• חשבון מסחר באקסלנס טרייד : סנט למניה במסחר בארה"ב (מינימום $5 לעסקה), פטור מדמי טיפול לשנתיים, קורס במתנה ובונוס 100 ש"ח למצטרפים חדשים. להצטרפות דיגיטלית לחצו כאן .

מסלול עתיר שארים VS בסיסי נכות מינמלית

waskindalost

משתמש רגיל
הצטרף ב
12/4/15
הודעות
256
דירוג
414
לכל קרן פנסיה יש את ה"גמישות" בבחירת מסלול מותאם מבחינת חלוקה של פנסיית זיקנה, שארים ונכות.

בהינתן שיש לי ביטוח אובדן כושר עבודה מהמעסיק - אני מתלבט באיזה מסלול לבחור, הכלל אומר לבחור בהפרשה לפנסיית נכות מינימלית כדי להימנע מכפל ביטוח מיותר. אבל זה עדיין משאיר אותי עם כמה מסלולי לבחירה (במקרה של כלל עם 3 6 ו-7 ראו למטה פירוט)

בעתיר ביטוח שארים מה שמפריע לי זה שיש הקטנה למינימום של פנסיית הזיקנה (מה זה אומר ?).

נכות מינימלית נראה הכי רלוונטי.

מה ההבדל בין שניהם בפועל ? לא ברור לי ...

פירוט המסלולים מאתר כלל :

1. מסלול בסיסי
מסלול המעניק פנסיית שאירים בדומה למסלול היסודי ופנסיית נכות מרבית בשיעור 75% מהשכר המבוטח בכל גיל הצטרפות לקרן - מסלול ברירת מחדל.

2. מסלול יסודי
מסלול המעניק פנסיית זקנה בסכום דומה במידת האפשר לסכום שיינתן לך במקרה של נכות או לשארייך במקרה של מוות.

3. מסלול בסיסי נכות מינימלית
מסלול המעניק פנסיית שאירים בדומה למסלול הבסיסי ופנסיית נכות מינימלית בכל גיל הצטרפות לקרן.

4. מסלול משפחה (עתיר ביטוח)
מסלול פנסיה המעניק לעמית, במקרה של נכות או פטירה, פנסיה בסכום המירבי האפשרי ובשל כך מקטין את הסכום של פנסיית הזקנה.

5. מסלול עתיר ביטוח נכות
מסלול פנסיה המעניק לעמית במקרה של נכות, פנסיית נכות מירבית בשיעור של 75% מהשכר המבוטח בכל גיל הצטרפות לקרן ובשל כך מקטין למינימום את הסכום שישולם לשאירים במקרה של מוות.

6. מסלול עתיר ביטוח שאירים
מסלול פנסיה המעניק לשאירים במקרה של מוות פנסיה בסכום המירבי האפשרי ובשל כך מקטין למינימום את הסכום שישולם לעמית בפנסיית זקנה או במקרה של נכות.

7. מסלול עתיר חיסכון
מסלול המעניק לעמית פנסיית זקנה בסכום המקסימאלי האפשרי ובשל כך מקטין למינימום את הסכום שיינתן לעמית במקרה של נכות או לשאירים במקרה של מוות.

8. מסלול עתיר חסכון בפרישה מוקדמת
מסלול המיועד לגיל פרישה 60 (גברים ונשים), הזהה בגובה הכיסוי הביטוחי לנכות ולשארים למסלול עתיר חסכון. מסלול זה מקנה לעמית את פנסיית הזקנה הגבוהה ביותר מבין המסלולים השונים.
 
כבר היה שרשור דומה.
הדעה שלי היא להפריד בין קרן פנסיה לביטוחי נכות/אובדן כושר/מוות.
כך תוכל לבחור לך את סוגי הביטוח המתאימים לך (לפי גיל,גנטיקה, מצב משפחתי, מפלס החרדה וכו') וגם לקבוע מי יהיו המוטבים במקרה מוות.
קרן הפנסיה תוקדש כולה לחיסכון לקראת הזיקנה.
בכלל, ולא רק בענייני ביטוח, אני לא אוהבת "חבילות". תחשוב למשל על חבילות הכבלים שכורכות ביחד 200 ערוצים כשאתה רואה אולי 5. על אותו רעיון.
 
