• חשבון מסחר באקסלנס טרייד : סנט למניה במסחר בארה"ב (מינימום $5 לעסקה), פטור מדמי טיפול לשנתיים, קורס במתנה ובונוס 100 ש"ח למצטרפים חדשים. להצטרפות דיגיטלית לחצו כאן .

האם הבלוג מיצה את עצמו?

לסגור את הבלוג? חס וחלילה!!!

ככל שאני קוראת יותר מהבלוג אני מגלה כמה אני לא יודעת ורוצה עוד ללמוד.
מתחברת מאוד למה שאמר @זאב. הרגשה טובה לגלות עוד אנשים עם השקפה דומה.

@הסולידית - אולי הבלוג התעדן טיפה, אבל את התגובות שלך לטוקבקים עדיין אפשר לסווג כעוקצניות בהחלט (תמיד מעלות חיוך...),
רוצים עוד!
 
@הסולידית נשמע שרמי נגע לך בעצב רגיש.
בתור אחד שלא מסכים איתך בהרבה מאד דברים או לפחות בקטע של האקסטרים מאד יחסר לי אם תפסיקי לכתוב או לארח את הפורום. למדתי המון.
דברים שהיו מענינים אותי מעבר למה שאת כבר כותבת הם בעיקר אישיים יותר:
למה רמי נגע לך בעצב רגיש / למה חשוב לך להיות נשכנית ורחוקה מהמיינסטרים והאם זו המטרה של הבלוג - רק להיות לעומתי?
איך את כל כך בטוחה בדרך החיים שלך?
האם את לא חוששת שעל ערש דווי את תתחרטי שלא עשית דברים מסוימים רק בגלל שהם עולים כסף קרי שהיית צריכה לשלם בזמן עבורם?
האם את לא חושבת שהסבה למקצוע אחר היתה משנה את תפיסתך על עולם העבודה?
האם הבלוג הוא לא סוג של הסבה מקצועית שהסבת את עצמך?
מה המשפחה שלך חושבת על דרך החיים שלך?
איך בן הזוג שלך חי עם זה?
הנושא של אל הורות.
 
@גילגמש
הסולידית כבר כתבה פוסט בנושא אל-הורות, אתה מוזמן לחפש בבלוג.
 
כמו רבים , קראתי את הבלוג והרגשתי שגיליתי את האור :) . אני ורבים אחרים , כמו שמעידות אלפי ההודעות בפורום , עוסק ביישום של חלק לא קטן מהמשנה הסדורה שפרושה כאן בבלוג. אבל , הדרך לישום לוקחת שבועות רבים . החל ממעקב ההוצאות , דרך בחירת בית השקעות וכלה בבחירת הפיזור ודרך ההשקעה המתאימה לכל אחד. כך שאני מאמין שרובנו עוד תקועים בשלבים הראשונים של ישום משנת הבלוג ויקחו לנו עוד חודשים להרגיש שהכל מתקתק וכל מה שנדרש הוא איזון התיק.רובנו עוד בדרך אל המטרה ובוודאות אנחנו עוד צריכים הכוונה , באמצעות פוסטים חדשים או בהתייעצות בפורום.
מה שאני מנסה לומר הוא שלבלוג הזה יש תכלית / מטרה: חופש כלכלי בגיל צעיר. הפוסטים על חסכנות אגרסיבית עוסקים באמצעי / שיטה להשגת המטרה. כנ"ל הפוסטים על השקעות בשוק ההון. כך גם 95% מהפוסטים בפורום.
תחום אחד שאני מרגיש שנדרשת בו הרחבה , ויכול להיות שזה בגלל שזה עוד רחוק ממני ,הוא נושא הפרישה.זה לא מקרה שנושא הפרישה המוקדמת בפורום מכיל עשרות בודדות של נושאים לעומת המאות שיש בנושאים אחרים.
מבין האוכלוסיות המגוונות שיש כאן , דווקא אנשים בשנות הארבעים והחמישים לחייהם , יכולים להחיש את הגעתם לחופש כלכלי ,בעיקר באמצעות שימוש בכספי הפנסיה "הכפויה" עלינו ע"י הממשלה.ידועה לי סלידתך מכל הנושא הפנסיוני וושאסור להסתמך עליו. אבל אולי פוסט אורח בנושא יכול להאיר את הנושא ולהניע יותר אנשים אל המטרה הנכספת של פרישה מוקדמת , שמן הסתם משרתת את מטרת הבלוג.

