• אזהרה: פורום זה מיועד להחלפת דעות בין משקיעים חובבים בנושאים תאורטיים בלבד. חל איסור מוחלט על מתן ייעוץ השקעות פרטי. אין לראות בדיונים בפורום בבחינת יעוץ השקעות או תחליף לייעוץ פיננסי מקצועי המותאם אישית וספציפית למשקיע תוך התחשבות בנתוניו, צרכיו המיוחדים והאחרים, מצבו הכספי, נסיבותיו ומטרותיו. אין להסתמך או לפעול על פי הנאמר בפורום ללא קבלת יעוץ מקצועי אישי מבעל הרישיון המתאים, וכל הנוהג אחרת עושה זאת על אחריותו בלבד. האחריות לאמור בכל הודעה היא על מחבר/ת ההודעה בלבד.
  • חשבון מסחר באקסלנס טרייד : סנט למניה במסחר בארה"ב (מינימום $5 לעסקה), פטור מדמי טיפול לשנתיים, קורס במתנה ובונוס 100 ש"ח למצטרפים חדשים. להצטרפות דיגיטלית לחצו כאן .

משקיע מתחיל בסכומים נמוכים

גיל1

משתמש רשום
הצטרף ב
25/12/15
הודעות
16
דירוג
6
היי, זה הולך להיות קצת ארוך, השתדלתי להיות תמציתי, ואשמח לשמוע תגובות.

אני משקיע בתחילת דרכי, בוגר טרי במדעי המחשב עם עבודה בהיי-טק, ומשכורת גבוהה שאני רוצה להכניס לחסכון.
יש לי סכום התחלתי של 20K, ואני יכול להכניס הפקדות חודשיות בסביבות 5K.
כרגע אין לי מטרה ברורה לחסכון, מלבד העובדה שחבל שהכסף סתם ישב בבנק ויאבד מערכו.
אין לי צורך בנזילות גבוהה, כי כאמור אין לי צורך כרגע בכסף, ואני רווק בלי לחץ להוצאות חתונה/דירה/ילדים.

קראתי הרבה פוסטים בבלוג בנושא השקעות הנוגעים בנושאים שונים כמו שוקולד מריר, השקעות בסכום נמוך, בחירת בית השקעות, קניה של תעודות סל, קניה של קרנות מחקות מורכבות ועוד. גם פתחתי תיק השקעות וירטואלי בעידודה של הסולידית לבחון קצת את המצב.
האופציה של ניהול עצמאי והשקעה בקרנות נאמנות מחקות מדד נשמעת לי מתאימה עבורי.
עם זאת, היועץ של העבודה שלי שעוסק בתחום של ייעוץ פנסיוני והשקעות ומבין בעניינים האלה אמר לי שהוא שם את כספו בפוליסת חסכון, ושלדעתו זו האופציה הטובה ביותר, עם יתרונות כמו חסכון בדמי קניה, אפשרות השקעה בנכסים לא סחירים, וכו'.
אז הלכתי וקראתי את ההסתייגויות של הסולידית בנושא פוליסות חסכון, ואני מודע שזה אופציה קניה מחסרונות.
מצד שני, אחרי שקראתי דברים נוספים ושמעתי גם אותו, יכול להיות שהעלויות של ניהול תיק השקעות עצמאי בבית השקעות יכול להגיע לעמלות גבוהות כמו דמי טיפול חודשיים, עמלות קניה וכו', שיהפכו את העסק ללא משתלם.
צריך להוסיף לזה את התחושה שאני מרגיש שככל שאני קורא יותר כך אני מבין שכמות המידע שחסרה לי עוד גדולה מאוד, מה שמביא לתחושת תסכול ולהססנות גדולים יותר, ואני מפחד לעשות משהו עצמאי שיתגלה בדיעבד כטעות גדולה.

מה דעתכם על המצב? האם החששות שלי בנוגע לעמלות נכונים? האם פוליסת חסכון היא סתם עוד מכשיר יקר שלא מצדיק את עצמו? כיצד אוכל לדעת פחות או יותר את העלויות בתיק עצמאי בבית השקעות?
 
