• חשבון מסחר באקסלנס טרייד : סנט למניה במסחר בארה"ב (מינימום $5 לעסקה), פטור מדמי טיפול לשנתיים, קורס במתנה ובונוס 100 ש"ח למצטרפים חדשים. להצטרפות דיגיטלית לחצו כאן .

לעשות כסף מזבל – היומן של זאב

זאב

משתמש בכיר
הצטרף ב
11/2/15
הודעות
1,287
דירוג
3,267
אז אחרי הרבה מאוד זמן שלא באמת פתחתי נושא, החלטתי לראשונה לפרסם פוסט שמתאר את מבנה התיק שלי ואולי גם היומן שלי (תלוי איך יילך).

התלבטתי הרבה זמן האם לפרסם את זה למרות החששות שלי, אבל לאחר מחשבה על כך פירסמתי זאת משלושה סיבות עיקריות:
1. חלק מצעירי הפורום כיום לא בהכרח מכוונים הנדסה אלא מקצועות יותר הומניים, המטרה בחשיפת הפורטפוליו הינה להראות שיש גם דרכים להצליח שלא בהכרח הנדסיים.
2. העובדה שאפשר להצליח גם ללא הון התחלתי הינה משמעותית לקורא הצעיר, רבים מאנשים אשר נחשפים לתכני הבלוג חוששים מהצעד הראשון בטענה שאין להם הון משמעותי.
3. חלק גדול מההון שלי נבנה בזכות תחומים שנחשבים מאוד לא סקסיים בלשון מעטה (העוסקים במקצועות הללו לרוב זוכים לזלזול או חוסר הערכה על ידי רוב האוכלוסייה), אלא אפורים ומשעממים (גיזום עצים, ביוב, תיקון זבל אלקטרוני\מכני, עבודות בניין, ועבודה בפס ייצור).
*רוב אנשי הפורום הינם מתכנתים, ולכן המטרה להראות שיש דרכים להראות שאפשר להצליח גם ללא רקע הנדסי חזק

רקע אישי
נעים להכיר, אני זאב.
זאב זה הכינוי שלי, אותו קיבלתי במהלך תקופת הצבא שלי לפני כעשור (והוא די מגדיר את האופי שלי עד כה, גם כמעט עשור לאחר מכן).
כותב בפורום כבר די הרבה זמן, אני חושב שאני נמצא פה די מההתחלה (עוד לפני הפורום הראשון שנסגר, ונפתח בגירסתו החדשה).
אני חושב שאני מכיר את רוב וותיקי\שועלי הפורום ממפגשי הסולידים (אם אתם מכירים אותי אישית, אזי אני אבקש לשמור במידת מה על האנונימיות שלי).

אז מי אני?
בן 34, שכיר (חוקר באקדמיה) ומשקיע\עצמאי (התחביב שלי הוא לקנות\להקים עסקים ואז להפוך לשותף שקט).
אני מניח שאפשר להגדיר אותי כסוג של פנסיונר, אני נהנה מלהמשיך לעבוד ולפתח את העסקים. לא מתכנן לפרוש בזמן הקרוב, אבל הכל יכול להשתנות.
בתמצית שלי אפשר להגדיר כחנון רציני, אני מהאנשים האלו שיעדיפו לבלות את זמנם הפנוי בספרייה מאובקת ואפרורית מאשר לבלות בפאב.
אך בו זמנית, אפשר תמיד אפשר למצוא אותי עם בוץ על הנעליים בעקבות טיול ספונטני או עבודה בחווה (כעיקרון זה מרכז מחקר פרטי לחקלאות הייטק, אבל אני קורא לזה החווה).
עיקר הפעילות האקדמית שלי מתמקדת בעיקר בתחומי הכלכלה האקולוגית (אנרגיות מתחדשות וירוקות, ושיטות גידול מזון חדישות).

