• התכנים בפורום אינם מהווים ייעוץ מקצועי מכל סוג, לרבות ייעוץ השקעות המתחשב בצרכיו המיוחדים של כל אדם.
    השימוש בפורום כפוף לתנאי השימוש. עצם השימוש בפורום מהווה הסכמה מלאה לתנאים אלה.

גודל התיק - איך משפיע על הקצאת הנכסים?

yik - financial planner

משתמש בכיר
הצטרף ב
17/2/15
הודעות
2,232
דירוג
2,100
הי חברים,
אם לזקק את השאלה שלי אז כך:
- האם גודל התיק אבסולוטית אמור להשפיע על החלוקה בין נכסי הסיכון בתיק לנכסים הבטוחים?
- האם ככל שהתיק גדל אבסולוטית נכון יותר דווקא להגדיל את החלק המסוכן או להפך להקטין אותו?

וקצת יותר בפירוט:
אני ואשתי כבני 40, עובדי הייטק, סולידיים מאז ומתמיד, ונמצאים במצב שמאפשר לנו לפרוש פרישה מוקדמת.
כרגע ממשיכים לעבוד וחוסכים כ 50% מההכנסות. ללא חובות.
משקיעים בשוק ההון מאז 2009...בעלי ידע וניסיון ויכולת לספוג תנודתיות גבוהה בתיק....

ההתלבטות היא כזאת:
- מצד אחד יש לנו - אופק השקעה ארוך - 20,30,40 שנה ואף לנצח(ירושה לילדים), מספיק כריות ביטחון שלא נצטרך למשוך את הכסף לפני הזמן וכן יכולות לעמוד בתנודתיות בתיק (לאור ידע וניסיון שצברנו) , מה שמאפשר לנו להגדיל את אחוז נכסי הסיכון בתיק ולמקסם את התשואה שתתקבל.
- מצד שני - למה לסכן את ההון שלא לצורך? כבר ניצחנו את השיטה , אז למה לא לרדת מהרכבת? כלומר להקטין את אחוז המניות בתיק ככל שנתבגר\גודל התיק יגדל...(תשובה אחת שאני עונה לעצמי היא שאוכל לעזור לילדיי יותר בעתיד
אם אבחר באפשרות הראשונה)

הגישה שבחרנו היא בתיק 60% נכנסים בטוחים(אגח ממשלתי או שווה ערך) \ 40% נכסי סיכון(מדדי מניות בלבד), תיק שמוטה לתיק של (Larry Swedroe (Fat Tails portfolio למי שמכיר. בגדול התיק מכיל משקל גדול יותר למדדי מניות בעלי שווי שוק קטן, מדדי Value, Emerging Market דבר שמאפשר להשיג את אותה תשואה (לפחות לפי ניסיון העבר והמחקר) אבל עם אחוז מניות קטן יותר ולכן עם פחות תנודתיות.
השאלה מה האסטרטגיה מכאן והלאה? אשמח לדעתכם.
תודה
 
יש אנשים (כולל @Yevgeny לדעתי) שנוקטים בגישה של לאגור מספיק מזומן (או נכס מספיק דומה לו) כך שיספיק למספר שנות מחיה, ואת השאר להקצות לנכסים בסיכון כגון מניות. באופן זה אחוז ההקצאה למניות אכן משתנה באופן דרסטי כפונק' של גדול התיק.
באופן זה - אם הגעת למצב שבו אתה מסתמך על התיק למחיה, אתה מושך מהפלח המנייתי אם הוא צומח, ומושך מהמזומן אם החלק המנייתי יורד. כל זה בהנחה (על בסיס מידע היסטורי) שמניות יורדות ברצף לא יותר ממספר בודד של שנים.
 
