• אזהרה: פורום זה מיועד להחלפת דעות בין משקיעים חובבים בנושאים תאורטיים בלבד. חל איסור מוחלט על מתן ייעוץ השקעות פרטי. אין לראות בדיונים בפורום בבחינת יעוץ השקעות או תחליף לייעוץ פיננסי מקצועי המותאם אישית וספציפית למשקיע תוך התחשבות בנתוניו, צרכיו המיוחדים והאחרים, מצבו הכספי, נסיבותיו ומטרותיו. אין להסתמך או לפעול על פי הנאמר בפורום ללא קבלת יעוץ מקצועי אישי מבעל הרישיון המתאים, וכל הנוהג אחרת עושה זאת על אחריותו בלבד. האחריות לאמור בכל הודעה היא על מחבר/ת ההודעה בלבד.
  • חשבון מסחר באקסלנס טרייד : סנט למניה במסחר בארה"ב (מינימום $5 לעסקה), פטור מדמי טיפול לשנתיים, קורס במתנה ובונוס 100 ש"ח למצטרפים חדשים. להצטרפות דיגיטלית לחצו כאן .

אסטרטגיה במקום הקטנת אחוז מניות עם הזמן

מרק עוגיות

משתמש בכיר
הצטרף ב
4/6/15
הודעות
2,728
דירוג
4,759
שלום ליושבי הפורום,
אני חדשה כאן, אבל כבר קראתי את כל פורום המשקיעים ואת כל הפוסטים של הסולידית על השקעות, וגם לא מעט מעבר לכך. אני לא חדשה בשוק ההון, כבר חוויתי שתי מפולות גדולות ולמדתי מהן את סיבולת הסיכון שלי (לא טובה בפעם הראשונה, מצוינת בפעם השניה). צברתי סכום לא מבוטל במשך השנים, מחסכון ומתשואה, אבל אי אפשר לומר שהשקעתי יותר מדי בחוכמה - במיוחד לא פיזרתי מספיק. המטרה שלי עכשיו היא לעבור להשקעה פסיבית בפיזור מקסימלי. ראיתי שיש פה הרבה כותבים חכמים ולכן אני אשמח לשמוע את חוות דעתכם על רעיון שיש לי.

אני כעת בונה את תכנית ההשקעה האסטרטגית שלי. המטרה היא לא בהכרח לפרוש מוקדם, אלא להגיע לגיל הפרישה הרשמי במצב פיננסי טוב, לחיות טוב אחרי גיל פרישה, ולהוריש הלאה מה שישאר, בתקווה לא מעט.
אני מתכננת לבנות תיק עם 70% מניות ו30% אג"ח/מזומן, עם איזון שנתי. קראתי את הגישה שמדברת על הקטנת האחוז המנייתי בתיק עם הגיל עד הפרישה, אבל הגישה הזאת לא נראית לי כל כך מתאימה עבורי: אני מקווה שלא אהיה זקוקה לחלק גדול מההון גם אחרי פרישה (עד כדי קטסטרופות), אם אכן תוכניות החסכון וההשקעה יצליחו. לכן אני לא רואה סיבה להחליט מראש לעבור להשקעה אולטרה סולידית שמבטיחה תשואה אפסית בגיל פרישה, שאחריו בסיכוי גבוה יש לי עוד כשלושים שנה לחיות, וגם אחריהן ההון אמור להמשיך להביא תועלת למי שיישאר אחרי.

מצד שני, אני חוששת ממצב של ירידות רצופות בבורסה במשך כמה שנים, במיוחד בגיל מבוגר, כשהיכולת לתקן על ידי חסכון מוגבר היא אפסית כי הפרישה הכפויה באופק. אבל אני לא רואה סיבה שסיבולת הסיכון שלי תוגדר כאחוזים מהתיק: הרי מי שכל הונו עלי אדמות הוא 100K יחשוש הרבה יותר לאבד אפילו מעט ממנו, לעומת מי שיש לו פי מאה מזה, שיכול לסכן את רוב התיק בלי לחשוש על מנת להשיג תשואה גבוהה יותר. לכן חשבתי על אסטרטגיה חלופית במקום הקטנת האחוז המנייתי, שמטרתה להבטיח (עד כמה שאפשר להבטיח משהו בעולם הזה) שבגיל פרישה יהיה לי הון מינימלי שיאפשר לי לחיות, גם במקרה הגרוע שבו יהיה רצף של ירידות והחלק המנייתי של ההשקעה יאבד אחוז נכבד מערכו. מצד שני, האסטרטגיה אמורה לאפשר המשך לקיחת סיכון תמורת תשואה, כל עוד המצב הפיננסי מאפשר זאת.

