• התכנים בפורום אינם מהווים ייעוץ מקצועי מכל סוג, לרבות ייעוץ השקעות המתחשב בצרכיו המיוחדים של כל אדם.
    השימוש בפורום כפוף לתנאי השימוש. עצם השימוש בפורום מהווה הסכמה מלאה לתנאים אלה.

שוקלת האם כדאי ללמוד לימודי משפטים (בספיר) בשנה הקרובה?

  • פותח הנושא פותח הנושא Lian
  • פורסם בתאריך פורסם בתאריך

Lian

משתמש רגיל
הצטרף ב
26/12/17
הודעות
255
דירוג
118
התנאי קבלה שלי לא עומדים בתנאי אוניברסיטה, לכן אצטרף להעביר את מגורי לדרום. מכללת ספיר.
לא נורא, כי לא אשלם על המגורים. אעבור לגור אצל אחותי שגם היא סטודנטית (דירת 3 חדרים, חדר 1 משמש רק לאחסון ארגזים, יהיה החדר שלי, כבר דיברנו)

איך המכללה? האם יש כאן סטודנטיות סטודנטים שלומדים ויכולים לשתף מעט?
על המכללה, המרצים, איך הלימוד, מרוצים לא מרוצים?

איך בכללי התואר להמשך?
לא רואה עצמי עוסקת בו, אלא רוצה את הערך המוסף שלו. מסתכלת על התואר כתואר פרקטי, שימושי, שלא יזיק.

לגבי השכר לימוד לאורך כל התואר לא אשלם שכר לימוד בעצמי, לכן זה לא מהווה פקטור.

האם לבחור מסלול בוקר או מסלול ערב? יש עדיפות לכאן או לכאן?
 
מצד שני, מה כן זורם בדם? לא נולדתי מתכנתת עם מחשב בידיים. לא טובה במתמטיקה, לא מתביישת בזה.
בבית הספר, בילדותי, לא הכי השקיעו בכיתתי מהבחינה הזאת.
שלא כמו היום, הדור של היום זוכה במתנה לא קטנה. 5 יחל' מתמטיקה בין אם רוצה ובין אם לא. חתיכת מתנה.

אז לא יודעת מה זורם בדם. משפטים נראה כתואר שאין מה להפסיד. רק להרוויח ממנו (אם אני גם ככה לא משלמת על הלימודים).
יכול לעזור לי להיכנס לכל מיני עבודות ברשויות, מדינה, כמו שכתבתי רשויות שזה עירייה. ייעוץ למיניהם (לא יזיק). עם הידע שרוכשים.

ואולי אפילו אם יתמזל המזל, לפתוח משרד, למה לא?

לא מצליחה למצוא חסרונות במקצוע הזה. 3.5 שנים (מסלול בוקר, ערב זה כמדומני 4 שנים) זה לא כזה נורא בימינו. תמיד אוהבים להגיד שהיום 30 זה ה20 החדש וכולי.
נראה לי שאני 99% נעולה על זה, כי השנה עוד מעט מתחילה. נשארו לי רק השאלות ששאלתי שאין לי עליהן תשובה. על המכללה, בוקר/ערב.

האם יש כאן מישהו שלמד משפטים ב-5 שנים האחרונות והתבאס על כך? כי אז זה יסתור לי את כל מה שכתבתי בהודעה הזאת.
 
מצד שני, מה כן זורם בדם? לא נולדתי מתכנתת עם מחשב בידיים. לא טובה במתמטיקה, לא מתביישת בזה.
בבית הספר, בילדותי, לא הכי השקיעו בכיתתי מהבחינה הזאת.
שלא כמו היום, הדור של היום זוכה במתנה לא קטנה. 5 יחל' מתמטיקה בין אם רוצה ובין אם לא. חתיכת מתנה.

אז לא יודעת מה זורם בדם. משפטים נראה כתואר שאין מה להפסיד. רק להרוויח ממנו (אם אני גם ככה לא משלמת על הלימודים).
יכול לעזור לי להיכנס לכל מיני עבודות ברשויות, מדינה, כמו שכתבתי רשויות שזה עירייה. ייעוץ למיניהם (לא יזיק). עם הידע שרוכשים.

ואולי אפילו אם יתמזל המזל, לפתוח משרד, למה לא?

