• התכנים בפורום אינם מהווים ייעוץ מקצועי מכל סוג, לרבות ייעוץ השקעות המתחשב בצרכיו המיוחדים של כל אדם.
    השימוש בפורום כפוף לתנאי השימוש. עצם השימוש בפורום מהווה הסכמה מלאה לתנאים אלה.

התייעצות האם לקנות רכב

סולידיצעיר

משתמש סולידי
הצטרף ב
18/11/19
הודעות
161
דירוג
12
שלום,
אז התחילה לעלות לי המחשבה "להשבר" ולקנות רכב וכן אני יודע- זה יקר. זה מאוד יקר, זה לא רק רכישת הרכב עצמו אלא ביטוח,דלק וטיפולים אבל במדינה שלנו במיוחד בסופ"ש וחג אי אפשר להתנייד בלי רכב. אשמח לדעתכם ואולי מישהו יוכל להאיר את עיני
אני בחור צעיר בן 26, עד לפני כמה חודשים הייתי משתמש ברכב של ההורים כשהייתי גר איתם אבל עברתי דירה. אני עובד במשרת סטודנט בהייטק בחברה גדולה מאוד ומרוויח משכורת מצוינת עבור סטודנט.
גם העבודה וגם הלימודים שלי עם תחבורה ציבורית מעולה כך שגם כשיהיה לי רכב- עדיף יהיה לי להגיע בתחבורה ציבורית.

ההון הכולל שלי נכון להיום הוא סביבות ה170 אלף שקל (עו"ש והשקעות) ולעומת מה שאני רואה בקבוצות ובפייסבוק אנשים בגילי עם הון עצמי הרבה יותר גבוה. כשאכנס (בעזרת השם) למשרה מלאה אקבל משכורת גבוהה הרבה יותר וכמו כן גם אופציות. השאלה אם לנשוך שפתיים והאם בכלל במצבי הכלכלי אני באמת צריך לנשוך שפתיים כי הרי אם אני עובד וקורע את התחת אז זה משהו ששווה "לבזבז עליו"?
 
דעתי היא שהחיים זה לא רק חישוב קר...
רכב, מלבד הוצאות, זה גם חופש.
אם זה יגרום לך לנצל את הזמן הפנוי שלך לטובה - אז למה לא?
לפי מה שאתה אומר אתה מרוויח מספיק ויכול להרשות לעצמך רכב. זה לא סוף העולם. במקרה הכי גרוע תמיד אפשר למכור רכב.

(אני גר קרוב לעבודה ומתנייד באופניים ברוב הזמן אך גם מחזיק רכב לפנאי.)

מה הדרישות שלך מהרכב?
 
נשמע שאתה מכיר את הנתונים ואת השיקולים, אז ההחלטה היא שלך (וגם כמה לא נוח לך להיות בלי רכב ידוע רק לך)
מצד אחד, כל חודש \ שנה שאתה דוחה את הקנייה, אתה חוסך לא מעט כסף.
מצד שני, זה באמת יכול להיות מאוד משמעותי בישראל.
אם זה רכב רק לסופי שבוע, אולי תוכל ללכת על רכב משומש, זול ואמין. זה משמעותית יותר זול מרכב חדש (אני מניח שלא תכננת לקנות חדש, רק מציין)

ממש מבאס כמה מסובך ולא נוח זה לשכור רכב לסוף שבוע פעם בכמה זמן, לפחות מניסיוני. זה היה יכול להיות פתרון נהדר להרבה אנשים..
 
דעתי היא שהחיים זה לא רק חישוב קר...
רכב, מלבד הוצאות, זה גם חופש.
אם זה יגרום לך לנצל את הזמן הפנוי שלך לטובה - אז למה לא?
לפי מה שאתה אומר אתה מרוויח מספיק ויכול להרשות לעצמך רכב. זה לא סוף העולם. במקרה הכי גרוע תמיד אפשר למכור רכב.

(אני גר קרוב לעבודה ומתנייד באופניים ברוב הזמן אך גם מחזיק רכב לפנאי.)

מה הדרישות שלך מהרכב?
נשמע שאתה מכיר את הנתונים ואת השיקולים, אז ההחלטה היא שלך (וגם כמה לא נוח לך להיות בלי רכב ידוע רק לך)
מצד אחד, כל חודש \ שנה שאתה דוחה את הקנייה, אתה חוסך לא מעט כסף.
מצד שני, זה באמת יכול להיות מאוד משמעותי בישראל.
אם זה רכב רק לסופי שבוע, אולי תוכל ללכת על רכב משומש, זול ואמין. זה משמעותית יותר זול מרכב חדש (אני מניח שלא תכננת לקנות חדש, רק מציין)

ממש מבאס כמה מסובך ולא נוח זה לשכור רכב לסוף שבוע פעם בכמה זמן, לפחות מניסיוני. זה היה יכול להיות פתרון נהדר להרבה אנשים..

