• התוכן שלפניכם איננו ייעוץ פיננסי. הוא אולי נחזה ככזה, ואף נשמע ככזה, אבל למרבה הפלא, הוא איננו כזה, וממילא לא יכול להיחשב תחליף לייעוץ מטעם בעל הרישיון המתאים, לרבות ייעוץ מס, ייעוץ פנסיוני או ייעוץ השקעות המתחשב בצרכיו המיוחדים של כל אדם. מכאן שאין לראות בתכני הפורום המלצה לביצוע פעולות כלשהן בניירות ערך או בנכסים אחרים, וכל הסתמכות עליהם תהיה באחריות הקורא בלבד. האחריות לאמור בכל הודעה היא על מחברה בלבד ואין באמור בה כדי לשקף את דעותיה של בעלת האתר.
  • חשבון מסחר באקסלנס טרייד : סנט למניה במסחר בארה"ב (מינימום $5 לעסקה), פטור מדמי טיפול לשנתיים, קורס במתנה ובונוס 100 ש"ח למצטרפים חדשים. להצטרפות דיגיטלית לחצו כאן .

החלפת רכב - התלבטות בין כמה חלופות

  • פותח הנושא פותח הנושא Blue
  • פורסם בתאריך פורסם בתאריך

Blue

משתמש סולידי
הצטרף ב
11/12/18
הודעות
35
דירוג
24
היי,
כחלק מהרעיון של חסכנות אגרסיבית, נתקעתי עם רכב די ישן שלא הייתי מוכן להחליף כיוון שלא השתלם לי.
לאחרונה, אני מוצא את עצמי מתקן משהו אחר ברכב בכל חודש, וכבר לא משתלם לי להחזיק בו.
ניסיתי למכור אותו, אבל גם זה לא הולך כי הוא....לא משהו.
נשברתי, עם כל הרעיון של חסכנות אגרסיבית - אני חושב שכדאי שאחליף אותו.

אנו מחזיקים בבית שני רכבים, האחד שלי והאחד של אשתי.
(ואין לנו ברירה, כל אחד צריך להגיע לעבודה בבוקר ותחב"צ זה לא משהו שאנחנו מוכנים להתפשר עליו).
הרכב ה-'יקר' יותר הוא של אשתי, ואני משתמש ברכב שלי רק לנסיעות מהמשרד הביתה.

לכן, הגעתי למסקנה שהרכב שמצד אחד עונה על הצרכים שלי וזול באופן יחסי ומצד שני עדיין בטיחותי הוא יונדאי i10, ולכן המחקר מתמקד עליו.

בחנתי באיזו חלופה מבין החלופות הנבחנות אני אפסיד הכי פחות במשך 3 שנים.

חלופה 1 - רכישת רכב חדש מהסוכנות
מחיר רכב חדש הוא כ-75,000 ש"ח.
עלי לשלם אגרת רישוי רק לאחר שנתיים, כך שזה 1300 ש"ח (בערך) ל-3 שנים.
טיפול ראשון עליהם, כך שנשארו 2 טיפולים בסך של 700 ש"ח לטיפול נניח - 1400 ש"ח סה"כ ל-3 שנים.
ירידת ערך כ-(נגזים ונגיד) 25%, כך שניתן למכור את הרכב לאחר 3 שנים ב-(נעגל) 55,000 ש"ח, כלומר הפסד מירידת ערך הוא 20,000 ש"ח.
אין תיקונים וטיפולים יותר מדי, הרי הרכב חדש.
ביטוח יוצא (בדקתי) מבלי להתמקח יותר מדי בסביבות ה-10,500 ש"ח ל-3 שנים.

(בהערת אגב אגיד שגם אקח הלוואה לתשלום הרכב כנגד שעבודו כך שאוכל למנף את הכסף).

סה"כ הפסד ל-3 שנים: 33,200.

חלופה 2 - ליסינג
לדעתי החלופה הכי פחות משתלמת.
תעזבו אתכם מה-i10 שיקר יותר, בואו ניקח את רכב הליסינג הכי זול בשוק - Spark.
התקשרתי כמעט לכל החברות ליסינג לקבל הצעות, זה הרכב הזול ביותר והמחיר שלו נע סביב המחירים שאציג כעת:
מקדמה: 7500
תשלום חודשי: 1270-1300 ל-3 שנים יוצא 46,800.
לאחר 3 שנים יש אפשרות לרכוש את הרכב במחיר מחירון, שבמקרה כזה עדיף לי להחזיר להם את הרכב ולקנות את אותו רכב בדיוק ביד 2, יצא לי יותר זול...אז זה בכלל לא אופציה.

סה"כ הפסד ל-3 שנים: 54,300

חלופה 3 - רכב יד שנייה
זו החלופה שהייתה לי הכי קשה לחישוב כי היא דורשת אומדן מאוד גדול.
כרגע אני נוהג על i20 במשך 3-4 שנים, אז לקחתי בערך את העלויות שהיו לי על הרכב הזה וניסיתי 'להשליך' על ה-i10.

מחיר הרכישה הוא אינדיבידואלי, ולכן קבעתי לעצמי שהוא לא יעלה על 35,000 ש"ח.
אני לא חושב שאני יכול להרשות לעצמי, מבחינה תזרימית, להוציא סכום גבוה יותר.
(מזכיר שבחלופה הראשונה זה רק מקדמה והלוואה)

מחיר רכישה (אינדיבידואלי): 35,000 ש"ח.
עלויות תיקונים ל-3 שנים: כ-5000 ש"ח.
טיפולים ל-3 שנים: כ-3000 ש"ח.
אגרות רישוי: 1300 לשנה, נעגל ל-4000 ל-3 שנים.
ירידת ערך: מחיר מכירה לאחר 3 שנים כ-20,000 ש"ח, כלומר ירידת ערך 15,000 ש"ח.
ביטוח ל-3 שנים: 9000 ש"ח.