לא מצליחה למצוא חסרונות במקצוע הזה. 3.5 שנים (מסלול בוקר, ערב זה כמדומני 4 שנים) זה לא כזה נורא בימינו. תמיד אוהבים להגיד שהיום 30 זה ה20 החדש וכולי.
נראה לי שאני 99% נעולה על זה, כי השנה עוד מעט מתחילה. נשארו לי רק השאלות ששאלתי שאין לי עליהן תשובה. על המכללה, בוקר/ערב.

האם יש כאן מישהו שלמד משפטים ב-5 שנים האחרונות והתבאס על כך? כי אז זה יסתור לי את כל מה שכתבתי בהודעה הזאת.
את צודקת שיחסית למקצוע שלא הולכים לעסוק בו, משפטים זה תואר כדאי.
אני פחות בטוח אם הרעיון של תואר שלא למטרות תעסוקה בו זה רעיון טוב.
אני לא יודע עד כמה תואר במשפטים בספיר עוזר למצוא עבודה.
כעורך דין שמראיין לא מעט סטודנטים ועורכי דין מדי שנה, הדעה שלי על בוגרי המקצוע ממוסדות מסויימים מאד שלילית (לא ספיר כי לא פגשתי מספיק כדי לגבש דעה).
 
אני לא חושב שאת רוצה ללמוד את זה מהסיבות הנכונות...

ולגבי זה:
מצד שני, מה כן זורם בדם? לא נולדתי מתכנתת עם מחשב בידיים. לא טובה במתמטיקה, לא מתביישת בזה.
נולדת עם משפטים ביד? גם לא..

הייתי ממליץ לך דבר ראשון לכוון מטרה - במה את רוצה לעסוק ואיפה את רואה את עצמך, לבדוק מה הדרישות של המשרות אליהן את מתכוונת, ולוודא שאת בכיוון. בד"כ אנשים שמתלבטים מה ללמוד או לומדים מההכרות שלי עושים הפוך - קודם לומדים ואז מחליטים מה הם רוצים לעשות - ולדעתי זו טעות חמורה.
 
אני רוצה לעסוק עם אנשים.
להשתכר שכר שהוא מעל שכר המינימום.
מן הסתם לא עבודות כפיים. לא מזלזלת, ממש לא. אלא מראש שלא יכתבו לי פה, אז מגיבה על כך.
רוצה עבודה עם אפשרות להתקדם בעתיד. מאמינה שעם משפטיים יש אפשרות להיכנס כעובדת מדינה, בעירייה, מי יודע אולי אפילו פוליטיקה
במדינה שלנו - הכל אפשרי. כמובן שזה הסתכלות מאוד רחוקה, אבל משפטים מוסיף לזה לא מעט.
במשפטים יש אנשים. שכר מאמינה שגם יש שכר טוב אחרי שעוברים את התקרה של איקס השנים הראשונות שתמיד משתכרים נמוך, מלבד בהייטק ששם אחרת.
מסתכלת על זה כתואר שפותח לך לא מעט דלתות.

הידע שרוכשים זה ידע פרקטי שיכול לעזור לכל אזרחית במדינה. לכן מאמינה שגם השנים לא יהיו מבוזבזות.

איפה טעיתי, מה לא שמתי עליו את המבט או תשומת הלב? מאמינה שעניתי פה כמעט לכל המינוסים (כתבתי פלוסים כמעט לכל מינוס - אני טועה היכן שהוא?)

לא למטרות תעסוקה זה לא בטוח. זה בהתחלה. אולי דווקא כן ארצה לעסוק בו, אין לדעת. ממש לא שוללת את זה לגמרי.
בעצם יש מצב גדול שאעסוק בו על מנת לצבור ניסיון מעשי אחרי שנות הלימודים במכללה.
אז כן למטרת תעסוקה.
 
במשפטים להבנתי השוק מוצף, והבחינות החדשות ללשכה לא ממש מעודדות אופטימיות:
https://www.globes.co.il/news/article.aspx?did=1001269877
https://www.globes.co.il/news/article.aspx?did=1001267636

תבדקי את המצב, אם באמת יש דרישה למקצוע בשוק, ומה אחוזי המעבר במכללת ספיר.