לטעמי , עוד הדרך ארוכה ויש לך עוד מה לחדש ולהעמיק בהרבה נושאים
 
1. הבלוג גאוני וחד כתער ואין ספק שעשית שירות אדיר לאלפי אנשים (לפחות) בעצם שיתוף התכנים.
2. לדעתי, כל בנאדם שמקשיבים לו לאורך זמן מדבר על אותו נושא נשמע בסופו של דבר כמו תקליט שבור. אני קראתי את כל הפוסטים המעולים, בהתחלה רעדתי והצטמררתי והתרגשתי וזה היה פשוט מושלם איך שהצלחת להעלות על הכתב מחשבות מופשטות שלי שלעולם לא הצלחתי להביע באופן כ"כ סדור וברור או אפילו להבין שזה מה שאני חושב, בהמשך אמרתי לעצמי וואו, היא שוב צודקת זה בול ככה, מעניין כתמיד, וכיום אני כבר מוצא את עצמי מרפרף על כל המניפסט תיעוב צרכנו-קרייריזם סנאים בגלגל, עכברים במירוץ וכו', כי קשה לחדש. הבנתי כבר.
לטעמי האישי האידיאולגיה לכשעצמה ברורה, ואף שכשרון הכתיבה מאפשר לך תמיד לרענן בניסוחים חדשים ולהציג בצורה מעוררת השראה רעיונות ישנים שנטחנו עד דק, אני כבר פחות מתעניין בפוסטים הפילוסופים שלדידי מתחילים לחזור על עצמם.
אבל זה רק אני, וקראתי הכל :) לדעתי יש המון מה לחדש ברמה האינפורמטיבית.
סליחה אם התגובה לא 100% אוהדת, אבל שאלת.
ותודה.
 
לבלוג יש המון לאן להתקדם הלאה. לא דובר רבות בנושאים פיננסים סבוכים ואפשר להרחיב על כך מעתה ועד עולם.
נכון. למשל עוד לא דובר על מניות דיבידנד, קרנות איריות ב/מחוץ ל-IRA, והרצת סימולציות על כל אחד מהמקרים האלה :)
 
סולידית יקרה

אני ממש לא חושב שהבלוג מיצה את עצמו ואני קורא שכך רוב המשתתפים. אני חושב שאת עושה עבודה נהדרת בהבאת הנושאים החשובים בבסיס הבלוג חיסכון והשקעה לציבורים שלא היו מתעניינים בהם בלעדי הבלוג שלך.
לגבי הבעיטות והעקיצות זה עניין של טעם אישי. אני מאוד מתחבר לחלק מהתכנים אבל לפעמים גישתך העוקצנית אפילו מפריעה לחויית הקריאה שלי. רמי כנראה הפוך ממני. בלי קשר אלי או אליו אני חושב שאת צריכה להמשיך לעשות מה שאת עושה כי זה פשוט עובד טוב לא פחות מכל בלוג כלכלי אחר (אם לא יותר טוב מכולם).
מה לעשות שחלק מהתכנים הם טכנים, אין בהם פילפל ולא מעניינים את כולם. זה לא אומר שהם לא חשובים ושלא צריך לכתוב גם עליהם.
תצליחי.
 
@הסולידית
בתור מי שבעיקר מתעסק בנושאים פיננסיים פה, פיספסתי את הפוסט שלך, במקרה ישבתי על כוס בירה עם יוסיק וזאב והם סיפרו לי על הפוסט הזה.
אז ככה: אני יכול לומר לך, בתור מישהו שהגיע בטעות לבלוג שלך בתחילת דרכו, יחד עם זה שהייתי משקיע פאסיבי קודם והיו לי רעיונות על פרישה מוקדמת, הבלוג שלך גרם לי לעצב את הרעיונות האלה יותר לעומק ולהבין שאנחנו (אני ואישתי) לא לבד בהשקפה הזאת. הפורום (החדש) הצליח לך מעבר לכל פרופורציה. נוצרה קהילה של אנשים וזכיתי להכיר את חלקם באופן אישי. הצלחתי לתת ביטוי לסוכנות דרך קבוצת IRA שהקמתי וכל זה הודות לך.