סה"כ הפסד ל-3 שנים: 36,000

סיכום:
לפי איך שזה נראה, החלופה הראשונה היא המשתלמת ביותר הן מבחינה כספית והן מבחינה כלכלית (ההנאה וחיסכון בכאב ראש שיש מנהיגה ברכב חדש).
מנגד, יש כאן חיסרון מאוד משמעותי, שאם קורה משהו לרכב - אני לא יודע כמה הביטוח מכסה ואז ירידת הערך עלולה להיות גדולה יותר - זה הסיכון (יכול להיות שאני טועה, לא מאוד מבין בביטוחים).

אשמח לשמוע את דעתכם בנוגע להחלפת הרכב,
האם החישוב שבצעתי נכון, מה פספסתי, ואם יש לכם חלופה יותר טובה מאלו שהצעתי - עוד יותר טוב !!

תודה מראש !
 
בחנתי באיזו חלופה מבין החלופות הנבחנות אני אפסיד הכי פחות במשך 3 שנים.
למה דווקא 3 שנים ?
לדעתי זה טירוף לקנות רכב מהסוכנות ולמכור בעוד 3 שנים.. (ירידת ערך מטורפת).
ככל שמחזיקים ברכב יותר זמן יש יותר הגיון בלקנות מהסוכנות.
אם אתה מתכנן להחזיר ברכב 3 שנים, הייתי ממליץ לקנות את הגרוטאה הכי פחות גרוטאטית ביד 2 (מאזדה 2 או משהו כזה) ב15K..


אין תיקונים וטיפולים יותר מדי, הרי הרכב חדש.
תתפלא:
https://www.cashcarsbuyer.com/did-honda-fix-their-turbo-engine-problems-2019/
אתה מוזמן לחפש תקלות ברצועת טיימינג במנועי פיור-טק ותיבות הילוכים בפורד פוקוס.. לא חסר.

עלויות תיקונים ל-3 שנים: כ-5000 ש"ח.
אף אחד מהחברים שלי כולל אותי לא הגיע לסכום הזה ברכישת רכב יד 2.
עלות התיקונים שלי אחרי 4 שנים - 0 ש"ח. (קניתי ב2016 רכב שנת 2013 בסכום שאתה הקצבת לעצמך).
עלות הטיפולים - כ3000. (סביר לחלוטין).

אגרות רישוי: 1300 לשנה, נעגל ל-4000 ל-3 שנים.
למיטב ידעתי אגרת רישוי של i10 אמורה להיות סביבות ה800-900 בזמנים אלה.

ירידת ערך: מחיר מכירה לאחר 3 שנים כ-20,000 ש"ח, כלומר ירידת ערך 15,000 ש"ח.
תלוי, מכוניות ישנות מספיק כמעט ולא יורדות במחיר, מכוניות חדשות יורדות יותר.

(ההנאה וחיסכון בכאב ראש שיש מנהיגה ברכב חדש).
המכונית שלי יד 3, בת 7, נראה חיצונית ופנימית יותר טוב מרובן המוחלט של המכוניות שצעירות ממנה ב3-5 שנים, ועלתה לי הרבה פחות.

אני לא יודע כמה הביטוח מכסה
במקרה של טוטאל-לוס אתה מקבל מחירון לוי יצחק +- קומבינות של הביטוח, יש מקרים עצובים של אנשים שהוציאו מכונית מהסוכנות - עשו תאונה בדרך הביתה, וגילו בדרך הקשה שלוי יצחק מוריד 20% מהמחיר רק בגלל שהרכב יצא מהסוכנות.

ואם יש לכם חלופה יותר טובה מאלו שהצעתי - עוד יותר טוב !!
ליסינג 0 קילומטר, לרוב אין פה הנחה משמעותית כי אתה מפסיד את מה שחסכת במכירה - אם אתה מתכנן להחזיר ברכב הרבה זמן והרכב שאתה רוצה לקנות לא מבוקש אז ההנחה משמעותית ואפשר לחסוך עשרות אלפי שקלים בדרך הזו.

אני הייתי קונה מכונית יד 2, נכון שלמצוא מכונית שמורה יכול לקחת זמן, אבל לדעתי אין פה בכלל שאלה, ההפרש במחירים בין מכונית יד 2 במצב טוב לבין רכב חדש יכול להיות עצום.
 
למה דווקא 3 שנים ?
לדעתי זה טירוף לקנות רכב מהסוכנות ולמכור בעוד 3 שנים.. (ירידת ערך מטורפת).
ככל שמחזיקים ברכב יותר זמן יש יותר הגיון בלקנות מהסוכנות.
אם אתה מתכנן להחזיר ברכב 3 שנים, הייתי ממליץ לקנות את הגרוטאה הכי פחות גרוטאטית ביד 2 (מאזדה 2 או משהו כזה) ב15K..



תתפלא:
https://www.cashcarsbuyer.com/did-honda-fix-their-turbo-engine-problems-2019/
אתה מוזמן לחפש תקלות ברצועת טיימינג במנועי פיור-טק ותיבות הילוכים בפורד פוקוס.. לא חסר.


אף אחד מהחברים שלי כולל אותי לא הגיע לסכום הזה ברכישת רכב יד 2.
עלות התיקונים שלי אחרי 4 שנים - 0 ש"ח. (קניתי ב2016 רכב שנת 2013 בסכום שאתה הקצבת לעצמך).
עלות הטיפולים - כ3000. (סביר לחלוטין).


למיטב ידעתי אגרת רישוי של i10 אמורה להיות סביבות ה800-900 בזמנים אלה.


תלוי, מכוניות ישנות מספיק כמעט ולא יורדות במחיר, מכוניות חדשות יורדות יותר.


המכונית שלי יד 3, בת 7, נראה חיצונית ופנימית יותר טוב מרובן המוחלט של המכוניות שצעירות ממנה ב3-5 שנים, ועלתה לי הרבה פחות.


