• חשבון מסחר באקסלנס טרייד : סנט למניה במסחר בארה"ב (מינימום $5 לעסקה), פטור מדמי טיפול לשנתיים, קורס במתנה ובונוס 100 ש"ח למצטרפים חדשים. להצטרפות דיגיטלית לחצו כאן .

שאלת השאלות בראיון עבודה - 'ספר לי על עצמך'

yossik

מודרטור
הצטרף ב
24/1/15
הודעות
13,714
דירוג
15,765
הרבה פעמים מתוך סקרנות אני קורא את מדורי ה"קריירה" בעתונות הכתובה אבל בעיקר האינטרנטית.
אני את שלי כבר השגתי ופרשתי מזמן אבל מידי פעם מתחשק לי לבדוק ולהתדעכן לראות לאן השוק פוזל ואילו משרות מבוקשות כי אולי זה גם רמז להשקעות עתידיות כי מדורי הדרושים והכתבות מלמדים אותנו מה קורה בתעשיות השונות.
לצערי, איך אומרים? 'הולך ופוחת הדור' ואני מתכוון לערך התוכן שהעתונות מספקת לנו כיום בנושא חיפוש קריירה. כתבים ומבקרים אמיתיים ורצינים? צריך לחפש בנרות וזכוכית מגדלת. כמעט כל הכתבות הן רדודות והן 'מטעם' או 'בשיתוף עם...' שמטרתן להעצים ולהאדיר או פרסומת סמויה לספר, משרד כזה או אחר או סתם כתבה כדי לעבות ולהוסיף חומר לאתר או לעיתון.

החלטתי לפתוח שירשור בנושא מכמה סיבות.
האחת היא לפתח דיון ענייני ולשמוע מהמצליחנים [לא מבחינה כספית] על ההצלחות בראיונות. איך עברתם את סבב הראיונות שלכם ואיך השגתם את הג'וב הנכסף. נקודות לדיון - על מה נשאלתם? עד כמה המראיין היה מודע לדרישות התפקיד. בדרך כלל בחברות בינוניות וגדולות יש מספר שלבים וראיונות ולפעמים אפילו שלושה כאשר הראיון הבא נעשה יותר ויותר ענייני וטכני.
הסיבה השניה היא עבור הצעירים והפחות מנוסים כמו יוצאי צבא חובה, יוצאי צבא קבע לאזרחות שבדרך כלל לא מכירים את השוק האזרחי, בוגרי אקדמיה טריים שמחפשים ומנסים והתברג לשוק העבודה.
כולי תקווה שתשתפו אותנו בנסיון שלכם כדי ללמוד וללמד.

אני אתחיל מהנסיון שלי.
אחת מהשאלות השנואות עלי היא כשהמראיין מבקש/אומר "ספר לי על עצמך"
וואי, וואי, יש לי כל כך הרבה מה להגיד על עצמי אבל האם בשביל זה התכנסנו?
אז שכן, פעם, לפני 20-30 שנים, בארה"ב זו הייתה שאלה חשובה. היום גם כן חשובה אבל החשיבות של התשובה היום ממש שונה מחשיבותה אז. כשעבדתי עם head hunters [ביטוי לסוכני גולגלות למציאת ג'ובים] בארה"ב הם תמיד ביקשו ממני להוסיף בסוף הרזומ'ה תחביבים ומה אני עושה בשעות הפנאי. צריך לזכור שפעם לא היו רשתות חברתיות והערכת עובד כחלק מעבודת צוות נקבעה גם כן ע"פ התחביבים שלו ומה מעסיק אותו בשעות הפנאי כי היה נהוג לערוך מפגשי חברה/מחלקה פעם בחודש/רבעון למינגלינג למען גיבוש. תמיד הוספתי בראש הרשימה 'גולף' [טוב, שיחקתי מיני-גולף עם הילדים] ואחר כך את כל השאר וזה עזר מאוד כי ההנהנלה הבחינה ב'פוטנציאל' שלי להתברג ולעלות בסולם הניהולי.
היום ה 'ספר לי על עצמך' חשיבותו בחיבור בין החיים האישיים שלנו לבין איך אנו יכולים לתרום לחברה.
לפני החזרה לארץ שלחתי קורות חיים לבערך 13 חברות מובילות בארץ וקיבלתי תשובות חיוביות מעשר חברות. קבעתי ראיונות לשבוע אחד, טסטי לארץ ולשמחתי קבלתי 5 הצעות עבודה. אבל השאלה 'ספר על עצמך' חזרה בכול ראיון עבודה. במקום עבודה פוטנציאלי אחד שאלתי את מנהל המחלקה למה חשוב להם להם מה אני עושה בחיי הפרטיים והתשובה היתה משהו בסגנון - כשאלך אתך ללאנץ' אני לא רוצה שישעמם לי ויהיה לנו על מה לדבר...הוא תן לי הצעת עבודה ואני קיבלתי את ההצעה שלו כי נוצרה כימיה ביננו.

