• חשבון מסחר באקסלנס טרייד : סנט למניה במסחר בארה"ב (מינימום $5 לעסקה), פטור מדמי טיפול לשנתיים, קורס במתנה ובונוס 100 ש"ח למצטרפים חדשים. להצטרפות דיגיטלית לחצו כאן .

המסע אל המליון השני

אני חושב שהקושי הוא פחות מלהגיע לעוד מיליון אלא בעיקר לשמר רמת חיים נמוכה.
אנחנו חסכנו לא מעט ויש לנו דירה בבעלותינו ללא משכנתא, פלוס דירה קטנה נוספת להשקעה ללא משכנתא פלוס כמעט 2 מיליון בבנק ואנחנו באמצע שנות ה-40. למרות שבהתחלה התקמצנתי וחסכתי בשנים האחרונות התרתי כל רסן וההוצאות נופחו לכל עבר וכך החיסכון החודשי קטן משמעותית.
איכות החיים שלנו מאוד גבוהה אבל גם מאוד זולה. מעולם לא חסכנו מעצמנו דבר מה שרצינו.
מה שכן, הרצונות שלנו הם הרבה פחות נוצצים משל אנשים אחרים:
אנחנו לא רואים סיבה ללכת למסעדה למשל. אנחנו מבשלים הרבה יותר טוב ואין לנו מזל עם מלצרים. גם כשאנחנו הולכים למסעדה, לרוב זה לעסק מקומי שלא תמצא בתפוצה מאסיבית ברשתות החברתיות, ואם בכל זאת הלכנו למסעדה שהיא גם רשת אז לרוב יש קופון.
באופן כללי, אנחנו לרוב מוצאים קופון להכל.

את שחרור הרסן לאחר עשור של סגפנות אנחנו רואים אצל ההורים של אשתי. יש לנו מודל ללמוד ממנו מה לא לעשות...
לטעמי ההוצאות העיקריות שתיווכחו בהן:
1. גנים ומסגרות לילדים - אצלינו זה 6000 בחודש
2. רכב
3. בזבוזים וחופשות.
מסכים שאלו נקודות חוסר ודאות (ילדים בעיקר), אך אני מקווה שההערכות והיעדים המחמירים שאנחנו מבצעים נותנות לנו שולי בטחון רחבים כדי להתמודד איתם.
לגבי בזבוזים, אני בעל זיקה מתמטית חזקה מאוד ומסוגל לבצע חישובי עלות/תועלת on the fly, אבל המעבר לקניות ברשת מאוד הקל על זה.

לגבי חופשות, אנחנו לא מוכנים לטוס לחו"ל בתנאים הנוכחיים, מה גם שחופשה בשבילנו היא טיול ולא בטן גב במלון הכל כלול עם בריכה צמודה.
יצאנו בתחילת החודש לירח דבש בארץ, אכתוב עליו בקרוב.
ברגע שתעלו ברמת החיים קשה מאוד לחזור שוב.
אני למשל יכול בקלות לוותר על רכב (וגם לעבור לדירה זולה יותר אם זה היה תלוי רק בי) אבל יותר מקשה לי לוותר על חופשות/טיולים/בתי קפה.
החזקתי רכב צמוד במשך 3 שנים וכיום אני מתנייד בעיקר ברגל ולא מתחרט על זה. המחשבה על חזרה לרכב צמוד גורמת לי לצמרמורת.
אני מודע לכך שבעתיד נחזיק רכב בסבירות גבוהה, אבל הוא כנראה יהיה יחיד.

