• חשבון מסחר באקסלנס טרייד : סנט למניה במסחר בארה"ב (מינימום $5 לעסקה), פטור מדמי טיפול לשנתיים, קורס במתנה ובונוס 100 ש"ח למצטרפים חדשים. להצטרפות דיגיטלית לחצו כאן .

פתיחת עוסק פטור למטרת הפרשה לקרן השתלמות - הצד הביורוקראטי

Sinister

משתמש בכיר
הצטרף ב
24/1/15
הודעות
1,230
דירוג
1,778
היי,

אם אין התנגדות, אשמח שהפוסט הזה יהווה שרשור עם כל הפרטים הקשורים לפתיחת עוסק פטור. מאחר ויש מספיק דיונים על במה להשקיע באפיק פטור ממס, אשמח שפה יהיו כל הפרטים הטכניים על פתיחת העוסק וניהולו (או חוסר בניהולו) השוטף. מי שמוצא לינק רלוונטי בפורום, אשמח אם ישים אותו כאן, ואשתדל בעזרתם של המודרטורים (@adamshalev @yossik @הסולידית ) להפוך את השרשור לאינפורמטיבי ככל הניתן. במיוחד אשמח לשמוע ווייות של אנשים שעשו את זה ומקסנות שלהם.

מדוע לפתוח עוסק פטור:
כתוב בהרחבה בפוסט של הסולידית.

איך פותחים עוסק פטור:
כתוב בהרחבה בפסוט של הסולידית: 3 טפסים ויש לך עסק משלך.
אשמח לשמוע אם למישהו יש היערות וטיפים בנושא, בינתיים אכתוב כמה שאלות שהתעוררו אצלי, ותשובות אפשריות:
א. מע"מ
1. במקרה של עוסק פטור שצפוי להכניס מעט, מה יש לכתוב ב "מחזור שנתי משוער על פיו ייקבע מעמד העוסק"?


2. בהנחה כי לא רוצים להיות עוסק מורשה, אילו עוסקים כדאי לפתוח? העסקים שלא כדאי לפתוח מופיעים כאן. כדאי לדעת לטעמי אילו עסקים נפתחו בהצלחה.
תשובה משוערת: עסקים שנפתחו בהצלחה: 1. שיעורים פרטיים.

ב. מס הכנסה
1. בהנחה ולא צפויות הכנסות משמעותיות מהעוסק, האם צריך לשלם מקדמה למס הכנסה?

ג. ביטוח לאומי
1. מי שסווג כ-כ"עצמאיים שאינם עונים על ההגדרה", ויש לו הכנסה חדשית אפסית (נניח 100 ש"ח בחודש) צריך לשלם משהו? האם הוא משלם מקדמה ומקבל חזרה בסוף שנה? האם הוא מקבל פנקס תשלומים?
תשובה משוערת: כן, הוא מקבל פנקס, וצריך לשלם 167 ש"ח בחודש למל"ל.

קבלות:
1. מה הדרך הפשוטה והזולה ביותר לתת קבלות, בהנחה ומדובר על מספר מינימאלי? הוסלידית המליצה על תכנה.
האם גם אחרים?
2. דיון על קבלות

