• אזהרה: פורום זה מיועד להחלפת דעות בין משקיעים חובבים בנושאים תאורטיים בלבד. חל איסור מוחלט על מתן ייעוץ השקעות פרטי. אין לראות בדיונים בפורום בבחינת יעוץ השקעות או תחליף לייעוץ פיננסי מקצועי המותאם אישית וספציפית למשקיע תוך התחשבות בנתוניו, צרכיו המיוחדים והאחרים, מצבו הכספי, נסיבותיו ומטרותיו. אין להסתמך או לפעול על פי הנאמר בפורום ללא קבלת יעוץ מקצועי אישי מבעל הרישיון המתאים, וכל הנוהג אחרת עושה זאת על אחריותו בלבד. האחריות לאמור בכל הודעה היא על מחבר/ת ההודעה בלבד.
  • חשבון מסחר באקסלנס טרייד : סנט למניה במסחר בארה"ב (מינימום $5 לעסקה), פטור מדמי טיפול לשנתיים, קורס במתנה ובונוס 100 ש"ח למצטרפים חדשים. להצטרפות דיגיטלית לחצו כאן .

אופציות לפסימיים

דור ה-Z

משתמש בכיר
הצטרף ב
26/4/19
הודעות
1,652
דירוג
1,476
היי,
בעקבות כמה אירועים שקרו לאחרונה, הגעתי למסקנה שאכן יש סיכוי פוטנציאלי לכך שיש אזורים בועתיים בשוק המניות
אני מנסה למצוא את הכלי האידאלי כדי להציב את הפוזיציה שלי
הפוזיציה שלי: חברות שהונפקו לאחרונה (לרבות SPAC, IPOs וכו') + חברות "באזז" (לרבות הקרנות של ARK) סובלות ממשקל יתר
הטריגר: עליית ריבית האג"ח הממשלתי האמריקאי אל מעבר ל-2% בשנה הקרובה, לאחר היציאה מהסגרים בארה"ב והתממשות האינפלציה
אני מאמין שהאינפלציה לא תהיה זמנית, ותמשך לפחות שנים אחדות
עליית הריבית תוביל לשערוך מחדש במחיר המניות של מניות הצמיחה, ותוביל לירידה במחיריהן
סיכונים: עליית הריבית עשויה לא להתרחש, וגם אם כן - הפד יכול לצאת לעוד QE משמעותי, ולנסות "להרוג" לי את הפוזיציה. בתרחיש כזה הריבית עלולה לסוג בחזרה ל"מרחב הבטוח", ומחיר מניות הצמיחה יחזרו לעלות.
עם זאת, QE מגדיל את היצע הכסף, ועל כן בעצמו עלול להגדיל את מעגל הקסמים של האינפלציה ולהכריח עליית ריבית (ממנה הפד הצהיר כי רוצה להמנע עד להתאוששות מלאה של המשק האמריקאי). כך או כך, למרות שמדובר בסיכון משמעותי שיש לקחת תמיד בחשבון, ניתן לראות ע"פ עקומת האג"ח הגרמנית שאפילו כשהבנק המרכזי מנסה להלחם בעליית הריבית (כמו שהצהיר ה-ECB), עדיין יש עליית ריבית מסוימת

כלים רלוונטים: מכיוון שההנחה שלי היא ירידה, הכלים הכי טובים שעולים לי בראש הם שורט או אופציות PUT

שורט (או - למה אני לא אעשה את זה): לשורט יש פוטנציאל רווח שהוא עד 100% ופוטנציאל הפסד אינסופי. בנוסף, הוא חשוף לקריאות מארג'ין ודורש בכלל חשבון מארג'ין ליישמו. לא רלוונטי, ומסוכן.
אופציות PUT: כלי מורכב יותר, בעל פוטנציאל רווח אינסופי ופוטנציאל הפסד של 100%. לא דורש חשבון מארג'ין, אך למיטב ידעתי הברוקר שלי היום (פסגות) אינו מאפשר רכישת אופציות זרות - להן אני זקוק. אשאף לרכוש אופציה בעלת תוקף ארוך ככל הניתן - דבר אשר פוגע ברווח הפוטנציאלי (עקב עליית הפרמיה), אבל יאפשר לי לישון בשקט עד 2023.