עכשיו לגבי מה שכתבת: לדעתי זה עניין של אבולוציה. יש עכשיו בלוג ופורום והמאמר האחרון שלך מראה עוד יותר על הפידבקים מהפורום.
בתור הוגת דעות זה טוב להיות פרובוקטיבית וטוב אם תמשיכי להיות חריפה. מצד שני פוסטים על נושאים פיננסים יביאו עוד אנשים (אני הגעתי אל הבלוג שלך ב2013 במקרה כאשר חיפשתי מידע לאגבי אגחים ישראליים, זה המאמר הראשון שקראתי: http://www.hasolidit.com/5-סוגי-אגרות-חוב-שמהן-מומלץ-להתרחק). עובדה שאני עדיין זוכר מה היה המאמר הראשון שקראתי אצלך בבלוג שלך :)
הבלוג שלך נהיה הרבה יותר משמעותי ופופולרי בצורה טובה ולדעתי שינית לטובה חיים של הרבה מאוד אנשים. אז....

הוקצר: תמשיכי, לפעמים נראה שהדרך אבודה אך מאחורי הפיטול מתגלה המשך דרך שלא חשבת עליו :)
 
נערך לאחרונה ב:
@הסולידית
לא לגמרי הבנתי את השאלה.
את שואלת אם הבלוג במצבו הקיים מיצה את עצמו, או אם הוא מיצה עצמו בפוסטים חדשים והנושאים/כתיבה שבהם?

התשובה לאופציה הראשונה היא מן הסתם לא, כי זה מאגר מידע טוב, מעניין ושימושי לחדשים שנחשפים לרעיונות של מינימליזם ופרישה מהמירוץ, וגם לכאלה שכבר מכירים.
הבלוג הוא המקור הכי טוב מבחינתי להפצת הרעיונות הנ״ל, עוד לפני הנושאים הפיננסים (שגם עבורם זה המקור המועדף כהמשך ישיר).

השאלה השניה צריכה להיות מופנית לעצמך - האם מיצית את הכתיבה? או שמיצית כתיבת פוסטים מסוג מסוים או על נושאים מסוימים?
אישית הבחנתי שחלק גדול מהפוסטים מאז שנפתח הפורום עסקו בנושאים לבקשת הקהל, ואכן יש הבדל בין התפיסה המינימליסטית שלך לבין הרוב השולט בפורום. השאלה אם כיף לך לכתוב פוסטים כאלה או שבא לך לכתוב אחרים, או שנגמר לך על מה לכתוב בנושאים שקרובים אלייך?
הבלוג משקף את איך שרצית/רוצה שהוא ייראה או שתפס כיוון אחר?

נראה לי ברור שעבור רוב הקוראים שום דבר בהקשר של הבלוג לא מיצה עצמו.
לא רואה קשר בין הבלוג לפורום למעט הסיבה והמסובב שהביאונו - אנשים שונים עם תפיסות מגוונות שקראו את אותו בלוג - עד הלום להפגש בפלטפורמה הזו שהרמת עבורנו.
הפורום מורכב משיחות בין אנשים שנקלעים אליו, לא מהבלוג. ולפי הטראפיק הוא רחוק מלמצות את עצמו.
 
@הסולידית

א. באופן טבעי כשהקהל מתרחב, מרגישים פחות נוח לכתוב מה שמתחשק ובאיזושהי צורה נוטים למיינסטרים, וזה כנראה מה שקרה לבלוג שלך (שלנו ?).
ב. לגבי החלק של הפרישה והסגפנות בבלוג, כמו שכתבת באחד הפוסטים, על כך שבן אדם יכול להבין רק מי שהוא עד 2 רמות מעליו, לכן ישנם אנשים כמוני שמבינים את מה שאת כותבת ומושפעים מזה, אם כי לא כולם רוצים/יכולים לממש את זה as is, אבל עדיין הדרך שלך מהווה איזשהו עוגן, לגבי המיקום הנכון של הצריכה בסדר העדיפויות בחיים.
ג. לגבי החלק של ההשקעות, כאן אני מעריץ מושבע, ומאד מקווה שתפתחי אותו כמה שיותר, כי מאד קשה למצוא מידע אובייקטיבי שמונגש בצורה כל כך ברורה ומובנת לכל, אפשר לומר שידעתי הרבה בתאוריה גם לפני שפגשתי את הבלוג שלך, אבל את הצעד הראשון עשיתי רק אחרי שהגעתי לפה.

לסיכום דעתי האישית היא שלפחות לאנשים שצורכים את הבלוג הוא עדיין לא מיצה את עצמו, האם הוא מיצה את עצמו לגבייך - זו החלטה אישית שלך (: , אם כי אני מאד מקווה שלא.
 
