• חשבון מסחר באקסלנס טרייד : סנט למניה במסחר בארה"ב (מינימום $5 לעסקה), פטור מדמי טיפול לשנתיים, קורס במתנה ובונוס 100 ש"ח למצטרפים חדשים. להצטרפות דיגיטלית לחצו כאן .

ביטוח אובדן כושר עבודה

@מרים תעשי חשבון של כמה את צריכה בחודש (עד 75% מהמשכורת) פחות מה שתקבלי מהפנסיה וזה הסכום לבטח.

לגבי קיזוז מול ביטוח לאומי שווה לברר מולם בטלפון, לי הסבירו היטב כשנתקלעתי לצורך.

וגם אני מצטרפת לנ"ל- אכ"ע מפנסיה או באופן פרטי זה ביטוח חובה למי שתלוי בהכנסה מעבודה. בדכ אין צורך בהרחבה מהיום הראשון כי לרוב האנשים יש ימי מחלה צבורים עבור התקופה ההתחלתית.
הרבה בריאות.
 
אם את רוכשת ביטוח אכ"ע, כדאי לך לבדוק האם הוא כולל שחרור מהפקדות לחסכון פנסיוני. לא יודע איך זה עובד בפנסיה תקציבית, אבל עבור עובד המפריש לקרן הפנסיה או ביטוח המנהלים כל עוד אבדן כשר העבודה נמשך, גם ההפרשות הפנסיוניות נעצרות. כתוצאה מכך עלול העובד לאבד זכויות ביטוחיות בקרן הפנסיה או ביטוח המנהלים. כמו כן, עקב הפסקת ההפקדות עלול להצטבר סכום חיסכון נמוך מדי (לפנסיה\קצבה). סעיף "שחרור מהפקדות" אומר שבמקרה של אכ"ע, הביטוח ימשיך להפקיד כספים לחיסכון במקום העמית.

קישור לכתבה שמצאתי ב-globes :
http://www.globes.co.il/news/article.aspx?did=1000847450
ציטוט מהכתבה:
"ניתן לקבל קצבת נכות מהפנסיה התקציבית ובמקביל ניתן לקבל קצבת נכות כללית מהמוסד לביטוח לאומי. על כן, מומלץ להגיש את שתי התביעות במקביל."

לא יועץ וכו...
 
נערך לאחרונה ב:
עוד נקודה שאפשר לשקול - אם כבר קיים לך ביטוח אכ"ע דרך הפנסיה, אך אינו רחב מספיק (לא ספציפי לעיסוק למשל), יש אפשרות אצל חלק מחברות הפנסיה לרכוש מוצר משלים בשם "מטריה ביטוחית" שרק מרחיב את הביטוח אכע הפנסיוני הקיים. הרעיון הוא שאמור להיות זול יותר רק להרחיב ביטוח אכ"ע קיים לתנאים נוספים מאשר לרכוש מוצר ביטוח שלם ונפרד בפני עצמו.
למשל, יש מוצר כזה אצל מגדל (לא המלצה, פשוט זה הדוגמא שאני מכיר).
 
@FIYaacov
יש מסלולי פנסיה הרבה יותר מנייתים (ראה כאן), וחוץ מזה אל תשכח שאגח מיועדות (30% מהפנסיה) זה יתרון משמעותי שיש לפנסיה מקיפה על פני מסגרות אחרות. אבדן כושר עבודה יכול להיות מוצר נפרד (למרות שעל ביטוח נכות מהפנסיה אתה לא יכול לוותר לגמרי, רק להקטין כיסוי - אבל בפנסיה הוא גם זול מאוד) - שלעיתים משולם ע״י המעסיק, כולל הרחבות כיסוי שונות.
יש לי שאלה אשמח לקבל התייחסות:
בחוזה שלי מוזכר תשלום אובדן כושר עבודה ע''י המעסיק. אני הצטרפתי למיטב ד''ש פנסיה ברירת מחדל (אני עובד חדש יחסית חודשיים ).
במיטב דש אומרים לי שכמובן יש לי אובדן כושר עבודה אוטומטית מההפקדות זה יורד. איך אני יכול לוודא שהמעסיק משלם על זה ולא אני? לשאול את המעסיק?
עובדים אחרים אמרו לי (לא בטוח זה נכון) , שהמעסיק משלם את הביטוח זה רק אם אני בהסדר פנסיה מול הסוכן פנסיוני שלו, כלומר זה לא המקרה שלי כי אני הצטרפתי לפנסיה ברירת מחדל שאפילו המעסיק לא הכיר בכלל. זה סוג של קומבינה כי הסוכן גובה דמי ניהול גבוהים כמובן שאני לא מעוניין דרכו לעשות שום דבר.
 