עכשיו אני מעוניין לשמוע ממכם איך התנהלו הראיונות שלכם. אנא שתפו אותנו בסיפורי הצלחה ואם כשלתם גם כן ספרו לנו מה אתם חושבים שהכשיל אתכם ואילו טיפים אתם יכולים לחלוק עם הצעירים כדי שיוכלו לעבור בהצלחה. סה"כ, אין התאמה 100% לאף ג'וב והחשוב הוא לעבור את הראיון ולקבל את המשרה הנחשקת. אחר כך זה כבר לא משנה כי תעברו קורסים וסמינרים יעודיים לחברה עד הג'וב הבא...
 
נערך לאחרונה ב:
השאלה 'ספר על עצמך' חזרה בכול ראיון עבודה.
גם אני שואלת את השאלה הזאת. מבחינתי המטרה היא לחלוטין לא חברתית (אגב, בעיני יש טעם לפגם בבחירת אדם לפי התחביבים שלו, זו דרך להפלות לרעה כל מיני אוכלוסיות "לא משלנו" בתירוץ כאילו לגיטימי). המטרה היא פשוט לשאול שאלה פתוחה שתאפשר לאדם להדגיש את מה שהוא רואה לנכון, וגם לתת פתח לשיחה יותר נינוחה. תוך כדי זה גם לומדים קצת על היכולת התקשורתית של האדם. חוץ מזה, ראיתי המון קורות חיים והם כולם נראים כמו רשימה מלאה בולטים, זה שונה מלשמוע אדם מדבר ונותן את הראייה שלו את עצמו.
 
נושא מעניין! מחכה לראות לשמוע מאנשים סיפורי הצלחות. כאדם צעיר לא היה לי הרבה הזדמנויות עדיין להתמודד עם השאלה הזו, אבל הנה הפעם ששרטה אותי לגמרי:

באזור אמצע השירות הצבאי שלי הגיע אלינו ראש מחלקה חדש (דרגת אלמ). הוא ראיין אותי ועוד מספר מועמדים לתפקיד עוזר אישי, מעין ראש לשכה. לא רציתי את התפקיד, ככה שהייתי צריך לשחק על הקו הדק שבין "אני לא מתאים לתפקיד עוזר אישי" לבין לעשות מספיק רושם של אדם רציני שאפשר לסמוך עליו בשביל התפקיד הנוכחי שלי.
מהר מאוד בריאיון הגיעה השאלה "ספר לי על עצמך". התחלתי לספר בקצרה על ההורים והמשפחה ואז הגעתי לתחביבים שלי בתיכון (כי מה עוד אפשר לספר בגיל 20...). סיפרתי שבזמן הפנוי שלי שיחקתי שחמט באופן מקצועי והתאמנתי כדי לשמור על כושר. לא הספקתי להמשיך עוד משפט וראש המחלקה החדש קטע אותי: "שחמט והספורט שעשית הם ענפים מאוד אינדיבידואליים. אתה חושב שזה מעיד על יכולת העבודה שלך בצוות?"
איך ששמעתי את זה המוח שלי קפא לרגע. נדהמתי מהמהירות שבה הוא ביצע ניתוח סמי-פסיכולוגי של מה התחביבים שלי בתיכון אומרים עליי כבנאדם. השתדלתי להתעשת כמה שיותר מהר, עם תשובה שמנסה להסביר שגם השחמט וגם בספורט יש אלמנטים קבוצתיים מסוימים.
את התפקיד בסוף לשמחתי לא קיבלתי. אותו ראש מחלקה ליווה אותי למשך כמה שנים טובות לאחר מכן והסתדרנו טוב בנינו. לא יודע אם הוא זוכר את המקרה הזה בכלל, אצלי זה בהחלט השאיר רושם עמוק ומעט פחד מהשאלה הזו בריאיונות הבאים.
 
