Blue
משתמש סולידי
- הצטרף ב
- 11/12/18
- הודעות
- 35
- דירוג
- 24
היי,
כחלק מהרעיון של חסכנות אגרסיבית, נתקעתי עם רכב די ישן שלא הייתי מוכן להחליף כיוון שלא השתלם לי.
לאחרונה, אני מוצא את עצמי מתקן משהו אחר ברכב בכל חודש, וכבר לא משתלם לי להחזיק בו.
ניסיתי למכור אותו, אבל גם זה לא הולך כי הוא....לא משהו.
נשברתי, עם כל הרעיון של חסכנות אגרסיבית - אני חושב שכדאי שאחליף אותו.
אנו מחזיקים בבית שני רכבים, האחד שלי והאחד של אשתי.
(ואין לנו ברירה, כל אחד צריך להגיע לעבודה בבוקר ותחב"צ זה לא משהו שאנחנו מוכנים להתפשר עליו).
הרכב ה-'יקר' יותר הוא של אשתי, ואני משתמש ברכב שלי רק לנסיעות מהמשרד הביתה.
לכן, הגעתי למסקנה שהרכב שמצד אחד עונה על הצרכים שלי וזול באופן יחסי ומצד שני עדיין בטיחותי הוא יונדאי i10, ולכן המחקר מתמקד עליו.
בחנתי באיזו חלופה מבין החלופות הנבחנות אני אפסיד הכי פחות במשך 3 שנים.
חלופה 1 - רכישת רכב חדש מהסוכנות
מחיר רכב חדש הוא כ-75,000 ש"ח.
עלי לשלם אגרת רישוי רק לאחר שנתיים, כך שזה 1300 ש"ח (בערך) ל-3 שנים.
טיפול ראשון עליהם, כך שנשארו 2 טיפולים בסך של 700 ש"ח לטיפול נניח - 1400 ש"ח סה"כ ל-3 שנים.
ירידת ערך כ-(נגזים ונגיד) 25%, כך שניתן למכור את הרכב לאחר 3 שנים ב-(נעגל) 55,000 ש"ח, כלומר הפסד מירידת ערך הוא 20,000 ש"ח.
אין תיקונים וטיפולים יותר מדי, הרי הרכב חדש.
ביטוח יוצא (בדקתי) מבלי להתמקח יותר מדי בסביבות ה-10,500 ש"ח ל-3 שנים.
(בהערת אגב אגיד שגם אקח הלוואה לתשלום הרכב כנגד שעבודו כך שאוכל למנף את הכסף).
סה"כ הפסד ל-3 שנים: 33,200.
חלופה 2 - ליסינג
לדעתי החלופה הכי פחות משתלמת.
תעזבו אתכם מה-i10 שיקר יותר, בואו ניקח את רכב הליסינג הכי זול בשוק - Spark.
התקשרתי כמעט לכל החברות ליסינג לקבל הצעות, זה הרכב הזול ביותר והמחיר שלו נע סביב המחירים שאציג כעת:
מקדמה: 7500
תשלום חודשי: 1270-1300 ל-3 שנים יוצא 46,800.
לאחר 3 שנים יש אפשרות לרכוש את הרכב במחיר מחירון, שבמקרה כזה עדיף לי להחזיר להם את הרכב ולקנות את אותו רכב בדיוק ביד 2, יצא לי יותר זול...אז זה בכלל לא אופציה.
סה"כ הפסד ל-3 שנים: 54,300
חלופה 3 - רכב יד שנייה
זו החלופה שהייתה לי הכי קשה לחישוב כי היא דורשת אומדן מאוד גדול.
כרגע אני נוהג על i20 במשך 3-4 שנים, אז לקחתי בערך את העלויות שהיו לי על הרכב הזה וניסיתי 'להשליך' על ה-i10.
מחיר הרכישה הוא אינדיבידואלי, ולכן קבעתי לעצמי שהוא לא יעלה על 35,000 ש"ח.
אני לא חושב שאני יכול להרשות לעצמי, מבחינה תזרימית, להוציא סכום גבוה יותר.
(מזכיר שבחלופה הראשונה זה רק מקדמה והלוואה)
מחיר רכישה (אינדיבידואלי): 35,000 ש"ח.
עלויות תיקונים ל-3 שנים: כ-5000 ש"ח.
טיפולים ל-3 שנים: כ-3000 ש"ח.
אגרות רישוי: 1300 לשנה, נעגל ל-4000 ל-3 שנים.
ירידת ערך: מחיר מכירה לאחר 3 שנים כ-20,000 ש"ח, כלומר ירידת ערך 15,000 ש"ח.
ביטוח ל-3 שנים: 9000 ש"ח.
סה"כ הפסד ל-3 שנים: 36,000
סיכום:
לפי איך שזה נראה, החלופה הראשונה היא המשתלמת ביותר הן מבחינה כספית והן מבחינה כלכלית (ההנאה וחיסכון בכאב ראש שיש מנהיגה ברכב חדש).
מנגד, יש כאן חיסרון מאוד משמעותי, שאם קורה משהו לרכב - אני לא יודע כמה הביטוח מכסה ואז ירידת הערך עלולה להיות גדולה יותר - זה הסיכון (יכול להיות שאני טועה, לא מאוד מבין בביטוחים).
אשמח לשמוע את דעתכם בנוגע להחלפת הרכב,
האם החישוב שבצעתי נכון, מה פספסתי, ואם יש לכם חלופה יותר טובה מאלו שהצעתי - עוד יותר טוב !!
