• חשבון מסחר באקסלנס טרייד : סנט למניה במסחר בארה"ב (מינימום $5 לעסקה), פטור מדמי טיפול לשנתיים, קורס במתנה ובונוס 100 ש"ח למצטרפים חדשים. להצטרפות דיגיטלית לחצו כאן .

החלפת רכב נוכחי לרכב חשמלי

א. תזכור שהשווי לרוב לא יורד ל-0
מה הכוונה? הוא רשם שהוא קונה רכב יפני בן 7 ב20%-25% מהמחיר השקה שלו,
ברור שהשווי לא ירד ל0 ולאט לאט הירידה מתמתנת אבל לפי האחוזים שהוא נתן בעוד 3-4 שנים תהיה ירידת ערך של עוד 70K.

ב. יש הבדל בין טויוטה למיצובישי לקיה (לא יפני אבל אותו עקרון)
יש לי הונדה, אין רכב (בטח לא יפני) שאחרי 7 שנים שווה 20% מהמחיר המקורי.
בתור אחד שמכר גם פולקסווגן בת 6-7 שנים בעבר, שהייתה במצב רעוע.

ג. השוק היום לא מייצג כי יש חוסר מכוניות כתוצאה מבעיות אספקה גלובליות. מחירי יד 2 של מכוניות בנות 3 כרגע מעל הנורמה של העשור האחרון.
אם אתה רוצה לקנות הונדה יש לך בשפע, וגם אם אלך עם דעתך, אז היו מוכרים ב85K ולא ב110K, עדיין לא מתקרב לסכומים שצויינו.

ד. קילומטראז'

75K ל-4 שנים, אין פה איזה משהו מיוחד.
כל עוד אתה לא נהג מונית / עובד בשוטף עם הרכב אתה לא אמור להתרחק מהממוצע עד כדי כך.
 
איזו מכונית יוקרה גרמנית מדובר ב200K שהכל סבבה בקילומטראז' גבוה
כתבתי בפירוש על טסלה מודל S שעולה היום בארה"ב 91K בדולרים. תעלה בארץ באיזור חצי מיליון שקל. לא קשה למצוא מכונית דיזל גרמנית סופר אמינה בתקציב הזה.
 
נערך לאחרונה ב:
כתבתי בפירוש על טסלה מודל S שעולה היום בארה"ב 91K בדולרים. תעלה בארץ כנראה באיזור חצי מיליון שקל. לא קשה למצוא מכונית דיזל גרמנית סופר אמינה בתקציב הזה.
לא שמתי לב,
בכל מקרה עכשיו שהקימו מפעל בגרמניה ויש איתם הסכמי סחר בניגוד לסין מה שאמור לגרור
הנחה של סביבות ה7% במכס, כמה זה יגיע ללקוח האחרון אני לא יודע להגיד.
שתגיע הטסלה Y נוכל לראות אם זה באמת משמעותי.

לכל רכב יש תחליף, יש גם רכבי דיזל בחצי מיליון שלא שווים אפילו 300K, רוב רובם של הרכבים לא שווים את מחירם.
 
מה הכוונה? הוא רשם שהוא קונה רכב יפני בן 7 ב20%-25% מהמחיר השקה שלו,
ברור שהשווי לא ירד ל0 ולאט לאט הירידה מתמתנת אבל לפי האחוזים שהוא נתן בעוד 3-4 שנים תהיה ירידת ערך של עוד 70K.
מקבל את מה שכתבת לגבי הנ"ל היה לי בראש את החישוב שלי בו מה שמעניין אותי הוא ירידת הערך ולא המחיר ההתחלתי.
@Or93 אני מסכים אתך שכנראה המקרה ש @amit ציין לא מייצג אבל לפי חיפוש ביד2 הוא לא מופרך:
 
מקבל את מה שכתבת לגבי הנ"ל היה לי בראש את החישוב שלי בו מה שמעניין אותי הוא ירידת הערך ולא המחיר ההתחלתי.
@Or93 אני מסכים אתך שכנראה המקרה ש @amit ציין לא מייצג אבל לפי חיפוש ביד2 הוא לא מופרך:

כמובן שיש, תמיד תמצא.
לרכבים מעל 5 שנים כבר מתחיל בלאי ובעיות שמורידות את המחיר,
תאונות / בלאי / מנוע / סוחרי רכב / אנשים שמתים להיפטר מהרכב בכל מחיר לפני שהוא שובק חיים.

ככלל, אני לא מכיר מישהו שקנה רכב בן 7 ולא השקיע עליו כמה אלפים - עשרות אלפים בתיקונים.