בחצי שנה האחרונה אני כבר לא כל כך מתחברת לפוסטים שאת מפרסמת, בסוף הקריאה אני מרגישה שהפוסט לא תרם לי דבר חדש - דבר הדומה למה שרמי מתאר (קרי, קריאה בווינט).
בד בבד, מאז פתחת את הפורום, אני מוצאת את עצמי שורצת שם: מעיינת להנאתי, מחפשת מידע אינפורמטיבי, מקבלת השראה וכדומה.
 
נכון. למשל עוד לא דובר על מניות דיבידנד, קרנות איריות ב/מחוץ ל-IRA, והרצת סימולציות על כל אחד מהמקרים האלה :)

תבדיל בין הבלוג לפורום :)
לקרוא ולהבין 27 דפים עם סימולציות של קרנות איריות מול אמריקאיות עם דיודינדים שפחות טובים כ יש עמלת ברוקר זר אבל יותר טובים כי אין עמלת ירושה , אבל זה תלוי אם לא אכפת לך להיות לא מגודר כי זה בדולרים וה הכלכלה הכי גדולה בעולם.
לקרוא את כל זה (וזה בתנאי שהתקדמת אחרי הגרף הראשון של @adamshalev והבנת על מה הוא מדבר בכלל) זה לא אותו דבר כמו לקרוא מאמר של הסולידית שבסופו אתה אשכרה מבין 100% מי לנו ומי לצרינו.
 
אל תתייאשי. עשית שינוי גדול במדינה. הצלחת להעלות נושא חשוב למודעות של אנשים. הפכת השקעות שזה משהו מפחיד למשהו "סולידי".
מחנכת אנשים לקחת אחריות על חייהם וכספים.

אני חושב שהבלוג השתנה קצת וזה טבעי. הוא כבר לא מחפש קהילה ולא בונה קהילה אלא מתחזק מכוון ומעודד אותה.
 
@הסולידית
לפי ה״טון״ שבו כתבת את הודעתך, לדעתי השאלה האמיתית שאת צריכה לשאול (את עצמך) היא לא אם הבלוג מיצה את עצמו - אלא אם את מיצית את הבלוג.

מבחינה סטטיסטית אין ממה להתרגש מ״רמי״ כזה או אחר - טבעי שיהיו תגובות אוהדות פחות ברגע שהבלוג הופך פופולרי יותר, שכן קשה לפגוע במכנה משותף שיקלע לכולם.

חשבתי להציע לך לשנות את המודל של האתר - מבלוג אשר מתרכז רק בדעותייך האישיות - להפוך לסוג של אתר חדשות כלכלי בגישה המינימלית-סולידית-חירות כלכלית (והשארת הפורום עם הקהילה המדהימה שהתפתחה פה).
תוכלי לתת אופציה לאנשים לשלוח כתבות/תכנים (שיעברו את הסינון ובקרת האיכות שלך כמובן).
אני אשמח לעזור בכל מה שתצטרכי ואני בטוח שרבים נוספים ישמחו.

מכיוון שאף פעם לא הגבתי לפוסטים שהעלאת בבלוג ואני ממעיט לכתוב הודעות בפורום, אנצל הזדמנות זו על מנת להביע דעה אישית:
גם אם הדעות האישיות שלנו לא תואמות ב-100% (של מי כן?) אני רואה באתר שבנית מקור ידע מדהים שהצליח להרחיב את אופקיי בצורה זו או אחרת.
אפילו עוד יותר מדהים לראות את הקהילה שהתפתחה כאן ואני בטוח שעוד עתידה להתפתח - אני מרגיש שהפורום מאגד תחת קורת גג אחת אנשים משכילים שאוהבים לעזור אחד לשני.

תודה לך על זה.
 
נערך לאחרונה ב:
@הסולידית יקרה, הבלוג בהחלט לא מיצה את עצמו, יש אלפי אנשים וגם אני שקוראים אותו באדיקות ולומדים דברים חדשים מכל פוסט.
אני יכול להעיד על עצמי שעברתי שינוי תודעתי ממש מקריאת הבלוג הזה, לפני זה לא ידעתי מה זה IRA, לא מה זה קרנות מחקות, לא מה זה REIT.
לפני שקראתי את הבלוג משכתי קרנות השתלמות בלי הכרה כדי לבזבז את הכסף, פחדתי פחד מוות ממניות, היום הגדלתי את החסכון שלי ואני נערך כספית לפרישה. העברתי את קרן ההשתלמות שלי ל IRA, בניתי תיק השקעה לפי הבנתי (המאוד מוגבלת עדיין יש לציין) הפרישה שלי כבר לא תהיה בגיל 30 וגם לא בגיל 45 (פשוט כבר עברתי את הגיל) אבל בגיל 50+ כשיפטרו אותי (והיי טק זה תחום הפכפך) לא אהיה אומלל וחסר אונים.
אצלי בעבודה יש בחור שצעיר ממני ב 20 שנה וגם הוא קורא אדוק של הבלוג ושינה הרבה מהילכות חייו כתוצאה מקריאת הבלוג, ויש עוד רבים אחרים שאני לא מכיר אישית אבל מסתובבים בפורום הזה שהשפעת על חייהם, וכל זה בזכות הבלוג שלך, ואני רוצה לנצל את ההזדמנות להודות לך שוב ושוב על המאמץ וההשקעה ועל זה שאת חולקת איתנו את הידע הנרחב שלך, ואל תקחי ללב כל תגובה שמשווה אותך ל YNET, הבלוג שלך רחוק משם מאד. אוהב ומעריך (שלא לאמר מעריץ) אותך באופן אישי ואת הבלוג. בבקשה אל תפסיקי לכתוב.
 
