• התכנים בפורום אינם מהווים ייעוץ מקצועי מכל סוג, לרבות ייעוץ השקעות המתחשב בצרכיו המיוחדים של כל אדם.
    השימוש בפורום כפוף לתנאי השימוש. עצם השימוש בפורום מהווה הסכמה מלאה לתנאים אלה.

פתיחת תיק השקעות

  • פותח הנושא פותח הנושא lifeStyle
  • פורסם בתאריך פורסם בתאריך

lifeStyle

משתמש רשום
הצטרף ב
3/5/26
הודעות
8
דירוג
2
אני קוראת של הפורום מזה מספר חודשים, ורוצה להתחיל ליישם בזמן הקרוב.
תחילת שנות ה 20,
יש קרן פנסיה+קרן השתלמות מושקעות 100% ב S&P
בעו"ש סכום של כ 200000 שאותם אני רוצה להתחיל להשקיע.
חשבתי בתור התחלה להשקיע מקסימום 50000, בחלוקה של 40% סיכון במניות כמו נאסדק 100/S&P וכד', ו 60% באג"ח
אולי בהמשך כשאצבור ניסיון וביטחון לעלות
רוצה להשאיר 30000 בעו"ש,
ואת שאר הסכום+הפקדה חודשית נזיל באפשרות של יציאה לפחות פעם בחצי שנה, איפה עדיף לשים בריבית קבועה ללא סיכון? בבנק או גם בבית השקעות?
תודה לכולם
 
תחילת שנות ה 20,
אסור להמליץ בפורום, אבל אם הייתי יכול לדבר עם עצמי בן ה- 20, הייתי אומר לו להעיף את כל האג"ח מהתיק.

ואת שאר הסכום+הפקדה חודשית נזיל באפשרות של יציאה לפחות פעם בחצי שנה, איפה עדיף לשים בריבית קבועה ללא סיכון?
קרן כספית. הריבית לא "מובטחת" אבל בפועל יותר ממה שתקבלי בפקדון בבנק.
 
בהצלחה!
תעיין פה בבלוג יש מלא מידע, במיוחד לצעירים.
תקח מפה ומשם מה שמתאים לך, לא רק מהבלוג, מעוד אנשי פיננסים כאלה ואחרים
 
תודה,
למה? כדי להשקיע יותר בסיכון לטווח ארוך?
כן, בטווח ארוך מניות תמיד מנצחות אג"ח.

+ בגודל התיק שתארת (50K) מפולת מנייתית כמעט שלא תורגש, גם אם תהיה. להפך, זו תהיה הזדמנות להכניס סכומים גבוהים יותר.
 
כמה נקודות שעשויות לעזור:
על 60% אג"ח בגיל 20 — חתול לילה אמר בדיוק את מה שחשבתי. האג"ח נועד לרסן תנודותיות ולשמר הון — שניהם לא ממש הדאגה הדחופה בגיל עשרים עם אופק השקעה של עשורים. ה"סיכון" האמיתי בגיל הזה הוא דווקא לא לקחת מספיק סיכון.
על הסכום הנזיל — קרן כספית היא הכיוון הנכון. נזילה ביום עסקים, נותנת תשואה קרובה לריבית בנק ישראל, ואין סיכון אשראי מהותי. עדיפה על פיקדון בנקאי לרוב האנשים.
 
תודה, עזרתם לי מאוד
מה זמן ההמתנה לאישור הממוצע בפתיחת תיק השקעות?
בנוסף,
כנראה אשקיע סכום קטן יחסית שמיועד להשקעה ארוכת טווח, ואת השאר אשים בקרן כספית
אני רוצה להגיע לקניית דירה בשנים הקרובות (בקניה אקבל תמיכה מההורים), ולכן את שאר הסכום+חיסכון חודשי אני מתכוונת להניח בהשקעה נזילה ועם סיכון קטן/ללא סיכון
חיסכון חודשי כרגע כ 8000, הגיוני לחלק כך:
40000 מניות+1000 חודשי
130000 קרן כספית+7000 חודשי?
 
