• חשבון מסחר באקסלנס טרייד : סנט למניה במסחר בארה"ב (מינימום $5 לעסקה), פטור מדמי טיפול לשנתיים, קורס במתנה ובונוס 100 ש"ח למצטרפים חדשים. להצטרפות דיגיטלית לחצו כאן .

הייתי שמח להבין אחת ולתמיד על שחיטה כשרה

וגם אם תענה באופן נקודתי על יום כיפור יש לך תשובה איך עם קטן שנרדף וכל מעצמות העולם ניסו לשחוט אותנו לכל אורך הדרך והגלו ופיזרו אותנו לכל רוחות העולם כמה פעמים עדיין עומד כאן וקיים בשיא תוקפו ?
בעוד שאומות ענקיות שהיו בגג העולם ללא מתחרה בכלל פשוט נעלמו ?
- העם לא נרדף רוב הזמן, הוא נסבל על ידי השליטים הנוצרים והמוסלמים לעיתים יותר ולעיתים פחות.
במקרים הקיצוניים שהוא לא נסבל, הפרעות בתימן, גירוש ספרד, והשואה התוצאות היו קטסטרופליות ליהודים שום אל לא עזר פה.

- אתה מניח שמישהו שלא אכל חזיר ועבד את י*** לפני 2,600 שנים מאמין ומתנהג בדיוק כמו חרדי או חרדלי היום ולכן זה אותו העם.
- שיא תוקפו כולו 0.2% מאוכלוסית העולם, כלום לעומת הסינים ההודים, הקתולים, הסונים, דוברי ספרדית באמריקה...
אם נמשיך בלוגיקה הזאת העמים שנעלמו לשיטתך הם אותם העמים שיש כיום קלטים הם צרפתים, רומאים הם איטלקים. נבטים ואדומים הם ירדנים ....
( ועוד לא רשמתי על עוד כמה עמים שמכירים בשורשיהם לפני אלפי שנים בדיוק כמו היהודים)
 
עדיף להפסיק לאכול בשר

בשר זה בריא, מזין ודי הכרחי לקיום תקין.
אצל טבעונים רבים תמצא הרבה חוסרים תזונתיים ובדיקות דם לקויות. וזה הוכח שוב ושוב לאורך מחקרים חוזרים ונשנים.
אבל עזוב מחקרים, לך לרופא המשפחה שלך ושאל אותו על הפציינטים הטבעונים שלו ובדיקות הדם/חוסרים תזונתיים שהוא מצא אצל חלקם.

מאידך, ראוי גם באותה נשימה לציין שלהרבה טבעונים מודעות בריאותית ותזונתית גבוהה מהאוכ׳ הממוצעת, ולכן רבים מהם עם היד על הדופק ויציגו במקרים רבים בריאות טובה יותר מהאדם הממוצע, אבל זה לא כי להיות טבעוני זה בריא יותר (להפך) - זה רק כי יש להם מודעות גדולה יותר מהאדם הממוצע.
אבל לא תמיד ימצאו תחליף ראוי לכל בשר שאותו הם נמנעים לאכול, בטח אם מדברים על איכות החלבון וחומצות האמינו שבו.

מבחינה מוסרית, אני ישן טוב בלילה. זו דרך הטבע. כולנו חלק משרשרת המזון. התנים הרעבים לא ריחמו על הזמרת הקנדית שנקלעה בדרכם
באמצע טרק (טיילור מיטשל) צבועים באפריקה, תנינים באמזונס וכו׳, לא תמיד ריחמו על בני אדם שנקלעו בדרכם, ושאת גופותיהם לא תמיד מצאו (מעניין למה) והתולעים לא ירחמו עליי שאמות, זו דרך הטבע.
ואם נלך עד ללפני המהפכה החקלאית ובאמת נחפש כמה מאבות אבותינו גמרו בתוך בטן של חיה רעבה, לדעתי נגיע למספרים עם הרבה אפסים לצידם.

אם כבר בני אדם לרב הרבה יותר הומניים בדרך שהם מסיימים את חייהם של בע״ח אותם הם צורכים לאכילה, לרב זה מאוד מהיר. להבדיל ממה שקורה בטבע, שם הרבה פעמים זה אכזרי איטי ובהכרה מלאה/מעורפלת בזמן שסועדים מהבטן הפתוחה שלהם.

