• התכנים בפורום אינם מהווים ייעוץ מקצועי מכל סוג, לרבות ייעוץ השקעות המתחשב בצרכיו המיוחדים של כל אדם.
    השימוש בפורום כפוף לתנאי השימוש. עצם השימוש בפורום מהווה הסכמה מלאה לתנאים אלה.

מתחיל עסק שמייצא לחו"ל האם אקבל החזרי מע"מ על קניות לעסק פה בארץ?

  • פותח הנושא פותח הנושא danielx111
  • פורסם בתאריך פורסם בתאריך

danielx111

משתמש רשום
הצטרף ב
27/6/18
הודעות
5
דירוג
0
שלום לכולם,

אני בן 22 ומעוניין לייבא ביגוד מסוים ולייצא אותם לחו"ל, על עסקאות כאלה אני יודע שאין מע"מ כי הסחורה מיוצאת ישירות לחו"ל אך במידה ויש לי הוצאות לעסק שמתנהלות כאן בארץ (משלוחי DHL שיוצאים לחו"ל, תשלום לצלמים מקצועים כאן בארץ, השכרת מחסן בכדי לאחסן את הסחורה וכו')

האם אקבל החזר מע"מ על אותן עסקאות?

שמעתי שבמידה ואינך מחוייב לשלם מע"מ, אז גם לא תקבל החזר מע"מ על שום דבר, האם זה נכון? פשוט לא נשמע לי הגיוני בכלל..

תודה מראש!
 
ממה שאני מכיר, צריך על עסקאות חו"ל חלות מע"מ 0. זו אבחנה דקה מול פטור ממע"מ.
מי שחל על עסקאותיו מע"מ 0, יוכל לקבל זיכוי על מע"מ כנגד הוצאותיו.
רצוי ללכת למע"מ בזמן הקמת העסק ולהוציא מהם אישור על מע"מ 0%.
רצוי גם להיעזר ברואה חשבון חד פעמית, כי האישור הזה חשוב וכדאי לא לפשל בהוצאה שלו.
 
לדעתי אם אתה עוסק מורשה תקבל החזר על מע"מ שהוצאת, אבל אם אתה עוסק פטור אז לא.
עד כמה שאני יודע, זה לא קשור לשאלה למי אתה מוכר וכמה מע"מ אתה משלם.

*לא איש מקצוע בתחום אז אל תסמוך עלי
 
מי שחל על עסקאותיו מע"מ 0, יוכל לקבל זיכוי על מע"מ כנגד הוצאותיו.
כללית, אמור להיות החזר מלוא מס התשומות גם אם הוא גבוה ממה שמועבר למע"מ על הכנסות? (לא רק ניכוי/קיזוז)
 
כללית, אמור להיות החזר מלוא מס התשומות גם אם הוא גבוה ממה שמועבר למע"מ על הכנסות? (לא רק ניכוי/קיזוז)
להבנתי כן, בתנאי שהמע"מ שחל עליך הוא 0% (ולא פטור ממעמ, למשל)
 
כמובן לא בעוסק פטור. אתה מתכוון שהזכאות הכללית להחזר מע"מ תשומות דורשת משהו מעבר לזה?

לא התכוונתי רק למקרים שמס התשומות גדול ממע"מ העסקאות (מכירה) בגלל מכירות לחו"ל.
אלא מכל סיבה, כגון מיעוט הכנסות, או הוצאות גדולות נקודתית.
 
לא התכוונתי רק למקרים שמס התשומות גדול ממע"מ העסקאות (מכירה) בגלל מכירות לחו"ל.
אלא מכל סיבה, כגון מיעוט הכנסות, או הוצאות גדולות נקודתית.
כן. במקרה כזה תקבל החזר ממע"מ.
קרה לי כמה פעמים בעבר שההוצאות שלי היו גדולות מההכנסות בעסק
 
כמובן לא בעוסק פטור
לא דיברתי כל עוסק פטור, אלא על מצבים של פטור ממע"מ (כמו פירות וירקות).

פשוט רציתי לעמוד על האבחנה בין שיעור מע"מ 0% לפטור ממע"מ.
 
לא דיברתי כל עוסק פטור, אלא על מצבים של פטור ממע"מ (כמו פירות וירקות).
לא הבנתי. אמרת: "בתנאי שהמע"מ שחל עליך הוא 0%". איזה מע"מ צריך להיות 0%, תשומות או הכנסות? חלקו או כולו?
ולמה בלי זה אי אפשר לקבל החזר מע"מ תשומות?
 