רקע להבנת צורת חשיבה להשקעות
מבנה ההשקעות (אני מתייחס להשקעות בשוק ההון ועסקים כאחד) שלי מורכב על בסיס העקרונות הבאים:
  1. שגר ושכח – לאחר שאני בונה את התשתית לתיק השקעות או עסק, אני משתדל שהוא יפעל על אוטומט ללא התערבות שלי.
  2. השקעה אקטיבית שמובילה להכנסה פסיבית – תקף בעיקר לשוק ההון, ההעדפה שלי לקרנות אמריקאיות ידועה.
אז מדוע אני מגדיר זאת כהשקעה אקטיבית שמובילה להכנסה פסיבית? התשובה היא יחסית מאוד פשוטה, אני מעדיף לבצע מחקר מעמיק ושקט על כל דרך פעולה שבה אני נוקט, דבר זה מתבטא בצורה של השקפה שקטה במשך הרבה זמן ואז פעולה משמעותית מיידית (לחובבי ההיסטוריה זה זכור כטקטיקת בליצקריג, אשר מהווה את הבסיס לתורת הלוחמה הזעירה הישראלית).
מעדיף להשקיע בצורה שלא תדרוש ממני התערבות רבה מידי (אני ממש שונא לעזוב את הספרייה, ממש ממש שונא לעזוב את הקפה והספר שלי).

מבנה תיק ההשקעות האישי שלי:
קסם KTF מק"מ (00) – קרן חירום של 12 חודשי מחייה
*הסבר – מעדיף לשמור 12 חודשי מחייה בקרן מחקה מק"מ מקומית שהיא נזילה ונקובה בשקל.

PTF צמודות מדד ממשלתיות 5-10 שנים (00) – פה אני שומר יתרות מזומנים שקליים למקרים שהם אינם חירום (חתונות למיניהן, חופשות, שיפוץ הבית, השקעות מעניינות שאני נתקל בהם, וכיוצא בכך).
*ככלל אני לא מתייחס לכך כחלק מהתיק, אלא כחניית מזומנים לטווח בינוני אשר נמצאת במצב נזיל.

VTI – קרן סל העוקבת אחר כלל שוק המניות האמריקאי (50%)
VOO – קרן סל העוקבת אחר 500P&S (30%)
VDE – קרן סל העוקבת אחר מדד האנרגיה (10%)
VPU – קרן סל העוקבת אחר מדד התשתיות (10%)
הסבר תיק ההשקעות – תיק ההשקעות שלי מוכוון שוק אמריקאי, ובחלקים גדולים ממנו יש חפיפה של ניירות ערך מבחינת חברות.
כיום למרות הפוטנציאל של המדינות המתפתחות\מפותחות אני לא רואה טעם בחשיפה לשאר העולם דרך הבורסה (ביצוע השקעות פרטניות שם, זה כבר סיפור אחר).
חסרונות נוספים הם: סיכון מס ירושה, מיסוי דיבידנדים, וחשיפה מוגברת לדולר.

קרנות השתלמות:
מעמד שכיר (IRA) – 100% קרן מחקה מדד 500P&S
מעמד עצמאי (IRA) – 100% קרן מחקה מדד 500P&S

מוצרים פנסיונים:
קרן פנסיה (מעמד שכיר) – מסלול מנייתי, דמי ניהול מהפקדה 1% ודמי ניהול מצבירה 0.1%

מבנה השקעות חוץ בורסאיות (עסקים)
1. 50% בעלות על עסק לפינוי גזם ומכירתו למפעלים – הוקם בשנת 2008, עדיין פעיל, מעסיק 4 עובדים (שותף שהוא מנהל העסק, ושלושה עובדים).
*זה העסק הראשון אי פעם שהקמתי, מיד עם השחרור שלי מהצבא נהגתי לעזור לחבר מהיחידה (מושבניק) בקטיף אבוקדו. לאורך זמן ראיתי שהרבה ענפים\גזעים פשוט נזרקים על הקרקע ואין רצון לאסוף אותם כי זו עבודה קשה, אז פשוט פניתי לחבר שלי ושאלתי אותו האם אני יכול לאסוף את הגזם ולמכור אותו. קיבלתי תשובה חיובית, וכך הייתי נוהג להתחיל להגיע למושב עם עגלה נגררת שקניתי ב-500 ש"ח לרכב ופשוט מתחיל לקצץ ידנית ענפים (זה עבודה קשה, אבל זה בנה אחלה סיבולת גופנית).
לאט לאט הייתי אוסף חומר גזם ומוכר אותו לחקלאים שמפעילים קמין עץ, הורים שמחפשים עצים לילדים לקראת ל"ג בעומר, ובשלב יותר מתקדם מפעלים תעשייתים אשר היו צריכים ספקי חומרי בעירה לתנורים שלהם.
כך העסק גדל, בשלב מסויים החבר שלי נכנס כשותף לעסק וכיום הוא מנהל את העסק יחד עם עוד שלושה עובדים. אני הפכתי לשותף שקט

