אנון נימוס
משתמש בכיר
- הצטרף ב
- 18/12/15
- הודעות
- 3,520
- דירוג
- 2,458
חבל שאתה לא בכנסתדווקא פנסיית ברירת המחדל היא כיוון נכון,
המדינה צריכה להפריש חלק מדמי הביטוח הלאומי כרובד של ברירת המחדל ולגמור את נושא קצבת הזקנה.
בהמשך מרבית הביטוחים צריכים לעבור למבטחי מחדל (אבטלה,סיעוד,נכות,שארים) ובשלב האחרון זה יהפוך לוולונטרי לחלוטין וחסל מדינת הרווחה מיסוי יתר וסחיטת קופה ציבורית בידי אינטרסנטים ללא הבדל דת גזע מין לאום ,השקפה פוליטית או זרם דתי
הוא מרגיש בצדק שנתוכנית נהיית אמצעי לעושק,חבל שאתה לא בכנסת
אבל מה שתיארת נראה לי בדיוק הפוך ממה שבנה הציע
הביטוח לאומי יותר דומה לביטוח ערבות הדדית בפנסיה מאשר לביטוח קלאסי אלא שיש אסימטריה בסדרי עדיפויות, בקביעת התעריפים ועוד.ואין לי בעיה שכספי הביטוח לאומי יוזרמו למבטחי ברירת מחדל במקום ש"ינוהלו" בשטעטל של הביטוח הלאומי
היום כבר עבר בחוק שהמעסיק חייב להיות fiduciary כלומר לפעול בטובתו הכלכלית של העובד.ולמעסיק אין אינטרס לשכב על הגדר עבור עובדיו
אם תפרוט כל רכיב של הביטוח הלאומי לפרט תגלההביטוח לאומי יותר דומה לביטוח ערבות הדדית בפנסיה מאשר לביטוח קלאסי אלא שיש אסימטריה בסדרי עדיפויות, בקביעת התעריפים ועוד.
לא הבנתי מה המודל שאתה מציע, חברה מסחרית שתנהל ביטוח לאומי בערבות הדדית רק שלא תהיה בידיים של הממשלה? גם לחברה כזו (כמו גופי הפנסיה) תהיה רגולציה ואותם "סחטנים" (כלשונך, למרות שאני מסתייג) יוכלו להשפיע באותה מידה, לא?!
גם בביטוח לאומי חלק מהדברים הם לפי שכר מבוטחואז גם לא שילמת, לא קיבלת, שילמת קיבלת לפי התשלום
רק חלק, קצבת זקנה לא, קצבת אבטלה , חסומה עד גובה שכר ממוצע, קצבת יתום/אלמנה לאגם בביטוח לאומי חלק מהדברים הם לפי שכר מבוטח
הגיע הזמן לשנות את זהיש הבדל מהותי מביטוח רגיל בכך שהזכאות העקרונית (להבדיל מהסכום) לא תמיד ניתנת למי ששילם. עולה חדש שלא שילם שקל זכאי לקבלת זקנה בסיסית. מי שעוזב את בארץ מאבד זכאות.
גם לדעתי. אבל אין סיכוי.הגיע הזמן לשנות את זה
אם תרצו אין זו אגדהגם לדעתי. אבל אין סיכוי.
זה חא הכל אן לא כלום. אפשר לתת קצבה מוקטנת למי שמחוץ לישראל ולמי שבישראל אבל לא תרם את חלקו (השני קיים בקצבאות זקנה)אם תרצו אין זו אגדה