לא הבנתי. אמרת: "בתנאי שהמע"מ שחל עליך הוא 0%". איזה מע"מ צריך להיות 0%, תשומות או הכנסות? חלקו או כולו?
ולמה בלי זה אי אפשר לקבל החזר מע"מ תשומות?
מע"מ הכנסות. אני בסה"כ רציתי להדגיש שכמו שיש מע"מ 17% יש מע"מ בשיעורים אחרים (ש-0% הוא אחד מהם).
בלי קשר יש מושג שנקרא פטור ממע"מ (כמו עוסק פטור או עוסק מורשה/חברה שמשווקת פירות/ירקות).

אם המעמ החל עליך הוא 0% (כמו במקרה של ייצוא), אז תוכל לקזז מע"מ תשומות.
אם אתה פטור ממע"מ, לא תוכל לקזז מע"מ תשומות.
 
עוסק מורשה יכול לקבל החזר מע"מ במידה וההוצאות החייבות במע"מ, גדולות מההכנסות החייבות במע"מ נקודה.
 
עוסק מורשה יכול לקבל החזר מע"מ במידה וההוצאות החייבות במע"מ, גדולות מההכנסות החייבות במע"מ נקודה.
פסיק, גם אם ההוצאות קטנות מההכנסות תקבל "החזר מע"מ" (יותר נכון הפחתה בחבות למע"מ)
 
ברור, כל נושא המע"מ הוא הוצאות חייבות במע"מ, מול הכנסות חייבות במע"מ. צטער על הניקוד בהודעה הקודמת
 
אם המעמ החל עליך הוא 0% (כמו במקרה של ייצוא), אז תוכל לקזז מע"מ תשומות.
אם אתה פטור ממע"מ, לא תוכל לקזז מע"מ תשומות.
אם אני מבין נכון, אתה מתייחס לדברי סעיף 41 לחוק מע"מ?
41. אין לנכות מס על תשומות אלא אם הן לשימוש בעסקה החייבת במס.

השאלה איך משייכים כל הוצאה לתוצר הסופי המסוים שיוצר הכנסה.

נניח עסק שמתעסק גם בדברים פטורים ממע"מ, וגם באחרים. העסק קונה ציוד שנועד במובהק לייצור המוצרים הפטורים. אין החזר?
אבל יכולה להיות הוצאה כללית יותר, כמו מחשבים לעובדים, אבל המחשבים נועדו ספציפית למפעל שמייצר את הדברים הפטורים.

אגב, נראה שההחזר (לא רק ניכוי) מתבסס על הסעיף הזה:
39. היה מס התשומות בתקופת דו״ח פלונית כאמור בסעיף 67 עודף על מס הערך המוסף שהעוסק חייב בו על עסקאותיו באותה תקופה, יוחזר לו העודף ...
 
ג"נ: אני לא רואה חשבון, אבל יש לי נסיון עם מע"מ (יותר בחו"ל, אבל גם קצת בישראל).
דבר ראשון, אם נסכם את עולם המס (המורכב מאוד) בצורה מעליבה, הוא מתחלק לשניים:
1. החלק הדיווחי (דו"ח מע"מ תקופתי, הצהרה למכס, דו"ח מס וכו').
2. החלק של תשלום המס (תשלום מקדמות מס הכנסה, תשלום מע"מ עסקאות וכו').

עסקה חייבת במס היא גם עסקה עם מע"מ בשיעור 0% (זה שלא משלמים מס לא אומר שלא צריך לדווח על העסקה).
ברוב המדינות (וככל הידוע לי גם בישראל) כל עוד ההוצאה שלך משמשת לפעילות האופרטיבית של החברה אתה אמור לקבל החזר על מלוא מע"מ התשומות ששילמת.
אם ישנן הוצאות שלא ניתן להוכיח שהן קשורות ישירות לפעילות האופרטיבית של החברה ו/או לא עומדות בהגדרות הספציפיות לחוק מע"מ (לדוגמא רכב חברה צמוד המשמש עובד משרד שמשתמש ברכב גם לצרכים פרטיים) לא בהכרח תקבל החזר מלא על מע"מ התשומות ששילמת.
 

