אתחיל ואומר שלקחתי את IBIE/IBKR רק כדוגמה בשל גודל ופופולריות, אבל סביר שיש היעדר כיסוי דומה גם אצל ברוקרים אחרים שאינם רשומים בארה"ב.
במעבר על ההגנה המוצעת ע"י IBIE (אינטראקטיב אירלנד) ללקוחות פרטיים נראה ש:
1. יש הגנה מטעם ICS לכל לקוח פרטי עד לגובה של 90% משווי התיק, עם תקרת פיצוי של עד 20K אירו בלבד. להבנתי הפיצוי מתייחס רק לני"ע ולא ליתרת מזומן
2. יש הגנה נוספת מטעם SIPC, רק ללקוח פרטי שמחזיק בני"ע שאותם IBIE מחזיקה במשמורת אצל IBLLC (אינטראקטיב ארה"ב), עד לגובה של 500K דולר משווי התיק. וגם כאן אין כיסוי של יתרת מזומן, אלא אם המזומן משמש בטוחה כנגד ני"ע
אגב ההגנה המוצעת ע"י IBKR פחותה עוד יותר וכוללת רק את סעיף 2 לעיל.
ז"א שעקרונית כל מי שיש לו תיק בIBIE/IBKR ומשקיע בני"ע שאינם מוחזקים במשמורת של IBLLC (לדוג': קרנות איריות, מניות אירופיות) ו/או מחזיק יתרת מזומן כלשהי, חשוף ב100% לאובדן ערך התיק וללא כיסוי במקרה של קריסת הברוקר. בעיקר אם לוקחים בחשבון שני"הע בתיק אינם נרשמים על שם הלקוח אלא על שם חברת הנאמנות שאיתה הברוקר עובד (משמע אין ללקוח בעלות אמיתית על ני"הע).
זה נראה כמו סיכון עצום. במעבר על ההיסטוריה בפורום נראה שכל האיזכורים של SIPC בונים על מנגון הגנה שיכול שלא להיות רלוונטי עבורם. טעיתי או פספסתי משהו?
במעבר על ההגנה המוצעת ע"י IBIE (אינטראקטיב אירלנד) ללקוחות פרטיים נראה ש:
1. יש הגנה מטעם ICS לכל לקוח פרטי עד לגובה של 90% משווי התיק, עם תקרת פיצוי של עד 20K אירו בלבד. להבנתי הפיצוי מתייחס רק לני"ע ולא ליתרת מזומן
2. יש הגנה נוספת מטעם SIPC, רק ללקוח פרטי שמחזיק בני"ע שאותם IBIE מחזיקה במשמורת אצל IBLLC (אינטראקטיב ארה"ב), עד לגובה של 500K דולר משווי התיק. וגם כאן אין כיסוי של יתרת מזומן, אלא אם המזומן משמש בטוחה כנגד ני"ע
אגב ההגנה המוצעת ע"י IBKR פחותה עוד יותר וכוללת רק את סעיף 2 לעיל.
ז"א שעקרונית כל מי שיש לו תיק בIBIE/IBKR ומשקיע בני"ע שאינם מוחזקים במשמורת של IBLLC (לדוג': קרנות איריות, מניות אירופיות) ו/או מחזיק יתרת מזומן כלשהי, חשוף ב100% לאובדן ערך התיק וללא כיסוי במקרה של קריסת הברוקר. בעיקר אם לוקחים בחשבון שני"הע בתיק אינם נרשמים על שם הלקוח אלא על שם חברת הנאמנות שאיתה הברוקר עובד (משמע אין ללקוח בעלות אמיתית על ני"הע).
זה נראה כמו סיכון עצום. במעבר על ההיסטוריה בפורום נראה שכל האיזכורים של SIPC בונים על מנגון הגנה שיכול שלא להיות רלוונטי עבורם. טעיתי או פספסתי משהו?