איך ומתי מפקידים לקרן השתלמות של עוסק פטור:
קישור ראשון

הצהרת הון:
1. האם כולם צריכים להגיש אותה?
תשובה אפשרית: כנראה שכן, לפחות כל מי שאני מכיר.
2. מתי צריך להגיש אותה:
תשובה אפשרית: לעיתים הדרישה מגיעה מייד לאחר פתיחת התיק ולעיתים חולפות מספר שנים, כנראה כתלות בתחום העיסוק ומקום המגורים. רבים מדווחים שנדרשו במועד פתיחת התיק.
3. מה כוללת ההצהרה:
מסמכים רשמיים על כל נכסיך. זה מצריך לדבר עם הבנק/קרן פנסיה/ בית השקעות וכו'. בנוסף יש להוסיף רשימה של נכסים אחרים שברשותך (דירה, רכב וכד') עם הסימוכין הרשמיים לכך.
4. על חשיבות הצהרת ההון:
יש חשיבות רבה למילוי מלא ומדוייק של הצהרת ההון הראשונית כי כל הצהרה נוספת (שתדרש כל מספר שנים) תושווה להצהרה הראשונית, והפער ביניהן יוכל להיות מוסבר על ידי הכנסות מדווחות בלבד.
5. למלא לבד או באמצעות רואה חשבון?
תשובה אפשרית: בד"כ אני מעדיף שלא לעשות מיקור חוץ, במיוחד במקרים המערבים אלגברה פשוטה. עם זאת, נראה שאפילו אנשים 'סולידיים' במיוחד, מעדיפים להשתמש ברואה חשבון בכדי למלא את הצהרת ההון. הסיבה לכך כנראה הינה הפחד מהסתבכות עם מס הכנסה.
6. האם למישהו יש ניסיון במילוי הצהרת הון שנייה ומסקנות בקשר לכך?
7. כמה זמן יש לי להכין את ההצהרה? ככל הנראה כחצי שנה
8. איך מדווחים על השקעות? צריך לבחור את זה לפי עלות או לפי ערך שוק, כדאי לבצע מעקב עצמאי, אחרת במקרה של מעבר מבנק לבית השקעות (למשל), המעקב יסתבך.
9. אני מקבל מלגה שאינה חייבת במס מהאוניברסיטה, האם ואיך לדווח עליה? פירוט נוסף

שאלות וטיפים בנושא דו"ח שנתי:
קישור ראשון

אני יודע שהפוסט הזה קצת מבולגן, אני לא טוב בזה כמו @adamshalev אז אסדר אותו לאט לאט, כאשר המידע יתחיל לזרום. כמו כן, אני מתחיל בתהליך עכשיו ועם הזמן אפרט על כך
@Rio @המשקיע הנבון @nimrodko
@אשר
 
נערך לאחרונה ב:
לפני הכל אני אציין שאני לא רואת חשבון או יועצת מס מוסמכת וכל המידע שיש לי הוא מניסיוני האנקדוטלי בלבד ויכול שיהיה חסר או בלתי מדויק וממילא אינו מהווה חלופה להתייעצות עם בעל מקצוע.

א1. הייתי מאוד נזהרת עם פתיחת עסק "פיקטיבי". חשוב להבין את מכלול החובות, לצד הזכויות, הנלוות לעצם קליטתך ב"רשת המס": הצהרת הון אחת לכמה שנים, חובת הגשה של דו"ח שנתי מדי שנה, חובת דיווח שנתית למע"מ, אפשרות לקבל זימון לדיונים במס הכנסה לבירור הכנסות, אפשרות לביקורות של מפקחי מס הכנסה, וכן הלאה. אני לא בטוחה שקרן השתלמות לעצמאים לכשעצמה היא די והותר. לדעתי, כדי שהנושא ישתלם, צריך לפעול כדי להכניס כסף במסגרת העסק.

ב1. המקדמות הראשוניות נגזרות לפי הסכום שאתה צופה שתרוויח. אם תציין סכום נמוך סביר להניח שלא תקבל פנקס מקדמות.

ג1. כן, הוא מקבל פנקס, וצריך לשלם 167 ש"ח בחודש למל"ל.
 
תודה על ההבהרות, שילבתי אותן במסגרת הטקסט (האם ניתן לערוך גם את נושא השרשור?)

ג1. כן, הוא מקבל פנקס, וצריך לשלם 167 ש"ח בחודש למל"ל.
מה קורה אם הוא כבר משלם לביטוח לאומי בתור שכיר?
 
