• חשבון מסחר באקסלנס טרייד : סנט למניה במסחר בארה"ב (מינימום $5 לעסקה), פטור מדמי טיפול לשנתיים, קורס במתנה ובונוס 100 ש"ח למצטרפים חדשים. להצטרפות דיגיטלית לחצו כאן .

בשלב החסכון, רוצה לפרוש בחו"ל

alon700

משתמש רגיל
הצטרף ב
15/4/15
הודעות
236
דירוג
114
מצאתי את הבלוג המדהים הזה לאחרונה ואני נהנה מאוד מהקריאה בתוכן האלטרנטיבי. לא מסכים עם חלק מהדברים אבל מחלק מאוד מוצא תועלת ובכלל זה טוב לשמוע רעיונות חדשים ולא קונבנציונאלים ולפתוח את הראש.
לגביי, למעשה גיליתי שאני מבצע את חלק החסכון כבר בהרבה מובנים ואני אתמקד בזה בפוסט.
אני עובד במשרה מלאה מתגמלת (לא רק פיננסית) והשכר נטו הממוצע לחודש שלי כולל בונוסים ואופציות מגיע לכ 21,000 נטו בחודש.
מילאתי באקסולידית חודש ממוצע ויצא לי 4600 ש"ח הוצאות חיוניות ועוד כ-4200 ש"ח מותרויות שחלק גדול מהן נובע מאורח חיי הבלייני שנוטה לאכול ולבלות בחוץ ולא תמיד במקומות הכי זולים, חופשות בחו"ל, גם מחזיק ברכב מעט יוקרתי. אני מניח שבטח פספסתי משהו, כמו קניה של מוצר צריכה פעם בכמה שנים אז בשביל ההנחה כנראה אני מוציא משהו כמו 10,000 ש"ח בחודש. זה משאיר לי חסכון של כ 11,000 ש"ח נטו בחודש. פרט לכך ולא כלול בחישוב יש לי פנסיה שצבורים בה כ 300,000 ש"ח (בעבר בכל מקום עבודה שעזבתי משכתי את כל הפיצויים הפטורים ממס) ועוד כ 200,000 בקרן השתלמות.
אגב, המון הוצאות נחסכות ממני: אני גר ביחידת דיור פרטית אצל קרוב משפחה שהתשלום עליה כולל ארנונה, גז, כבלים ואינטרנט מהיר. המעביד שלי משלם את כל חשבון הסלולאר שלי כולל גלישה גם בחו"ל. המעביד שלי גם דואג למזון בכל שעות העבודה (יש מס שולי רק על ארוחת צהריים שכבר חישבתי בשכר נטו) וכך בתיאוריה אני צריך לעשות סופר רק בשישבת (מה שאני לא ממש עושה ואוכל בחוץ בד"כ)
יש לי בנוסף חסכון של כ2 מליון ש"ח. רובו במשך השנים היה ועדיין קבור בבטון שהיום זה קרן כספית עם ריבית אפסית ורק עם סכום של כ 400-600 אלף אני "משחק" בבורסה. עד 2009 לא התקרבתי לבורסה ומאז השעתי בקטנה ואט אט הרחבתי, לא היו לי הצלחות רבות ולא נפילות סה"כ עשיתי כ- 3-4% תשואה בשנה על השקעה אקטיבית (כעת עושה מעבר לפסיבי) וזה נמוך יחסית לתשואות המדדים מאז 2009.

עוד נתון חשוב, המטרה שלי היא לא לפרוש בארץ. כי למה לפרוש במדינה שהיא יקרה למחיה? בהנתן שאני עדיין ארצה להנות מהמותרות שלי למה שלא אגור במקום שדמי השכירות בו נמוכים פי 3 (באותה רמת איכות) והמזון, הרכב והבילויים פי 2 ? יש לי עוד סיבה אישית שלא אפרט אותה כאן. על כן למעשה החסכון שלי יכול להספיק להרבה יותר במדינה עם עלויות כאלה.
לדוגמה השוואה בין בוקרשט לת"א (אני לא מתכנן על פרישה בבוקרשט, זה לצורך דוגמה, יש עוד עשרות ערים שיכולות להעניק רמת חיים גבוהה בחצי מחיר או פחות)
http://www.expatistan.com/cost-of-living/comparison/tel-aviv/bucharest?