נכסי בסיס פוטנציאליים: קודם כל, למרות שיש כמה מניות שפשוט צועקות לדעתי "בועה!" (אחמ, אחמ, טסלה), רובן חברות איכותיות - ולחברות כאלה יש נטייה להפתיע לטובה.
לכן, אני הייתי רוצה נכס בסיס מפוזר, אשר מכיל חברות "חלשות יותר". בנוסף, עדות ל"שותפים" טובים לפוזיציה, יכולה להוות סימן מעודד.
מפרוץ משבר הקורונה, לרבות מאז תחילת 2021, יזמים רבים "רצו" לבורסות כדי להנפיק את מניותיהן. הם, מייסדי החברה, מאמינים שזה זמן טוב למכור חלקים ממנה - ואם אהיה בעל פוזציית PUT עם מחיר יעד דומה למחיר בהווה, אהפוך לשותף בפוזיציה זו. בעצם, הטענה שלי יכולה להתבטא בכך שבעתיד החברות (בפרט חברות צמיחה) שהונפקו לאחרונה יקבלו שערוכים נמוכים יותר ממחירהן כעת.

נכסי בסיס רלוונטיים: IPO, ARKK, SPAK
IPO - קרן סל שעוקבת אחרי חברות שהונפקו לאחרונה בארה"ב. לפי האתר של המנפיקה, האינדקס אחריו עוקבת הקרן מוסיף הנפקות "גדולות" "במהירות" ומתעדכן כל רבעון, וחברות שהיו ציבוריות יותר משנתיים נמחקות. היותו של המדד "דינמי" היא סיכון מעניין, אבל אני לא בטוח כמה הוא רלוונטי לטווח המדובר.
הבעיה העיקרית פה היא שלא מצאתי קרטריונים כמותיים ל"הנפקות גדולות" ול"הוספה במהירות", מה שגם היותו של המדד דינמי, מובילה לכך שלחברות בו יש משך חיים של שנתיים בלבד - ועלולות להמכר לפני הנפילה אותה אני צופה.

ARKK - אני לא חושב שיש צורך להציג את הכוכבת שלנו. מדובר בקרן אקטיבית, שמנוהלת ע"י צוות האנליסטים של קטי ווד ו-ARK Invest. ייתכן שמדובר במועמדת מבטיחה מאוד לפוזיציה שלי - למרות שחלק מהחברות בקרן "מבוגרות", הן נהנו/סבלו מבאז מדהים, שהוביל לגדילה אדירה בנכסים תחת ניהול הקרן (דבר שעשוי היה להוביל ל-Overvalue בפני עצמו). כמו כן, היא מכילה עשרות מניות צמיחה עם מכפילים נדיבים, שצפויות להיות מאוד חשופות לעליית הריבית שעליה נסמכת הפוזיציה שלי.
כמו IPO, הקרן דינמית - שכן היא תחת ניהול אקטיבי. עם זאת, נראה שיש "הדבקות" לכמה נכסי בסיס - סביר להניח שטסלה למשל, תשאר בשיעור כזה או אחר בקרן, לצד מניות צמיחה חדשות. למעשה, עצם ההגדרה של הקרן כקרן "רודפת חדשנות" מבטיחה במידה רבה שתמיד היא תהיה חשופה למניות צמיחה עוצמתיות גם בעתיד, שיחד עם הניהול השקוף של ARK (תודה על דו"ח נכסים יומי!) מאפשר שקיפות רבה לגבי נכס הבסיס של האופציה.