באופן כללי, שנינו נמצאים על אותו הגל, מה שמאוד מקל על תהליך קבלת ההחלטות. הגענו למסקנה שלמרות שאנחנו לא בנורמה, אנחנו כמעט ה"שפויים" היחידים שאנחנו מכירים שגם מקבלים החלטות ביחד ובשיתוף.
העצה הכי טובה שלי למרות שלא כולם חושבים כמוני זה לקנות דירה רק בכסף שיש. מצד אחד אם הייתי לוקח משכנתא יתכן והדירה שלי היתה שווה אפילו יותר עם העליות מחירים. מצד שני כל פעם קניתי רק בכסף שיש לי וככה הייתי מכוסה גם למקרים של נפילות בשוק/פיטורים וכו.
מעבר לכך - אחרי שאתה קונה דירה אתה פחות חושש נניח להשקיע בבורסה למרות שזה לטווח ארוך, מיצוע, תעודות סל וכו. אני שמתי גם את הפנסיה, קרנות ההשתלמות וחלק מהכסף הנזיל בתעודות סל שונות בשאיפה לקצור את הפרות עוד 15-20 שנים.
אנחנו רואים ערך בהחזקת בטון למגורים בארץ ישראל. אנחנו לא רואים אבל איך זה ישרה עלינו תחושת בטחון יותר גבוהה.
עוד דבר - עגלה לגילאי 5-7?? אצלינו בגיל שנתיים הרגלנו אותם ללכת ברגל לכל מקום ובגיל 3 כבר הפסקנו להשתמש בעגלה. עגלה בגיל 5 זה פינוק נטו וקושי להורים.
כפי ש @דאניל הסביר, העגלה מתאימה עד הגילאים האלה. מסודרים D:
 
תורת הדגימה ותדר נייקוויסט – סיכום Q2 של 2021.

אחד המושגים החשובים בהנדסה (ובעיבוד אותות בפרט) הוא תדר נייקוויסט. זהו תדר המייצג את קצב הדגימה המינימלי שיאפשר שחזור מושלם של האות.

כשנחשפנו לראשונה לרעיונות מאחורי הפורום, כאילו נפקחו עינינו וגילינו עולם חדש. הבנו כמה קרובים אנחנו למעמד של עצמאים כלכלית וההתרגשות שליוותה את חציית סטטוס המליונרים גרמה לנו לבצע מעקב יותר הדוק אחר ההכנסות, ההוצאות והנכסים שלנו.

אנו צופים גידול בהוצאות בטווח הזמן הקרוב-בינוני בגלל התרחבות התא המשפחתי. בשנה הבאה נעבור לדירה יותר גדולה, באיזור עם יותר facilities. מצד אחד השכירות אותה נשלם תרד אבל מצד שני יתווספו הוצאות נוספות (חד פעמיות ומתמשכות).

מאז ההתרגשות מעט הצטננה, בעיקר לאור ההבנה שהגענו לרמת יעילות כל כך גבוהה, שהתייעלות אקטיבית נוספת שלנו בשלב זה תלווה בקרובן או טרחה שלא מצדיקה את עצמה. אנחנו מתכנסים לאיזשהו מצב מתמיד, אבל נראה שכרגע אנו נמצאים בקצה התחתון של האדווה הראשונה בovershoot.

בתחילה גם חשבתי לעדכן כאן כל חודש בחודשו, אבל החיים ממשיכים בשלהם ולא קורים יותר מדי דברים מרגשים בחיינו.
מצאתי בחודש האחרון הנאה חדשה בעבודה. זה ככל הנראה בגלל שהפרויקט הנוכחי הרבה יותר "רגוע" ביחס לקודם, מה שמאפשר לי לעסוק בדברים שיותר מעניינים ומאתגרים אותי.

אז מה היה לנו הרבעון?

סטאטוס פיננסי

סה"כ הכנסות – 90k
מתוכן:
שכר - 85k
אחר - 5k
סה"כ הוצאות – 22.3k
סה"כ חסכון – 67.7k
אחוז החסכון - 75.2%.

שווי והתפלגות נכסים
קרן חירום (מזומנים ושווי מזומנים) – 50k
חשבון מסחר – 917k
קרנות השתלמות – 51k
ESPP – 42k.
RSU – 11.5k.
חסכונות פנסיונים – 350k
שווי כולל נטו ללא חסכונות פנסיונים בסוף הרבעון (1/7) – 1087k
צמיחה ברבעון - 100k

אז מה הלאה?