@katon זה תלוי אם האבדן כושר עבודה זה מוצר (פוליסה) נפרד או לא.
בפנסיה למשל, הביטוח נכות (אכע) הוא כלול כבר במוצר עצמו, ועלות הביטוח הזה יורדת לך מהצבירה שלך בפנסיה (אתה רואה את העלות הזאת בדוח השנתי שאתה מקבל כל שנה).
בקופת גמל לעומת זאת, המוצר עצמו לא כולל ביטוחים ואכ"ע בפרט ולכן מוסיפים על חלק השכר הזה גם פוליסת אכ"ע שהמעסיק משלם את עלותה. אבל גם זה לא "מתנה" - כי העלות שהמעסיק משלם על הביטוח במקרה כזה מתקזזת לו מהסכום (אחוזי השכר) שהוא מחויב לפי חוק להפריש לקופת גמל.
 
ועלות הביטוח הזה יורדת לך מהצבירה שלך בפנסיה
אמנם לא מאוד מהותי, אבל ליתר דיוק העלות מקוזזת ישירות מההפקדה
במקרים בהם אין הפקדות מתאפשר לשמר את הכיסוי הביטוחי למשך תקופה מוגבלת ואז אכן העלות נגרעת מהצבירה.
 
אני מופתע שדווקא בפורום הסולידית לא הוזכרה בהקשר הדיון הזה עובדה מהותית אחת: גובה הביטוח הוא לכל היותר 75% מגובה ההכנסה הממוצעת מיגע כפיים ב-12 החודשים שקדמו לתביעת הביטוח. בכלל זה לא נחשבות תשואות מהשקעות, הכנסות שכ"ד וכו' כי אם רק תלושי משכורת או הכנסה מעסק. אם הגעתם לפרישה מוקדמת, במשך שנה לא הפרשתם לפנסיה אלא חייתם מהחסכונות והריבית עליהם (או מהכנסה פסיבית אחרת), ואז איבדתם את כושר העבודה, הסכום שתקבלו מהביטוח הוא 0, ולא משנה כמה שילמתם עבורו כל השנים. אם בשלב הזה תתחילו להפריש חזרה לפנסיה משמע כמובן שחזר לכם כושר העבודה ואפילו זכאותכם לאותם 0 ש"ח תישלל.
אם, לעומת זאת, יש לכם עסק זעיר והפרשתם בגינו לפנסיה על בסיס הכנסה ממוצעת של 600 ש"ח לחודש, תקבלו מהביטוח (במקרה הטוב, אם הגעתם ל-75% נכות ומעלה, ואם הצלחתם לנצח במלחמת ההתשה המשפטית מול חברת הביטוח) 450 ש"ח לחודש עד שכושר העבודה יחזור אליכם. מהר מאוד אפילו סכום קטן כזה כבר מכסה את עלות הביטוח ששילמתם במשך מספר שנים שקדמו לתאונה\מחלה. שוב - בתנאי שאכן הייתה לכם הכנסה מיגע כפיים, ושאכן זכיתם בזכאות - מה שמתקשר לפסקה הבאה.
נקודה אחרונה שגם היא רלוונטית לפורום הזה יותר מלהקשרים כלליים, היא שעל מנת לקבל זכאות לביטוח ברירת המחדל עליכם לאבד את הכושר לעבוד בעבודה *כלשהי*. אם עבדתם כעורכי דין במשך עשור, פרשתם, הכנסתם במשך שנה כמה שקלים מבלוג באינטרנט, ואז חס ושלום, באמת לא עלינו, איבדתם את כושר הדיבור, הביטוח יטען שעדיין באפשרותכם לעבוד בשירות לקוחות באינטרנט ושוב לא תהיו זכאים לדבר. אם הגדרתם את הביטוח להיות עבור העיסוק הספציפי שלכם, ושילמתם עליו בהתאם, עדיין לא ברור שתצליחו לקבל אותו. אמנם פחות "סביר" לעבוד כעורך דין תחת המגבלה הזו, אבל הביטוח יטען שההכנסה האחרונה שלכם הייתה מהבלוג - ואין מניעה שתמשיכו לעבוד בו.