דווקא בבית השקעות העמלות נמוכות למדי. קח בחשבון שבכל מכשיר שתשקיע בו את הכסף - העמלות האלו יצטרכו להיות משולמת. פשוט כשאתה עושה את זה עצמית אתה רואה את זה באופן ברור יותר וזה לא מסתרר מאחורי דמי ניהול או משהו לא ברור אחר.
נקודה נוספת - אל תרוץ. בהתחלה גם לי היה בדיוק את אותו תסכול שדווקא ככל שאני קרוא יותר אני נותר יותר מבולבל. זה פשוט אומר שאתה באמת לומד, אז תמשיך ללמוד ולחקור והדברים יסתדרו לך בראש. קח את הזמן, זה ישתלם. אל תעשה פעולות פזיזות או תפקיד את הכסף שלך אצל אחרים רק כי אתה לא יודע מה לעשות איתו בעצמך (ותזכור תמיד - אין אף אדם בעולם שפועל נטו בשביל האינטרס הכספי שלך חוץ מעצמך).

לגבי העלויות בתיק בבית השקעות -
http://www.hasolidit.com/kehila/threads/סקר-העמלות-הגדול-גוגל-פורמס-תוצאות.1318/
(יכול להיות שעם תיק בסדר גודל קטן יהיה לך משתלם יותר בתור התחלה להשקיע בבנק. זה בגלל שבית השקעות גובה דמי משמרת [מעין דמי מנוי] קבועים, ואילו בנק גובה אותם כאחוז מגודל התיק)
 
תקרא גם את השרשורים בפורום על פוליסות פיננסיות (פוליסת חסכון). יש שם גם הרבה מידע וטיעונים טובים בעד ונגד שהסולידית לא דיסקסה.

אני לא נגד פוליסה פיננסית עבור מישהו שלא בטוח שהוא יודע מה לעשות אז אם אתה מרגיש יותר בנח עם זה מאשר לקנות קרנות לבד אז לך על זה.
רק תהיה מודע לחסרונות. שים לב גם שהסוכן שלך הוא בעל ניגוד אינטרסים שכן הוא ישמח שתעשה פוליסה דרכו ויגזור על זה אחוז מהדמי ניהול שאתה משלם. הוא גם יספר לך סיפורים יפים על למה אתה צריך לפתוח דרכו ולא לבד.
ובמקביל תלמד לעשות זאת לבד.
 
היועץ של העבודה שלי שעוסק בתחום של ייעוץ פנסיוני והשקעות ומבין בעניינים האלה אמר לי שהוא שם את כספו בפוליסת חסכון,
בכל חנות כשמישהו מנסה למכור לך משהו הוא אומר "יש לי כזה בבית". קח את מה שאומר לך היועץ בערבון מוגבל.
 
באופן כללי, אנשי מקצוע בתחום הפנסיה והביטוח מבינים יותר בביטוח מאשר בהשקעות. יש נטייה להמליץ על רכישת יותר ביטוחים, והסתמכות על חברות הביטוח בתור כאלה ש"יודעות טוב יותר" - וזה עוד לפני שמדברים על ניגודי האינטרסים מולך. זה לא דווקא ביקורת על כולם (יש גם אנשי מקצועי מצוינים) אלא פשוט העולם שהם פועלים בו.
לעומת זאת, לעיתים הון הוא הביטוח הטוב ביותר - במקום להוציא כסף על ביטוחים שאתה יכול להתמודד איתם עצמאית.
תשאל אותו אם הוא מאמין שחברת הביטוח יכולה לקבל בהשקעות תשואות מעל ממוצע השוק, אחרי שמנכים את העמלות.

בדומה למה שאדם ציין, לטעמי פוליסה פיננסית זה השקעה מתאימה למי שכלל אינו יכול ו/או רוצה להתעמק כלל בתחום ההשקעות, אלא רק לתת את הכסף למישהו וש"יעזבו אותו בשקט". אבל בסכומים שאתה מציין קשה לי להאמין שתוכל לקבל דמי ניהול טובים.

הרושם שלי הוא שאתה לא נופל בקטגוריה הזאת וההמלצה שלי היא לא למהר, אלא ללמוד את המינימום הנדרש כדי להרגיש בטוח עם ניהול השקעות עצמאי. רק תזכור שה"מצוין" הוא האויב של ה"טוב" - אתה לא חייב את התיק המושלם (גם אין דבר כזה), אלא רק כזה שמתאים למטרותיך. חצי מהפורום פה מדבר על דרכים לחסוך/להרוויח עוד כמה שברי אחוזים של תשואה בשנה - מועיל, אבל לא קריטי בשביל להתחיל.
 