לראייה בן דוד שלי קנה עכשיו טויוטה בת 6, בבדיקה הכל היה בסדר.
כמה חודשים אחרי הוא כבר ב+6K תיקונים והיד עוד נטויה.
כמובן שמקרה אחד לא מעיד על הכלל אבל בוא נגיד שזה לא סיפור מופרך, רכבי בנזין אחרי כמה שנים מתחילים להתפרק
גם אם הם מטופלים ועם קילומטר נמוך.
 
היום חוץ מיפניות אי אפשר לסמוך

לדעתי ברכב רגיל או חשמלי לא צריך לשאוף ל500, רוב הסיכויים שקונה יד ראשונה ימכור לפני 150 , הקונה ממנו ישאף שיגיע ל300 , והקונה הבא יקנה את הרכב במחיר הברזל + -
 
לראייה בן דוד שלי קנה עכשיו טויוטה בת 6, בבדיקה הכל היה בסדר.
כמה חודשים אחרי הוא כבר ב+6K תיקונים והיד עוד נטויה.
זה מקרה נדיר ובכל מקרה, ירידת ערך של רכב חדש הרבה יותר כואבת.
 
זה מקרה נדיר ובכל מקרה, ירידת ערך של רכב חדש הרבה יותר כואבת.

ברור, לא השוואתי בין השניים.

עם 2 מהם הגעתי ל300k.
בסך הכל אומר שזה שהלך לך כמה פעמים ושיחק המזל זה לא אומר שזה גורף לקנייה של רכבים בני 7,
סטטיסטית אני מאמין שאפילו פחות מ50% מהם יגיעו ל300K בלי תיקונים של כמה עשרות אלפים.

 
סטטיסטית אני מאמין שאפילו פחות מ50% מהם יגיעו ל300K בלי תיקונים של כמה עשרות אלפים.
סטטיסטית אולי אבל אתה לא מתחשב ביכולת של @amit (או משהו אחר) לברור רכבים.
המזל מגיע למוכנים.
 
סטטיסטית אולי אבל אתה לא מתחשב ביכולת של @amit (או משהו אחר) לברור רכבים.
המזל מגיע למוכנים.

אני מניח שאם בבדיקה לפני קנייה לא ימצאו משהו רציני בטח שלא אדם שלא קשור לתחום ימצא (לפחות לא רוב האוכלוסיה)
 
אני מניח שאם בבדיקה לפני קנייה לא ימצאו משהו רציני בטח שלא אדם שלא קשור לתחום ימצא (לפחות לא רוב האוכלוסיה)
רכבים כאלו לוקחים למכונאי לא לבדיקה.
וחלק עיקרי מהיכולת לברור רכבים היא למעשה לברור את ההיסטוריה של הרכב ואת המוכר.
 
אין לי יכולת מיוחדת, אני מתבסס על מכוני בדיקה כמו כולם.
 
רכבים כאלו לוקחים למכונאי לא לבדיקה.
וחלק עיקרי מהיכולת לברור רכבים היא למעשה לברור את ההיסטוריה של הרכב ואת המוכר.
תראה לי מי עושה את זה, 90% ממי שקונה רכבים כאלה אלו אנשים שזה מה שביוכלתם.
כל עוד לא מדובר ברכב מיוחד / אספנות תהיה בטוח שלא יעשו יותר מבדיקה במכון (וגם את זה הרוב לא יעשו)

בעיקר חלקי חילוף שייחודיים רק למכוניות חשמליות זמינותם ומוסכניקים מקצועיים.
כמו בעצם כל רכב שאין הרבה ממנו בארץ?

לאבא שלי יש דודג׳, מישהי נכנסה בו עם יונדאי גטס לא מזמן… כבר 3 חודשים מחכה לחלקים מארה״ב.

מכוניות חשמליות זה לפחות תחום שמתפתח ומונגש מיום ליום פה בארץ.
 
תראה לי מי עושה את זה, 90% ממי שקונה רכבים כאלה אלו אנשים שזה מה שביוכלתם.
כל עוד לא מדובר ברכב מיוחד / אספנות תהיה בטוח שלא יעשו יותר מבדיקה במכון (וגם את זה הרוב לא יעשו)
כשאני תכננתי לקנות רכב יד 2 ידעתי שאני לא מבין כלום.
הלכתי למומחים בקארזפורום ובדקתי מה שואלים.
אמרו שרכבים מתחת ל30 זה לרוב בכלל אין טעם לקחת לבדיקה אלא למכונאי שמכיר את הדגם. לא קונים ממישהו שאין לו הסטוריית טיפולים מלאה ונראה שמתחזק את הרכב כראוי. וכו' וכו'

חשבתי שרוב האנשים מתנהלים ככה.
 
