• התכנים בפורום אינם מהווים ייעוץ מקצועי מכל סוג, לרבות ייעוץ השקעות המתחשב בצרכיו המיוחדים של כל אדם.
    השימוש בפורום כפוף לתנאי השימוש. עצם השימוש בפורום מהווה הסכמה מלאה לתנאים אלה.

נסיון עם הארי בראון בשוק הישראלי

Metalingus

משתמש רשום
הצטרף ב
14/9/18
הודעות
18
דירוג
3
אהלן,

בשוק האמריקאי ניתן למצוא ביצועים של התיק החל מ-1970. נתקלתי בלא מעט דעות של אנשים שטוענים שהתנהגות התיק בשוק הישראלי תהיה שונה לחלוטין מזה האמריקאי (עם הסברים שלא אחזור עליהם כאן). נתונים על ביצועי התיק ה"ישראלי" (או "מגוייר" כפי שמופיע בבלוג של הסולידית) הרבה יותר קשה למצוא. הכוונה היא להשקעה במדד מניות ת"א 125 + אג"ח ארוך טווח של ממשלת ישראל + מק"מ ממשלת ישראל + תעודת סל על זהב.

בבלוג ניתן למצוא נתונים של הסולידית בערך מ-2014 - כמובן שזה לא מספיק כדי להסיק איזשהן מסקנות. הייתי רוצה להבין למשל איך התנהג התיק במשברים של 2002, 2008. ניסיתי להשיג נתונים היסטוריים של ארבעת המדדים הנ"ל ומה שהצלחתי למצוא היה הרבה פעמים נתונים "ליד" או רק של השנים האחרונות.. מה שכן - מהנתונים שכן הצלחתי למצוא באמת רואים שההתנהגות עלולה להיות מאוד שונה (למשל התנהגות האג"ח במשבר ב-2008 וכיו').

האם למישהו כאן יש נסיון ארוך טווח עם התיק של בראון בשוק הישראלי? האם למישהו יש נתונים היסטוריים של מדדי ההשקעה של בראון בארץ? או שאולי בכלל כדאי ליישם ע"י השקעה בנ"יע של ארה"ב?
אולי הסולידית תדע להתייחס בהתחשב בכך שמדובר בתיק שהיא משקיעה בו מכספה באופן אישי?

נ.ב - כן אני יודע שמדובר בתיק סולידי שחלק מחברי הפורום נגדו, וכן אני יודע שאין בנתוני העבר כדי לחזות את העתיד...
 
באתר של הבורסה יש לך נתונים משנת 2000

כן אבל לא של הכל. ניסיתי לחפש למשל אגרת חוב ארוכת טווח שהייתה קיימת ב2002 ולא מצאתי (הכי מוקדמת שמופיעה באתר מתחיחה ב2006). גם לא מצאתי מדד/קרן מחקה שמייצגים בצורה טובה אגח ארוך טווח בארץ...
 

פתחו חשבון למסחר עצמאי

פסגות טרייד

ישראל: 0.06% מעסקה (מינימום ₪2 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה)
דמי ניהול: ללא דמי ניהול
מינימום: ₪10,000
פתיחת חשבון

מיטב טרייד

ישראל: 0.08% מעסקה (מינימום ₪4.65 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה או $5 ב-IBKR)
דמי ניהול: פטור לשנתיים, אח״כ ₪15
מינימום: ₪5,000
פתיחת חשבון

אקסלנס טרייד

ישראל: 0.07% מעסקה (מינימום ₪3 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה או $5 ב-IBKR)
דמי ניהול: פטור לשלוש שנים, אח״כ ₪15
מינימום: ₪10,000
פתיחת חשבון
פסגות טרייד
מינימום לפתיחת חשבון: ₪10,000
ישראל: 0.06% מעסקה (מינימום ₪2 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה)
דמי ניהול: ללא דמי ניהול
פתיחת חשבון
מיטב טרייד
מינימום לפתיחת חשבון: ₪5,000
ישראל: 0.08% מעסקה (מינימום ₪4.65 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה או $5 ב-IBKR)
דמי ניהול: פטור לשנתיים, אח״כ ₪15
פתיחת חשבון
אקסלנס טרייד
מינימום לפתיחת חשבון: ₪10,000
ישראל: 0.07% מעסקה (מינימום ₪3 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה או $5 ב-IBKR)
דמי ניהול: פטור לשלוש שנים, אח״כ ₪15
פתיחת חשבון
גילוי נאות: האתר מקבל תגמול בגין פתיחת חשבון דרך הקישורים. אין באמור משום ייעוץ השקעות או שיווק השקעות.
אלה למשל ההבדלים בין בראון הישראלי לאמריקאי בין השנים 2014 עד 2017:
2014: אמריקאי 9.5%, ישראלי 6.9%
2015: אמריקאי 3.1%-, ישראלי 0.9%-
2016: אמריקאי 5.3%, ישראלי 0.5%
2017: אמריקאי 10.4%, ישראלי 4.8%

חוץ מ-2015, נראה שבראון הישראלי מפגר מאחורי האמריקאי באופן משמעותי. בממוצע על פני 4 שנים השיג האמריקאי 5.4% בממוצע לשנה, מול 2.8% של הישראלי).
העובדה שביצועי הישראלי נחותים היא לא הנקודה, מה שיותר חשוב הוא עצם העובדה שהם שונים, זה רומז לכך שלא ניתן לקחת את הסטטיסטיקה "המרשימה" של בראון מאז 1970 ולהניח שכך יהיה הדבר גם בשוק הישראלי.
 