אשמח לתיקונים: המידע לעיל מבוסס על קריאה באינטרנט והבנה שטחית - אין למקצוע שלי שום זיקה לנושאים הללו.
 
@דן ג
לי לא חידשת דבר, אובדן כושר עבודה תמיד היה ביטוח לשכירים או עצמאים, מי שהוא משקיע וכד' וחושש מהפסד יכולת השתכרות יכול אולי ללכת בכיוון של ביטוח תאונות אישיות או משהוא דומה.

לגבי כיסוי אובדן כושר עבודה עיסוקי, לא נתקלתי עדיין בארוע אמיתי שבו קרה מה שתארת, פחדים כאלה צפים כל הזמן כאן ובפורומים אחרים , הקשר שלהם למציאות מוטל בספק. בטח @נדב ו@יוסי יוכלו לענות על כך.
באופן פרטני עורך דין שהפך לבלוגר וממשיך את הפוליסה העיסוקית צריך לעבור בחינת לשכה מחדש ...
וכל בן אדם אחר כדאי שיתייעץ עם יועץ פנסיוני פרטי בעת שינויי קרירה משמעותית
 
אם הגעתם לפרישה מוקדמת, במשך שנה לא הפרשתם לפנסיה
למה שארכוש ביטוח אבדן כושר עבודה, אם אני לא עובד?
ההכנסות הפאסיביות לא מבוטחות, מזל שהן פאסיביות ולא תלויות ביכולת שלך לייצר אותם.
 
גובה הביטוח הוא לכל היותר 75% מגובה ההכנסה
גובה הכיסוי. (טרמינולוגיה)
במשך שנה לא הפרשתם לפנסיה ......, הסכום שתקבלו מהביטוח הוא 0, ולא משנה כמה שילמתם עבורו כל השנים
העלות הביטוחית משולמת מתוך ההפקדות, מי שלא מפקיד לא משלם בגין הביטוח.
לכן האמירה לגבי "כאילו הכספים ששולמו עבור הביטוח בכל השנים ירדו לטמיון" שקולה למבוטח שביטל את ביטוח הריסק שלו לאחר עשרות שנים ומת, האם המוטבים בפוליסה יתלוננו על הכסף ששולם כל השנים?
בנוסף בתקופה שלא מפקידים ניתן עד שנתיים לשמר את הכיסוי ולשלם את העלות הביטוחית מתוך הצבירה ולא מתוך ההפקדות, אז ספציפית בדוגמה שנתת לגבי הפסקת הפקדות למשך שנה, כן יהיה כיסוי (במידה והעמית בחר להמשיך את הכיסוי, לא יודע האם זה אוטומטי או יזום).
אם הגעתם לפרישה מוקדמת, ..... ואז איבדתם את כושר העבודה,
אז תמשיכו לחיות מתיק ההשקעות שהביא אתכם לעצמאות כלכלית.
הכנסה פסיבית מדברים, לא?!
שעל מנת לקבל זכאות לביטוח ברירת המחדל עליכם לאבד את הכושר לעבוד בעבודה *כלשהי*. אם עבדתם כעורכי דין במשך עשור, פרשתם, הכנסתם במשך שנה כמה שקלים מבלוג באינטרנט, ואז חס ושלום, באמת לא עלינו, איבדתם את כושר הדיבור, הביטוח יטען שעדיין באפשרותכם לעבוד בשירות לקוחות באינטרנט ושוב לא תהיו זכאים לדבר. אם הגדרתם את הביטוח להיות עבור העיסוק הספציפי שלכם, ושילמתם עליו בהתאם, עדיין לא ברור שתצליחו לקבל אותו. אמנם פחות "סביר" לעבוד כעורך דין תחת המגבלה הזו, אבל הביטוח יטען שההכנסה האחרונה שלכם הייתה מהבלוג - ואין מניעה שתמשיכו לעבוד בו.
לא בדקתי תקדימים ולא לוקח אחריות,
יועצת פנסיונית הסבירה לי שהאכ"ע מבטח גם את גובה ההכנסה של המבוטח, קרי, מי שהועסק תמורת שכר חודשי של 50K ושילם ביטוח אכ"ע על הסכום הזה, אם התרחש אירוע ביטוחי שכעת הוא מסוגל להתפרנס מעבודות אחרות בשכר של "רק" 20K, אפילו ביטוח רגיל לא עיסוקי, בית המשפט לא יקבל את הטענה שהוא יכול להשתכר 20 והמבטח יהיה חייב לשלם לו.
עכשיו קח את כל האנשים ברמות השכר של 20K ומעלה (שהם בעיקר חוששים מ"עיסוקי") ותמצא תרחיש בו מתרחש אירוע אכ"ע שימנע מהם את העיסוק הקיים ויאפשר עיסוק אחר ברמת שכר דומה. לא תמצא.
 