הנה הרעיון - ואודה לכל מי שינסה לנקוב בו חורים ולמצוא את הבגים.

המטרה - להגן מפני מצב שבשל ירידות לאורך זמן בבורסה ותהליך האיזון, לא נשאר סכום מינימלי לקיום בסיסי בפרישה.
האמצעי - בכל איזון נוודא שגודל החלק הלא מנייתי הוא לפחות בכמות שמספיקה להשיג קיום כזה אם שאר ההשקעה תימחק, ומאותו רגע כל החסכונות הבאים יושקעו רק באופן לא תנודתי - אג"ח לא ארוך/מזומן. כלומר, גם אם החלק המנייתי הוא כעת פחות מהיעד באחוזים, בעת האיזון נזרים כספים לחלק המנייתי רק כל עוד החלק הלא תנודתי לא יפחת מסכום מסוים, שאופן חישובו להלן.

אם רוצים שבפרישה תהיה קצבה עצמית (מעבר לפנסיה) מינימלית שתגיע מהחלק הסולידי, ומניחים שהחל משנה מסוימת בעתיד כל החסכון הולך לחלק הלא תנודתי, אז באמצעות הנחות מספריות אפשר לחשב כמה הון צריך שיהיה בידינו עכשיו בחלק הסולידי:
נניח שבעת האיזון השנתי יש עוד Y שנים עד הפרישה, ושבכל שנה מעתה ועד הפרישה נוכל לחסוך S שקלים. בנוסף נניח שחסכון סולידי מבטיח (בסבירות גבוהה) ריבית ריאלית של R אחוזים. לבסוף נניח שאנחנו מעוניינים להבטיח לפחות N שקלים בעת פרישה, גם במצב פסימי בו החלק המנייתי נמחק לחלוטין ונשארנו רק עם החלק הלא תנודתי.

אם מעכשיו כל החסכון הנוסף הנכנס ייכנס רק לחלק הלא תנודתי, ניתן לחשב כמה הון ייצבר עד הפרישה, בהנחה שכיום ההון המושקע בחלק הלא תנודתי הוא H שקלים. הנוסחה היא:
(N=H*(1+R/100)^Y + S*((1+R/100)^Y-1)/(R/100

כעת ניתן לבדוק מה צריך להיות ערכו המינימלי של H על מנת להבטיח את הסכום N שאנחנו מעוניינים בו. השיטה: בעת האיזון השנתי, לעולם לא נפחית את החלק הלא תנודתי מתחת לערך הזה של H, גם אם זה אומר הקטנה בפועל של האחוז המנייתי. בנוסף, אם הגענו למצב שבו ההון הלא תנודתי הוא באמת ברף התחתון הדרוש, מאותו רגע נפקיד חסכון חדש רק לחלק הלא תנודתי, כל עוד לא נכנס כסף כתוצאה מעליות בחלק המנייתי.

אני שוקלת לאמץ את האסטרטגיה הזאת, כי יש לה את הייתרון הבא: אם התיק יצמח בצורה טובה, האחוז המנייתי שקבעתי יישמר, כי יהיה מספיק הון בחלק הלא תנודתי כדי לקיים את הכלל באיזון השנתי ועדיין לשמור על כלל 70 האחוזים. לעומת זאת, אם יהיה רצף נפילות ארוך קרוב לגיל הפרישה, באופן אוטומטי המתכון שתיארתי יגרום להקטנה בפועל של האחוז המנייתי, ובכך לשמירה על הבטחה מינימלית לקיום סביר בפרישה. עוד תכונה חשובה היא שבמתכון הזה לא מוכרים מניות בזול (רק לא קונים עוד מהן), כך שאין כאן קיבוע של הפסדים, אלא לכל היותר הגבלת היכולת להנות מעליות שאולי יבואו אחרי הירידות.

אז למי ששרד עד הסוף: מה דעתכם?
 
לא עקבתי אחרי הנוסחאות אבל הרעיון של להבטיח שבחלק הסולידי יהיה סכום קבוע מראש במקום אחוז מהתיק נשמע לי אישית מאוד הגיוני.
 