במקרה של טוטאל-לוס אתה מקבל מחירון לוי יצחק +- קומבינות של הביטוח, יש מקרים עצובים של אנשים שהוציאו מכונית מהסוכנות - עשו תאונה בדרך הביתה, וגילו בדרך הקשה שלוי יצחק מוריד 20% מהמחיר רק בגלל שהרכב יצא מהסוכנות.


ליסינג 0 קילומטר, לרוב אין פה הנחה משמעותית כי אתה מפסיד את מה שחסכת במכירה - אם אתה מתכנן להחזיר ברכב הרבה זמן והרכב שאתה רוצה לקנות לא מבוקש אז ההנחה משמעותית ואפשר לחסוך עשרות אלפי שקלים בדרך הזו.

אני הייתי קונה מכונית יד 2, נכון שלמצוא מכונית שמורה יכול לקחת זמן, אבל לדעתי אין פה בכלל שאלה, ההפרש במחירים בין מכונית יד 2 במצב טוב לבין רכב חדש יכול להיות עצום.

היי,
תודה רבה על התגובה !!

אני לא בהכרח מתכוון להחזיק ברכב 3 שנים, אני באמת לא יודע.
קיוויתי שאחד מהגולשים כאן יוכל לתת לי כיוון..
בחרתי 3 שנים כדי שאוכל להשוות תפוחים לתפוחים בתכלס..

לגבי עלויות התיקונים, גם אם נניח שאין בכלל תיקונים (מה שלא סביר, אבל נניח לצורך החישוב), זה מנטרל 5000 ש"ח והופך את חלופה 1 ו-3 לכמעט זהות (הבדל של 2000 ש"ח בערך). אז נכון שחסכתי 2000 ש"ח, אבל קיבלתי כאב ראש והתעסקות שאני מוכן לשלם 2000 ש"ח כדי לחסוך, וגם נהגתי על רכב חדש.

לגבי התיקונים שיש לרכב יד ראשונה, אתה צודק לגמרי.. אבל סגרתי איתם במו"מ שיש אחריות ל-3 שנים על הכל.. כך שגם אם יהיה משהו כזה, זה על חשבונם.

לגבי ליסינג 0 ק"מ,
האמת שבדקתי והייתי בפגישה לרכישת ליסינג 0 ק"מ.
הם באמת הציעו לי על הרכב i10 החדש מחיר 'מעולה', משהו כמו 50,000 ש"ח + טרייד אין על הישן (ששווה במקרה מעולה 15,000 ועיגלתי למעלה..), שזה משהו כמו 10,000 ש"ח פחות מרכב של הסוכנות.

כמעעעעעעעעעעעעט וחתמתי, אבל אז גיליתי שברישיון רכב יהיה כתוב 'יד ראשונה - ליסינג' ואני בעצם יד 2, וזה מוריד משמעותית את המחיר אם אני מוכר.
מה דעתך?
 
התחשיב לירידת ערך שלך מוטעה. רכב מאבד בין 12-25% כל שנה! בהתאם לרמת הביקוש לדגם. זה לפני שכל שריטה, תאונה, או תקלה יכול להוביל לירידת ערך נוספת. ספציפית יונדאי i10 החדשה היא בעלת גיר רובוטי חד מצמדי. למכוניות עם גירים כאלה, לפחות עד היום, יש ירידת ערך גבוהה יותר בגלל תפעול ותחזוקה של הגיר המדובר.

מצד שני, אין שום סיבה להחליף רכב כל 3 שנים. רכב בשימוש ותחזוקה סבירה יכול להחזיק לפחות 10 שנים לפני שתקלות יקרות או דחופות יכולות להופיע, כל עוד תתמקד בדגמים יותר בסיסיים ומעט טכנולוגיה ניסיונית.

ליסינג היא אכן האופציה היקרה, ומאחר גם מעורב פה גוף מסחרי שאיתו אתה מבצע עיסקה יש לבחון ב 7 עיניים את החוזה שעליו צריך לחתום.

קניית רכב משומש היא אכן האופציה הזולה, אבל... זה דורש ידע והבנה מה לקנות וממי על מנת לא ליפול בפח, מה שדורש השקעת זמן בחיפושים. בנוסף, רכב משומש יכול להיות לא בטיחותי ולא חסכוני ביחס לרכב חדש מה שיקצץ חלק מהחיסכון הצפוי ויגדיל את הסיכון (סיכון פיזי כמו סיכון כלכלי בעיני לפחות שווה כסף)
 
התחשיב לירידת ערך שלך מוטעה. רכב מאבד בין 12-25% כל שנה! בהתאם לרמת הביקוש לדגם. זה לפני שכל שריטה, תאונה, או תקלה יכול להוביל לירידת ערך נוספת. ספציפית יונדאי i10 החדשה היא בעלת גיר רובוטי חד מצמדי. למכוניות עם גירים כאלה, לפחות עד היום, יש ירידת ערך גבוהה יותר בגלל תפעול ותחזוקה של הגיר המדובר.

מצד שני, אין שום סיבה להחליף רכב כל 3 שנים. רכב בשימוש ותחזוקה סבירה יכול להחזיק לפחות 10 שנים לפני שתקלות יקרות או דחופות יכולות להופיע, כל עוד תתמקד בדגמים יותר בסיסיים ומעט טכנולוגיה ניסיונית.

ליסינג היא אכן האופציה היקרה, ומאחר גם מעורב פה גוף מסחרי שאיתו אתה מבצע עיסקה יש לבחון ב 7 עיניים את החוזה שעליו צריך לחתום.

