• חשבון מסחר באקסלנס טרייד : סנט למניה במסחר בארה"ב (מינימום $5 לעסקה), פטור מדמי טיפול לשנתיים, קורס במתנה ובונוס 100 ש"ח למצטרפים חדשים. להצטרפות דיגיטלית לחצו כאן .

החלפת רכב

איתי_ס

משתמש רשום
הצטרף ב
14/3/21
הודעות
16
דירוג
8
אני מתלבט בנוגע לאסטרטגיה להחלפת רכבים שתמקסם את הנושא של עלות מצד אחד וכאב ראש מנגד.
הכאב ראש הכי נמוך הוא מן הסתם ברכישה של רכב חדש ומכירתו לאחר 3 שנים בגמר האחריות.
העלות הכי נמוכה היא לכאורה ברכב ישן, אבל יש את עלות התיקונים, שלא תמיד ניתן לצפות אותה מראש.
אני מחזיק היום ברכב מעט ישן שמייצר לי המון כאב ראש (ביצעתי רכישה לא מוצלחת).
אני צריך להחליף את הרכב הנ"ל בכל מקרה, נמאס לי כבר לטפל בו. בעיה רודפת בעיה, ויש תקלה משמעותית במזגן שלא מצליחים למצוא.

בכל אופן, חשבתי על לקנות רכב שהוא בדיוק בן 3, בסיום האחריות. להחזיק בו 3-4 שנים ואז שוב לקנות רכב בן 3 וחוזר חלילה.
כך אף פעם לא מחזיקים ברכב מאד ישן, לא צפויות יותר מדי תקלות אם קונים דגם מומלץ, ירידת הערך פחות משמעותית מאשר ברכב חדש ממש, וגם לא מסובך מדי למכור רכב בן 6-7 שנים.
החסרון המשמעותי הוא שצריך בפעם הראשונה לגייס סכום כסף משמעותי, סביב 100K+, בפעמים הבאות, כבר לא צריך, כי רוב ההון יגיע ממכירת הרכב הקודם.

אשמח לתובנותיכם.
תודה מראש
 
תלוי בקילומטראג', אבל לדעתי הדרך הטובה ביותר בהנתן וניתן כלכלית, לקנות חדש טוב ולהחזיק אותו למשך עשור.

תהליך המכירה והקניה הם הבזבזניים ביותר בזמן, במיוחד במשומשות,עם פוטנציאל הגדול ביותר להפסד בגלל מרווחי קניה/מכירה, בעיקר למי שאינו סוחר או מבין ברכבים.

היתרונות:
1. אתה יודע את ההיסטוריה של הרכב והטיפולים.
2. מנטרל סיכוי של קנית נבלה מרמאים.
3. קל למכור רכב בן 10 יד ראשונה.
4. ב 10 שנים בד"כ רכב לא אמור לפתח מחלות גדולות (תלוי קיחומטראג' כמובן), א"כ מגיעות בעיות שנגרמות מעייפות החומר אם או בלי קילומטראג'.

בכל אופן, חשבתי על לקנות רכב שהוא בדיוק בן 3, בסיום האחריות. להחזיק בו 3-4 שנים ואז שוב לקנות רכב בן 3 וחוזר חלילה
לא מבין את ההגיון מדוע לדעתך (וזו תפיסה מאוד מקובלת בישראל) אתה חייב להחליף רכב כל 3 שנים.
 
זו גם המסקנה שלי, רק שאני לא מתכוון למכור אחרי 3 שנים אלא מתכוון להחזיק את הרכב עד שהוא מתחיל להיות בעייתי או שיש סיבה טובה מאוד לקנות רכב בן 3 אחר (למשל שיפור משמעותי בבטיחות או יכולת אוטונומית משמעותית).