אספק את שני הסנט שלי בנושא הצהרת הון בפרט ומס הכנסה בכלל על פי מידע שלמדתי מקרובים ומכרים:
הצהרת הון נעשית לאחר דרישה של מס הכנסה ולא באופן יזום על ידי הנישום. לעיתים הדרישה מגיעה מייד לאחר פתיחת התיק ולעיתים חולפות מספר שנים, כנראה כתלות בתחום העיסוק ומקום המגורים (לא מצאתי חוקיות במדגם הקטן שאני מכיר). במסגרת הצהרת ההון יש לספק מסמכים רשמיים על כל נכסיך. זה מצריך לדבר עם הבנק/קרן פנסיה/ בית השקעות וכו'. בנוסף יש להוסיף רשימה של נכסים אחרים שברשותך (דירה, רכב וכד') עם הסימוכין הרשמיים לכך. יש חשיבות רבה למילוי מלא ומדוייק של הצהרת ההון הראשונית כי כל הצהרה נוספת (שתדרש כל מספר שנים) תושווה להצהרה הראשונית, והפער ביניהן יוכל להיות מוסבר על ידי הכנסות מדווחות בלבד. לפי מכריי, לאחר ההצהרה הראשונית בדרך כלל אין חקירה של מס הכנסה (זהו יישור קו). חקירה כזו יכולה להגיע רק לאחר מילוי דוחות שנתיים והצהרות הון נוספות.
מס הכנסה משתמש בניתוח סטטיסטי לפי מקצועות ותחומי עיסוק ולכן משמיע לעיתים דרישות כגון "לפי המידע שברשותנו אדם במקצוע x הוא בעל הכנסות שנתיות y. למרות שדיווחת על הכנסה z הקטנה מ-y אנו נחייב אותך במס לפי הכנסה y". כמובן שבמקרים כאלה חובת ההוכחה היא עליך ורצוי שיהיה לך רואה חשבון שינהל את המגעים עבורך. חשוב להבין שגם אם אתה ישר כסרגל, ברגע שנפתחה חקירה יתגלה שאתה חייב *משהו* לרשות המיסים, אחרת הפקיד שיזם את החקירה לא יוכל להצדיק את בזבוז המשאבים לממונים עליו. לדוגמא, רואה החשבון של קרוב משפחתי (שהואשם בהעלמת מס עקב החישוב הסטטיסטי של מס הכנסה) איים להתפטר אם הנישום לא יסכים לשלם תוספת מס שקרית על הכנסה לא קיימת שהמציא פקיד השומה וטען בפירוש כי המערכת לעולם לא תתקפל במקרה כזה, ועדיף לשלם גם אם הצדק עמך.
אני ממליץ ומייעץ לשקול היטב נושא זה בטרם פתיחת תיק במס הכנסה. בנוסף כדאי לברר מה משלח היד הרשום ומה ההכנסה הממוצעת עבורו, כדי שהכנסותיכם לא תהיינה נמוכות מדי.
 
2. אני יכולה רק להציע את הרעיון שלי שזה קלדנות לאנשים מוגבלות פיזית (כרגע שעה שעתיים בחודש 25 לשעה)
 
... מה הדרך הפשוטה והזולה ביותר לתת קבלות, בהנחה ומדובר על מספר מינימאלי? הוסלידית המליצה על תכנה.
האם גם אחרים?
2. דיון על קבלות
@Rio @המשקיע הנבון @nimrodko
@אשר

לא הצלחתי למצוא את המקום בו "הסולידית" המליצה על השירות iFreelance - אם תוכל לקשר גם לזה - מעולה.
עוד מישהו עבד עם השירות הזה - רק עם החלק החינמי שלו ומעוניין לשתף בניסיון שלו - ממש אבל ממש נמאס לי מהפנקס קבלות שמעורר בי את אותן תחושות כמו שמבקשים ממני לשלוח בפקס (חבר'ה, תתקדמו אנחנו כבר לא בשנות ה-80).
 
