למה אנשים לא מסיימים תואר בפתוחה?
3 אבני נגף עומדים בפני סטודנטים באוניברסיטה הפתוחה - כפי שהסבירו לי כמה חברים שניסו:
1. העדר במסגרת - באוניברסיטה רגילה / מכללה יש לו"ז לשיעורים אם הברזת הפסדת וגם אם איכשהו הדבקת את הפער בחומר צריך רף מסוים של נוכחות, בפתוחה צריך משמעת עצמית של ברזל (יותר מלחסוך אגרסיבית - בעיני) אחרת תמצא עצמך בפיגור רציני.
2. החומר קשה להבנה וצריך לשבור את הראש לבד - לא בהכרח יותר קשה ממוסדות אחרים אבל שם לפחות יש מרצה שאם לא הבנת משהו אז תשאל והוא ינסה להסביר במילים אחרות, סטודנטים אחרים גם ישאלו ולהם הוא יסביר דברים אחרים במילים אחרות כך שיותר קל לקלוט ולעכל את החומר, לצפות שוב ושוב בתוכן השיעור המוקלט של הפתוחה לא ייתן אפקט דומה אפילו.
חומר קשה גם מוריד מוטיבציה וגורם לאנשים לדחות את משימת הלימוד ובכך נקודה 1 מתעצמת.
3. (הנחה שטעונה בדיקה) המבחנים קשים משמעותית יותר ממוסדות אקדמיים אחרים - היות ובפתוחה אין סינון מועמדים בכניסה הם חייבים להעלות רמה בבחינות כדי שהתואר שלהם לא יהיה צחוק.
סיפרו לי 2 חברים שרצו ללמוד בפתוחה מדעי המחשב וכדי להתגבר על בעיות 1 ו 2 החליטו לקבוע יחד שיעור מדי יום בעקביות, מדובר בשני תוכניתנים מוכשרים עם יכולת לוגית טובה מאוד וכח רצון חזק.
למרות הכל נשברו לאחר תקופה, בכלל הקושי.
המסקנה האישית שלי הייתה - בהתחשב בהעדר זמן זמן פנוי - לוותר על הרעיון.
לא רוצה להניא אותך או לצנן התלהבות רק שתיערך לאן אתה נכנס.
אני במצב דומה מאוד לשל
@daat99 ומסכים איתו בכל מה שכתב כאן.
בהינתן הכישורים המתאימים, כל עוד לא תנסה להתקבל לפיתוח אלגוריתמים מיוחדים ניתן (וקשה) להשתלב בעבודה גם ללא תואר.
נקודה נוספת למחשבה, אני לומד המון טכנולוגיה-פיתוח באינטרנט ורק שם, לפעמים מתחלחל מלחשוב כמה זמן היה אוזל על לימוד לתואר ועל אבדן לימוד אלטרנטיבי, לא בא לזלזל בלימודים אקדמיים רק להציג צד שני של המטבע.
כל זה בלי לדבר על 4 שנות עבודה שהיו יורדות לטמיון (כמעט) בהיבט של אבדן שכר.