לא תמיד יש סיסה למהר להחליף, למשל היה לי בעבר רכב בן 14 שמעולם לא היה במוסך למעט הטיפול השנתי ודרש רק תחזוקה שגרתית (מצבר, צמיגים וכד')
 
תודה לשניכם על התגובה.
זה גרם לי לקחת אקסל, ולבצע חישוב גס של אבדן ערך רכב.
בגדול לקחתי בהנחות יסוד רכב חדש שעולה 150k והכנסתי לטבלה את אבדני הערך שמפרסמים בכל מיני אתרים.
לא לקחתי בחשבון היוון של כסף, ועוד דברים שאולי נכונים, אבל היו מסבכים אותי יותר מדי, רציתי לבצע בדיקה זריזה וגסה.
אני מסכים עם Delver שרכב מטופל עם קילומטראג' סביר לא אמור לבקר הרבה במוסך בעשר שנותיו הראשונות.

בניתי שלושה תרחישים:
א. קניית רכב חדש ומכירה לאחר 10 שנים
ב. קניית רכב בן 3 , מכירה לאחר 4 שנים, ואז שוב קנייה של רכב בן 3 וכו' וכו'
ג. קניית רכב בן 3 ומכירה אחרי 7 שנים.

ואז בדקתי כמה כסף הפסדתי בכל תרחיש תוך בעשר השנים הללו.

המסקנות:
תרחיש א - 115,000 ש"ח
תרחיש ב- 102,000 ש"ח
תרחיש ג - 58,000 ש"ח

בקיצור, נראה לי שאתחיל לחפש רכב בן 3, שמור ומטופל, ושאתכנן להחזיק בו כ- 7 שנים.

תודה על התובנות.
 
תודה לשניכם על התגובה.
זה גרם לי לקחת אקסל, ולבצע חישוב גס של אבדן ערך רכב.
בגדול לקחתי בהנחות יסוד רכב חדש שעולה 150k והכנסתי לטבלה את אבדני הערך שמפרסמים בכל מיני אתרים.
לא לקחתי בחשבון היוון של כסף, ועוד דברים שאולי נכונים, אבל היו מסבכים אותי יותר מדי, רציתי לבצע בדיקה זריזה וגסה.
אני מסכים עם Delver שרכב מטופל עם קילומטראג' סביר לא אמור לבקר הרבה במוסך בעשר שנותיו הראשונות.

בניתי שלושה תרחישים:
א. קניית רכב חדש ומכירה לאחר 10 שנים
ב. קניית רכב בן 3 , מכירה לאחר 4 שנים, ואז שוב קנייה של רכב בן 3 וכו' וכו'
ג. קניית רכב בן 3 ומכירה אחרי 7 שנים.

ואז בדקתי כמה כסף הפסדתי בכל תרחיש תוך בעשר השנים הללו.

המסקנות:
תרחיש א - 115,000 ש"ח
תרחיש ב- 102,000 ש"ח
תרחיש ג - 58,000 ש"ח

בקיצור, נראה לי שאתחיל לחפש רכב בן 3, שמור ומטופל, ושאתכנן להחזיק בו כ- 7 שנים.

תודה על התובנות.
שים לב שאתה משווה תפוחים לתפוחים.
אם תרחיש א' הוא נקודת הייחוס, אז בתרחישים ב' ו-ג' אתה צריך להביא בחשבון רכישה נוספת אחרי 7 שנים ולחשב את ירידת הערך והטיפולים בשנים 7-10.
 
תודה גרהם. נקודות חשובות.
אעבור שוב על ההנחות שלי, עשיתי את זה בצורה זריזה (מדי).
כשאסיים אכתוב כאן מסקנות מעודכנות
 
אשמח לשמוע את דעתכם על החישוב.
במיוחד טעויות גסות שביצעתי, או הנחות מופרכות.
תודה.
 
אשמח לשמוע את דעתכם על החישוב.
במיוחד טעויות גסות שביצעתי, או הנחות מופרכות.
תודה.
בלי להכנס לעובי הקורה, מאחר והתוצאה הסופית נראית לי דומה לחישובים שלי מהעבר, אנחנו נשארים עם רווח תאורתי של 5000 שח על תקופה של 10 שנים בין אופציה א ל ג. כלומר פחות מ 50 שח בחודש.