SPAK - SPAK היא משהו קצת מיוחד. מדובר בקרן ETF שמחזיקה חברות SPAC (לפני ואחרי מימוש) לפי מספר קרטריונים שמצאתי כאן. מדובר במועמדת מאוד מבטיחה, אבל די מהר ירדתי מהעניין כשהתברר שכיום המדד אחריו עוקבת הקרן מכיל 60% מניות שמקורן ב-SPAC "בלבד" לצד 40% SPAC לפני מיזוג (כך שבעצם מדובר פלוס מינוס במזומן).


בקיצור, התתלבטות היא בין אופציית PUT ארוכה על ARKK לבין אופציית PUT ארוכה על IPO.
אופציית ה-PUT הארוכה ביותר שמצאתי על ARKK היא עד 20.1.2023 (כן, "קצת" שמרן...) שמאפשרת ע"פ מחיר יעד של 73$ (מבוסס על יחס ה-PB ההיסטורי של הקרן כמו שמופיע כאן) להכפיל את הכסף. זה לא בדיוק לעשות מיליונים, אבל סה"כ די חמוד.
אופציית ה-PUT הארוכה ביותר שמצאתי על IPO היא עד 17.12.2021 (שזה יותר מסוכן משמעותית). ע"פ מחיר יעד של 30$ (כאן קצת קשה לבסס את זה על נתונים היסטוריים, משום שהם משתנים תדיר) היא מאפשרת להכפיל את הכסף פי 3.8. יותר מכובד, אבל מגיע יחד עם יותר סיכון.

עכשיו, כמה נקודות אזהרה (בכלל וגם לעצמי): המחיר שמשולם עבור אופציה היא פרמיה - סוג של מקדמה. כמו שבכל מוצר רגיל, אם משולמת מקדמה למוכר בדר"כ היא לא מוחזרת לקונה, גם כאן - אם האופציה לא משתלמת (נניח שהמחיר בשוק החופשי עלה), התשלום ששילם המשקיע עבורה לא מוחזרת, ולמעשה נאבד לחלוטין. כמו כן, לאופציה יש תוקף - אחריו, היא חסרת תועלת, כך שאם נניח רכשתי אופציה על IPO ל-17.12.21 ודווקא ב-18 היא החליטה לקרוס, הפסדתי כסף למרות שצדקתי בתיאוריה.
זה מאוד שונה ממניה רגילה, שאפילו אם "נופלת" עדיין שווה סכום כספי מסוים - שכן היא מייצגת בעלות ישירה על החברה.

ג"נ - לא ממליץ, לא מבין יותר מדי, ובכללי, אופציות זה ממש מסוכן. כמו שניתן להבין - אני עשוי לגלות עניין בנכסים האלו או בנגזרים עליהם בהמשך.
או פשוט ארכוש מניה של חברת אנרגיה סולארית, מה שיבוא קודם :)

אשמח לביקורות, הערות, וכו' - לרבות הפנויות לעוד מידע, הצעות (לא המלצות) לנכסי בסיס נוספים (ETFs ומניות) וכו'
 
אתה מנסה לתזמן את השוק או לצמצם סיכון בתיק שלך?
במקרה הראשון אין לי מה להוסיף מעבר למה שכבר נאמר.
במקרה השני יש כלים פשוטים יותר (להחליף מניות "בועתיות" באג"ח קצר וצמוד).

נשמע שאתה רוצה להמשיך להחזיק במניות אבל בלי לקחת סיכון מנייתי ובלי לאבד תשואה. אין חיה כזו.
 
כאחד שהימר נגד השוק כשהתחילה הקורונה והצליח, אני חייב להגיד שמה שלמדתי בשנה האחרונה זה אף פעם לא להמר נגד השוק. אמנם הרווחתי מהירידה אבל"הפסדתי" הרבה יותר כסף מזה שהתמהמתי עם להכניס סכומים נוספים לשוק אחרי הירידה.