אני רוצה לעסוק עם אנשים.
להשתכר שכר שהוא מעל שכר המינימום.
מן הסתם לא עבודות כפיים. לא מזלזלת, ממש לא. אלא מראש שלא יכתבו לי פה, אז מגיבה על כך.
רוצה עבודה עם אפשרות להתקדם בעתיד. מאמינה שעם משפטיים יש אפשרות להיכנס כעובדת מדינה, בעירייה, מי יודע אולי אפילו פוליטיקה
במדינה שלנו - הכל אפשרי. כמובן שזה הסתכלות מאוד רחוקה, אבל משפטים מוסיף לזה לא מעט.
במשפטים יש אנשים. שכר מאמינה שגם יש שכר טוב אחרי שעוברים את התקרה של איקס השנים הראשונות שתמיד משתכרים נמוך, מלבד בהייטק ששם אחרת.
מסתכלת על זה כתואר שפותח לך לא מעט דלתות.

הידע שרוכשים זה ידע פרקטי שיכול לעזור לכל אזרחית במדינה. לכן מאמינה שגם השנים לא יהיו מבוזבזות.

איפה טעיתי, מה לא שמתי עליו את המבט או תשומת הלב? מאמינה שעניתי פה כמעט לכל המינוסים (כתבתי פלוסים כמעט לכל מינוס - אני טועה היכן שהוא?)

לא למטרות תעסוקה זה לא בטוח. זה בהתחלה. אולי דווקא כן ארצה לעסוק בו, אין לדעת. ממש לא שוללת את זה לגמרי.
בעצם יש מצב גדול שאעסוק בו על מנת לצבור ניסיון מעשי אחרי שנות הלימודים במכללה.
אז כן למטרת תעסוקה.

אולי הוראה? או עבודה סוציאלית?
מקצועות מכובדים מאוד, בשירות המדינה (יש להם אינסוף חופשים..), עם אנשים, השוק לא מוצף, והשכר לא מינימום
תנסי להגדיל את טווח החיפוש
 
במשפטים להבנתי השוק מוצף
כל שוק מוצף בבעלי מקצוע בינוניים.
כל שוק נמצא במחסור בבעלי מקצוע מצוינים.

איפה טעיתי, מה לא שמתי עליו את המבט או תשומת הלב?
את פשוט צריכה להפנים שאת יוצאת עם תואר ממכללה ולהבין את המשמעות של זה.
תהי בטוחה שלמשרות הטובות, מתמודדים הטובים- והטובים בד"כ יגיעו מהפתוחה או מת"א , ואת שמגיעה ממכללת ספיר צריכה לא רק להיות עם ממוצע גבוה יותר (שזה ברור) - גם להיות טובה יותר.
וזה לא משנה אם את שואפת לעבוד ברצוג פוקס נאמן או בעיריית רהט.

בהצלחה!
 
מחזק בנושא ההצפה.
חבר שעובד במוסד ציבורי נחשב באזור מכללת ספיר, סיפר שלמשרת מזכיר ניגשו 100 מועמדים, חלקם עורכי דין, מתוך כוונה להרשים כך שאולי יתקבלו יום אחד כעורכי דין במקום.
 
עד כמה שידוע לי השוק ממש מוצף. עורכי דין היום עובדים שנים בשכר קרוב למינימום, או עובדים לא במקצוע. לדעתי רק אם את צריכה תואר לשם התואר. לא בשביל להיות עורכת דין.
 
הוראה לא. יש לי חברה לומדת כעת הוראה, ממש לא מעוניינת. עבודה סוציאלית כנ"ל, חברה לומדת, ודי מבואסת שהלכה לזה בכלל.
אני אישית שקלתי לפני ללמוד איתן, בסוף החלטתי שלא (לכן שוקלת להתחיל בשנה הקרובה משפטים) החלטתי שלא סוציאלית ולא הוראה זה לא בשבילי.

לגבי ההצפה אין פעם שלא שומעת הצפה. לדעתי צריך להפסיק להגיד את זה.
כי מי שהולכת ללמוד את זה, יודעת את זה כבר לבד. אין אדם שלא יגיד הצפה הצפה.

סטודנטים פה ממכלת ספיר לשאלות קצת יותר ממוקדות? לומדי מסלול ערב אולי? גם בוקר זה בסדר.
 