מצד שני, אחרי שקראתי דברים נוספים ושמעתי גם אותו, יכול להיות שהעלויות של ניהול תיק השקעות עצמאי בבית השקעות יכול להגיע לעמלות גבוהות כמו דמי טיפול חודשיים, עמלות קניה וכו', שיהפכו את העסק ללא משתלם.
אלא אם הסוכן מציע לך תנאים פנומנליים, מאד מאד לא סביר שהעלות בבית השקעות תהיה גבוהה יותר מפוליסת חסכון (תחת הנחה שאתה מבצע מעט פעולות).
אבל בוא נשווה את העלויות. מה דמי הניהול שהציעו לך בפוליסת החיסכון?

צריך להוסיף לזה את התחושה שאני מרגיש שככל שאני קורא יותר כך אני מבין שכמות המידע שחסרה לי עוד גדולה מאוד, מה שמביא לתחושת תסכול ולהססנות גדולים יותר, ואני מפחד לעשות משהו עצמאי שיתגלה בדיעבד כטעות גדולה.
אם הנושא מעניין אותך (אני משער שכן כי קראת עליו, וגם כי אתה בחתך הדמוגרפי של 80% ממשתתפי הפורום :)), אני מציע שתיקח עוד זמן ותלמד עד שתרגיש קצת יותר בטוח. חוץ מזה שלצרכי מיקוח עם הבנק או בית השקעות, תיק של 40K יותר מרשים מתיק של 20K, ובעוד 4 חודשים אתה שם.
לשלוט בנושא לכל רוחבו ועומקו זה מפעל חיים, אבל בשביל להתחיל להשקיע צריך בעיקר להגדיר את הקצאת הנכסים, ואח"כ זה כבר עניין טכני שלדעתי לגמרי נופל תחת כלל 80/20. המדריך הזה (עד פרק 15) מאד עזר לי להתחיל ואני ממליץ עליו בחום.
אם מצד שני לא בא לך לחפור בזה יותר, או שאין לך זמן לזה בקרוב, אין לטעמי בושה בפוליסה פיננסית. רק שים לעצמך תזכורת לעוד שנה-שנתיים לברר אם צצו בינתיים אלטרנטיבות טובות יותר.
 
קודם כל תודה על כל התגובות. כיף לראות שיש פה פורום פעיל ותשובות מעמיקות ומגוונות. נתתם לי הרבה חומר למחשבה.
יבגני ויובל קלעו נכון לגבי האופי שלי, נראה לי שאני באמת אחכה קצת, אקרא יותר, אנסה להשיג יותר פרטים על עלויות בבנק ובבית השקעות.
על פוליסת החסכון כנראה שאוותר, אבל בכל זאת אבדוק מה דמי הניהול מול הסוכן כדי להשוות עלויות.
 
יש דמי כניסה ו/או יציאה לפוליסת חסכון? אם לא לא הבנתי למה לא עדיף לדחוף את הכל לפוליסת חסכון ובינתיים לחקור את הנושא.
לדעתי זה לא חכם ללמוד הרבה לפני שאתה מתחיל להשקיע (כל עוד שאתה מתחיל להשקיע במשהו בטוח יחסית) כי בינתיים הזמן עובר ואתה מפסיד תשואה.
רוב האנשים אומרים שהם ילמדו ויעשו דברים מיד אבל בפועל עובר זמן רב עד שהם עושים אותו.

אם תתחיל במשהו שנוח לך לעשות אז גם אם ירמו אותך היום (בדמי ניהול) עדיין התוצאה הסופית טובה יותר מלא להשקיע בכלל מצד אחד ומצד שני אתה תצבור קצת בטחון בשוק ויהיה לך קל יותר לעשות צעדים בהשקעות בלי עזרה של יועץ אח"כ.

וזה אלא אם כן אתה יכול להיות בטוח שתוך פרק זמן סביר - נניח חודש - אתה בטוח תהיה מושקע איפשהו - בית השקעות או פוליסת חסכון.

בפועל אתה צריך לקחת בערבון מוגבל פוסטים שאומרים שהשקעה כזו היא רעה או טובה. זה משהו שמאוד חשוב למי שכבר טבל את הרגליים בשוק ומבין דבר או שניים ופחות רלוונטי למי שמשקיע פעם ראשונה (לדעתי).
 
אתה תצבור קצת בטחון בשוק
בעיני שימוש בכלי אטום כמו פוליסת חסכון לא נותן אפשרות לצבור בטחון בשוק בכלל. אולי להפך, כי לא מבינים באמת מה קורה שם בפנים.