גם הקורונה זה היה מצב שונה ממה שאתה מתאר פה, ידעתי בוודאות בפברואר שהקורונה הולכת להכות בכל העולם בטווח זמן של חודש-חודשיים בזמן שכולם פמפמו את זה שזה נשאר בסין ויעלם כמו הסארס. ברגע שזה היכה באיראן ידעתי שהגיע הזמן לשורט, וכמה ימים אחרי זה זה היכה באיטליה והשוק התחיל לקרוס. פה אתה מתאר אירוע שאתה חושב שיקרה מתישהו ואתה לא יודע מתי. יותר קשה להרוויח מכזה דבר ואולי "להפסיד" כסף מפספוס עליות נוספות מזה שתפחד להכניס לשוק עוד כסף בזמן שיש לך אופציות נגד השוק.
 
אתה מנסה לתזמן את השוק או לצמצם סיכון בתיק שלך?
במקרה הראשון אין לי מה להוסיף מעבר למה שכבר נאמר.
במקרה השני יש כלים פשוטים יותר (להחליף מניות "בועתיות" באג"ח קצר וצמוד).

נשמע שאתה רוצה להמשיך להחזיק במניות אבל בלי לקחת סיכון מנייתי ובלי לאבד תשואה. אין חיה כזו.

כן, אתה יכול להציג את זה כניסיון תזמון שוק (למרות, שאני מעדיף לראות בזה תיקון באלוקציית ההון של השוק)
אני חושב שיש בסיס מוצק שמעיד על כך שמכפיל הרווח הנוכחי של השוק (וכן, גם העתידי), הוא לא בר קיימא - במיוחד לאור סביבת הריבית החדשה שנוצרה עקב עליית התשואות האחרונה
הירידה בפרמיה על מניות מצדיקה זו - הנה כתבה שטוענת שהמניות זולות בינואר 2021. היא מסתמכת על מודל הפד, שבוחן את הפער בין התשואה הצפויה ממניות לבין הריבית חסרת הסיכון. מה קרה מאז? המכפיל של שוק המניות עלה - התשואה הצפויה ירדה, ואילו הריבית חסרת הסיכון עלתה - כך שהפרמיה הצטמצמה.מכפיל הרווח הנוכחי של ה-S&P 500 מוביל לתשואה של 2.4%, בשעה שהתשואה של אג"ח אמריקאי ל-10 שנים היא 1.66% - כלומר הפרמיה היא כ-0.8% בלבד, כשלאורך העשור האחרון, תחת הריבית האפסית, היא הייתה תמיד באיזור ה-4%. אז, אם נחזור לפרמיה ההיסטורית בריבית אפסית, או שהאג"ח ירדו לריבית שלילית או שהמניות ירדו (או שהרווחיות של כל מניה בשוק תוכפל בשנה הקרובה - מה שגם לפי ה-FPE צפוי לקרות במקרה הטוב ב-2025).
אני חושב שהצגתי באופן ברור מה אני מאמין שיקרה, ולמה.

אגב - נקודה חשובה היא באמת מה לעשות עם יחידות ה-VTI שיש ברשותי. לפי הפוזיציה, אני צריך למכור אותן ולקנות אותן בזול בעתיד. עם זאת, מכיוון שיש במציאות מס, עמלות ושאר חרטות + מכיוון שכל עוד לא מכרתי, לא הפסדתי, אוכל להמשיך להחזיק אותן.
מה שכן, זה כן יוצר יחס סיכון מעניין - אני בעצם אהיה בפוזציה דה פקטו שטוענת שלטווח הארוך להחזיק VTI יהיה יותר משתלם מלהחזיק ARKK למשל לטווח הקצר - אפשר לראות בזה כניסיון צמצום סיכון
 
כאחד שהימר נגד השוק כשהתחילה הקורונה והצליח, אני חייב להגיד שמה שלמדתי בשנה האחרונה זה אף פעם לא להמר נגד השוק. אמנם הרווחתי מהירידה אבל"הפסדתי" הרבה יותר כסף מזה שהתמהמתי עם להכניס סכומים נוספים לשוק אחרי הירידה.