קניית רכב משומש היא אכן האופציה הזולה, אבל... זה דורש ידע והבנה מה לקנות וממי על מנת לא ליפול בפח, מה שדורש השקעת זמן בחיפושים. בנוסף, רכב משומש יכול להיות לא בטיחותי ולא חסכוני ביחס לרכב חדש מה שיקצץ חלק מהחיסכון הצפוי ויגדיל את הסיכון (סיכון פיזי כמו סיכון כלכלי בעיני לפחות שווה כסף)

מבין מה אתה אומר..
אני לא חושב שהנתונים שלך לגבי ירידת הערך מדויקים, ב-3 שנים הראשונות הוא מאבד כ-25%, חיפוש פשוט ביד 2 הראה לי את זה.
בנוסף, את הרכב הקודם של אשתי מכרנו לאחר 3 שנים וירידת הערך הייתה 25%, אז זה בכלל אושש את הטענות שלי.
יכול להיות שאתה צודק, כיוון שלא בדקתי את כלללללל סוגי הרכבים אלא אך ורק את יונדאי i10 (ואת הסיאט איביזה של אשתי שמכרנו).

בכל מקרה,
מה אתה מציע?
לקנות רכב חדש ולנסות להחזיק איתו 10 שנים?

מבין גם את הכוונה שלך ב-'גיר נסיוני', יש לך משהו אחר מומלץ יותר?
כי חוץ מדייטסו שלא בטיחותי בעליל, כל שאר הרכבים יקרים באופן משמעותי מה-i10, אני כבר לא ב-75,000 ש"ח אלא ב90+.
 
באותו סדר גודל של מחיר, יש לך את הקיה פיקנטו או המיצובישי ספייס סטאר, שתיהן עם מערכות מכאניות שרצות כבר מספר שנים ומפגינות אמינות טובה.
 
באותו סדר גודל של מחיר, יש לך את הקיה פיקנטו או המיצובישי ספייס סטאר, שתיהן עם מערכות מכאניות שרצות כבר מספר שנים ומפגינות אמינות טובה.
כשביצעתי את הבדיקה הזו הספייס סטאר הייתה יקרה יותר, עכשיו נכנסתי לאתר שוב..וואלה זול יותר !!!
תודה רבה !
 
אני ידחף לשרשור, אני גם מתכנן לקנות רכב כיוון שאני מתחיל לנסוע נסיעות ארוכות באופן כמעט יומיומי.
חשבתי לכיוון של יונדאי איוניק שיש לי איתה ניסיון מוצלח. הטיפולים יקרים כי רכב כזה לוקחים רק למורשה אבל לפי מה שאני זוכר החיסכון בדלק הוא עצום. חשבתי אם לקנות יד שנייה או ישר מהחברה(אני מתכנן להחזיק את הרכב 10 15 שנה אני לא אחד שמחליף רכבים). לא כל כך מבין בתחום הזה אשמח להמלצות מה עדיף חדש יד שנייה או לעשות איזושהי עסקת ליסינג?
 
התקשרתי כמעט לכל החברות ליסינג לקבל הצעות, זה הרכב הזול ביותר והמחיר שלו נע סביב המחירים שאציג כעת:
מקדמה: 7500
תשלום חודשי: 1270-1300 ל-3 שנים יוצא 46,800.
לאחר 3 שנים יש אפשרות לרכוש את הרכב במחיר מחירון, שבמקרה כזה עדיף לי להחזיר להם את הרכב ולקנות את אותו רכב בדיוק ביד 2, יצא לי יותר זול...אז זה בכלל לא אופציה.

סה"כ הפסד ל-3 שנים: 54,300
המספרים שקיבלת מאוד גדולים. היה פה פוסט לפני פחות משנה וחצי על קיה פיקנו (רכב קטן שקול לספארק):
https://www.hasolidit.com/kehila/threads/ליסניג-פרטי-vs-קנייה-של-רכב.12325/
הציעו ל- @קירכהוף פיקנטו ב-1100 ש"ח בחודש כולל הכל (ביטוחים, פטור מתשלום על נזק וכו') ועם מקדמה 7500.
זה אומנם היה לפני יותר משנה אבל עם כל המצב של הקורונה, אני מצפה שהמחירים יירדו משמעותית ביחס להצעה ההיא.

אגב, אתה לא חייב לקחת חבילת שירות (ביטוחים וכו'). אם תיקח "ליסינג יבש" ותוסיף ביטוחים בעצמך אז תוכל לקבל עיסקה עוד יותר זולה.
האם ניסית להשוות עיסקאות של ליסינג יבש?
 
נערך לאחרונה ב:
המספרים שקיבלת מאוד גדולים. היה פה פוסט לפני פחות משנה וחצי על קיה פיקנו (רכב קטן שקול לספארק):
https://www.hasolidit.com/kehila/threads/ליסניג-פרטי-vs-קנייה-של-רכב.12325/
הציעו ל- @קירכהוף פיקנטו ב-1100 ש"ח בחודש כולל הכל (ביטוחים, פטור מתשלום על נזק וכו') ועם מקדמה 7500.
זה אומנם היה לפני יותר משנה אבל עם כל המצב של הקורונה, אני מצפה שהמחירים יירדו משמעותית ביחס להצעה ההיא.

אגב, אתה לא חייב לקחת חבילת שירות (ביטוחים וכו'). אם תיקח "ליסינג יבש" ותוסיף ביטוחים בעצמך אז תוכל לקבל עיסקה עוד יותר זולה.
האם ניסית להשוות עיסקאות של ליסינג יבש?

כן, ניסיתי../:
גם במחיר שאתה מתאר, 1100 ש"ח לחודש יוצא 39,600 ש"ח ב-3 שנים, תוסיף לזה מקדמה של 7500 ואתה כבר ב-47,100.
בחלופות האחרות אתה נשאר עם רכב ביד, אז אתה יכול למכור אותו..
פה אתה משלם יותר ומסיים בלי כלום ביד (או רוכש אותו במחיר מחירון, שכמו שכבר ציינתי בפוסט הראשי - לא שווה).