יהיה ממש נחמד אם יפתח פה תת פורום הורות:> אבל גם אם לא אנחנו רוצים לבצע הערכות והתאמות לשינוי המתקרב.
אנו לא מתכוונים לחסוך אגורה על הטיפול ותקינות ההריון, אבל כן מתחשבים בשיקולי עלות-תועלת-סיכון.
בטווח הקצר, מצד אחד ההוצאות שלנו על טיפולים רפואיים ופארמה עלה, כמו גם הוצאות חד פעמיות על ביגוד אבל מהצד השני למגשרת אסור לאכול חצי מהתפריט בכל מקום שמוכר אוכל...
 
אני חושב שאיסוף בקבוקים זה ההפך הגמור מהכנסה פאסיבית, לא?
בהצלחה!
 
ההבנה שהגענו לרמת יעילות כל כך גבוהה, שהתייעלות אקטיבית נוספת שלנו בשלב זה תלווה בקרובן או טרחה שלא מצדיקה את עצמה.
זאת נראית לי הבנה חשובה מאד שתימנע התדרדרות למחוזות הקמצנות :)
מאידך, אנשים לרוב לא מחבבים סטגנציה בריגושים (לכאן או לכאן) ולכן יתכן והמטוטלת תנוע לכיוון העלאת רמת החיים והתפנוקים.
אנו לא מתכוונים לחסוך אגורה על הטיפול ותקינות ההריון
למגשרת אסור לאכול חצי מהתפריט

כנראה שכיום הריונות הם דבר הרבה יותר מסוכן מבתקופתי :)
 
זאת נראית לי הבנה חשובה מאד שתימנע התדרדרות למחוזות הקמצנות :)
מסכים. זה משהו שאני מאוד שמח שהפנמתי.
מאידך, אנשים לרוב לא מחבבים סטגנציה בריגושים (לכאן או לכאן) ולכן יתכן והמטוטלת תנוע לכיוון העלאת רמת החיים והתפנוקים.
כצופים מהצד, אנחנו יכולים לומר שאיכות ורמת החיים שלנו גבוהה משמעותית משל החברים והמשפחה.

מה שכן, אפשר לומר שהשנתיים האחרונות היו מעין מטוטלת על סטירואידים. תקופות ארוכות שלא יכולנו לבחור שלא לצאת לבלות (ו"להתקמצן"), ומצד שני תקופות מאוד קצרות שהייתה לנו הזכות הזו, אבל בצורה מאוד מוגבלת.
כשנפתחו התיאטראות היינו הולכים פעמיים בשבוע, עד שהואבסנו ונמאס לנו. מאז אנחנו הולכים פעם בשבועיים-שלושה ולא לכל מופע.

אני כן מודע לכך שבסבירות גבוהה רמת החיים שלנו תעלה בעתיד (ולו רק כי נחזיק רכב) ושכנראה נתפנק יותר.
מצד שני, לא השתנה הרבה בסגנון החיים שלי ב10 שנים האחרונות, ובפרט ב5 האחרונות (מאז שהכרנו) אז אני אופטימי.:)
כנראה שכיום הריונות הם דבר הרבה יותר מסוכן מבתקופתי :)
ההריון מלחיץ אותי:$ אני בטוח שיותר ממה שהוא אמור, אבל זה לא עוזר...
 
רק על זה הייתי נותנת לך מדליה, בדר"כ האישה מודעת יותר לנזק והבעיות האפשריות.
תודה רבה :$
אפשר לומר שזה אחד היתרונות של להיות "טיזין ב(א)לבאס" (כל היום ביחד) בשנתיים האחרונות. אנחנו כל הזמן ביחד ואני מאוד מעורב.D:
 
סופ"ש חוויתי מעבר להרי החושך 2

לאור ההצלחה שלנו בכנס הקודם, הלכנו הסופ"ש לסיור במחלקת היולדות בבית חולים בצפון. אמנם לא היו הגרלות או פיצ'פקעס, אבל כן למדנו הרבה בסיור.

