• חשבון מסחר באקסלנס טרייד : סנט למניה במסחר בארה"ב (מינימום $5 לעסקה), פטור מדמי טיפול לשנתיים, קורס במתנה ובונוס 100 ש"ח למצטרפים חדשים. להצטרפות דיגיטלית לחצו כאן .

הינה זה הגיע - The social dilemma

soject

משתמש רגיל
הצטרף ב
3/9/19
הודעות
89
דירוג
128
כמובן שהיה חייב להיפתח דיון על הסרט מתישהו פה.
מה חשבתם על הסרט? יש פה הרבה אנשים מהייטק וגם מהחברות היותר מדוברות בסרט, פעם חשבתם על הדילמות שמוצגות בסרט?
צריך לקחת את הדברים המדוברים בסרט ברצינות או שזו הגזמה לשם הדרמה?

דיון פורה.
 
- זה הגזמה לשם הדרמה כי זה סדרת טלויזיה.

- זה משודר בנטפליקס , שגם עושה דבר מאוד דומה (המלצות, ממשיכה לך אוטומטית סדרות וכו'), לכן אפשר לקחת בערבון מוגבל.

- בתור בן אדם בטווח הגילאים 20-30 אני מאוד מושפע מטכנולוגיה מאז שנולדתי, ואני מאוד מזדהה עם הבעיות שהם מעלים.
בעקבות זה, אני מאוד מנסה להילחם נגד הבעיות האלה כדי להציל את עצמי כמה שאפשר. (אם זה לבטל התראות, להימנע מזמן מת ברשתות חברתיות וכל מיני דברים קטנים שהכנסתי לשגרת החיים).

- אפליקציה שמדליקה נוטיפיקציות בטלפון כל כמה שעות זה הדבר האחרון שהציל אותי מלהיגרר לשקוע בטלפון בלי מעש.

- אני כמו הרבה אנשים, עובד מול המחשב רוב שעות היום, ואני אשכרה לא קם מהכיסא אם אין לי תזכורת לקום.
 
רעיון טוב, ביצוע מאכזב. איטי ונמרח מדי ובימוי מעייף.

השורה התחתונה של הסרט בהחלט ראויה למחשבה ודיון. הרשתות החברתיות הן לא "פלטפורמה" תמימה שמאפשרת לנו ליצור ממנה מה שבא לנו, אלא ישות עם רצונות ואינטרסים שמשחקת בנו. הקיטוב החברתי והפוליטי שמקצין בכל העולם (היחס לביבי, טראמפ ועוד) כנראה מאוד מתודלק מהשיטה שבהן פועלות הרשתות החברתיות. אלו ענקיות טכנולוגיה עם דאטה חסר תקדים עלינו, וכח עצום של כסף וכח אדם ואלגוריתמים שממקסמים רווח ולא מחוייבים לשום אתיקה.

אם אהבת, אני ממליץ מאוד על הספר (שלדעתי כבר המלצתי עליו פה) weapons of math destruction
 
  • אהבתי
Reactions: HHH
השתעממתי ועברתי הלאה.
 
ניסיתי להיגמל מהמדיה, נשברתי אחריי יומיים.
וואו הכמות פעמים שהסתכלתי כמו מכורה בטלפון....מטורפת.
פעם הצלחתי חודש והרגשתי דווקא שיפור והייתי הרבה יותר רגועה. הפעם האחרונה הייתה לי מאוד מאוד קשה
איך מוצאים את האיזון?
 
משעמם וחוזר על עצמו, לא מחדשים הרבה, סרט של שעה וחצי שמנסה להסביר במיליון דרכים שונות מה זה AI וכמה החברות משתמשות בו בשביל לקדם פרסומות שיותר מתאימות לתחומי העניין של המשתמש
 
נראה שאנשים מסויימים פשוט רצו במה.
כאילו- אתם אלה שפיתחו את האלגוריתם, היו אחראים על השיטה, ודחפו אותה בכל הכח.
פתאום אתם יוצאים נגדה? פתאום התעוררתם?

מה שכן, זה מעניין לראות איך זה כן משפיע על הגילאים הצעירים.
אנחנו עוד מכירים את העולם של "לפני", וכש"התבגרנו" אנחנו יודעים לא להתייחס לכל התראה, מבינים שמה שקורה ברשתות החברתיות הוא לא המציאות שלנו.
לעומת זאת ילדים ובני נוער תופסים את זה אחרת. הסיפור שהוצג על הילדה הקטנה תפס אותי במקום שממש הרגשתי חסר אונים.
אבל זוהי כבר אחריות ההורים, לא אחריות המְּפתח המוסרי. (ג.נ. לא הורה).
 
