• התכנים בפורום אינם מהווים ייעוץ מקצועי מכל סוג, לרבות ייעוץ השקעות המתחשב בצרכיו המיוחדים של כל אדם.
    השימוש בפורום כפוף לתנאי השימוש. עצם השימוש בפורום מהווה הסכמה מלאה לתנאים אלה.

מפתחת Backend - רוצה להתמקצע בבינה מלאכותית

אחת בפורום

משתמש רשום
הצטרף ב
20/1/21
הודעות
15
דירוג
14
הי,
אני מפתחת צעירה עם נסיון של 4 שנים (שנה בפיתוח FullStack, ועוד 3 שנים בBackend),
כמו כולם אני רואה את המעבר לתחומי הAI, הביקוש, השיח, העניין - ורוצה גם להבין במה מדובר, ויותר מכך, להתחיל לפתח בעצמי.

רק לפי מה ש(קצת) קראתי מדובר בכותרת ראשית עם תתי תחומים רבים, ולי אישית אין שום הבנה בנושא.
מעלה את הנושא כאן, כי אני חושבת שיש הרבה מפתחים צעירים (או שלא...) שרוצים גם להכנס לשוק ולא יודעים איפה להתחיל.

אם יש מישהו שיכול לתת סקירה בעניין, או קורס שנותן סקירה כזו, סוג העבודה, היצע, ביקוש, זה יעזור ממש! ואם קורסים מומלצים ללמידה - אז בכלל...

תודה מראש
 
היי, אני נכנסתי לתחום לפני כמה שנים. פה יש איזו סקירה, אני מאוד ממליץ על שני הקורסים הראשונים שמוזכרים פה:


אל תדאגי מזה שזה ישן, הקורסים מתעדכנים (לפחות זה של סטנפורד) וחוצמזה הבסיס הכללי לא ממש השתנה. נסי לעשות את הקורסים בזמנך הפנוי, זה גם יעזור לך להבין אם זה מעניין אותך או לא.
 
המלצה נוספת שאני יכול לתת - יש המון תוכן בכמה רמות ברשת שאפשר להתאמן עליו.
יש את Kaggle, זה אתר עם תחרויות בבינה מלאכותית בתחומים שונים, עם פרסים. גם אם לא מעניין אותך התחרות עצמה, יש שם מאגרי נתונים לפעמים גם גדולים ממש. וככל שהפרס גדול יותר כנראה המאגר והאתגר יהיו מוגדרים יותר.
יש תחרויות אחרות באינטרנט כמו Jidai.
 
יש מנעד דיי רחב של משרות, החל ממחקר, DevOps מכוון AI שנקרא MLOps, הטמעת אלגוריתמיקה בשפות יעילות למכשירי קצה, מדענית נתונים ועוד. מרבית הקורסים וההכשרות יתנו לך רקע תיאורטי רחב, אבל היות וכבר יש לך קריירה יתכן ויש כיוונים ספציפיים בעולם ה-AI שיכולים להתאים לך יותר מאחרים. לדוגמה, כדי להפוך לחוקרת ראייה ממוחשבת כנראה תצטרכי לחזור לספסל הלימודים ולעשות תואר שני מחקרי, כולל תזה. זה רלוונטי מבחינתך?
 
דבר ראשון תודה לכל המגיבים!
יש מנעד דיי רחב של משרות, החל ממחקר, DevOps מכוון AI שנקרא MLOps, הטמעת אלגוריתמיקה בשפות יעילות למכשירי קצה, מדענית נתונים ועוד. מרבית הקורסים וההכשרות יתנו לך רקע תיאורטי רחב, אבל היות וכבר יש לך קריירה יתכן ויש כיוונים ספציפיים בעולם ה-AI שיכולים להתאים לך יותר מאחרים. לדוגמה, כדי להפוך לחוקרת ראייה ממוחשבת כנראה תצטרכי לחזור לספסל הלימודים ולעשות תואר שני מחקרי, כולל תזה. זה רלוונטי מבחינתך?
את האמת שאני לא רואה את עצמי מתחילה לימודים...
 
נערך לאחרונה ב:
אז השאלה היא איפה את כן רואה את עצמך. תביני איזה תפקיד מעניין אותך ואוכל לתת כיוון
 
מקפיצה את האשכול, מאחר והעולם התקדם עוד כמה צעדים קדימה (ואני עדיין בBack:O)
כבר מרגיש לי כאילו לא יהיו "סתם" מפתחים בשנים הקרובות..
האם יש משהו שאני יכולה ללמוד שלא ידרוש ממני הסבה של ממש? משהו בסגנון של "מה יעשה מפתח קלאסי בעוד 5 שנים"- ואת זה ללמוד.