אין לי דרישות מיוחדות מהרכב. אני צריך שיוכל לנסוע מהצפון למרכז הארץ ושלא ימות לי באמצע. אני גם לא רוצה לראות כל יומיים מוסך
השאלה מה התקציב שאני צריך להעמיד לרכב נורמאלי שלא יהיה כל שני וחמישי במוסך? אני לא מבין כלום ברכבים אז איך מתחילים חחחחח
 
כל רכב מודרני (לא בהכרח חדש...) יחזיק לך כל נסיעה בארץ בתנאי שהוא מתחוזק כהלכה.

אם אתה רוצה למזער סיכונים אז הדרך הפשוטה ביותר לעשות זאת היא לקנות רכב פשוט כמה שיותר: רכב בלי מערכות אלקטרוניקה מיותרות, מערכת הינע פשוטה, ותחזוקה נכונה לפי הספר בלי להתעצל... יעשו את העבודה.

ממליץ לך לברר בפורום רכב.
 
בזמנו, באותה תקופה בחיים היינו שוכרים רכב לסופש. גם יותר זול וגם יותר נוח, אתה לא צריך לשבור את הראש על חנייה באמצע שבוע כשאתה גם ככה לא משתמש ברכב
 
הכוח להתנייד בכוחות עצמך ולא להיות תלוי בגורם צד שלישי הוא משמעותי. גם השכרת רכב זה להיות תלוי בחברת ההשכרה.
אני חושב שרכב מיני זול (סטייל i10), בן כמה שנים יכול להתאים לך.
בסבירות גבוה אתה גם תמצא עבודה במשרה מלאה בהייטק אחרי הלימודים, אז זה משהו שתוכל לעמוד בו.
 
כל רכב מודרני (לא בהכרח חדש...) יחזיק לך כל נסיעה בארץ בתנאי שהוא מתחוזק כהלכה.

אם אתה רוצה למזער סיכונים אז הדרך הפשוטה ביותר לעשות זאת היא לקנות רכב פשוט כמה שיותר: רכב בלי מערכות אלקטרוניקה מיותרות, מערכת הינע פשוטה, ותחזוקה נכונה לפי הספר בלי להתעצל... יעשו את העבודה.

ממליץ לך לברר בפורום רכב.
הכוח להתנייד בכוחות עצמך ולא להיות תלוי בגורם צד שלישי הוא משמעותי. גם השכרת רכב זה להיות תלוי בחברת ההשכרה.
אני חושב שרכב מיני זול (סטייל i10), בן כמה שנים יכול להתאים לך.
בסבירות גבוה אתה גם תמצא עבודה במשרה מלאה בהייטק אחרי הלימודים, אז זה משהו שתוכל לעמוד בו.
8-20 אלף ₪. שנת 2010-2014. עדיף לא הילוכים רובוטיים.

8-20 אלף שקל זה לא תקציב נמוך מאוד?
אני לא רוצה לראות מוסך כל חודש
 
@סולידיצעיר
8 זה נמוך (אפשר גם בפחות), 20 לא כל כך.
למשל, דיון לגבי אזור 10, ידני.

אני מניח שמכוניות ישנות יותר פחות אמינות בממוצע, אבל לא רואה סיבה להניח שזה הגורם היחיד.
אין לי נתונים ממשיים, אבל לדעתי יש סיכוי טוב שמכונית בת 12 מדגם אמין ושטופלה טוב, תהיה אמינה יותר ממכונית בת 6 מדגם לא אמין או שלא טופלה טוב.

על בסיס נתוני משרד התחבורה, יותר משליש מהמכוניות על הכביש הן בנות 10 ומעלה:
22% הן מהשנים 2010-2014,
13% ישנות יותר.
 
נערך לאחרונה ב:

פתחו חשבון למסחר עצמאי

פסגות טרייד

ישראל: 0.06% מעסקה (מינימום ₪2 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה)
דמי ניהול: ללא דמי ניהול
מינימום: ₪10,000
פתיחת חשבון

מיטב טרייד

ישראל: 0.08% מעסקה (מינימום ₪4.65 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה או $5 ב-IBKR)
דמי ניהול: פטור לשנתיים, אח״כ ₪15
מינימום: ₪5,000
פתיחת חשבון