השנקל שלי:

1. רכב חשמלי חדש לא חוסך כסף למי שמסתפק בדייהטסו שרייד שנת 86. הוא נועד לחסוך כסף למי שמעוניין לקנות רכב חדש/כמעט חדש/מודרני.

2. המדינה נכון להיום מעודדת בצורה אגרסיבית רכבים חשמליים גם במחיר החשמל וגם בהקלות מיסים, מה שגורם לרכב חשמלי להיות מאוד אטרקטיבי בעיקר מטעמי חסכון (אקטואריה מפתיע בשנקל בהמשך )

3. כדי להסביר את האבסורד:

במחיר של טסלה מודל 3 אפשר לקנות מכוניות מנהלים מפנקות ואיכותיות כמו סקודה סופרב או פולסווגן פסאט.. אז ממש לא
טסלה 3 הוא רכב פרימיום ספורט סדאן (מכוניות מנהלים שמוותרות קצת על הנוחות והגודל כדי לספק חווית נהיגה טיפה ספורטיבית) בעולם ועולה בהתאם, אלה המתחרות שלה:
https://www.motortrend.com/features/best-luxury-compact-sedans/

בגלל הטבות המס, והעובדה ששוק הרכב נשלט על ידי אוליגופול (ויש שיאמרו קרטל) היבואנים הישראלי. המתחרות שלה בארץ עולות 300 אלף שח ומעלה.

כנ"ל לגבי מודל s. כדי להבין, מודל s הוא רכב יוקרה-ביצועים עם 670 כ"ס שעושה 0 ל 100 ב 3 שניות. רכבי יוקרה בנזין שעושים דבר כזה עולים מאות אלפים יותר וגרועה מזה עולים הון לתחזוקה. להשוות אותו לרכבי דיזל זה קצת לא לעיניין.

וזה לא נכתב כהמלצה לטסלה, אלא כדי להסביר למה טסלה עושה כזה רעש. היא שברה את קרטל יבואני הרכב לפחות בתחום הרכב החשמלי. מאז שהגיע קיבלנו רכבים חשמליים בתמחור הרבה יותר הוגנים מבעבר.
להלן רשימת רכבים חשמליים בתמחור הוגן מהזול ליקר:
פיאט 500e - זול בסיסי לשימוש עירוני
Mg zs - נמכר בתמחור הוגן, אבל נכון להיום לא מומלץ כי הופיע מתיחת פנים עם שיפור טווח שתגיע בשנה הבאה.
יונדאי קונה - ג'יפון חשמלי במחיר דומה לגרסאות הבנזיניות שלו.
יונדאי איוניק 5 - רכב גדול מאוד (לא להתבלבל עם האיוניק החשמלית הרגילה שלא שווה את הכסף)
סקודה אניאק - דומה לאיוניק 5 מתוצרת סקודה.
טסלה מודל 3 - רכב ביצועים/ספורטיבי בתצורה סדאן משפחתית.

4. סוללות - רוב החשמליות בעולם עדיין בתקופת האחריות והחלפות בתשלום הם בעיקר על ידי חברות ביטוח בגלל נזק לסוללה. מה שאומר שהמחירים כוללים רכיבים שלא תמיד יהיה צורך להחליף במקרה של דגנרציה, מה גם שבדרך כלל חברות ביטוח משלמות מחיר מלא msrp ללא הנחות.

על פי טסלה, היום, עלות משוערת של החלפת סוללה של טסלה מודל 3 (דגם הבסיסי עם סוללת lfp שעשויה מחומרים קצת פחות אקזוטיים. בדגמים היותר יקרים שלה הסוללות עשויות מחומרים אחרים ויותר יקרות לקוט"ש ב 20-30 אחוזים) היא 10 אלפים דולר בארה"ב, מאחר וטסלה בדרך כלל שומרת על מחירי תפעול דומים בין מדינות בתוספת מיסים מקומיים, אומר שעלות החלפת סוללה בארץ אמור לעמוד על 40 אלף ש"ח בערך, ואני מניח שהיבואנים/יצרנים האחרים יצטרכו להשוות מחירים למחירים של טסלה כפי שנעשה עם מחירי הרכבים.
המחירים האלה דומים להחלפת גיר או מנוע לרכב בנזין, רק שבדרך כלל מחליפים למשופץ או מפירוק. סביר להניח שתעשיה כזאת תתפתח גם לסוללות חשמליות, וכל הרכבים החשמליים מגיעים היום עם 8 שנות אחריות. בנוסף עלות הסוללות לקוט"ש ירדה בעשור האחרון בכמעט 90% ולפי אנליסטים הירידה תתמתן ומחיר הסוללות ירד ב 50% בעשור הקרוב. כך, שבעוד עשור, שהרכב יצא מאחריות גם אם הסוללה תתקלקל מדובר על עלויות שלא שונות מרכב בנזין שצריך החלפת מנוע או גיר(לטוב או לרע).

