר שיש מחיר סמוי לאנרגיה ירוקה שהוא לרוב מושתק - בטח על ידי הדיוטות - לא רק הפגיעה בנשרים, או בחי וצומח שמסיטים נהר להפקת אנרגיה, או ייצור פאנל סולרי , או שטחי הענק להצבתם ואל מול זה להגיד אוי גזי החממה, זה לא דיון רציני והפופוליזם הזה משתלט גם על בתי המחוקקים.
כפי שאמרתי יש עלות למעבר. אבל להגיד "אוי גזי החממה" גורם לי להרגיש שאתה לא מבין עד כמה ההתחממות הגלובלית היא משבר יוצא דופן שהולך לפגוע בחיים של כולנו.

עם כל הכבוד לתחושה של ההדיוטות התחום יש תמימות דעים בקרב המדענים שאנחנו עומדים בפני מצב חירום שדורש פעולה מיידית.
@משה אם הבנתי נכון,
@McMurphy טוען שהפרוגרסיבים דוהרים לכיוון אנרגיה ירוקה גם במחיר של ייקור כל שרשראות הייצור והאספקה, בלי להעריך מה הנזק שיגרם כתוצאה מהייקור הנ״ל.
מציבים יעדים שאפתניים כאשר במציאות הנוכחית ההתקדמות מפגרת ליעדים, ואז יעשו הכל כדי לעמוד ביעדים.
מקבל, כתועלתן אני חושב שזו כנראה החלטה טובה.

יש שטוענים שזה למעשה סוג של עבודה בעיניים https://mida.org.il/2020/04/30/ביקורת-סרט-מייקל-מור-מטיל-פצצת-אטום-בלב/
הבעיה היא שעל סמך העבודה בעינים הזו קובעים יעדים בשטח, שהם לגמרי לא מציאותיים.
לא ראיתי (הוספתי לרשימת צפייה) אבל ממה שאני מכיר יש תמימות דעים שאנחנו צריכים להחליף את מקורות האנרגיה שלנו בהקדם.

אני קורא את מה שכתבתי ומודע היטב לכמה אפוקליפטי זה נשמע. אבל אקולוגיה היא מארג עדיין. שינוי של כמה מעלות, שינוי קל בכמויות הגשמים או בחומציות האוקיינוסים יכולים לגרום לשינויים מרחיקי לכת בחיים בכדור הארץ.
 
עם כל הכבוד לתחושה של ההדיוטות התחום יש תמימות דעים בקרב המדענים שאנחנו עומדים בפני מצב חירום שדורש פעולה מיידית.
ראיתי (הוספתי לרשימת צפייה) אבל ממה שאני מכיר יש תמימות דעים שאנחנו צריכים להחליף את מקורות האנרגיה שלנו בהקדם.
תמימות דעים כזו?

אני חושש שלפעמים בנושא הזה, קולות אחרים מושתקים בגסות וכל דעה נגדית מוגחכת לחלוטין ואז יש תמימות דעים

אבל חטפתי מספיק את השרשור הנוכחי.
 