2. 50% בעלות על עסק לתיקון מחשבים וסלולר – הוקם ביחד עם חבר בשנת 2017, כיום החבר מנהל ומתפעל את העסק לבדו כעצמאי. אני הפכתי לשותף שקט

3. 40% חברת קבלן תשתיות\ייצור (חשמל, אינסטלציה, איטום, בנייה, יציקת בטון, נגרות, בניית חממות) – נקנתה בתחילת שנת 2019, מפעל קטן לייצור+מחלקת קבלן לתשתיות בניין, מעסיק 17 עובדים. עדיין מעורב מידי פעם בניהול

כל העסקים הללו הם עסקים שהקמתי או הצטרפתי אליהם במהלך השנים, תוך כדי השקעה חד פעמית של כסף ואנרגיה.
לאחר שעזרתי לבנות את העסקים הללו הן מבחינת לקוחות והן מבחינת צוות ניהולי (או מבנה ארגוני), אני בדרך כלל נוטה לקחת צעד אחורה ופשוט ליהנות מההכנסות.
*חשוב לציין שבמקביל להקמת העסקים הללו, תמיד עבדתי כשכיר במשרה מלאה (גם כשלמדתי).


כללי אצבע לניהול עסקי
יש לי מספר כללי אצבע שמנחים את הדרך בעסקים:
1. אני שונא להתערב בניהול, אני אוהב לפקח על הכל מלמעלה. אם אני צריך להתערב, אזי מישהו פה פישל קשות וראשים הולכים לעוף.
2. אני שונא לנהל מו"מ, ההצעה הראשונה שלי היא הכי טובה לכולם. לא מתאים לכם, אז תעופו למתחרים. אני אהיה הוגן איתכם, אתם תהיו הוגנים איתי.


נדל"ן
מחזיק בבעלות על 2 דירות בישראל.
1. דירה מספר 1 נקנתה כדירה להשקעה דרך הטבה ממקום העבודה הנוכחי, לאחר סיום בנייתה היא הפכה להיות דירה להשכרה. נקנתה ללא משכנתא, כיום מושכרת.
נקנתה בעלות 1,800,000 ש"ח.

2. דירה מספר 2 נקנתה עם משכנתא כחלק מפרויקט הטבות לתושבי היישוב שלנו במסגרת משפרי דיור והחזרת צעירים ליישוב. מיועדת למגורים. כרגע בבניה, צפי לסיום בנייה 5 שנים.
עלות: 2.4 מיליון ש"ח. שולם הון עצמי 50%, והשאר פרוס ל-30 שנה.
 
נערך לאחרונה ב:
אתה לגמריי איש עסקים היתי אומר, כל הכבוד.
מעניין אותי מה הצעת הערך העיקרית שלך כשאתה נכנס לעסק חדש, ואיך אתה מוצא חבר'ה שיהיו מספיק Motivated לעבוד בשותפות איתך כשאתה נשאר פסיבי.
 
מעניין אותי מה הצעת הערך העיקרית שלך כשאתה נכנס לעסק חדש
1. סינרגיה תפעולית - ההתמחות שלי היא בחינת הוצאות תפעול של עסק, ומציאת אלטרנטיבות חלופיות. זאת אומרת שלרוב המקומות ישנן הוצאות שוטפות שהם לא נוטים להתייחס אליהם, בדרך כלל אני נכנס למקומות הללו של הבק אופיס ומשנה אותם כך שההוצאה תרד ואחוז ההכנסות יעלה.
2. רוב האנשים נוטים להתעלם מהמתחומים המשיקים של עסק (ניהול חשבונות, בקרה תקציבית, שיווק, ויחסי עובד מעביד) ומתמקדים בעיקר עסקי הליבה, אני בדרך כלל נכנס למקומות הללו ומכניס אנשים שלי למערכת הזאת. האנשים הללו הם אנשים שאני מגייס ומכשיר בצורה מאוד לא אופיינית, וזה מתבטא בהגדלת הרווחים לעסק חדש.
איך אתה מוצא חבר'ה שיהיו מספיק Motivated לעבוד בשותפות איתך כשאתה נשאר פסיבי
ישנם 2 מצבים:
א. אם זה עסק גדול, אני מכניס את האנשים שלי למוקדי הכוח בחברה. ככה גם אם השותף הוא לא בעל מוטיבציה, האנשים שלי שומרים על העסק.
ב. אם זה עסק שמוקם מאפס, אזי זה משתנה. כי אני מחפש את האנשים השונים.
ככלל אני לא מחפש את האנשים המוחצניים, אלא את האנשים מאחורי הקלעים שבאמת עובדים ללא הפסקה (הסטודנט שעובד באבטחה בשביל ללמוד, העולה החדש שעובד בשני עבודות בשביל לתמוך במשפחה שלו, מתנדבים בעמותות, וכיוצא בכך...)
 