ולאקטואריה בשנקל:
נשווה עלויות לשלוש שנים בין שני רכבים, רכב בנזין משומש , של פותח השרשור, ששווה 100 אלף ש"ח ועושה 10 קמ לליטר (הרכב שלו עושה 1 ל 8, אבל זה חריג אז עיגלתי ל 10 שיותר דומה לרכב משומש ממוצע בתנאי פקקי ארצנו) שעושה 20 אלף ק"מ בשנה, לבין טסלה חדשה! הרכב הכי יקר ברשימה.

- ירידת ערך: לרכב המשומש נתתי ירידת ערך של 11% בשנה שזה ירידת ערך ממוצעת לרכב משומש עם ביקוש סביר+ ו 14% לטסלה שיש לה היום ביקוש רב, אבל לשם התרגיל נעשה לפי ממוצעים של רכב חדש. תוצאה: משומש יעלה: 30k טסלה: 70k שח

הוצ. דלק(מחירי הדלק והחשמל יעלו אבל נעשה לפי הנוכחיים): משומש: 39000 טסלה: 5000 שח.

טיפולים ובלאי סביר: משומש 3000 שח טסלה: 0 שח

קיזזתי את אגרת הרישוי הזולה של הטסלה עם הביטוח היקר יותר שלה(למרות שלהבנתי טסלה סגרה דיל עם הפניקס שנותן עלויות זולות של ביטוח אפילו פחות מרכב משומש, אבל לא בטוח שזה ישאר)

סיכום: משומש 72k שח. טסלה 75k .
את נושא המימון לא חישבתי, לא מכיר עלויות אבל התוצאה לא תשתנה בהרבה אני מניח. הפער זעיר לעומת תמורה של רכב בטיחותי יותר, גדול, נוח,מאובזר לגמרי ומהיר ברמות של רכב ספורט והכי חשוב רכב שכולו באחריות לעומת רכב שתמיד יכול ליצר תקלה שתעלה הרבה כסף. ואם לא רוצים סדאן ספוריטיבית אפשר לקנות suv בגודל מטורף! לדעתי שווה את ההפרש, והחישוב נכון לרוב הרכבים החשמליים למעט הוצאות טיפולים שמחייבים ברכבים אחרים(למה????).
ואם ניתן להסתדר עם טווח קצר יותר יונדאי קונה תחסוך כבר הרבה יותר, או שניתן לחכות ל mg zs החדשה שתתן טווח טוב בנוסף.

אז זהו עוברים לרכב חשמלי ....לא כל כך מהר:
1. רכב היברידי משומש, כמו קורולה היברידית ,הוא עדיין הבחירה הכלכלית ביותר למשפחה בישראל והפער בינה לבין חשמלי יהיה מעל 20k שח ל 3 שנים. כחדש ההבדלים בין היברידי לחשמליים קטנים עד נעלמים וחשמליים נותנים יותר, ביצועים, אבזור גודל וכו'
2. הפערים לטובת הרכב המשומש גדלים למי שלא נוסע כל כך הרבה.
3. מי שמטייל הרבה נכון להיום. מצב תשתיות הטעינה בדרכים לא משהו, וחוץ מטסלה שמקימה מערך טעינה חדשות לבקרים (נכון להיום רק לבעלי טסלה) רוב החברות האחרות עושות את זה בעצלתיים. כך שמי שמטייל הרבה או עושה נסיעות ארוכות, אולי עדיף לו לחכות שנה שנתיים עד שקצב הקמת התשתיות תשתפר.

כל הנ"ל נכון רק למי שיכול להתקין עמדת טעינה ביתית. לא חישבתי אותה כי בחלק מהרכבים החדשים, העמדה היא חלק מהעיסקה ובכל מקרה מדובר על השקעה לטווח ארוך, שכן רוב היצרנים הצהירו למעבר לרכבים חשמליים בעשור שניים הקרובים
 
נערך לאחרונה ב:
@yossik לפנתיאון או שהגזמתי?
 