למה תאורתי? כי בשביל הרווח הזה תצטרך לעבוד ולשלם:
1. זמן חיפושים ל 1.5 רכבים משומשים בתקופה של 10 שנים.
2. בדיקות 1.5 רכבים משומשים תעלה 750 שח ואולי יותר אם התוצאות לא יתאימו לדרישות.
3. תשלום מרווח מוכר/קונה עבור הרכבים, בייחוד אם אתה לא מתמצא במשא ומתן על רכבים.
4. תוספת סיכון של קניית רכב בעייתי.
5. הפסד של 3 שנים אחריות.
6. סיכוי שתצטרך להתפשר על הרכב או האבזור שאתה רוצה כדי למצוא את הרכב עם הנתונים הנכונים.
8. רכב משומש לרוב גם יגיע עם אבזור בטיחותי נמוך יותר ולעיתים גם עם תצרוכת דלק רעה יותר מרכב מודרני יותר.

לסיכום, עבור רווח מאוד קטן, אתה מוסיף תוספת סיכון ובזבוז זמן והוצאות מיותרות בעיקר אם אתה לא מכיר את תחום הרכב.

יוצאים מן הכלל:
1. מי שאין לו את הכסף לקנות רכב חדש וזקוק להלוואה.
2. מי שנוסע הרבה מעל מהממוצע. לו עדיף לחפש רכב משומש עם קילומטראג' נמוך מהממוצע ולשלם קצת יותר עבורו. אבל זה סיפור לפעם אחרת.
 
נערך לאחרונה ב:
אשמח לשמוע את דעתכם על החישוב.
במיוחד טעויות גסות שביצעתי, או הנחות מופרכות.
תודה.

שתי טעויות שאני רואה:
1. בתרחיש ג, השווי של הרכב בשנה העשירית צריך להיות שווי של רכב בן 6 ולא של רכב בן 7

2. בתרחיש א, אתה לא משלם רישוי וטיפולים בכלל במשך 3 השנים הראשונות, זה נכון?

לגבי עלויות החלפת רכבים וחיכוך אותם ציין @היום מתה אמא, זה נכון אבל מצד שני אם נסתכל על תקופה של 20-21 שנים, בתרחיש א אתה נוסע על שני רכבים ובתרחיש ג בשלושה רכבים. ז"א שיש בתרחיש ג' יתרון קל בהיבטי בטיחות וחדישות הרכבים בגלל אותה החלפה עודפת. כמו כן, שתעדכן את החישוב אז ההפרש יגדל.

עריכה:
אחרי שהרכב יורד מתחת לערך מסוים, אולי תבחר שלא לבטל בביטוח מקיף אלא רק חובה וצד ג' כך שבתרחיש ג' גם יהיה לך יתרון של כמה אלפי שקלים בסך הכל. כמו כן, ביטוח של רכב חדש הוא יקר יותר כך שגם פה יש הפרש מסוים של כמה אלפי שקלים בסך הכל.
 
נערך לאחרונה ב:
לגבי עלויות החלפת רכבים וחיכוך אותם ציין @היום מתה אמא, זה נכון אבל מצד שני אם נסתכל על תקופה של 20-21 שנים, בתרחיש א אתה נוסע על שני רכבים ובתרחיש ג בשלושה רכבים. ז"א שיש בתרחיש ג' יתרון קל בהיבטי בטיחות וחדישות הרכבים בגלל אותה החלפה עודפת. כמו כן, שתעדכן את החישוב אז ההפרש יגדל
נהפוך הוא. בתרחיש א' אתה נוסע כל הזמן ברכב בעל גיל ממוצע של 5 שנים. בתרחיש ג' אתה נוסע כל הזמן ברכב בעל גיל ממוצע של 6.5 שנים. כלומר, בתרחיש א' אתה נוסע בממוצע ברכב יותר בטיחותי ויותר חסכוני בדלק וגם בעל פוטנציאל תקלות נמוך יותר. הסיבה שלא הוספתי את זה לתחשיב, כי זה מתקזז עם הוצאות הביטוח הגבוהות יותר של אופציה א'.
 
בהיברדי יש להוסיף ביטוח סוללה אחרי נדמה לי 5 או 3 שנים. גם כן איזה 500 לשנה.
במכונית חדשה אתה עושה מהתחלה במכונית ישנה אם הבעלים הקודמים לא עשה אזי אתה לא יכול לעשות. סוללה תתקלקל כמעט בודאות בטווח של 10 שנים.
 