מהווה את הבסיס לתורת הלוחמה הזעירה הישראלית
וגם את השיר האלמותי של הראמונס...
*רוב אנשי הפורום הינם מתכנתים, ולכן המטרה להראות שיש דרכים להראות שאפשר להצליח גם ללא רקע הנדסי חזק
+1
חבר מהיחידה (מושבניק) בקטיף אבוקדו
76 , עטלף או סתם צנף?
נקנתה ללא משכנתא,
מהגזם?

שאפו... תודה רבה על השיתוף.
תקרא לי בטיול הספונטני הבא (אני אכין את הקפה+חוואיג')

יישר כח.
 
@זאב מעניין מאד, אתה ממש מתפקד כמו סוג של קרן פרייבט אקוויטי כזאת שמגיעה לעסקים שלא מנוהלים ביעילות ומכניסה אנשים ומשפרת תהליכים רק לא בסקייל מוסדי אלא בעסקים קטנים/בינוניים ועם ההון שלך ולא של משקיעים, זה ממש נישה מגניבה.

אותם אנשים שאתה מכניס לעסקים מסויימים, הם בעצם שכירים שלך במשרה מלאה?

לגבי הנושא של הנהלת חשבונות ותקציבים, מסכים איתך מאד, אלו מקומות שהרבה אנשים מפשלים בהם בג-ד-ו-ל. הבעיה שאני מוצא היא שבגלל שלרוב העסקים הקטנים אין מנהל חשבונות/מנהל כספים in house אז הם מקבלים את המידע הפיננסי, רווח הפסד, עלויות, הוצאות וכו' רק בדיעבד לאחר שהם קיבלו את ההחלטה. אין ממש מנהלי חשבונות במיקור חוץ שמספקים גם עצות עסקיות, ניהול כספי ומידע שוטף וזמין בעלויות נוחות לעסק הקטן, מה שגם לא היתי לוקח עצות לגבי השקעות כספים ותקציבים ממנהל חשבונות/רו"ח אלא רק ממנהל כספים CFO, דבר שעולה לפחות 8000 במיקור חוץ, והרבה יותר במשרה מלאה. אז אני לגמריי מבין את הצד הזה שאתה מבין לשולחן וזה מגניב לגמריי.

לגבי הצד של השיווק, יש לך אנשי שיווק שאתה עובד איתם בשיתוף פעולה ומשלם להם רייטיינג והם נותנים את השירותים לעסקים השונים שלך או שאתה מעסיק מישהו שרק זה מה שהוא עושה?

אם השאלות הן יותר מידי, תרגיש חופשי לא לענות :)
 
@זאב מעניין מאד, אתה ממש מתפקד כמו סוג של קרן פרייבט אקוויטי כזאת שמגיעה לעסקים שלא מנוהלים ביעילות ומכניסה אנשים ומשפרת תהליכים רק לא בסקייל מוסדי אלא בעסקים קטנים/בינוניים ועם ההון שלך ולא של משקיעים, זה ממש נישה מגניבה.
לא מגיע לעסקים (אני לא מחפש אותם), אלא הם מגיעים אליי. כדי שאני אשקול להיכנס לעסק, הוא צריך להגיע אליי דרך מישהו שאני מכיר וסומך עליו (זאת אומרת סינון של חברים שמכירים את שיטות העבודה שלי).
אותם אנשים שאתה מכניס לעסקים מסויימים, הם בעצם שכירים שלך במשרה מלאה?
כן, אבל לא רק. חלקם גם פרילנסרים שעובדים בעיקר עם העסקים שלי או עם עסקים שנמצאים בנישות שלנו (הכל נמצא בין חברים).
לגבי הצד של השיווק, יש לך אנשי שיווק שאתה עובד איתם בשיתוף פעולה ומשלם להם רייטיינג והם נותנים את השירותים לעסקים השונים שלך או שאתה מעסיק מישהו שרק זה מה שהוא עושה?
אף אחד מאילו, יש לי שיטה אחרת לחלוטין ;)
 