בינתיים הזמן עובר ואתה מפסיד תשואה.
בסכומים בהם מדובר כאן, כשכמעט כל החסכון הוא בעתיד והסכום הנוכחי מאד קטן יחסית אליו, הפסד התשואה מכמה חודשים של למידה מעמיקה יותר, זניח בעיני.
 
בעיני שימוש בכלי אטום כמו פוליסת חסכון לא נותן אפשרות לצבור בטחון בשוק בכלל. אולי להפך, כי לא מבינים באמת מה קורה שם בפנים.


בסכומים בהם מדובר כאן, כשכמעט כל החסכון הוא בעתיד והסכום הנוכחי מאד קטן יחסית אליו, הפסד התשואה מכמה חודשים של למידה מעמיקה יותר, זניח בעיני.
בואי נגיד ככה זה לא יכול להיות פחות נסיון מלא להשקיע בכלל מחד ומאידך אני לא חושב שהגיוני להניח שאין שום נסיון בשוק ההון בפוליסת חסכון. במלים אחרות זה יכול להועיל (כמובן לא בהכרח) אבל לא יכול לפגוע.

אין מה להפסיד אם הוא ייכנס לפוליסת חסכון. זה לא הגיוני להפסיד את הכמה חודשים האלה סתם והעניין הוא שאת לא יודעת שזה יהיה כמה חודשים. כמו שאמרתי אם הוא יכול להיות בטוח שתוך חודש (או כמה חודשים ספורים) הוא מושקע ב-100% אז בכלל אין על מה לדבר פה.
אבל לדעתי רוב האנשים לא באמת יכולים להבטיח את זה וייתכן שגם בעוד שנה הוא יהיה בחוץ.

אני חושב שהרבה יותר קל לשפר מאשר להתחיל.
 
אני נוטה יותר להסכמה עם @מרק עוגיות ו @ברננקי.
אחרי שקראתי את ההודעה הראשונית שלך מספר פעמים, נשמע שאתה מוצף באפשרויות ולא יודע באיזו מהן לבחור.
נוצרה אצלי התחושה שאתה חרד מהפסד של חלק מהכסף או כולו - אם תחושתי נכונה, אתה צריך לבדוק עם עצמך איזה חלק של הכסף אתה מוכן להפסיד (לפחות "על הנייר").
אחרי שפתרת את הבעיה הזו, מס' האפשרויות יצטמצם בהתאם להחלטתך (גם אם לא בהרבה).

אם אחרי שעשית חשיבה עם עצמך הגעת למסקנה שאתה מוכן נפשית להשקיע, תצטרך ללמוד עוד על האפשרויות שהעלית כאן, אין מנוס מזה.
מהודעתך הראשונית הבנתי גם שקראת חלק מהבלוג ומה היה לאנשים להגיד בפורום ואתה בעיקר חושש מהעלויות.

הסכום הראשוני שאתה מתכנן להשקיע הוא למטרות לימוד, יותר מאשר לעשיית כסף, ועל אף הרצון הברור מאליו לחסוך בעמלות זה לא מה שצריך לעצור אותך.
בסופו של דבר, אם אתה מתכנן לפתוח תיק בברוקר בארץ, העלויות הן פחות או יותר זהות בין הבנקים, או לחלופין, בין בתי ההשקעות, וההבדלים יהיו זניחים מבחינתך.

רק עוד דבר אחד: כל אחד מאיתנו הוא האויב הגדול ביותר של עצמו.
אם חקרת ובדקת, וכל מה שמפריד בינך ובין פתיחת התיק הן העמלות, כל מה שצריך לקבל זו החלטה.
בסופו של דבר, כולנו משלמים עמלות (בכל זאת, אתה מקבל שירות ברוקראז') כאלה ואחרות, בהתאם לסכום המושקע ו/או למשא ומתן שעשינו מול הגוף המסחרי אצלו בחרנו לפתוח את התיק - מה שחשוב זה להפנים את העובדה שזה חלק מתהליך עשיית הכסף (spend money to make money).
 