כנ״ל, נשמע לי נכון ההיגיון שהחלק היציב יותר של התיק יחושב כסכום קבוע (שמכומת בשנות מחייה למשל) ולא כאחוז מהתיק. זה חוזר להגדרה של סיכון שיותר רלוונטית מההגדרה הטכנית כ״תנודתיות״ - הסיכוי שלא להשיג את המטרות שלך.
בהקשר זה - אם ישנה האפשרות להקצות לחלק הסולידי את הסכום שאמור להבטיח רמת חיים מינימלית כלשהי (שהיא מבחינתך הרף הסביר התחתון), שאר ההשקעה יכולה להיות באפיקים מסוכנים יותר (ובתיאוריה - מניבים יותר). אם עוד לא צברת את אותו סכום מינימלי - אז הסיכון אצלך עלול להיות אחר, של תת-תשואה (כלומר שאם לא תסכני מספיק את התיק, את עלולה שלא להגיע גם לאותו רף תחתון).
 
שרדתי עד הסוף אבל לא בטוח שהבנתי לגמרי.
1. לא שיתפת בכמה נתונים בסיסיים: למשל אינני יודע להעריך האם הערכת האינפלציה שלך ראלית (לא התייחסת בכלל לאינפלציה). גם הערכת התשואה בחלק הסולידי, הרי אם הריבית תישאר כפי שהיא כנראה שהמשפט הזה לא יוכל להתקיים:
בנוסף נניח שחסכון סולידי מבטיח (בסבירות גבוהה) ריבית ריאלית של R אחוזים
עוד נקודה: ממליץ לקחת הערכה פסימית בקשר לגובה הסכום שביכולתך להמשיך ולחסוך.

2. אני הייתי מסתכל על זה כשני תיקים ולא כתיק מאוזן אחד. כיון שהאיזון כאן אינו לפי אחוז מהתיק, נראה לי יותר קל לחישוב לדון בזה כשני תיקים, אבל זוהי כבר שאלה של טרמינולוגיה.
הרעיון עצמו נשמע מצוין.
 
ברוכה הבאה לפורום!
ת'אמת הצלחת לבלבל אותי.
הזכרת את המילה "תנודתי" 10 פעמים.
מי יכול לקבוע היום מה זה תנודתי?
הכול תנודתי היום -זהב, דלק, מניות, אגחים קונצרנים, אגחים ממשלתיים, מט"ח, שככתי משהו?
נראה לי, וזו לא ביקורת אישית או הטחה, שאת קופצת מקריאת טקסטים אקדמים מהדור הקודם לישום היום.
הנוסחא נחמדה אבל אם החלק הלא "התנודתי" שגוי מלחתכילה אז הנוסחא שווה לת....ת
ולכן - חיסכון, איזון, פיזור ושוב פעם פיזור.
(N=H*(1+R/100)^Y + S*((1+R/100)^Y-1)/(R/100
אני אהבלה, אם הייתי מנתח כול ני"ע ע"פ הנוסחה היו לי המון שערות אפורות היום.
 
תודה על התגובות! ידעתי שאקבל פה התייחסות רצינית.

@yossik חששתי שהמונח הזה "לא תנודתי" יפריע לאנשים :) אבל אם משקיעים את החלק הזה רק באגחים בינוניים או קצרים התנודתיות מוגבלת. מקסימום משתמשים רק בריבית ומחכים עד הפדיון. נכון שבמצב של היום קשה להבטיח אפילו ריבית ריאלית חיובית, אבל אפשר - יש אגחים צמודים עם ריבית חיובית, אם כי נמוכה. מה שבטוח הוא ששום דבר לא בטוח, אבל הגישה כאן לא שונה מהותית מזו שתומכת בהגדלת אחוז האגח לקראת הפרישה. להפך, הגישה הזאת מאפשרת לעמוד באחוז מנייתי גדול יותר.

@רובי1 לגבי הערכת האינפלציה, אין צורך להעריך אותה ישירות כיון שכל החישובים מתייחסים לריבית ריאלית.

@Yevgeny מסכימה לחלוטין שיש גם סיכון של תת תשואה אם ההון ההתחלתי לא מספיק. במצב כזה אין ברירה אלא לסכן יותר כדי שיהיה סיכוי להגיע להון סביר.
 