אחת מהשאלות השנואות עלי היא כשהמראיין מבקש/אומר "ספר לי על עצמך"
וואי, וואי, יש לי כל כך הרבה מה להגיד על עצמי אבל האם בשביל זה התכנסנו?
השאלה הזאת נשאלת מכמה סיבות וכולן בהקשר של העבודה :)
זאת שאלה פתוחה כדי שהמרואיין יתבטא ברצף ובחופשיות יחסית וכך אפשר ללמוד גם 1. על יכולת הביטוי שלו 2. מה הוא בוחר לספר ולמה 3. לשמוע
את האינטונציה ולהבין איזה "טיפוס" הוא (מופנם/מוחצן, יהיר/צנוע וכד') 4. לזהות מה המוטיבציה שלו בחיים 5.....בטח דברים נוספים שלא עולים בדעתי כרגע.
בכל מקרה, יש בראיונות עבודה משהו כל-כך מלחיץ שבקלות אפשר להגיע למצב שכל מה שהמרואיין מנסה זה להרשים את המראיין והשיחה הפתוחה מנסה לצאת מהשבלונה.
 
חוויתי לא מעט הצלחות וכישלונות בראיונות עבודה והמסקנות שלי הן שתמיד כדאי להיות ישר, לא לפאר את עצמך, להעלות את הנקודות הבעייתיות בעבר ולהציף אותן בעצמך (פיטורים מהעבר למשל) ולמצוא את החיוב שבדבר, ותמיד לשמור על טון חיובי ורגוע.

במקום העבודה הנוכחי שלי, התהליך כלל ראיון מקצועי ועוד שלוש ראיונות 'הכר את המועמד'. ב"ספר לי על עצמך" אני תמיד מעלה את העובדה שיש לי שלושה ילדים קטנים כחלק מהאני שלי. זה משדר למעסיק שאני לא פה משעת הזריחה ועד צאת הנשמה אלא גם יש לי משפחה. כאשר מעסיק תוהה מולי האם זה מסתדר משפחה ועבודה, אני לא ממשיך מעצמי בתהליך. זה לא מבשר טובות.
בדרך כלל מציין את נושא הריצה ששובר קרח ויש לי עוד תחביב שהוא די נדיר במיוחד לאדם בגילי (כמה מאות עוסקים בו בארץ) שגם מעלה עניין ושאלות. מרגיע אותי וגם המעסיק מקבל עליי רושם קצת אחר מהבנאלי...
 
השאלה "החביבה" עלי - ספר לי על נקודת חולשה שלך.
נ.ב.
שבוע הבא מתחיל במקום חדש.
הכי אני אוהב את השאלות של האמינות, אף אחד לא מאמין שאני לא שותה, לא מעשן, לא התנסתי בסמים...
אבל מאמין בליגליזציה.
 
לא שאלו אותי הרבה. גם כשכן, זה בכלל לא הלך לכיוון התחביבים אלא להיסטוריה אישית מקצועית כללית.

לטעמי תחביבים היא שאלה לא מעניינת ולא רלוונטית.
 