נניח שהלכת על 'ליסינג יבש' יש כאן אולי חיסכון (גם לא בהכרח) אבל הוא לא משמעותי מאוד עד כדי כך שיטיל את הכף בין החלופה הזו לאחרת.
הרי שגם אם אני אומר לך שחסכתי 10,000 ש"ח (שהזוי לגמרי ולא ייתכן, כי ביטוח אפילו יקר עולה לפחות 10,000 ב-3 שנים), אז אתה ב-37,100 וזה עדיין לא שווה../:

המחירים אכן השתנו מאוד מאז הפוסט הזה, ושים לב גם לתקופות שהוא חישב, הוא חישב לשנתיים וחצי ולא ל-3 שנים.
 
@Blue
קשה לעשות חישוב כולל כי ברכב יד 2 יש לך גם תיקונים רבים (במיוחד אם תיפול על מוכר נוכל). בנוסף אתה לא יודע בדיוק בכמה תמכור אותו. כלומר החישוב מראה לך שזה זול רק כי אתה לוקח פה סיכון (שלרוב לא מתממש).
המחירים אכן השתנו מאוד מאז הפוסט הזה
עצם זה שהחברות האלה מעלות מחירים (ועוד במשבר הקורונה) אומר שיש ביקוש לעיסקאות האלה.
אם לנחש, אני חושב שהסיבה היא שאין לאנשים מזומן כדי לקנות יד 2.
 
בדקתי גם את האופציות מעלה, ויש לי סיבות די זהות לשלך באחזקת רכב, והגעתי למסקנה שהכי משתלם עבורי רכב יד שניה צרפתי:
1. גם מודל חדש 2014-2015
2. גם בטוח ומרווח
3. גם עומד בתקציב של 25000 שח
4. גם כשתצטרך להחליף לא יכאיב לך בכיס במכירה ולא תצטרך חס וחלילה להחזיק רכב 10 שנים כדי להצדיק את ההוצאה שזה ממש סבל וגם לא בטוח.
פשוט אין דברים כאלה באופציות האחרות, ששם
אתה משלם כהוגן על מכונית מיני
 
  • אהבתי
Reactions: Et1
@Blue
קשה לעשות חישוב כולל כי ברכב יד 2 יש לך גם תיקונים רבים (במיוחד אם תיפול על מוכר נוכל). בנוסף אתה לא יודע בדיוק בכמה תמכור אותו. כלומר החישוב מראה לך שזה זול רק כי אתה לוקח פה סיכון (שלרוב לא מתממש).

עצם זה שהחברות האלה מעלות מחירים (ועוד במשבר הקורונה) אומר שיש ביקוש לעיסקאות האלה.
אם לנחש, אני חושב שהסיבה היא שאין לאנשים מזומן כדי לקנות יד 2.

סיכוי טוב מאוד שאתה צודק..
התחלתי להתערער לגבי רכב חדש..

בדקתי גם את האופציות מעלה, ויש לי סיבות די זהות לשלך באחזקת רכב, והגעתי למסקנה שהכי משתלם עבורי רכב יד שניה צרפתי:
1. גם מודל חדש 2014-2015
2. גם בטוח ומרווח
3. גם עומד בתקציב של 25000 שח
4. גם כשתצטרך להחליף לא יכאיב לך בכיס במכירה ולא תצטרך חס וחלילה להחזיק רכב 10 שנים כדי להצדיק את ההוצאה שזה ממש סבל וגם לא בטוח.
פשוט אין דברים כאלה באופציות האחרות, ששם
אתה משלם כהוגן על מכונית מיני

מעולה !
אשמח לדעת למה דווקא צרפתי?

בנוסף, קצת מפחיד אותי לרכוש רכב ב-25,000 ש"ח.
את הרכב הנוכחי רכשתי ב-35,000 ש"ח ונגררתי למוסך המון פעמים, שזה בדיוק מה שרציתי לחסוך - אפילו יותר מחיסכון בכסף.
 
אני לא בהכרח מתכוון להחזיק ברכב 3 שנים, אני באמת לא יודע.
קיוויתי שאחד מהגולשים כאן יוכל לתת לי כיוון..
בחרתי 3 שנים כדי שאוכל להשוות תפוחים לתפוחים בתכלס..
כמה שיותר , יותר טוב.
יש כאלה שיגידו שכשמחיר התחזוקה גבוהה ממחיר המכירה צריך למכור אבל לדעתי לא בהכרח כי עדיף רכב שאתה מכיר מאשר חתול בשק.

לגבי עלויות התיקונים, גם אם נניח שאין בכלל תיקונים (מה שלא סביר, אבל נניח לצורך החישוב), זה מנטרל 5000 ש"ח והופך את חלופה 1 ו-3 לכמעט זהות (הבדל של 2000 ש"ח בערך). אז נכון שחסכתי 2000 ש"ח, אבל קיבלתי כאב ראש והתעסקות שאני מוכן לשלם 2000 ש"ח כדי לחסוך, וגם נהגתי על רכב חדש.
לא בדיוק, כי אם קניתי רכב חדש לדוגמא ב70K ומכרתי עוד 3 שנים ב40K אז הפסדתי 30K בערך.
אם קניתי רכב ב35K ומכרתי ב25K אז הפסדתי רק 10K.
מה גם שברכב חדש אתה נכנס למורשה יבואן - כלומר 30%-40% יותר במחיר מאשר מוסך שאינו מורשה יבואן לטיפול.