לכאורה על פי תחשיבי אקסולידית והצעות בלוג הסולידית לא אמורה להיות לי בעיה לפרוש אפילו כעת אבל 2 דברים מונעים ממני זאת:

1. התשואה על תיק ההשקעות לא מובטחת ולמרות שלאורך שנים המדדים עולים והשקעה פסיבית במדדים אמורה לספק את הסחורה, משבר כמו ב 2008 צפוי שוב רק לא ידוע מתי ובאיזה היקף. היום המדדים בשיא ולהכנס כעת עם כל הסכום שלי של 2 מליון לא נראה לי חכם במיוחד ומאוד לא זהיר. אם אני ממשיך להשקיע את ה500,000 בלבד, בהנחה שאני אשפר את התשואה שלי ל 5% בשנה, הסכום של 25,000 ש"ח בשנה לא מספיק גם למדינה עם עלויות פחותות.

2. אני ממש לא סובל בעבודתי, החיים לא שחור לבן, אני לא עבד של 8-17 ומעבר לזה שאני יכול לעבוד בשעות גמישות ונמדד על פי הצלחה ולא על פי הכרטיס שאני מעביר, אני גם נהנה מחלק מעבודתי (כמובן לא מהכל). בנוסף למה לעזוב עבודה עם שכר נטו של 21,000 ש"ח? (ועוד כ 700-1000 ש"ח בחודש על חסכון מהוצ' מזון וסלולאר שהעבודה מממנת) שמאפשרת להגדיל את החסכון כאשר במקביל בזמני הפנוי אני יכול לעשות חלק מאותם דברים שתכננתי בפרישה שלי? (אמנם בישראל ואמנם לא את כולם).

ועוד דבר, אני רואה את עצמי כבר כעת עצמאי כלכלית אבל לא במובן של הכנסה פאסיבית ללא תלות במעביד אלא במובן שאני יכול לבחור את העבודה שלי שתהיה נוחה ומתאימה לאורח חיי. היו לי הביצים לסרב להצעת שכר נדיבה ממעבידי הנוכחי בידיעה שאין לי אלטרנטיבה מיידית. המעביד חזר אלי אחרי כשבוע עם הסכמה לשכר הראשוני שביקשתי. אני מניח שאם הייתה לי משכנתא או חוב הייתי מסכים להצעה הראשונה.

הצעות, הערות, הארות וגם כמובן ביקורות יתקבלו בברכה.
 
נערך לאחרונה ב:
בן כמה אתה אלון ?
והאם אתה רווק או מתכוון להקים משפחה ?
 
הסיפור שלך מעניין אבל אני לא כ"כ מבין מה אתה רוצה/מצפה לשמוע... נראה שיש לך עבודה מעניינת ומתגמלת ואתה שמח בחלקך. הלוואי על כולם... אבל בנוגע לנקודות שהעלית:
1. ברור שאין תשואה מובטחת ואף אחד כאן לא ימליץ לך להכניס לשוק ההון סכום כסף עצום במכה.
2. אם אתה מבסוט מהמצב בעבודה למה לך לשנות אותו? מה זה משנה מה חושבת הסולידית, האופטימית, הסוליסטית או אני לצורך העניין? הרשה לי לצטט את שם ספרו של חתן פרס נובל בפיסיקה ריצ'ארד פיינמן: "מה איכפת לך מה חושבים אחרים?"...
(ספר מומלץ, דרך אגב)
 
בתור התחלה כדאי להמיר את רוב ההון שלך למטבע של המדינה אשר אליה אתה מתכוון להגר. אני לא רואה שום סיבה לקחת פוזיציה של השקל מול המטבע בו אתה עתיד לצרוך רוב חייך.
 