נושאים דומים
פותח הנושא כותרת פורום תגובות תאריך
A לגבי השפעת מטח בקרנות חוץ שוק ההון 6
ד השפעת מכירת פסגות על פסגות טרייד שוק ההון 3
ב השפעת המלחמה על הריבית של פיקדונות דולריים בבנקים צרכנות פיננסית 5
Y השפעת מט״ח על קרן אירית מחקה מדד שנסחרת בשקלים שוק ההון 0
א השפעת מות ההפיכה המשפטית על שווקים בישראל פוליטיקה, אקטואליה, דת-מדינה ושאר מרעין בישין 499
Y השפעת מט״ח על קרנות הנסחרות בשקלים שוק ההון 265
דו דו השפעת דיבידנד על שערי קניה ומכירה בחישובי דף עזר 1325 מיסים 1
I השפעת קריסת SVB על הכלכלה הישראלית שוק ההון 19
הטירונית אג"ח ממשלתי 5116181 MTF מחקה תל גוב-כללי - השפעת הארועים הפוליטיים על הקרן שוק ההון 22
Y השפעת הרפורמה המשפטית על שוק ההון בישראל שוק ההון 429
C ״השפעת המיסוי הריאלי אל מול הנומינלי חזקה יותר בטווח הקצר״ שוק ההון 3
ב השפעת הלוואה קודמת על פרופיל לווה למשכנתא נדל"ן 6
S השפעת האינפלציה והעלאת הריבית על מגזר ההייטק פוליטיקה, אקטואליה, דת-מדינה ושאר מרעין בישין 9
ש השפעת מעבר בנק על דירוג האשראי צרכנות פיננסית 0
A השפעת הריבית העולה והאינפלציה על מחירי הנדל״ן נדל"ן 109
E השפעת הירידות בבורסה על היום-יום ומצב הרוח שוק ההון 63
D מניות דואליות - השפעת מחיר המניה והבדלים בימי מסחר שוק ההון 1
L השפעת הוצאות על פרישה מוקדמת פרישה מוקדמת והחיים שאחריה 3
א השפעת מט"ח על נייר 1159235 שוק ההון 2
ס השפעת עלייה קלה בריבית הפריים נדל"ן 33
N השפעת שער הדולר על קרן שקלית שוק ההון 34
ר ילדים במהלך התואר - השפעת הורות על התפתחות אישית התפתחות אישית 14
E השפעת שער הדולר על שער הפאונד אוף טופיק 2
E השפעת מט"ח על תיק ההשקעות שוק ההון 1
לא חשוב שמות השפעת תופעת הפרישה המוקדמת על המשק הישראלי פרישה מוקדמת והחיים שאחריה 42
B השפעת שינוי שער הדולר על מניות זרות לא דואליות שוק ההון 5
E השפעת ג'ו ביידן על המדדים שוק ההון 3
M השפעת קבלת מענקי CARES act על דילול בעלי המניות? שוק ההון 1
נ השפעת המגפה בעולם על דור הY והZ, דעתכם בנושא? אוף טופיק 47
G השפעת הגישה של טראמפ על השוק אוף טופיק 29
ה השפעת הקורונה על נדלן - דיון תיאורטי נדל"ן 363
ר השפעת דמי ניהול על מחיר קרן סל שוק ההון 14
O השפעת מכירת בית השקעות על תנאים קיימים שוק ההון 2
P השפעת "הכנסות פטורות" על חישוב סך ה"הכנסה" צרכנות פיננסית 20
A השפעת קרבה לבית ספר על איכות חיים ושווי הנכס נדל"ן 9
מוריארטי השפעת היפראינפלציה על מיסוי ניירות נקובים בדולר מיסים 14
Yos השפעת ירידה במס רווח הון על שינוי הקרנות שוק ההון 8
P השפעת ירידות בשוק ההון על נדל"ן רגיל/להשקעה? נדל"ן 32
כ השפעת תשלום ריבית (קופון) על מחיר וגרף של אג"ח שוק ההון 4
א השפעת פ"מ על זוגיות פרישה מוקדמת והחיים שאחריה 25
ש השפעת עליית ריבית על תיק לטווח יחסית קצר שוק ההון 2
painblanc השפעת הברקזיט על ETF'S שבסיסן באירלנד ונסחרות בלונדון שוק ההון 1
H השפעת דמי הניהול על החיסכון הפנסיוני צרכנות פיננסית 3
ז השפעת שינויי שערי מטבע חוץ על רווחי\הפסדי הון מיסים 144
yossik השפעת הריבית במשק (עולה או יורדת) על תשואות מניות דיבידנד שוק ההון 9
A השפעת דמי הניהול על ביצועי תעודות סל וקרנות מחקות שוק ההון 3
ד פיצוי על הפסקת חוזה שכירות - מלחמת חרבות ברזל מיסים 0
TalYaro1 חישוב והשוואת ריביות משכנתא בזמן מלחמת חרבות ברזל. נדל"ן 1
Shnizelia מלחמת "שמחת תורה" עם פוטנציאל למלחמת לבנון ה-3 פוליטיקה, אקטואליה, דת-מדינה ושאר מרעין בישין 4017
S שאלה בעקבות מלחמת הסחר בין ארה"ב-סין שוק ההון 49

נושאים דומים

Back
למעלה