שמע סינסיטר הפוסט הזה קריטי וחשוב מאוד ואני מודה לך שפתחת אותו. אני אשתף מהנסיון המועט שלי ואציין כי גם לי יש עוד הרבה שאלות ואוסיף אותם לאחר התשובות, את השאלות האלה פרסמתי פה במגוון דיונים שפתחתי בעבר והיעדר התשובות העיד על כך שלצערי אין הרבה עצמאים בפורום זה.
הקדמה : אני את העסק פתחת מאז ה-1 במאי ויצרתי מיד אחרי את הקרן השתלמות שלי והפקדתי את התקרה בהפקדה אחת מיידית, וביקשתי מאחד המעסיקים שלי (אני שכיר במספר עבודות) לשלם לי כעסק במקום כשכיר כדי שיהיה לו הכנסה כלשהי שיהיה לגיטימי.

א. 1. כתבתי מחזור עסקי של 40,000 - אני צפוי לעבור אותו בכ-15% גג.

2. העסק שלי : כתיבת תוכן שיווקי באינטרנט (לכתוב נושאים לא ברורים שהפקידי שומה לא מבינים התברר כיתרון, הם לא שואלים שאלות ואין למה להשוות)

ב. 1. לא קיבלתי פנקס מקדמות

ג. 1. אני לא משלם ביטוח לאומי, אולי בגלל העבודות האחרות שלי כשכיר שכן משלמות, אני גם לא בטוח עדיין אם בסוף שנה אני אמור לנקות ביטוח לאומי מהכסף ברוטו שאני מקבל לעסק.
אני מוגר כ - עצמאי שאינו עונה להגדרה בביטוח לאומי.

ד= קבלות (תערוך :) )
ד. 1. אני מתשמש בIFREELANCER ואין לי תלונות, זה מרגיש קצת מסורבל ואני חושב שאעבור לאתר אחר כי יש המון מחיפוש קצר בגוגל. וכולן מאושרות מס הכנסה.

ה = הפקדות - מתי ואיך

ה.1. הפקדתי את התקרה 18,480 שח בתשלום אחד מיידי לקרן השתלמות דיגיטלית של מיטב דש בד"נ של 0.54% ואחרי שהכסף הופקד העברתי ממסלול כללי שהוא הברירת מחדל ששלב הרבה אגח וקצת מניות למסלול מנייתי בו זה 100% מניות, הרוב בארץ וקצת בחול. - היה קל מאוד והיה שירות מעולה. הייתי חייב להפגש עם נציג מיטב דש שיזהו אותי בפנים, הם אמרו שאני חייב להגיע לפתח תקווה בשביל זה ואני אמרתי להם שאני לא אסע עד לשם מהקריות ושאחכה שיהיה להם נציג באזור הצפון - היא אמרה שזה לא יקרה ואני חייב להגיע. יום אחרי זה התקשרו אלי שיש נציג בצפון לכל השבוע ושאקבע איתו פגישה לזיהוי :)

ו = הצהרת הון

ו.1. קיבלתי הצהרת הון מיד עכשיו איך שפתחתי עסק
ו.2. ביקשו ממני להגיש אותה עד נובמבר (חצי שנה להכין אותה)
ו.3. החלק הבעיתי ביותר מבחינתי הוא החלק של דיווח ההשקעות - צריך לבחור את זה לפי עלות או לפי ערך שוק וזה חייב להיות מדוייק ל31.12.14 ועקב היעדר מעקב ידני לאותה תקופה והעובדה שעברתי מהבנק לבית השקעות אין לי תיעוד לא של העלות ולא של הערך שוק מהיום הזה ואני נאלץ לשאר. - יש למישהו המלצות?

ו.4. שימו לב שטופס הצהרת הון כולל בת זוג וילדים מעל 18. וכי יש לכתוב אין ולא את המספר 0 כשמשהו לא רלוונטי וכי אין לציין אגורות וצריך תמיד לעגל למספר שלם. ואם משהו התקבל בירושה אז לכתוב בעלות 1 שח.