לגבי התיקונים שיש לרכב יד ראשונה, אתה צודק לגמרי.. אבל סגרתי איתם במו"מ שיש אחריות ל-3 שנים על הכל.. כך שגם אם יהיה משהו כזה, זה על חשבונם.
אחריות זה טוב ויפה, אף אחד מהאנשים שסבלו מהבעיות האלה לא נהנו ממנה.
קל מאוד להפיל תקלות ברכב על הנהג, זה בגלל שנסעת מהר, זה כי בלמת חזק..
עוד שיטה היא פשוט למשוך אותך עד שהאחריות תיגמר.
הרכב שאני קניתי סבל ממחלת ילדות, כשהייתה חדשה הבעלים שילם 4K למרות שהייתה אחריות. כי הפיח סתם איזה חלק, הפיח נוצר כשאתה לוחץ על הגז ולכן זו אשמתך.

לגבי ליסינג 0 ק"מ,
האמת שבדקתי והייתי בפגישה לרכישת ליסינג 0 ק"מ.
הם באמת הציעו לי על הרכב i10 החדש מחיר 'מעולה', משהו כמו 50,000 ש"ח + טרייד אין על הישן (ששווה במקרה מעולה 15,000 ועיגלתי למעלה..), שזה משהו כמו 10,000 ש"ח פחות מרכב של הסוכנות.

כמעעעעעעעעעעעעט וחתמתי, אבל אז גיליתי שברישיון רכב יהיה כתוב 'יד ראשונה - ליסינג' ואני בעצם יד 2, וזה מוריד משמעותית את המחיר אם אני מוכר.
מה דעתך?
כמו שאמרתי, לרוב ההנחות לא משמעותיות, ככל שאתה מחזיק את הרכב יותר זמן זה משתלם יותר.
זה לגמרי תלוי איזה רכב אתה קונה וכמה זמן אתה מתכנן להחזיק אותו.

אני ידחף לשרשור, אני גם מתכנן לקנות רכב כיוון שאני מתחיל לנסוע נסיעות ארוכות באופן כמעט יומיומי.
חשבתי לכיוון של יונדאי איוניק שיש לי איתה ניסיון מוצלח. הטיפולים יקרים כי רכב כזה לוקחים רק למורשה אבל לפי מה שאני זוכר החיסכון בדלק הוא עצום. חשבתי אם לקנות יד שנייה או ישר מהחברה(אני מתכנן להחזיק את הרכב 10 15 שנה אני לא אחד שמחליף רכבים). לא כל כך מבין בתחום הזה אשמח להמלצות מה עדיף חדש יד שנייה או לעשות איזושהי עסקת ליסינג?
דווקא בבינעירוני היברדי לא בהכרח חסכוני יותר, תמצא לך רכב דיזל, קשה למצוא רכבים ביד 2 מכוון שרוב הדיזלים משמשים כרכבי עבודה אבל כדאי לחפש
פיג'ו 208 או קיה ריו, אם אתה מחפש משפחתית אז הרנו גרנד קופה טובה מאוד ולא יקרה מדי.
ליסינג או יד 2 זה תלוי מאוד, הייתי קודם מחפש קצת בלוחות, אם לא מוצא אז עובר לליסינג - האופציה הכמעט יחידה שלך היא הגרנד קופה לדעתי.

בנוסף, קצת מפחיד אותי לרכוש רכב ב-25,000 ש"ח.
אין שום קשר בין מחיר הקניה לבין עלות התיקונים העתידית, חבר טוב קנה פיאט פונטו ב5K ונסע איתה עד שמתה בלי שום ביקור לא מתוכנן במוסך (!) , אותו חבר כעבור כמה שנים קנה רכב יד 2 ב50K ובשבועיים הראשונים שילם כמה אלפים על איזה חיישן סורר (תקלה ידועה באותו רכב, כלומר ידע שתגיע מתישהו אבל לא ציפה לזה כל כך מוקדם).
 
כמה שיותר , יותר טוב.
יש כאלה שיגידו שכשמחיר התחזוקה גבוהה ממחיר המכירה צריך למכור אבל לדעתי לא בהכרח כי עדיף רכב שאתה מכיר מאשר חתול בשק.


לא בדיוק, כי אם קניתי רכב חדש לדוגמא ב70K ומכרתי עוד 3 שנים ב40K אז הפסדתי 30K בערך.
אם קניתי רכב ב35K ומכרתי ב25K אז הפסדתי רק 10K.
מה גם שברכב חדש אתה נכנס למורשה יבואן - כלומר 30%-40% יותר במחיר מאשר מוסך שאינו מורשה יבואן לטיפול.


אחריות זה טוב ויפה, אף אחד מהאנשים שסבלו מהבעיות האלה לא נהנו ממנה.
קל מאוד להפיל תקלות ברכב על הנהג, זה בגלל שנסעת מהר, זה כי בלמת חזק..
עוד שיטה היא פשוט למשוך אותך עד שהאחריות תיגמר.
הרכב שאני קניתי סבל ממחלת ילדות, כשהייתה חדשה הבעלים שילם 4K למרות שהייתה אחריות. כי הפיח סתם איזה חלק, הפיח נוצר כשאתה לוחץ על הגז ולכן זו אשמתך.


כמו שאמרתי, לרוב ההנחות לא משמעותיות, ככל שאתה מחזיק את הרכב יותר זמן זה משתלם יותר.
זה לגמרי תלוי איזה רכב אתה קונה וכמה זמן אתה מתכנן להחזיק אותו.


דווקא בבינעירוני היברדי לא בהכרח חסכוני יותר, תמצא לך רכב דיזל, קשה למצוא רכבים ביד 2 מכוון שרוב הדיזלים משמשים כרכבי עבודה אבל כדאי לחפש
פיג'ו 208 או קיה ריו, אם אתה מחפש משפחתית אז הרנו גרנד קופה טובה מאוד ולא יקרה מדי.
ליסינג או יד 2 זה תלוי מאוד, הייתי קודם מחפש קצת בלוחות, אם לא מוצא אז עובר לליסינג - האופציה הכמעט יחידה שלך היא הגרנד קופה לדעתי.