באותו הקשר שאלה ל @yossik כמי שכבר פרש - מה לדעתך היא אסטרטגיה טובה כשמתקרבים לפרישה? להקטין את האחוז המנייתי בהדרגה כמו הגישות הקלאסיות או משהו אחר?
 
באותו הקשר שאלה ל @yossik כמי שכבר פרש - מה לדעתך היא אסטרטגיה טובה כשמתקרבים לפרישה? להקטין את האחוז המנייתי בהדרגה כמו הגישות הקלאסיות או משהו אחר?
אההה, ערכת עלי מחקר :)
לענייננו, זאת שאלת המליון $.
אני לא עשיתי שינויים משמעותיים בתיק ועדיין יש לי נתח מאוד נכבד של מניות ואגחים קונצרניים (הלכתי על בטוח - בעיקר אגחים של בנקים).
הנקודה היא התמדה, לא להיכנס לפאניקה כשהשוק יורד כי מה שעולה יורד ומה שיורד עולה זה הכול עניין של מחזוריות של 7 שנים שגם יוסף בעל החלומות היטיב להסביר את זה לפרעה לפני המון שנים.
רק לאחרונה הגדלתי בקטנה (3% מהתיק) את החשיפה לשוק הגלובאלי ואני לא בטוח אם היה/יהיה כדאי אבל בסך הכול עלה 3 ש״ח קניה, פטור מס, 0.03 דמי ניהול.
אבל, אם נחזור לשאלה המקורית, זה תלוי בגודל התיק. אם התיק, לצורך הדיון בלבד, הוא 1M והשוק קורס ואיבדת 50% אז לא קרה כלום, עדיין מושכים מהקרן למחיה ובעוד 5-7 שנים השוק יעלה ויכפיל את הקרן שוב לנפח המקורי - המזומן שמשכנו ממנה למחיה.
לעומת זאת אם תיק ההשקעות הוא 0.5M אז יש בעייה כי הקרן תגמר לפני שיעברו 7 שנים...
בשורה התחתונה אני לא משנה את תמהיל התיק לפי הגיל, אבל זה אני וכמובן לא מיעץ ולא ממליץ.
 
לא ערכתי עליך מחקר, אבל קראתי כל מה שנכתב בפורום המשקיעים ויש לי זכרון טוב ;)
 
@מרק עוגיות,

לפי מה שקראתי חסרים מגוון נתונים
1. יש 2 סוגי תשואה, תשואה של התיק התיק בסיכון/סיכוי גבוהה, ותשואה של התיק ה"סולידי", את מציינת את R , לה את מתכוונת ?
2. חסר הקבוע של הסכום הנדרש למשיכה בפנסיה, זה קובע את גודל ערך המטרה ובאיזה תיק אפשר להגיע אליו , אם מאמצים את עקרון ה 3%(נטו) של הסולידית הרי
שמשיכה של 5K לחודש מצריכה בכל רגע נתון פי 400 כסף לחסכון כלומר 2 מליון ש"ח ( הערה כמובן שבהנחה ריאלית מי שפורש בגיל 65 ל צריך להניח שיחייה לנצח, במקרה כזה סכום הכסף הנדרש עשוי לקטון פלאים)

בעצם יש לך 2 סוגי חסכון תנודתי ולא
S=Ssolid+Srisk
ן R סולידי ו R ריסקי
והנוסחה שלך היא
+(N=H*(1+R/100)^Y + Ssolid*((1+R/100)^Y-1)/(R/100
Srisk*((1+Rrisk/100)^Y-1)/(Rrisk/100)(

בהינתן ש Y ידוע, ואת מעריכה נכון את התשואות את רוצה לדעת מה האלוקציה של אחוזי החסכון השוטף שיביאו לך את החסכון הסולידי המתבקש
בפועל יש לך 2 תיקים תיק סולידי בגודל Hותיק עם האלוקציה שמצאת שבו החסכון נצבר עד הפרישה.
בפרישה את מעבירה את כל התיק למודל של תנודתיות נמוכה

הבעיה היא שגם אגח הוא תנודתי אלא אם כן מחזיקים אגחים ממשלתיים ןגם אז יש סכנה והתשואה היא מאוד נמוכה, כלומר הנטו עלול להיות 1%
ובשביל 5K ש"ח תצטרכי בפרישה 6M ש"ח, אפילו אם מניחים תוחלת חיים של 35 שנה עד גיל 100 אז נניח שמדובר על 3M ש:"ח (לא חישבתי סתם ניחוש)
זה סכום לא מבוטל לחסוך , במידה ויש אותו אז באמת ניתן לחיות בשקט רב (אם את מוציאה רק 5K לחודש כמובן)
 
ככל שיש לך יותר את יכולה להרשות לעצמך לסכן פחות. אם כבר הגעת למצב הזה - נהדר. אם לא, כל המודל אינו ברור, מה יהיה מנוע הצמיחה של התיק אם את לא מכניסה שקל לאפיק תנודתי עד לערך מוחלט מסוים שאת מעריכה שיספיק לך בוודאות בפרישה?
 
