• אזהרה: פורום זה מיועד להחלפת דעות בין משקיעים חובבים בנושאים תאורטיים בלבד. חל איסור מוחלט על מתן ייעוץ השקעות פרטי. אין לראות בדיונים בפורום בבחינת יעוץ השקעות או תחליף לייעוץ פיננסי מקצועי המותאם אישית וספציפית למשקיע תוך התחשבות בנתוניו, צרכיו המיוחדים והאחרים, מצבו הכספי, נסיבותיו ומטרותיו. אין להסתמך או לפעול על פי הנאמר בפורום ללא קבלת יעוץ מקצועי אישי מבעל הרישיון המתאים, וכל הנוהג אחרת עושה זאת על אחריותו בלבד. האחריות לאמור בכל הודעה היא על מחבר/ת ההודעה בלבד.
  • חשבון מסחר באקסלנס טרייד : סנט למניה במסחר בארה"ב (מינימום $5 לעסקה), פטור מדמי טיפול לשנתיים, קורס במתנה ובונוס 100 ש"ח למצטרפים חדשים. להצטרפות דיגיטלית לחצו כאן .

תיק מנייתי פשוט לטווח ארוך

  • פותח הנושא meni
  • פורסם בתאריך
אתה יכול לתת דוגמה של פתאומיות מהסוג הזה?
פתח גוגל בנאדם, כמה דוגמאות שעולות לי בזמן הקפה בוקר:
ENRON, AIG, GM, רוב מניות הבנקים בארה"ב, פאני מיי ופרדי מאק, KODAK, וכל שאר אינסוף החברות ששילמו דיבידנדים (רוב החברות האמריקאיות) ופשטו רגל.
 
לא עוברות אפילו screening בסיסי, ואני לא משתמש בגוגל כדי לבחור עסק איכותי.
אני לא יודע איזה מסנן אתה מפעיל אבל החברות שציינתי (חלקן עדיין) היו החברות המובילות בשוק האמריקאי, מניות סולידיות שהיה לכל אמריקאי ממוצע בתיק.
אולי אתה איזה יחיד סגולה שיודע לזהות חברות טובות יותר.
 
האם זה כל כך מסובך להיות מנומס בפורום ציבורי?
אני ממש כאן ואתה יכול לדבר איתי ישירות אם יש לך משהו להגיד.
זה לא היה במטרה להעליב, אם כן, אני מצטער. התגובה הייתה כהתרסה לטונה ולא לך.
 
ממש לא..
אני לא אגיד מילה יותר.
כל טוב!
בשביל להבין מה הולך לאנשים בראש פה, בהקשר דל דיבידנדים, אתה צריך לקרוא את השרשור שעוסק בתחום תעשה חיפוש בפורום, זה יקח לך קצת זמן לעבור על הכל אבל אז אתה תבין את התגובות פה.
 
בכל מקרה.., האיש הצעיר ששעל את השעלה הולך להשקיע במדדים כל החיים שלו והרעיון של הטקטיקה הזאת לא מתבסס על ונגזר מניסיון של העבר? סופר דופר כן. הכל מה שבני אדם עושים ובמיוחד בשווקים - זה 100% psycho ,התוצר נטו של העבר של כולנו. לכן הארגומנט של ״הסתכלות על העבר״ האו ממש לא רלוונטי. אף אחד לא מצפה לקבל אותם תוצאות. אני אישית מקווה לתוצאות יותר טובות ;), כל אחד עם הטנגו שלו.
הארגומנט של הסתכלות בעבר דווקא מאוד רלוונטי. ברור שהדרך שלנו להסיק על העתיד היא בעזרת הסתכלות על העבר. לכן אנו מבינים שהסתכלות על ביצועי העבר של חברה ספציפית, לא אומרת משהו ישיר על העתיד - כי ראינו כבר חברות שביצועי העבר שלהן היו טובים אבל לפתע הן קרסו/החלו להכשל וכו'.
בסוף אני משקיע בכל השוק (בינוניות כמו שקראת לזה), כי אני מאמין שהכלכלה העולמית עובדת, ושיש אחוז מספק של חברות טובות ואנשים מוכשרים בכל רגע נתון שעושות כסף. זה משהו שקל להסיק מהנתונים שיש לנו.
להבין במיקרו איזו חברה בדיוק תתן יותר כסף וכו', זה כבר סיפור הרבה יותר מסובך, ונושא בתוכו הרבה יותר סיכון מובנה. ואני חושב שכדי לעשות את זה טוב צריך להשקיע הרבה זמן ומאמץ וסיכון (ובתקווה התשואה תהיה בהתאם).
 