מה לגבי פרמטר של ביטוחים? משוקלל איפשהו?
דרך אגב יש רכבים לדוגמא סיטרואן שנותנים 5 שנים אחריות
 
שים לב לקחת בחשבון את העלות רישוי השנתי שהיא פונקציה של קבוצת רישוי וגם קבוצת הגיל של המכונית.
 
מה לגבי גניבה .
לפחות 6 מתוך 10 החברים שלי חוו גניבה של רכב בחמש שנים האחרונות .
לרכב חדש יש הרבה יותר סיכוי להיגנב . או אפילו לגנוב חלקים ממנו .
איך זה נכנס בחישוב?
 
דיון מעניין.

ההבדל בין א' וג' משאיר אותך בשנה 1 עם 56,000, שאם תשקיע בתשואה של 5% יוסיף לך בסוף התקופה 35,000 שח.
 
אני הייתי מחפש מכונית שנמצאת שנה - שנתיים על הכביש וספגה את ירידת הערך הגדולה. אנשים נוטים לטפל במכוניות חדשות ברשת המוסכים של היבואן כדי לא לפגוע באחריות וב-30-40 אלף קילומטר הראשונים ממילא אין מה להחליף חוץ משמן, פילטר שמן, פילטר אוויר ופילטר מזגן.

חפש מכונית יד 1 עם תיעוד טיפולים במרווחים שציין היצרן וב-90% מהמקרים אתה תהיה בסדר מבחינת אמינות.
 
אני הייתי מחפש מכונית שנמצאת שנה - שנתיים על הכביש וספגה את ירידת הערך הגדולה. אנשים נוטים לטפל במכוניות חדשות ברשת המוסכים של היבואן כדי לא לפגוע באחריות וב-30-40 אלף קילומטר הראשונים ממילא אין מה להחליף חוץ משמן, פילטר שמן, פילטר אוויר ופילטר מזגן.

חפש מכונית יד 1 עם תיעוד טיפולים במרווחים שציין היצרן וב-90% מהמקרים אתה תהיה בסדר מבחינת אמינות.
במיוחד אם אתה לוקח רכב שמראש נחשב אמין
 
מה לגבי גניבה .
לפחות 6 מתוך 10 החברים שלי חוו גניבה של רכב בחמש שנים האחרונות .
לרכב חדש יש הרבה יותר סיכוי להיגנב .
החברים שלך ממש חסרי מזל או שאתם גרים במקום מועד לגנבות.
הממוצע הארצי מאוד מאוד רחוק מזה.
איך זה נכנס בחישוב?
ביטוח מקיף.
זה עוד משהו שמיקר רכב חדיש.
ברכב ישן יותר הביטוח יהיה זול יותר או שניתן לוותר עליו ולקחת את הסיכון על עצמך.
אני הייתי מחפש מכונית שנמצאת שנה - שנתיים על הכביש וספגה את ירידת הערך הגדולה. אנשים נוטים לטפל במכוניות חדשות ברשת המוסכים של היבואן כדי לא לפגוע באחריות וב-30-40 אלף קילומטר הראשונים ממילא אין מה להחליף חוץ משמן, פילטר שמן, פילטר אוויר ופילטר מזגן.

חפש מכונית יד 1 עם תיעוד טיפולים במרווחים שציין היצרן וב-90% מהמקרים אתה תהיה בסדר מבחינת אמינות.
העקרון נכון אבל נראה לי ששוק הרכב משתנה.
פעם היה דילים נהדרים על מכוניות כאלה.
היום הרבה יותר קשה למצוא רכב מבוקש במחיר סביר.
אני בודק 2 דגמים והמחירים המבוקשים לרכב בן שנתיים זה 10%-15 מתחת לחדש במידה ולא היה לא נזק.
גם המחירון לחלק מהמכוניות הישנות יותר נשאר על אותו מספר שהיה לפני שנה ואפילו עלה.
 