אז למי ששרד עד הסוף: מה דעתכם?
אם הבנתי את מה שאת אומרת, את חושבת שאת צריכה להחזיק מזומן שיספיק לכל הפנסיה כי לדעתך זה אפשרי שכל החלק ה"תנודתי" של התיק יימחק, ואת היתר להשקיע באמת.

תגובתי:

1. את מבלבלת תנודתיות עם סיכון. במציאות, יש סיכוי אפסי שתיק מנייתי יימחק, או אפילו ייאבד מערכו לאורך עשר שנים ומעלה. אבל הוא יהיה תנודתי. לכן בטווח הארוך את בעצם לא צריכה מזומן בכלל, תיאורטית.

2. אבל מבחינה פרקטית, בטווח היותר קצר (פחות מעשור) את כן צריכה כרית ביטחון מסויימת בצורת מזומן.

3. כלומר, את צריכה בעצם להחזיק כמה שנים של הוצאות במזומן, ולא 20-30 שנה של הוצאות כפי שאת מציעה בעצם.

קרי - האופציה הכי סבירה שלך היא להשקיע את כל הונך באפיק מנייתי, על מנת לייצר תשואה מקסימלית. ברגע שתתקרבי לגיל פרישה, תמכרי קצת כדי שיהיו לך תמיד 3-5 שנים במזומן בצד. זו ההגנה שלך בפני תנודתיות וכשהשוק יירד חזק תמשכי משם ולא מהתיק. מאוחר יותר כשהכל יירגע אחרי שנתיים שלוש תשלימי את זה.

בעיותייך נפתרו, תודה, בבקשה, יום טוב :)
 
בסוף נניח שאנחנו מעוניינים להבטיח לפחות N שקלים בעת פרישה, גם במצב פסימי בו החלק המנייתי נמחק לחלוטין ונשארנו רק עם החלק הלא תנודתי.
בשביל זה את צריכה הערכת אינפלציה.
גם בשביל לחשב ריבית ראלית את צריכה הערכת אינפלציה.

לכן אני לא רואה סיבה להחליט מראש לעבור להשקעה אולטרה סולידית שמבטיחה תשואה אפסית בגיל פרישה
להפך תוכנית ההשקעה שלך סולידית עוד יותר.
המודל שאת מדברת עליו אומר שכל התיק שלך ישרת אותך לפרישה. אחרי הנחה זו המודל אומר שבגיל צעיר את יכולה להפריש חלק גדול לאפיק תנודתי (גם מההון שאת רוצה לפרישה). מה שאת עשית זה לקחת את כל החלק שאת צריכה לפרישה ולשים את כולו באפיק סולידי. שאר הכסף שיש לך ואת לא בונה עליו לפרישה יכול להיות באפיק תנודתי גם לפי המודל ההוא, כך שאני לא מבין את היתרון בחלוקה שלך.
 
1. יש 2 סוגי תשואה, תשואה של התיק התיק בסיכון/סיכוי גבוהה, ותשואה של התיק ה"סולידי", את מציינת את R , לה את מתכוונת ?

התכוונתי רק לתשואה של התיק ה"סולידי".

חסר הקבוע של הסכום הנדרש למשיכה בפנסיה,

נכון, את זה אפשר לקבוע איך שרואים לנכון. אני מסכימה שיוצא שצריך סכום די גדול לשים בצד. ובגלל זה אני שמחה על ההצעה של Edward (לא מצליחה לתייג מהמחשב :( ) שמציע שצריך באמת כרית בטחון אבל לא ברמה שהכל יימחק לנצח. אני די מסכימה עם זה, וזה באמת יאפשר להקטין בהרבה את ההון הנדרש שצריך "להוציא מהמשחק" של המניות. תודה!

