Johnnie
משתמש רגיל
- הצטרף ב
- 19/5/15
- הודעות
- 50
- דירוג
- 95
שלום וברכה לחברי הפורום המכובדים,
ראשית, הרשו לי לציין שאני נרגש להצטרף לפורום כחבר. נתקלתי כאן בהרבה ידע ואני שמח לשתף עם הידע שצברתי בעצמי.
שנית הרשו לי לשתף במקרה שקרה לא מזמן. לפני כשבועיים החלו לי ברכב רעשים ו-"השתעלויות" שהתחילו בעת הנעת הרכב ונמוגו לאיטן לאחר שהרכב התחיל להתחמם. החלטתי לשמור על פאסון ולהמשיך הלאה.
מס' ימים לאחר מכן התחילה להידלק לסירוגין גם מנורת ה-"אתה-הולך-לחטוף-חזק-במוסך" (מנורה צהובה בלוח המחוונים). מאחר ואני רוכב לעבודה על אופנים לא היה לי איכפת כל כך, אבל אישתי הראשונה (והנוכחית) הלחיצה עד מאוד ובצר לי הופקד עלי לטפל בנושא לאשורו.
לאלו שלא יודעים, המשמעות של הנורה הנדלקת דלעיל היא שצריך להחבר את הרכב למחשב במוסך מורשה ולפי זה ניתן יהיה לראות מה הבעיה. אילולא האופציה הזאת כל מוסכניק היה צריך לדבג (debug, מה לעשות מתכנת שכמוני) לפחות חצי מנוע כדי להבין מאיפה הבעיה. מחשב הרכב פותר את הבעיה הזו כך שהוא אומר באופן מיידי מה הבעיה או לפחות מה החלק הספציפי שעושה צרות.
כמו סולידי ראוי עשיתי סקר שוק בין המוסכים (כולם מוסכים מרכזיים) על מנת לבדוק כמה יעלה התענוג המפוקפק. המחירים רק לחיבור הרכב לאותו מחשב מסתורי נעו בין 200 ל 450(!) ש"ח. (הלכתי על הכי זול). הבדיקה, לתדהמתי, לא כללה בתוכה איזה מחשב ענק או ציוד מתוחכם כל כך. רק לפטופ עם חיבור OBD2 (רק אחר כך הבנתי מה זה).
בדקו, אמרו שצריך להחליף סליל הצתה. "כמה עולה?" שאלתי. "1500 ש"ח רק החלק בלי עבודה ולא כולל מע"מ" . סולידי שכמוני ולא מקבל כאלה דברים כמובן מאליו אצתי רצתי לאתר ששמו junkyard.co.il על מנת להבין האם זה באמת המחיר שמא מדובר לא במוסכניק אלא בשוחט.
מתקשר לספק הראשון שעונה. כמה עולה? 300 שח כולל מעמ. "תגיד," הוא אומר. "יש מצב ששמת את הרכב שלך במוסך XXX?". אני משיב בחיוב והוא אומר שלפני עשר דקות התקשרו אליו מהמוסך הזה והזמינו בדיוק את החלק שעליו אני שואל. (להבהיר 300 ש"ח מול 1500(!) ש"ח).
התקשרתי למוסך ואמרתי לו שלא יעשה כלום, אני מגיע להוציא את הרכב. מנהל המוסך התעצבן למדי ובצדק מבחינתו.
הלכתי לספק, קניתי, ראיתי כמה סרטונים ביוטיוב, הוצאתי 4 ברגים החלפתי את החלק החזרתי 4 ברגים והתקלה נפתרה.
ווווהווווו חסכתי 900 שקל לא כולל עבודה (לפחות 300 ש"ח נוספים)!!
אבל העניין העיקרי של הפוסט דנן הוא המרכיב הבא:
http://i.ebayimg.com/00/s/NTQ3WDYzOA==/$(KGrHqF,!qUFB,Dn+!HMBQlHzjLt1g~~60_35.JPG
(לא הצלחתי להעלות תמונה, אז הרי הקישור)
הפטנט זה מתחבר לכל רכב עם מודל גבוה משנת 96 לחיבור ה-2OBD שלו. (אם אתם לא סגורים איפה זה גגלו את דגם הרכב שלכם בשילוב עם 2 .OBD) הוא משדר את נתוני המחשב של הרכב בבלוטות' לסמרטפון שלכם.(מה הבעיה ובאיזה חלק). הזמנתי מהסינים. עלה 4(!) דולר (10 אחוז מהבדיקה החד פעמית הכי זולה שמצאתי). יש לו גם אפשרות לכיבוי הנורה דלעיל בלוח המחוונים במידה ויש מצב של flase positive.
עכשיו כבר לא צריך לחפש מוסכים מרכזיים עם מחשבים מסתוריים.
