• חשבון מסחר באקסלנס טרייד : סנט למניה במסחר בארה"ב (מינימום $5 לעסקה), פטור מדמי טיפול לשנתיים, קורס במתנה ובונוס 100 ש"ח למצטרפים חדשים. להצטרפות דיגיטלית לחצו כאן .

הישוב הישראלי "הסולידי" ביותר?

אני רוצה להוסיף עוד מספר נקודות בעניין נהריה ובכללי לגליל המערבי ויוקר המחיה (לפוסט מס. 13 שלי)
נהריה וסביבתה זה אזור מעורב ולכן ניתן לערוך קניות 24/7 אצל יהודים, מוסלמים ונוצרים.
מוסכים פתוחים גם בימי שבת וניתן לבצע תיקונים קטנים בגרושים. כמובן שבמזומן התשלום 'כולל מע"מ'. סתם לדוגמא - התקנת רדיו 50 ש"ח, תיקון חלון חשמלי 50 ש"ח - הבנתם? כול דבר 50 ש"ח.
קירבה לכפר יסיף ששם ניתן לקנות חלקים לרכבים מפירוקים במחיר נמוך מאוד.
טיפול 10,000 כולל פלאגים, פילטרים, שמן מנוע כ 200 ש"ח ומקבלים כוס קפה שחור ולוגמים בהנאה מתחת לעץ זית, שטיפת מנוע וגחון 80 ש"ח.
לאוהבי הפלאפל - יש מספר דוכנים שמוכרים מנת פלאפל ב 10 וחצי מנה ב 8.
לפני חודש נפתח במרכז העיר סניף של קופיקס.
חנויות של 'הכול ב$'
קרוב לקניון עין המפרץ ששם נמצאת חנות הליקרים הגדולה ביותר בארץ במחירים הוגנים ובימי שבת שוק רמלה/לוד.
לאוהבי טבע - יש דרך עפר מהטיילת עד לראש הניקרה שמתאימה להולכי רגל, לרוכבי אופניים ורכבים רגילים.
פיקניק בטבע בשמורת בצת, גן עדן לצלמים וצפרים.
בקיצור - הגליל המערבי זה כול מה שלא תמצאו במדינת תל אביב - חסכון, צניעות, יוקר מחיה סביר +, טבע.
אבל, וזה אבל גדול - מקום עבודה.
 
מנסיוני האישי בעיר לוד, ספיציפית שכונת גני אביב כרגע:
1. נדל"ן זול, שכירות דירה 3 חדרים כ 2500 ש"ח בחודש, קניית דירה 4 חדרים סביב 850,000.
2. מזון זול להדהים: ישנן מספר רשתות מתחרות זולות, כמו "סופר ברקת" , "אושר עד", "ויקטורי" וסניפי דיסקאונט של מגה ושופרסל. יש גם שוק פעם בשבוע לא רחוק מהכניסה לשכונה. לרוב הרשתות ניתן להגיע בנסיעה של 5 דקות ברכב או 15 דקות אופניים (אם כי בעלייה נתונה).
סתם כמה דוגמאות: כרעיים טריות 50 שקל 3 קילו במבצע, פסטרמות 300 גרם ב 19 ש"ח, דגני בוקר 2 מארזים ב 30, שימורים וחמוצים לרוב 4 ב 12, דג מושט טרי 2 קילו ב 30.
3. קרבה לשירותים: המשטרה קרובה לשכונה, בטווח הליכה של חצי שעה\ נסיעה קצרה. בתוך השכונה עצמה ישנן מרפאות של כל קופות החולים, כאשר ספציפית לכללית ומכבי יש גם מרפאות של רוב הרופאים המומחים בתוך השכונה. ישנו סניף דואר בשכונה, גם אם השירות והתורים איומים. בית חולים אסף הרופא במרחק רבע שעה נסיעה ברכב מהשכונה 0עשיתי את הדרך כל יום כשזוגתי הייתה מאושפזת אחרי לידה, זה קרוב במידה מפתיעה). מבחינת משרדי ממשלה הרוב נמצא ברמלה, מרחק נסיעה אחת בתחבורה ציבורית.
4. מבחינת תחבורה ציבורית, ישנה תחנת רכבת בשכונה המאפשרת הגעה לתל אביב וכל ציר ראשון-נס-ציונה- רחובות בקלות ובמהירות (רבע שעה לתל אביב). יש מספר אוטובוסים ישירים לת אביב בבוקר וחזרה בערב, וכל השאר צריך לעבור דרך התחנה המרכזית, אליה יש אוטובוס כל 20 דקות בערך (וזה בערך 10 דקות באופניים)..אין שבילי אופניים והעיר לא נעימה להולך הרגל, אבל לא נוראה כמו התדמית שלה.
5. אין הטבות מס. הארנונה נמוכה יחסית (חצי בערך מגבעתיים).
6. זיהום האוויר בשכונה נסבל בהחלט, שכן היא פונה רחוק ממפעל נשר ואל שדות ושטחים פתוחים. ככלל, בעיר זיהום האוויר נמוך מרוב גוש דן.
7. "חיה ותן לחיות"- חופש מוחלט, לאף אחד לא אכפת איך אתה חי. משפחות רבות שמרוויחות מתחת לממוצע עם לפחות 2 ילדים, כך שהרוב לא חיים במנטליות צרכנית. ישנה סובלנות יתר לפעילות חב"ד במרחב הציבורי, אבל בשכונה גם חנויות פתוחות בשבת והמון רוסים שאינם יהודים. הבעיה העיקרית בהיבט זה היא המנטליות הרוסית הקונפורמיסטית, לא כל כך בענייני צרכנות, אלא בענייני הופעה חיצונית, אך לרוב יסתפקו במבטים תוהים.
8. לוד היא עיר קטנה יחסית אך לצערי העומס של החקיקה העירונית אינו קטן משאר ערי גוש דן. ישנה יותר סלחנות לפלישה קטנה למרחבים ציבוריים, כמו ישיבה של בני נוער בכיכרות עם בירה, אף שהעירייה מנסה להלחם בתופעה.
9. באופן אבסורדי, הפשיעה בלוד אינה גבוהה כמו שההיא מוצגת בתקשורת. פשיעה אלימה היא נדירה מאוד ורובה מוגבל לאזורים ספציפיים שאותם פוקדים נרקומנים (שכונת הרכבת). פשיעת רכוש קיימת, אבל בשל העוני היחסי של האוכלוסיה היא לא מאוד נפוצה. בכל שנותי בלוד נתקלתי במקרה אחד של פריצה לדירה בחיי, ושום פשע אחר.
10. בטחון אישי בתוך השכונה גבוה למדי, אך לא מתקרב לרמת גבעתיים\חולון\רמת גן. ראיתי באמצע הלילה נשים מוציאות כלב לטיול, אך לעיתים קיבלתי מבטים מבוהלים כשהלכתי הביתה בטרנינג אחרי אימון והייתי ברחוב לבד איתן..ישנה ניידת סיור קהילתי שמפטרלת בלילה בשכונה ועוברת בכל נקודה אחת לחמש עשר דקות. בשעות היום ( עד 23:00-22:00) השכונה מלאה ילדים וזקנים ובטוחה לחלוטין.
 
נערך לאחרונה ב:
וואו, אינפוט נהדר עד כה :)
גורם לך לתהות לאן נעלמו יללני יוקר המחיה ...
 
טוב,
אז מסתבר שהכול דבש כול עוד לא חיים במדינת תל אביב :)
כול הבכיינים מרוכזים בשדרות רוטשילד.
אז יאלה, לעבור לפריפריה!
 
לגבי "יללני יוקר המחיה" - אני חושב שהמחאה של 2011 לא קמה דווקא כי יקר. היא קמה אחרי סדרת חוקי "השתקה" איסורי הוצאת דיבה, מגבלות על עמותות, אפילו היה שם איזה חוק מוזר על באיזה זווית אפשר להחזיק את דגל ישראל. הייתה תחרות של נציגי הממשלה הקודמת על מי יותר אוהב את ישראל... מקארתי סטייל.
אבל מהר מאוד הדגש עבר לזה שבמדינה יש הרבה דברים שכן צריך לתקן - גם ה"קפיטליזם" וגם ה"סוציאליזם" בה מקולקלים. וגם עבודת הממשלה, כי זו מחאת הצרכן (האזרח) הלא מרוצה. אם אני משלם הרבה מסים אני מצפה שהם ייחזרו אליי, במוצרים ציבוריים מפתוחים ואפילו כקצבה אם אני זקוק לה. זה לא מוריד מהצורך באחריות אישית כמובן על זה אין ויכוח.