עוד משהו, זה צריך להיות מקצוע שאני צריכה למצוא לו אופציה להסבה בתוך החברה, נכון? כי אף אחד לא חסרת נסיון גם אם יש לה וותק בפיתוח של כמה שנים..
 
מקפיצה את האשכול, מאחר והעולם התקדם עוד כמה צעדים קדימה (ואני עדיין בBack:O)
כבר מרגיש לי כאילו לא יהיו "סתם" מפתחים בשנים הקרובות..
האם יש משהו שאני יכולה ללמוד שלא ידרוש ממני הסבה של ממש? משהו בסגנון של "מה יעשה מפתח קלאסי בעוד 5 שנים"- ואת זה ללמוד.

עוד משהו, זה צריך להיות מקצוע שאני צריכה למצוא לו אופציה להסבה בתוך החברה, נכון? כי אף אחד לא חסרת נסיון גם אם יש לה וותק בפיתוח של כמה שנים..
אני חושבת שאת צריכה להבדיל בין שני מסלולי פיתוח אפשריים:
1. פיתוח של בינה מלאכותית (שונאת את הברז וורד הזאת, אבל ניחא)
2. שימוש בבינה מלאכותית

החשש שלך מהעתיד המקצועי שלך מוצדק, אבל מוגזם (לטעמי). העולם צריך מפתחות טובות היום, ויצטרך אותן גם בעוד 5 או 10 שנים.

כל הכלים הטכנולוגיים החדשים מדהימים ככל שיהיו, הם כלים ביד היוצר (או המפתחת במקרה הזה). אם את מעוניינת בהסבה מקצועית לפיתוח הכלים האלו, זה דורש הרבה מאמץ ולמידה.
אם את מעוניינת להישאר רלוונטית בתחומך בעוד 5 שנים, אז את צריכה לעשות את מה שתמיד היה צריך לעשות בעולם הזה - ללמוד על הכלים החדשים, לאמץ טכנולוגיות חדשות שעוזרות לארגון ולך, וכדומה. אבל זה נכון היום, כמו שזה היה נכון גם בעבר.
 
אני עובד במערכות גדולות, מה שה-הייטק מסתכל עליו כ-"לגאסי".
עזבי את הספגאטי שיש בקוד.
צריך להתמודד עם הספגטי שיש בדרישות הלקוח.
בהצלחה לכולם.
 
אני זוכר לפני כמה שנים ש-טאטא נכנסו והקימו ל-יהב את המערכת שלהם, אחרי שהרגולטור דרש להתנתק מהמערכת של בנק הפועלים.
איך הם התגאו שהמערכת שלהם לא כתובה ב-קובול, שאין טלאי על טלאי (של רגולציה בת עשרות שנים)
מעניין לבדוק היום כמה סדר ונקיון נשאר שם.
 
מקפיצה את האשכול, מאחר והעולם התקדם עוד כמה צעדים קדימה (ואני עדיין בBack:O)
כבר מרגיש לי כאילו לא יהיו "סתם" מפתחים בשנים הקרובות..
האם יש משהו שאני יכולה ללמוד שלא ידרוש ממני הסבה של ממש? משהו בסגנון של "מה יעשה מפתח קלאסי בעוד 5 שנים"- ואת זה ללמוד.

עוד משהו, זה צריך להיות מקצוע שאני צריכה למצוא לו אופציה להסבה בתוך החברה, נכון? כי אף אחד לא חסרת נסיון גם אם יש לה וותק בפיתוח של כמה שנים..
אף אחד לא יודע מה יהיה בעוד 5 שנים, אבל הידע והיכולות שרכשת לא ילכו לפח.
עברו כמעט שנתיים מאז השאלה הראשונה, האם למדת על AI בשנתיים האלה? מה את יודעת היום שלא ידעת לפני שנתיים? (מנסה להבין כדי לנסח יותר טוב את התשובה)
 
אני זוכר לפני כמה שנים ש-טאטא נכנסו והקימו ל-יהב את המערכת שלהם, אחרי שהרגולטור דרש להתנתק מהמערכת של בנק הפועלים.
איך הם התגאו שהמערכת שלהם לא כתובה ב-קובול, שאין טלאי על טלאי (של רגולציה בת עשרות שנים)
מעניין לבדוק היום כמה סדר ונקיון נשאר שם.
לא בקיא בפרטים אבל יש הרבה בנקים בעולם עם מערכת המחשוב של טאטא אז אולי הם עובדים מסודר יותר.
 