לאחר הסיור, הלכנו לבקר את הסבים של המגשרת. לצערנו, שנות הקורונה לא הטיבו איתם והם לא נהים בריאים מיום ליום.
אציין שבעוד שסבא שלה הוציא רשיון נהיגה רק לפני ~15 שנה, העובדה שבחרנו שלא להחזיק רכב נראית לו תמוהה, אמירות בסגנון "אבל אתם יכולים לקנות אוטו פשוט ב10k, לא חייבים רכב פאר". לכו תסבירו לו שבחרנו לגור באיזור שיאפשר לנו ללכת, או רחמנא לצלן לקחת אוטובוס יחיד, לכמעט כל נקודה בעיר.

סבא של המגשרת סיפר לנו את הסיפור המרתק על איך הוא הגיע לארץ ואז עלה בי רעיון - להסריט את סיפור החיים שלהם. אמנם צריך לתפוס אותם ביום בו הם במצב רוח טוב וגם רוצים לספר סיפורים, אבל הסיפור שלהם מרתק ומעורר השראה וחבל שלא ישמר עבור הדורות הבאים. אנחנו רוצים לקדם את העניין ולרתום את בני הדודים שלה כדי שיקדמו את העניין. אני גם רוצה לעשות את זה עם סבא וסבתא שלי (אולי דור ההמשך יעריך את הסיפור יותר מהנוכחיים).

אחר הצהריים נסענו לבקר חברים אחרים שבאו לבקר את ההורים שלהם בצפון. מדובר בזוג חברים שרוצים לעבור לגור ביחד, אז על הדרך אני עושה להם nudge לסולידיות. ספציפית החבר הוא גם רחוק משפחה (סבא רבא שלו וסבתא רבא שלי אחים). את העובדה הזו גילינו במקרה:lol:

ישבנו במרפסת עם ההורים שלו, ותוך כדי שאני מדבר עם אבא שלו (ומנסה להסביר לו איך אנחנו קרובי משפחה), כלל ה300 עלה בשיחה.
מסתבר שאבא שלו פרש לפני 20 שנה וחי מרווחים על ההשקעות שלו. במקביל, הוא מייעץ למספר עסקים קטנים באירופה ואמריקה אבל במשרה מאוד חלקית.
שיתפתי אותו בהתנהלות הכלכלית שלנו, בשיעור החיסכון ובשאיפות שלנו והתגובה שלו הייתה - "מה שאתה מנסה להשיג אפשרי. תמשיך כך!" וסיפר שגם הם חסכו 70-80% מההכנסה שלהם במשך שנים, "עד שנהיינו ממש עשירים והבנו שאנחנו לא חייבים להמשיך לעבוד".
זה ממש חיזק את רוחי (שהייתה חזקה גם לפני) ונתן לי עוד מוטיבציה להמשיך במסע ליעד שהצבנו. גם הבטחתי לו שאעזור לחבר להתנהל בצורה כלכלית יותר נכונה, ובמעט הזמן שעבר מאז נראה שזה עובד:)
 
מינימליסטים עם תינוק בדרך - סיכום Q3 של 2021

התינוקת שבדרך


נכנסנו להריון מתקדם (חודש 8), סיירנו במספר בתי חולים, השתתפנו בקורס הכנה ללידה ונרשמנו לבית חולים. אנחנו מתרגשים מאוד לבואה של התינוקת והתחלנו בהכנות לקראתה:)

אנו מתגוררים כרגע בדירת 2 חדרים (45מ'), ולכן נדרשנו כאן למספר פתרונות יצירתיים. פתרונות אלה כללו בראש ובראשונה סידור ועיצוב מחדש של חדר השינה והסלון, ורכישה של מספר מוצרים קומפקטים שיתאימו למידת הדירה.
כמובן, לא הזיקה סקירה של החפצים שיושבים ללא מעש בארונות, ומכירתם ומסירתם לצורך פינוי מקום אחסון. אני מתפעל כל פעם מחדש כמה שימוש אפשר להפיק מדירה קטנה על ידי סידור יעיל יותר.