בקרן פנסיה (לפחות) אבדן כושר עבודה יבטח אותך בהתאם לשכר המבוטח בקרן. במידה ואתה יכל לעבוד ברמת שכר אחרת, כנראה שאתה לא באבדן כושר עבודה ולא בהכרח תמשיך לקבל קצבה מקרן הפנסיה.
במקרה ואתה עדיין עומד בהגדרת אבדן כושר עבודה אתה יכל להמשיך להשתכר עד השכר שהיה מבוטח לך בקרן (יחד עם הקצבה מהקרן), הכנסה מעבר לכך תקזז לך את קצבת אבדן כושר העבודה.
 
@נדב, אני לא מצליחה לחשוב כמעט על שום פגיעה פיזית שמונעת לחלוטין כל עבודה שהיא, חוץ מממש הפיכה לסיעודי או לצמח. גם עיוור, חרש, נכה בכסא גלגלים, אפילו פגוע מח אם הוא עוד יכול לדבר, יכולים לעבוד במשהו. אז מתי זה נחשב שיש אובדן כושר עבודה?
 
@נדב, אני לא מצליחה לחשוב כמעט על שום פגיעה פיזית שמונעת לחלוטין כל עבודה שהיא, חוץ מממש הפיכה לסיעודי או לצמח. גם עיוור, חרש, נכה בכסא גלגלים, אפילו פגוע מח אם הוא עוד יכול לדבר, יכולים לעבוד במשהו. אז מתי זה נחשב שיש אובדן כושר עבודה?
נדמה לי שבקרן פנסיה למרות שאין הגדרה עיסוקית יש התייחסות למומחיות והשכלה ולכן המעבר מפיזקאי מחקר בחברת הייטק למנקה רחוב ב 1/5 שכר נחשב כאובדן כושר גם בקרן פנסיה (@נדב ?)
הציטוט הרלבנטי "המבוטח אינו יכול לעסוק בעיסוק סביר שתואם את השכלתו, הכשרתו וניסיונו עקב אובדן כושר עבודה."

