אהלן,
עוד שנה אני עתיד לשלם הלוואת קבלן של מעל מיליון שקל, מה שיצריך ממני כנראה למכור את כל/הרוב המוחלט של תיק המניות הפרטי שלי.לפרוטוקול יש לי עוד תיק של 700 אלף-מיליון שקל (תלוי במניות ובדולר) במניות חברות מונפקות שעבדתי בהן. שאר התשלום על הדירה (קצת מעל מיליון שקל) עתיד להיות בערך שנה לאחר מכן.
התיק הפרטי שלי מושקע ברובו במניות מחקות מדד (רובן איריות) של sp, אירופה, שווקים מתעוררים,ועוד כמה.
אשמח לשמוע על אסטרטגיות הנזלה במצבים כאלה - מתי כדאי להתחיל להנזיל, עם אילו מניות להתחיל קודם, איפה לשמור את הכסף וכו׳ (למשל קרן כספית? אם כן איזו?).
תודה!
עוד שנה אני עתיד לשלם הלוואת קבלן של מעל מיליון שקל, מה שיצריך ממני כנראה למכור את כל/הרוב המוחלט של תיק המניות הפרטי שלי.לפרוטוקול יש לי עוד תיק של 700 אלף-מיליון שקל (תלוי במניות ובדולר) במניות חברות מונפקות שעבדתי בהן. שאר התשלום על הדירה (קצת מעל מיליון שקל) עתיד להיות בערך שנה לאחר מכן.
התיק הפרטי שלי מושקע ברובו במניות מחקות מדד (רובן איריות) של sp, אירופה, שווקים מתעוררים,ועוד כמה.
אשמח לשמוע על אסטרטגיות הנזלה במצבים כאלה - מתי כדאי להתחיל להנזיל, עם אילו מניות להתחיל קודם, איפה לשמור את הכסף וכו׳ (למשל קרן כספית? אם כן איזו?).
תודה!