מחזק בנושא ההצפה.
חבר שעובד במוסד ציבורי נחשב באזור מכללת ספיר, סיפר שלמשרת מזכיר ניגשו 100 מועמדים, חלקם עורכי דין, מתוך כוונה להרשים כך שאולי יתקבלו יום אחד כעורכי דין במקום.
למה אני שומעת שהמוניטין של מכללת ספיר נחשב, ואם נסתכל בטבלת עוברי מבחני לשכה, אצל ספיר אחוז העוברים הגדול ביותר?
https://www.sapir.ac.il/content/2438

https://www.globes.co.il/news/article.aspx?did=1001187859
 
מציע לך ללמוד משהו שקשור לתחום המחשבים ולא עריכת דין.
ההערה שלך לגבי כך שלכל התלמידים היום יש 5 יחידות במתמטיקה היא לא נכונה עובדתית ובכל מקרה, גם אם הייתה נכונה, הרי והרמה של מבחן הבגרות ירדה דרסטית כך שאת החומר הדרוש ללימודים גבוהים מלמדים כיום בשנה א' באוניברסיטה.
 
כמה זמן יקח לי להשלים מרמת הבסיס, החובה, לרמת 5 יחל'?
הבסיסית שיש לרובינו, זה 3 יחידות לימוד. בהנחה וארצה להשלים ל-5 כשגם ב-3 התקשיתי מאוד (מה נעשה, פחות ילדה של לימודים, אז).

למה אתה פוסל לחלוטין את תחום עריכת הדין?
 
חברה שלנו למדה במכללת ספיר מקצוע לא נדרש אחר. ממש לא רצתה להיות מורה. בסוף לא ידעה מה לעשות עם המקצוע. עשתה הסבה להוראה, והיום היא מורה. היא אומרת שהיא אוהבת ללמד, וגם די מרוצה מהתנאים. רק קשה לה עם התלמידים המופרעים.

מבחינת ללמוד בספיר, היה לה בסדר, אבל היא גרה רחוק והיה לה קשה עם הנסיעות. היה לה קשה גם עם האזעקות ועם המון סטודנטים שמחששים בכל מקום.
 
עורכי דין היום עובדים שנים בשכר קרוב למינימום, או עובדים לא במקצוע
צריך להיזהר מללכת אחר "תחושות" בנושא הזה ולהיצמד לנתונים. היו מספר דיונים בנושא בפורום בעבר.

ראה כאן למשל:

אין ספק שמורגשת הצפה של התחום בשנים האחרונות (וכמו גרהם גם אני עוסק הרבה בראיונות, אך בניגוד אליו נהנה מפריווילגיות של מגזר פרטי ולכן מסנן הרבה קורות חיים, כך שמועמדים מרוב המכללות כנראה שיתקשו להגיע אצלי לראיון). עם זאת, השכר למתקבלים הוא טוב.
 
כמה זמן יקח לי להשלים מרמת הבסיס, החובה, לרמת 5 יחל'?
הבסיסית שיש לרובינו, זה 3 יחידות לימוד. בהנחה וארצה להשלים ל-5 כשגם ב-3 התקשיתי מאוד (מה נעשה, פחות ילדה של לימודים, אז).

למה אתה פוסל לחלוטין את תחום עריכת הדין?

לא יודע כמה יקח לך להשלים.
לפי מה ששמעתי ואני רואה סביבי הרבה עורכי דין מחפשים דרכם החוצה מהמקצוע.
לפי מה ששמעתי יש בישראל (9 מיליון איש אוכלוסיה) יותר עורכי דין מביפן (130 מיליון איש אוכלוסיה).
אם המטרה שלך זה תואר ראשון שיהיה לך קל וכיף בטח יש משהו שיותר מושך אותך מעריכת דין.
 
מבחינת ללמוד בספיר, היה לה בסדר, אבל היא גרה רחוק והיה לה קשה עם הנסיעות. היה לה קשה גם עם האזעקות ועם המון סטודנטים שמחששים בכל מקום.
גם לי אמרו את זה, לכן אני עוברת לגור שם. למזלי יש לי היכן לגור, אז לא יהיו לי הוצאות שכ"ד. כמובן אשתתף בדברים אחרים.
אם המטרה שלך זה תואר ראשון שיהיה לך קל וכיף בטח יש משהו שיותר מושך אותך מעריכת דין.
זהו שלא מצאתי. איך אני יכולה לדעת, לבדוק את זה? כתבתי פה בכל התגובות שלי למה אין כמעט רע או שום חיסרון במשפטים, אלא להפך, רק טוב ורק היתרונות.
 
