הרכב הזול ביותר זו משפחתית אוטומטית יפנית ישנה. למשל מאזדה לאנטיס או מיצובישי לנסר. בעיקר כי המכוניות האלו לא עולות כלום ולכן לא מאבדות כמעט ערך, לא ממש מתקלקלות, צריכת הדלק סבירה (1:10 כמדומני). העלות העיקרית זה טסט+ביטוח, וכמובן דלק. יש לי חבר שיש לו מיצובישי כריזמה שנת 99 שכבר שנים כל מה שהוא עושה לה זה טיפולים בלבד, והרכב נוסע. המכונית לא שווה כלום כמובן על הנייר.
מה שחוסכים בגישה הזו זה ירידת ערך בשווי של כ-1,000 שקל בחודש על רכב חדש. שזה הרבה כסף.
מי שלא מסוגל לחיות עם רכב בן 10-15 שנה כי הוא רוצה משהו שנראה יותר טוב, יכול ללכת על רכבים בני 3-6 שנים. רכב כזה יכול להיראות חדש לחלוטין, אבל עולה בין חצי לשליש מרכב חדש. ולכן ירידת הערך נמוכה, וצריכת הדלק כנראה טובה יותר מרכב ישן. אז אולי זה כדאי למי שנוסע הרבה.
אזה הטיפ הראשון הוא לחסוך כמה שיותר בצד ירידת הערך של הרכב ולא לקנות רכב חדש בשום אופן.
הטיפ השני - גם חשוב - לנסוע על גז. למה? כי "ליטר" גז עולה 2 שקל, וליטר של דלק עולה 5.7 שקל. אז ההוצאה על דלק תהיה מצחיקה. אין עם זה שום בעיה פרקטית, ועלות ההסבה של רכב בנזין לגז היא כ-6,000 שקל עלות חד פעמית. זה משהו שכמעט לכולם מאוד משתלם לבצע ויש לי שני חברים שנוסעים ככה כבר שנים וצוחקים כל הדרך אל הבנק.
רכב קטן בן שש שנים שנוסע על גז, זה הרכב שנראה נורמלי הכי זול כנראה. עבור נסועה של 20,000 קמ' בשנה, ההוצאות החודשיות יהיו בערך כאלה:
טסט וביטוחים 300 שקל (לא עושים מקיף אלא צד ג' בלבד).
תיקונים 200 שקל (כנראה, יכול להיות 100 ויכול להיות 300 במקרים של רכב בעייתי)
ירידת ערך 300 שקל (אני מניח רכב שעלה 25K שקל כולל התקנת מערכת גז)
דלק 250 שקל (צריכה של 1:14 על גז שעולה 2 שקל לליטר, רכב קטן)
סך הכל כ-1,000 שקל לחודש.
מי שמחפש את הכי זול ולא איכפת לו איך הרכב שלו נראה, אני מניח שיפנית ישנה זה הפתרון (מוסבת לגז כמובן). אז ניתן להגיע לעלות שיותר קרובה ל-700 שקל לחודש באותם פרמטרים.