מצד אחד יש לנו - אופק השקעה ארוך - 20,30,40 שנה ואף לנצח(ירושה לילדים)
לדעתי זה המפתח. במקום להגדיר אופק השקעה אחד ומטרה אחת לכל התיק, אפשר לחלק את הסכום לתתי-תיקים ולהתייחס לכל אחד בנפרד. כך למשל מתוך 5 מיליון ש"ח (זרקתי מספר...) תגדירו ש-2 מיליון הם "קרן הפרישה" שלכם, 1 מיליון זה כסף שתרצו להשתמש בו בעתיד הקרוב יחסית בשביל לעזור לילדים בכל מיני דברים, ו-2 מיליון נוספים זה כסף לטווח מאוד מאוד ארוך (ירושה?). לכל פלח כזה ניתן כעת להגדיר אסטרטגיית השקעה שונה בהתאם למטרות השונות.
 
הגישה שלי היא מאוד פשוטה.
אני מפנה את כל החסכונות השוטפים שלי למניות דיבידנד בכוונה שהדיבידנדים יספקו לי את המשכורת שאני צריך בשביל לחיות בלי למכור מניות לעולם.
 
הגישה שלי היא מאוד פשוטה.
אני מפנה את כל החסכונות השוטפים שלי למניות דיבידנד בכוונה שהדיבידנדים יספקו לי את המשכורת שאני צריך בשביל לחיות בלי למכור מניות לעולם.
האם לפי גישתך ETF דיוידנטים כמו אריסטוקרט אירופה או אריסטוקרט ארהב או עולמי עונות על הצרכים של משקיע דיוידנטים פסיבי ? במקום לנתח חברות יש ETF שמתמחות בדיוידנטים . לפי תיאור הקרנות הן משקיעות בחברות שמחלקות דיוידנטים מעל 10 שנים.
לא מחזיק לא ממליץ ולא מייעץ
 
הי חברים,
אם לזקק את השאלה שלי אז כך:
- האם גודל התיק אבסולוטית אמור להשפיע על החלוקה בין נכסי הסיכון בתיק לנכסים הבטוחים?
- האם ככל שהתיק גדל אבסולוטית נכון יותר דווקא להגדיל את החלק המסוכן או להפך להקטין אותו?

וקצת יותר בפירוט:
אני ואשתי כבני 40, עובדי הייטק, סולידיים מאז ומתמיד, ונמצאים במצב שמאפשר לנו לפרוש פרישה מוקדמת.
כרגע ממשיכים לעבוד וחוסכים כ 50% מההכנסות. ללא חובות.
משקיעים בשוק ההון מאז 2009...בעלי ידע וניסיון ויכולת לספוג תנודתיות גבוהה בתיק....

ההתלבטות היא כזאת:
- מצד אחד יש לנו - אופק השקעה ארוך - 20,30,40 שנה ואף לנצח(ירושה לילדים), מספיק כריות ביטחון שלא נצטרך למשוך את הכסף לפני הזמן וכן יכולות לעמוד בתנודתיות בתיק (לאור ידע וניסיון שצברנו) , מה שמאפשר לנו להגדיל את אחוז נכסי הסיכון בתיק ולמקסם את התשואה שתתקבל.
- מצד שני - למה לסכן את ההון שלא לצורך? כבר ניצחנו את השיטה , אז למה לא לרדת מהרכבת? כלומר להקטין את אחוז המניות בתיק ככל שנתבגר\גודל התיק יגדל...(תשובה אחת שאני עונה לעצמי היא שאוכל לעזור לילדיי יותר בעתיד
אם אבחר באפשרות הראשונה)