****
קראתי באתר של חיים קליר על תביעה של רתך שהפסיק לעבוד עקב ניתוח מסתמים, והחל לעבוד מספר שעות באיטליז שכונתי כל יום, והשופטת הכירה בכך שהוא זכאי לאובדן כושר.
הוא תאר שהוא נכנס לסחרחורות והתעלפויות עקב התרופות , אני מניח שגם פיזיקאי שיעבור בעיה דומה יתקשה לשמור על ריכוז ולנהל ניסויים
 
נערך לאחרונה ב:
בקרן הפנסיה קיימת הבחנה בין צווארון לבן לצווארון כחול, אני מניח שזה נכנס תחת הגדרה של השכלתו. וכך הפיזיקאי לא ישלח לעבוד כשומר בסופר. מצד שני כדי שפיזקאי יחשב באבדן כושר עבודה מלא דרושה פגיעה קוגנטיבית חמורה כפי שציינה @מרק עוגיות
 
בקרן הפנסיה קיימת הבחנה בין צווארון לבן לצווארון כחול, אני מניח שזה נכנס תחת הגדרה של השכלתו. וכך הפיזיקאי לא ישלח לעבוד כשומר בסופר. מצד שני כדי שפיזקאי יחשב באבדן כושר עבודה מלא דרושה פגיעה קוגנטיבית חמורה כפי שציינה @מרק עוגיות
לא מדוייק, גם הפרעת קצב לב ו/או לחץ דם (בצורה חמורה כמובן)יכולים למנוע תפוקה כלשהיא מכל אדם בין אם הוא צווארון לבן או כחול.
ואם ההשכלה הנדרשת ממורה לפיזיקה היא תואר ראשון בפיזיקה (בתיכון) ומדובר בבעל דוקטורט, כשהשכר שיקבל הוא 1/3 ממה שהרוויח יתכן מאוד שתהיה לו עילה לתביעה על ההפרש ...
 
בחוזה שלי מוזכר תשלום אובדן כושר עבודה ע''י המעסיק. אני הצטרפתי למיטב ד''ש פנסיה ברירת מחדל (אני עובד חדש יחסית חודשיים ).
במיטב דש אומרים לי שכמובן יש לי אובדן כושר עבודה אוטומטית מההפקדות זה יורד. איך אני יכול לוודא שהמעסיק משלם על זה ולא אני? לשאול את המעסיק?
עובדים אחרים אמרו לי (לא בטוח זה נכון) , שהמעסיק משלם את הביטוח זה רק אם אני בהסדר פנסיה מול הסוכן פנסיוני שלו, כלומר זה לא המקרה שלי כי אני הצטרפתי לפנסיה ברירת מחדל שאפילו המעסיק לא הכיר בכלל. זה סוג של קומבינה כי הסוכן גובה דמי ניהול גבוהים כמובן שאני לא מעוניין דרכו לעשות שום דבר.
כנ"ל בדיוק.
המעסיק החליט שהוא משלם עליי ביטוח אכ"ע "פרטי" (כלומר, בלי קשר לאכ"ע בקרן הפנסיה), עד 1% מגובה השכר ברוטו (בפועל יוצא לו לשלם עליי 0.7%).
הצטרפתי לפני כחודש לקרן פנסיה מקיפה ברירת מחדל במיטב דש. ביטוח אכ"ע דרך קרן הפנסיה משולם מההפקדות כמו שמתכנת ציין.

המעסיק שלי משלם לי את ביטוח אכ"ע ה"פרטי" גם כשאני לא בהסדר פנסיה דרך סוכן הביטוח המוסדי שלו (דווידוף).
נאלצתי לבקש מדווידוף שישמשו לי רק כמסלקה פנסיונית (המעסיק לא מתעסק עם הכספים אל מול כל קרן פנסיה שכל עובד בוחר לו בנפרד אלא מעביר את כל ההפקדות דרך סוכן הביטוח המוסדי = דווידוף). ההסדר הפנסיוני שדווידוף "השיגו" לכל עובדי החברה שלי - 2% / 0.25%, אז לא היה לי צורך בהם.

שורה תחתונה - מן הסתם אתה יכול ורשאי לנהל את קרן הפנסיה שלך איפה והיכן שאתה רוצה. אתה רק צריך לבקש מסוכן הביטוח המוסדי (סולק פנסיוני) שהמעסיק שלך עובד מולו להעביר אליהם את הכספים.
ביטוח אכ"ע ה"פרטי" שהמעסיק מוכן ורוצה לשלם עליך יכול להיעשות דרך אותו סוכן ביטוח מוסדי, כי המעסיק בדר"כ מוכן להעביר ולהתעסק עם כספים רק דרכו... ואותו סוכן ביטוח מוסדי יכול או מביא לך הצעה לאכ"ע "פרטי" שהמעסיק מוכן לשלם לך עליו.
 
כנ"ל בדיוק.
המעסיק החליט שהוא משלם עליי ביטוח אכ"ע "פרטי" (כלומר, בלי קשר לאכ"ע בקרן הפנסיה), עד 1% מגובה השכר ברוטו (בפועל יוצא לו לשלם עליי 0.7%).
הצטרפתי לפני כחודש לקרן פנסיה מקיפה ברירת מחדל במיטב דש. ביטוח אכ"ע דרך קרן הפנסיה משולם מההפקדות כמו שמתכנת ציין.

המעסיק שלי משלם לי את ביטוח אכ"ע ה"פרטי" גם כשאני לא בהסדר פנסיה דרך סוכן הביטוח המוסדי שלו (דווידוף).
נאלצתי לבקש מדווידוף שישמשו לי רק כמסלקה פנסיונית (המעסיק לא מתעסק עם הכספים אל מול כל קרן פנסיה שכל עובד בוחר לו בנפרד אלא מעביר את כל ההפקדות דרך סוכן הביטוח המוסדי = דווידוף). ההסדר הפנסיוני שדווידוף "השיגו" לכל עובדי החברה שלי - 2% / 0.25%, אז לא היה לי צורך בהם.

שורה תחתונה - מן הסתם אתה יכול ורשאי לנהל את קרן הפנסיה שלך איפה והיכן שאתה רוצה. אתה רק צריך לבקש מסוכן הביטוח המוסדי (סולק פנסיוני) שהמעסיק שלך עובד מולו להעביר אליהם את הכספים.
ביטוח אכ"ע ה"פרטי" שהמעסיק מוכן ורוצה לשלם עליך יכול להיעשות דרך אותו סוכן ביטוח מוסדי, כי המעסיק בדר"כ מוכן להעביר ולהתעסק עם כספים רק דרכו... ואותו סוכן ביטוח מוסדי יכול או מביא לך הצעה לאכ"ע "פרטי" שהמעסיק מוכן לשלם לך עליו.
תודה על מה שאתה מספר.
בדיוק עכשיו אני מגלה שבגלל אותה בעיה, המעסיק מפריש לי 0.7 % נוספים לפנסיה, כי לשאר העובדים שהם תחת הסוכן (יענת) במקרה זה, הם מקבלים אכע.
אצלי בינתיים זה נכנס לפנסיה רגיל, לא הבנתי ממך האם אני יכול להגיד לסוכן שעובד עם המעסיק שלי שדרכו יעשו לי אכע ? הבעיה שיש להם קומבינה הסדר עם המעסיק עבור העובדים שעושים את פנסיה דרכם.
לא חושב הסוכן יסכים לעשות לי כשאר אני נמצא במיטב ד''ש.
 
בדיוק עכשיו אני מגלה שבגלל אותה בעיה, המעסיק מפריש לי 0.7 % נוספים לפנסיה, כי לשאר העובדים שהם תחת הסוכן (יענת) במקרה זה, הם מקבלים אכע.
אצלי בינתיים זה נכנס לפנסיה רגיל, לא הבנתי ממך האם אני יכול להגיד לסוכן שעובד עם המעסיק שלי שדרכו יעשו לי אכע ? הבעיה שיש להם קומבינה הסדר עם המעסיק עבור העובדים שעושים את פנסיה דרכם.
לא חושב הסוכן יסכים לעשות לי כשאר אני נמצא במיטב ד''ש.
אני לא בטוח שזו כזו בעיה...
אם אני מבין נכון - אותם 0.7% של כביכול אותו ביטוח אכ"ע שהמעסיק מוכן לשלם עליך נכנסים לך כרגע להפקדות של קרן הפנסיה?
במילים אחרות, המעסיק מפריש לך לקרן הפנסיה במקום 6.5% לפי החוק, 7.2% במצטבר?...

אם אני מבין נכון את מה שאתה שואל - לא ממליץ, רק מתאר לך מה היו האפשרויות שלי באותה סיטואציה:
1. לפנות למנהל ההסדר של המעסיק שלך (סוכן ביטוח או סולק פנסיוני, יש כל מיני שמות לאותו דבר בדיוק) ולבקש מממנו ישירות שיתן לך הצעה לביטוח אכ"ע דרך המעסיק... כלומר, לגשת לחשבת השכר של המעסיק ולומר לה שאתה רוצה לעשות את ביטוח האכ"ע דרך אותו מנהל ההסדר ושהם (המעסיק) ישלמו את זה כמו שהציעו/הבטיחו/נקבע בראיון השכר ביניכם.
אתה צריך לפנות לנציגת שירות או סוכנת ביטוח של אותו מנהל ההסדר ולדבר איתה ישירות.
אתה צריך לקבל אישור או הסכמה מחשבת השכר שהמעסיק ישלם לך את אותו ביטוח אכ"ע שיבוצע דרך מנהל ההסדר כמו שהבטיחו עד 1% מהשכר.
זה מה שאני עשיתי.

2. אתה יכול להשאיר את המצב כך (=המעסיק מפקיד לך 0.7% נוספים להפקדות בקרן הפנסיה - יכול להוות לך "חיזוק" לצבירה בקרן הפנסיה המקיפה), ולעשות אובדן כושר עבודה פרטי בעצמך - אם דרך מנהל ההסדר כסוכן ביטוח לכל דבר (אם הוא עובד עם לקוחות פרטיים), ואם דרך פניה טלפונית עצמאית לחברות ביטוח ולבקש הצעות לביטוח אכ"ע "רגיל" או אולי כזה שהוא "משלים לקרן הפנסיה" (יש ביטוח אכ"ע כזה במגדל שנקרא "מטרייה ביטוחית פלוס").
כמובן שאתה צריך להתעניין מה כולל הביטוח כמובן, מה חשוב לך וכל המסביב.

אגב, סכום "ממוצע" של ביטוח אכ"ע "רגיל" הוא בסביבות ה- 50-70 ש"ח לחודש... זו הגדרה מאוד כללית "ממוצע" וביטוח "רגיל" שלא אומרת הרבה, אבל נותנת מושג לגבי העלות.
 
אגב, סכום "ממוצע" של ביטוח אכ"ע "רגיל" הוא בסביבות ה- 50-70 ש"ח לחודש... זו הגדרה מאוד כללית "ממוצע" וביטוח "רגיל" שלא אומרת הרבה, אבל נותנת מושג לגבי העלות.
לביטוח של איזה משכורת?
אשתי משלמת 11 שקל לכל 1000 שקל ביטוח.
 