נערך לאחרונה ב:
נושאים דומים
פותח הנושא כותרת פורום תגובות תאריך
ה מה עושים עם 150,000 ובלי נסיון בכלל? התפתחות אישית 12
G ביטוח רכב בחברה שומרה, למישהו יש נסיון? פוסטים מאיכות נמוכה 4
T השקעת כספי קטין בחשבון אפוטרופוס - מחפש עצות ממי שמבין/ה או בעלי נסיון בנושא שוק ההון 13
F מחפש איש מקצוע עם נסיון במסחר אוף טופיק 0
R למישהו יש נסיון עם פעמון חכם לדלת ? אוף טופיק 3
פיש נסיון להבין קורלציה בין מחיר אג"ח ממשלתי שקלי ל-30 שנה לאינפלציה שוק ההון 11
A פקודת מכירה בחשבון שגוי - נסיון לתקן שוק ההון 1
N כמה שאלות שלא בהכרח קשורות, אבל דורשות סיוע מבעלי נסיון שוק ההון 6
I מחפש יועץ פנסיוני עם נסיון בפרישה מוקדמת עקב נכות פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 0
ה תואר במדעי המחשב למתכנת עם נסיון התפתחות אישית 6
L מישראל לIB ל TW למישהו יש נסיון? צרכנות פיננסית 6
S נסיון בהשקעה בחברות לא מונפקות? שוק ההון 0
L דירה במרכז - AIRBNB - למישהו יש נסיון? נדל"ן 21
מוריארטי נסיון להבין את EDV שוק ההון 4
NivGold123 ברוקרים שלא דורשים נסיון בסחר במניות שוק ההון 32
ג נסיון עם קרנות ישראליות שוק ההון 0
Liron2035 למישהו יש נסיון עקבי ומוצלח עם העברת כסף מבנק לאומי לIB (זה"ב)? צרכנות פיננסית 34
ל נסיון גמילה מרכב פרטי מינימליזם, חסכנות ואנטי-צרכנות 89
רניהבוס נסיון טיוח של בנק + מה הייתם עושים? שוק ההון 13
F נסיון לשימור לקוחות? שוק ההון 2
ו תכנית השקעה שלי - נסיון 2 שוק ההון 11
אנא-אל נסיון עם ריטלין? התפתחות אישית 301
R איפה תמליצו לי להשקיע (חסר נסיון בנושא השקעות בשוק ההון)? שוק ההון 20
T יש למישהו נסיון עם יועצי (/"משווקי") השקעות של בתי ההשקעות? שוק ההון 3
אנא-אל למישהו יש נסיון עם מעמ+דמי טיפול של משלוח? מינימליזם, חסכנות ואנטי-צרכנות 33
אנא-אל למישהו/י יש נסיון בנו פו/ חפיפה עם אבקת סודה לשתייה? אוף טופיק 46
ב למי יש נסיון עם מחיקת נייר ערך לא סחיר ורישום הפסד הון בגינו? צרכנות פיננסית 18
Y נסיון לפתוח חשבון עו"ש ללא עמלות צרכנות פיננסית 89
whybe מישהו עם נסיון במסגור תמונות? התפתחות אישית 3
Q יש למישהו נסיון עם הלוואות חברתיות ? שוק ההון 1
Vit7 דמי אבטלה במהלך שאגת הארי מיסים 0
א בקשה למענק מחזורים שאגת הארי מיסים 1
ל מחקר בנושא סנטימנט והחלטות משקיעים במערכה הנוכחית - "שאגת הארי". שוק ההון 0
ב התיק של טריגו - הארי בראון גלובאלי (ולא רק אמריקאי) שוק ההון 25
A תיק של הארי בראון ומניות שוק ההון 0
C איזון אג"ח ארוך בתיק הארי בראון שוק ההון 10
לאונל התלבטות בנוגע ליחס נכסי אינפלציה/דיפלציה בתיק הארי בראון שוק ההון 5
A האם הגיע הזמן לשדרג את הארי בראון? דיוני עומק על פוסטים מהבלוג 15
D בנוגע לתיק ההשקעות של הארי בראון דיוני עומק על פוסטים מהבלוג 1
A הארי מרקוביץ שוק ההון 1
Y הרכב תיק הארי בראון - השוואה בין אפשרויות שוק ההון 8
ש שאלה על ההשקעה בזהב בתיק הארי בראון שוק ההון 17
דניאלה שאלה בנושא אג"ח ממשלתי ארוך טווח על פי הארי בראון שוק ההון 25
U תיק השקעות הארי בראון + מניות עולמי שוק ההון 15
ס תיק הארי-בראון עם אופציות במקום זהב שוק ההון 0
tpr מחפש דוג' להשקעה בתיק ההשקעות של הארי בראון שוק ההון 3
א וריאציה על הארי בראון שוק ההון 62
R תיק הארי בראון שוק ההון 8
0 התייעצות תיק הארי בראון שוק ההון 22
T 50 50 מול הארי בראון שוק ההון 21

נושאים דומים

Back
למעלה