היום יש רכבים בין 20 ל30 אלף שח שהם רכבים מצוינים שכמעט ואין בהם בעיות. (רכבים בסגנון של טויוטה קורולה)

לאנשים שחשוב להם הרכב החדש בשביל המעמד החברתי, אז זה הגיוני, אבל לקנות ולהישאר עם זה עד שהרכב מזדקן, זה אומר שלא מספיק חשוב שיהיה רכב חדש, ואם זה נכון אז יש כאן חיסרון על אובדן ערך של הרכב, שזה אומר שהשימוש לשנה עולה קרוב ל1000 לחודש, בייחס לרכב שעולה בין 20 ל30 אלף שבכל מקרה אין לזה הרבה לאיפה לרדת... במיוחד אם נחשב את אובדן התשואה בפוטנציאל כמו שכתב חיפאי, אז ממש קשה לי להבין למה שווה לקנות רכב חדש.

ועוד נקודה שבשנה האחרונה רכב יד שניה התייקר מאוד ויש סיבה לחשוב שברכב הבא שתקנה יד שניה הרכב, זה יהיה עסקה עוד יותר משתלמת.
(כי הרכבים התייקרו דבר ראשון כי היה מחסור ברכבים חדשים, וממילא זה גרם לביקוש עודף לרכבים יד 2. דבר שני כי היום יותר יקר לקנות רכב חדש בגלל ששוק הרכב בנוי ברובו על הלוואות, וממילא עלות המימון לרכב חדש משמעותית יותר יקר. ושני הסיבות האלו במשך הזמן צפוי שיהיה טוב יותר בשנים הקרובות)

ועוד נקודה חשובה שכל רכב חדש שקונים היום, קשה לדעת את המחיר שיהיה לו בעוד 5 שנים ובמיוחד בעוד 10 שנים כי אם הרכבים החשמלאים ייכנסו חזק בשוק, הרבה סיכויים שהרכבים שהם לא חשמלים, הם יהיו פדיחות לנסוע איתם, כי הם יצטיירו כרכבים של המיעוט העני שלא אכפת להם זיהום האוויר.
ולקנות רכב חשמלי זה ממש שטות כי אפילו עוד 3 שנים קשה לדעת כמה הם היו שווים כי כרגע זה מוצר בשיא ההתפתחות שלו, ומספיק שיוסיפו טווח נסיעה לרכב, וכבר כל הרכבים עם הטווח הקצר יהפכו לרכבים סוג ד', ולחשוב למכור את זה אחרי 10 שנים זה בכלל לא רלוונטי כי רק ההחלפה של הבטרייה שבוודאות יצטרכו, וזה כבר יעלה יותר מהרכב...
 
אין מצב שאתה מוצא קורולה ב-20-30 אלף שהיא לא גרוטאה גמורה. זה מסוג המקרים ששמירת ערך קיצונית משחקת לרעת רוכשי יד 2.

הבן אדם לא הומלס. שיקנה מכונית סבירה ב-60-80 אלף לא על דבר צריך להסתכל דרך החור של הגרוש. ברכישת רכב יש שיקול של בטיחות, שיקול של איכות חיים, שיקול של הנאה מנהיגה.

בנוגע למכוניות חשמליות זה מסוג נבואות האוטופיה הסביבית שאוהבים למכור לנו. מה לעשות לרוב האנשים במדינה אין חנייה בטאבו וכל עוד אין פריסה מ-א-ו-ד רחבה של עמדות טעינה ציבוריות מכונית חשמלית היא לא אופציה עבור רוב האנשים במדינה הזאת.
 