גם הקורונה זה היה מצב שונה ממה שאתה מתאר פה, ידעתי בוודאות בפברואר שהקורונה הולכת להכות בכל העולם בטווח זמן של חודש-חודשיים בזמן שכולם פמפמו את זה שזה נשאר בסין ויעלם כמו הסארס. ברגע שזה היכה באיראן ידעתי שהגיע הזמן לשורט, וכמה ימים אחרי זה זה היכה באיטליה והשוק התחיל לקרוס. פה אתה מתאר אירוע שאתה חושב שיקרה מתישהו ואתה לא יודע מתי. יותר קשה להרוויח מכזה דבר ואולי "להפסיד" כסף מפספוס עליות נוספות מזה שתפחד להכניס לשוק עוד כסף בזמן שיש לך אופציות נגד השוק.

קודם כל, כיף לשמוע מבעל ניסיון
היותו של ה"זרז" שבחרתי מעורפל מבחינת זמן בעתיד, היא באמת נקודה שמטרידה אותי
הפיתרון שמצאתי היא אופציה לטווח ארוך במיוחד (כאמור, יש כאלה עד 2023), שתאפשר לי להחזיק בפוזיציה זו לטווח הארוך במחיר של צמצום הרווח הפוטנציאלי
בשונה משורט, בו "חייבים" לצדוק לאורך כל הטיימינג במדויק, אחרת עלולה להיות מכירה כפויה עקב עליית השווקים, באופציות חייבים לצדוק בחלון הזמן של הטיימינג (כלומר, כדי להרוויח אני חייב לצדוק ביום אחד במשך השנתיים הקרובות, במקום לאורך כל השנתיים הקרובות).

בנוגע לקושי להפקיד כסף נוסף לשוק - אני נתקל בו גם כיום (הצגתי למה למעלה), וכן, אני עלול להמשיך להפסיד ריאלי מסוים.
עם זאת, התייחסתי למעלה לגבי החזקה של ETFs של VTI ואופציות נגד ARKK במקביל, דבר שיוצר יחס סיכון מעניין שבעיניי עדיין ישתלם (אפסיד על הנייר לטווח קצר על VTI, לא אממש, במקביל את האופציות על ARKK אוכל לממש וברווח אף לרכוש עוד VTI אם ארצה).
 
נערך לאחרונה ב:

סליחה, אבל למרות שאני באמת אוהב את הכתיבה של הסולידית, אתה לא יכול פשוט לסתור כל טענה שלי עם פוסט מ-2014
ב-2014 היו לך משקיעים הזויים שמריצים מניות כמו GME בעזרת רובינהוד? ב-2014 היה לך קדחת של SPAC ו-IPO? ב-2014 היו לך שיאים בפתיחת חשבונות מסחר חדשים בכל רחבי העולם?

לא, לא ולא.
אם אנחנו באמצע "בועת דוט קום" בסקטורים אחרים, וטוענים בפניך שהתמחורים פשוט לא הגיוניים לפי כל מודל כלכלי (למעט מקרה של צמיחה קיצונית ברווחי החברות) - פשוט תגיד להם "Time in the market beats timing the market"?
הייתי מצפה לעובדות נוספות - הצגת צמיחת רווחים חזויה, להציג מה שקרה לאחר משברים דומים בהיסטוריה, לבחון את הנחות הבסיס שלי... לא לסוג של מנטרה שנכונה לרוב הזמן, אבל לא לכל הזמן
 
בשונה משורט, בו "חייבים" לצדוק לאורך כל הטיימינג במדויק, אחרת עלולה להיות מכירה כפויה עקב עליית השווקים, באופציות חייבים לצדוק בחלון הזמן של הטיימינג (כלומר, כדי להרוויח אני חייב לצדוק ביום אחד במשך השנתיים הקרובות, במקום לאורך כל השנתיים הקרובות).
ספציפית השתמשתי בקרן שורט ממונפת יומית פי 3. לא עשיתי שורט שורט.
 
ספציפית השתמשתי בקרן שורט ממונפת יומית פי 3. לא עשיתי שורט שורט.
למה דווקא בה ולא באופציה?

כן. זה עד כדי כך פשוט.
לפי העמדה הזאת, אין טעם בשום מחלקת מחקר של שום גוף מוסדי, אין טעם באופציות או נגזרים, אין בהכרח טעם במינוף וברור שאין טעם בשורטים
אין שום טעם בשום חשיבה ביקורתית בכלל
ובכל זאת, JP morgen ואחרים לא קונים SPY ומחכים
נסכים שלא להסכים
 
ובכל זאת, JP morgen ואחרים לא קונים SPY ומחכים
ואיך התוצאות שלהם בטווח הארוך ביחס לאחזקה של SPY ?

לפי העמדה הזאת, אין טעם בשום מחלקת מחקר של שום גוף מוסדי
להיפך, בזכות זה שהם עושים את העבודה הקשה אין לך שום מידע עודף מהעיתונות הכלכלית שאתה קורא.
 
למה דווקא בה ולא באופציה?
נוחות. לא רציתי להשתמש בכלי שלא באמת הכרתי אז. גם כיום לא בטוח שהייתי משתמש באופציה, זה נראה לי בין הדרכים הפחות מסוכנת לעשות שורט לטווח קצר. (גם אם אתה טועה אתה לא מפסיד הרבה *ביחס לאופציות)
 
ואיך התוצאות שלהם בטווח הארוך ביחס לאחזקה של SPY ?


להיפך, בזכות זה שהם עושים את העבודה הקשה אין לך שום מידע עודף מהעיתונות הכלכלית שאתה קורא.

התוצאות שלהם לטווח הארוך? כמו של כל קרן גידור - הם משיאים תשואה שנמוכה מהמדד כי הם מגדרים מפני ירידה בו
הגידור הוא סוג של ביטוח ועולה כסף - ובשוק שורי שנמשך עשור, החוכמה בדיעבד היא שהביטוח היה מיותר והיה אפשר להשקיע במדד
מה קורה כשיש ירידה? הוא נכנס לפעולה ומקטין את שיעור הירידה
אתה יכול לקרוא על כך בהרחבה בפוסט של שלמה ארדן על הנושא

בנוגע לכך שעבודתם משכללת את השווקים - לא טענתי אחרת
אני כן טוען ש-ARK ושאר הבאז סביב חברות מסוימות, הובילו להקצאת הון עודף, ולכן צפויה ירידה בהן, אם וכש... הריבית תעלה בשל חבילות הסיוע הנמשכות, ה-QE וכו'
 
כתבה טובה.

מעבר לכך אני אישית מגדר ע"י אחזקת אג"ח ולא ע"י אופציות, כל אחד ומה שמרגש אותו.

אחזקת אג"ח לא מגדרת אותך מפני סיכון עליית ריבית - היא חושפת אותך לכך הרבה יותר
לראייה, בזמן עליית התשואות על האג"ח האמריקאי גם מדדי המניות האמריקאיים וגם האג"ח ספגו הפסדים - חוץ מה-Dow, שפחות חשוף למניות צמיחה ומוטה יותר למניות ערך (כך שבמובן מסוים, גם ה-Dow וגם הנאסד"ק מהווים הטייה נגד תיק השוק שמיוצג ע"י ה-S&P 500, פשוט לכיוונים הפוכים...)
היא כן מצמצמת את סיכון השוק בתיק המניות, אבל זה לא הסיכון העיקרי שהפוזיציה שאני מציג מיועדת נגדו
 
אם אני מחזיק קרן של אג"ח קצר אז מצדי שהריבית תעלה - וכמה שיותר, יותר טוב.
מההתרשמות שלי, רוב המשקיעים (כאן וגם המוסדיים) מחזיקים סל של אג"ח לטווחים שונים, משום שהאג"ח הקצר שקול למזומן בריבית של היום

זה מה שחשוב לי.
זה העיקר.
 