חיסכון חודשי כרגע כ 8000, הגיוני לחלק כך:
40000 מניות+1000 חודשי
130000 קרן כספית+7000 חודשי?
בשביל להתחיל להבין מה החילוק הנכון צריך לדעת עוד כמה זמן את מתכוונת לרכוש דירה, באיזה סכום, כמה מימון את רוצה לקחת, כמה עזרה תקבלי, מה יקרה אם תצטרכי לדחות את הקנייה.
הרבה שאלות וכל אחת משפיעה מהותית על החילוק הנכון.
 
בשביל להתחיל להבין מה החילוק הנכון צריך לדעת עוד כמה זמן את מתכוונת לרכוש דירה,
דינמי, תלוי בחיים עצמם:)
מקווה עוד שנה-שנתיים
באיזה סכום,
אזור ה 2000000
כמה מימון את רוצה לקחת,
תלוי בבסיס...
כמה עזרה תקבלי,
אזור ה 600000-800000
מה יקרה אם תצטרכי לדחות את הקנייה.
?!
 
במידה והכול הולך חלק...ואתה עושה מלא מלא מלא פאקינג כסף אחי...ואז סין פולשת ליפן, חודש לפני שהיית צריך לממש...
מה עדיף? לממש ב60 אחוז הפסד בתאריך שאתה מציב לעצמך? או להיות כמו מים חבר, ולממש 3 שנים אחרי כשאתה ברייק איבן?
 
אני רוצה להגיע לקניית דירה בשנים הקרובות (בקניה אקבל תמיכה מההורים), ולכן את שאר הסכום+חיסכון חודשי אני מתכוונת להניח בהשקעה נזילה ועם סיכון קטן/ללא סיכון
חיסכון חודשי כרגע כ 8000, הגיוני לחלק כך:
40000 מניות+1000 חודשי
130000 קרן כספית+7000 חודשי?
ברוכה הבאה!
נשמע לי הגיוני מאד. את לגמרי על דרך המלך :)
 
דינמי, תלוי בחיים עצמם:)
מקווה עוד שנה-שנתיים

אזור ה 2000000

תלוי בבסיס...

אזור ה 600000-800000

?!
נשמע שהעזרה לבדה מספיקה בשביל המימון הדרוש + עלויות נלוות, במידה ולוקחים את המימון המקסימלי, בטווח הארוך השקעה במניות משיאה תשואה גבוהה יותר מהעלות של ריבית על משכנתא, לכן במקרה כזה אני הייתי משאיר קרן חירום קטנה בקרן כספתי (חצי שנה של הוצאות + תשלומי משכנתא מצופים), ואת כל מה שנותר/נצבר מכניס למניות.
אבל זה עניין שלי סיבולת סיכון.
 
נשמע שהעזרה לבדה מספיקה בשביל המימון הדרוש + עלויות נלוות, במידה ולוקחים את המימון המקסימלי, בטווח הארוך השקעה במניות משיאה תשואה גבוהה יותר מהעלות של ריבית על משכנתא, לכן במקרה כזה אני הייתי משאיר קרן חירום קטנה בקרן כספתי (חצי שנה של הוצאות + תשלומי משכנתא מצופים), ואת כל מה שנותר/נצבר מכניס למניות.
אבל זה עניין שלי סיבולת סיכון.
עדיין לא פיתחתי סיבולת כזאת
ואני לא יכולה לדעת האם בהמשך אוכל לקחת על עצמי משכנתא של מליון, זה שכרגע אני מצליחה לחסוך 8000 בחודש, לא אומר שאצליח בהמשך.
לקחת משכנתא גדולה זה אומר להתחייב להחזר חודשי של 6000+, ובאותו זמן לא מועילה העובדה שיש חיסכון בצד שנפדה עוד 30 שנה
מבחינתי יש חשיבות לאיכות חיים ורוגע נפשי גם בגיל צעיר
 
אז סוף סוף התיק נפתח והכסף הופקד והגיע הזמן להתחיל לקנות!
שאלה:
מתלבטת כרגע באיזו קרן מחקה מדד לבחור, (לאחוז של הסיכון גבוה)
מכיוון שהפנסיה והקרן השתלמות שלי כבר ב S&P, חושבת שאולי זה להניח את כל הביצים בסל אחד, מצד שני-S&P עצמו הוא כבר פיזור
מה אומרים? או שעדיף נאסדק 100 או קרן מחקה דומה?