פתחו חשבון למסחר עצמאי

פסגות טרייד

ישראל: 0.06% מעסקה (מינימום ₪2 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה)
דמי ניהול: ללא דמי ניהול
מינימום: ₪10,000
פתיחת חשבון

מיטב טרייד

ישראל: 0.08% מעסקה (מינימום ₪4.65 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה או $5 ב-IBKR)
דמי ניהול: פטור לשנתיים, אח״כ ₪15
מינימום: ₪5,000
פתיחת חשבון

אקסלנס טרייד

ישראל: 0.07% מעסקה (מינימום ₪3 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה או $5 ב-IBKR)
דמי ניהול: פטור לשלוש שנים, אח״כ ₪15
מינימום: ₪10,000
פתיחת חשבון
פסגות טרייד
מינימום לפתיחת חשבון: ₪10,000
ישראל: 0.06% מעסקה (מינימום ₪2 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה)
דמי ניהול: ללא דמי ניהול
פתיחת חשבון
מיטב טרייד
מינימום לפתיחת חשבון: ₪5,000
ישראל: 0.08% מעסקה (מינימום ₪4.65 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה או $5 ב-IBKR)
דמי ניהול: פטור לשנתיים, אח״כ ₪15
פתיחת חשבון
אקסלנס טרייד
מינימום לפתיחת חשבון: ₪10,000
ישראל: 0.07% מעסקה (מינימום ₪3 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה או $5 ב-IBKR)
דמי ניהול: פטור לשלוש שנים, אח״כ ₪15
פתיחת חשבון
גילוי נאות: האתר מקבל תגמול בגין פתיחת חשבון דרך הקישורים. אין באמור משום ייעוץ השקעות או שיווק השקעות.
שלום לכולם,

אני בן 22 ומעוניין לייבא ביגוד מסוים ולייצא אותם לחו"ל, על עסקאות כאלה אני יודע שאין מע"מ כי הסחורה מיוצאת ישירות לחו"ל אך במידה ויש לי הוצאות לעסק שמתנהלות כאן בארץ (משלוחי DHL שיוצאים לחו"ל, תשלום לצלמים מקצועים כאן בארץ, השכרת מחסן בכדי לאחסן את הסחורה וכו')

האם אקבל החזר מע"מ על אותן עסקאות?

שמעתי שבמידה ואינך מחוייב לשלם מע"מ, אז גם לא תקבל החזר מע"מ על שום דבר, האם זה נכון? פשוט לא נשמע לי הגיוני בכלל..

תודה מראש!

אין שום היגיון במה שאתה רוצה לעשות כי אתה רק תספוע עלויות שינוע ומיסוי.

ייבוא = תשלום מע"מ כאשר תכניס את הסחורה לישראל. אם תמכור בחו"ל סביר להניח שמע"מ יטען שזאת אינה "עסקה" לצורך חוק מע"מ ולכן על החלק היחסי שתמכור בחו"ל הוא לא יאפשר לך קיזוז מס תשומות. דוגמא מספרית פשוטה - המחזור שלך 10,000 ש"ח. הוצאות עם חשבוניות 2,000 (דהיינו מע"מ 340 ש"ח). מחצית מהמחזור שלך מכירות לחו"ל. מע"מ יאפשר לך להתקזז רק על 50% ממס התשומות שלך כלומר רק על 170 ש"ח.

אם יש לך דברים שאתה רוצה "לייצא" ושאין לך כל כוונה למכור בישראל עדיף לך מאוד שהסחורה לא תעבור כאן בכלל. אתה יכול להזמין דוגמאות וכו' בלי שום מע"מ ולעשות כאן קטלוגים וכו' (באותה המדיה אפשר לעשות הכל בחו"ל). מחסן ושילוח - יש המוני חברות שיעשו את זה בשבליך - מאמזון והלאה.
 