רובי1, זה לא יוצא שאת כל מה שאני צריכה לפרישה אני שמה באפיק סולידי, כי הרעיון הוא לשים כאן משהו מאד מינימלי (ברמה של הישרדות, לא של חיים טובים). כמובן שכל זה לא יעבוד אם מלכתחילה כל התקווה שלי היא להגיע רק למינימום הדרוש להישרדות, אבל זה לא מה שאני מכוונת אליו.
 
הרעיון הוא לשים כאן משהו מאד מינימלי (ברמה של הישרדות, לא של חיים טובים).
אם יש לך עוד הרבה זמן עד גיל הפרישה המתוכנן - לדעתי האישית והלא חשובה בכלל, לא צריך גם את זה.
 
רובי1, החישוב שאני מציעה מביא למסקנה הזאת בעצמו - אם מספר השנים עד הפרישה גדול נקבל שההון הסולידי הדרוש עכשיו הוא שלילי, כלומר לא צריך שום הון כזה.
 
התכוונתי רק לתשואה של התיק ה"סולידי".



נכון, את זה אפשר לקבוע איך שרואים לנכון. אני מסכימה שיוצא שצריך סכום די גדול לשים בצד. ובגלל זה אני שמחה על ההצעה של Edward (לא מצליחה לתייג מהמחשב :( ) שמציע שצריך באמת כרית בטחון אבל לא ברמה שהכל יימחק לנצח. אני די מסכימה עם זה, וזה באמת יאפשר להקטין בהרבה את ההון הנדרש שצריך "להוציא מהמשחק" של המניות. תודה!

רובי1, זה לא יוצא שאת כל מה שאני צריכה לפרישה אני שמה באפיק סולידי, כי הרעיון הוא לשים כאן משהו מאד מינימלי (ברמה של הישרדות, לא של חיים טובים). כמובן שכל זה לא יעבוד אם מלכתחילה כל התקווה שלי היא להגיע רק למינימום הדרוש להישרדות, אבל זה לא מה שאני מכוונת אליו.

יש כאן חוסר בהירות בגישה שלך, קפצת מ מקסימום זהירות לאימות גישה של מקסימום מניות, באופן כללי אף אחד כאן אינו באמת יועץ מורשה לניהול תיקים
ואנחנו לא באמת יודעים מה מצבך הכלכלי אישי בריאותי ומה הסבילות שלך להפסדים, אז ההמלצה שלי להיזהר ולחשוב פעמיים.

השקעה במניות ממולצת בטווים של מעל 15-20 שנה. כיום תוחלת החיים הממוצעת היא כ 84 שנים, ובכל 20 שנה נוספים עוד 5 שנים.
לכאורה בגיל 65 פורש ממוצע יחיה עוד 25 שנים, אבל לכל אדם יש את תוחלת חיים משלו שאינו חשוף לה . בנוסף נפילות של 50% בבורסה הם בד"כ קצרות 3-5 שנים.
אבל לפי חוק מרפי שני פרמטרים הבלתי תלויים של תוחלת חיים שלך בפועל והאם תקרה נפילה ומה המשך שלה עלולים להתממש ביחד בצורה הכי פחות נוחה:
-תוחלת חיים שלך בפועל יכולה להיות קצרה מהממוצע
-הנפילות ארוכות מהממוצע
ביחד נוצר מצב כלכלי בריאותי לא פשוט. לכן אם כל החשיבות בתיכנון אסטרטגי של הקצאות ומודלים מבוססי תוחלת רווח
לפעמים חשוב לתכנן מרווחי בטיחות (10 שנים של חסכון ? או לא בכל זאת "רק" 35% מניות, אולי ביזור השקעות גם בנדל"ן (כמו רובי ואחרים) וגם במניות דיבידנדים (@daat9) ).
בקיצור כמו לא לתכנן "SUCCESS ORIENTED" אלא סוף מעשה במחשבה תחילה.
 