א. יש לכל קרן פנסיה מחשבון ואפשר לראות את ההשפעה על כל מסלול ולפי זה להחליט
ב. המצב המשפחתי שלך כמו המצב הבריאותי הוא הפקטור המשמעותי
ג. לגבי נכות/אובדן כושר - כנראה שהאיזון האקטוארי הוא הפרמטר המשמעותי ואותו כיום אינך יכול להפחית אלא אם כן אתה מוותר על קרן פנסיה
 
כבר היה שרשור דומה
חיפשתי - לא ראיתי אשמח להפנייה.

אני פשוט רוצה להשאיף את רכיב פנסיית הנכות (חייב להיות רכיב כלשהו ממנה בכל מסלול) כדי להימנע מכפל ביטוחים שכמובן לא משלם פעמיים.

לגבי החבילות, זה לא שממש יש לך ברירה - כל קרן פנסיה מורכבת משלושת הרכיבים : זיקנה, שארים ונכות ובהנחה שיש לך קרן פניסה אתה תקבל "חבילה".

א. יש לכל קרן פנסיה מחשבון ואפשר לראות את ההשפעה על כל מסלול ולפי זה להחליט
תודה על ההמלצה. בודק את זה עכשיו.
 
לגבי החבילות, זה לא שממש יש לך ברירה - כל קרן פנסיה מורכבת משלושת הרכיבים : זיקנה, שארים ונכות ובהנחה שיש לך קרן פניסה אתה תקבל "חבילה".
אני לא בטוחה לגמרי שאתה צודק לגבי האין ברירה. אבדוק שוב עם סוכנת הביטוח שלי.
בכל מקרה, אני העברתי לקופת גמל 100% מניות בלי שום ביטוחים. אם ארצה ביטוח אעשה בחברת ביטוח לחוד.

אני מסייגת את דבריי בענין הנחיצות של רכיבי הביטוח. אם אתה צעיר אז יש חשיבות גדולה לביטוח נכות ואובדן כושר עבודה. כדאי לבחון ביטוחים בעניין שיתאימו בדיוק לך ושים לב לאותיות הקטנות. באיזה מצבים תקבל קצבת נכות? מה יהיה סכום הקצבה ביחס לאחוז הנכות שייקבע? עד איזה אחוז נכות לא תקבל בכלל?
לגבי אכ"ע- האם תקבל פיצוי עבור אובדן כושר לעבודה הספציפית שלך (כלומר לתחום התמחותך) או שישלחו אותך להיות מאבטח בקניון? האם יש התייחסות לגובה השכר שנפגע? בטח יש עוד פרטים ששכחתי.
לגבי קצבת שארים: באופן אוטומטי זה מחולק בין הוריך, אשתך וילדיך (עד גיל 18). אם משהו מזה לא רלוונטי לחייך כרגע אז זה סתם בזבוז של כסף שיכל ללכת לפנסיה.
 
@בת העמק
נכות אי אפשר לבטל כליל, אלא רק לצמצם ל 37% אאל"ט
שארים אפשר לבטל, צריך "להזכיר" לקרן אחת לשנתיים כי זה מתעדכן חזרה אוטומטית.
 
אישית אני לא חושב שצריך לרוץ ולמהר להקטין את הכיסוי לאבדן כושר עבודה בקרן הפנסיה גם במחיר שהמעסיק רוכש אבדן כושר עבודה על כל השכר. צריך לקחת בחשבון מצב בריאותי, אפיקי השתכרות עתידים - האם גם במקום עבודה הבא המעסיק ירכוש את הכיסוי הנרחב וסוגיה נוספת שעלתה עכשיו בעקבות הגדלת ההפקדות לפנסיה. האם המעסיק ימשיך לרכוש "ביטוח יקר על כל השכר" בעולם שבו הוא חייב להגדיל את ההפקדות.
נגעתי בזה בעבר כאן http://www.pensuni.com/?p=2089
 
אישית אני לא חושב שצריך לרוץ ולמהר להקטין את הכיסוי לאבדן כושר עבודה בקרן הפנסיה גם במחיר שהמעסיק רוכש אבדן כושר עבודה על כל השכר. צריך לקחת בחשבון מצב בריאותי
@נדב בפוסט האם לוותר על הכיסוי בקרן הפנסיה התייחסת לנושא החיתום הרפואי בצורה של "אולי", בעקבות הדברים שכתבת מאוחר יותר בפוסט תקנון אחיד בקרנות הפנסיה השיקולים נגד הקטנת הכיסוי לאכ"ע מקבלים חיזוק, מה גם שעל פי בדיקה שלי עלות האכ"ע שולית מאוד ביחס לעלות שארים למשל (מעניין באמת מדוע).
 