@הסולידית יקרה,
לדעתי הבלוג ממש לא מיצה את עצמו, אני ועוד רבים נהנה להמשיך לקרוא פוסטים שלך על מגוון נושאים, אם תבחרי להמשיך, ונצטער אם תפסיקי.
זו גם הזדמנות להביע המון הערכה לתרומה הגדולה שלו, תודה רבה!
באופן אישי אני לא מתחברת לסגנון העוקצני-מרדני של הכתיבה, אבל אי אפשר להתעלם מהעובדה שזה הדבר שמשך לכאן תשומת לב, והגדיל כל כך את התפוצה - מאוד לטובה!
אין מה לעשות - זה השפה (והסגנון) שישראלים מבינים...
אך התכנים שאת מביאה בבלוג, והארגון שלהם לכדי רעיונות לכידים - ערכם לא יסולא בפז. (בשבילי) אף על פי, ולמרות, הסגנון.


השנקלים שלי:
אצלי קורה אחת לכמה זמן שאני מרגישה שאני צריכה "להמציא את עצמי מחדש", כי משהו בישן כבר לא עובד / מתאים למציאות שהשתנתה.
אולי זה מה שאת מרגישה כשאת תוהה האם הבלוג "מיצה את עצמו"?

כתבת כאן שמטרת הבלוג הוא להעביר את המסר של חופש כלכלי בגיל צעיר (באמצעות חסכנות אגרסיבית, והשקעה פסיבית) ושהאתגר (והשאיפה) מבחינתך הוא להנגיש את החוט המקשר.
אני רוצה לומר אלו נקודות לי עדיין לא ברורות בתוכי, ואולי הן יכולות להיות גרעיני-רעיונות לפוסטים נוספים שיעזרו ליצור את החוט המקשר שאת רוצה.
אולי יכול להיות שלא, כי הבלוג מכוון לאנשים בשלב 4, ואני איפשהו בין 2 ל-3, אם אני זוכרת נכון את פוסט שלבי ההתפתחות הפיננסית.
בכל אופן - זה המקום שלי, ותעשי עם זה מה שאת רוצה :)

1. איך המטרה של חופש כלכלי מתקשרת למטרה של אי-שבירות (שגם עליה הרחבת בעבר)?
וימשיכו ללגלג כל הציניקנים וכותבי הביקורות המבטלות בסגנון "אבל-את-הברגים-של-המחשב-והשרוכים-של-הנעליים-לא-ייצרת-בעצמך",
אך למטרה הזו, כרעיון מוביל בחיים, יש ערך פסיכולוגי גדול, שלא מתבטל גם אם נתפסים לקטנות כמו הברגים של המחשב.
האם היא קודמת ל"חופש כלכלי", מתנהלת במקביל אליה? חשובה ממנה? חשובה פחות? האם בכלל אינה מטרה מבחינתך, אלא רק תשתית נחמדה למטרה האמיתית?
אני אשמח לקרוא איך *את* רואה את ה*קשר* ביניהן.
2. עם הזמן והקריאה, אני מבינה שחופש כלכלי זה מטרה טובה, אך ללא "חופש פסיכולוגי" - אי אפשר לממש אותה. אלו שני דברים שהולכים יד ביד, ואי אפשר להתעלם מזה.
אני אמנם רחוקה עדיין מהאפשרות הפיננסית לחופש כלכלי, אך מבינה בבהירות כמעט מכאיבה, שכסף הוא ממש לא האזיקים היחידים עבורי!
שגם אם היתה לי האפשרות הכלכלית, אין צל של מושג מה אני רוצה לעשות ואיך להעסיק את עצמי בשארית חיי (כמובן שאעמוד בזה בכבוד כאשר אדרש... אך אני מקצינה קצת לצורך העברת המסר).
אני ארצה לצאת לטיול של שנה, אבל מעבר לכך - שמץ... וזה - לא פחות מכסף - סיבה להמשך הישארותי במרוץ העכברים.
בטוחה שכמוני יש עוד כמה (אם לא רבים..) ואני משוכנעת שכמו שלעצמאות פיננסית יש נוסחה מבריקה (שללא פיצוחה והעברתה בפשטות - רבים לא היו יכולים להבינה ולממשה),
כך גם לעצמאות פסיכולוגית יש וודאי איזו נוסחה אחת, אם לא כמה. אני מניחה שלך, כאחת שעצמאות פסיכולוגית באה לה בטבעיות, יהיה קשה להבין מה הבעיה בכלל, אז לכן הרחבתי.
ואני הייתי שמחה מאוד לקרוא אותך בנושא הזה.