והטבעונים לא יותר מוסריים ממני, למרות שהם רוצים לחשוב שכן. בטח שמדובר בהריגת בע״ח לצורך מאכל. הם אחראים למות בע״ח ושדידת אזורי המחייה שלהם לצרכי מאכל בדיוק כמוני, פשוט להם נוח להרגיש נאורים ממני. הריי כל שדה חקלאי שמשמש לגידול אוכל טבעוני הוא שטח מחייה שנלקח מאותם בע״ח. והלכה למעשה השמיד אותם ואת דורות ההמשך שלהם באבחת יד. כנ״ל לאזור האורבני בו הם גרים. כנ״ל לארון מאיקאה שיש להם בבית שנלקח מעץ שבו חיו עשרות מינים של בע״ח והתקיימו עליו ומסביבתו.

הדרך היחידה של טבעוני לא לפגוע בבע״ח זה או לא לחיות, או לעבור לחיות באוהל בטבע עם מדרך פחמני מינימלי מצידו. אין דרך להימנע מפגיעה בהם.
אפשר לצמצם פגיעה ואפשר להיות כמה שיותר הומניי, אבל לכולנו בסופו של יום, טבעונים וקרינבורים כאחד, יש דם על הידיים במידה די שווה.
 
נערך לאחרונה ב:
כלומר לדברייך, אם נישבת אצל האויב והוא מציע לך או כדור בראש, או לחתוך לך כמה חתכים בגוף, ולתלות אותך על עמוד בשמש בהכרה מלאה ולתת לעורבים לסיים אותך לאט, אתה משיב לו : ״אני זורם יזאלאמה, תבחר אתה״...?
לא, אני אגיד לו כל הכבוד על ההומניות שלו ואשלח עבורו מכתב המלצה לקבלת פרס ישראל.
 
זו דרך הטבע
תעשיית הבשר היא דרך הטבע?
תנינים באמזונס וכו׳, לא תמיד ריחמו על בני אדם שנקלעו בדרכם,
אתה בטוח שאתה רוצה להפוך את הטבע לאמת המידה לפיה אתה מנהל את החיים?
בדרך שהם מסיימים את חייהם של בע״ח אותם הם צורכים לאכילה
הבעיה היא עם כל הסבל שקודם למוות
הם אחראים למות בע״ח ושדידת אזורי המחייה שלהם לצרכי מאכל בדיוק כמוני, פשוט להם נוח להרגיש נאורים ממני. הר
יש הבדל בין הסבת סבל במחדל, וגרימת סבל באופן ישיר.
מעבר לזה מ2 עוולות לא יוצא צדק

הדרך היחידה של טבעוני לא לפגוע בבע״ח זה או לא לחיות, או לעבור לחיות באוהל בטבע עם מדרך פחמני מינימלי מצידו. אין דרך להימנע מפגיעה בהם.
אכילת הבשר בתרבות שלנו לא מסתכמת בשרידה. אם זה היה המצב היית צודק. יכול להיות שזה כורח אבל ברור שיש גם היבט של חגיגה בנושא הזה. אני יודע שזה טהרני אבל מי שהולך למסעדת בשרים או המבורגריה מושחתת לא נשאר על צד הכורח.הוא חוגג את זה. ואין מה לחגוג. אני מודה שזה נשמע טהרני ופלצני אבל ככה אני רואה את הנושא.
ג.נ : לא צמחוני ,אבל גם לא חושב שהידיים שלי נקיות ושאני נקי מוסרית. אני נסחף ברוח הזמן כמו הרבה אנשים נורמלים שהחזיקו עבדים לא מזמן
 
תעשיית הבשר היא דרך הטבע?

אכילת בשר היא דרך הטבע.
התעשייה סה״כ נולדה מכורח המציאות של האינטלגנציה הגבוהה של בני האדם שיודעים להמציא כלים = קידמה הטכנולוגית + אוכלוסיה של 8 מיליארד פיות להאכיל שלא משאירה ברירה אחרת חוץ מלהפוך את זה לתעשייה יעילה. הרומנטיזציה של קאובוי שחי לו בחווה בלהלהלנד ומגדל לעצמו את חיות המשק היא לא ריאלית לרב האוכלוסיה.