תוחלת חיים קצרה זה דוקא "טוב" מבחינה כלכלית גרידא, עולה פחות לחיות פחות זמן D:
לדעתי דוקא בגלל שאנחנו לא יכולים לצפות את העתיד ובגלל שכידוע פניקה גורמת להפסדים, עדיף לבנות מראש תכנית סבירה,
שתאפשר להתמודד עם נפילות שברור שיקרו. מלכתחילה המטרה שלי היא לא מקסימום זהירות, שים לב שאני מדברת על 70% מניות,
נכון לא הכי נועז ( אני כבר לא בת 20) אבל גם לא ממש שמרני. המטרה שלי היא לוודא שלא אמצא את עצמי בדיוק כשאני צריכה לפרוש מהעבודה בגלל גיל, במצב שבו במקרה בדיוק הבורסות בשפל ולי אין ממה לחיות כי לא השארתי כלום בצד. בשביל זה אני מחפשת מנגנון הגנה ממצב כזה.
המנגנון אינו מאד שמרני מבחינתי, כי אני מתכננת לכוון בו להבטחה של סכום מחייה די קטן, ממש מינימלי, והרבה פחות ממה שיהיה לי בפועל
אם מרפי יסכים לפעמים לעשות משהו אחר חוץ מלכוון את העולם בדיוק נגדי.
 
תוחלת חיים קצרה זה דוקא "טוב" מבחינה כלכלית גרידא, עולה פחות לחיות פחות זמן D:
לדעתי דוקא בגלל שאנחנו לא יכולים לצפות את העתיד ובגלל שכידוע פניקה גורמת להפסדים, עדיף לבנות מראש תכנית סבירה,
שתאפשר להתמודד עם נפילות שברור שיקרו. מלכתחילה המטרה שלי היא לא מקסימום זהירות, שים לב שאני מדברת על 70% מניות,
נכון לא הכי נועז ( אני כבר לא בת 20) אבל גם לא ממש שמרני. המטרה שלי היא לוודא שלא אמצא את עצמי בדיוק כשאני צריכה לפרוש מהעבודה בגלל גיל, במצב שבו במקרה בדיוק הבורסות בשפל ולי אין ממה לחיות כי לא השארתי כלום בצד. בשביל זה אני מחפשת מנגנון הגנה ממצב כזה.
המנגנון אינו מאד שמרני מבחינתי, כי אני מתכננת לכוון בו להבטחה של סכום מחייה די קטן, ממש מינימלי, והרבה פחות ממה שיהיה לי בפועל
אם מרפי יסכים לפעמים לעשות משהו אחר חוץ מלכוון את העולם בדיוק נגדי.

http://www.macrotrends.net/1319/dow-jones-100-year-historical-chart

הצצתי שוב בגרף (מנורמל אינפלציה) ומשום מה יש מספר מקטעים די ארוכים שבהם לוקח לשוק המניות להתאושש
(1929-1959 1960-1995, 2000-2013) וגם אם הפרישה היתה 4 שנים קודם זמן ההתאוששות לא מתקצר
אז מאוד נחמד להמר על חיים קצרים, יש כאן אסכולה שדוגלת בניהול פסיבי של השקעות ואקטיבי של תוחלת החיים.
משום מה זה לא נפוץ בארץ כמו שזה מדובר בפורום.
יש עוד אפשרות, שפרשת, ויש לך תוחלת חיים ארוכה ואחרי 5 שנים באה הנפילה והדישדוש (שהוא די ארוך) עד לחזרה למצב ההתחלה
בקיצור, אולי התחשיב צריך לקחת שחיקה מלאה של התיק תוך 20-30 על ידי משיכה תוך כדי זה שבחצי הראשון הוא מאבד 50% משוויו ובחצי השני הוא חוזר בתשואה ממוצעת. חיסכון כזה יהיה כנראה רשת בטחון אמינה כמגן לתרחישים קשים (אם יקרו)
 