נושאים דומים
פותח הנושא כותרת פורום תגובות תאריך
I החלפת רכב ביש ברירה צרכנות פיננסית 11
א החלפת רכב מינימליזם, חסכנות ואנטי-צרכנות 36
E דמי אחזקת רכב או החלפת ההטבה בשכר ברוטו גבוה יותר בגובה דמי החזקת הרכב, מה עדיף מבחינת מס? מינימליזם, חסכנות ואנטי-צרכנות 5
Blue החלפת רכב - התלבטות בין כמה חלופות מינימליזם, חסכנות ואנטי-צרכנות 20
S החלפת אסטרטגיית השקעה שוק ההון 5
M החלפת ביטוח חיים למשכנתא צרכנות פיננסית 5
Marcus Aurelius החלפת 2 החזקות קיימות באחת מהאיריות שוק ההון 2
S החלפת קרנות אמריקאיות לקרנות אחרות שוק ההון 3
B ניוד קופת IRA ללא החלפת ברוקר פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 8
deussex שאלה על החלפת דירות שניות - מיסים נדל"ן 10
1337justme החלפת סוללה של Galaxy s9 plus או החלפת מכשיר? אוף טופיק 4
A החלפת / גניבת דוד שמש בבניין מגורים נדל"ן 7
ה החלפת קרנות לפני סוף השנה שוק ההון 3
M החלפת שטרות 100 דולר ישנים אוף טופיק 6
Y החלפת ניירות ערך דולרים שוק ההון 17
S החלפת סוללה Macbook פוסטים מאיכות נמוכה 5
flower החלפת סמארטפון צרכנות פיננסית 11
R החלפת מסלול פנסיה לעוקב מדד פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 1
W החלפת מסלול ק''צ 1.4% במסלול פריים+0.5 נדל"ן 2
ש החלפת מנגנון אג"ח מיועדות בביטוח תשואה? פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 39
M החלפת כתובת בגרמניה פוסטים מאיכות נמוכה 1
I בחינת כדאיות החלפת קרן: מיסוי ריאלי מול דחיית מס שוק ההון 1
deussex החלפת סוכן ביטוח בביטוח מבנה נדל"ן 6
R החלפת מסלול לאחר הלוואה קופת גמל להשקעה- חברת כלל פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 1
adamshalev החלפת בד חיפוי גשם בחצר מינימליזם, חסכנות ואנטי-צרכנות 8
yossik החלפת שלט אלחוטי לחוטי למיטה מתכווננת אוף טופיק 2
A החלפת אגח בתיק באגח אחר שוק ההון 1
ס החלפת בנק - כמה זה מסובך? מינימליזם, חסכנות ואנטי-צרכנות 31
ד החלפת דירה ישנה בדירה חדשה מקבלן נדל"ן 1
D החלפת החלק האגח"י בתיק שוק ההון 0
חושב בגדול החלפת דירת מגורים בנדל"ן להשקעה נדל"ן 14
א החלפת נורות בספרק 2015 מינימליזם, חסכנות ואנטי-צרכנות 2
M החלפת חשבון בנק שוק ההון 7
ITS שינוי אסטרטגי בניהול תיק ההשקעות ההוליסטי - החלפת ברוקרים שוק ההון 0
O החלפת קרן מחקה עקב עליית דמי ניהול שוק ההון 8
A החלפת כרטיס אשראי בנוחות ו I need It צרכנות פיננסית 18
מ החלפת קרן נאמנות אחת בשנייה שוק ההון 5
cypriano de rore החלפת שקלים לפרנק שוויצרי צרכנות פיננסית 17
ה החלפת מקצוע יומני מסע אישיים 19
hommie עדכון החלפת כתובת במשרד הפנים אוף טופיק 17
אבישי אחר החלפת נייר ערך (פיסי, יעני *נייר* כמו בספר) הנסחר ב TSE בישראל אוף טופיק 14
פ החלפת אג"חים בתיק שוק ההון 8
ח החלפת בתים מינימליזם, חסכנות ואנטי-צרכנות 7
Y רפורמת המדדים בת"א - תזמון החלפת קרן שוק ההון 3
משה מפגש סולידי במרכז / אירוע החלפת בגדים. אוף טופיק 2
שמוליק קיפוד החלפת VXUS ו-VTI ב-VT שוק ההון 29
Kipodi החלפת קרן פניה בקופת גמל צרכנות פיננסית 2
G אני מוכן ללמד אותך תכנות בעד הידע שלך בהשקעות (החלפת ידע הדדי) התפתחות אישית 1
ס האם אפשר לקזז ירידת ערך של רכב ממס רווחי הון מיסים 16
yancuk רכב חברה - כדאיות צרכנות פיננסית 14

נושאים דומים

Back
למעלה