אתה בטוח שאתה רוצה להפוך את הטבע לאמת המידה לפיה אתה מנהל את החיים?

אין קשר בין מה שכתבתי למה שהשבת.
סה״כ צייינתי את העובדה הפשוטה שגם חיות אוכלות חיות כולל גם אותנו (מאיפה אתה חושב הסיבה שרעש של מישהו משחק עם שקית ניילון מעיר אותך בלילה כל כך מהר? הניילון מדמה את רעש העשבייה שחיות טורפות היו דורכות עליהם בזמן שהם מתקרבות אלייך כדי לצוד אותך. כל האינסטניקטים החדים האלה שלנו כולל אלו של fight or flight היא כי עד לא מזמן גם אתה היית חלק משרשרת המזון) והסיבה שהם לא אוכלות אותנו בכמות שאנחנו אוכלים אותם זה בזכות האינטליגנציה הגבוהה שלנו שאותה ציינתי בסעיף הקודם שגרמה לנו לטפס לטופ העליון של שרשרת המזון. אם לחיות (אוכלות הבשר) היה את מנת המשכל שלנו, כמו בסרט כוכב הקופים, תהייה בטוח שזה כנראה היה נגמר אותו דבר, שאנחנו משמשים אותם למאכל מסחרי.

הבעיה היא עם כל הסבל שקודם למוות

אכן לא פשוט, אבל אין דרך אחרת בכדי להאכיל 8 מיליארד פיות. אתה לא יכול לעשות ביצי חופש ל8 מיליארד פיות, זה לא ישים. לא כלכלית, לא מבחינת שטחי גידול, ולא מבחינת גודל אוכ׳.

יש הבדל בין הסבת סבל במחדל, וגרימת סבל באופן ישיר.
מעבר לזה מ2 עוולות לא יוצא צדק

אין שום הבדל, ההבדל היחידי שצד אחד יכול לטמון ראשו בחול והצד השני לא.
שתיהם זה באופן ישיר חבר. האורז שהטבעונים אוכלים, חיסל באופן ישיר מאות בע״ח שחיו באותו שטח שהוסב להיות שדה אורז, ותכפיל את זה בעשרות אלפי שדות אורז, והגעת למספר אסטרונומי של בע״ח שקיפדו את חייהם, ותעשה את זה בחזקת כל הדורות העתידיים והצאצים הפוטנציאלים שנגדעו מאותם שדות אורז, ועכשיו תכפיל את את זה בכל הגידולים החקלאיים אותם צורכים הטבעונים.
לא סיימתי, עכשיו תוסיף את כל שאר העזרים הטכנולוגיים והסביבה האורבנית והחיים המודרנים שכל טבעוני מנהל את חייו, שגורמים באופן ישיר סבל עצום והרג המוני לבעלי החיים סביבו. הארון של איקאה זה רק טיפה בים מהדוגמאות של החיים המודרנים שהטבעוני מנהל.
הטבעונים לא יותר טובים ממני וממך, הם יכולים לשקר לעצמם אבל לא לי.


אכילת הבשר בתרבות שלנו לא מסתכמת בשרידה. אם זה היה המצב היית צודק. יכול להיות שזה כורח אבל ברור שיש גם היבט של חגיגה בנושא הזה. אני יודע שזה טהרני אבל מי שהולך למסעדת בשרים או המבורגריה מושחתת לא נשאר על צד הכורח.הוא חוגג את זה. ואין מה לחגוג. אני מודה שזה נשמע טהרני ופלצני אבל ככה אני רואה את הנושא.

אוכל הוא טעים. אוכל חייב להיות טעים אחרת לא היית אוכל אותו. אם הצ׳יטה לא הייתה נהנית בבלוטות הטעם שלה והדופמין שמופרש במוחה מטעמה של הזברה היא לא הייתה נוגסת בה. זרוק לכלב שלך פולקה עוף ותגיד לי שהוא לא נהנה.
כמו שאם יחסי מין לא היו מהנים לא היינו מתרבים, הגוף מתגמל אותנו בתחושות עונג כדי שנרצה לאכול ולהזדווג. כך שזה טבעי לחגוג אכילת בשר.
מה אתה רוצה? שאנשים לא יתענגו על סטייק? אין חיה כזו. אוכל אמור להיות חגיגה. אוכל אמור להיות מענג.
וזה כלל לא רק בבשר, אני גם מתענג על מקופלת ופסק זמן למרות שאין שם בשר, ואני גם מתענג על מנגו עסיסי, ואפילו מתענג על כוס מים פשוטה שאני צמא.
אין קשר בין הדברים.