סרט מענין.
הזכיר לי להפסיק לעקוב על אחרי קבוצות ואנשים שמעלים תוכן פוליטי ו/או תוכן שגורם לי לעצבים.
מחפש דרך לגרום לי לא לעקוב אחרי שרשורים דומים בפורום - יש כפתור UNFOLLOW לשרשור?
 
טור דעה על הסרט, לכל הגיקים שמסוגלים לקרוא 50K תווים בפחות מחמש דקות:

http://mikyab.net/posts/68925

גילוי נאות - מחקתי את המשתמש בפייסבוק לפני שהסרט יצא.

הזדמנות טובה להזכיר שהמדיניות של הסולידית כנגד "הזכות לשכוח" בפורום, היא לא לעניין בלשון המעטה.
 
נערך לאחרונה ב:
אנשים מאשימים את הרשתות החברתיות כיאלו הן באמת כבר ישות אנושית. מי לדעתכם אשם בדרך שהרשתות האלו משתמשות לרעה בנתונים שלנו (או לא לרעה על אחד ודעתו), בעלי החברות? המפתחים בחברות? המשתמשים? הממשלות?

דעתי היא שהעובדים בחברה הם אלה שצריכים לפעמים לשאול שאלות מוסריות ולעצור שניה כדי להגיד wtf, זה הולך למקום לא וטוב וכו'... אך אני מבין את הקושי לעשות זאת שיש משפחה, תנאים ושכר כל כך גדולים. אולי השכר הוא חלק מזה? שאנשים ישתקו ויעשו מה שנדרש מלמעלה? בסוף זה חשיבה פסימית אבל אחראיות אישית של כל אדם יכולה לשנות את העולם לדעתי.
 
ניסיתי להיגמל מהמדיה, נשברתי אחריי יומיים.
וואו הכמות פעמים שהסתכלתי כמו מכורה בטלפון....מטורפת.
פעם הצלחתי חודש והרגשתי דווקא שיפור והייתי הרבה יותר רגועה. הפעם האחרונה הייתה לי מאוד מאוד קשה
איך מוצאים את האיזון?
אני נמצא רק בפייסבוק וזה לטובת המרקט שם בעיקר, אך לפעמים בעבודה אני נופל סתם לגילגול חסר טעם שם. השיטה שלי זה להסתכל בהגדרות כמה זמן בממוצע הייתי בפייסבוק השבוע (אפשר גם באינסטגרם וביטיוב), דבר ראשון את תהיי מופתעת כמה זמן בממוצע כל יום את בשלושת האפליקציות האלו וזה יבהיל אותך. תנסי להוריד את הממוצע היומי בכמה דקות כל שבוע, תייחסי לזה מן משחק כזה. עד שתגיעי למספרים שנוח לך איתם.
 
נשים מאשימים את הרשתות החברתיות כיאלו הן באמת כבר ישות אנושית.

בדיוק ההפך, כשיש שיתוף פעולה שהוא אינו "ישות אנושית" אז זה מה שמאפשר את העוולות הכי גדולות שידעה האנושית. כשיש תאגיד, מדינה, חברה או תעשיה - זה נותן לכל העובדים/אזרחים/חיילים להרגיש כמו בורג קטן במערכת שהם נשאבו אליה ולא לשאת באחריות. השפה שהנאצים הבכירים ביותר השתמשו בה לא היתה "שפה מרושעת". הם לא קיללו וזעמו בפגישות העבודה שלהם. השפה שלהם היתה בירוקרטית (לדברי אייכמן) - 500 לפה, 1000 לשם. מספרים, נתונים. הבירוקרטיה היא מה שמאפשרת לבני האדם שלא לשאת אחריות למעשים שלהם בקנה מידה ענק. אני חושב שחלק גדול מהישראלים לא מסכים עם כל פעולה שצהל עושה, אבל הרוב הגדול משרת. תעשיית הבשר - רוב העובדים הם לא השוחטים, הם נהגי המשאיות, האורזים, אנשים הפרסום, השחקנים והעורכים בפרסומות - כולם מרחיקים מעצמם את העוול שהם עושים. אפילו משקיעי הVT משקיעים בכל החברות בעולם מתוך אסטרטגיה - ויכולים להחזיק בעקרונות שונים לגמרי מהחברות שהם מזרימים אליהם כסף מדי חודש (יש אפילו מאמר על זה פה בבלוג, שטוען שעלינו להפריד בין עקרונות להשקעות). כך גם בגוגל, או בכל חברה אחרת. אף אחד לא מרושע שמנסה להזיק לבני אדם- אבל האטימות מסוכנת הרבה יותר מהרשעות (היא מחזיקה הרבה יותר זמן), והבירוקרטיה והעובדה שכל אחד הוא באמת בורג אחד במערכת ענקית, ואם לא אני זה יהיה מישהו אחר, מרשה לנו בני האדם להיות אטומים. וכיוון שהכוח הכי גדול של בני אדם הוא שיתוף הפעולה, זה גם הכוח ההרסני ביותר שעלול להביא בשלב מסוים לקץ המין האנושי- נהיה יותר מדי, נרגיש פחות מדי, ושיתוף הפעולה שלנו יהיה גדול מאיתנו.