בהקשר של הדיון כאן - זו אולי שאלה נוספת: איפה יש הרגשה שהעירייה אכן משתמשת בכספי המסים לצרכי משלמי המסים? (זה בולט בעיקר במצבים בהם יש הזנחה מוגזמת לטעמי, לא להיפך).
 
  • אהבתי
Reactions: HHH
יוקר המחיה גבוה, בין הגבוהים בעולם ביחס לכח הקנייה (המשכורות) אבל! ניתן לחיות כאן עדיין בפריפריה אם יש הכנסה מסויימת (משכורת או תיק השקעות וכו')

ולגבי מי שכתב על חיפה כעיר סולידית, אז לא חברים היא פשוט לא סולידית בשום מובן. אין אפשרות לרכב על האופניים, אחת המזוהמות בעולם! , ופשוט לא משהו בכלל. למרות שהיא כן יפה ויש אחלה ים :)
 
כמעט אין ספק... קריית שמונה.
  1. הטבת מס הטובה ביותר בארץ = חיסכון הגדול ביותר. במיוחד אם לא עובדים בתוך קריית שמונה.
  2. מחירים סבירים של קניות, עיר גדולה וכל השירותים.
  3. תחבורה (יחסית) נוחה.
  4. רמת פשיעה אפסית.
  5. אויר מעולה.
 
אז ככה: אני "מרכזניקית" שעברה לגור ביבנה לפני כשנתיים-
הייתי סקפטית בהתחלה אבל חייבת לומר שמ-א-ד מרוצה!
-עד לפני כשנתיים ניתן היה לקנות דירת 3 חדרים (בנין יחסית חדש) ב-850000 ש"ח),גם כיום יש כאן מציאות אע"פ שהמחירים עלו מעט אך עדיין ניתן למצוא שכירות בדירות שלושה חדרים בסביבות ה-2500-3000 ש"ח, בשכונות הישנות יותר.
אני מתגוררת במרכז העיר שם זמינים לי כל השירותים במרחק הליכה: ספרייה,בנק,קופת חולים,מכולת,היכל התרבות ועוד..
-מזון: יש ביבנה שוק פעם בשבוע בו ניתן לקנות בעיקר פרות וירקות, בנוסף מבחר של סופרים ומכולות שכונתיות זולות (יש עיתון מקומי שנקרא "יבנתון" שם מתפרסמים כל שבוע כל המבצעים של כל הרשתות ואז אפשר להשוות ולראות איפה יוצא הכי זול)
-שירותים ציבוריים חיוניים- אין הרבה ובעיקר מסתמכים על רחובות אבל יש מגמה להכנסת השירותים לעיר (יש לדוג' בט"ל,לשכת אבטלה,משטרה וכו' אך אם יש צורך במשרד הפנים או מס הכנסה נוסעים לרחובות- לא נורא, 10 דקות נסיעה)
תחבורה ציבורית- ביבנה יש 2 תחנות רכבת!! כך שהתדירות שלהם נוחה יחסית (כל 20-25 דקות יש רכבת לחלק אחר של העיר), ההגעה לת"א גם היא תוך 25 דקות ובנוסף יש אוטובוסים. ברחובות הראשיים ובפארקים יש שבילי אופניים מסודרים וסה"כ גם הכבישים וגם המדרכות מאוד רחבים כך שנוח להתנייד שם באופניים.
-הטבות מס- אין עד כמה שידוע לי, הארנונה לא כ"כ יקרה (550 לחודשיים לדירת 3 חדרים)
-זיהום אוויר- לדעתי די נמוך, בעיר אין הרבה בנייה צפופה, רחובות רחבים וריאות ירוקות. אגב, כמעט כל המדרכות בעיר אפורות ואף פעם לא נתקלתי בבעיות חניה, כנראה כי רוב התושבים מתניידים ברכבת/אופניים/ברגל.
-חיה ותן לחיות- בעיר יש מגוון אוכלוסיות ונראה לי ע"פ ההתנסות המועטה שלי שרובם אנשים חמים ונחמדים..
בטחון אישי- יחסית גבוה, אני כבר "מעיזה" לצאת להליכות לבד בשעות הערב..
לסיכום- עד שקראתי את התגובות לשאלה של דורין לא חשבתי על יבנה כעיר "סולידית" אבל בהשוואה למה שכל המגיבים כתבו כאן חשבתי לתרום את חלקי ולכתוב עד כמה אני למדתי לאהוב את העיר :)
 
כמעט אין ספק... קריית שמונה.
  1. הטבת מס הטובה ביותר בארץ = חיסכון הגדול ביותר. במיוחד אם לא עובדים בתוך קריית שמונה.
  2. מחירים סבירים של קניות, עיר גדולה וכל השירותים.
  3. תחבורה (יחסית) נוחה.
  4. רמת פשיעה אפסית.
  5. אויר מעולה.
אכן עיירה שכיף לגור בה אבל....
מנהרות חיזבלה :(
 
ברכות על הפורום!
אנחנו גרים במרכז ת"א הידוע לשמצה.
השכ"ד דירה פה מרקיע שחקים, ולכן אנחנו מסתפקים בדירה קטנה וצנועה וזולה (כן, יש מציאות מטורפות בת"א למי שיודע לחפש).
מאידך, כל דבר שאנחנו יכולים לדמיין קיים במרחק הליכה (בילויים, גנים, פארקים, סופר, מכולת, אוכל, מקום העבודה כמובן, ועוד ועוד..).
מה שאני אוהב בת"א היא שיש רמת חיים גבוהה במחירים סבירים, ואפילו בחינם, והארנונה זולה מאוד.

סליחה שלא חילקתי לסעיפים..
 
אני יכולה לספר על שכונת בת גלים בחיפה

1) יוקר הנדל"ן: עלי ואני שכרנו שם (לפני שנתיים וחצי) דירת 3 חדרים ב 1800 שקלים, הארנונה הייתה מאוד נמוכה (לא זוכרת את גובהה)
2) יוקר המזון: היו שתי מכולות קטנות שפתוחות גם בשבת עם מחירים סבירים ביותר ובמרחק 10 דקות הליכה יש את שכונת קריית אליעזר עם מרכז קניות לא יקר.
3) קירבה לשירותים ציבוריים חיוניים: יש את בית חולים רמב״ם בשכונה, בקריית אליעזר יש סניף של העיריה ובעיר התחתית יש מסרדי ממשלה שונים
4) מותאם לתנועה שלא באמצעות רכב פרטי - לנו לא היה רכב פרטי והסתדרנו טוב עם תחבורה ציבורית
5) הטבות מס ייחודיות - אין
6) זיהום אוויר נמוך - זיהום אוויר גבוה
7) מנטליות "חיה ותן לחיות" - אף אחד לא הציק לנו
8) העדפה לישוב קטן - ישוב גדול
9) + 10) פשיעה נמוכה - לא פחדתי להסתובב לבד בלילה
 
8) העדפה לישוב קטן עם מינימום תקנות ו"חוקי עזר עירוניים".
האם תוכלי להסביר איך תקנות וחוקי עזר עירוניים משפיעים על החיים שלך? אין לי מושג איזה חוקי עזר יש בכל אחת מהערים שגרתי בהן...

אגב, אצלי אחד הקריטריונים העיקריים בבחירת רשות עירונית הוא עד כמה הרשות מעודדת אופניים ותחבורה ציבורית על חשבון רכב פרטי. לדוגמה, גבעתיים, רמת גן ובאר שבע מקבלות ציון נמוך.
 