כשמראיין היה שואל אותי ספר לי על עצמך הייתי מספר על היסטורית הלימודים/תעסוקה שלי וודאי שלא על חיי הפרטיים.
כששאלו אותי איפה אתה רואה עצמך בעוד 5 או 10 שנים התחשק לי להגיד על החוף עם כוס בירה אבל התאפקתי.
השאלה הכי מעצבנת זה החסרונות שלך ביחוד עם המראין לא מסכים לקבל פרפקציוניסט בתור אחד מהם. בראיון האחרון שלי נשאלתי על כך ואחרי פסילת חלק מהחסרונות על ידה פשוט חשבתי וחשבתי עד שהמראיינת התיאשה ובסוף אפילו קיבלה אותי.
 
מניסיוני הקצר כמראיין טלפוני בחברה גלובאלית, אציין מספר נקודות (דיי טכניות) אשר בגינן המראיין עשוי לאהוב את הבקשה השנואה עלינו כלכך - "ספר לי על עצמך":

1. בתור מראיין, בצורה זו תוכל לחוות את בן השיח שלך כאדם (ולא בהכרח כאיש מקצוע/כעובד), בשונה מרוב הראיון בו תשמע מפי המועמד תשובות קצרות או ענייניות לשאלות "סגורות" בהיבטים מקצועיים. זאת הזדמנות עבור המראיין לאמוד ולהתרשם מעט יותר מהאישיות שלך: האם אתה נעים לשיח? האם אתה מתאים ל-DNA הארגוני (הספציפי) של אותה חברה? האם אתה משאיר רושם של יחסי אנוש טובים? אתה וורבלי? (אולי גם ייתר על המידה?), מונוטוני בדבריך? (דבר שבמקרים מסוימים דווקא יתחבר דיי טוב עם פרופיל המשרה אליה מגייסים ולא בהכרח יוריד נקודות למועמד) ועוד.

2. הבקשה הזאת (ושאלות פתוחות באשר הן) מסייעת למראיין להשיג עליך אינפורמציה שלא היית בהכרח מוסר או מציין אילו היה שואל אותך שאלות סגורות או ספציפיות על הפאן התעסוקתי/המקצועי שלך. הרבה פעמים המראיין לא בקיא בתחום המקצועי שלך ולכן כלל לא היה שואל אותך שאלות חשובות עליהן ענית בחופשיות כשסיפרת על עצמך. הבקשה הזאת מהווה הרבה פעמים את המרכיב החסר בהשלמת "התמונה המלאה", האישית והמקצועית שלך.

# אוסיף ואציין שנקודה זו חשובה אפילו עוד יותר במהלך הראיונות המקדימים, בהם המראיינים כנראה שלא יהיו אנשי מקצוע מהתחום שלך, ולכן הראיון איתך עשוי לתרום להם לגבי ההבנה המקצועית של פרופיל המשרה אליה הם מגייסים. כנ"ל לגבי ראיונות מאוחרים עם מנהלות HR/מש"א למיניהן. הרי כבוגר תואר בהנדסה (תואר מחקרי אחר/מנהל עסקים עם התמחות בשיווק וכו') אתה לא באמת מצפה שבוגרי תואר בפסיכולוגיה יכנסו איתך לעובי הקורה בנושאים כגון: נהלי רגולציה/ולידציות/שיטות להפקת חלבונים/מחקרי שוק וכו'... נכון? ;) בהקשר זה הביטחון שתפגין כאשר תספר על ניסיונך או בקיאותך באותם תחומים עשוי מאוד לסייע לך (גם אם הניסיון שלך לא מתאים כמו כפפה ליד עם דרישות המשרה המוצעת, או שהוא אינו מספק מבחינת וותק וכו').