מבחינת החפצים הקומפקטים, ראינו ביד 2 לול קמפינג משולב עריסה ומזרן. המוכרים החליטו לפנות מקום בדירה שלהם ובנוסף מסרו לנו אמבטיה ומצעים ללול.
רצינו לקנות לול קמפינג בשבילה לשנה הראשונה, ואמנם הלול שקנינו היה מעט יקר יותר מלול קמפינג חדש, אבל הלול עצמו מאוד ורסטילי וקומפקטי ונמסר עם מזרן ומצעים, בהם נראה שלא נעשה כמעט שימוש (הלול עדיין היה עם הטיקט).
כמו כן, אנחנו רוצים לקנות סלקל שיכול להתלבש על העגלה שלנו וגם נשכב. הסלקל והמתאם עולים יחדיו כ2K, מחיר גבוה מאוד לעומת האלטרנטיבות, אך בהתחשב במצב שלנו (ללא רכב, אוהבים הליכות ארוכות ותינוקת חורף) זו נראית לנו רכישה נבונה.
אציין שמהרושם שלי, המוצרים הקומפקטים מגיעים עם עלות גבוהה יותר לעומת הבזבזנים. אשמח להתבדות לכך בעתיד.
בנוסף לזה, קיבלנו ממשפחה וחברים מוצרים לתינוק: חיתולים, בגדים ומצעים, צעצועים וכו'. נותרו לנו לבצע מספר השלמות, אך נראה שאנחנו מצוידים עד גיל חצי שנה. בגיל הזה כנראה נשאל בגדים נוספים.

עבודה

נפתחה לאשתי קרן השתלמות. עקב חובבנות (מתמשכת) של האחראית על המשכורות, נוצרו עיכובים בהפקדה אך בוצעה גם טעות לטובתנו בצורה של שתי הפקדות כפולות. לפעמים משתלם לעבוד עם חאפרים.:lol:
לקראת חופשת הלידה נצטרך להדריך אותה בצורה מפורטת מה לעשות ולהתפלל שלא תפשל.:roll:

אני קיבלתי החודש העלאה של 10%. בשכלול ההשפעה על הבונוסים תיתרגם לכ7% תוספת לנטו, שזה לא רע, במיוחד כשהעלאה הגיעה לפני שביקשתי.

הוצאות ונכסים

ברבעון הזה היה לנו גידול חד פעמי בהוצאות.
טיילנו הרבה ובילינו בחוץ יותר מאשר בדרך כלל, בין אם בזכות החגים ובין אם בגלל המחשבה שכשתיוולד התינוקת נתקשה לעשות חלק מהדברים שאנחנו עושים לצורך בילוי.
בנוסף היו לנו מספר הוצאות לקראת הלידה, שעל חלקן נקבל זיכוי מבית החולים / קופת החולים. הזמנו מחו"ל מספר פריטים כבר עכשיו, כדי שיגיעו עד הלידה. בסוף הכל הגיע תוך חודש.

סטאטוס פיננסי
סה"כ הכנסות – 85.3K
מתוכן:
שכר - 81.8K
אחר - 3.5ל
סה"כ הוצאות – 22k
סה"כ חסכון – 63.3k
אחוז החסכון - 74.2%

שווי והתפלגות נכסים
קרן חירום (מזומנים ושווי מזומנים) – 50k
חשבון מסחר – 966k
קרנות השתלמות – 58.9k
ESPP+RSU – 50.4k.
חסכונות פנסיונים – 370k
שווי כולל נטו ללא חסכונות פנסיונים בסוף הרבעון (1/7) – 1132k
צמיחה ברבעון - 46.7k

אז מה הלאה?