תוסיף לזה את העובדה שאנחנו יצורים חברתיים בעלי כישורי שפה ואיטיליגנציה גבוהה, ומכאן יוצא שקיום ארועים חברתיים סביב האכילה זה כורח המציאות.
בגלל שאוכל יוצר תחושת עונג + בני האדם יצורים חברתיים = אוכל הוא חיבור בין אנשים בארועים חברתיים. וזה התחיל עוד שהאדם הקדמון ישב סביב המדורה עם השבט שלו בזמן שהתענג על סעודת הציד.

ג.נ : לא צמחוני ,אבל גם לא חושב שהידיים שלי נקיות ושאני נקי מוסרית. אני נסחף ברוח הזמן כמו הרבה אנשים נורמלים שהחזיקו עבדים לא מזמן

לא טענתי שאני בהכרח מוסרי, טענתי שמבחינת מוסר, אני ישן טוב בלילה כי אני מבין שזה צורך טבעי והגוף שלי דורש את זה .
עובדה שהוא יודע לפרק את זה ולהשתמש בזה, לעומת זאת תן לפרה לאכול עוף היא לא תצליח להפיק מזה כלום כי היא לא נועדה לאכול את זה.
כן, גם אם זה הפך לממוסחר מכורח המציאות, זה לא משנה את העובדות שנועדתי לאכול בשר.

עבדים, זה עניין אחר. מדובר בפריוולגים לבנים ועשירים שהעסיקו עבדים בשביל להקל על אורח חייהם עקב עמדת כח, אין קשר לאכילת בשר שזה כורח המציאות וצורך טבעי הנוגע לכל שכבות האוכלוסיה ללא קשר למעמדם. .
 
נערך לאחרונה ב:
אוכל הוא טעים. אוכל חייב להיות טעים אחרת לא היית אוכל אות
ברור שהוא טעים. אבל יש הבדל בין לאכול סטייק פעם בשבוע כי זה הכרחי,ובין לאכול אותו כל יום תוך כדי הפיכת המאורע לחגיגה והתפלשות בהנאה. לא רואה איך המצב הנוכחי בתעשייה מאפשר את זה מוסרית.
אתן אנלוגיה מתחום אחר. גם מלחמה היא כורח. זה משהו שקורה ואין לנו פריבילגיה לא להשתתף בה כשאין ברירה. אבל לא תסכים איתי שיש טעם לפגם בצלף שמוריד ברך למיידה אבנים וחוגג את זה? מסמן איקסים על הרובה? מבחינתי זה אותו דבר. תאכל בשר כי אין מה לעשות,(לא נכנס לויכוח אם אפשר או אי אפשר להסתדר בלי בשר) לפעמים צריך לפגוע בברכיים של אנשים ,אבל אין סיבה לחגוג את זה.אלה פעולות שצריך לעשות מתוך הבנה שזו חובה.תוך צימצום הפרקטיקה לרמה הכרחית בלבד
ושוב,אני מודע לעובדה שזה מאד טהרני,אבל אני באמת חושב שככה צריך להתייחס לזה
 
התעשייה סה״כ נולדה מכורח המציאות
והיא מסבה סבל רב ביותר.אם אי אפשר לקיים האכלה של המונים בבשר צריך לצמצם את זה למינימום. הרבה מאד יצורים סובלים מאד בלי הכרח אמיתי חוץ מאשר הנאת הבטן של בני האדם
תהייה בטוח שזה כנראה היה נגמר אותו דבר, שאנחנו משמשים אותם למאכל מסחרי.
זה מכשיר את הפרקטיקה מוסרית? אז מה אם מישהו אחר היה יכול לפגוע בך אם היה יכול, זה נותן הכשר לפגוע בו?
אבל אין דרך אחרת בכדי להאכיל 8 מיליארד פיות. אתה לא יכול לעשות ביצי חופש ל8 מיליארד פיות, זה לא ישים. לא כלכלית, לא מבחינת שטחי גידול, ולא מבחינת גודל אוכ׳.
צריך לשקלל לתוך המשוואה גם את הסבל של יצורים שנפגעים פיזית וגם רגשית בתוך הסיטואציה ולפעול לצמצומם
שזה צורך טבעי והגוף שלי דורש את זה .
כאמור בימינו אכילת בשר חורגת ממה שהכרחי מבחינה בריאותית. גם מההיבט של היחס אל הנושא וגם מבחינה של כמויות
 