נערך לאחרונה ב:
כמובן שאין עיר ספציפית שמשלבת בתוכה את כל הקריטריונם בצורה מושלמת.
הייתי ממליץ על ערד כעיר המתאימה לחסכנים.
מבחינת קירבה לעבודה זאת קצת התפשרות (רוב המתגוררים בערד מועסקים בב"ש וים המלח).
בנוסף חוץ מתחנת משטרה,כיבוי אש, מרפאות רפואת חירום קטנות וכו.. בית חולים ומשרדי ממשלה גדולים כולם בב"ש.

אך למרות כל אלה מחירי הנדל"ן הם כלום ! אני זוכר אבי שכר דירת 2 חדרים עם גינות ונופים נחמדים ב1700 שקל
(כולל דמי שכירות,מים וארוננה).
אין זיהום אוויר.
הכל בקרבת מקום ומרחק רכיבה על אופניים.
בטוח מבחינה בטחונית.
עיר יפה ונקייה.

קצת חור כן אבל היי ! העיקר זה להתייעל ולמי זה מתאים זאת אופציה טובה.
 
זכור לי שחדרה היתה זולה ,לפחות בעבר .
לי יש בראש את פרדס חנה אבל לא ממש בדקתי לעומק.
 
אציע כיוון חשיבה דומה ל breezblock (ת"א).
הרעיון שלי הוא עיר גדולה עשירה ומרכזית ככל האפשר, עם דירה זולה וקטנה ככל האפשר (קומה 4 בלי, ישנה, קטנה, שכונה זולה,בבצוע תמא38) ועדיין מרכזית.
מדוע עיר עשירה? כי אז אפשר להתעלק על השרותים שמממנים כל "עכברי המשכורת". הכל נגיש ובהשג יד, ויש הרבה דברים בחינם וקרוב, ביחוד למשפחות.
מדוע דירה זולה וקטנה? להפחית עלות הדיור והארנונה.
שמעתי על אנשים שגרים בנווה עמל הרצליה :) , זו דוגמא מצוינת לכיוון הזה (אני שכן של השכונה).
גם דירה זולה בערי השרון האחרות (כ"ס, רעננה, נתניה) יכולה להתאים. בכ"ס\רעננה יש יחידות דיור בוילות שאפשר לשכור במחירים סבירים (כולל ארנונה,כבלים). בנתניה יש שכונות זולות מאד (קצת בעייתי מבחינת אוכלוסיה).
 
אני ואישתי שוכרים יחידת דיור (2 חדרים) עם גינה באחד המושבים באזור השרון, המחירים של יחידות הדיור (עד 2 חדרים) די זולים ובתמורה מקבלים הרבה פרטיות, טבע וביטחון אישי גבוהה.
ניתן להתנייד עם אופניים לכל מקום ואין שום בעיה לתפוס אוטובוס או רכבת לסידורים במרכז אם יש צורך.
זה פיתרון שהוא נוח לזוגות ויחידם ללא ילדים כי שכירות של בתים של 3 חדרים ומעלה כבר עולים לא מעט וזה לא נהיה שווה.
 
אני גר בבית שמש.
שכירות - תלוי בשכונה ברמת העיקרון המחירים לא גבוהים
תחבורה ציבורית - טובה יחסית לשאר המדינה עקב האוכלוסיה החרדית( אני חילוני לצורך העניין).
המון חנויות זולות בהרבה תחומים כמו חנויות לכלים חד פעמיים או חנויות לכלים לבית צלחות וכוסות בכמה דקלים ליחידה וכו' - שוב יתרון בגלל האוכלוסיה החרדית.
ביטחון אישי גבוה. לא מרגיש מאויים כשאני מסתובב ברחוב. ובסעיף זה אציין שאל תאמינו למה שאתם רואים בחדשות הם מחפשים רייטינג.
זיהום אוויר נמוך - עיר לא צפופה, מוקפת במושבים וקיבוצים והמון הרים ושטחים ירוקים שיכולים להיות מקומות מעולים לטיול. יש לי אחלה נוף מהמרפסת.
בנוסף לעיר יש מיקום טוב בין ת"א לירושלים ותחבורה ציבורית נוחה לשתיהן.
ה 2 אגורות שלי.
 