ממשיכים בחיינו ומתרגשים לקראת הלידה.
ברבעון הבא אנחנו רוצים לצמצם את ההוצאה על מזון בחוץ (950 בחודש). היא עלתה בעיקר בגלל החגים ואנחנו מצפים שתרד מטבעה. התחלנו להרגיש את ההשפעה של זה על הבריאות והתחושה שלנו.
אני מתנסה בהכנת חיתולים ובקבוקים, ובעיקר מעורר את רוחה של בת הזוג.
איזה כיף יהיה!!​
 
נ.ב, התחלנו לשקול בחיוב רכישת דירה להשקעה.
התכנסנו על איזור ואספנו כמה דירות ואנשי קשר. בשבוע הבא אנחנו הולכים לראות שתיים.

נ.ב2, אם למישהו יש מוצרים מומלצים/ טיפים/ אתרים טובים לתינוקות אז הוא מוזמן לשתף.:)
 
נ.ב2, אם למישהו יש מוצרים מומלצים/ טיפים/ אתרים טובים לתינוקות אז הוא מוזמן לשתף.:)
העצה הכי טובה שאני יכולה לתת - מינימום הוצאות מראש, מינימום צעצועים, מינימום יועצות למיניהן, מקסימום פיתוח ההקשבה והאינטואיציה, מקסימום זמן חיבוק וקישקוש עם התינוקת.
מתרגשת איתך!
 
נ.ב, התחלנו לשקול בחיוב רכישת דירה להשקעה.
התכנסנו על איזור ואספנו כמה דירות ואנשי קשר. בשבוע הבא אנחנו הולכים לראות שתיים.

נ.ב2, אם למישהו יש מוצרים מומלצים/ טיפים/ אתרים טובים לתינוקות אז הוא מוזמן לשתף.:)
לידה כנראה מביאה אנשים לאקסטרים.
שיא הטמטום הצרכניסטי הוא רשת שילב.
שפל הביטחון העצמי בכישורי הורות אלו יועצות שינה.
תינוק לא צריך כמעט כלום כשהוא נולד ולכן אין צורך ברשימה כאורך הגלות לפני הלידה.
מצד שני, יש אמצעים שמקלים על ההורים לעומת המצב לפני 100 שנה ואין סיבה לא להשתמש בהם.
תתחילו לבד ואז תראו מה נחוץ.
 
התינוקת שבדרך
תהנו!

לא הייתי משקיע בסל קל. זה בסך הכל מוצר שמשתמשים בו בערך 9 חודשים וזה בערך המוצר שהכי קל להשיג יד 2 בכלום. בילד הראשון היה לנו סלקל שמתחבר לעגלה. לילד השני הסתפקנו בסל קל שקיבלנו משומש. אגב, הדבר השני שהכי קל להשיג יד שניה זה שידת החתלה.

עוד טיפים?
פתרון השינה הכי חסכוני בכסף ובמקום היא המיטה שלכם. להניק זה חסכוני מאוד ובנוסף גם בריא וזמין בכל מקום. חיתולים רב פעמיים זה חסכוני ואקולוגי אבל דורש עבודה סביב זה. יועצות למיניהן זה חארטה למעט יועצת הנקה.
 
נערך לאחרונה ב:
יועצות למיניהן זה חארטה למעט יועצת הנקה.
גם זה לא, אבל בעצם יועצות לא היו מגיעות לעולם אם לא היתה דרישה להן (בתקופתי לא היו, נעזרתי בספר הדרכה שקניתי וזהו).
כל היעוצים למיניהם התפתחו מחוסר בטחון של בני האדם בכישוריהם וביכולתם ומתוך רצון לדלג על שלבי הניסוי והטעיה, בדיוק כמו יועצי שוק ההון והנדל"ן.
אני חושבת שהורים טריים בימינו נמצאים במצב מלחיץ, מטריד ומבהיל. בילד השני הם כבר יצחקו על זה...
במקום לבזבז כסף על יעוץ, הייתי מנסה לגייס את עזרת נשות המשפחה, במיוחד אלו שכבר אמהות, כדי לראות אותן בפעולה ולהתנסות על ידן. הבעיה היא שהצעירים יותר סומכים על יועצות מאשר על אמא/דודה/אחות/חברה, מאד חבל לדעתי.
 