אלון,
נהנתי לקרוא את הפוסט שלך.
נראה כי אתה נמצא בסוג של כלוב זהב, יש על זה פוסט בבלוג של הסולידית, שווה לקרוא.
יתכן כי הפיתרון עבור הדילמות שלך הוא השקעה של ההון שלך בנכסים בחו״ל (במדינה בה אתה רוצה לפרוש), כך תוכל להגן באופן מסויים על ההון שלך ולחיות מרווחים של השכרה.

הפורום הזה מייצר חיבור בין אנשים שספק אם זה היה קורה במקום אחר, יש משהו אירוני בלקרוא פוסט כזה ומייד אחריו את הפוסט של ״מיואשת ולא יודעת...״.
בריאות והצלחה לכולם.
 
נשמע שאתה רווק בלי ילדים. קח בחשבון שאם אתה נשאר בארץ ומקים משפחה, ההוצאות הכוללות שלכם יעלו משמעותית.
לדעתי 2.5 מיליון שח בלי שום הכנסה אחרת זה לא מספיק למשפחה, בהנחה שמושכים לפי כלל ה-4% (ובהנחה שמנכים את מלוא ה-25% מס), נשארים עם כ-6250 שח בחודש. גבולי מינוס.
נכון שכעת אין לך משפחה, אבל לדעתי כדאי לך להמשיך להרוויח בקצב ולחסוך כמה שיותר (אתה יכול כנראה יותר טוב מ-50% חסכון) כדי לשמור על האפשרויות פתוחות.
אם אתה עובר לחו"ל למקום זול כרווק, הסכום שיש לך אמור להיות מספיק מעל ומעבר בשביל לחיות את החיים הטובים לפחות כמה עשורים. בזמן הזה, תלמד הרבה דברים שאתה לא יודע היום - כמו מה העלויות מחיה באמת, מה האפשרויות תעסוקה (מקומי, או מרוחק, בהנחה שאתה יכול לעבוד מרחוק אם תרצה) וכד'
 
זה ביחד עם הפוסט של ההיכרויות נשמע כאילו אתה בעיקר מחפש תפיחה על השכם :)
בתור אחד שנמצא יחסית במצב דומה מהרבה בחינות ומספרים, אני יכול להגיד לך שהתובנה שלי נכון להרגע היא שאתה בכל זאת חי פעם אחת בלבד. אל תקשיב לקולות שקוראים לך להגדיל את אחוז החסכון בשביל להשיג מטרה שאתה כנראה לא באמת רוצה. אתה לא נשמע כמו מישהו שבאמת רוצה לפרוש וזה בסדר. אני לא חושב שאם יהיה לך עוד חצי מיליון שקל בעוד 10 שנים או פחות חצי מיליון שקל יעשה אותך יותר או פחות מאושר. נשמע שאתה די נהנה מהחיים שלך כמו שהם, אז אני לא רואה סיבה להרגיש רגשות אשם ולהצדק.
 
אם אתה מבסוט מרמת חייך, החסכון שלך נשמע סביר בהחלט. תמשיך ככה.

קח בחשבון שלא לעולם חוסן בהייטק, כך שאציע לא לעלות בהוצאות מעבר ל 10K בחודש, כי יתכן שבעתיד המשכורת שלך תרד לזה בתקופות מסוימות.

בתחום ההשקעות, אני מציע לך להעביר התיק לניהול תיקים של בית השקעות גדול כמו אקסלנס או אלומות. גם הם יעשו לך 3-4% נקי בשנה. ותוכל לכוון אותם להשקעה בחו"ל כרצונך. אינני מציע לך לנהל התיק בעצמך מהסיבה הפשוטה שמין הסתם אין לך זמן לזה. אפילו לתיקים הפשוטים יחסית שמוצעים באתר.
 
ראשית, תודה על כל התגובות.
רווק, עוד לא יודע אם אני רוצה להקים משפחה אבל ממש לא שולל את זה. מחכה לבחורה הנכונה ;)
HHH, איזו אסטרגית השקעה תמליץ לי אם כך?
לא חשוב לי מה חושבים אחרים, אבל הרעיונות של הסולידית מעניינים. כמו כן אני לא מבסוט 100%, המצב אפור עם נטיה ללבן אמנם אבל תמיד שואפים רק ללבן.
לגבי המרת ההון למדינה/קנית נכסים שם. לגבי הון זה לא כדאי, מדובר במדינה/ות שהמטבע לא סופר יציב וזה חשוף להפסדים. אם כבר $ או EUR מה שחלקית אני עושה היום. לקנות דירה שם זה רעיון מעניין, דורש לא מעט עבודה אישית לחקור שוק, מיקום וכו' ולא לסמוך על איזשהו מתווך "הוגן".
כסף_כסף אני לא מחפש חיזוק חיובי, מנסה לשתף ולקבל תובנות של אחרים, הפרישה זה רעיון שעובר במוחי אבל נכון, לא כרגע, אני מניח שאני אחסוך עוד כמה שנים (ייתכן אפילו 10) ואז אעשה זאת. בוא נאמר שכמו שאיש3718 ציין אם תהייה לי אפשרות למשכורת של רק 10,000 נטו זה יזרז מחשבות פרישה.
לגבי ניהול תיק, דווקא יש לי מעט זמן, לא מסחר אקטיבי אבל כן תיק עצל צמוד מדדים שאני לא נוגע בו רוב הזמן לא אמור לקחת יותר מדי זמן לנהל.
 
@alon700 לגבי המרת כספים, כשיש לך מטבע של המדינה בה אתה חי אתה לא מפסיד כלום משינויי שע"ח (לכל היותר, אתה יכול להגיד שלא הרווחת מהימור מט"ח נגד המטבע שלך). אגב, מטבעות חלשים נותנים בדרך כלל ריבית גבוהה, כך שגם מבחינה זו אתה מוגן.
 
@alon700 לגבי המרת כספים, כשיש לך מטבע של המדינה בה אתה חי אתה לא מפסיד כלום משינויי שע"ח (לכל היותר, אתה יכול להגיד שלא הרווחת מהימור מט"ח נגד המטבע שלך). אגב, מטבעות חלשים נותנים בדרך כלל ריבית גבוהה, כך שגם מבחינה זו אתה מוגן.
מצד שני הוא לוקח את סיכון האינפלציה במטבע שבו הוא משקיע.
צריך לזכור כי האינפלציה לרוב גדולה יותר במדינות מתפתחות מאשר במדינות מפותחות.
 
גרהם, זה נכון אם עברתי לשם סופית, אבל כל עוד אני לא מתגורר שם ואני בשלב החסכון אזי פיחות בערך המטבע שלהם מה שקורה במדינות הללו לא מעט יגרום לי להקטנת החסכון במונחי המטבע שלהם.
 
מצד שני הוא לוקח את סיכון האינפלציה במטבע שבו הוא משקיע.
נכון. אבל הריבית במטבע אמורה לפצות על סיכון האינפלציה וחולשת המטבע.
 
אז אתה טוען
כשמדובר בשוק ההון הישראלי, דוגמאות מהאלף הקודם אינן רלוונטיות.
אני טוען שבמדינות בהן יש תנועת הון חופשית ואין הגבלות על המרת מטבע, אז השוק מביא לכך שהמשקיעים במטבע חלש מקבלים פיצוי בדמות הריבית שהוא נושא, כך שמושג שיווי משקל בין המטבעות.
 