נווה שרת בצפון תל אביב. באופן מפתיע מאפשרת איכות חיים טובה ושכירות שפויה. בגלל היסטוריה קצת בעייתית של השכונה השכירות זולה יחסית לתל אביב.

משלמים כרגע 3,900 על דירת 3 חדרים מרווחת ונעימה. למרות שאנחנו בוחנים בשלב זה מגורים לדירה זולה יותר בשכונה.
מרחק הליכה מרמת החייל כך שאין מחסור בתעסוקה באיזור
מרכז מסחרי קטן בשכונה עצמה מלא בחנויות קטנות שיש בהם הכל במחירים זולים וסניף דואר
You ורמי לוי מרחק הליכה / אופניים
תחבורה ציבורית טובה מרמת החייל (בשכונה עצמה יש תחבורה אבל בתדירות לא גבוהה במיוחד)
רבע שעה אופניים לרכבת האוניברסיטה
מאחורי הבית יש לנו פרדס וגידולים חקלאיים שאפשר בכיף ללכת לשם לאחר הקטיף של בעלי המשק ולאסוף בטטות או תפוחי אדמה ישר מהאדמה.
הרבה ירוק מסביב, קרבה לפארק הירקון ומגוון מסלולי הליכה ירוקים ומשופעי טבע (זה כבר הפך להיות נורמלי למשל להסתכל מהחלון של הבית ולראות סוסים מלחכים עשב להנאתם)
מגוון הרשויות הציבוריות אמנם 20 דקות נסיעה אך יש אוטובוסים ישירים מהשכונה אליהם
מרפאות של מגוון קופות החולים במרחק הליכה
אוכלוסייה צעירה ברובה עקב הקרבה למרכז תעסוקה והאוניברסיטה
יש חנייה באפור בשכונה כך שגם אם מגיעים מאוחר מקסימום חונים ברחוב ליד.
קרבה לצהלה ושיכון דן מספקות ביטחון רב ויש אף תחנת שיטור במרכז המסחרי

בסך הכל, לחוסכים לפרישה מאפשר הרבה יתרונות של קרבה למקום עבודה ואיכות חיים במחיר שפוי.
 