השאר בקרן כספית של מגדל
בנוסף,
מה ההבדלים בין הגרסאות של אותה קרן?
 
מכיוון שהפנסיה והקרן השתלמות שלי כבר ב S&P, חושבת שאולי זה להניח את כל הביצים בסל אחד, מצד שני-S&P עצמו הוא כבר פיזור
מה אומרים? או שעדיף נאסדק 100 או קרן מחקה דומה?
אכן ה 500 זה פיזור אך אם את רוצה יותר אפשר להיחשף למדד עולמי
מה ההבדלים בין הגרסאות של אותה קרן?
לא הבנתי מה השאלה
 

פתחו חשבון למסחר עצמאי

פסגות טרייד

ישראל: 0.06% מעסקה (מינימום ₪2 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה)
דמי ניהול: ללא דמי ניהול
מינימום: ₪10,000
פתיחת חשבון

מיטב טרייד

ישראל: 0.08% מעסקה (מינימום ₪4.65 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה או $5 ב-IBKR)
דמי ניהול: פטור לשנתיים, אח״כ ₪15
מינימום: ₪5,000
פתיחת חשבון

אקסלנס טרייד

ישראל: 0.07% מעסקה (מינימום ₪3 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה או $5 ב-IBKR)
דמי ניהול: פטור לשלוש שנים, אח״כ ₪15
מינימום: ₪10,000
פתיחת חשבון
פסגות טרייד
מינימום לפתיחת חשבון: ₪10,000
ישראל: 0.06% מעסקה (מינימום ₪2 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה)
דמי ניהול: ללא דמי ניהול
פתיחת חשבון
מיטב טרייד
מינימום לפתיחת חשבון: ₪5,000
ישראל: 0.08% מעסקה (מינימום ₪4.65 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה או $5 ב-IBKR)
דמי ניהול: פטור לשנתיים, אח״כ ₪15
פתיחת חשבון
אקסלנס טרייד
מינימום לפתיחת חשבון: ₪10,000
ישראל: 0.07% מעסקה (מינימום ₪3 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה או $5 ב-IBKR)
דמי ניהול: פטור לשלוש שנים, אח״כ ₪15
פתיחת חשבון
גילוי נאות: האתר מקבל תגמול בגין פתיחת חשבון דרך הקישורים. אין באמור משום ייעוץ השקעות או שיווק השקעות.
היי, ברוכה הבאה לפורום קודם כל

לגבי קרן כספית, משהו שלא הוזכר פה...
בבנק על פי חוק - אין עמלות קנייה ומכירה, לעומת בבתי השקעות ששם אין חוק המגביל אותם. אז קרן כספית עדיף לקנות בבנק.
(ניתן להתמקח עם בית ההשקעות, אך הפטור כנראה יהיה מוגבל בזמן).
מה ההבדלים בין הגרסאות של אותה קרן?
מאיזו בחינה?
יש לעיתים הבדל במיסוי, הבדל בדמי הניהול, הבדל בין domicile (אמריקאי, אירי וכד).

נראה שאת בחורה עם ראש על הכתפיים, קצת חוששת וזה טבעי.

את משקיעה בסכום מאוד קטן (עם כל הכבוד לסכום וללא זלזול). בטווח הרחוק, אין ל40,000 משמעות גדולה מדי.

מציע לך לקרוא ולהתעניין בדברים שכן יש להם משמעות, בטח ובטח לטווח הרחוק:

1) מגן מס / העברת הפסדי הון (במידה ויהיה רלוונטי).
במידה ולא אמריקאית:
2.א) מס עיזבון אמריקאי - שאלו אותך אם יש אזרחות זרה וכמדומני שלא ענית (אולי פספסתי).
במידה וכן אמריקאית:
2.ב) לקרוא על PFIC
3) מלכודת מס בקרנות ישראליות

הדרך הנוחה ביותר לחיפוש בפורום היא דרך גוגל.
למשל לגגל: מה זה PFIC הסולידית

בהצלחה!
 