כן, אבל לא רק. חלקם גם פרילנסרים שעובדים בעיקר עם העסקים שלי או עם עסקים שנמצאים בנישות שלנו (הכל נמצא בין חברים)
קודם כל, הסיפור שלך מרשים ותודה על השיתוף.

אשמח לשמוע מה גודל ה"רשת" הזו שלך, של אנשים שעובדים בעיקר בעסקים שאתה קשור אליהם.

אם במקרה מסויים המספר הזה יהיה גדול (למשל 30 איש ויותר) אז האם לא משתלם לאגד אותם בחברה שלך ולמכור שירותים שלהם לחברות האחרות?
 
היי זאב,
קראתי ומאוד התרשמתי. מעניין אותי איך אתה מגיע למצב שבו אתה בעלים באחוז מסויים של עסק, אבל לא עובד בו ועדיין גוזר דיבידנד.
כלומר,איך זה עובד?
אתה מקבל 50% מההכנסות של עסק מסויים אבל החבר שלך שעובד בעסק 100% מישרה ומנהל אותו, אבל עדיין מקבל גם רק 50% מההכנסות?
 
אז האם לא משתלם לאגד אותם בחברה שלך ולמכור שירותים שלהם לחברות האחרות?
לא, מכיוון שאיגודם בחברה יעמיס עלויות נוספות שכרגע אינני מעוניין בהם.
ההעדפה היא לפרילנסרים אשר אנחנו מסכמים על עלות מסויימת, ופועלים בשיטת שגר ושכח.
 
איך אתה מגיע למצב שבו אתה בעלים באחוז מסויים של עסק, אבל לא עובד בו ועדיין גוזר דיבידנד.
אני הקמתי את העסק, השקעתי בו את הזיעה שלי ואת ההון שלי, תמכתי בו ברגעים הקשים, והצלחתי לשרוד למרות הכל.
כל שותף שנכנס, הוא נכנס כאשר הוא קיבל אחוז בעלות בתמורה לניהול השוטף של העסק (חשוב לציין שאם שותף עוזב, לפי החוזה הוא מחזיר לי את החלק הבעלות היחסי על העסק).
זאת אומרת ככל שהעסק מרוויח יותר, ככה כולם מרוויחים יותר.
 
הספק יפה למישהו בגילך, אבל מה שלא הבנתי הוא למה שמישהו ירצה להכניס אותך כשותף שקט. אם עסק קיים מצליח אז בעל העסק יכול לרצות להכניס שותף פעיל שיתחלק או ייקח ממנו את הנטל וכך הוא יוכל להוריד הילוך או להמשיך לעסק נוסף. הסכנה במקרה כזה היא שהשותף החדש ידרדר את העסק. האפשרות השניה להכנסת שותף היא במקרה שהעסק לא ריווחי ואז הכנסת שותף מהווה מעין "אקזיט" לבעלים המקורי ומצמצמת את הסיכון שלו.
תריך גם לזכור שאם עסק נכנס לתזרים שלילי אז גם השותף השקט צריך להזרים כסף לעסק, כך שבעצם הכסף הפרטי שלך נמצא בידיים של השותף הפעיל, גם אם לא בצורה ישירה, מה שאותי מפחיד קצת (יש לנו מסעדה שהיא שלנו ב96% ואנחנו המייסדים והמנהלים. 4% מכרנו למלצרית שהפכנו למיני שותפה כדי להוריד מאיתנו קצת עומס, אבל עדיין אפשר לומר שכל האחריות עלינו ועם כל האחריות שלה לא הייתי מסוגל לסמוך עליה לנהל את המקום בעצמה כי אם המקום ייכנס להפסד אז אנחנו נצטרך להזרים את הכסף. למעשה פתחנו את המקום עם שותף 50% שדירדר את המקום מהיום הראשון ולאחר כמה חודשים נאלצנו לקנות את החצי שלו כדי להוציא אותו מהעסק לפני שהוא קובר אותו. לקח לנו שנתיים להגיע לאיזון שבמהלכן הפסדנו לא מעט כסף, אבל מאז אנחנו ריווחיים כבר כמה שנים ועדיין בעליה. לא מזמן נכנסנו כשותפים ב30% במסעדה נוספת ברשת שלנו שקיימת כבר 10 שנים, אנחנו שותפים יחסית שקטים בתיפעול אבל רועשים בניהול כי זה מרגיז לעמוד בצד ולראות בעסק שלך ביזבוז והחלטות עקומות שמתקבלות ומשפיעות ישירות על הכיס שלך, למעשה כאן השותפים הקיימים רצו שניכנס כדי לשפר את העסק, כי לעסק יש הכנסות גבוהות מהעסק שלנו ב30% אבל ריווחיות נמוכה יותר, ובהקשר למה שכתבתי, יש משהו מפחיד במחשבה שאם המנהל של העסק עושה שטויות אתה מרוויח פחות או אולי אפילו מפסיד)
 