נושאים דומים
פותח הנושא כותרת פורום תגובות תאריך
ה כך זה מתחיל. הצרת צעדים להגירת אזרחים. פוסטים מאיכות נמוכה 61
א אסטרטגיה של מתחיל שוק ההון 47
S מכל מלמדיי השכלתי- מתחיל את המסע בגיל 21 יומני מסע אישיים 9
H מתחיל להשקיע שוק ההון 7
נ אני מתחיל. אשמח לכמה שאלות...=) מיסים 1
מ בפתיחת קרן השתלמות מחקה לעצמאים - מתי מתחיל המעקב בפועל? פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 14
א תיכוניסט, מתחיל להתאמן למרתון יומני מסע אישיים 4
L מספר שאלות בסיסיות עבור מתחיל פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 13
א מהנדס חשמל מתחיל-ציפיות שכר פוסטים מאיכות נמוכה 8
B מתחיל בהגשת דוח שנתי ואשמח לעזרה מיסים 3
Y פיזור השקעות - מתחיל (מאוד) יומני מסע אישיים 1
L לשתות משהו קר בלב מדבר - בן 34 מתחיל (כמעט) מאפס יומני מסע אישיים 41
O מתחיל להשקיע. שוק ההון 3
ו מתחיל באיחור יומני מסע אישיים 6
R שאלה של מתחיל לגבי השקעות בS&P500 שוק ההון 3
K כמה שאלות למשקיע פאסיבי מתחיל שוק ההון 3
Y שאלות של מייק מתחיל לגבי קרן השתלמות ופנסיה פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 1
Y שאלות של מייק מתחיל לגבי תיק השקעות פשוט שוק ההון 33
3 כמה שאלות של שוכר מתחיל נדל"ן 8
W משקיע מתחיל - תיק השקעות שוק ההון 2
ר משקיע מתחיל- נושא האג"ח שוק ההון 11
T בן 25 מתחיל מסע יומני מסע אישיים 10
ר משקיע מתחיל יומני מסע אישיים 30
SolidAce שאלות בשביל מייק מתחיל שוק ההון 0
י יעוץ בנושא קניית מדדי אג"ח - מתחיל שוק ההון 1
S שאלת תם\מתחיל בעניין מעקב אחר תיק\קרן השקעות שוק ההון 8
B משקיע מתחיל, מה קורה למניות שלי שהונפקו על ידי iShares במידה ופושטת רגל?? שוק ההון 2
F המסע שלי מתחיל באירופה: 15 אבני דרך להשלמת המטרה יומני מסע אישיים 37
K שאלות של מתחיל שוק ההון 25
S המסע שלי מתחיל כאן יומני מסע אישיים 2
TheTieMan המסע שלי - מלא למידה, מתחיל עם משהו ומסיים בלא נודע (בן 23) יומני מסע אישיים 17
ס מתחיל מאפס יומני מסע אישיים 63
T שאלת מתחיל- דיבידנד וחסכון עמלות שוק ההון 1
P מיומנו של משקיע מתחיל יומני מסע אישיים 44
R בן 18 לפני שירות צבאי מתחיל בהרהורים יומני מסע אישיים 12
S סוחר מתחיל - תיק עצמאי חוות דעת. שוק ההון 12
E אני מתעד בהוצאות כל שקל כבר מעל שנה וחצי וזה מתחיל להתיש קצת. מה לעשות? להמשיך? מינימליזם, חסכנות ואנטי-צרכנות 21
O פוסט משקיע מתחיל גנרי P: שוק ההון 2
A מעקב הוצאות חודשיות - שאלות של מתחיל צרכנות פיננסית 4
amit הקמפיין מתחיל ,ריבית המשכנתא נדל"ן 22
Shekel Hadash שאלות של משקיע מתחיל ברוקרים ופלטפורמות מסחר 6
A Vanguard vs Interactive Brokers עצות למשקיע מתחיל ברוקרים ופלטפורמות מסחר 13
A מישהו יכול בבקשה להסביר לי (בתור מתחיל) מה זה קרנות איריות ומה זה בלאקרוק? שוק ההון 4
S מתחיל ללמוד באונ׳- זמן להעלאת שכר? התפתחות אישית 7
2 המסע שלי לשקט מתחיל מאפס יומני מסע אישיים 17
מ התייעצות של מתחיל יומני מסע אישיים 12
S מה קורה כאשר קרן נסגרת? שאלת תם מתחיל פוסטים מאיכות נמוכה 8
S הייטיקיסט מתחיל יומני מסע אישיים 35
ד שאלה של מתחיל לגבי איזון בין אג"ח למניות שוק ההון 3
י למה לא להשקיע בקרן ריט, המחלקת 12% דיבידנד? מה כבר יכול להשתבש? שאלת מתחיל שוק ההון 17

נושאים דומים

Back
למעלה