• התכנים בפורום אינם מהווים ייעוץ מקצועי מכל סוג, לרבות ייעוץ השקעות המתחשב בצרכיו המיוחדים של כל אדם.
    השימוש בפורום כפוף לתנאי השימוש. עצם השימוש בפורום מהווה הסכמה מלאה לתנאים אלה.

מישהו יכול בבקשה להסביר לי (בתור מתחיל) מה זה קרנות איריות ומה זה בלאקרוק?

  • פותח הנושא פותח הנושא _Ariel_
  • פורסם בתאריך פורסם בתאריך

_Ariel_

משתמש רשום
הצטרף ב
27/12/22
הודעות
2
דירוג
0
הרבה מהמידע שקראתי עד כה היה במקומות כגון r/bogleheads, מקום עם אנשים עם מיינדסט דומה לאלו שפה, רק לצערי רובם מארה"ב (ולכן המידע שמונגש שם גם הוא לארה"ב ולאו דווקא מיתרגם 1:1 לארץ אם בכלל)

אני עכשיו רוצה להתחיל להשקיע, ומשם עיקר מה שראיתי היו המלצות לקניית ETFs כגון VTSAX וכדומה.

לעומת זאת, פה ובקבוצות ישראליות אחרות ראיתי לא מעט המלצות על "קרנות איריות" ועל "בלאקרוק" ועל "Ishares", ממש אשמח להסבר על מה זה אומר? חיפשתי שרשורים שמסבירים באופן בסיסי מה זה אומר ואיך להשתמש בזה אבל עיקר מה שמצאתי היו שרשורים מתקדמים מידי על איך להעביר מניות איריות שכאלה וכל מיני דברים שלא היו מובנים לי בתור מתחיל :/
 
יש על זה פוסט שלם של הבלעדית הסולידית. חפש בגוגל. גם כדאי לקרוא את מייק
בקצרה, קרנות עוקבות של גוף גדול אחרי מדדים בעלת דמי ניהול קטנים וככל הנראה קבועים
גם invesko רלוונטי
 
נערך לאחרונה ב:
אלה קרנות ש:
1. משקיעות במדדי מניות בעולם. כלומר יוצרות חשיפה לשוק העולמי או חלקים ממנו.
2. נסחרות (גם) בבורסה הישראלית, כלומר ניתן לקנות ולמכור אותן בשקלים, כמו מניה ישראלית.
3. עלויות השקעה נמוכות (הכי נמוכות? זה נתון לויכוח, אבל קרוב), כלומר התשואה למשקיע קרובה מאוד למדד הנעקב.

מונחים שהזכרת:
1. קרנות איריות - קרנות שמאוגדות באירלנד. יש לזה יתרונות מס משום מה. לרוב הן צוברות דיבידנדים, שזה נוח לרוב המשקיעים וטוב מבחינת מס.
2. בלאקרוק - חברת ניהול השקעות מהגדולות בעולם. יש לה בין השאר קרנות איריות.
3. ishares - מותג קרנות של בלאקרוק. חלק מהקרנות שתחת המותג הזה נסחרות גם בבורסה הישראלית.
 
 

פתחו חשבון למסחר עצמאי

פסגות טרייד

ישראל: 0.06% מעסקה (מינימום ₪2 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה)
דמי ניהול: ללא דמי ניהול
מינימום: ₪10,000
פתיחת חשבון

מיטב טרייד

ישראל: 0.08% מעסקה (מינימום ₪4.65 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה או $5 ב-IBKR)
דמי ניהול: פטור לשנתיים, אח״כ ₪15
מינימום: ₪5,000
פתיחת חשבון

אקסלנס טרייד

ישראל: 0.07% מעסקה (מינימום ₪3 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה או $5 ב-IBKR)
דמי ניהול: פטור לשלוש שנים, אח״כ ₪15
מינימום: ₪10,000
פתיחת חשבון
פסגות טרייד
מינימום לפתיחת חשבון: ₪10,000
ישראל: 0.06% מעסקה (מינימום ₪2 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה)
דמי ניהול: ללא דמי ניהול
פתיחת חשבון
מיטב טרייד
מינימום לפתיחת חשבון: ₪5,000
ישראל: 0.08% מעסקה (מינימום ₪4.65 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה או $5 ב-IBKR)
דמי ניהול: פטור לשנתיים, אח״כ ₪15
פתיחת חשבון
אקסלנס טרייד
מינימום לפתיחת חשבון: ₪10,000
ישראל: 0.07% מעסקה (מינימום ₪3 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה או $5 ב-IBKR)
דמי ניהול: פטור לשלוש שנים, אח״כ ₪15
פתיחת חשבון
גילוי נאות: האתר מקבל תגמול בגין פתיחת חשבון דרך הקישורים. אין באמור משום ייעוץ השקעות או שיווק השקעות.
המלצות לקניית ETFs כגון VTSAX וכדומה.
VTSAX זה ממש לא ETF .