מתרגשת איתך!
תודה רבה!
לא הייתי משקיע בסל קל. זה בסך הכל מוצר שמשתמשים בו בערך 9 חודשים וזה בערך המוצר שהכי קל להשיג יד 2 בכלום. בילד הראשון היה לנו סלקל שמתחבר לעגלה. לילד השני הסתפקנו בסל קל שקיבלנו משומש. אגב, הדבר השני שהכי קל להשיג יד שניה זה שידת החתלה.
אנחנו מתלבטים עדיין בעניין הרכישה, אבל אשתי מתנגדת לקניה מזרים כי היא לא יודעת את ההיסטוריה של הכיסא (מסתבר שיש להם תוקף).
לאחותי יש doona שהציעה לנו לקחת, ושקלנו בחיוב, אבל יש לנו כמה שיקולים לסלקל הספציפי.

אנחנו ללא רכב משלנו, ובתוך העיר מתניידים בעיקר ברגל ומעט באוטובוס.
לא בריא לתינוקות טריים להיות בתנוחת ישיבה למשך פרקי זמן ארוכים מדי, ואנחנו רוצים שתהיה לנו האפשרות לצאת עם העלגה לטיול ארוך מצד אחד, ומנגד לתפוס מונית/טרמפ. זה מחיר הגמישות...
חיתולים רב פעמיים זה חסכוני ואקולוגי אבל דורש עבודה סביב זה.
אני בעד לנסות, אשתי הטילה וטו.
במקום לבזבז כסף על יעוץ, הייתי מנסה לגייס את עזרת נשות המשפחה, במיוחד אלו שכבר אמהות, כדי לראות אותן בפעולה ולהתנסות על ידן.
מזל שהתחלנו להתאמן עם האחיינים :lol:
צודקת, אין חכם כבעל נסיון.
 
אנחנו מתלבטים עדיין בעניין הרכישה, אבל אשתי מתנגדת לקניה מזרים כי היא לא יודעת את ההיסטוריה של הכיסא (מסתבר שיש להם תוקף).
אני בעד לנסות, אשתי הטילה וטו.
אשתך צודקת בלי ספק, אבל בשביל זה אתה לא צריך את הפורום, אני מניח.
 
לא בריא לתינוקות טריים להיות בתנוחת ישיבה למשך פרקי זמן ארוכים מדי,
ולכן עדיף לו להיות על הידיים מרבית הזמן (כשהוא לא ישן במיטה). יש היום גם כל מיני מנשאים (שוב, זה לא היה בתקופה שלי) אבל נראה לי הרבה ווג'אראס.
 
לא בריא לתינוקות טריים להיות בתנוחת ישיבה למשך פרקי זמן ארוכים מדי, ואנחנו רוצים שתהיה לנו האפשרות לצאת עם העלגה לטיול ארוך מצד אחד, ומנגד לתפוס מונית/טרמפ. זה מחיר הגמישות...
אמת. רק שהתנוחה בסל קל לא מומלצת וזה עוד שיקול נגד עגלות כאלו.. לפני שהתינוק יושב ההמלצה היא עגלת אמבטיה או מנשא.

אבל אשתי מתנגדת לקניה מזרים כי היא לא יודעת את ההיסטוריה של הכיסא (מסתבר שיש להם תוקף).
גם זה נכון. רק ש.. יש מדבקה עם תאריך יצור על כל כיסא.
במקום לבזבז כסף על יעוץ, הייתי מנסה לגייס את עזרת נשות המשפחה, במיוחד אלו שכבר אמהות, כדי לראות אותן בפעולה ולהתנסות על ידן. הבעיה היא שהצעירים יותר סומכים על יועצות מאשר על אמא/דודה/אחות/חברה, מאד חבל לדעתי.
אני מסכים לגמרי וברור שזה מה שהיה בעבר ועדיין קורה בחברות מסויימות אבל היום פחות מקובל בחברה שלנו. יעוץ הנקה שכשעצמו (להבדיל מעוץ שינה למשל) נחוץ להרבה נשים ואין לו תחליף של ספר הדרכה. במקרה של אישתי ממש היה הכרחי ניסינו כמה יועצות עד שזה הצליח.
 