הגישה שבחרנו היא בתיק 60% נכנסים בטוחים(אגח ממשלתי או שווה ערך) \ 40% נכסי סיכון(מדדי מניות בלבד), תיק שמוטה לתיק של (Larry Swedroe (Fat Tails portfolio למי שמכיר. בגדול התיק מכיל משקל גדול יותר למדדי מניות בעלי שווי שוק קטן, מדדי Value, Emerging Market דבר שמאפשר להשיג את אותה תשואה (לפחות לפי ניסיון העבר והמחקר) אבל עם אחוז מניות קטן יותר ולכן עם פחות תנודתיות.
השאלה מה האסטרטגיה מכאן והלאה? אשמח לדעתכם.
תודה
לגישתי, רמת הסיכון של התיק נקבעת בצורה דמויית פרבולה.
עכשיו כשאני בונה את התיק ורק בתחילת הדרך, החלקים עתירי-התשואה מקבלים משקל גדול יותר. זה כיוון שזמן בשוק הוא הפקטור המשמעותי ביותר כדי להינות מהתשואה מנכסים תנודתיים שכאלה, ומקור ההכנסה שלי הוא לא התיק כך שכסף נכנס אליו - לא יוצא.
ככל שהזמן יעבור, התיק יצבור גם את הנכסים הדפנסייבים יותר. הוא יצבור אותם עד שהתיק יגיע לגודל הנחוץ, באלוקציה הרצויה. בשלב זה, הוא אמור להיות Self-Sustainable.
אבל, אם הוא כבר Self-Sustainable במצב הזה, כל תוספת של כסף לתיק מאפשרת לו להיות אגרסיבי יותר בסיכון זהה עבורי (סיכון ליכולת הפרישה שלי, לא כמונח המקובל של תנודתיות). אז ככל שהתיק יגדל מעבר לקו הזה, הוא יחזור להיות מוטה לכיוון הנכסים האגרסיביים יותר.
 
האם לפי גישתך ETF דיוידנטים כמו אריסטוקרט אירופה או אריסטוקרט ארהב או עולמי עונות על הצרכים של משקיע דיוידנטים פסיבי ?
לעניות דעתי התשובה היא חד משמעית לא והחזקה ב-ETF כזה זה הרע מבין שני העולמות.
מצד אחד אין לך את החשיפה הרחבה של כל השוק כמו שתקבל בניירות כמו VT ומצד שני אין לך את הביטחון שהדיבידנד יגדל שזו הנקודה המרכזית והחשובה ביותר בהשקעה במניות דיבידנד.
אתה יכול לקרוא עוד על הנקודה הזו כאן.

במקום לנתח חברות יש ETF שמתמחות בדיוידנטים .
אני אישית לא מנתח חברות אלא מסנן חברות לפי קריטריונים שבחרתי לעצמי כגון רצף שנים מינימלי של הגדלות דיבידנד, רווחים גדלים וחובות נמוכים.
 
האם לפי גישתך ETF דיוידנטים כמו אריסטוקרט אירופה או אריסטוקרט ארהב או עולמי עונות על הצרכים של משקיע דיוידנטים פסיבי
מר דעת אינו משקיע דיבידנדים רגיל, הוא המציא לעצמו הגדרה של מה זה מניות דיבידנדים וכל השאר אינם מניות דיבידנדים מבחינתו.
במקום לנתח חברות יש ETF שמתמחות בדיוידנטים . לפי תיאור הקרנות הן משקיעות בחברות שמחלקות דיוידנטים מעל 10 שנים.
אכן פיתרון מומלץ למי שרוצה תשואת דיבידנד גבוהה יותר וגם (אולי) תשואת דיבידנד יציבה יותר.
 
חברים באו לא נזבל עוד שרשור עם נושא של מניות דיבידנד ונתרכז בשאלה של פות"ש.

בתור זוג הייטקיסטים יחסית סולידיים, חשבתי רבות על הנושא הזה. ומבחינתי הגעתי למסקנה הזאת: ברגע שהחלק הפחות תנודתי יעבור את הסף של 10 שנות מחייה, אתחיל להגדיל את החלק המנייתי כי יש לי יכולת לספוג ירידות (למזלי אני בשוק מ2007). התיק שלי כעת מכיל 60% מניות.
 