מה שלא הבנתי הוא למה שמישהו ירצה להכניס אותך כשותף שקט
שני העסקים הראשונים הם עסקים שאני הקמתי (אחד לבד, והשני עם שותף), ולכן אני בחרתי להכניס שותף שאני מכיר אותו כבר שנים ואנחנו חולקים את אותו מוסר עבודה (ומשלימים אחד את השני, יש מקרים רבים שאני לא מסכים עם שיטת העבודה שלו אבל הוא משיג תוצאות וזה מה שחשוב לי).
לעומת זאת העסק השלישי הוא הוא עסק שנכנסתי כשותף חצי שקט, בעקבות בקשה של בעל העסק. הוא רצה להתרחב לתחומים אחרים, והוא ביקש את עזרתי.
לאחר בחינה של העסק, אמרתי לו שאני אצטרף תמורת בעלות בעסק. מאז אנחנו עובדים יחד.
 
אם ככה אז אשריך שמצאת אנשים שאתה יכול לסמוך עליהם כי עד היום לא הצלחנו להגיע למצב שאנחנו סומכים על מישהו פרט לעצמנו, וגם אם אנחנו סומכים על מישהו אז זה בעירבון מאד מוגבל ואנחנו מחזיקים אותו עם רצועה רק בלי שהוא ירגיש.
בעסק השלישי קיבלת אחוז תמורת השקעה כספית או פשוט נתנו לך חלק?
 
הזדקקת להלוואות ? אילו משברים היו לך ?
היו לך תקופות של לחץ וסטרס כדי שהעסקים לא יפלו?

תודה על השיתוף ידידי
 
מאד מעניין ומרשים, אשמח לשמוע עוד.
תוכל להרחיב על היותך חוקר באקדמיה? אתה חבר סגל? למדת לדוקטורט? כל התארים בכלכלה?
מדהים שהספקת כל כך הרבה במקביל.
 