תודה מראש !
כחלק מהרעיון של חסכנות אגרסיבית, נתקעתי עם רכב די ישן שלא הייתי מוכן להחליף כיוון שלא השתלם לי.
לאחרונה, אני מוצא את עצמי מתקן משהו אחר ברכב בכל חודש, וכבר לא משתלם לי להחזיק בו.
ניסיתי למכור אותו, אבל גם זה לא הולך כי הוא....לא משהו.
נשברתי, עם כל הרעיון של חסכנות אגרסיבית - אני חושב שכדאי שאחליף אותו.
אנו מחזיקים בבית שני רכבים, האחד שלי והאחד של אשתי.
(ואין לנו ברירה, כל אחד צריך להגיע לעבודה בבוקר ותחב"צ זה לא משהו שאנחנו מוכנים להתפשר עליו).
הרכב ה-'יקר' יותר הוא של אשתי, ואני משתמש ברכב שלי רק לנסיעות מהמשרד הביתה.
לכן, הגעתי למסקנה שהרכב שמצד אחד עונה על הצרכים שלי וזול באופן יחסי ומצד שני עדיין בטיחותי הוא יונדאי i10, ולכן המחקר מתמקד עליו.
בחנתי באיזו חלופה מבין החלופות הנבחנות אני אפסיד הכי פחות במשך 3 שנים.
חלופה 1 - רכישת רכב חדש מהסוכנות
מחיר רכב חדש הוא כ-75,000 ש"ח.
עלי לשלם אגרת רישוי רק לאחר שנתיים, כך שזה 1300 ש"ח (בערך) ל-3 שנים.
טיפול ראשון עליהם, כך שנשארו 2 טיפולים בסך של 700 ש"ח לטיפול נניח - 1400 ש"ח סה"כ ל-3 שנים.
ירידת ערך כ-(נגזים ונגיד) 25%, כך שניתן למכור את הרכב לאחר 3 שנים ב-(נעגל) 55,000 ש"ח, כלומר הפסד מירידת ערך הוא 20,000 ש"ח.
אין תיקונים וטיפולים יותר מדי, הרי הרכב חדש.
ביטוח יוצא (בדקתי) מבלי להתמקח יותר מדי בסביבות ה-10,500 ש"ח ל-3 שנים.
(בהערת אגב אגיד שגם אקח הלוואה לתשלום הרכב כנגד שעבודו כך שאוכל למנף את הכסף).
סה"כ הפסד ל-3 שנים: 33,200.
חלופה 2 - ליסינג
לדעתי החלופה הכי פחות משתלמת.
תעזבו אתכם מה-i10 שיקר יותר, בואו ניקח את רכב הליסינג הכי זול בשוק - Spark.
התקשרתי כמעט לכל החברות ליסינג לקבל הצעות, זה הרכב הזול ביותר והמחיר שלו נע סביב המחירים שאציג כעת:
מקדמה: 7500
תשלום חודשי: 1270-1300 ל-3 שנים יוצא 46,800.
לאחר 3 שנים יש אפשרות לרכוש את הרכב במחיר מחירון, שבמקרה כזה עדיף לי להחזיר להם את הרכב ולקנות את אותו רכב בדיוק ביד 2, יצא לי יותר זול...אז זה בכלל לא אופציה.
סה"כ הפסד ל-3 שנים: 54,300
חלופה 3 - רכב יד שנייה
זו החלופה שהייתה לי הכי קשה לחישוב כי היא דורשת אומדן מאוד גדול.
כרגע אני נוהג על i20 במשך 3-4 שנים, אז לקחתי בערך את העלויות שהיו לי על הרכב הזה וניסיתי 'להשליך' על ה-i10.
מחיר הרכישה הוא אינדיבידואלי, ולכן קבעתי לעצמי שהוא לא יעלה על 35,000 ש"ח.
אני לא חושב שאני יכול להרשות לעצמי, מבחינה תזרימית, להוציא סכום גבוה יותר.
(מזכיר שבחלופה הראשונה זה רק מקדמה והלוואה)
מחיר רכישה (אינדיבידואלי): 35,000 ש"ח.
עלויות תיקונים ל-3 שנים: כ-5000 ש"ח.
טיפולים ל-3 שנים: כ-3000 ש"ח.
אגרות רישוי: 1300 לשנה, נעגל ל-4000 ל-3 שנים.
ירידת ערך: מחיר מכירה לאחר 3 שנים כ-20,000 ש"ח, כלומר ירידת ערך 15,000 ש"ח.
ביטוח ל-3 שנים: 9000 ש"ח.
סה"כ הפסד ל-3 שנים: 36,000
סיכום:
לפי איך שזה נראה, החלופה הראשונה היא המשתלמת ביותר הן מבחינה כספית והן מבחינה כלכלית (ההנאה וחיסכון בכאב ראש שיש מנהיגה ברכב חדש).
מנגד, יש כאן חיסרון מאוד משמעותי, שאם קורה משהו לרכב - אני לא יודע כמה הביטוח מכסה ואז ירידת הערך עלולה להיות גדולה יותר - זה הסיכון (יכול להיות שאני טועה, לא מאוד מבין בביטוחים).
אשמח לשמוע את דעתכם בנוגע להחלפת הרכב,
האם החישוב שבצעתי נכון, מה פספסתי, ואם יש לכם חלופה יותר טובה מאלו שהצעתי - עוד יותר טוב !!
תודה מראש !