נושאים דומים
פותח הנושא כותרת פורום תגובות תאריך
M דאטה סיינס AI- אסטרטגיה התפתחות אישית 0
T מימוש מניות ורף תקרת מס הכנסה (אסטרטגיה כדאית) שוק ההון 9
O אסטרטגיה להעברת תיק מנוהל להשקעה פאסיבית שוק ההון 2
CoinCollector אג״ח ארוך - אסטרטגיה להשקעה שוק ההון 9
א אסטרטגיה השקעה - לבעלי חיסכון קטן שוק ההון 5
Harvey אסטרטגיה להשקעה בנדל״ן באיזור גוש דן, סקר - מה הסוג נכסים המועדף עליכם? נדל"ן 8
יבגני וולף קופת גמל ותיקה- אסטרטגיה שוק ההון 14
נ אסטרטגיה שוק ההון 7
K גיבוש אסטרטגיה להחזרת משכנתא צרכנות פיננסית 37
D אסטרטגיה בניהול התיק שוק ההון 8
N אסטרטגיה לאחר עליה למכור את ההשקעה במניה שוק ההון 18
sogi אסטרטגיה להעלאת השכר בהייטק התפתחות אישית 146
א השקעה סולידית בשוק ההון: אסטרטגיה פשוטה למתחילים אוף טופיק 21
ה תהייה לגבי אסטרטגיה בקרן השתלמות IRA שוק ההון 3
Gari אסטרטגיה בבחירת קרן מחקה ישראלית שוק ההון 40
M אסטרטגיה למזעור דמי ניהול לטווח ארוך במחקות שוק ההון 47
Liron2035 אסטרטגיה במעבר מתיק מנוהל בנק לתיק פסיבי שוק ההון 2
דור דורים תזמון/אסטרטגיה למינימום של מלכודות מס שוק ההון 19
יבגני_ל אסטרטגיה - חשבון מסחר ממוסה במקור יחד עם לא ממוסה במקור צרכנות פיננסית 59
nick קצירת רווחים של אסטרטגיה מסוכנת\אקטיבית, כתוצאה מאיזון בתיק קטן שוק ההון 7
oz1987 אסטרטגיה של הוזלת דמי ניהול שוק ההון 45
liranviper איך להגדיר אסטרטגיה לאחר מכירת דירה? שוק ההון 26
S בקשת עזרה בחישוב אסטרטגיה (מכירה לפני ה-ex-Date) שוק ההון 67
C אסטרטגיה לבניית תמהיל משכנתא צרכנות פיננסית 53
S אסטרטגיה למסלול פנסיה שוק ההון 3
M אסטרטגיה למשיכת כספים בפרישה פרישה מוקדמת והחיים שאחריה 71
H אסטרטגיה השקעה לטווח קצר שוק ההון 8
P אסטרטגיה לתחילת השקעה פאסיבית - dollar cost averaging? שוק ההון 12
ETL אסטרטגיה בזמן רכישת\מכירת ניירות ערך שוק ההון 181
אריאלT אסטרטגיה ברכישת דירה נדל"ן 35
ס שבעת המניות הגדולות במקום s&p500 שוק ההון 22
C למה אנשים פשוט לא קונים דירות, במקום לשכור דירה נדל"ן 187
הפרופסור סתם מתוך סקרנות, איך זה לעשות PhD במקום כמו סטנפורד או הרווארד ? התפתחות אישית 1
ר זהב במקום חיסכון בבנק, חכם או פחות??? פוסטים מאיכות נמוכה 19
G האם יש איזושהי עדיפות ל3 מדדים מחקים במקום המדד העולמי? שוק ההון 3
Z האם Exposure fee באינטראקטיב ברוקר ניתנים לקיזוז רווח הון כעמלות קניה ומכירה או שדרישה לקזזם תעלה את שיעור המס רווח הון ל30% במקום 25%? פוסטים מאיכות נמוכה 3
deussex קופות גמל לאישה אחרי גיל פנסיה במקום העבודה פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 22
סול שתי דירות במקום אחת נדל"ן 4
N אפשר להתעלם מהמודעה. מצאתי תשובה במקום אחר. תודה שוק ההון 0
D קרן כספית במקום קרן השתלמות? פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 8
adamshalev אפשר לקבל אונליין אישור ניכוי מס במקור לפיצויים\תגמולים במקום ללכת למס הכנסה? מיסים 6
L אופציות במקום עבודה שוק ההון 35
O סקר - האם מייק צריך להשקיע בקרן של אינבסקו במקום בזו של בלאקרוק? שוק ההון 310
G שאלות לגבי ביטוח מנהלים, קרן פנסיה, ושימוש בבית השקעות פרטי כסוכן פנסיוני במקום הסוכן במקום העבוד פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 0
E ימי חופש במקום עבודה חדש אוף טופיק 10
י האם משתלם לקבל הטבות במקום שכר מיסים 8
א קרן השתלמות במקום עבודה חדש פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 1
1337justme הצעת כסף מזומן לקשיש בפינוי בינוי במקום הדירה החדשה -התלבטות נדל"ן 25
O מקרה במקום עבודה קודם אוף טופיק 10
Z השקעת כסף במקום שדיאג לתשואה יותר מהפר"י שוק ההון 4

נושאים דומים

Back
למעלה