גם לי אמרו את זה, לכן אני עוברת לגור שם. למזלי יש לי היכן לגור, אז לא יהיו לי הוצאות שכ"ד. כמובן אשתתף בדברים אחרים.

זהו שלא מצאתי. איך אני יכולה לדעת, לבדוק את זה? כתבתי פה בכל התגובות שלי למה אין כמעט רע או שום חיסרון במשפטים, אלא להפך, רק טוב ורק היתרונות.
יש המון רע במשפטים.
אם תחפשי המון זמן עבודה ובינתיים תשבי בבית -זה רע.
אם בגלל ההצפה יציעו לך משרות במשרדים ,בהם גם עובדי הניקיון ,המזכירות וכו-ירוויחו יותר ממך במשך כמה שנים-גם רע.
אם במקצוע הזה מתעסקים בריבים וויכוחים ובעוולות ושקרים מהבוקר עד הערב-גם רע.

החדשות הרעות הן שבאמת לא ניתן לדעת מה יעניין אותך עד שלא תתחילי לעבוד...
 
  • אהבתי
Reactions: HHH

פתחו חשבון למסחר עצמאי

פסגות טרייד

ישראל: 0.06% מעסקה (מינימום ₪2 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה)
דמי ניהול: ללא דמי ניהול
מינימום: ₪10,000
פתיחת חשבון

מיטב טרייד

ישראל: 0.08% מעסקה (מינימום ₪4.65 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה או $5 ב-IBKR)
דמי ניהול: פטור לשנתיים, אח״כ ₪15
מינימום: ₪5,000
פתיחת חשבון

אקסלנס טרייד

ישראל: 0.07% מעסקה (מינימום ₪3 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה או $5 ב-IBKR)
דמי ניהול: פטור לשלוש שנים, אח״כ ₪15
מינימום: ₪10,000
פתיחת חשבון
פסגות טרייד
מינימום לפתיחת חשבון: ₪10,000
ישראל: 0.06% מעסקה (מינימום ₪2 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה)
דמי ניהול: ללא דמי ניהול
פתיחת חשבון
מיטב טרייד
מינימום לפתיחת חשבון: ₪5,000
ישראל: 0.08% מעסקה (מינימום ₪4.65 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה או $5 ב-IBKR)
דמי ניהול: פטור לשנתיים, אח״כ ₪15
פתיחת חשבון
אקסלנס טרייד
מינימום לפתיחת חשבון: ₪10,000
ישראל: 0.07% מעסקה (מינימום ₪3 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה או $5 ב-IBKR)
דמי ניהול: פטור לשלוש שנים, אח״כ ₪15
פתיחת חשבון
גילוי נאות: האתר מקבל תגמול בגין פתיחת חשבון דרך הקישורים. אין באמור משום ייעוץ השקעות או שיווק השקעות.
רוצה להדגים את הטענה שלומדי 3 יח"ל מתמטיקה מגיעים לרמות שכר נמוכות יותר? לכי ללמוד משפטים. בספיר. אפשר גם עבודה סוציאלית. מהמר שמבחינה תעסוקתית, עדיף לך פשוט לעבוד את הזמן הנדרש בכדי לממן את התואר, לקחת את מלוא הסכום, ולתרום למשפחות במצוקה.
 