3. נקודה זו מתרחשת לעתים נדירות יותר, אך אותה בקשה (ושאלות פתוחות באשר הן) לעתים מאפשרת למראיין לבצע מה שנקרא "בדיקת מהימנות" לגבי המון היבטים שיעלו בהמשך הראיון. למשל, אם תיארת את עצמך כ-"איש של מספרים/כאדם אנליטי" אבל כששאלו אותך לגבי סיבת העזיבה את מקום העבודה ציינת דווקא תחושת מיצוי מטבלאות ומניתוחים פיננסיים, זה לא בהכרח אומר שניסית להרשים או שסיפקת תיאור כוזב, אבל זה בהחלט עשוי להעמיד את האהבה שלך למספרים בפרופורציה נכונה מעט יותר. או לחילופין, אם תיארת את עצמך כעובד שמעוניין כל הזמן ללמוד ולחקור (ולכן עזבת כמה מקומות עבודה בהם כבר לא הרגשת שאתה לומד דברים חדשים), אם אשמע ממך גם תיאור עצמי דומה בהיבטים אחרים כגון תחביבים או תחומי עניין חדשים, זה עשוי לתרום במשהו לאמינות של הדברים שלך ולהפחית את התחושה שנוצרת הרבה פעמים במהלך הראיונות, שהמועמד מנסה למכור ולשווק את עצמו באופן מוגזם או סתם בצורה לא משכנעת.

אולי כעת, כאשר הרציונל של הבקשה הזאת מעט יותר הגיוני (בתקווה..), כמה קוראים יוכלו להתחבר אליה מעט יותר ולהפגין כלפיה הבנה וסימפתיה :)
 
נערך לאחרונה ב:
השאלה הכי מעצבנת זה החסרונות שלך ביחוד עם המראין לא מסכים לקבל פרפקציוניסט בתור אחד מהם
* אני f**king בן 40. אם היתה לי תכונה רעה, הייתי מטפל בה.
אם לא טיפלתי בה, כנראה שאני לא מודע לה.
* אתה מכיר את הסיפור של הזוג שלפני 20 שנה מצא את השטויות של בן הזוג כמשעשע/חמוד... היום כבר לא מסוגלים לראות את זה?
* הכל תלוי במינון. מים זה חשוב וטוב? ב-100% מים טובעים.
 
אני בניתי את הקורות חיים שלי ככה שיש בתוכו גם דברים שאפשר להגדיר בתור תחביבים. סוג של הרמה להנחתה. ככה שיהיה עוד משהו לשאול ולענות את השאלה הפתוחה שתמיד מגיעה.
אומנם זה לא ממש מעסיק אותי ביום יום אבל בהחלט משהו שמפתח אותי מן הצד.
כנ"ל לגבי התפקיד הצבאי. הפירוט הוא מספיק ברור למי שבקיא בתפקידים אך תמציתי מספיק בשביל מראיין שלא בקיא ויש לו צורך לשאול, מה בעצם התפקיד וכדומה.

סוג של..
הקו הדק בין מה יכול למשוך מראיין לנקודות מסויימות שיכולות לעזור לי בראיון עבודה לבין קורות חיים "נורמליים" ושיעמדו בסטנדרט (?) ולא יראה ריק מדי.

עדיין לא העברתי מספיק ראיונות עומק כמו משתמשים אחרים פה אבל בהחלט הרבה ראיונות עבודה לעבודות מינימום.

האם קיים הבדל כלשהוא בין ראיונות של עבודות מינימום לבין עבודות מקצעיות יותר שיש להן דרישות גבוהות יותר מאשר דופק, מישהו\י יכול לענות על כך?
 
נושא מאוד מעניין לדיון.. תודה ל yossik

עוד אחת מהשאלות שאוהבים לשאול בראיונות עבודה היא: איפה אתה רואה את עצמך בעוד מספר שנים?

כשהתמודדתי לתפקיד הנוכחי שלי כמהנדס, ידעתי שאין לאן להתקדם ממנו, אבל הוא מתאים לי כרגע על מנת לצבור נסיון בתחום.
כשנשאלתי איפה אני רואה את עצמי עוד 5 שנים, לקח לי כמה רגעים לחשוב מה לענות..

מצד אחד לא רציתי להגיד שאני רוצה להתקדם בתפקידים מכיוון שידעתי שאין לאן להתקדם, ולא רציתי שיוותר עלי כי יחשוב שאני אלך לו אחרי שנה או משהו בסגנון.. ומצד שני כן רציתי שיראה שאני שאפתן ואוהב ללמוד ולהתקדם.. בסוף אמרתי שאני אוהב להתמקצע, לפתח כישורים חדשים וכו'.
 