אשמח להסבר על מה זה אומר?
כמו שאמרו - גוגל.
מקום טוב להתחיל זה הפוסט של מייק.
או זה:
 
נושאים דומים
פותח הנושא כותרת פורום תגובות תאריך
מ מישהו בבקשה יכול להסביר לי את ההבדל בין RSI ל ממוצעים נעים שוק ההון 1
L פער מחירי דירות באריאל - מישהו יודע להסביר בבקשה נדל"ן 3
נ חיסכון פנסיוני- הפקדה חסרה - אוליי מישהו יכול לכוון אותי מה עושים בבקשה? פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 4
D מישהו יכול בבקשה להציג אקסל עם חישוב מפורט של למה דחיית מס משתלמת פרישה מוקדמת והחיים שאחריה 11
light007 מישהו עשה kyc עם חברת השקעות? שוק ההון 0
JBUZZ מישהו/י התנסה/תה בעיסוי בהולמס פלייס? אוף טופיק 1
V צעיר מבולבל/ מישהו עובד בסקטור האנרגיה? התפתחות אישית 5
H באסה עקב הירידות בתיק לאחרונה. עוד מישהו? שוק ההון 56
מ ברוקר שנותן טריגר לטריילנג TRAILING NIS כלומר רק כאשר המניה תגיע למחיר הטריגר אז יתחיל לפעול הפקודה העוקבת, האם מישהו מכיר ? שוק ההון 0
A מישהו יודע מהי הריבית על אג"ח באירופה? שוק ההון 17
ג תשלום מס הכנסה עבור מישהו אחר מיסים 28
Rio ניהול השקעות ללא רשיון - מחפש מישהו שהתנסה בנושא שוק ההון 31
א RSU במאות אלפי שקלים, מישהו יודע אם הטריק IBKR משתלם ? שוק ההון 4
ה מישהו נייד תיק מניות מברוקר ישראלי לאינטראקטיב ושרד כדי לספר? צרכנות פיננסית 10
N מישהו ניתקל בIRA (לקרן השתלמות) שאפשר להשיג ב0.2 שנתי ומטה? ברוקרים ופלטפורמות מסחר 5
N מישהו יכול להרחיב על קרנות ממונפות? שוק ההון 2
tpr מישהו עושה כסף מפרויקטי צד אוף טופיק 0
R מישהו כאן בברוקר של צ'ארלס שוואב? ברוקרים ופלטפורמות מסחר 14
א מישהו שמע על כרטיס laya ? צרכנות פיננסית 5
N מישהו פה סוחר במערכת מסחר של פסגות ויכול לחוות דעה? ברוקרים ופלטפורמות מסחר 6
N מישהו ניסה את FINCHECK? צרכנות פיננסית 0
P עוד מישהו לא מצליח להתחבר לאיביאי? (IBI) ברוקרים ופלטפורמות מסחר 25
י דוח שומא לעוסק זעיר עבור הנחה בארנונה, מישהו יכול לעזור? נדל"ן 0
וולפסון מישהו כאן פעם רכש קרקע להשקעה ובאמת הרוויח מזה דירה בזול? נדל"ן 29
N עוד מישהו חושב שמערכת המסחר של אקסלנס לא טובה? ברוקרים ופלטפורמות מסחר 7
י מישהו יכול לעשות לי סדר בנושא מיסוי? שוק ההון 0
M מישהו עשה airbnb בחו"ל ויכול לשתף? נדל"ן 14
ח פרוייקט מתחם ראשונים - ראשון לציון - מישהו מכיר? נדל"ן 0
S מתי כבר מישהו יטפל בחוסר המקצועיות של הלמ"ס? נדל"ן 84
נ יש מישהו שמבין בתחום השבבים? שוק ההון 56
מ האתר החדש של מועדון טוב: מישהו הבין מה היתרון? מינימליזם, חסכנות ואנטי-צרכנות 0
S מישהו יכול להמליץ על קרנות ישראליות (עדיף) או איריות, מחקות (עדיף) או מנוהלות, שמשקיעות באג"ח ממשלתי וקונצרני מחו"ל? שוק ההון 0
B מישהו מכיר את MSTY? נראית טוב מידי כדי להאמין מבחינת דיבידנד שוק ההון 20
R טיפול בחרדה- מישהו ניסה cbt התפתחות אישית 1
G אינטראקטיב ישראל - מישהו התנסה עם הדיווח מס האוטומטי שלהם ברוקרים ופלטפורמות מסחר 12
חובב_פנסיה2022 מישהו הצליח להאריך את תקופת הפטור מדמי ניהול באקסלנס טרייד מעבר לשנתיים? ברוקרים ופלטפורמות מסחר 5
algo.il ניוד ETF דואלי מברוקר זר לברוקר ישראלי - מישהו הצליח לעשות ולהנות ממיסוי ריאלי? ברוקרים ופלטפורמות מסחר 0
I מישהו עבר חברת חשמל וממליץ? מינימליזם, חסכנות ואנטי-צרכנות 39
נ מישהו פה מבין במחשבים ניידים? אוף טופיק 9
A מישהו מכיר את הבנקים האלו: צרכנות פיננסית 0
Z החלטת האו״ם האחרונה, מישהו מוכן להסביר ? פוליטיקה, אקטואליה, דת-מדינה ושאר מרעין בישין 18
S מיטב טוענים שכדי לסחור ב - IB דרכם צריך תיק של לפחות 25K דולר, האם מישהו מכיר את ההגבלה הזו והאם יש משהו לעשות בנידון? שוק ההון 4
Y מישהו שנמצא בפסגות טרייד? שוק ההון 4
Z בשעתיים אחרונות לא מצליח לקבל קוד אימות חד פעמי לאיזור אישי במס הכנסה, מישהו עוד נתקל בבעיה כזו? מיסים 0
נ פרויקט 'שובל ברמות' ירושלים מישהו מכיר? נדל"ן 1
I מישהו יודע למה אין מסחר בנייר 1159235 שוק ההון 1
A מישהו מבין למה שערי הדולר והאירו עלו בצורה חדה שוק ההון 8
מ השקעה בביטוח חיים של מישהו אחר קריפטו והשקעות אלטרנטיביות 16
U מישהו התנסה עם Passiv? שוק ההון 0
T מישהו שמע או התנסה עם בוליגו? השקעות מולטי פמילי ועוד קריפטו והשקעות אלטרנטיביות 3

נושאים דומים

Back
למעלה