אקסלנס טרייד

ישראל: 0.07% מעסקה (מינימום ₪3 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה או $5 ב-IBKR)
דמי ניהול: פטור לשלוש שנים, אח״כ ₪15
מינימום: ₪10,000
פתיחת חשבון
פסגות טרייד
מינימום לפתיחת חשבון: ₪10,000
ישראל: 0.06% מעסקה (מינימום ₪2 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה)
דמי ניהול: ללא דמי ניהול
פתיחת חשבון
מיטב טרייד
מינימום לפתיחת חשבון: ₪5,000
ישראל: 0.08% מעסקה (מינימום ₪4.65 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה או $5 ב-IBKR)
דמי ניהול: פטור לשנתיים, אח״כ ₪15
פתיחת חשבון
אקסלנס טרייד
מינימום לפתיחת חשבון: ₪10,000
ישראל: 0.07% מעסקה (מינימום ₪3 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה או $5 ב-IBKR)
דמי ניהול: פטור לשלוש שנים, אח״כ ₪15
פתיחת חשבון
גילוי נאות: האתר מקבל תגמול בגין פתיחת חשבון דרך הקישורים. אין באמור משום ייעוץ השקעות או שיווק השקעות.
נושאים דומים
פותח הנושא כותרת פורום תגובות תאריך
ה התייעצות לפני פנייה לממונה על שוק ההון: פריצת תקרת אכ"ע חוזית, "קניבליזציה" של התגמולים ותשובת סוכנות ההסדר פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 8
V התייעצות בין שני תמהילי משכנתא | 43% מימון נדל"ן 3
ל התייעצות לגבי פרישה מוקדמת פרישה מוקדמת והחיים שאחריה 15
F התייעצות תמהיל משכנתא וריביות | 75% מימון נדל"ן 12
A התייעצות והמלצות - מיסים, כדאיות, תנאי הלוואות ומיקום דירה להשקעה נדל"ן 3
B תשלום מס IBKR על 2024, 2025 -התייעצות מיסים 4
F התייעצות: רכישת דירה מקבלן לפני שהתקבל היתר בנייה נדל"ן 32
T התייעצות | מימוש תיק השקעות לצורך רכישת דירה להשקעה נדל"ן 28
E התייעצות לגבי משכנתא ושאלה בנוגע ליתרה והחזרים נדל"ן 2
פ התייעצות לגבי תמהיל משכנתא נדל"ן 2
M התייעצות בנושא תמהיל משכנתא נדל"ן 14
ק התייעצות משכנתא - נדל"ן 4
מ התייעצות על משכנתא נדל"ן 7
L התייעצות משכנתא בהנתן הון עצמי גבוה ותחזית להורדת ריבית נדל"ן 5
flower התייעצות - הפקדות כספים פנסיוניים מעל התקרה (קרן השתלמות ופנסיה) פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 8
flower התייעצות לגבי מצלמת דרך לרכב מינימליזם, חסכנות ואנטי-צרכנות 9
E התייעצות אודות השכרת נכס אוף טופיק 0
M התייעצות לגבי רכישה ראשונה. נדל"ן 28
א התייעצות על פלטפורמת מסחר בארה"ב- רילוקיישן שוק ההון 8
S התייעצות לגבי כדאיות משכנתא ברכישת דירה בהנחה נדל"ן 9
S התייעצות רכישה יד 2 או מקבלן 25 75 ללא הצמדה נדל"ן 2
Octopus התייעצות על מחזור משכנתא נדל"ן 7
M התייעצות על השקעה בפורטו שבפורטוגל נדל"ן 0
א התייעצות מוזרה, לגבי קרובי משפחה מסובכים כלכלית והשוק השחור אוף טופיק 8
מ התייעצות קיזוז מס ריווחי הון עם הפסד שוק ההון 7
ה התייעצות: לחכות לפינוי בינוי או לשפץ? נדל"ן 11
ז התייעצות: מעבר למדדי מניות ואגחי"ם שוק ההון 57
N התייעצות פנסיה ביטוח מנהלים פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 0
Cat כששני הורים בהייטק - התייעצות על מצב נתון התפתחות אישית 24
G מימון רכישת אופציות בעת עזיבת סטארטאפ - התייעצות / חיפוש בנצ׳מרק צרכנות פיננסית 17
ח התייעצות: כדאיות המשך החזקת דירה נדל"ן 2
D התייעצות - האם הון מספיק להשקיע בנדלן? נדל"ן 11
A התייעצות: מה לעשות עם כסף בקופת גמל ? פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 8
א התייעצות לקניית שטח + בניית בית נדל"ן 15
T התייעצות קניית דירה נדל"ן 22
A בוגר תואר שני במדמ"ח, התייעצות לגבי ההמשך התפתחות אישית 8
A התייעצות - החזר משכנתא מתוך הון צבור בכספית נדל"ן 5
T מחיר למשתכן - התייעצות לפני כנס זוכים נדל"ן 5
S עסקת פרייסייל- התייעצות נדל"ן 11
ר התייעצות לגבי דירה המיודעת לפרוייקט תמ"א 38 (יפו-בת ים) נדל"ן 12
S התייעצות לגבי רכישת דירה "פינוי בינוי" והיטל השבחה נדל"ן 18
חובב_פנסיה2022 התייעצות אתכם לקראת לקיחת משכנתא נדל"ן 8
Odnight התייעצות לגבי השקעה ראשונית ב-IRA פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 1
Odnight התייעצות לגבי השקעה ראשונית ב-IRA שוק ההון 6
B התייעצות בין חלופות נדל"ן 7
S התייעצות בנוגע להשקעה בקרן אגח אקטיבית שוק ההון 3
ד התייעצות על דירה להשקעה נדל"ן 21
Y התייעצות לתיק השקעות שלי שוק ההון 3
ד הרעת תנאים בהייטק - התייעצות אוף טופיק 13
B התייעצות האם להמיר קרן ישראלית לאירית שוק ההון 8

נושאים דומים

Back
למעלה