אין שום קשר בין מחיר הקניה לבין עלות התיקונים העתידית, חבר טוב קנה פיאט פונטו ב5K ונסע איתה עד שמתה בלי שום ביקור לא מתוכנן במוסך (!) , אותו חבר כעבור כמה שנים קנה רכב יד 2 ב50K ובשבועיים הראשונים שילם כמה אלפים על איזה חיישן סורר (תקלה ידועה באותו רכב, כלומר ידע שתגיע מתישהו אבל לא ציפה לזה כל כך מוקדם).

אכן שינית לי מעט את כיוון החשיבה..
אערוך מחקר נוסף..

תודה רבה לך על כל העזרה !
 
  • אהבתי
Reactions: Et1
כמה שיותר , יותר טוב.
יש כאלה שיגידו שכשמחיר התחזוקה גבוהה ממחיר המכירה צריך למכור אבל לדעתי לא בהכרח כי עדיף רכב שאתה מכיר מאשר חתול בשק.


לא בדיוק, כי אם קניתי רכב חדש לדוגמא ב70K ומכרתי עוד 3 שנים ב40K אז הפסדתי 30K בערך.
אם קניתי רכב ב35K ומכרתי ב25K אז הפסדתי רק 10K.
מה גם שברכב חדש אתה נכנס למורשה יבואן - כלומר 30%-40% יותר במחיר מאשר מוסך שאינו מורשה יבואן לטיפול.


אחריות זה טוב ויפה, אף אחד מהאנשים שסבלו מהבעיות האלה לא נהנו ממנה.
קל מאוד להפיל תקלות ברכב על הנהג, זה בגלל שנסעת מהר, זה כי בלמת חזק..
עוד שיטה היא פשוט למשוך אותך עד שהאחריות תיגמר.
הרכב שאני קניתי סבל ממחלת ילדות, כשהייתה חדשה הבעלים שילם 4K למרות שהייתה אחריות. כי הפיח סתם איזה חלק, הפיח נוצר כשאתה לוחץ על הגז ולכן זו אשמתך.


כמו שאמרתי, לרוב ההנחות לא משמעותיות, ככל שאתה מחזיק את הרכב יותר זמן זה משתלם יותר.
זה לגמרי תלוי איזה רכב אתה קונה וכמה זמן אתה מתכנן להחזיק אותו.


דווקא בבינעירוני היברדי לא בהכרח חסכוני יותר, תמצא לך רכב דיזל, קשה למצוא רכבים ביד 2 מכוון שרוב הדיזלים משמשים כרכבי עבודה אבל כדאי לחפש
פיג'ו 208 או קיה ריו, אם אתה מחפש משפחתית אז הרנו גרנד קופה טובה מאוד ולא יקרה מדי.
ליסינג או יד 2 זה תלוי מאוד, הייתי קודם מחפש קצת בלוחות, אם לא מוצא אז עובר לליסינג - האופציה הכמעט יחידה שלך היא הגרנד קופה לדעתי.


אין שום קשר בין מחיר הקניה לבין עלות התיקונים העתידית, חבר טוב קנה פיאט פונטו ב5K ונסע איתה עד שמתה בלי שום ביקור לא מתוכנן במוסך (!) , אותו חבר כעבור כמה שנים קנה רכב יד 2 ב50K ובשבועיים הראשונים שילם כמה אלפים על איזה חיישן סורר (תקלה ידועה באותו רכב, כלומר ידע שתגיע מתישהו אבל לא ציפה לזה כל כך מוקדם).
לא יודע, מניסיון היה לי איוניק בעסק הישן שהייתי נוסע בה כל יום כל היום. נסיעות ארוכות לכל אורך הארץ. שתתה פחות דלק בצורה משמעותית מכל רכב אחר שנהגתי בו
 
לא יודע, מניסיון היה לי איוניק בעסק הישן שהייתי נוסע בה כל יום כל היום. נסיעות ארוכות לכל אורך הארץ. שתתה פחות דלק בצורה משמעותית מכל רכב אחר שנהגתי בו
האם נהגת על 208 דיזל ? אפשר להגיע להגיע לצריכה של 1ל30 בבינעירוני
מגאן קופה יותר מ 1ל25

חוץ מהצריכת דלק, המגאן קופה לדעת רבים טובה מהאיוניק, ה208 אמנם קטנה יותר ופחות מאובזרת אבל נוחה יותר לנהיגה
 
האם נהגת על 208 דיזל ? אפשר להגיע להגיע לצריכה של 1ל30 בבינעירוני
מגאן קופה יותר מ 1ל25
את האמת לא חשבתי לכיוון של הדיזל פשוט חקרתי אז בזמנו וראיתי שהמון חברות מסחריות רכשו את האיוניק לסוכנים שלהם בגלל צריכת הדלק הנמוכה.
בדיזל אין חסרונות אחרים? רכב יותר יקר? חלפים יותר יקרים? עכשיו שאני חושב על זה לא חושב שנהגתי על דיזל מאז שחרשתי על הפורד קונקט של אבא שלי חח
 
את האמת לא חשבתי לכיוון של הדיזל פשוט חקרתי אז בזמנו וראיתי שהמון חברות מסחריות רכשו את האיוניק לסוכנים שלהם בגלל צריכת הדלק הנמוכה.
חברות מסחריות רכשו את האיוניק לסוכנים שלהם בגלל שהחברות מקבלות מחיר טוב עליה בליסינג, צריכת דלק נמוכה ומחיר טוב נגזרות מהיותה היברידית - מקבלת דרגת זיהום אוויר נמוכה יותר.

רכב יותר יקר?
לא בהכרח, אם כן אז עניין של אלפים בודדים. (כשקונים מהסוכנות)

חלפים יותר יקרים?
לא בהכרח, לטווח הארוך התחזוקה דומה.
מנועי דיזל בדרך כלל מחזיקים מעמד הרבה יותר (ק"מ וזמן) ממנועי בנזין.