עוד כמה נושאים:
- לגבי עמלות: מה אם אני לא הטיפוס של "להתמקח את עצמי לדעת"? האם נגזר עלי תמיד להפסיד? אולי יש דרכים אחרות לאזן את ההפסדים בגין אי-התמקחות-לדעת כדרך חיים?
-לגבי השקעה: איך להתגבר על המחסום הפסיכולוגי של הרתיעה מלהשקיע? רוצה להתגבר וחושבת איך, מה השלבים? (אפילו לא יודעת לפרק את זה לגורמים, אבל זו תופעה שוודאי לא רק אצלי. מכירה עוד אנשים עם מאות אלפי ש"ח ששוכבים בעו"ש מרתיעה)

שוב תודה גדולה על הבלוג!
וסליחה על האורך.
 
לא ירדתי לסוף דעתו אבל אם התחושה שהבלוג מיצה את עצמו (ברור שלא:))
בעיניי זה בגלל כמות הקוראים ויכולתם להיות אקטיבים.
זה לא בהכרח רע.
בהתחלה היה אפשר רק לקרוא, היו בין 0-5 תגובות, ומפאת תחילתו כל רעיון היה חדש והיית מפרסמת פוסט כל יום. כך שהיה אפשר רק טייק איט אור ליב איט.

אני לא הייתי חושבת במונח של מיצה את עצמו אלא שהוא עבר גלגול.
אני מניחה שרב הקוראים לא שוכחים את הצד של המינימליזם וחסכון גם אם מדברים בעיקר על צרכנות פיננסית.

נראלי שבמקום שזה יטריד אותך שהמסר לא מועבר כראוי, להשען ולהתרווח- המסר והיסוד ברורים- הצלחת להגיע להמון אנשים, נתת להם במה (פורום) אבל הבסיס נשאר כמו שהוא.

נ.ב
מעניין אם כשאומרים לך שאת קיצונית את רואה את זה כמחמאה;) בעיניי זו כן
 
נערך לאחרונה ב:
כל לילה לפני השינה כמו עכשיו אני פותח את הבלוג מקווה לפוסט חדש. לאכזבתי אין אז אני ממשיך לפורום ובא על סיפוקי מרמת הדיונים הגבוהה ומקור הידע הבלתי נלאה שבו.
בת זוגתי שומעת המון על הסולידית המדהימה. וזה הסיפורים שאני חולק עימה לפני השינה. משתיל לשנינו מסרים של אנטי צרכנות ואחריות אישית לקראת עולם החלומות.

אני כל כך השתנתי כאדם וכמשקיע בשנה וחצי האחרונה, שכשראיתי כותרות על הירידות בבורסה - חייכתי. פאקינג חייכתי.

כתבתי בספר בר מצווה המלצה לבן 13 להשקיע בקרנות מחקות מדד עם לינק לסולידית.

פתחתי עסק ואז את הקרן השתלמות. ואני אשכרה מבין מה זה אומר. לעסק שלי קראתי "סולידי".

התעמתתי עם הבנק שלי על העמלות וכשלא נענו לדרישותיי עזבתי לבית השקעות. כשאמרו שאני קטנוני הסברתי שיש לי כוח אדיר כצרכן וגם אותם הפנתי לסולידית.

פעם ראשונה בחיי הלכתי להפגש פנים מול פנים עם אנשים זרים ולשוחח על השקעות ופילוסופיית חיים, הרגשתי חלק ממשהו. שאני לפתע מבין על מה אני מדבר. וכולנו שיבחנו את הסולידית.