בשר זה בריא, מזין ודי הכרחי לקיום תקין.
אצל טבעונים רבים תמצא הרבה חוסרים תזונתיים ובדיקות דם לקויות. וזה הוכח שוב ושוב לאורך מחקרים חוזרים ונשנים.
רק לעשות סדר במושגים כי חסר לך מושג אחד בהיררכיה.
מי שלא אוכל בשר הוא צמחוני.
מי שלא אוכל בשר וגם לא אוכל מוצרי חלב וביצים הוא טבעוני.

גם בקרב הקרניבורים לא הכל שחור ולבן, אני לדוגמא קרניבור אבל כבר שנים אוכל בשר רק בסופי שבוע.
 
והיא מסבה סבל רב ביותר.

אין כאן שחור ולבן. אם תפסיק לספק בשר תגרום גם סבל גדול ביותר, מחלות , תת תזונה ומוות המוני של בני אדם ברחבי העולם. זה שצריל להגביל ילודה אצל המין האנושי זה כבר עניין אחר. בטח במדינות כמו סין והודו. אבל מי שנולד נולד ולא צריך לסבול.
מבחינת סבל, השיטות הולכות ומשתכללות ויש הרבה תקנות לטובה בנושא. זה שתצביע לי על איזה חוואי אכזר פה או מדינה מושחתת עולם שלישי פה ושם
לא מצביע על הכלל.
גם הזברה סובלת שלהקת צבואים אוכלת אותה ונותנת לה לגסוס לאט בזמן שפותחים לה את הבטן, אתה רוצה גם להרעיב אותם? זו דרך הטבע. לא מקבל את ההתייפיפות הזו שיש זרם בטבעונות המנסה להנדס לנו מצטער.

אם אי אפשר לקיים האכלה של המונים בבשר צריך לצמצם את זה למינימום.

מה זה מינימום? מי כמוך חבר הסולידית יודע שזה הכל היצא מול ביקוש.
ואני אישית לא מכיר אף אחד שאוכל אחרי שהוא שבע.
אתה רוצה לצמצם? תתחיל להקים מחאות מול צה״ל שזורק הרבה אוכל כי מה אכפת לו זה לא יוצא לו מהכיס. האזרח הקטן שצריך לשים לעצמו אוכל על השולחן לא אשם.

הרבה מאד יצורים סובלים מאד בלי הכרח אמיתי חוץ מאשר הנאת הבטן של בני האדם

מה זה הנאת הבטן, כבר הסברתי לך שאוכל אמור להיות מהנה כי אחרת לא היית אוכל אותו, מה אתה רוצה שנאכל ונסבול? באמת לא מצליח להבין את הטיעונים שלך. נשמע יותר מדי ניו אייג׳.
איפה אתה רואה חגיגות על הרג? מה אנחנו כמה רדנקים שיוצאים לצייד בשביל לעלות לפייס תמונה? אנחנו כמה בני מיעוטים שמעלים לטיקטוק איך הם טבחו בכמה כלבים משוטטים? לא. ממש לא. הרב השפוי לא נהנה מההמתה וסבל של בע״ח. צורך מה שהוא אמור לצרוך לצורך תזונתי נטו וזהו.

זה שאתה רואה ״חגיגה״ שעושים על האש, זה ממש לא חגיגה על כך ש: ״חחח הרגו לנו פרה והנה נאכל את הסטייק שלה. חחח מגיע לה״ ממש ממש לא.
החגיגה היא פשוט עקב המפגש החברתי שזה יוצר.ֿ

זה מכשיר את הפרקטיקה מוסרית? אז מה אם מישהו אחר היה יכול לפגוע בך אם היה יכול, זה נותן הכשר לפגוע בו?