נושאים דומים
פותח הנושא כותרת פורום תגובות תאריך
A מה לדעתכם הכי כדאי לעשות עם כסף זמין היום? עסקה או סגירת חובות? נדל"ן 4
W מה לעשות עם כסף מתחת לרף פתיחת תיק השקעות שוק ההון 6
N מה כדאי לעשות עם כסף בעו"ש שאצטרך בטווח הקרוב? שוק ההון 6
אקה הרבה כסף וקצת ידע, מה לעשות? שוק ההון 21
Yos מה לעשות עם כסף זר קטן? מינימליזם, חסכנות ואנטי-צרכנות 10
flower להעזר במשכנתא כדי לעשות כסף נדל"ן 7
N לגבי עץ מלא שברשותי האם אפשר לעשות ממנו כסף ? מינימליזם, חסכנות ואנטי-צרכנות 7
the_newbie דרכים לעשות כסף "קל" מינימליזם, חסכנות ואנטי-צרכנות 101
oz1987 לקנות דירת 4 חדרים ב-120 אלף שקל: 5 ישראלים שהחליטו לעשות הרבה כסף בחו"ל נדל"ן 31
Erap כסף שהצטבר בחשבון מט"ח בבנק. מה כדאי לעשות? שוק ההון 19
נולי לעשות כסף מהאינטרנט? התפתחות אישית 100
מ איך לעשות כסף בשוק מבלי להשקיע? שוק ההון 7
Y רעיונות מה לעשות עם זכויות של ישראכרט? צרכנות פיננסית 0
ל פתיחת עוסק פטור- האם לשלם לבעל מקצוע או לעשות הכל לבד? יזמות והגדלת הכנסות 19
S מיטב טוענים שכדי לסחור ב - IB דרכם צריך תיק של לפחות 25K דולר, האם מישהו מכיר את ההגבלה הזו והאם יש משהו לעשות בנידון? שוק ההון 4
לאץ' איך לעשות סדר בדירה שכורה שהתנהלה עד כה בצורה לקויה? נדל"ן 19
T התמודדות עם מסרונים לא רצויים מה לעשות? אוף טופיק 13
AlexNOSAM מעבר לארצות הברית - מה לעשות עם הפנסיות וקה״שים למיניהם? פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 4
B האם לעשות הסבת מקצוע? התפתחות אישית 11
J מתלבט מאוד מה לעשות, אשמח לכל עצה והארה התפתחות אישית 9
ש מה לעשות בגירושין למכור או לקנות בית נדל"ן 11
Y מה לעשות עם עודפי עו"ש (קצר טווח) שוק ההון 8
S דברים קטנים ופשוטים שאפשר לעשות כדי לשפר את איכות החיים ולהאריך אותם אוף טופיק 81
E האם דמי ניהול שאני משלם הם סבירים ומה לעשות עם כל המסלולים? פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 6
קפיטליסט_מרושע עם רגל אחת בחוץ - חושש לעשות את הצעד האחרון יומני מסע אישיים 57
R מה לעשות עם 2 מיליון שקל? נדל"ן 14
ל מה לעשות כשלא רוצים לעשות כלום? התפתחות אישית 76
ב קופת גמל לתגמולים - מה לעשות? פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 1
א מה לעשות עם קופת גמל הונית נזילה המיועדת לטווח בינוני פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 1
הפרופסור סתם מתוך סקרנות, איך זה לעשות PhD במקום כמו סטנפורד או הרווארד ? התפתחות אישית 1
O מה לעשות עם ההורים- חיסכון לילד שוק ההון 32
S לקוח לא משלם - מה לעשות? אוף טופיק 17
D איפה הכי כדאי לעשות התמחות ברפואת ילדים התפתחות אישית 2
מ מה לעשות עם 80 אלף דולר? שוק ההון 7
י כרגע התחתנתי, מה צריך לעשות? אוף טופיק 13
N מתלבט מה לעשות ברקע הירידות האחרונות בשוק ההון שוק ההון 26
I מה לעשות עם ההשקעות בארץ בזמן רילוקיישן? שוק ההון 14
E אני רוצה לעשות ללוות צלמים באופן עסקי ולא יודע איך לתמחר את זה. אשמח לעזרה אוף טופיק 2
א לעשות פרויקטיים רק בשביל להשתפשף או שיש רעיונות טובים יותר התפתחות אישית 20
ש מרגיש שהולכים לי על הראש במשרד - מה לעשות? אוף טופיק 2
נ מתנגד להפיכה המשטרית, מה לעשות כצרכן פוליטיקה, אקטואליה, דת-מדינה ושאר מרעין בישין 126
ד התלבטות באיזה מסלול לעשות פירעון חלקי של המשכנתא נדל"ן 15
ר התלבטות מה לעשות עם תיק ההשקעות שלי בהיבט הון עצמי לקניית דירה להשקעה שוק ההון 2
M הודעה על שינוי דמי ניהול - יש מה לעשות? פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 13
E אני מתעד בהוצאות כל שקל כבר מעל שנה וחצי וזה מתחיל להתיש קצת. מה לעשות? להמשיך? מינימליזם, חסכנות ואנטי-צרכנות 21
ר מה לעשות עם פנסיה לא פעילה פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 2
S להמשיך לתואר שני בארכיטקטורה או לעשות תואר ראשון נוסף במדעי המחשב? התפתחות אישית 4
O איזה הקצאת נכסים לעשות שוק ההון 3
יבגני_ל מה אפשר לעשות עם יתרה שימושית בחשבון ביטוח אובדן כוח עבודה? פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 0
R מה לעשות עם כספים שמיועדים לבניית בית ? שוק ההון 21

נושאים דומים

Back
למעלה