מה לא ברור? לחזור אחורה בזמן ולהשקיע ב-MCD.
וחצ'קונים? ולחזור שיכור בחמש בבוקר? ולראות שוב את אורן חזן נכנס לכנסת? עליית סטטיק ובן-אל מההתחלה? מעדיף לשים על מחקה מדד
 
אני לא חושב שניתוח אובייקטיבי של הנתונים ההיסטוריים יראה שאתה צודק.
לפי הגרף היפה הזה רואים שהקורלציה הינה קצרת טווח (על פני למעלה משני עשורים). ראה גם כאן.
לא נראה גם שיש פיצוי ביחס סיכון\תשואה.
לדעתי ההבדל בהתעסקות עם תיק VTI+VXUS (סדר אפס) ודמי הניהול\יעילות מס דיבידנד (סדר ראשון) שווה את ההבדל ב"פיזור". כנראה שעיקר הבעיה עם תיק שלא מפוזר ex US היא פסיכולוגית - האם ואילו שטויות אעשה כמשקיע במידה ויהיה "משבר"\מלחמה וכדומה הקשורים לארה"ב.
 
וגם - האם אתה מכניס את הכל בבת אחת או בפריסה כלשהי על פני הזמן?
הכנסתי את הכל בבת אחת. קצב החיסכון (שאני מקווה להחזיק קבוע ב40 שנה הקרובות) הוא כזה שהצבירה ההתחלתית = חיסכון של חמש שנים.

באיזה גיל אתה מתכנן לשנות את הקצאת הנכסים הזו, אם בכלל? האם תכננת/שקלת/קבעת נקודת זמן כזו?
אתה יכול לנסות לחשוב על להוסיף אחוז נמוך של אג"ח לריסון תנודתיות (ואפשרות לאזן)?

נכון להיום, לא קבעתי נקודה כזו. מהשיקולים הבאים:

  • אני מתכנן לעבוד עד גיל פרישה.
  • הסכומים שצפויים להצטבר גדולים מספיק כדי שגם אם יחתכו בחצי קרוב לפרישה, לא תהיה לכך השפעה על איכות החיים בפרישה, מכיוון שקצב ההפרשות למחיה יהיה קטן משמעותית מגודל התיק.
  • לפי הערכה סבירה, גם אם אחיה עד גיל 90 אני לא רואה תרחיש סביר בו אצרוך יותר מ-50% ממה שנצבר בגיל הפרישה
  • לא משנה אילו ירידות ועליות תהיינה בשוק, כספים ש"ישבו" בתיק למעלה מכ-20 שנה, יהיו ברווח (הנחה מחמירה היא של 4% ריאלי שנתי בממוצע).
חשבתי על האופן הבא לקביעת החלוקה אגח-מניות:
  • הפרמטר העיקרי, שלפיו צריך לכייל את הקביעה לגבי תמהיל התיק, הוא מספר השנים עד המוות החל מגיל הפרישה.
  • בגלל שהפרמטר "שנים למוות" לא ידוע, אפשר (נכון להיום) להעריך אותו כתוחלת החיים הממוצעת.
  • הצבירה שישבה בתיק למעלה מפרק זמן מסוים בו התשואה השנתית של שוק המניות היא חיובית (נניח 20 שנה לצורך העניין), צריכה להישאר ב-100% מניות. לגבי הפקדות חדשות שיתבצעו 20 שנה ומטה לפני המוות, אותן צריך למהול עם אגח כדי שהתשואה הממוצעת השנתית בפרק הזמן שנותר תתרסן למשהו סביר, שיהיה מקובל עליי פסיכולוגית.
  • בגלל שגיל הפרישה (הגיל בו מפסיקות ההפקדות ומתחילות משיכות) שווה בערך לגיל המוות פחות עשרים שנה, הרוב המוחלט של הצבירה בתיק כבר ישב מספיק זמן בשוק כדי שהתשואה השנתית הממוצעת על אותו הכסף תמשיך להיות חיובית.
בגלל השיקולים האלו, נראה שלמהילת התיק עם אג"ח לא תהיה השפעה משמעותית על ביצועי התיק עד המוות, מכיוון שסקלות הזמן הרלוונטיות (המרחק בין גיל הפרישה לגיל המוות, והזמן בו כסף שמושקע בשוק המניות יהיה בסבירות גבוהה ברווח שנתי ממוצע של כ-4% ריאלי) הן מאד דומות.

אשמח לשמוע דעות לגבי גישה זו.
 
הצבירה שישבה בתיק למעלה מפרק זמן מסוים בו התשואה השנתית של שוק המניות היא חיובית (נניח 20 שנה לצורך העניין), צריכה להישאר ב-100% מניות. לגבי הפקדות חדשות שיתבצעו 20 שנה ומטה לפני המוות, אותן צריך למהול עם אגח כדי שהתשואה הממוצעת השנתית בפרק הזמן שנותר תתרסן למשהו סביר, שיהיה מקובל עליי פסיכולוגית.
בחשבון דחוי מס אין שום הבדל איזה כספים (חדשים או ישנים) אתה מסב להיות אג"ח.
 
בחשבון דחוי מס אין שום הבדל איזה כספים (חדשים או ישנים) אתה מסב להיות אג"ח.
הכוונה בסיווג הכספים הייתה לקביעת אחוז האג"ח בתיק.
לדוגמא - נניח ש20 שנה לפני המוות סך התיק הוא מליון ש"ח (ב100% מניות).
מבחינה פסיכולוגית, ההיסטוריה ארוכת הטווח מלמדת שהסיכוי שצבירה הזו תהיה ברווח שנתי ריאלי של לפחות 4%, בכל שנה הינו גבוה (עבור כל שקל שהופקד בצבירה זו תהיה תשואה שונה במעט החל מנקודת ההתחלה שלו בתיק).
לכן מליון ש"ח אלו ישארו (בלי לאזן!) ב-100% מניות עד המוות.
שאר ההפקדות החל מנקודת זמן זו חשופים לתנודות גבוהות מדי, שלא בטוח שאוכל לשאת, מכיוון שלא נותר מספיק זמן לכספים להתבשל בשוק עד המוות. לכן, הכספים החדשים יושקעו בתמהיל מסויים של אג"ח מניות.

לסיכום - ה"אלגוריתם" הזה יאפשר לבנות תמהיל פסיכולוגי שאני מאמין שאוכל לשאת, מכיוון שהרוב המוחלט של התיק תמיד ישאר תמיד ברווח יפה (למעלה מ4% ריאלי שנתי בממוצע על כל שקל שהופקד), השאר (שהוא חלק קטן מהתיק בגלל שמספר השנים מהפרישה עד המוות דומה למספר השנים שכסף צריך לשבת בשוק המניות כדי להניב תשואה ממוצעת שנתית ריאלית של כ4%), יופקד בתמהיל אגח מניות שיניב פרופיל סיכון\תשואה שאוכל לשאת.
 