לכן אם יש משהו להאשים, זה דוקא תאגידים גדולים שמורכבים מהרבה אנשים, כולל לרוב אותנו (לעיתים כמשתמשים), ולנסות לחולל שינוי ברמת המקרו והמיקרו. אם זה באמת חשוב לנו.
 
למרות שהסרט גרוע ממש (היה באמת קשה לצפות בו עד הסוף) לדעתי הוא מעלה נקודה חשובה.
הפייסבוק שלי כל הזמן מציף אותי בפוסטים של הצד הימני של המפה למרות שאני לא עוקב אחר אף ישות פוליטית, לא עושה לייקים לפוסטים האלה, לא עושה לייק לשום מפלגה/פוליטיקאי/עיתונאי, בטח שלא מגיב לפוסטים. יש לי עמוד אחד ליברלי שאני עוקב אחריו אבל הוא בטוח לא מזוהה עם הליכוד/בנט או שום דבר שקרוב לזה. האפליקציה לא נמצאת על הפלאפון שלי כבר שנים ואין לי אינסטגרם. מאיפה הוא הביא את המידע שאני קפיטליסט + ליברל + ימני בטחוני? ככה"נ על סמך החברים שלי או לפי tracking באתרים אחרים. מניח שזה לא קשה במיוחד.
הפייסבוק של ידידה שלי הוא קיצוני לצד השני (היא שמאלנית אבל ממש לייט) - הכל אנטי ביבי, הכל פוסטים על עדויות של אנשים ששמעו שביבי עשה ככה, הכל על הפגנות ועל בלפור, המון סוציאליזם ודגלים אדומים, המון מרצ. גם היא לא פעילה פוליטית וכל העסק לא ממש מעניין אותה. לא הולכת להפגנות, לא מגיבה לכלום ולמען האמת בקושי נכנסת לפייסבוק.

השאלה שנשאלת כאן היא האם האלגוריתם זיהה אותנו כנוטים לכיוון הזה ולכן מנסה להראות לנו פוסטים שככה"נ נזדהה איתם יותר? האם כל הפוסטים החד כיוונים גורמים להקצנה אצל חלק מהאנשים?
אני חושב שפייסבוק גורם להקצנה משמעותית אצל חלק מהאנשים. אני מכיר לא מעט אנשים שמאדישים לחלוטין פוליטית נהפכו לפעילים מאד עד כדי שהם מוכנים להפסיד ימי עבודה כדי ללכת להפגנות, להתנדב במפלגות, ללכת להפגנות פרובוקטיביות שברור שיהיה בהן חיכוך ואף אלימות וכו (שלדעתי זה די קיצוני ללא קשר לכיוון הפוליטי).

זאת אחת הסיבות שאני לאט לאט מתנתק מפייסבוק לחלוטין. כבר לא פרסמתי כלום במשך שנים, לא עושה לייקים/מגיב בהגדרה. עם הזמן גם נכנס פחות. אני לא אמחק אותו לחלוטין כי הוא משמש לקשר עם אנשים מחו"ל שאני רוצה לשמור איתם קשר על אש קטנה, אבל ללא ספק הוא ירד מחשיבותו בחיי.
 
רק אותי הצביעות שעולה מכל העניין מחרפנת? נטפליקס מציפה את סוגיית השימוש בדאטא וכיצד היא פוגעת באוכלוסייה? ברצינות?
למישהו בכלל יש ספק שהמתחרה הגדול ביותר של נטפליקס הוא לא דיסני+ או הווטאבר של אמאזון, אלא שעות השינה של המשתמשים? כל הפלטפורמה של נטפליקס (וכן גם היא עושה שימוש בדאטא לטוב ולרע) בנויה ככה שלא נצליח להתגבר על היצר שלנו לזוז מהמסך, אין פושים אז כל האמצעים כשרים?