נושאים דומים
פותח הנושא כותרת פורום תגובות תאריך
שם_משתמש פתיחת תיק השקעות בצל רילוקיישן לארהב שוק ההון 6
B התלבטות לגבי פתיחת תיק השקעות בצל רילוקיישן לאוסטרליה שוק ההון 6
מ ממש לקראת פתיחת תיק בבית השקעות שוק ההון 1
A פתיחת תיק השקעות גדול בבנק שוק ההון 4
D פתיחת תיק השקעות למסחר swing ברוקרים ופלטפורמות מסחר 1
השכמה מאוחרת פתיחת תיק השקעות לצורך הלוואה ברוקרים ופלטפורמות מסחר 0
W מה לעשות עם כסף מתחת לרף פתיחת תיק השקעות שוק ההון 6
S פתיחת תיק השקעות פאסיבי שוק ההון 3
S מינוף חיצוני לצורך פתיחת תיק השקעות צרכנות פיננסית 9
ז קפיצה למים - פתיחת תיק השקעות וקופ"ג שוק ההון 21
א פתיחת תיק השקעות ברוקרים ופלטפורמות מסחר 3
א פתיחת תיק השקעות ומיסוי ללא תושבות קבועה מיסים 19
ש ייעוץ: העלאה בשכר / קרן השתלמות / פתיחת תיק השקעות? פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 23
A התייעצות פתיחת תיק בבית השקעות, זוג נשוי שוק ההון 12
A פתיחת תיק בבית השקעות זוג נשוי - התייעצות שוק ההון 1
S פתיחת תיק השקעות ראשון שוק ההון 1
פ קופצת למים - רגע לפני פתיחת תיק השקעות שוק ההון 6
A פתיחת תיק השקעות שוק ההון 1
E פתיחת תיק השקעות שוק ההון 4
A פתיחת תיק השקעות שוק ההון 5
ס אשמח לשמוע דעות לפני פתיחת תיק השקעות, האם זה הדבר הנכון כרגע? שוק ההון 20
ע פתיחת קופת גמל מול הגדלת תיק השקעות קיים שוק ההון 5
א פתיחת תיק השקעות שוק ההון 4
T פתיחת תיק השקעות בתקופה תנודתית שוק ההון 6
T לקראת פתיחת תיק השקעות - חוות דעתכם בבקשה שוק ההון 12
ב כמה שאלות תם על פתיחת תיק השקעות ראשון שוק ההון 11
D בחירת ברוקר עבור פתיחת תיק השקעות - אזרח אמריקאי שוק ההון 53
Omri. פתיחת תיק השקעות עצמאי שוק ההון 3
H פתיחת תיק השקעות להשקעה חד פעמית בבית השקעות/בנק שוק ההון 10
M פתיחת תיק השקעות למתחיל שוק ההון 4
S פתיחת תיק השקעות ראשון שוק ההון 3
ד פתיחת תיק השקעות או קופת גמל להשקעה? שוק ההון 5
Odnight פתיחת תיק השקעות -שאלות שלא הצלחתי למצוא תשובות עבורן שוק ההון 8
O פתיחת תיק השקעות בפעם הראשונה.. שוק ההון 10
W פתיחת תיק השקעות IRA שוק ההון 10
ת פתיחת תיק בית השקעות ibi שוק ההון 4
A שאלה לגבי פתיחת תיק השקעות שוק ההון 9
K פתיחת תיק השקעות שוק ההון 0
R פתיחת תיק השקעות ראשון שוק ההון 33
משה פתיחת תיק השקעות - התייעצות שוק ההון 51
מרק סרפדים פתיחת תיק השקעות שוק ההון 81
O מחיקת הלוואות / פתיחת תיק השקעות צרכנות פיננסית 5
ayeletavr פתיחת תיק השקעות לעומת קופות גמל והשתלמות שוק ההון 10
PAPI שאלה (או שתיים) על פתיחת תיק השקעות בפועל שוק ההון 7
S פתיחת תיק במס הכנסה על השכרת דירה מיסים 8
T הודעה על פתיחת תיק ליחיד במס הכנסה - סוג תיק 92 מיסים 5
S פתיחת תיק באמצעות טופס 5329 מיסים 2
D לקראת פתיחת תיק בחו"ל, עד כמה משנה עניין המיסוי? שוק ההון 2
A אני שכיר- וקיבלתי הודעה מרשות המיסים על פתיחת תיק במס הכנסה על שמי מיסים 8
XpH פתיחת תיק במס הכנסה - טופס 5329 מיסים 46

נושאים דומים

Back
למעלה