המשפחה והחברים מביטים בי בהערצה כשאני משתף אותם בהחלטות הפיננסיות ומעידים על בורותם. אני מפנה אותם לסולידית.

לפני שנה וחצי ידעתי רק אמת אחת וראיתי בה עובדה - אני חייב לעבוד עד 67 ובורסה זה מסוכן.

היום, בזכותך, אני חופשי
 
אוהבים
כל לילה לפני השינה כמו עכשיו אני פותח את הבלוג מקווה לפוסט חדש. לאכזבתי אין אז אני ממשיך לפורום ובא על סיפוקי מרמת הדיונים הגבוהה ומקור הידע הבלתי נלאה שבו.
בת זוגתי שומעת המון על הסולידית המדהימה. וזה הסיפורים שאני חולק עימה לפני השינה. משתיל לשנינו מסרים של אנטי צרכנות ואחריות אישית לקראת עולם החלומות.

אני כל כך השתנתי כאדם וכמשקיע בשנה וחצי האחרונה, שכשראיתי כותרות על הירידות בבורסה - חייכתי. פאקינג חייכתי.

כתבתי בספר בר מצווה המלצה לבן 13 להשקיע בקרנות מחקות מדד עם לינק לסולידית.

פתחתי עסק ואז את הקרן השתלמות. ואני אשכרה מבין מה זה אומר. לעסק שלי קראתי "סולידי".

התעמתתי עם הבנק שלי על העמלות וכשלא נענו לדרישותיי עזבתי לבית השקעות. כשאמרו שאני קטנוני הסברתי שיש לי כוח אדיר כצרכן וגם אותם הפנתי לסולידית.

פעם ראשונה בחיי הלכתי להפגש פנים מול פנים עם אנשים זרים ולשוחח על השקעות ופילוסופיית חיים, הרגשתי חלק ממשהו. שאני לפתע מבין על מה אני מדבר. וכולנו שיבחנו את הסולידית.

המשפחה והחברים מביטים בי בהערצה כשאני משתף אותם בהחלטות הפיננסיות ומעידים על בורותם. אני מפנה אותם לסולידית.

לפני שנה וחצי ידעתי רק אמת אחת וראיתי בה עובדה - אני חייב לעבוד עד 67 ובורסה זה מסוכן.

היום, בזכותך, אני חופשי
אוהבים אותך Rio!
וברצינות: נהדר! ממש כיף לקרוא על שינוי שכזה. כל הכבוד לך ול@סולידית.
 