ו. 5. מקווה שלא יהיה לי נסיון בהצהרת הון שנייה, אני חושש מאוד אחרי מה שקראתי פה והאמת שעדיין לא שלחתי, התכוונתי לשלוח רק בדדליין כדי שיהיה לי זמן לקרוא על זה כמה שיותר ולא לעשות טעויות.

ז = דוח שנתי

ז. 1. הייתי חייב להציג דוח שנתי על 2014, לא היה לי עסק בכל שנת 2014, הכל שמתי 0 ושלחתי - קלי קלות. כן הייתי צריך לציין משכורות כשכיר מ2014 בנוסף ואת זה ציינתי כמובן וגם כמה מס הורידו לי מהשכר הזה.
 
נערך לאחרונה ב:
תשלום ביטוח לאומי לא קשור במישרין להיותך שכיר, כלומר זה שאתה שכיר לא פוטר אותך מתשלום ביטוח לאומי בעבור הכנסתך מהיותך עצמאי. החלק המהותי הוא האם אתה עונה על ההגדרה או לא:
"....חוק הביטוח הלאומי רואה בך "עובד עצמאי" אם אתה נמנה עם אחד מאלה:
- מי שעוסק במשלח ידו 20 שעות בשבוע בממוצע לפחות.
- מי שהכנסתו החודשית הממוצעת ממשלח ידו עולה על 50% אחוז מהשכר הממוצע.
- מי שעוסק במשלח ידו 12 שעות בשבוע, והכנסתו עולה על 15% אחוז מהשכר הממוצע.
עצמאי שאינו עונה על אחד מהתנאים הנ"ל הינו "עצמאי שאינו עונה להגדרה" ולענין חובת התשלום והזכאות לקצבאות ייחשב כבעל הכנסה שלא מעבודה...."
מתוך: http://www.btl.gov.il/Insurance/National Insurance/type_list/Self_Employed/Pages/default.aspx (הדגשה שלי ולא במקור).

מספיק שאתה עומד באחד מהתנאים ואתה נדרש לשלם 12-16% (לא זוכר בדיוק כמה) מהרווחים שלך בתור עצמאי.

למיטב ידיעתי, מי שאינו עומד בהגדרה צריך לזכור כי גם אינו מבוטח בגינה, כלומר במידה והוא נפצע ח"ח, הוא לא יוכל לקבל סעד בגין אותו חלק בהכנסה ואולי אפילו לא יכירו בו בתור נפגע תאונות עבודה במידה ודיווח כי נפצע במהלך אותה עבודה - לא סגור על זה ואשמח לשמוע תשובה מהימנה.
 