נערך לאחרונה ב:
- האם גודל התיק אבסולוטית אמור להשפיע על החלוקה בין נכסי הסיכון בתיק לנכסים הבטוחים?
- האם ככל שהתיק גדל אבסולוטית נכון יותר דווקא להגדיל את החלק המסוכן או להפך להקטין אותו?
אתה מדבר על שינוי אחוזי חלוקה של התיק.
האם האחוזים שקבעתם בעבר עדיין מתאימים לכם?
יש מי שמציע לחלק את התיק לכמה תיקים קטנים (עדיין לנהל באותו חשבון?) - החלטה אישית, כי אז בכל פעם שמעיפים מבט בתיק צריך להתחיל לחלק בין התיקים השונים.
יש מי שמציע להתייחס להכל כתיק אחד (גם לפנסיה, קרנות השתלמות/קופות גמל)...
 
חברים באו לא נזבל עוד שרשור עם נושא של מניות דיבידנד ונתרכז בשאלה של פות"ש.
מבחינתי זו תשובה אפשרית לשאלה שלו.
הקצאת הון למניות דיבידנד יכולה להיות אלטרנטיבה שהוא ירצה להשתמש בה (או שלא) כך שזה לא "זיבול" וכן נוגע לשאלה של פותח השרשור.
 
מבחינתי זו תשובה אפשרית לשאלה שלו.
הקצאת הון למניות דיבידנד יכולה להיות אלטרנטיבה שהוא ירצה להשתמש בה (או שלא) כך שזה לא "זיבול" וכן נוגע לשאלה של פותח השרשור.
סבבה, אתה מנסה בכח להפיץ את המשנה שלך. אז אתן כקונטרה מאמר מצויין של אדם בבלוג שלו http://www.hofeshcalcali.com/no-more-dgi/
 
אני חושב שהתשובה לשאלות שלך היא פשוטה ומסובכת גם יחד.
פשוטה כי ברור שכן. בוא ניקח את זה לקיצון, אם מחר בבוקר הייתי נותן לך 4 מליארד דולר, הייתה לך בעיה אם 99% מזה יושקע במניות?
ברור שלא, אני מנחש ש 40 מליון דולר שהיית שומר במזומן היה מספיק מעל ומעבר לכל צרכי המחייה שלך, ילדך וכנראה גם נכדיך.

מתי השאלה הופכת מפשוטה למסובכת? כשצריך לקבוע עבור כל שווי תיק כמה מקצים לאפיק עתיר סיכון. ברור ששווי התיק והאחוז המוקצה לאפיק מסוכן דינאמיים ואישיים מאוד, תוסיף לזה פרמטרים של עלות אלטרנטיבית, רמת ריבית משתנה, אינפלציה וכו' וזה אפילו יותר מורכב.

אני חושב שאלו שאלות שרק זוגתך ואתה יכולים לענות עליהן...
 
ברגע שהחלק הפחות תנודתי יעבור את הסף של 10 שנות מחייה, אתחיל להגדיל את החלק המנייתי כי יש לי יכולת לספוג ירידות (למזלי אני בשוק מ2007). התיק שלי כעת מכיל 60% מניות.
גם אני חשבתי על הפתרון הזה לגבי הדילמה בנוגע לאלוקציית הנכסים. אצלנו החלק האגחי הוא במוצר השקעה ייחודי בצרפת שמושקע באגחים ומוניטרי , בנוסף הקרן מבוטחת. במוצר הזה לבדו יש כבר לפחות 15 שנות מחייה ועוד בערך 15 שנות מחייה במניות, אז חשבנו לנתב את כל ההשקעות העתידיות למניות ולחסוך מעצמנו את האיזונים והעלויות שכרוכות בהן. כרגע התיק בערך 50%/50% אבל יש כיוון מחשבתי ללכת על הפתרון של איליה. אנחנו גם ככה לא מתכננים להפסיק לעבוד בזמן הקרוב. ברגע שנתחיל לחיות מהתיק ולהתחיל משיכות אז יהיה כדאי אולי לעבוד על איזונים לפי % קשיחים של הקצאת נכסים.
עדיין מתלבטים לגבי הענין .יותר נכון זה אני שמתלבט למען שלום בית ...אחרת הייתי עושה את זה מזמן :)
 
נערך לאחרונה ב:
בשמחה!
תרגיש חופשי להקפיד לעשות זאת בכל פעם שאשני מזכיר מניות דיבידנד.
לא נראה לי שאספיק להגיב כל פעם שאתה מזכיר את השיטה שלך :lol:
 
הייתי בונה בשבילנו בוט שיעשה את זה, אבל דורין בטח תעיף אותי מפה על טיל.
 