בדיזל אין חסרונות אחרים?
רק רעש הטרטור בחלק מהמנועים.

עכשיו שאני חושב על זה לא חושב שנהגתי על דיזל מאז שחרשתי על הפורד קונקט של אבא שלי חח
זה מה שגורם לרוב האנשים להתרחק מדיזל, 2021 בפתח - העולם התקדם;)
 
בדיזל אין חסרונות אחרים?
רועש כמו טרקטור ,חלק מהדגמים לפחות, רובם עם גיר רובוטי פגיע יותר וכל תיקון עולה אלפי שקלים, טסט קצת יותר יקר.
מי שקונה דיזל בדרך כלל חורש אותו -אז ההיצע ביד 2 בעייתי.
אני נוסע המון ורק מחוץ לעיר ,בסוף הלכתי על משפחתית יפנית ישנה , הצריכה שלי 1 ל15 וכרגע אני באפס תקלות (כמעט 70000 קמ שלי).
לדעתי הכי משתלם היום זה לקחת משפחתית יפנית בתקציב של 20-40 אשח.
 
נושאים דומים
פותח הנושא כותרת פורום תגובות תאריך
A התלבטות - החלפת רכב קילומטראז' גבוה או טיפול יקר מינימליזם, חסכנות ואנטי-צרכנות 22
I החלפת רכב ביש ברירה צרכנות פיננסית 11
א החלפת רכב מינימליזם, חסכנות ואנטי-צרכנות 36
O החלפת רכב נוכחי לרכב חשמלי מינימליזם, חסכנות ואנטי-צרכנות 186
E דמי אחזקת רכב או החלפת ההטבה בשכר ברוטו גבוה יותר בגובה דמי החזקת הרכב, מה עדיף מבחינת מס? מינימליזם, חסכנות ואנטי-צרכנות 5
א משא ומתן (החלפת טיוטות) - חוזה מכר דירה - בקשה להמלצות נדל"ן 9
K החלפת כסף לקראת לימודים בחול שוק ההון 3
N ניצול מגן מס לטובת החלפת קרן סל שוק ההון 3
M החלפת דולרים ישנים לשקלים / דולרים חדשים צרכנות פיננסית 3
M התייעצות החלפת קרן מחקה sp500 של בלאקרוק בסכום כניסה קטן יותר שוק ההון 11
U החלפת מטבע יואן סיני לפני נסיעה לסין אוף טופיק 3
T החלפת דירה ללא הון עצמי נדל"ן 0
JBUZZ החלפת עבודה ראשית - איך לסמן בטופס 101? מיסים 2
S החלפת אסטרטגיית השקעה שוק ההון 5
M החלפת ביטוח חיים למשכנתא צרכנות פיננסית 5
Marcus Aurelius החלפת 2 החזקות קיימות באחת מהאיריות שוק ההון 2
S החלפת קרנות אמריקאיות לקרנות אחרות שוק ההון 3
B ניוד קופת IRA ללא החלפת ברוקר פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 8
deussex שאלה על החלפת דירות שניות - מיסים נדל"ן 10
1337justme החלפת סוללה של Galaxy s9 plus או החלפת מכשיר? אוף טופיק 4
A החלפת / גניבת דוד שמש בבניין מגורים נדל"ן 7
ה החלפת קרנות לפני סוף השנה שוק ההון 3
M החלפת שטרות 100 דולר ישנים אוף טופיק 6
Y החלפת ניירות ערך דולרים שוק ההון 17
S החלפת סוללה Macbook פוסטים מאיכות נמוכה 5
flower החלפת סמארטפון צרכנות פיננסית 11
R החלפת מסלול פנסיה לעוקב מדד פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 1
W החלפת מסלול ק''צ 1.4% במסלול פריים+0.5 נדל"ן 2
ש החלפת מנגנון אג"ח מיועדות בביטוח תשואה? פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 39
M החלפת כתובת בגרמניה פוסטים מאיכות נמוכה 1
I בחינת כדאיות החלפת קרן: מיסוי ריאלי מול דחיית מס שוק ההון 1
deussex החלפת סוכן ביטוח בביטוח מבנה נדל"ן 6
R החלפת מסלול לאחר הלוואה קופת גמל להשקעה- חברת כלל פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 1
adamshalev החלפת בד חיפוי גשם בחצר מינימליזם, חסכנות ואנטי-צרכנות 8
yossik החלפת שלט אלחוטי לחוטי למיטה מתכווננת אוף טופיק 2
A החלפת אגח בתיק באגח אחר שוק ההון 1
ס החלפת בנק - כמה זה מסובך? מינימליזם, חסכנות ואנטי-צרכנות 31
ד החלפת דירה ישנה בדירה חדשה מקבלן נדל"ן 1
D החלפת החלק האגח"י בתיק שוק ההון 0
חושב בגדול החלפת דירת מגורים בנדל"ן להשקעה נדל"ן 14
א החלפת נורות בספרק 2015 מינימליזם, חסכנות ואנטי-צרכנות 2
M החלפת חשבון בנק שוק ההון 7
ITS שינוי אסטרטגי בניהול תיק ההשקעות ההוליסטי - החלפת ברוקרים שוק ההון 0
O החלפת קרן מחקה עקב עליית דמי ניהול שוק ההון 8
A החלפת כרטיס אשראי בנוחות ו I need It צרכנות פיננסית 18
מ החלפת קרן נאמנות אחת בשנייה שוק ההון 5
cypriano de rore החלפת שקלים לפרנק שוויצרי צרכנות פיננסית 17
ה החלפת מקצוע יומני מסע אישיים 19
hommie עדכון החלפת כתובת במשרד הפנים אוף טופיק 17
אבישי אחר החלפת נייר ערך (פיסי, יעני *נייר* כמו בספר) הנסחר ב TSE בישראל אוף טופיק 14

נושאים דומים

Back
למעלה