אגב, לרכב שלום
ראשית, הרשו לי לציין שאני נרגש להצטרף לפורום כחבר. נתקלתי כאן בהרבה ידע ואני שמח לשתף עם הידע שצברתי בעצמי.
שנית הרשו לי לשתף במקרה שקרה לא מזמן. לפני כשבועיים החלו לי ברכב רעשים ו-"השתעלויות" שהתחילו בעת הנעת הרכב ונמוגו לאיטן לאחר שהרכב התחיל להתחמם. החלטתי לשמור על פאסון ולהמשיך הלאה.
מס' ימים לאחר מכן התחילה להידלק לסירוגין גם מנורת ה-"אתה-הולך-לחטוף-חזק-במוסך" (מנורה צהובה בלוח המחוונים). מאחר ואני רוכב לעבודה על אופנים לא היה לי איכפת כל כך, אבל אישתי הראשונה (והנוכחית) הלחיצה עד מאוד ובצר לי הופקד עלי לטפל בנושא לאשורו.
לאלו שלא יודעים, המשמעות של הנורה הנדלקת דלעיל היא שצריך להחבר את הרכב למחשב במוסך מורשה ולפי זה ניתן יהיה לראות מה הבעיה. אילולא האופציה הזאת כל מוסכניק היה צריך לדבג (debug, מה לעשות מתכנת שכמוני) לפחות חצי מנוע כדי להבין מאיפה הבעיה. מחשב הרכב פותר את הבעיה הזו כך שהוא אומר באופן מיידי מה הבעיה או לפחות מה החלק הספציפי שעושה צרות.
כמו סולידי ראוי עשיתי סקר שוק בין המוסכים (כולם מוסכים מרכזיים) על מנת לבדוק כמה יעלה התענוג המפוקפק. המחירים רק לחיבור הרכב לאותו מחשב מסתורי נעו בין 200 ל 450(!) ש"ח. (הלכתי על הכי זול). הבדיקה, לתדהמתי, לא כללה בתוכה איזה מחשב ענק או ציוד מתוחכם כל כך. רק לפטופ עם חיבור OBD2 (רק אחר כך הבנתי מה זה).
בדקו, אמרו שצריך להחליף סליל הצתה. "כמה עולה?" שאלתי. "1500 ש"ח רק החלק בלי עבודה ולא כולל מע"מ" . סולידי שכמוני ולא מקבל כאלה דברים כמובן מאליו אצתי רצתי לאתר ששמו junkyard.co.il על מנת להבין האם זה באמת המחיר שמא מדובר לא במוסכניק אלא בשוחט.
מתקשר לספק הראשון שעונה. כמה עולה? 300 שח כולל מעמ. "תגיד," הוא אומר. "יש מצב ששמת את הרכב שלך במוסך XXX?". אני משיב בחיוב והוא אומר שלפני עשר דקות התקשרו אליו מהמוסך הזה והזמינו בדיוק את החלק שעליו אני שואל. (להבהיר 300 ש"ח מול 1500(!) ש"ח).
התקשרתי למוסך ואמרתי לו שלא יעשה כלום, אני מגיע להוציא את הרכב. מנהל המוסך התעצבן למדי ובצדק מבחינתו.
הלכתי לספק, קניתי, ראיתי כמה סרטונים ביוטיוב, הוצאתי 4 ברגים החלפתי את החלק החזרתי 4 ברגים והתקלה נפתרה.
ווווהווווו חסכתי 900 שקל לא כולל עבודה (לפחות 300 ש"ח נוספים)!!
אבל העניין העיקרי של הפוסט דנן הוא המרכיב הבא:
http://i.ebayimg.com/00/s/NTQ3WDYzOA==/$(KGrHqF,!qUFB,Dn+!HMBQlHzjLt1g~~60_35.JPG
(לא הצלחתי להעלות תמונה, אז הרי הקישור)
הפטנט זה מתחבר לכל רכב עם מודל גבוה משנת 96 לחיבור ה-2OBD שלו. (אם אתם לא סגורים איפה זה גגלו את דגם הרכב שלכם בשילוב עם 2 .OBD) הוא משדר את נתוני המחשב של הרכב בבלוטות' לסמרטפון שלכם.(מה הבעיה ובאיזה חלק). הזמנתי מהסינים. עלה 4(!) דולר (10 אחוז מהבדיקה החד פעמית הכי זולה שמצאתי). יש לו גם אפשרות לכיבוי הנורה דלעיל בלוח המחוונים במידה ויש מצב של flase positive.
עכשיו כבר לא צריך לחפש מוסכים מרכזיים עם מחשבים מסתוריים.
אגב, לרכב שלום
נערך לאחרונה ב: