נעם בלה בלה
משתמש בכיר
- הצטרף ב
- 18/10/18
- הודעות
- 2,044
- דירוג
- 2,191
שלום לכולם,
אני עומד בפני שינוי מהותי בתזרים, שלמעשה יסמן את המעבר משלב החסכון והפרשה לתיק לשלב המשיכה (בתקווה - עדיין התיק יגדל עם תשואה, אבל אי אפשר לדעת).
אם המספרים חשובים אוכל להוסיף, אבל אני חושב שלא. לצורך העניין בתיק (ממוסה) יש הר של כסף שמושקע בקרנות מחקות סנופי. אני צריך למשוך כל חודש שליש אחוז מההר הזה, או במילים אחרות ארבעה אחוזים בשנה. מי מכם שכבר הגיע למעמד - מניח שפיק הברכיים שלי כרגע מוכר לו מאוד.
השאלה היא איך נכון לנהוג. מעוניין לשמוע בעיקר ממי שכבר נמצא בשלב הזה, אבל כמובן שהדיון פתוח לכולם.
אופציה 1: להשאיר הכל במניות, מתוך הבנה שהתיק הוא לטווח ארוך (אני עוד לא בן 40). היתרון - צמיחה לאורך זמן. החסרון - אין לי יכולת ממשית להקטין את הסכום הכספי שאני מתכנן למשוך כל חודש, בגלל התחייבויות ארוכות טווח (שכירות היא העיקרית שבהן). אם הסנופי יורד 50% מחר בבוקר, אני בבהלה אמיתית. זה אומר ששיעור המשיכה שלי עלה ל-8% שנתי.
אופציה 2: העברה של סכום מסוים* לקרנות כספיות, ומימוש שלהן אחת לחודש. זה אומר שלמשל אחת לשנה אני ממלא את מחסנית הכספיות, ויודע שלא משנה מה קורה בשוק אני מכוסה לשנה הקרובה. החסרון - שרירותי, מגן על חלק זניח מהתיק מפני ירידות, אובדן תשואה פוטנציאלית משמעותית מאוד לאורך החיים.
אופציה 3: מעבר לתיק ברמת סיכון הרבה יותר נמוכה, נניח 50% כספיות ו-50% סנופי. החסרון - צמיחה הרבה יותר נמוכה לאורך זמן, שהופכת את שיעור המשיכה שלי ללא בטוח.
דעות, מחשבות, ואיחולי הצלחה יתקבלו בברכה. תכל'ס - מרגש.
אני עומד בפני שינוי מהותי בתזרים, שלמעשה יסמן את המעבר משלב החסכון והפרשה לתיק לשלב המשיכה (בתקווה - עדיין התיק יגדל עם תשואה, אבל אי אפשר לדעת).
אם המספרים חשובים אוכל להוסיף, אבל אני חושב שלא. לצורך העניין בתיק (ממוסה) יש הר של כסף שמושקע בקרנות מחקות סנופי. אני צריך למשוך כל חודש שליש אחוז מההר הזה, או במילים אחרות ארבעה אחוזים בשנה. מי מכם שכבר הגיע למעמד - מניח שפיק הברכיים שלי כרגע מוכר לו מאוד.
השאלה היא איך נכון לנהוג. מעוניין לשמוע בעיקר ממי שכבר נמצא בשלב הזה, אבל כמובן שהדיון פתוח לכולם.
אופציה 1: להשאיר הכל במניות, מתוך הבנה שהתיק הוא לטווח ארוך (אני עוד לא בן 40). היתרון - צמיחה לאורך זמן. החסרון - אין לי יכולת ממשית להקטין את הסכום הכספי שאני מתכנן למשוך כל חודש, בגלל התחייבויות ארוכות טווח (שכירות היא העיקרית שבהן). אם הסנופי יורד 50% מחר בבוקר, אני בבהלה אמיתית. זה אומר ששיעור המשיכה שלי עלה ל-8% שנתי.
אופציה 2: העברה של סכום מסוים* לקרנות כספיות, ומימוש שלהן אחת לחודש. זה אומר שלמשל אחת לשנה אני ממלא את מחסנית הכספיות, ויודע שלא משנה מה קורה בשוק אני מכוסה לשנה הקרובה. החסרון - שרירותי, מגן על חלק זניח מהתיק מפני ירידות, אובדן תשואה פוטנציאלית משמעותית מאוד לאורך החיים.
אופציה 3: מעבר לתיק ברמת סיכון הרבה יותר נמוכה, נניח 50% כספיות ו-50% סנופי. החסרון - צמיחה הרבה יותר נמוכה לאורך זמן, שהופכת את שיעור המשיכה שלי ללא בטוח.
דעות, מחשבות, ואיחולי הצלחה יתקבלו בברכה. תכל'ס - מרגש.