אז השנקל שלי... אני אומנם גר עכשיו ברמת גן, אבא במקור מבית שאן ואני חושב שזה אחלה ישוב "סולידי" לגור בו. ועכשיו בנקודות:
1. יוקר הנדל"ן - רוב הבנייה החדשה בבית שאן הינה צמודת קרקע, בין אם זה דירות קבלן או במסגרת בנה ביתך. המחירים די מגוחכים לעומת המרכז, כאשר למשל בת דודה שלי קנתה בית חדש מקבלן על מגרש דו משפחתי, 4 חדרים עם גינה במשהו כמו 700 אלף שקל. חבר נוסף התחיל לבנות בית לאחר שזכה במגרש של חצי דונם והוא בונה דירה בשטח של 150 מטר ולהערכתו הבית יעלה לו כ 800-900 אלף ₪. לגבי שכירות אני פחות בקיא בנתונים, אבל אני בטוח שגם השכירות נמוכה בהתאם.
2. יוקר המזון - ביישוב מתקיים שוק עירוני פעמיים בשבוע וכמו כן ישנן רשתות מזון מוזלות כגון יו, יינות ביתן ויש בשכונה. כמובן שיש המון עסקי מזון כגון פיצריות, המבורגר ופלאפל וישנה מלחמת מחירים ביניהם. בכלל שירותים ומוצרים פה נמכרים במחירים הרבה יותר נמוכים מהמרכז.
3. קירבה לשירותים ציבוריים - בית שאן היא עיר קטנה מאוד, 18,000 תושבים בסך הכל. אפשר ללכת מקצה לקצה של העיר בפחות משעה ולא בקצב מהיר במיוחד. הכל כאן קרוב ובמרחק נסיעה של דקות בודדות, או הליכה של רבע שעה. ישנן כמה מרכזים של קופות חולים שפזורים בעיר, תחנת משטרה ומכבי אש מקומיים, בית חולים העמק נמצא בעיר השכנה עפולה (רבע שעה נסיעה).
4. מותאם לתנועה שלא באמצעות רכב - כמו שכבר ציינתי, ניתן להגיע לכל מקום די בקלות גם עם הרגליים. ישנו קו מקומי שעובר בתדירות סבירה לאורך כל העיר. חוץ מזה בית שאן זה מקום קטן וחביב שכולם מכירים פה את כולם, מקסימום תרים יד ומישהו יעצור לך טרמפ :)
בנוסף עתידה להיפתח כאן רכבת העמק שתקשר את העיר לחיפה דרך עפולה. חבל שאין גם תוכניות שהרכבת תגיע גם למרכז.
5. הטבות מס - 11% הטבה במס כמדומני.
6. זיהום אוויר נמוך - אין ספק שאזור עמק בית שאן אינו סובל מזיהום אוויר חמור כמו במרכז. חוץ מזה איכות המים כאן גבוהה מאוד, כי בית שאן מקבלת את המים שלה מהמעיינות באזור ולא מהמוביל הארצי (המיתוג של העמק נקרא עמק המעיינות). בבית שאן אין דבר כזה לקנות בקבוקים של מי עדן, יש לך מי עדן ישירות מהברז !!!
7. מנטליות - בית שאן זה יישוב קטן מאוד, חם ולבבי שבו כולם מכירים את כולם. בעיקרון בשנים האחרונות ישנה תופעה של התחרדות בעיר, והציביון של העיר הינו מסורתי באופן כללי. בשבת למשל אין בכלל עסקים פתוחים, ויש כאלה שזה מפריע להם, לי באופן אישי פחות.
8. העדפה ליישוב קטן - הכל אצלנו "פשוט" יותר, ובלי כל התקנות והחוקים של ערי המרכז הגדולות. אין לנו למשל בכלל רמזורים, אלא רק כיכרות. אין אצלנו תאגיד מים לשמחתנו הרבה, תעריפי הארנונה די נמוכים, ולא משלמים על דברים "הזויים" כמו חנייה :)
9 + 10. פשיעה + רמת בטחון אישי - רמת הפשיעה די נמוכה עד כמה שאני יודע. אני חושב שרמת הביטחון ביישוב די גבוהה, ואין שום חשש לצאת להסתובב לבד בלילה.
 
יש הטבת מס 12%, נהריה עדיין נחשבת כישוב קו עימות.
ההטבה ירדה ל11% בתחילת השנה, עם תקרה של 1800₪. עושה רושם שזו מגמה, כך שלא מומלץ לבנות על זה לטווח הארוך.
מחירי הדיור במרכז העיר גבוהים. דירת 5 חדרים במצב טוב בסביבות 1.5 מש"ח. בשכונות מסביב זול יותר.
העיר נהדרת לאופניים כי היא שטוחה.
אין כמעט תעסוקה באיזור, אבל יש רכבת במרחק הליכה. זו הנקודה שהכי כואבת לי: שעה הלוך ושעה חזור כל יום ברכבת לחיפה.
באופן אישי הייתי מדרים לחיפה, אבל נוח לנו לגור קרוב להורים.
 