נושאים דומים
פותח הנושא כותרת פורום תגובות תאריך
עידו ג המסע לנדל"ן נדל"ן 12
C דירה ראשונה להשקעה - תחילת המסע נדל"ן 11
ג המסע אל הלא נודע (22) יומני מסע אישיים 15
ג המסע המתמשך לחיים הטובים יומני מסע אישיים 6
F המסע שלי מתחיל באירופה: 15 אבני דרך להשלמת המטרה יומני מסע אישיים 37
S המסע שלי מתחיל כאן יומני מסע אישיים 2
TheTieMan המסע שלי - מלא למידה, מתחיל עם משהו ומסיים בלא נודע (בן 23) יומני מסע אישיים 17
R המסע שלי :) יומני מסע אישיים 7
wish המסע שלי לחירות ועצמאות יומני מסע אישיים 136
de dud המסע שלי - פרישה מוקדמת מנדלן גלובלי פרישה מוקדמת והחיים שאחריה 50
Y המסע אל האתגר הבא בחיים התפתחות אישית 32
Tsachi01 לא מבין את יומני המסע פה אוף טופיק 180
2 המסע שלי לשקט מתחיל מאפס יומני מסע אישיים 14
S המסע לעצמאות כלכלית (בן 21) יומני מסע אישיים 33
סול יומן המסע של סול יומני מסע אישיים 35
סטארטר יומן המסע של סטארטר יומני מסע אישיים 22
S יומן המסע של Shabi יומני מסע אישיים 17
ג המסע שלי בן 25.5 - יומני מסע אישיים 36
לא חשוב שמות המסע שלי ללימוד Java התפתחות אישית 9
א אבן אחר אבן- המסע שלי יומני מסע אישיים 9
מוריה יומן המסע של מוריה יומני מסע אישיים 93
משה המסע שלי להקטין בכל חודש את ההוצאה השוטפת בעוד 100 שקלים מינימליזם, חסכנות ואנטי-צרכנות 26
י מתחיל את המסע יומני מסע אישיים 18
ש רק מתחיל את המסע יומני מסע אישיים 7
P יומן המסע שלי בן 26 יומני מסע אישיים 60
S מתחיל את המסע שלי יומני מסע אישיים 5
ש המסע שלי- משכירה לעצמאית יומני מסע אישיים 11
B צומת דרכים מפתיעה באמצע המסע יומני מסע אישיים 21
M היכרות: תחילת המסע והגדרת יעדים יומני מסע אישיים 8
א המסע של אספרסו יומני מסע אישיים 13
מ המסע האמיתי מתחיל עכשיו יומני מסע אישיים 39
T מתחיל את המסע בגיל 28 יומני מסע אישיים 8
M המסע וההצלחה ב3 שנים האחרנות יומני מסע אישיים 42
S המסע שלי לעצמאות כלכלית יומני מסע אישיים 15
ג המסע שלי יומני מסע אישיים 46
ה סיפור המסע של המתמיד יומני מסע אישיים 53
c881 המסע התחיל לפני יומני מסע אישיים 43
adamshalev המסע שלי דרך בלוג "חופש כלכלי" יומני מסע אישיים 66
Ronit1984 המסע של רונית יומני מסע אישיים 27
A תחילת המסע שלי... יומני מסע אישיים 43
G מחפש את האפיק ההשקעה השני שלי לאחר הACWI של BlackRock שוק ההון 13
י תכנון מס כאשר בן זוג אחד מרוויח הרבה והבן זוג השני מעט שוק ההון 2
liranviper כל הגרפים של S&P500 מאז 1870 אחד על גבי השני שוק ההון 5

נושאים דומים

Back
למעלה