אף אחד לא יודע מה יהיה בעוד 5 שנים, אבל הידע והיכולות שרכשת לא ילכו לפח.
עברו כמעט שנתיים מאז השאלה הראשונה, האם למדת על AI בשנתיים האלה? מה את יודעת היום שלא ידעת לפני שנתיים? (מנסה להבין כדי לנסח יותר טוב את התשובה)
להשתמש בו בעיקר. שימוש במודלים, בניית agents, קצת MCP.
 

פתחו חשבון למסחר עצמאי

פסגות טרייד

ישראל: 0.06% מעסקה (מינימום ₪2 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה)
דמי ניהול: ללא דמי ניהול
מינימום: ₪10,000
פתיחת חשבון

מיטב טרייד

ישראל: 0.08% מעסקה (מינימום ₪4.65 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה או $5 ב-IBKR)
דמי ניהול: פטור לשנתיים, אח״כ ₪15
מינימום: ₪5,000
פתיחת חשבון

אקסלנס טרייד

ישראל: 0.07% מעסקה (מינימום ₪3 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה או $5 ב-IBKR)
דמי ניהול: פטור לשלוש שנים, אח״כ ₪15
מינימום: ₪10,000
פתיחת חשבון
פסגות טרייד
מינימום לפתיחת חשבון: ₪10,000
ישראל: 0.06% מעסקה (מינימום ₪2 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה)
דמי ניהול: ללא דמי ניהול
פתיחת חשבון
מיטב טרייד
מינימום לפתיחת חשבון: ₪5,000
ישראל: 0.08% מעסקה (מינימום ₪4.65 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה או $5 ב-IBKR)
דמי ניהול: פטור לשנתיים, אח״כ ₪15
פתיחת חשבון
אקסלנס טרייד
מינימום לפתיחת חשבון: ₪10,000
ישראל: 0.07% מעסקה (מינימום ₪3 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה או $5 ב-IBKR)
דמי ניהול: פטור לשלוש שנים, אח״כ ₪15
פתיחת חשבון
גילוי נאות: האתר מקבל תגמול בגין פתיחת חשבון דרך הקישורים. אין באמור משום ייעוץ השקעות או שיווק השקעות.
דבר במספרים...
לפי ויקפדיה
TCS (ראשי תיבות של Tata Consultancy Services; טאטא שירותי ייעוץ) היא חברת בת של קבוצת טאטא שבסיסה בהודו. TCS היא כיום תאגיד טכנולוגיית המידע (IT) הגדול באסיה, והשני בגודלו בעולם[1].
הכנסות ב2023 27.9 מיליארד דולר.
 
