אבל המציאות מראה אחרת, בכל מקום שומעים על הגאון שקנה לפני 10 שנים דירה במיליון וחצי והיום היא שווה 3 מיליון.
זה כבר קשור חזרה לאגו, ולסיפורים ולהתבכינות כללית
זה שאוהבים לספר את זה זה לא אומר שאם היום מחירי הדירות יחתכו בחצי
אנשים ירגישו משהו בכיס (אם כבר אז רק לטובה)
בהחלט זה יהיה שוק, אבל זה לא יוציא אנשים לרחובות אלה להיפך
עוד לא יצא לי לראות בישראל ( לשמחתי ) משפחה שיש לה כסף לשלם על שכירות או לקנות בית, שגרה ברחוב. באוטומט הקבלנים מפמפים את זה. אני לא קונה את זה יותר.
בין 2016 עד תחילת 2020 השוק היה דיי מת.
הדירות ישבו המון זמן בלוחות, מה השתנה ?
המחירים עלו משמעוית , בערך ב40 אחוז לדעתי
נכון לא גרים ברחוב
אבל הרבה אנשים גרים בדירת 2/3 חדרים עם ילדים והיו מאוד שמחים לבית יותר גדול
או גרים ביחידות או ממש ביחד עם ההורים שלהם (משפחות צעירות הכוונה)
אנחנו לא מדינת עולם שלישי, ולא צריך היום לדעתי שמשפחות ששני הבני זוג עובדים יגורו בדירות מתפרקות או בפחונים ויחידות דיור מאולתרות
יוזיל בענק!
אנשים בהלוואת משלימות יכולים לגייס 300,000 - 400,000₪ בהלוואות משלימות בדרך כלל. ( כמובן תלוי מי ) הלוואות משלימות הם ל 10 שנים בערך.
ברגע שלפלוני אלמוני יהיה חסר 800,000₪ הוא לא יוכל לקחת הלוואה משלימה וגם אם כן, זה יהיה כבד מאוד עליו.
לדעתי מה שהוביל לגל העליות האחרון, זה אך ורק התקשורת. הם כל היום מפמפים את הנושא.
עכשיו התחילו לדבר על שכירויות, פתאום כולם מעלים.
בקורונה דיברו על ביצים, כולם קנו ביצים כאילו אין יותר תרנגולות בעולם.
דיברו על נייר תועלת, נגמר גם.
ברגע ששבועיים לא ידברו ברציפות על מחירי הנדל"ן, מעניין מה יקרה למחירים... לדעתי לא יעלו.
לא מסכים איתך
אני מניח בצורה מאוד מופשט שאנשים קונים דירה (עסקה במיליוני שקלים, לרוב האנשים העסקה הכי גדולה של חייהם)
על פי התקשורות ועל פי גחמות
מהניסיון האישי שלי, שבנינו בית - זה תהליך של 6 שנים
לקח לנו שנה שלמה להיסגר על מה אנחנו בכלל רוצים ואיפה
אחרכ עוד שנה למצוא את העסקה הנכונה לנו אחרי סקר שוק נרחב
ואז עוד 4 שנים לקבל אישור לבנות בכלל
זה תהליך מורכב ותאמים לי שאם תיהיה הזמנות לחסוך 100K אנשים ימצאו אותה
נכון זה ביקוש ועצה, אבל הביקוש תמיד עולה בישראל אלה אם תגביל ילודה
לעבוד רק 8 שעות ביום זו פריוולגיה. לרב זה לא מספיק כדי ליישם תכנית חסכון משמעותית.
לעבוד יותר מ8 שעות זה לא כלכלי
בהנחה שאתה לא מרוויח שכר מינימום (למרות שבקרוב בוא גם יעלה ויכנס לחבות מס)
בשכר ממוצע השעה הנוספת הזאת שמתורגמת נגיד לעוד 10 אחוז משרה
תמוסה בסופו של דבר ב50 אחוז (מס הכנסה, ביטוח לאומי, מס בריאות) ועוד ירד מזה גם הפרשות אחרכ
כלומר אתה תוסיף לנטו שלך אולי 40 אחוז מהתוספת שתרוויח
נניח השכר שלך 15K, אז הנטו שלך במקום לגדול ב1.5K יגדל ב600 שקל בלבד כלומר 30 שקל לשעה (למרות שאתה מרוויח 90 שקל בברוטו)
זה פחות מהתוספת שתשלם לביביסטר או לצהרון או סתם על אוכל מוכן כי לא הספקת לבשל
סחטיין עליך שהסתדרת על מעסיק שמאפשר את זה. עבודה של 8 שעות יומיות כמעט ולא קיימת בנוף העבודה הישראלי למעט בגופים ציבוריים או עבודות בשכר נמוך.
דו"ג פתרון אופטימלי, גם אני מתנייד על קטנוע כשצריך (לעבודה עצמה אני הולך ברגל) אבל כשיהיו לי ילדים ובמידה ואצטרך להתרחק מהעבודה למרחק נסיעה אני לא בטוח שאמשיך עם דו"ג כי עם תרבות הנהיגה במדינה זה סוג של רולטה.
קיים גם קיים, אפילו בהייטק
משרה מלאה היום היא 8.5 שעות
רוב המעסיקים נותנים היום לפחות יום בחודש להשלים שעות מהבית או יום חופש או משהו כזה שזה בדיוק מחצי שעה החסרה
לא 100% יוצאים ב0730, חלק לא קטן מתחיל את היום מאוחר יותר, אני משוכנע שעם תכנון נכון אפשר להתמודד עם העניין הזה.
אבל מה שאתה מתאר בהחלט מציאותי מהשטח, יש מגדל בארלוזרוב ( סמוך לים) ואני רואה את הטקס של הכניסה יציאה מהחניון וזה פשוט מבייש.
לא יכול להיות שזה לא נלקח בחשבון, כמה חובבנות.
לא חושב שהבעיה היא (רק) טכנולוגיה הרי יש כאן מגדלים מודרניים.
בכניסה לרחוב שלי קם מגדל כזה ואני חייב להודות שאני מופתע לטובה מכל התהליך.
אבל ללא קשר אם יתכננו טוב (היום), לא בטוח שזה יתאים לעוד 30 שנה - סתם לדוגמא למצב שכל הרכבים יהיו אוטונומים...
למה להעדיף לגור במגדל זה פשוט יותר יקר
זה מצב אבסורדי שדמי הניהול יכולים להגיע לעלות של שכר דירה!
בניין של 7-8 קומות הרבה יותר זול לבניה וגם זול לתחזוקה
ובאמת זה לא בהכרח פחות יעיל בשטח