נושאים דומים
פותח הנושא כותרת פורום תגובות תאריך
O חוק המטרו - המדינה שוקלת להקפיא מיזמי תמ״א 38 פוסטים מאיכות נמוכה 4
A האם באמת כדאי להשקיע במדדים? שוק ההון 15
J שמירה להורשה של קופת גמל לפיצויים, האם כדאי? פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 0
Y איך כדאי לנהוג בהנחה וזכיתי בדירה למשתכן וארצה למכור בהיבט של משכתנא נדל"ן 2
A כדאי לי לפרוש מוקדם? פרישה מוקדמת והחיים שאחריה 15
ב פנסיה וגמל: האם כדאי להשקיע עצמאית? פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 8
I אילו ביטוחים כדאי שיהיה להורים פנסיונרים פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 1
א האם כדאי לעבור למדמ"ח? התפתחות אישית 18
F איך כדאי להעריך את מחיר הדירה ב 2036 נדל"ן 32
ה יכול להיות שיש שלב בו כדאי למשוך את הפנסיה בגלל המס השולי בפרישה? מיסים 20
S האגודה לתרבות הדיור - כדאי להצטרף? אוף טופיק 7
N האם כדאי לפתוח קרן השתלמות לבת 75 שהיא עוסק מורשה פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 8
Y לאיזה בנק כדאי ללכת לתיק השקעות מיועץ שוק ההון 17
A אחרי שהעיפו אותי מתואר - מה כדאי לי לעשות? התפתחות אישית 80
B עם מי כדאי להתייעץ בנוגע לירושה של קופת גמל? פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 13
A כדאי לקנות קרן סל באירופה צוברת או מחלקת? שוק ההון 2
ה קרן השתלמות ראשונה איפה כדאי? פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 18
T האם כדאי לקנות דירה או לגור בשכירות? התפתחות אישית 21
מ האם כדאי ללמוד על אופציות? שוק ההון 8
R האם כדאי לשדרג את הקטנוע? - קפיצה בעלויות הביטוח וההוצאה החד פעמית צרכנות פיננסית 41
E האם כדאי לעשות ביטוח אכ”ע פרטי צרכנות פיננסית 62
I כדאי לפתוח 3 קרנות כספיות? (בלוג: מרגע זה אתם טובים בכסף) דיוני עומק על פוסטים מהבלוג 9
M האם כדאי לי להעביר את הנכסים שלי IBKR ברוקרים ופלטפורמות מסחר 8
B רוצה להתחיל להשקיע, איך כדאי לי? ברוקרים ופלטפורמות מסחר 2
N COVER.CO.IL - האם כדאי לנסות אותם? פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 14
ח העברת כספים מפנסיה מקיפה למשלימה - האם כדאי? פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 14
א איזה כרטיס אשראי כדאי לי לבחור? צרכנות פיננסית 22
H אג'נדה וגלובלנט: האם כדאי ישירות מול גלובלנט פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 1
M איפה כדאי לשים חיסכון נזיל? שוק ההון 16
F משכנתא עצומה - דירה להשכרה. האם כדאי להחזיר את הקרן או להשאיר? נדל"ן 7
א האם כדאי להיכנס לעולם המשפט? אוף טופיק 42
ר מתקשה במציאת זוגיות רצינית עקב מצב כלכלי של הוריי, מה כדאי לעשות ? אוף טופיק 223
I דיון | כמה הון עצמי כדאי לשים נדל"ן 9
S כדאי לפתוח קרן השתלמות בתור עוסק זעיר? פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 29
E האם כדאי לפתוח חשבון בנק ב US עבור השקעות נדלן והחזר מס נדל"ן 8
O הלוואה ללא ריבית האם כדאי גם אם אין צורך צרכנות פיננסית 8
JBUZZ השכונות החדשות של ישראל: איפה הכי כדאי לקנות דירה באזור המרכז נדל"ן 12
א משהו שמע על מקצוע בודק שכר מוסמך? האם כדאי להשקיע בו? התפתחות אישית 1
V בדיקת סקר רפואית - מתי כדאי? אוף טופיק 5
שם משתמש בעייתי האם באמת כדאי להעביר חשבון השקעות פרטי מהבית לבית השקעות חיצוני? צרכנות פיננסית 27
The Big Fundamental עצמאי ואזרח אמריקאי, ששוקל לעבור להיות שכיר משיקולי מיסוי - כדאי? מיסים 1
Y כדאי למכור מניות לפני הגדלת מס יסף? שוק ההון 8
E כדאי להמשיך את "מכבי סיעודי"? צרכנות פיננסית 14
R מרצה עצמאי - כיצד כדאי להתנהל יזמות והגדלת הכנסות 10
N התחתנו ואנחנו שוקלים למזג את תיקי ההשקעות שלנו, מה הדרך הכי טובה לעשות זאת? או שאולי לא כדאי?... שוק ההון 11
K אני משפר דיור. האם כדאי להשאיר את הדירה הנוכחית ולהעביר על שמה של הבת? נדל"ן 1
I האם כדאי למכור את החלק בדירה או לחכות שיסתיים הפינוי בינוי? נדל"ן 15
S האם כדאי לפתוח קרן השתלמות של 380 אל"ש לקנית דירה ראשונה או לקחת הלוואה/משכנתא פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 19
א האם כדאי \ אפשרי ללמוד לינוקס? התפתחות אישית 6
Y האם כדאי להישאר בחולון? נדל"ן 7

נושאים דומים

Back
למעלה