היי,
בעקבות כמה אירועים שקרו לאחרונה, הגעתי למסקנה שאכן יש סיכוי פוטנציאלי לכך שיש אזורים בועתיים בשוק המניות
היי,
מה שאתה כותב הוא נכון, והיה תמיד נכון, ויהיה נכון, ואם אתה לא מנהל קרן גידור של מיליארדים (ואתה לא, כי אחרת לא היית כותב כאן), אז אין לזה שום משמעות וניכר מדבריך ומההצעות שלך שאתה בסך הכל מהמר כפייתי שמנסה להצדיק את התנהגותו עם פסאודו-ניתוחים כלכליים שמתיימרים לדעת מה קורה היום ומה יקרה בעתיד.
אף אחד לא יודע מה יקרה, בשום תחום, ובשום טווח זמן.
אבל יאפשר לי לישון בשקט עד 2023
אחד המשפטים המצחיקים יותר שקראתי.
אני חושב שיש בסיס מוצק שמעיד על כך שמכפיל הרווח הנוכחי של השוק (וכן, גם העתידי), הוא לא בר קיימא
עוד משפט מצחיק - משהו שקיים הוא לא בר קיימא. עוד שכנוע עצמי. דומה לטענה "עכשיו זה השיא".
ב-2014 היו לך
בכל שנה היו לך משהו. ראה את המשפט הראשון שלי.
וטוענים בפניך שהתמחורים פשוט לא הגיוניים לפי כל מודל כלכלי (למעט מקרה של צמיחה קיצונית ברווחי החברות) - פשוט תגיד להם "Time in the market beats timing the market"?
כן. ואתה יכול לטעון מה שאתה רוצה, זה בסך הכל הימור. אף אחד לא יודע מה יקרה בעתיד, בשום תחום ובשום טווח זמן.
הייתי מצפה לעובדות נוספות - הצגת צמיחת רווחים חזויה, להציג מה שקרה לאחר משברים דומים בהיסטוריה, לבחון את הנחות הבסיס שלי... לא לסוג של מנטרה שנכונה לרוב הזמן, אבל לא לכל הזמן
ביקשת עובדות - אז העובדה היא שניתוח היסטורי מראה ש- Time in the market beats timing the market. תתמודד.
אין שום טעם בשום חשיבה ביקורתית בכלל
חשיבה ביקורתית היא חשובה מאד. הנה טענה: לא ניתן לחזות את העתיד.
 
לפי העמדה הזאת, אין טעם בשום מחלקת מחקר של שום גוף מוסדי, אין טעם באופציות או נגזרים, אין בהכרח טעם במינוף וברור שאין טעם בשורטים
אין שום טעם בשום חשיבה ביקורתית בכלל
ובכל זאת, JP morgen ואחרים לא קונים SPY ומחכים
נסכים שלא להסכים

לא לכולם יש אותה מטרה

יש מי שרוצה רבעון רבעון רק לנצח את המתחרים

ויש מי שמחפש תיק אופטימלי ל 30 שנים הקרובות

תלוי במטרה שלך ברמת הסיכון שלך בטווח ההשקעה שלך וכו...
 