נושאים דומים
פותח הנושא כותרת פורום תגובות תאריך
ל עזרה בנושא פתיחת תיק עוסק פטור אוף טופיק 3
ל פתיחת עוסק פטור- האם לשלם לבעל מקצוע או לעשות הכל לבד? יזמות והגדלת הכנסות 20
ע פתיחת תיק עוסק פטור פיקטיבי רק לצורך הפקדה בקרן השתלמות פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 5
T כדאיות פתיחת עוסק פטור לשכיר עם שכר גבוה מיסים 21
deussex פתיחת עוסק פטור שאינו עומד בתנאי ביטוח לאומי, בשביל קרן השתלמות נוספת + הוצאות מוכרות פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 56
U מחויבות בירוקרטית על פתיחת תיק עוסק פטור מיסים 2
M פתיחת עוסק פטור עבור קרן השתלמות פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 12
א פתיחת עוסק פטור עבור הטבת קרן ההשתלמות צרכנות פיננסית 4
T פתיחת תיקים עוסק פטור במס הכנסה אונליין מיסים 0
G פתיחת עוסק פטור במקביל לעבודה כשכיר - שווה את הבלאגן? אוף טופיק 1
מ פתיחת עוסק פטור להכנסה שנתית נמוכה מאד צרכנות פיננסית 7
ד פתיחת עוסק פטור וכו' צרכנות פיננסית 48
Fitch פתיחת עוסק פטור לשכיר - רשימת מטלות ראשונית התפתחות אישית 30
S פתיחת עוסק פטור - שאלות על התהליך צרכנות פיננסית 7
unrealx פתיחת עוסק זעיר התפתחות אישית 6
D פתיחת חשבון בנק עבור עוסק מורשה צרכנות פיננסית 0
A פתיחת עוסק מורשה בשביל קרן השתלמות של עצמאי שוק ההון 59
זאב פתיחת עוסק מורשה התפתחות אישית 7
א פתיחת חשבון מסחר / אזרחות אמריקאית שוק ההון 2
סנופקין חוות דעת: פתיחת חשבון ב IB ישראל וחיבור לחשבון האמריקאי שלי ב IB שוק ההון 51
צ פתיחת חשבון ב IB, תעודת סל לטווח ארוך ב IB ועוד. שוק ההון 34
H טריק? העברת כל הפנסיה לקופ"ג, ואז פתיחת קרן פנסיה חדשה פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 6
M פתיחת חשבון משותף ומשכנתא נדל"ן 3
עידו ג פתיחת קרן פנסיה/גמל - דגשים והמלצות פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 4
H הוזלת עמלות בעת פתיחת חשבון מסחר שוק ההון 9
littleSeal פתיחת מיזם או עסק התפתחות אישית 3
E הלוואת ״חרבות ברזל״ או פתיחת חסכונות - צורך בכסף זמין צרכנות פיננסית 1
מ ממש לקראת פתיחת תיק בבית השקעות שוק ההון 1
S פתיחת קרן השתלמות חדשה פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 8
H פתיחת חשבון נוסף באינטרקטיב והפרדת פעילות שוק ההון 5
edangz שאלה לקראת פתיחת חשבון מסחר בIB שוק ההון 2
א שתי שאלות בסיסיות לקראת פתיחת חשבון בניירות ערך שוק ההון 5
ע גילוי מרצון לזוג אמריקאי + פתיחת חשבון ב ib מיסים 28
N מס' שאלות לקראת פתיחת חשבון מסחר בIB שוק ההון 59
Omer Daniel פתיחת חשבון באקסלנס שוק ההון 5
S פתיחת תיק עבור צעיר עם חשיפה גבוהה לשוק המניות (העולמי) שוק ההון 8
D פתיחת סתימה עם פומפה בכיור מטבח כשיש גם ניקוז מדיח כלים מינימליזם, חסכנות ואנטי-צרכנות 11
ג פתיחת חשבון בחו"ל לחירום שוק ההון 8
G פתיחת חשבון בנק בארה"ב ללא נוכחות שם צרכנות פיננסית 5
ה פתיחת קרן השתלמות ללא סוכן פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 7
N פתיחת חשבון מסחר באינטראקטיב בתור תושב אירופה שוק ההון 0
ס השוואת פתיחת חשבון בנק בקפריסין מול אנגליה צרכנות פיננסית 2
ז פתיחת חשבון ב IB - אין אפשרות לבחור ישראל במדינה פוסטים מאיכות נמוכה 7
N פתיחת קופת גמל להשקעה דרך מקום עבודה פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 6
H פתיחת תיק מניות במיטב דש שוק ההון 4
י רילוקיישן לארה"ב - פתיחת חשבון השקעות שוק ההון 1
M שותפות בסטארט אפ ומהלך הדברים בעת פתיחת חברה התפתחות אישית 25
ה פתיחת חשבון באינטרקטיב למרות שאקסלנס פתחו בשמי צרכנות פיננסית 0
ShayIL פתיחת חשבון. EUR בWise צרכנות פיננסית 7
A פתיחת תיק השקעות גדול בבנק שוק ההון 4

נושאים דומים

Back
למעלה