ושלא נתחיל לדבר על הסצנות המביכות האלה (עם הבחור שמשחק את פיט קמבל)... כתיבה שטחית ברמת פרויקט גמר בתיכון עם הפקה high end.
 
למישהו בכלל יש ספק שהמתחרה הגדול ביותר של נטפליקס הוא לא דיסני+ או הווטאבר של אמאזון, אלא שעות השינה של המשתמשים?

הם אמרו את זה בעצמם, אם אני זוכרת נכון. אבל מה, לפני שנים ישבתי בהרצאה של סופר והוא אמר אותו דבר. המטרה שלו היא להשאיר אותנו ערים עד שתיים לפנות בוקר כי הספר כ"כ טוב.
 
הם אמרו את זה בעצמם, אם אני זוכרת נכון. אבל מה, לפני שנים ישבתי בהרצאה של סופר והוא אמר אותו דבר. המטרה שלו היא להשאיר אותנו ערים עד שתיים לפנות בוקר כי הספר כ"כ טוב.
תפוחים ותפוזים, אבל נחמד.
המטרה של הסופר פשוט גורמת לו לכתוב טוב, אין מניפולציות שהוא יכול להשתמש בהן (בגלל השוני האינהרנטי במדיום).
נטפליקס, מהצד השני, כל הביזנס הוא המניפולציות הקטנות האלה (ברירת מחדל של הפעלת הפרק הבא בסדרה, שימוש בדאטא להמלצה על תכנים, הצגת אותו התוכן באופן אחר לכל משתמש וכו' וכו').

סתם דבר נחמד שנתקלתי בו לאחרונה - תראו איך נטפליקס שיווקה את אותו הסרט בדיוק, מימין הגרסה האמריקאית, משמאל האירופאית:
https://decider.com/wp-content/uploads/2020/08/CUTIES-VS-MIGNONNES.jpg?quality=80&strip=all
 
ככה הסרט הוצג בנטפליקס בהשוואה בין משתמש אמריקאי לאירופאי, זו הכוונה.
אני חושב שזה פייק
הימיני נראה פלייר של בית קולנוע (פיזי) בצרפת בבירור והוא מה 1 לאפריל (או לפני)
מניח שהוא הגיע לנטפליקס בתאריך שרשום ב thumbnail השמאלי, לקראת ספטמבר ושם נטפליקס באמת שיווקה אותו
לא?
 
אני חושב שזה פייק
הימיני נראה פלייר של בית קולנוע (פיזי) בצרפת בבירור והוא מה 1 לאפריל (או לפני)
מניח שהוא הגיע לנטפליקס בתאריך שרשום ב thumbnail השמאלי, לקראת ספטמבר ושם נטפליקס באמת שיווקה אותו
לא?
הספק שלך היה מוצדק. הבעיה הייתה שונה:
הסרט בפסטיבלים ובהשקה שלו בצרפת הושק "נקי", ולא התעוררו בעיות והד גדול סביב הסרט, והנושא השנוי במחלוקת שלו.
כשהסרט הגיע לנטפליקס, הסרט שווק בדרך הבעייתית שרואים, מה שגרם לפיצוץ (נגד נטפליקס, וגם נגד יוצרי הסרט) - טוויטר, פוליטקאים שמרנים, המעגל הרגיל.

https://www.cbc.ca/news/entertainment/netflix-cuties-backlash-1.5724482
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Cuties#Netflix_release