כמובן שלא. סהכ ציינתי נק׳.

צריך לשקלל לתוך המשוואה גם את הסבל של יצורים שנפגעים פיזית וגם רגשית בתוך הסיטואציה ולפעול לצמצומם

ושב, הכל עניין של היצא מול ביקוש.
אנחנו הישראלים טיפה בים, בטח האזרח הקטן. הביקוש גדל מאוד בעולם מאז שסין והודו נכנסו לתמונה והתחילו לצרוך הרבה .

כאמור בימינו אכילת בשר חורגת ממה שהכרחי מבחינה בריאותית. גם מההיבט של היחס אל הנושא וגם מבחינה של כמויות

ושוב חבר, אני לא מכיר אף אחד שאוכל אקסטרה בשר לאחר שהוא שבע.
זה שיש כמה פריוולגים בהרצליה פיתוח וקיסריה לא מעיד כלל הציבור שצורך מה שהוא צריך ולא יותר. בטח שמדובר בבשר. זה לא שוקולד ולא גלידה.
כי בבשר זה מאוד קשה לצרוך יותר ממה שהגוף צריך עקב תחושת השובע העצומה שמקנה לנו החלבון.
 
נערך לאחרונה ב:
כמובן שבשחיטה כשרה החיה סובלת יותר. אני לא מומחה אבל אני מאמין שהרעיון של שחיטה כשרה הגיע בין השאר מין הצורך למנוע מאנשים לאכול נבלות. בשיחטה כשרה יש צורך להקיז את הדם של החיה כדי להרוג אותה, כדי לוודא שלא שוחטים נבלה. שיטת שחיטה "הומנית" היא בין השאר הריגה של החיה בעזרת חישמול, מבחינת היהדות מדובר באכילת נבלה, משום שהשוחט מגיע לחיה שכבר מתה.
 
הייתי שמח להבין לגבי שחיטה כשרה. אני רוצה להבין האם החיה סובלת או שבשחיטה הזאת היא הכי פחות סובלת?

אני קורא כבר 40 דקןת בגוגל ויש כתובת לכאן ולכאן ואין אף תשובה חד משמעית. הייתי שמח לעזרה להבין את התשובה האמיתית מתחת לכל הכתבות שממומנות על ידי בעלי אינטרסים
השיטה של טמפל גרנדין היא כנראה הכי מקלה על סבל בעלי החיים,יש לה שם בנושא
 
הייתי שמח להבין לגבי שחיטה כשרה. אני רוצה להבין האם החיה סובלת או שבשחיטה הזאת היא הכי פחות סובלת?

אני קורא כבר 40 דקןת בגוגל ויש כתובת לכאן ולכאן ואין אף תשובה חד משמעית. הייתי שמח לעזרה להבין את התשובה האמיתית מתחת לכל הכתבות שממומנות על ידי בעלי אינטרסים.
לא יודע למה אתה מצפה "למצוא תשובה" לכזה דבר.
חוששני שמערכת העצבים של חיות הוא נושא שעדיין נחקר, ולגבי התודעה שלהן (לסוגיה השונים), קשה לומר שבכלל התחלנו לגרד את פני השטח.

אם אתה מחפש תשובה פשוטה - אין. בוודאי שהחיה סובלת, אבל זה לא אומר שזו השיטה שבה היא הכי סובלת או הכי פחות סובלת.
אם אתה מחפש תשובה מורכבת -
כנראה ששחיטה כשרה היא השיטה ההומנית ביותר שהייתה זמינה אז. אבל בהיסטוריה יש גם מקרים שניסו ליצור שיטה חדשה, הומנית יותר, והתברר שהיא פחות.

הטענה הדתית הקלאסית היא שמנותק החיבור הראשי למוח, כך שהיא לא מספיקה להבין שהיא מתה. יש דגש בהלכה על סכין ללא פגמים, כך שהחיתוך חלק. (זיגזג=לאט יותר)
הטענה הנגדית הקלאסית היא שחשמל הוא ההומני ביותר. אני לא יודע, מי שקצת התחשמל יודע שזה לא תחושה מאוד נעימה. ואם הן מתות לפני שמבינות, זה אותו סוג טיעון.

גם ביהדות, אכילת בשר לא ממש נתפסת כאידיאל, אלא כרע הכרחי. עדיף לשחוט מאשר לאכול חי\להרוג בדרך אחרת.
 
הייתי שמח להבין לגבי שחיטה כשרה. אני רוצה להבין האם החיה סובלת או שבשחיטה הזאת היא הכי פחות סובלת?

אני קורא כבר 40 דקןת בגוגל ויש כתובת לכאן ולכאן ואין אף תשובה חד משמעית. הייתי שמח לעזרה להבין את התשובה האמיתית מתחת לכל הכתבות שממומנות על ידי בעלי אינטרסים.
לגבי בעליי חיים רבים הסבל בחייהם גדול מזה שבמותם, שחיטה כשרה או לא. תקרא למשל על מה שעוברים חזירים ותבין.
 
לצד החילוני שהיה בשני המקומות ובחר להשתייך לצד הדתי של המשוואה
קח דוגמא לדבר שנכתב לפני אלפי שנים בתלמוד שלא היה מצב להתחייב עליו בזמנו ועד היום לא ניתן לחתום עליו שהוא אמת אם אתה לא אלוקים :
מעניין, בחרת להשתייך לצד הדתי ואתה מביא מאמר מאתר כפירה?
 
אני מניח שבעייתי להשוות שחיטה כשרה ללא כשרה. השיטה הכשרה היא שחיטה עם כללים מסוים ושחיטה לא כשרה היא כל דבר אחר ולא מוגדרת טוב.
אפשר להניח שלכל חיה יש שיטה יותר טובה מהשיטה הכשרה אבל לך תדע במה השתמשו?
 
אני אענה לשאלה הראשונית של הפוסט.
לפי כל הערכה סבירה כנראה שבשחיטה כשרה חיה חווה יותר כאב מאשר שחיטה לא כשרה.
איך אני יודע? כי השחיטה הכשרה לא מרדימה שום דבר לפני הרג וברור שהרדמה מקדימה תגרום לחוסר תחושה מוחלט.
לשיטות פרגמטיות יודועות בספרות - https://www.compassioninfoodbusiness.com/media/7427576/humane-slaughter-summary.pdf
חד משמעית שחיטה כשרה היא לא הומנית, זה הנפצה של רבנים שאין להם חצי הבנה בשום דבר פרט לדברים שנכתבו לפני מאות שנים.
אני רוצה להדגיש שלא מדובר כאן בדיון פילוסופי, יש דרכים למדוד כאב וברור לכל עז שלא להרדים לפני הרג גורם ליותר כאב וטראומה בטח לחיות אינטלגנטיות ממין יונק.
בתור פיזקאי ודתלש אני יודע להגיד מהכירות אישית שההתאמה בין מדע לתורה היא בדכ מקרית בהחלט שהיא קורית ומסולפת על פי רוב.
 
נושאים דומים
פותח הנושא כותרת פורום תגובות תאריך
B אף פעם לא הייתי מיליונר, אבל הייתי שמח לעשות תכנוני מס מורכבים. מיסים 6
סול אולי הייתי צריך למצע? יומני מסע אישיים 28
c881 כמעט הייתי עשיר אוף טופיק 0
A הייתי שכיר, לא עובד כרגע- הפקדות לפנסיה לצורך הטבה במס האם כדאי? צרכנות פיננסית 2
A לו הייתי רובוט צרכניסט אוף טופיק 6
Y לא מאמינה שלא הייתי פה אוף טופיק 10
מ שמח לשתף באקזיט איידיאו שוק ההון 29
Rahash סיפור שמח שכמעט היה עצוב מאוד שוק ההון 4
yossik חג שבועות שמח! אוף טופיק 6
Delta משהו לא "כלכלי" שאני שמח שעשיתי אוף טופיק 20
אורי חג פועלים שמח לכל חברי הקהילה אוף טופיק 11
זאב חג פסח שמח לכול חברי קהילת הסולידית. אוף טופיק 5
S עדיין לא הצלחתי להבין למה האדם הממוצע צריך ביטקוין השקעות אלטרנטיביות 159
M עזרו לי להבין, יש לי קופת גמל מעסיק ישנה, ללא הפקדות. פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 2
D מנסה להבין דיבידנד של VT שוק ההון 13
ס עד כמה ניתן להבין התנהגויות של פורקס? שוק ההון 0
לאץ' להבין את התפלגות הנכסים של בתי ההשקעות פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 6
ר איך להבין לכמה כסף אני זקוקה בחודש? שוק ההון 19
Y קרן כספית? נקובה בדולר? פיקדון בבנק? - שאלות שיעזרו לי להבין. שוק ההון 3
M אודה מאוד לעזרה- לא מצליחה להבין מה כדאי לפרוע ברכיבי המשכנתא שלי נדל"ן 1
יבגני_ל מנסה להבין את העלות של ביטוח אובדן כושר עבודה בקרן פנסיה פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 7
הoוליד חייל משוחרר | בן 23 רוצה להבין יותר בכסף יומני מסע אישיים 20
C מקור טוב להבין משכורות? אוף טופיק 38
C עזרו לי להבין את ״הסתירות״ בדיווחים השונים של לאומי שוק ההון 22
A לא מצליח להבין לגבי קרנות סל חוץ שנסחרות בארץ שוק ההון 16
פיש נסיון להבין קורלציה בין מחיר אג"ח ממשלתי שקלי ל-30 שנה לאינפלציה שוק ההון 11
Level מבקש עזרה להבין למה האג"ח השקלי של חברת החשמל בחשבון שלי מראה הפסד חריג שוק ההון 2
א לא מצליח להבין איגרות חוב ממשלתיות, איך החישוב הזה עובד ? שוק ההון 6
stamEhad זכייה במחיר למשתכן - אז עשיתי סימולציות. מנסה כעת להבין מה הצעדים הבאים ומשתדל לא לעשות טעויות יקרות נדל"ן 33
L מעוניין לקנות דירה ראשונה וצריך להבין הרבה דברים נדל"ן 33
H התעשרתי ומנסה להבין איך להתנהל מול בני משפחה וחברים אוף טופיק 104
M תכנון השקעה בשוק ההון לטווח של 20 שנים, מנסה להבין מה עדיף. שוק ההון 3
stamEhad אג"ח ממשלתי של ישראל מול ארה"ב - פער גדול מאד בתשואות היסטוריות (לטובת ישראל), מנסה להבין מדוע שוק ההון 15
ה חייל משוחרר שרוצה להבין כמה דברים כדי להתחיל את החיים נכון (ווידוא הבנה IRA) פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 0
aminadav מישהו מצליח להבין למה נדל"ן בנייה ומניב יורדים כל כך הרבה בחודשים האחרונים? פוסטים מאיכות נמוכה 3
ה טירון. מנסה להבין דברים בסיסיים בקשר לקרן השתלמות פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 10
aminadav לא הצלחתי להבין מה ההבדל בין קסם ת"א בניה לבין MTF סל ת"א בניה שוק ההון 2
אני חדש סליחה אם זה שייך לנדלן, רק רוצה להבין. כשאני שוכר דירה, חובה לשלם ארנונה ודמי וועד? אוף טופיק 1
Y מנסה להבין על המלכודות שיש בפנסיה.... פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 130
מוריה מינוף של קרן השתלמות- מנסה להבין את הלוגיקה המוטעית פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 54
Y לא מצליח להבין מה ההיפ עם חברות הפאאנג כאן אוף טופיק 18
A לא מצליח להבין איך אין עדיין אינפלציה שוק ההון 22
A לא מצליח להבין איך נגרם ההפסד שוק ההון 2
Y איני מצליח להבין איך בקרנות סל יש פער בין מה שהמדד עשה למה שהקרן עשתה שוק ההון 5
unrealx מכתב שחבר קיבל מאקסלנס ולא הצלחתי להבין לגבי אחזקת מנייה שוק ההון 4
נ אזרח אמרקאי מנסה להבין שוק ההון 3
S אני מנסה להבין מה המטרה הראשית של העוצר והסגרים (תעזבו שניה פוליטיקה בצד) אוף טופיק 9
P מנסה להבין איך עובדת הפרשה לקרן השתלמות צרכנות פיננסית 5
X עזרה להבין כמה עמלות אני משלם שוק ההון 0
W מנסה להבין את הפערים בדיבידנדים בין VT לVWRD שוק ההון 1

נושאים דומים

Back
למעלה