נושאים דומים
פותח הנושא כותרת פורום תגובות תאריך
the_newbie שמירת המספר הישראלי ברילוקיישן אוף טופיק 7
ש המלחמה בצפון ושוק המניות הישראלי פוסטים מאיכות נמוכה 24
א מה הדרך הכי זולה להחשף לשוק הישראלי ? שוק ההון 3
G השקעה בשוק הישראלי שוק ההון 0
א אג"חים תמיד מפתיעים אותי, למה תשואת האג"ח הישראלי התרסקה ? שוק ההון 34
M תשואה על אגח ממשלתי צמוד אמריקאי גבוהה ממקבילו הישראלי, למה? שוק ההון 8
ה למה שוק המניות הישראלי גרוע? שוק ההון 36
א האם קרנות הפנסיה מחייבות להשקיע חלק מהכספים בשוק ההון הישראלי? פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 5
A השקעות בשוק הישראלי דרך ברוקר זר שוק ההון 2
ק מעבר לבנק מMEXEM (IB הישראלי) שוק ההון 1
ע הצהרת תושבות אצל הברוקר הישראלי שוק ההון 2
לא חשוב שמות השפעת תופעת הפרישה המוקדמת על המשק הישראלי פרישה מוקדמת והחיים שאחריה 42
D האם שוק המניות הישראלי יעיל? שוק ההון 3
ע מעבר לחו"ל - מה לעשות עם חשבון הברוקר הישראלי? שוק ההון 7
S יש אפשרות להשקיע במדד הישראלי דרך הבורסה? שוק ההון 1
M נסיון עם הארי בראון בשוק הישראלי שוק ההון 3
unrealx הברוקר הישראלי המשתלם ביותר ל 1-3 פעולות בחודש? שוק ההון 1
ה משבר הסאב פריים הישראלי נדל"ן 22
עידן200 סעיף ״הכנסה מדיבידנד בחו״ל״ בטופס 867 מהברוקר הישראלי שוק ההון 0
א ממציא ה 401k מעדיף את המודל הישראלי ? פרישה מוקדמת והחיים שאחריה 14
S האם החזקת כמות גדולה של אג"ח קונצרני יכולה ליצור חשיפת יתר לשוק הישראלי? שוק ההון 12
Koby Paris הסיפור של הישראלי בפריז יומני מסע אישיים 84
M עלות הסכם ממון לאיש הסולידי אוף טופיק 18
E פיזור השקעות - הצד הסולידי. אשמח לדעתכם שוק ההון 10
Sp0 קרן סל לחלק הסולידי בתיק שתענה על כמה דרישות מצטברות שוק ההון 11
Y מלכוד בבחירת החלק הסולידי בתיק שוק ההון 13
עצמאית שאלה לגבי החלק הסולידי בתיק קרן כספית או אגח ממשלתי כללי? שוק ההון 10
ב החלק הסולידי בתיק שוק ההון 5
וינסנט כדאיות השקעה בחלק הסולידי של התיק שוק ההון 19
ב הצד הסולידי של התיק פוסטים מאיכות נמוכה 5
Plato חלופה לאג"ח ממשלתי ישראלי בחלק הסולידי שוק ההון 9
Y החלק הסולידי של התיק בפקדון ל5 שנים שוק ההון 22
פ השקעות בנתח הסולידי כתלות בגודלו שוק ההון 2
A במה להשקיע את החלק הסולידי של תיק ההשקעות? שוק ההון 10
א מיומנו של הזאב הסולידי יומני מסע אישיים 12
א מחשבות על החלק הסולידי של התיק- דעתכם ? שוק ההון 8
milx אם אני לא מעוניין להשקיע באג"ח - לאיפה אתם מקצים את החלק הסולידי של התיק שוק ההון 121
1337justme סגירת הפלח הסולידי למטרת פרישה מוקדמת שוק ההון 21
stamEhad אג"ח, החלק הסולידי בתיק - השוואה בין תיק "שוקולד מריר" VS. תיק "שוקולד מריר בטעמים" שוק ההון 10
RICOnERT מה עושים עם תיק ההשקעות הסולידי אחרי המוות מינימליזם, חסכנות ואנטי-צרכנות 21
S תחליף לאג"ח בחלק הסולידי של התיק שוק ההון 0
O פקמ או אגח לחלק הסולידי? שוק ההון 22
S פקדון במקום אגח במרכיב הסולידי (חו"ל) שוק ההון 13
M בחירת סוג ההשקעה בפלח הסולידי, אשמח לעזרה שוק ההון 4
S שאלה על הצד הסולידי בהשקעות שוק ההון 3
Y השקעה בחלק הסולידי בתיק שוק ההון 30
G לתחום הסולידי של התיק שוק ההון 4
Dinoman חשבון בפפר לטובת החלק הסולידי של התיק שלי, ושאלה בנושא חשבון בנק דולרי בארץ. שוק ההון 3
G החלק הסולידי של התיק רכישת קרן קסם KTF אגח ממשלתי כללי שוק ההון 4
S החלק הסולידי של התיק שוק ההון 1

נושאים דומים

Back
למעלה