נושאים דומים
פותח הנושא כותרת פורום תגובות תאריך
W משקיע מתחיל - תיק השקעות שוק ההון 2
ר משקיע מתחיל- נושא האג"ח שוק ההון 11
ר משקיע מתחיל יומני מסע אישיים 30
B משקיע מתחיל, מה קורה למניות שלי שהונפקו על ידי iShares במידה ופושטת רגל?? שוק ההון 2
P מיומנו של משקיע מתחיל יומני מסע אישיים 23
O פוסט משקיע מתחיל גנרי P: שוק ההון 2
צ משקיע מתחיל ב1159235 שוק ההון 8
Y משקיע פאסיבי מתחיל - עצות לגבי פתיחת קופה פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 4
י משקיע מתחיל שוק ההון 10
מ התייעצות של משקיע מתחיל וסולידי שוק ההון 0
Y משקיע מתחיל לקראת גיוס שוק ההון 22
ד משקיע מתחיל שוק ההון 11
Emmanuel משקיע מתחיל, מתלבט בין ברוקרים שוק ההון 4
I חוויה של משקיע מתחיל בזמן הקורונה - 16% על ת"א 125 וקצת מדד הבנקים שוק ההון 95
D משקיע מתחיל - אשמח לשמוע דעות שוק ההון 12
O משקיע מתחיל - עשיתי את שיעורי הבית שלי אשמח לשמוע את דעתכם שוק ההון 16
D yet another משקיע מתחיל שוק ההון 5
T משקיע מתחיל - המלצות לתיק השקעות שוק ההון 20
ו שאלות של משקיע מתחיל שוק ההון 11
T משקיע מתחיל, זקוק ל2 הבהרות שוק ההון 10
F תיק השקעות של משקיע מתחיל+מספר שאלות שוק ההון 10
M משקיע מתחיל עם תיק חדש שוק ההון 2
I רק משתף בתחושות לאור מה שקורה בשווקים לאחרונה - משקיע מתחיל שוק ההון 62
Sulla משקיע מתחיל ושאלותיו המרובות לאחר קריאה מעמיקה שוק ההון 15
G משקיע מתחיל - צריך עזרה לבניית תיק שוק ההון 10
N משקיע מתחיל - קופ"ג להשקעה מול תיק בניהול עצמי שוק ההון 34
F מספר שאלות של משקיע מתחיל שוק ההון 23
Chase משקיע מתחיל - שאלה אוף טופיק 12
Y חיסכון מקסימלי- משקיע לטווח ארוך שוק ההון 4
א משקיע חדש-שאלה על הרכב התיק. שוק ההון 3
T צורך בהגשת דו״ח שנתי על דיבידנדים משקיע דרך IB מיסים 8
Y מה חשוב ברו"ח עבור משקיע בחו"ל מיסים 2
M משקיע לטווח הארוך, מעוניין להוסיף גם טווח קצר שוק ההון 23
O רכישת מניות דיבידנד לתיק משקיע פסיבי שוק ההון 59
K השקעה במדד שמחלק או משקיע חזרה דיווידנד, איך מבצעים? שוק ההון 4
T פשיטת רגל של בנק שבו אני משקיע פוסטים מאיכות נמוכה 30
E אמאזון - למה אני משקיע שוק ההון 363
H משקיע חדש - לטווח הארוך שוק ההון 4
אוגורן משקיע בשקלים, אבל קיבלתי סכום בדולרים - להמיר או לא להמיר? שוק ההון 8
adamshalev פלח הקריפטו של משקיע פסיבי [aka, למה כל חברי הפורום הם משקיעי אקטיביים] השקעות אלטרנטיביות 21
S עצה עבור משקיע בתולי לקראת כניסה ראשונה לשוק ההון שוק ההון 6
כ 2 שאלות של משקיע חדש פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 2
S כדאיות של קופת גמל ומייק משקיע לראשונה צרכנות פיננסית 7
T היתרון במינוף עבור משקיע פסיבי לטווח ארוך שוק ההון 6
א יש לי כ-3 מיליון ש"ח. איך אני משקיע אותם לקבלת רנטה חודשית, במקום בית ושכ"ד תמורתו. פוסטים מאיכות נמוכה 21
S סיווג משקיע/סוחר בורסה לצרכי מס שוק ההון 0
Y תיק ההשקעות של משקיע בתחילת דרכו - אשמח לכל ביקורת שהיא! שוק ההון 12
Liron2035 נראה לי שהוא כיסה כל סוג משקיע :) שוק ההון 3
Y האם משקיע פרטי יכול להכנס כמשקיע בקרן גידור? שוק ההון 6
D משקיע בדרך לפנסיה שוק ההון 4

נושאים דומים

Back
למעלה