שאר ההפקדות החל מנקודת זמן זו חשופים לתנודות גבוהות מדי, שלא בטוח שאוכל לשאת, מכיוון שלא נותר מספיק זמן לכספים להתבשל בשוק עד המוות.
כל הכספים שלך חשופים לתנודות לא רק ההפקדות החדשות,
אם עוזר לך לישון בלילה כשכל הרכישות שלך בפלוס אז סבבה, אין לזה השפעה על שרידות התיק.
 
אשמח לשמוע דעות לגבי גישה זו.
על פניו לדעתי האישית והלא מושכלת הדברים נראים סבירים ולא מצאתי משהו עקרוני לחלוק עליו עם טעון משכנע (אבל הייתי משקיע מחשבה נוספת בדברים שאומר @FIYaacov ). עם זאת בתחושה הפנימית שלי זו אסטרטגיה מסוכנת.

מעבר לזה הגישה שלך מעלה לפחות אצלי שאלות נוספות:
ראשית -
ה"אלגוריתם" הזה יאפשר לבנות תמהיל פסיכולוגי שאני מאמין שאוכל לשאת
אתה מאמין על סמך היכרות עם הפסיכולוגיה שלך נכון להיום. מה הסיכוי שבעוד 40 שנה יהיה לך אותו מבנה אישיות ואותה יכולת פסיכולוגית לשאת סיכונים ולהתמודד עם תנודות בסך הנכסים שלך?
שנית -
בעצם אם אני מבין נכון אתה גם מניח בהסתברות די גבוהה מתי אתה באופן אישי תעבור לעולם שכולו טוב (וזאת בניגוד לתוחלת חיים עבור אוכלוסייה גדולה של אנשים שאותה אכן ניתן לצפות סטטיסטית). ואז, אם ניקח תסריט חיובי בו העתיד מתפתח כפי שאתה צופה אותו כאן, מדוע בעצם לא להתחיל להגדיל את המשיכה מהתיק ככל שאתה מתקרב לגיל זה?
 
ג'ים קולינס כתב על 2 אפשרויות לשינוי תיק 100% מניות בעת פרישה (חוץ מ 50/50 מניות/אג"ח קלאסי):

1. נוסף על המניות, להחזיק מזומן אשר מספיק ל 3 שנים, שזה בערך הזמן אשר נדרש לשוק להתאושש. בצורה כזו, יש תזרים קבוע חודשי, ולא מיבשים את תיק ההשקעות שנמצה בשפל (כי אנחנו כבר לפרישה ולא משקיעים אליו מהמשכורת החודשית)

2. לצבור יותר כסף מהנדרש בפרישה ולהמיר הכל למזומן. בצורה זו הפורש יוצא לגמרי מההשפעה של השוק. כמובן שסכום סופי זה אמור לקחת בחשבון אינפלציה.
 