לפני יומיים התפרסמה טיוטא נוספת לגבי התקנון האחיד בקרנות הפנסיה, האוצר מאפשר שם לבצע חיתום חדש בעליית שכר של 15% (לא קיים היום). בנוסף האוצר הכניס סעיף שקובע שמבוטח שביצע ויתור על שארים וחזר בו ידרש לתקופת אכשרה חדשה בת 60 חודשים לנושא זה.
המשמעות היא שלעמית רווק אסור לבצע יותר ויתור על שארים. במילים אחרות, תשלום מיותר של ריסקים עד לחתונה.
 
מבוטח שביצע ויתור על שארים וחזר בו ידרש לתקופת אכשרה חדשה בת 60 חודשים לנושא זה
ואם הוא וויתר ולאחר שנתיים זה עודכן עבורו אוטומטית עדיין ימתין לתקופת אכשרה?
 
אישית אני לא חושב שצריך לרוץ ולמהר להקטין את הכיסוי לאבדן כושר עבודה בקרן הפנסיה גם במחיר שהמעסיק רוכש אבדן כושר עבודה על כל השכר. צריך לקחת בחשבון מצב בריאותי, אפיקי השתכרות עתידים
נדב, אני מבינה שאתה מהתחום.
תוכל לומר מתי נהוג באמת לפצות בגין אובדן כושר עבודה? ומה נחשב מבחינת חברות הביטוח כאובדן כזה? ומה היחס בין גובה הפיצוי, במידה ומשלמים, לגובה השכר? ואולי סטטיסטיקה על היחס בין כמות המבקשים פיצוי לעומת מקבלי הפיצוי?
 
@בת העמק , גילוי נאות אני עובד במנורה מבטחים. אני מקווה שהבנתי את כל השאלות
בקרן פנסיה בניגוד לחברת ביטוח מי שמשלם את התביעות הם יתר העמיתים בקרן, לכן תפקידה של הוועדה הרפואית הוא לבחון האם מקרה האירוע עומד בתנאים שהוגדרו בתקנון הקרן (תקופת אכשרה, הגדרת הנכות וכד') הרחבתי על כל הנושאים האלה כאן http://www.pensuni.com/?p=3000
הפיצוי הוא בהתאם לאחוזי הנכות והשכר המבוטח בקרן, כאשר המקסימום הוא 75% מהשכר המבוטח בקרן, את אחוז אישור התביעות אפשר למצוא באתרי החברות השונות תחת השם (הסקסי) חוזר איסוף מידע סטטיסטי.
 
בקרן פנסיה בניגוד לחברת ביטוח מי שמשלם את התביעות הם יתר העמיתים בקרן,
ואם ביטוח האכ"ע נעשה דרך חברת ביטוח, זה אומר שאפשר לוותר על אכ"ע בקרן הפנסיה?
כן תפקידה של הוועדה הרפואית הוא לבחון האם מקרה האירוע עומד בתנאים שהוגדרו בתקנון הקרן (תקופת אכשרה, הגדרת הנכות וכד')
כלומר? רק בגלל שהאכ"ע נעשה דרך קרן הפנסיה ומשולם ע"י העמיתים אז יש ועדה? או גם במקרה שהאכ"ע הוא בביטוח לחוד?
(וסליחה שאני לא נכנסת לאתר שלך, השיחה היא כאן אז אני מעדיפה את המידע בפורום הזה).
 
סליחה שאני לא נכנסת לאתר שלך
רק כהערת אגב - דווקא מאוד ממליץ לך על הבלוג של נדב (לא רק פוסט ספציפי שהוא קישר אליו).
זה מאגר ידע מקיף ומעמיק על התחום הפנסיוני והביטוחי שנכתב ע״י איש מקצוע מהתחום (ובאופן אובייקטיבי), עם הסברים ברורים.
 
לתקופת אכשרה חדשה בת 60 חודשים לנושא זה.
המשמעות היא שלעמית רווק אסור לבצע יותר ויתור על שארים. במילים אחרות, תשלום מיותר של ריסקים עד לחתונה.
לא עדיף במקרה כזה לוותר על ביטוח שארים וכאשר מתעורר הצורך לשלם על ביטוח פרטי עבור 5 שנות תקופת האכשרה? ודרך אגב, מה עם מי שלא ויתר על ביטוח שארים אלא סתם התחיל פעם ראשונה לעבוד ולהפקיד לקרן פנסיה פחות מ5 שנים לפני שהתחתן ו/או נולדו לו ילדים? (אולי השאלה הזאת תקפה לכל הביטוחים של קרן הפנסיה - הם לא תקפים ב5 שנים הראשונות?)
 