מצטער על ההטעיה, אם הייתה
 
נושאים דומים
פותח הנושא כותרת פורום תגובות תאריך
שם משתמש בעייתי השכרת דירה זה יותר משתלם מלקנות? מינימליזם, חסכנות ואנטי-צרכנות 6
E יש פה בני 50 פלוס שזוכרים איך זה לצאת להופעה ? אוף טופיק 7
A פיצול מנייה עתידי - מה זה אומר ואיך לנהוג? שוק ההון 4
ע זכיתי בפרויקט דירה בהנחה, זה שווה? נדל"ן 13
Z זה כבר נהיה סטנדאפ, השאלה היא על מי צוחקים. פוליטיקה, אקטואליה, דת-מדינה ושאר מרעין בישין 14
Z מדד הבנקים ומניות בנקים בישראל, לאן זה הולך ? שוק ההון 7
י דירה סמוכה לפיר אשפה - כמה זה בעייתי? נדל"ן 5
ש יש מצב שהדמי ניהול באמריקאית מחלקת זה רק מהדיבידנדים שוק ההון 1
ש השקעה במדדים, האם באמת הנכון זה להשקיע באותו מדד כל הזמן או לפתוח אפיקים חדשים? שוק ההון 15
T כל יום הנסדק 1%+ למעלה? איך זה יגמר לדעתכם? שוק ההון 21
H ולמה זה רע? - דיון תאורטי על השקעות הדיוטות במדדים אוף טופיק 6
מ האם יש היגיון לא למשוך קצבה מהפנסיה מהשנייה בה זה אפשרי ? פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 65
N פתחתי עוסק פטור בשביל זה.. איך אני סוגר אותו? פוסטים מאיכות נמוכה 3
M כמה זה חמור להיכנס למינוס צרכנות פיננסית 10
D מניות ערך קטנות בישראל זה סיוט - זמן לעבור לאינטרקטיב? שוק ההון 1
א האם רווח והפסד הון מתקזז גם אם זה ריאלי ונומינלי ? שוק ההון 7
ב אפשר להגיש תלונה במשטרה על הודעות ספאם בטלפון ? זה חוקי בכלל ? פוסטים מאיכות נמוכה 8
E אם אני קונה מחקה מדד - 1159250 בבנק או בבית השקעות זה אותה תשואה בדיוק או שיש סטיות? שוק ההון 3
N האם זה דבילי מצידי? שוק ההון 19
Z האם העלת תקרת עוסק פטור ל120,000 זה החל מ2024 אכן יצא לפועל סופית? מיסים 3
S רגולציה זה מורכב שוק ההון 5
י בית עם 5 יחידות דיור, האם זה כאב ראש או שדווקא הזדמנות? נדל"ן 33
הפרופסור סתם מתוך סקרנות, איך זה לעשות PhD במקום כמו סטנפורד או הרווארד ? התפתחות אישית 1
ש שאלה על אמזון ו- eBay - האם מוצר זה נמכר בפלטפורמות האלה? אוף טופיק 0
C מה הסולידית הייתה אומרת על זה? פוסטים מאיכות נמוכה 4
י מכרזי ר"מי, איך זה עובד?, והאם זה זמן טוב נדל"ן 8
H האם זה אפשרי להשכיר יחידת דיור ב3000+- ש"ח ממשכורת של 6200? צרכנות פיננסית 22
כ הוצאה מוכרת דרך השקעות במניות או נדל"ן וכו'? (תכנון מס) (איך טראמפ עושה את זה?) שוק ההון 0
B האם ניתן להפסיק להגיש דוחות מס שנתיים במצב זה? מיסים 22
E אני רוצה לעשות ללוות צלמים באופן עסקי ולא יודע איך לתמחר את זה. אשמח לעזרה אוף טופיק 2
Y מה זה טופס מש"ח והאם כל רוכש דירה חייב בו? נדל"ן 3
P העברות בנק מיידיות בארץ (לא זה"ב) - מה קורה עם זה צרכנות פיננסית 7
נ נכנסתי למינוס ב- IBKR. כמה זה יעלה לי? צרכנות פיננסית 5
לב מישקין עבודה משרדית - איך אתם שורדים את זה? אוף טופיק 53
נ להתאהב זה לפעמים זול ופחות מסוכן מלהשקיע אוף טופיק 35
F קה"ש IRA עם הפקדות מעל התקרה - מכירה למען איזון תיק זה אירוע מס? פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 13
הפרופסור זה נורמלי שיש לי תקשורת לא טובה עם המנחה שלי? התפתחות אישית 4
א חישוב מס ריאלי איך זה עובד ? שוק ההון 8
א לא מצליח למצוא עבודה, האם זה בגלל שאני כבד שמיעה? התפתחות אישית 10
M רכישת דירה למגורים - האם זה הזמן הנכון? נדל"ן 8
S הפקדה מעל התקרה בקרן השתלמות - האם זה שווה את זה? פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 18
י האם זה פיתרון למס רווחי הון? מיסים 8
א זכיתי במחיר למשתכן, האם זה שווה? נדל"ן 7
L האם S&P 500 זה מפוזר מספיק? פוסטים מאיכות נמוכה 26
Tsachi01 לגור עם ההורים - זה לא שחור ולבן אוף טופיק 83
גימפל עושר מבחינתי זה... דיוני עומק על פוסטים מהבלוג 61
D העולם דוהר בקצב מפחיד ל AGI, למה אף אחד לא מדבר על זה בישראל? אוף טופיק 64
R בעיה בדירוג אשראי - איך פותרים את זה ? שוק ההון 25
mudale222 האם זה סביר לחתום אוואל? נדל"ן 13
A איך זה שבפיקדון דולרי מציעים באיזור ה6 אחוז והתשואה על האג״ח הקצר טווח נושק רק ל5 ? שוק ההון 13

נושאים דומים

Back
למעלה