פתחו חשבון למסחר עצמאי

פסגות טרייד

ישראל: 0.06% מעסקה (מינימום ₪2 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה)
דמי ניהול: ללא דמי ניהול
מינימום: ₪10,000
פתיחת חשבון

מיטב טרייד

ישראל: 0.08% מעסקה (מינימום ₪4.65 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה או $5 ב-IBKR)
דמי ניהול: פטור לשנתיים, אח״כ ₪15
מינימום: ₪5,000
פתיחת חשבון

אקסלנס טרייד

ישראל: 0.07% מעסקה (מינימום ₪3 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה או $5 ב-IBKR)
דמי ניהול: פטור לשלוש שנים, אח״כ ₪15
מינימום: ₪10,000
פתיחת חשבון
פסגות טרייד
מינימום לפתיחת חשבון: ₪10,000
ישראל: 0.06% מעסקה (מינימום ₪2 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה)
דמי ניהול: ללא דמי ניהול
פתיחת חשבון
מיטב טרייד
מינימום לפתיחת חשבון: ₪5,000
ישראל: 0.08% מעסקה (מינימום ₪4.65 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה או $5 ב-IBKR)
דמי ניהול: פטור לשנתיים, אח״כ ₪15
פתיחת חשבון
אקסלנס טרייד
מינימום לפתיחת חשבון: ₪10,000
ישראל: 0.07% מעסקה (מינימום ₪3 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה או $5 ב-IBKR)
דמי ניהול: פטור לשלוש שנים, אח״כ ₪15
פתיחת חשבון
גילוי נאות: האתר מקבל תגמול בגין פתיחת חשבון דרך הקישורים. אין באמור משום ייעוץ השקעות או שיווק השקעות.
לחלק את התיק לכמה תיקים קטנים
אני עושה את שניהם:
  1. בחשבון החייב שלי אני מחזיק נכסים לטווח הקצר (5+) וחלק מהתיק הבינוני-ארוך (15+).
  2. יתרת התיק הבינוני-ארוך, נמצאת בקרן השתלמות.
  3. בנוסף אני מחזיק תיק לעומק הפרישה, שמחולק בין קרן פנסיה ישראלית וחשבון Roth IRA.
 