נושאים דומים
פותח הנושא כותרת פורום תגובות תאריך
I החלפת רכב ביש ברירה צרכנות פיננסית 11
O החלפת רכב נוכחי לרכב חשמלי מינימליזם, חסכנות ואנטי-צרכנות 186
E דמי אחזקת רכב או החלפת ההטבה בשכר ברוטו גבוה יותר בגובה דמי החזקת הרכב, מה עדיף מבחינת מס? מינימליזם, חסכנות ואנטי-צרכנות 5
Blue החלפת רכב - התלבטות בין כמה חלופות מינימליזם, חסכנות ואנטי-צרכנות 20
S החלפת אסטרטגיית השקעה שוק ההון 5
M החלפת ביטוח חיים למשכנתא צרכנות פיננסית 5
Marcus Aurelius החלפת 2 החזקות קיימות באחת מהאיריות שוק ההון 2
S החלפת קרנות אמריקאיות לקרנות אחרות שוק ההון 3
B ניוד קופת IRA ללא החלפת ברוקר פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 8
deussex שאלה על החלפת דירות שניות - מיסים נדל"ן 10
1337justme החלפת סוללה של Galaxy s9 plus או החלפת מכשיר? אוף טופיק 4
A החלפת / גניבת דוד שמש בבניין מגורים נדל"ן 7
ה החלפת קרנות לפני סוף השנה שוק ההון 3
M החלפת שטרות 100 דולר ישנים אוף טופיק 6
Y החלפת ניירות ערך דולרים שוק ההון 17
S החלפת סוללה Macbook פוסטים מאיכות נמוכה 5
flower החלפת סמארטפון צרכנות פיננסית 11
R החלפת מסלול פנסיה לעוקב מדד פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 1
W החלפת מסלול ק''צ 1.4% במסלול פריים+0.5 נדל"ן 2
ש החלפת מנגנון אג"ח מיועדות בביטוח תשואה? פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 39
M החלפת כתובת בגרמניה פוסטים מאיכות נמוכה 1
I בחינת כדאיות החלפת קרן: מיסוי ריאלי מול דחיית מס שוק ההון 1
deussex החלפת סוכן ביטוח בביטוח מבנה נדל"ן 6
R החלפת מסלול לאחר הלוואה קופת גמל להשקעה- חברת כלל פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 1
adamshalev החלפת בד חיפוי גשם בחצר מינימליזם, חסכנות ואנטי-צרכנות 8
yossik החלפת שלט אלחוטי לחוטי למיטה מתכווננת אוף טופיק 2
A החלפת אגח בתיק באגח אחר שוק ההון 1
ס החלפת בנק - כמה זה מסובך? מינימליזם, חסכנות ואנטי-צרכנות 31
ד החלפת דירה ישנה בדירה חדשה מקבלן נדל"ן 1
D החלפת החלק האגח"י בתיק שוק ההון 0
חושב בגדול החלפת דירת מגורים בנדל"ן להשקעה נדל"ן 14
א החלפת נורות בספרק 2015 מינימליזם, חסכנות ואנטי-צרכנות 2
M החלפת חשבון בנק שוק ההון 7
ITS שינוי אסטרטגי בניהול תיק ההשקעות ההוליסטי - החלפת ברוקרים שוק ההון 0
O החלפת קרן מחקה עקב עליית דמי ניהול שוק ההון 8
A החלפת כרטיס אשראי בנוחות ו I need It צרכנות פיננסית 18
מ החלפת קרן נאמנות אחת בשנייה שוק ההון 5
cypriano de rore החלפת שקלים לפרנק שוויצרי צרכנות פיננסית 17
ה החלפת מקצוע יומני מסע אישיים 19
hommie עדכון החלפת כתובת במשרד הפנים אוף טופיק 17
אבישי אחר החלפת נייר ערך (פיסי, יעני *נייר* כמו בספר) הנסחר ב TSE בישראל אוף טופיק 14
פ החלפת אג"חים בתיק שוק ההון 8
ח החלפת בתים מינימליזם, חסכנות ואנטי-צרכנות 7
Y רפורמת המדדים בת"א - תזמון החלפת קרן שוק ההון 3
משה מפגש סולידי במרכז / אירוע החלפת בגדים. אוף טופיק 2
שמוליק קיפוד החלפת VXUS ו-VTI ב-VT שוק ההון 29
Kipodi החלפת קרן פניה בקופת גמל צרכנות פיננסית 2
G אני מוכן ללמד אותך תכנות בעד הידע שלך בהשקעות (החלפת ידע הדדי) התפתחות אישית 1
ל כניסה עם רכב לחלקה פנימית נדל"ן 2
P כדאיות ביטוח רכב צרכנות פיננסית 6

נושאים דומים

Back
למעלה