האם קיים הבדל כלשהוא בין ראיונות של עבודות מינימום לבין עבודות מקצעיות יותר שיש להן דרישות גבוהות יותר מאשר דופק, מישהו\י יכול לענות על כך?
אני מנחשת שההבדל הוא לא בין משכורת מינימום למקסימום אלא בין עבודה שדורשת ידע וניסיון מקצועי לבין עבודה שדורשת יותר יכולת שירותית לבין עבודה שדורשת אכפתיות מהקולגות. לכל דרישה יש את סוג הראיון שלה. במשכורות נמוכות-ממוצעות זה יכול להיות ההבדל בין משרת חרט/כרסם לבין מוקדן לבין עבודה בפס יצור במפעל עופות למשל. וכמובן שיש עבודות שבהן נדרש שילוב של כמה מהתכונות.
 
נשאלתי המון את השאלה הזאת.

הטיפ הכי טוב שאני יכולה לתת הוא לעשות מחקר מעמיק לפני הראיון על המראיין עצמו (פייסבוק, לינקדאין ולראות מי החברים המשותפים), על החברה ועל התפקיד באופן כללי, ולנסח סיפור שיתפור את כל הפינות האלה יחד. אין תשובה אחת נכונה, אבל כדאי מאוד להגיע מוכן לראיון ולהתמקד בחוזקות המקצועיות והאישיות שלך, ואם השיחה גולשת לתחביבים - ואתה יודע שהמראיין מטפס על קירות, וגם אתה מטפס על קירות - זה אחלה להזכיר את זה.
נשאלתי כמה פעמים איפה אני רואה את עצמי בעוד חמש שנים - עניתי בכנות, אני רוצה להיות במקום שתמיד יאתגר אותי ויאפשר לי לצמוח ולהתפתח.
פעם אחת בלבד שאלו אותי על תכונה רעה, וגם פה עניתי בכנות - יש לי נטייה להתאהב ברעיונות שלי, אני מודעת לזה, אני מכריחה את עצמי לשחרר, אבל לפעמים אני צריכה עזרה.
וטיפ מעולה שקיבלתי ועבד לי מצויין - לשאול את המראיין שאלות. שאלתי על האתגרים שיש בעבודה, שאלתי מה ההשגים הכי גדולים של המחלקה, שאלתי למה החליטו ללכת על מודל עסקי א' ולא על מודל עסקי ב' - סקרנות אמיתית היא נקודת בונוס בכל ראיון.
 
@נולי , אחלה תשובות. טיפים נהדרים למחפשי עבודה טריים.
 
הטיפ הכי טוב שאני יכולה לתת הוא לעשות מחקר מעמיק לפני הראיון על המראיין עצמו
נשמע לי ממש עצוב.
אני מציע לתת מזמן החיים שלי עבור החברה כדי שיעשו יותר כסף. אז עכשיו אני צריך לרגל אחר העובדים שלהם כדי שיואילו לקבל אותי לעבודה?
אם שואלים אותי "ספר לי על עצמך" אז אני מספר את הפרטים היבשים ואח"כ אומר למראיין "בוא תכוון אותי מה אתה רוצה לשמוע עוד". זה לא צריך להיות בצורה עויינת אבל אני מעדיף שהוא יתמודד עם השאלה.
 