נושאים דומים
פותח הנושא כותרת פורום תגובות תאריך
ריש-לקיש מיקם מקצועות לא רווחים כפילוסופית חיים לגיטימית ברוח הבלוג? פוסטים מאיכות נמוכה 135
י איך עושים את זה? שינוי תודעה, חשיפת ילדים בגילאי בית ספר לתכני הבלוג ולאוריינות פיננסית אוף טופיק 2
ת קראתי את כל הבלוג של הסולידית מההתחלה ועד הסוף במהלך סגר הקורונה אוף טופיק 2
Adrian [הערות על העיצוב החדש של הבלוג] אוף טופיק 1
F מעוניין לפתוח תיק השקעות-מספר שאלות לאחר קריאת הבלוג שוק ההון 2
Jasper בן 21 איך להתחיל לקרוא את הבלוג?(בשביל לקרוא הכל) התפתחות אישית 8
Jasper כרגע מנסה לקרוא את כל הבלוג, נתקלתי במשהו שדורין אומרת שהוא הכי חשוב. שוק ההון 14
ח האם ניתן עדיין למצוא את הבלוג 'התמונה הגדולה'? שוק ההון 23
יאיא הבלוג של Michael Covel , משהו עוקב ? שוק ההון 0
הסולידית תפריט הבלוג אוף טופיק 6
A מישהו מכיר את הבנקים האלו: צרכנות פיננסית 0
Z CSPX מחזיק את המניות ישירות ולא דרך החוזים. שוק ההון 5
Nons Ense מצאתי דירה שאני רוצה לרכוש, אילו שאלות חשוב לשאול את בעל הדירה? נדל"ן 5
מ מחפשת את עצמי בקריירה- אשמח לעזרה התפתחות אישית 6
Williamsburg מתי פותחים את האפשרות להגיש דוח 1301 לשנת 23? פוסטים מאיכות נמוכה 16
D איזון אקטוארי אינו תואם את הנתונים פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 5
P את כולם מעניין לטוס לחו"ל? פוסטים מאיכות נמוכה 109
R לא מוצא את ZPRX במערכת ספארק של מיטב שוק ההון 4
כ בן 30 ולא רואה את האופק התפתחות אישית 26
S מיטב טוענים שכדי לסחור ב - IB דרכם צריך תיק של לפחות 25K דולר, האם מישהו מכיר את ההגבלה הזו והאם יש משהו לעשות בנידון? שוק ההון 4
ע במה את עוסקים? מה הוביל אתכם לכך? כמה את מרוויחים? התפתחות אישית 16
oferM איך כדאי לבנות את עזה מחדש ? פוליטיקה, אקטואליה, דת-מדינה ושאר מרעין בישין 6
א קרנות ביטקוין לא מספקות את מלוא התשואה השקעות אלטרנטיביות 7
R האם משתלם להעביר את קופות הגמל להשקעה לעוקב מדד פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 0
Jane Doe המלצה על החישוק - מיזם חביב שהוקם כדי להוריד את יוקר המחיה מינימליזם, חסכנות ואנטי-צרכנות 6
צ עצמאי האם להפקיד לפנסיה את המינימום ושאר הסכום בגמל להשקעה או רעיון אחר? פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 5
מ "אי אפשר / נדיר מאוד להכות את השוק" שוק ההון 169
ל לזוג שמתחיל את החיים שלו - מה ההמלצות שלכם? מינימליזם, חסכנות ואנטי-צרכנות 3
מ מי שמעונין לקנות ביטקיון אמיתי ולא קרן שמחכה את הביטקיון איזה מהאפשריות עדיף השקעות אלטרנטיביות 1
א מיצוי זכויות בתשלומי מיסים או ביטוחים וכו', כשמשלמים על בית אבות (יש חברות שמתעסקות בזה, בלי לשחוט את כל הסכום?) מיסים 0
yossik מעבר לדיור מוגן - האם למכור את הדירה או את תיק ההשקעות? צרכנות פיננסית 19
E s&p 500 , נסד"ק 100, מדד עולמי, יש לי את כולם. אבל במה עדיף להשקיע? שוק ההון 23
ה איך דיסקונט מגדרים את הפוזיציה הזאת? - פיקדון מובנה השקעות אלטרנטיביות 7
ה מודיס צפויה להוריד את דירוג האשראי של ישראל פוליטיקה, אקטואליה, דת-מדינה ושאר מרעין בישין 168
M מקסום סכום מושקע בקרנות IRA? (נראה שמפסידים את היתרון בדמי ניהול בהפסד תשואה) פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 4
A פרוייקטים מעניינים ששמתם עליהם את העין נדל"ן 46
S דברים קטנים ופשוטים שאפשר לעשות כדי לשפר את איכות החיים ולהאריך אותם אוף טופיק 81
E חברים, איך נכון יהיה לי לחשב את ההוצאות האלה באקסל פרישה מוקדמת והחיים שאחריה 5
קפיטליסט_מרושע עם רגל אחת בחוץ - חושש לעשות את הצעד האחרון יומני מסע אישיים 58
R מעוניין למכור את התעודה 1159250 ולקנות 1159235 ב IRA שוק ההון 23
R עד כמה מפחיתים את ההפסד במידה ולוקחים ACWI למול S&P בתיק הפטור? שוק ההון 0
שם משתמש בעייתי "מיטב כספית ניהול נזילות" מעלה את דמי הניהול שוק ההון 26
R האם אני יכול לעזוב את הבית של ההורים יומני מסע אישיים 27
מ מעביר את התיק השקעות ממיטב דש לאינטראקטיב ברוקר האמריקאי שוק ההון 23
B איך מורידים את הקובץ אקסולידית? מינימליזם, חסכנות ואנטי-צרכנות 4
deussex התלבטות האם השקעה דרך בית השקעות ישראלי ובלאק רוק עולמית - מאבדת בעצם את הדיבידנד ? שוק ההון 10
yossik שכן אחד מחמם את המים של הבניין אוף טופיק 25
N קה״שׁ עוקבת סנופי (לא ira) - היכן העמלות הטובות ביותר? האם קיימת קבוצה שניתן להצטרף אליה? [קראתי את מייק] פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 14
G השקעה דרך בורסת ישראל או בורסת ארה"ב? מה הדרך הנכונה להשלים את תיק המניות שלי? שוק ההון 4
ע בת 24 לקראת לימודים, מתלבטת איפה לשים את החסכון יומני מסע אישיים 11

נושאים דומים

Back
למעלה