אישית אני לא חושב שצריך לרוץ ולמהר להקטין את הכיסוי לאבדן כושר עבודה בקרן הפנסיה גם במחיר שהמעסיק רוכש אבדן כושר עבודה על כל השכר. צריך לקחת בחשבון מצב בריאותי, אפיקי השתכרות עתידים - האם גם במקום עבודה הבא המעסיק ירכוש את הכיסוי הנרחב וסוגיה נוספת שעלתה עכשיו בעקבות הגדלת ההפקדות לפנסיה.
@נדב - נניח ואכן בעזיבת העבודה, המעביד החדש לא מבטח א.כ.ע, מה המשמעות של לחזור למסלול שכולל פנסיית נכות מלאה ולא מוקטנת ? מדבריך אני מבין שיש מחיר לשנים בהם קרן הפנסיה לא כללה את ההיבט (נכות) הזה.
 
אוקיי, עונה לעצמי מהפוסט של נדב.

" למה לשלם על כיסוי כפול אתם שואלים? הרי המעסיק רוכש עבורנו ביטוח לאובדן כושר עבודה אז מדוע לקנות אחד נוסף במסגרת קרן הפנסיה?

  • דבר ראשון, תקופת אכשרה. במידה ותישארו במסלול ביטוחי שמבטיח לכם כיסוי של 75% לאובדן כושר עבודה תצברו היום תקופת אכשרה על מלא הכיסוי. כך שגם אם בעתיד תגדילו את הכיסוי הביטוחי בקרן הפנסיה לא תצטרכו לצבור תקופת אכשרה חדשה.
  • דבר שני, חיתום רפואי. הצטרפם היום לקרן הפנסיה ללא דרישה למילוי הצהרת בריאות. לכו תדעו מה יהיה בעתיד. יתכן ובעתיד תידרשו למלא הצהרת בריאות כאשר תבקשו להגדיל את הכיסוי לאובדן כושר עבודה. - זאת לדעתי הסיבה המרכזית (waskindalost)
  • דבר שלישי, באמת תזכרו להגדיל את הכיסוי הביטוחי? המעסיק שלכם משלם לכם היום על כיסוי ביטוחי לאובדן כושר עבודה. האם המעסיק הבא גם יעשה זאת? יתכן ולא. האם אז תזכרו לבצע את השינוי במסלול הביטוח בקרן הפנסיה או שיהיה מאוחר מידי ".
 
@בת העמק
גם בחברת ביטוח יש ועדה רפואית שבוחנת זכאות לקצבת אבדן כושר עבודה. כמה הבדלים מרכזים בין הביטוחים.
1. עלות, בחברת ביטוח העלות גבוהה יותר
2. חיתום רפואי מול תקופת אכשרה. בחברת הביטוח החיתום מקיף יותר אך מצד שני את מבוטחת מהיום הראשון
3. החרגות וסייגים לחיתום. רחבים יותר בחברת הביטוח ניתן לוותר על חלק מהם בתוספת תשלום
4. הגדרה עיסוקית. בעוד שבקרן הפנסיה הגדרת העיסוק היא רחבה (כמו שכתבתי באתר) בחברת הביטוח היא מאוד ספצפית ועוסקת בעיסוק שלך וביכולת שלך להמשיך לעבוד בו.
 