כשמדובר בשוק ההון הישראלי, דוגמאות מהאלף הקודם אינן רלוונטיות.
אני טוען שבמדינות בהן יש תנועת הון חופשית ואין הגבלות על המרת מטבע, אז השוק מביא לכך שהמשקיעים במטבע חלש מקבלים פיצוי בדמות הריבית שהוא נושא, כך שמושג שיווי משקל בין המטבעות.
אלון לא ציין באיזו מדינה מדובר ולכן אני לא קופץ למסקנות על אם השוק חופשי או אם ישנן הגבלות על המרות מטבע.
כל מה שאני יודע זה שהוא רוצה לפרוש במדינה יותר זולה.
 
מדינה כלשהי במזרח אירופה עם מטבע מקומי (לא יורו)
 
אפשר לשאול למה?

ההנחה שלי המדובר באיש שעסוק בקריירה שלו ולכן אין לו זמן להתעסק בניהול תיק ההשקעות שלו, ביחוד שמדובר בסכום גדול. ברמה העקרונית האיש לא שולט על הזמן שלו (למשל, אם יכנס פרוייקט קריטי פתאום).
נכון שהשקעה בקרנות מחקות\מדדים היא שיטה עדיפה, אבל היא נושאת איתה מינוס גדול והיא הבדידות. אין מי שייעץ לך בעיתות משבר, אלא אם כן אתה מתחבר עם עוד משקיעים פרטיים ומשקיע זמן בלימוד.
רמת השכנוע העצמי הנדרשת והידע כדי לצלוח לבד עיתות משבר היא גדולה מאד. הרבה לא מצליחים לעשות זאת לבד.
יתכן שדברי לא נכונים עבור אלון, אבל אני מכיר הרבה אנשים שמעדיפים להתמקד בקריירה שלהם, ושיטה זו מתאימה להם.
 