נושאים דומים
פותח הנושא כותרת פורום תגובות תאריך
R תיק מנייתי - כל כמה זמן לקנות עוד ניירות? שוק ההון 1
N איזון תיק מנייתי בלבד שוק ההון 8
ח תיק השקעות מנייתי ורכישת דירה שוק ההון 8
milx תיק ספקולטיבי של 2+ מיליון שח של פנסיונרית - 100% מנייתי שוק ההון 52
ש תיק השקעות מנייתי - פפר או בבנק שוק ההון 0
Y הגנה על תיק מנייתי שוק ההון 15
שיר הלל לטבע חוות דעת על תיק מנייתי שוק ההון 12
M תיק מנייתי שוק ההון 3
milx תיק מנייתי לאמא שוק ההון 32
C הייטקיסטים - איך אתם מתמודדים עם תיק השקעות ריכוזי בעקבות RSU? שוק ההון 11
ס האומנם - "במקרה חירום, תיק ההשקעות שלך יהיה הדבר האחרון שיעניין אותך" אוף טופיק 40
D שאלה בטיוב תיק - האם שווה למכור קרן כדי לקנות קרן אחרת? שוק ההון 5
ח תיכנון תיק | התייעצות שוק ההון 3
S מיטב טוענים שכדי לסחור ב - IB דרכם צריך תיק של לפחות 25K דולר, האם מישהו מכיר את ההגבלה הזו והאם יש משהו לעשות בנידון? שוק ההון 5
T ניוד תיק השקעות ודיווח שנתי מיסים 11
י תיק תיאורטי לשנה הקרובה - דעתכם? שוק ההון 0
ה תיק פרישה עבור אמא (67) התייעצות לגבי הקצאת נכסים והתנהלות שוטפת פרישה מוקדמת והחיים שאחריה 0
דר אהבהמוזרה שאלות בנוגע לאסטרטגיית תפעול ואיזון תיק שוק ההון 16
itaied איך מבצעים העברת תיק ני"ע מחו"ל לישראל? שוק ההון 7
דר אהבהמוזרה תיק ההשקעות (ההיפותטי) הראשון שלי שוק ההון 14
G העברת תיק ני"ע זרים מהבנק בארץ לחשבון ברוקר בחו"ל (IB) שוק ההון 1
Y שאלות של מייק מתחיל לגבי תיק השקעות פשוט שוק ההון 33
F התלבטות מבחינת 2 דברים בפתיחת תיק אצל הברוקר שוק ההון 5
D האם ניתן להעביר תיק ניע לאינטרקטיב ולמכור בשכבות? שוק ההון 1
א תיק השקעות או תוכנית חיסכון בחברות הביטוח שוק ההון 1
A כלי למעקב אחר תיק השקעות שוק ההון 1
ש דמי ניהול ועמלות בבנק - תיק השקעות שוק ההון 5
Y ייעוץ לגבי תיק השקעות - בן 28, רווק שוק ההון 18
D האם ניתן להעביר תיק ניע לאינטרקטיב ולמכור בשכבות? מיסים 0
T העברת תיק השקעות, למכור או להעביר? שוק ההון 4
ה העברת תיק השקעות מהארץ לIBRK שוק ההון 1
P הסתמכות על השקעה במדדים - לבנות על תיק ההשקעות לעתיד. פוסטים מאיכות נמוכה 5
S איזון תיק והוספת חלב וסוכר לתמהיל שוק ההון 12
yossik מעבר לדיור מוגן - האם למכור את הדירה או את תיק ההשקעות? צרכנות פיננסית 19
W משקיע מתחיל - תיק השקעות שוק ההון 2
B פדיון תיק השקעה ומעבר לברוקר זר לאור המלחמה- סיכון או השקעה? שוק ההון 10
? עובר לאיטליה, למכור תיק השקעות פשוט? שוק ההון 12
T התיעצות לאיזון תיק השקעות שוק ההון 3
O לקיחת הלוואה כנגד תיק השקעות שוק ההון 12
N ניוד חלקי של תיק השקעות שוק ההון 3
עידו ג ניהול תיק קהילתי - עצות והמלצות שוק ההון 8
מ ממש לקראת פתיחת תיק בבית השקעות שוק ההון 1
ר תיק השקעות לטווח בינוני לסטודנטית שוק ההון 7
B עזרה רוצה לבנות תיק השקעות לטווח קצר שוק ההון 10
Finfree IRA ובניית גליון לאיזון תיק פנסיוני... פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 0
Omer Daniel העברת תיק השקעות מאקסלנס לIB : אירוע מס? שוק ההון 1
G איך להתחיל לנהל תיק שאחר בנה? שוק ההון 17
ה העברת תיק השקעות בין אחים מיסים 9
N דמי ניהול תיק ממוסה לעומת IRA פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 12
IAmSam ניהול כולל של קה״ש IRA + תיק השקעות ב-IB ופנסיה פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 10

נושאים דומים

Back
למעלה