נושאים דומים
פותח הנושא כותרת פורום תגובות תאריך
G שאלת השאלות של קרן השתלמות פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 13
עייף ומותש סעמק אירית או לונדונית שאלת השאלות שוק ההון 15
abby1994 שאלת השאלות מסלול או דמי ניהול? צרכנות פיננסית 14
מ שאלת השאלות - לקנות או לשכור? נדל"ן 13
K שאלת משכנתא ודיור נדל"ן 9
ה שאלת הבנה על התשואה של הסנפ500 שוק ההון 50
ה שאלת הבנה במחירי נדלן נדל"ן 8
S שאלת תם\מתחיל בעניין מעקב אחר תיק\קרן השקעות שוק ההון 8
G שוהם ד' שאלת למידה שוק ההון 1
avivaviv שאלת הדיוט לגבי הראל סל NIKKEI 225 מנוטרלת מט"ח שוק ההון 5
O שאלת אגח קונצרני שוק ההון 0
T שאלת מתחיל- דיבידנד וחסכון עמלות שוק ההון 1
T שימוש בTWS דרך אקסלנס - שאלת ממשק אוף טופיק 0
ביולוג ירושלמי שאלת SPARK בסיסית מאוד - פקודת LMT ומחירי נייר ערך לפי טבלת היצע/ביקוש. שוק ההון 27
י פיצול הפקדות פנסיה וגמל -שאלת ביטוח פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 0
H שאלת מס שבח, מס רכישה ומה שביניהם בסיטואציה מסויימת נדל"ן 3
S שאלת בירור לגבי תמהיל התיק בהגעה לפרישה פרישה מוקדמת והחיים שאחריה 1
D דמי ניהול בקרן כספית - שאלת הדיוט שוק ההון 3
S מה קורה כאשר קרן נסגרת? שאלת תם מתחיל פוסטים מאיכות נמוכה 8
ט שאלת קיטבג: מדוע שערי המניות נקבעים על פי היצע וביקוש? שוק ההון 9
T שאלת דירה בהנחה (מחיר למשתכן) נדל"ן 10
I שאלת מתחילים - אידנקס ישראליות בוול סטריט שוק ההון 0
deussex שאלת הסולידית בטוויטר כל שבוע "מה קניתם השבוע ?" אוף טופיק 2
H שאלת משכנתא - חישוב שליש מההכנסה בניכוי הוצאות נדל"ן 6
י למה לא להשקיע בקרן ריט, המחלקת 12% דיבידנד? מה כבר יכול להשתבש? שאלת מתחיל שוק ההון 17
D חסכון פנסיוני- שאלת בורות פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 3
G שאלת מטח עם מישהו מכיר שוק ההון 5
J שאלת מס במקרה של שנת הפסד לאחר שנת רווח מיסים 4
T שאלת תם ניירות ערך זרים פוסטים מאיכות נמוכה 1
necrophidius שאלת RSU מיסים 16
M שאלת קיזוז מס רווח הון והפסד מניה שוק ההון 9
deussex שאלת תם - אופן העברה של סכום התחלתי לחשבון ממוסה שוק ההון 5
יבגני_ל שאלת היתכנות מימון משכנתא אגרסיבי תוך העמדת תיק ההשקעות בשוק ההון כביטחונות נדל"ן 6
ע קרנות סל - שאלת הבהרה שוק ההון 12
ר שאלת תם - גיליתי שבחשבון ההשקעות בבנק לקחו 600 שקל עמלה לרבעון שוק ההון 9
מכופף הבננות שאלת פעור על מערכת ספארק ומינימום קנייה פוסטים מאיכות נמוכה 4
L מסחר בשוק האמריקאי דרך מיטב טרייד - שאלת מיסוי מיסים 1
א בחירת אג"ח - שאלת מתחיל שוק ההון 22
G שאלת תם ללא מושג כלל נדל"ן 12
R שאלת תם של אדם שרק מתחיל להתעניין בעולם של פרישה מוקדמת פרישה מוקדמת והחיים שאחריה 29
D שאלת נדל"ן - מה הייתם מעדיפים? נדל"ן 22
G חישוב תוצאה באגח..שאלת הבנה לימודית שוק ההון 1
L העברת תיק ני"ע ישראלי לברוקר זר (שאלת אופטימיזציה ולא טכנית) שוק ההון 112
ג שאלת הדיוט לגבי עמלות בקרנות סל שוק ההון 4
נ שאלת תם שוק ההון 1
ג שאלת הדיוט לגבי קופת גמל להשקעה שוק ההון 24
T שאלת מיסים של טירון בIB שוק ההון 8
ט שאלת משקיע טירון בנוגע לקרנות נאמנות שוק ההון 1
G שאלת נוב על הfutures שוק ההון 3
P שאלת תם - יציאה לשם כניסה שוק ההון 34

נושאים דומים

Back
למעלה