נושאים דומים
פותח הנושא כותרת פורום תגובות תאריך
Gari קרנות סל על מדדים סקטורים\מדדים דפנסיביים בשלב המשיכה כדי למזער נעילת הפסדים בשוק דובי שוק ההון 34
R החזר מס רווח הון ששולם בעקבות הפסד הון בשלב מאוחר יותר מיסים 1
sharon שכירת דירה בשלב המשיכה\פרישה ללא הכנסות ממשכורת פרישה מוקדמת והחיים שאחריה 18
O האם בשלב הצבירה 100 אחוז מניות מבחינה רציונלית טהורה דעתכם? פוסטים מאיכות נמוכה 5
M בחירת קרן פנסיה בשלב שבו מתחילים למשוך קצבה פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 10
P משכנתא בשלב מאוחר נדל"ן 6
B פתיחת סכום העסקה בשלב הטיוטות נדל"ן 31
ה מציאת דירה בשיווק בשלב א נדל"ן 3
Aslan השקעה במניות דיבידנד בשלב צמיחה שוק ההון 15
ד קניה בשלב מוקדם נדל"ן 13
C חיסכון להוצאות גדולות בשלב צבירת הון שוק ההון 27
ptom הצטרפות לסטארטפ בשלב מוקדם התפתחות אישית 30
M קנית קרן אירית בשלב הרציף שוק ההון 5
G השקעה באגח ממשלתי ארוך בשלב הצבירה שוק ההון 9
Q ביקושים והיצעים בשלב הטרום שוק ההון 4
ע בת 24 לקראת לימודים, מתלבטת איפה לשים את החסכון יומני מסע אישיים 11
J איך להעלות את החסכון החודשי מעל 35%? מינימליזם, חסכנות ואנטי-צרכנות 40
ע איך אתם מנהלים את החסכון למטרות השונות? צרכנות פיננסית 1
N בכמה הייתם מעריכים את החסכון הכספי של אי-הבאת ילדים? אוף טופיק 326
ח תשואות נמוכות/שליליות ברוב מוצרי החסכון הקיימים היום ב- 2018 שוק ההון 9
L הצגת עקרונות החסכון הפסיבי לבני משפחתי - התייעצות מינימליזם, חסכנות ואנטי-צרכנות 3
adamshalev סקר: מה תעשו עם החסכון לכל ילד? שוק ההון 41
I שאלת הדיוט על גובה החסכון לפרישה מוקדמת פרישה מוקדמת והחיים שאחריה 38
adamshalev סקר: מה אחוז החסכון שלכם ? מינימליזם, חסכנות ואנטי-צרכנות 214
C איך לציין לבנק שאני רוצה להעביר רק *חלק* מהניירות לבית ההשקעות? שוק ההון 11
S החזרי מס, רוצה לדעת שאני מבין נכון.. מיסים 13
א מפתחת Backend - רוצה להתמקצע בבינה מלאכותית התפתחות אישית 5
B עזרה רוצה לבנות תיק השקעות לטווח קצר שוק ההון 10
AlexNOSAM רוצה ללמוד פרסום, מכירות ו/או שיווק התפתחות אישית 0
H אשתי רוצה ללמוד קורס בהייטק. התפתחות אישית 24
D רוצה להתגרש אוף טופיק 18
N רוצה להחכים יומני מסע אישיים 8
E אני רוצה לעשות ללוות צלמים באופן עסקי ולא יודע איך לתמחר את זה. אשמח לעזרה אוף טופיק 2
ח רוצה לטוס בפעם הראשונה לחו"ל אוף טופיק 14
c881 סגן שר הבריאות רוצה לראות רופאים חרדים פוליטיקה, אקטואליה, דת-מדינה ושאר מרעין בישין 48
GeraltOfHaifa אני רוצה להעשיר את העברית שלי - איך עושים זאת? התפתחות אישית 23
הoוליד חייל משוחרר | בן 23 רוצה להבין יותר בכסף יומני מסע אישיים 20
D רוצה ללמוד על עסקים התפתחות אישית 2
ס משרת סטודנט בתוכנה - תחום ממש לא מעניין שאני לא רוצה להמשיך בו. מה עושים? התפתחות אישית 7
גימפל רוצה להשקיע בS&P 500 לעשות את זה דרך קופת גמל להשקעה, או דרך מסחר עצמאי בבורסה? פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 18
ה רוצה להעביר את הקרן השתלמות, קופת הגמל, והפנסיה מאלטשולר, למקום אחר למסלול עוקב מדד s&p. בסלייס יש מסלול כזה עם דמי ניהול 0.3 אבל הבנתי שלא ככ מומלץ פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 16
T אני רוצה ללמוד לצייר התפתחות אישית 1
A אני רוצה לשלם אחת לחודש משכורת לפרילנס בחו"ל. איך הכי כדאי? צרכנות פיננסית 0
YoniLevy הצעד הראשון: בגיל 18 נזכרתי שאני רוצה מלא כסף יומני מסע אישיים 21
YoniLevy בגיל 18 נזכרתי שאני רוצה מלא כסף יומני מסע אישיים 32
M עשיתי תוכנית כלכלית, לפני שמתחיל רוצה לוודא שלא טעיתי בדרך שוק ההון 25
ע מיסוי על אופציות שהחברה רוצה לרכוש חזרה מהעובד מיסים 3
V רוצה לפתוח חשבון מסחר עצמאי אבל בית ההשקעות דורש ממני לשלוח לו צילום של תעודת זהות כולל תאריך הנפקה דרך האתר שלהם צרכנות פיננסית 8
E לקוח לא רוצה לשלם את מלוא הסכום כי טוען שכמה תמונות לא יצאו טוב. מה לעשות? אוף טופיק 22
M חברה שלי רוצה להשקיע 15 אלף ש"ח לטווח ארןך שוק ההון 10

נושאים דומים

Back
למעלה