נושאים דומים
פותח הנושא כותרת פורום תגובות תאריך
ס אופציות אופציות אופציות שוק ההון 15
ס אופציות על ETF ביטקוין השקעות אלטרנטיביות 5
I אופציות - מה האסטרטגיה שלכם לחיסכון/השקעת סכום המימוש? שוק ההון 5
K פער בין עלות אופציות למחירי מימוש שונים לא הגיוני שוק ההון 0
E רווחי הון על אופציות מיסים 0
E מיסוי אופציות מיסים 12
liranviper האם לממש rsu או אופציות? שוק ההון 24
I מסחר עצמאי אופציות להון של מעל 500K שוק ההון 24
מכירת אופציות בחברה פרטית בחלקים מיסים 4
ס מימוש אופציות שוק ההון 4
מ מחקר טריניטי - אגח מול אופציות שוק ההון 2
J אופציות put ו call כדי לגדר סיכון על מניה ספציפית שוק ההון 38
T קה"ש ופנסיה מעבר לתקרה - אופציות פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 0
מ קניית אופציות לאחר התפטרות - עמלות והעברה לחו"ל מיסים 1
stamEhad סיום עבודה - מימון רכישת אופציות ע"י כספי פיצויים + ימי חופשה מיסים 6
B מכירת אופציות בקה"ש IRA פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 1
M מכירת אופציות וקיזוז הפסדי הון בטופס 135 מיסים 4
M רכישת אופציות מבלי להוציא כסף - equitybee ודומיהן צרכנות פיננסית 12
Y מכירת אופציות בib פוסטים מאיכות נמוכה 5
הדבורה מיה עלות מניה עם מכירת אופציות שוק ההון 2
י מיצוע על ידי מכירת אופציות שוק ההון 19
א אופציות שוק ההון 0
L אופציות במקום עבודה שוק ההון 35
Giladd כסף או אופציות? שוק ההון 16
A צריך קצת עזרה בלהבין את אופציות ההשקעה בבלנדר צרכנות פיננסית 2
Z מיסוי ריאלי של שורטים, מכרתי 2 אופציות בשורט, היו מדדים חיובים ובפקיעה מאופציה שהרווחתי נוקה מס על הרווח הריאלי, בהפסד קוזז לי רק הפסד נומינלי. מיסים 29
R לגבי אופציות שוק ההון 4
י לכאורה, מכירת אופציות מכוסות על QQQ מייצרת כסף. מה יכול להשתבש? שוק ההון 10
ע מימוש אופציות אחרי הנפקה/לוק-אפ שוק ההון 8
נ מימוש אופציות בעזיבת סטארטאפ שוק ההון 5
E רכישת אופציות אחרי שנה בסטארט-אפ מיסים 6
א זכויות/אופציות במגוריט שוק ההון 0
klayhamn אופציות בנעילה אחרי IPO - מה עושים עם חוסר זמינות למסחר במועד? שוק ההון 11
N בחירה בין 2 אופציות - נדל"ן נדל"ן 8
stamEhad סדר מכירת אופציות / RSUs בצורה אופטימלית שוק ההון 7
B בחירת דמי ניהול מ3 אופציות שניתנו פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 2
M מיסים על אופציות לאזרח אמריקאי מיסים 9
IAmSam אופציות ומניות כעוסק מורשה או חברה בע"מ מיסים 2
ס מיסוי אופציות ב-ESOP – מתי וכמה? מיסים 15
A הימנעות מחשיפה למט״ח ע״י אופציות שוק ההון 4
unrealx מיסוי אופציות שוק ההון 1
c881 ביטול המיסוי ההוני של אופציות/RSU מיסים 35
ע מיסוי על אופציות שהחברה רוצה לרכוש חזרה מהעובד מיסים 3
T לקחת RSU או אופציות ? מיסים 7
ט קורס אופציות - כדאי? התפתחות אישית 12
S אופציות לאחר עזיבה שוק ההון 14
unrealx עוד אשכול על אופציות: חישוב שווי אוף טופיק 1
H מימוש אופציות, מס יסף ושני חשבונות בנק מיסים 13
unrealx מיסוי על אופציות שהפכו למניות של חברה שעשתה הנפקה שוק ההון 16
stamEhad שאלה על תשלום מס יסף (מילוי טופס 135 - דו"ח מס שנתי מקוצר) בעקבות מימוש אופציות. האם אני חייב? מיסים 13

נושאים דומים

Back
למעלה