נושאים דומים
פותח הנושא כותרת פורום תגובות תאריך
י עלות מסלול עתיר שארים בקרן פנסיה צרכנות פיננסית 0
7 ההבדל בין מסלול ביטוח "כללי" לבין מסלול ביטוח "עתיר ביטוח" צרכנות פיננסית 7
ת תשואות זהות באותו מסלול- SP500? פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 3
צ העלאת דמי ניהול בשינוי מסלול השקעה? פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 3
M שינוי מסלול השקעה בפנסיה - תוך כמה זמן? פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 3
A ניודים מגוף אחד לאחר, שינוי מסלול השקעה - מה ידוע ומה לא ידוע? פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 5
B תשואות של מסלול פנסיה לפי חודש (מחקה מדד s&p 500) פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 2
מ מה קורה לתשואות קיימות כשמחליפים מסלול פנסיה/קה"ש? פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 1
TalYaro1 מסלול בחיסכון ארוך טווח עם נטייה וחשיפה לרכיבי P/E. פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 0
M מחזור משכנתא - שעבוד שני, מסלול משתנה צמוד נדל"ן 2
B כסף בקופ"ג שמיועד לדירה בעוד שנה. לאיזה מסלול להעביר? צרכנות פיננסית 1
B כסף בקופ"ג שמיועד לדירה בעוד שנה. לאיזה מסלול לעבור בינתיים? צרכנות פיננסית 0
א מסלול פטור או מס שולי בהשכרת דירה מיסים 7
B בחירת מסלול אצל אקסלנס שוק ההון 4
M מדוע קיים אצלי פער גדול בין קרנות פנסיה והשתלמות בעלות מסלול זהה? פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 0
ס שינוי מסלול לימודים התפתחות אישית 13
amit מסלול משכנתא משתנה כל 5 עוגן אגח לא צמוד נדל"ן 2
J סגירת מסלול משכנתא אל מול השקעה בפקדון נדל"ן 9
סנופקין מחפש עצה: כסף ממניות לסגירת מסלול פריים? נדל"ן 16
R החזרת משכנתא - מסלול פריים אל מול השארת הכסף בקופת גמל להשקעה נדל"ן 5
ה מיטב גמל להשקעה מסלול פאסיבי - מדדי מניות, תשואה לא מוסברת פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 7
E קיצור מסלול משכנתא לא משנה ריביות? נדל"ן 28
י פנסיה או השתלמות - מסלול מחקה nasdaq 100 פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 6
T מסלול פנסיה כתלות בגיל פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 5
TheTieMan שינוי מסלול - הפקדות עבר + הפקדות עתיד או רק הפקדות עתיד? פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 5
N מישהו מכיר מסלול במיטב הנקרא "מיטב גמל עוקב מדדים גמיש" פוסטים מאיכות נמוכה 3
A שיקולים בבחירת מסלול ביטוחי פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 2
Michel שינוי מסלול ביטוח אובדן כושר עקב עלות גבוהה מאוד ככל שמתבגרים. פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 15
א איזה מסלול כדאי לי לסגור במשכנתא? נדל"ן 13
ס בחירת מסלול מס להשכרה - 10% או פטור חלקי: האם ניתן לקזז הוצאות גדולות של התקנת המזגן / אי השכרה? מיסים 4
ה ניכוי הוצאת שכר דירה מסלול 10% נדל"ן 6
ד התלבטות באיזה מסלול לעשות פירעון חלקי של המשכנתא נדל"ן 15
ה השקעת סכום לסגירת מסלול משכנתא - עכשיו או לחכות נדל"ן 7
E מיסוי בגין השכרת דירה - מסלול מס מלא מיסים 4
ד בחירת מסלול לימודים - העברית? רייכמן? התפתחות אישית 5
Finfree קה"ש ילין לפידות מסלול מנייתי-איך לזהות חשיפה למדדים השונים? פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 10
א קיזוז הפסד הון מול מימוש רווחים באופציות (סעיף 102 מסלול הוני) מיסים 2
L מסלול מחקה מדד בקרן השתלמות פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 10
א מסלול מחקה מדד SP500 - חסר היסטוריה? פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 7
Y האם יש מסלול פסיבי או IRA בתוכנית "חסכון לכל ילד"? פוסטים מאיכות נמוכה 63
M מנסה לעבור מסלול השקעה בפנסיה פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 2
M מסלול השקעה קרן פנסיה פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 2
Y האם כדאי לסגור מסלול פריים? נדל"ן 6
Z האם מסלול עוקב מדדים בקופות גמל הוא מנוטרל מט״ח ? פוסטים מאיכות נמוכה 37
M חשוב מאוד - לבעלי חשבון ואן זירו- מסלול ברירת המחדל הוא בתשלום צרכנות פיננסית 1
א איך לבחור איזה מסלול לסגור במשכנתא נדל"ן 17
K שאלה לגבי מסלול השקעות עוקב מדדים ← קרנות חוץ לעומת קרנות שקליות שוק ההון 18
Y מסלול סלולר ללא הוראת קבע? מינימליזם, חסכנות ואנטי-צרכנות 3
M סגירת מסלול משכנתא? נדל"ן 4
JBUZZ סילוק מסלול (משכנתא) נדל"ן 4

נושאים דומים

Back
למעלה