נושאים דומים
פותח הנושא כותרת פורום תגובות תאריך
GeraltOfHaifa מקבל 950,000$ לחשבון הבנק הפרטי (עסקת קניין רוחני מארה"ב) - רוצה לודא כמה דברים חשובים צרכנות פיננסית 3
R התייקרות בביטוח בריאות פרטי, רוצה להבין אם זה סביר צרכנות פיננסית 18
F חדש ב-IRA , רוצה להשקיע ל-15 שנים ב-S&P500 , איך מתקדמים ? שוק ההון 19
א רוצה למנוע מעבר לעוסק מורשה מיסים 15
B רוצה להתחיל להשקיע, איך כדאי לי? ברוקרים ופלטפורמות מסחר 2
ת רוצה להשקיע חכם אחרי המון טעויות בדרך שוק ההון 7
M רשות שוק ההון רוצה לחסל את הIRA פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 52
בנאדם מעסיק לא רוצה לשלם פנסיה ופיצויים אוף טופיק 10
E רוצה לבנות תיק השקעות מפוזר. להיות ממוקד או לפזר? סביבות 400k שוק ההון 8
K רוצה להשקיע בS&P500 שוק ההון 28
א רוצה לפתוח חשבון עצמאי שוק ההון 3
S בן 35 רוצה אבל מפחד לעזוב את הבית של ההורים אוף טופיק 40
K אני רוצה לקנות בית בתל אביב נדל"ן 16
I קצת אבוד - רוצה לגשת למכרז לראשונה נדל"ן 9
ח מתכננת להתחיל לימודים בסמסטר הקרוב בטכניון וחוששת לבחור בתחום שאני רוצה יומני מסע אישיים 19
Nons Ense מצאתי דירה שאני רוצה לרכוש, אילו שאלות חשוב לשאול את בעל הדירה? נדל"ן 6
C איך לציין לבנק שאני רוצה להעביר רק *חלק* מהניירות לבית ההשקעות? שוק ההון 11
S החזרי מס, רוצה לדעת שאני מבין נכון.. מיסים 13
B עזרה רוצה לבנות תיק השקעות לטווח קצר שוק ההון 10
AlexNOSAM רוצה ללמוד פרסום, מכירות ו/או שיווק התפתחות אישית 0
H אשתי רוצה ללמוד קורס בהייטק. התפתחות אישית 24
D רוצה להתגרש אוף טופיק 18
N רוצה להחכים יומני מסע אישיים 8
E אני רוצה לעשות ללוות צלמים באופן עסקי ולא יודע איך לתמחר את זה. אשמח לעזרה אוף טופיק 2
ח רוצה לטוס בפעם הראשונה לחו"ל אוף טופיק 14
c881 סגן שר הבריאות רוצה לראות רופאים חרדים פוליטיקה, אקטואליה, דת-מדינה ושאר מרעין בישין 48
GeraltOfHaifa אני רוצה להעשיר את העברית שלי - איך עושים זאת? התפתחות אישית 23
הoוליד חייל משוחרר | בן 23 רוצה להבין יותר בכסף יומני מסע אישיים 20
D רוצה ללמוד על עסקים התפתחות אישית 2
ס משרת סטודנט בתוכנה - תחום ממש לא מעניין שאני לא רוצה להמשיך בו. מה עושים? התפתחות אישית 7
גימפל רוצה להשקיע בS&P 500 לעשות את זה דרך קופת גמל להשקעה, או דרך מסחר עצמאי בבורסה? פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 18
ה רוצה להעביר את הקרן השתלמות, קופת הגמל, והפנסיה מאלטשולר, למקום אחר למסלול עוקב מדד s&p. בסלייס יש מסלול כזה עם דמי ניהול 0.3 אבל הבנתי שלא ככ מומלץ פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 16
T אני רוצה ללמוד לצייר התפתחות אישית 1
A אני רוצה לשלם אחת לחודש משכורת לפרילנס בחו"ל. איך הכי כדאי? צרכנות פיננסית 0
YoniLevy הצעד הראשון: בגיל 18 נזכרתי שאני רוצה מלא כסף יומני מסע אישיים 21
YoniLevy בגיל 18 נזכרתי שאני רוצה מלא כסף יומני מסע אישיים 32
M עשיתי תוכנית כלכלית, לפני שמתחיל רוצה לוודא שלא טעיתי בדרך שוק ההון 25
ע מיסוי על אופציות שהחברה רוצה לרכוש חזרה מהעובד מיסים 3
U רוצה לפתוח חשבון אצל ברוקר אמריקאי, קצת חושש מהמעבר ברוקרים ופלטפורמות מסחר 2
V רוצה לפתוח חשבון מסחר עצמאי אבל בית ההשקעות דורש ממני לשלוח לו צילום של תעודת זהות כולל תאריך הנפקה דרך האתר שלהם צרכנות פיננסית 8
E לקוח לא רוצה לשלם את מלוא הסכום כי טוען שכמה תמונות לא יצאו טוב. מה לעשות? אוף טופיק 22
M חברה שלי רוצה להשקיע 15 אלף ש"ח לטווח ארןך שוק ההון 10
N מה אתם... הייתם עושים ? - רוצה לעבור מניהול תיק בבנק שוק ההון 0
אני חדש סליחה אם זה שייך לנדלן, רק רוצה להבין. כשאני שוכר דירה, חובה לשלם ארנונה ודמי וועד? אוף טופיק 1
I אלטרנטיבה לכרטיס אשראי ללא עמלות (בדומה ל "כזה אני רוצה") לבעלי דיירקט צרכנות פיננסית 7
G לא רוצה לקחת משכנתא מינימליזם, חסכנות ואנטי-צרכנות 27
תפוזינה רוצה לראות ב־IB כמה תשואה יש לי ברוקרים ופלטפורמות מסחר 2
E רוצה להעביר 70 אלף שקל לקופות גמל להשקעה. כדאי בתקופה הזו ומה הדמי ניהול? שוק ההון 61
ד בעיית "אני רוצה להביא את המכה" התפתחות אישית 147
ש רוצה להתנתק, מה ההבדל בין הפסקת שירות/ניתוק/סיום? צרכנות פיננסית 11

נושאים דומים

Back
למעלה