נושאים דומים
פותח הנושא כותרת פורום תגובות תאריך
S מעסיק משלם על ביטוח אובדן כושר עבודה - שאלה לגבי הפקדה לקרן פנסיה משלימה או קופת גמל פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 0
Michel שינוי מסלול ביטוח אובדן כושר עקב עלות גבוהה מאוד ככל שמתבגרים. פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 15
יבגני_ל מנסה להבין את העלות של ביטוח אובדן כושר עבודה בקרן פנסיה פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 7
N ביטוח אובדן כושר עבודה פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 5
D הוצאה מוכרת בגין רכישת ביטוח מפני אובדן כושר עבודה (אכע) לשכירה מיסים 6
L ביטוח אובדן כושר עבודה נפרד, וקופת גמל פנסיונית נפרדת פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 0
T ביטוח אובדן כושר עבודה וקרן הפנסיה צרכנות פיננסית 1
אמירב חלוקת ביטוח אובדן כושר עבודה למספר חברות ביטוח צרכנות פיננסית 4
F ביטוח אובדן כושר עבודה מטעם המעסיק VS דרך הפנסיה צרכנות פיננסית 0
avi90 עלות ביטוח אובדן כושר עבודה בקרן פנסיה מקיפה צרכנות פיננסית 15
א ביטוח אובדן כושר עבודה יקר צרכנות פיננסית 13
O ביטוח מנהלים או קופת גמל כאשר יש צורך בביטוח אובדן כושר עבודה צרכנות פיננסית 17
ז עלות ביטוח אובדן כושר עבודה לעצמאים צרכנות פיננסית 19
ש המשך ביטוח אובדן כושר עבודה באופן עצמאי צרכנות פיננסית 3
M הקשר בין פוליסת ביטוח מנהלים לבין פוליסת אובדן כושר עבודה צרכנות פיננסית 7
M ביטוח אובדן כושר עבודה צרכנות פיננסית 6
I חובת ביטוח אובדן כושר עבודה צרכנות פיננסית 34
M ביטוח אובדן כושר עבודה בזמן הפסקה של שנים מהעבודה צרכנות פיננסית 10
yanosh34 ביטוח סיעודי וביטוח אובדן כושר עבודה צרכנות פיננסית 9
A ביטוח אובדן כושר עבודה צרכנות פיננסית 38
יבגני_ל מה אפשר לעשות עם יתרה שימושית בחשבון ביטוח אובדן כוח עבודה? פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 0
W ביטוח נהג צעיר ליברה צרכנות פיננסית 31
ה ביטוח מנהלים ישן עם מקדם נמוך בדמי ניהול גבוהים פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 7
A גביית ביטוח שארים למרות קיום מסמך המבטל זאת - איך להתנהל מול הגוף המנהל? פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 9
J ביטוח לדירה שכורה כשוכר ואחריות צולבת צרכנות פיננסית 5
עלילה מסלול שעבוד נכס לחברת ביטוח (ולא בנק) נדל"ן 5
A ביטוח סיעודי (2024) - מה הטעם? צרכנות פיננסית 0
A ביטוח סיעודי - מוצר הגיוני? צרכנות פיננסית 9
D ביטוח פרטי מהעבודה עם הצהרת בריאות פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 3
ה ביטוח מקיף וחובה בחברות נפרדות צרכנות פיננסית 1
V ביטוח לאומי והחזר מס לשכירים מיסים 10
S ביטוח סיעודי של קופ"ח מכבי לחייל שמתגייס לשירות סדיר צרכנות פיננסית 0
M ביטוח בריאות אחרי הרפורמה בסוף 2023 צרכנות פיננסית 9
מ איך כל העניין הזה של ביטוח חיים משתלם למבטחת? פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 4
מ ביטוח לאומי על רווחים בשוק ההון מיסים 11
A ניוד ביטוח מנהלים לקרן פנסיה פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 1
the_newbie האם יש היגיון להחזיק ביטוח שב"ן בתקופת RELOCATION? צרכנות פיננסית 2
השמח בחלקו מס ירושה לאזרחים אמריקאים: ביטוח חיים ופרובייט מיסים 8
ראובן7 ביטוח מנהלים-משיכה פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 1
T ביטוח נכות\אכ"ע בלי הפקדות לקרן הפנסיה פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 2
א ביטוח דירה לדירה חדשה מקבלן נדל"ן 6
identitybridge חווות דעת בתשלום על התיק ביטוח לעצמאים פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 0
T ביטוח נסיעות לחו"ל - מי הכי שירותי והגון? צרכנות פיננסית 42
I ביטוח לאומי - בונוס חד פעמי מיסים 61
P כדאיות ביטוח רכב צרכנות פיננסית 6
ס ביטוח לאומי כסטודנט וכשכיר מיסים 6
F ביטוח בניין משותף צרכנות פיננסית 8
מ עלויות ביטוח גבוהות בפנסיה פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 5
A ביטוח שארים בקר"פ פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 13
1337justme ביטוח נגד נזקי טרור נדל"ן 6

נושאים דומים

Back
למעלה