נושאים דומים
פותח הנושא כותרת פורום תגובות תאריך
H בחירת גודל דירה להשקעה נדל"ן 17
N איזה גודל דירה להשקעה לקנות-מחיר למשתכן נדל"ן 4
S החל מאיזה גודל תיק השקעות בנק הפועלים נותן תנאים דומים לבתי השקעות ? צרכנות פיננסית 36
ס קרנות סל: גודל הקרן, עירוב מט"ח מסוג שונה, ודמי ניהול שוק ההון 8
ז גודל הפקדות שוק ההון 2
Michel הגבלת סכום קצבת פנסיה כדי להשפיע על גודל הכנסה לצורך חישוב תשלומי ביטוח לאומי פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 7
I חישוב גודל דירה להתחדשות עירונית נדל"ן 5
L בחירת גודל רכב - בטיחות מול נוחות מציאת חניה ועלות מינימליזם, חסכנות ואנטי-צרכנות 48
Y התלבטות בין ETF טורקיים לפי גודל, מיסוי, צורת עקיבה, סוג הבורסה שוק ההון 5
1337justme גודל מסכות כירוגיות אוף טופיק 5
G גודל דירה שלא רשומה בטאבו נדל"ן 24
C התייעצות לגבי החלטה סופית על דירת מחיר למשתכן להשקעה + גודל משכנתא נדל"ן 23
Yos ביטוח מנהלים - גודל ההפקדה המומלץ בגישת פרישה מוקדמת פרישה מוקדמת והחיים שאחריה 7
A גודל קופה או תשואה ודמי ניהול שוק ההון 22
G גודל תיק ההשקעה ביחס להון הזמין- שאלה שוק ההון 4
adamshalev אופציה חינמית לגידור נפילה בכל גודל בשוק ההון שוק ההון 55
M איפה אפשר לברר במדויק את גודל השוק האמריקאי בהשוואה לשאר? שוק ההון 7
דור דורים השקעה פסיבית - בכל סדר גודל? שוק ההון 7
N התייעצות :בחירת גודל דירה להשקעה במחיר למשתכן נדל"ן 26
ע במידה ותתחולל במדינה עכשיו קטסטרופה בסדר גודל עצום, מה קורה לתיק השקעות שלי? שוק ההון 33
סול תות עץ לא גודל על העצים פרישה מוקדמת והחיים שאחריה 14
T איך מחשבים גודל שוק של מדינה? מינימליזם, חסכנות ואנטי-צרכנות 1
Koby Paris ETF אגח אירופה חשיבות גודל הנכסים שוק ההון 2
Y קרן מחקה - מה אתם מעדיפים? דמי ניהול או גודל? שוק ההון 2
ל דרישה של הברוקר הישראלי לסגור את התיק עקב מעבר לחו"ל ברוקרים ופלטפורמות מסחר 4
ר האם למכור כעת את התיק ולקנות מחדש? לצורך מס שוק ההון 19
מ התיק של האמיץ שוק ההון 42
S התלבטות לגבי השקעה ביורו בפלח הסולידי של התיק שוק ההון 0
sharon החלק הסולידי של התיק לא מסתדר לי מול האינפלציה האישית שלי שוק ההון 9
guesto מה עשה התיק שלכם בשנת 2025? שוק ההון 76
F בנייה מחודשת של החלק הסולידי של התיק עקב פירעון של פיקדון בנקאי שוק ההון 8
ר פירוט התיק שלי בהשקעות, בת 26, האם יש משהו שכדאי לשנות מבחינת הפיזור ? שוק ההון 103
ב התיק של טריגו - הארי בראון גלובאלי (ולא רק אמריקאי) שוק ההון 25
V גובה התיק אינו תואם ביחד עם "שינוי מעלות" שוק ההון 7
D אני חדש לפורום - איפה אני יכול למצוא ניתוח של הרכבי תיק שונים כדי להרכיב את התיק הנכון עבורי? דיוני עומק על פוסטים מהבלוג 17
guesto מה עשה התיק שלכם בשנת 2024? שוק ההון 36
NeonDrift התיק של NeonDrift, שאלות ומבט לעתיד שוק ההון 15
ח התיק של חיפאי (שאינו באמת חיפאי יותר) שוק ההון 0
2 IB - Interactive Brokers - מה קורה עם התיק במקרה של פטירה / מוות (חלילה)? ברוקרים ופלטפורמות מסחר 1
2 IB - מה קורה עם התיק במקרה של (חלילה) פטירה / מוות? ברוקרים ופלטפורמות מסחר 7
ה התיק של המצבר שוק ההון 14
P שאלה לגבי התיק השקעות שוק ההון 1
א שינוי בהרכב התיק שוק ההון 68
? תעזרו לי להבין איך לבחור מדד - עברתי לאיטליה וקונה את התיק מחדש פה שוק ההון 18
ס התיק של סולידי אופנסיבי שוק ההון 12
מ שוקל העברת תיק השקעות לIB, העברה של קרנות שקליות ותהיות לגבי התיק שוק ההון 7
S התיק שלנו שוק ההון 7
א קלאסיקה זולה - התיק שלי שוק ההון 5
V התיק של VINCENT שוק ההון 4
guesto מה עשה התיק שלכם בשנת 2023? שוק ההון 25

נושאים דומים

Back
למעלה